Mastercard Obchodník roku 2021 Ochranné pomůcky

Book of Demons (Mini RECENZE) – diablovka z papíru

Máte rádi akční RPG? Tak to jste dnes na správné adrese, protože si představíme jednu ze zajímavých alternativ izometrických klikaček. Pokud máte rádi Diablo, Titan Quest, Van Helsinga nebo příští rok na konzole mířící Path of Exile, tak zcela jistě nepohrdnete nezávislým projektem s netradičním vizuálem a mechanikami. Vývojáři z varšavského studia Thing Trunk vypouští z předčasného přístupu svou prvotinu Book of Demons, v níž se snoubí klasická klikačka s karetním principem komb. Zní to možná jako kočkopes, ale hraje se to náramně. Na následujících řádcích zjistíte, proč byste měli dát tomuto titulu šanci.

Mini Recenze

• Žánr: Akční RPG • Multiplayer: Ne • Vývojář: Thing Trunk • Vydavatel: Thing Trunk • Platformy a Datum vydání: PC (13. prosince 2018) • Čeština: Ano (neoficiální)

Obsah Mini Recenze Book of Demons

1. Návyková hratelnost Book of Demons
  2. Každý chce svou legendárku
  3. Mini Recenze Book of Demons: závěrečné hodnocení

Návyková hratelnost Book of Demons

• Mini Recenze: 14. 12. 2018 • Autor: Jakub Němec

V naší redakci si zklamání z oznámení Diablo: Immortal léčíme po svém. Štěpán Lenk se uchýlil ke switchové verzi Diabla III a je z ní absolutně nadšen. Já tuto konzoli nevlastním, takže jsem, vyhýbaje se už vydaným titulům, objevil nezávislý projekt Book of Demons. Studio Thing Trunk se vydalo po zdánlivě vyšlapané cestičce izometrických akčních RPG, ale poté, co přidali vlastní nápady, se výsledný titul na hony vzdálil původní koncepci. Staromilská klikačka se tak proměnila v papírovou rubačku, kde hlavní slovo mají komba karet, jež si musíte pečlivě navolit.

Book of Demons; screenshot: cover

Porážkou arcidémona zábava v Book of Demons teprve začíná. Můžete se ponořit do dalších dungeonů a hledat co nejlepší výbavu pro svého hrdinu.

Náš hrdina se vydává do podzemí, kde má učinit přítrž pekelnému řádění démonů a s sebou si bere výbavu na základě svého povolání – rytíř, lučištnice, kouzelník. Každý dle svého uvážení může vlastnit tři typy karet: červené jsou nabíjecí a lze je použít kdykoli (např. lahvičky doplňující život, bomby pro rytíře nebo šípy pro střelkyni), modrá barva značí magii, kterou lze provozovat při dostatku magické tekutiny (nejčastěji jsem ji využíval s čarodějem) a zelené karty značí výbavu. Můžete jich tedy pobrat, kolik chcete do maximální hodnoty many. Takže čím kvalitnější máte vybavení, tím méně můžete kouzlit. Tento velmi záludný systém vás bude nutit přemýšlet a kombinovat různé předměty, abyste byli schopni přežít v podzemí.

Každý chce svou legendárku

Samotná výbava bude předmětem vašeho zájmu ve vesničce před starou katedrálou prolezlou zlem. Stařešina (ne nepodobný Deckardu Cainovi) dokáže identifikovat neznámé karty, místní vědma umí karty vylepšovat po zaplacení požadovaných run a mladice vám za drobný poplatek zpřístupní začarované ingredience, jež jste cestou namíchali. Odměnou vám budou zlaťáky, lektvary a s trochou štěstí také vzácné karty. Legendární předměty mají silnější vlastnosti původního vybavení, které jste si do té doby možná už vylepšili. Často tak budete v Book of Demons přemýšlet, jestli s umístěním legendárky nepočkat, než si ji také trošku posílíte.

Book of Demons – freeplay (gameplay)

Jednotlivým dungeonům lze nastavit jejich délku, takže si svůj pobyt v Book of Demons můžete dobře naplánovat. Věřte mi však, že to průzkumem jednoho sklepení neskončí, protože budete mít chuť pustit se do dalšího.

Vylepšování postavy s sebou nese spíše jednodušší princip, kdy rozdělujete bod po splnění úrovně buď do posílení životní, či magické energie. Během průzkumu podzemí jsou k nalezení také svitky schopné hodnoty obou statistik posunout směrem vzhůru. Nebude to lehké rozhodování, protože monstra vaše dovednosti prověří do posledního mávnutí mečem. Hordy pekelníků s nepřebernými vlastnostmi vyžadují různé přístupy a mnohdy budete narychlo přehazovat karty během boje. Vypsat jen základní jednotky by překročilo rozsah tohoto textu, a co teprve když se namixují dohromady s nápaditými bossy?

Asi jste pochopili, že mi dílo polských autorů z Thing Trunk učarovalo. Jasně, není to Diablo, ani nic podobného, spíše vzdání holdu legendě s příměsí karetních mechanik. Ale rádoby papírový vzhled, grafické efekty a roztomilé poskakování postaviček po mapě má něco do sebe. V nitru Book of Demons buší srdce v rytmu povedené hratelnosti s důmyslně vymyšlenými mechanikami, které vás udrží u obrazovek delší čas, než si z počátku budete myslet. Za cenu okolo pěti stovek nemohou milovníci diablovek udělat chybu. Titul bude k dostání v plné verzi na PC od 13. prosince.

Book of Demons; gameplay: fight Book of Demons; gameplay: vesnice Book of Demons; gameplay: karty

Obrázek 1: Počáteční rozvážné tempo se v závěrečných fázích příběhu a ve volné hře na vyšší obtížnosti zvrhne v pořádnou klikanici. Obrázek 2: Vesnička před katedrálou jako by z oka vypadla útočišti z Diabla. Obrázek 3: V Book of Demons se výbava sestavuje přiřazováním karet. Fungujících kombinací je nepřeberně.

Mini Recenze Book of Demons: závěrečné hodnocení

Hodnocení 90 % Alza.cz
90 %