Elektromobilita hýbe světem a německá automobilka BMW to dobře ví. Proto po čtyřech letech od vydání elektromobilu BMW i3 přichází s faceliftovanou verzí v podobě BMW i3s. Stojí změny vůbec za řeč? A proč o BMW i3s někteří hovoří jako o sportovním elektromobilu?
Rodák z Mnichova převzal z velké části podobu mladšího brášky BMW i3. Základním poznávacím znamením je nápadný futuristický vzhled, kapotáž s uhlíkovými vlákny a dveře, jež se otevírají proti sobě. Přesto se však na novém elektromobilu BMW i3s několik dílčích změn událo. Zejména se jedná o ostřejší vzhled čelní masky se širším předním spoilerem.
Významnější dopad na celý tvar vozu mají rozšířené zadní blatníky a zároveň menší světlá výška. BMW i3s již nepůsobí často kritizovaným úzkým a zároveň vysokým profilem. Když k tomu přičteme i upravené zavěšení (pružiny, tlumiče a stabilizátory), podvozek snížený o 10 mm, extra široká 20" kola z lehkých slitin a rovněž o 40 mm širší rozchod s černými lemy blatníků, přinejmenším my máme jasno. BMW i3s je fešák.
BMW i3s je uvnitř pocitově o dost širší než původní generace BMW i3. V interiéru výrobce vsadil na udržitelné materiály, konkrétně zejména na uhlíková vlákna vyztužená recyklovanými plasty. V součtu je více než 70 % povrchu interiéru z recyklovaných materiálů. Celkový dojem prostornosti a světlosti interiéru je výrazně posílen dveřmi otevíranými proti sobě. Dveře jsou mimochodem výrazným poznávacím prvkem a svým netypickým uspořádáním skýtají maximum pohodlí při nástupu i výstupu z vozu. Absenci pevných B sloupků rozhodně vítáme.
Interiéru BMW i3s nově dominuje 10,3" obrazovka s aktualizovaným systémem iDrive. Ten již dobře znají majitelé klasických vozů BMW vyšší třídy, tedy BMW 5 nebo BMW 7. Rozhodně vítáme i podporu Apple CarPlay a samozřejmě Android Auto.
Jakou konfiguraci BMW i3s máme v nabídce?
BMW i3s u nás bude skladem. Pokud se rozhodnete pro jeho objednání, bude připraven k vyzvednutí už druhý den.
Nové BMW i3s je poháněno elektrickým motorem BMW eDrive s výkonem 184 koňských sil (135 kW). Točivý moment pak dosahuje maximální hodnoty kolem 270 Nm. Z nuly na stovku to BMW i3s zvládne jen za necelých sedm sekund. Konkrétně za 6,6 sekundy. Tyto papírové parametry dávají tušit, že si na křižovatkách užijete odpich, který zahanbí řadu sporťáků se spalovacím motorem.
Na palubním počítači lze nově aktivovat režim Sport, který je pravým opakem režimů Eco Pro nebo Eco Pro+. Pokud nemusíte řešit dojezd, tak se vám BMW i3s pod rukama promění v nespoutanou šelmu. Samozřejmě pouze jen obrazně, bude vás totiž hlídat dynamická kontrola trakce (DTC) i automatické řízení stability (ASC). Přesto však lze s vozem za příhodných podmínek driftovat. Elektromobil je krásně živý a nabídne vám překvapivě vzrušující jízdu. Maximální rychlost pak činí až 160 km/h.
Lithium-iontový akumulátor má kapacitu 94 ampérhodin (94 Ah/33 kWh). Jedná se o klíčovou hodnotu směrem k plánovanému dojezdu, který se dle výrobce pohybuje na 280 kilometrech. Tady musíme vůbec poprvé u tohoto faceliftovaného modelu vyslovit zklamání. Dojezd se za 4 roky v zásadě nezměnil, a dokonce nedošlo ani na zkrácení dobíjecího času. Ten se mimochodem pohybuje na nějakých 7,5 hodinách při nabíjení na 80 % proudem 16 A. U rychlonabíjecí stanice si počkáte jen 39 minut.
V druhé půlce roku 2017 uvedla automobilka BMW na trh i modernizovanou verzi "obyčejného" BMW i3. Ostatně bylo docela na čase, protože původní verze byla navržena už v roce 2013. Od sportovní verze BMW i3s se liší spíše ve drobných designových detailech a svým pojetím bude vhodnější pro méně agresivní (v dobrém slova smyslu) šoféry. Hlavní cílovou skupinou však budou naše drahé polovičky, pro které bude BMW i3 darem z nebes. Zejména z pohledu zjednodušeného manévrování v centrech měst, bezpečnému parkování a snadnému ovládání pouze pomocí plynového pedálu. V nabídce Alza.cz naleznete faceliftovaný elektromobil BMW i3 už během února.
Při svém prvním uvedení na trh působilo BMW i3 v očích mnoha kritiků poněkud krabicoidně, i proto dorazila faceliftovaná verze, která celkový dojem vylepšuje. Nové BMW i3s znatelně prokouklo a nižší proporce roztažené více do šířky autu sluší. Mrzí nás, že zcela chybí vylepšení v rámci dojezdu, protože konkurence zkrátka nabízí víc.