Elektromobily jsou velkým krokem k budoucnosti, která bude dbát o šetrný dopad společnosti na naše životní prostředí. Alza.cz tak jako první e-shop zařadí elektromobily do své stálé nabídky. Už teď si můžete jeden přijít prohlédnout do showroomu Alzy v Praze – Holešovicích, konkrétně se jedná o nový Volkswagen e-Golf 2017. Přinášíme o něm vše důležité, například cenu, dojezd a také informace, jak si vede ve srovnání s jinými elektromobily!
Jak už je z pojmenování modelu nejspíše jasné, zvenčí si Volkswagen e-Golf ponechává křivky klasických modelů Golf. Legendární hatchback Volkswagen Golf je na českých silnicích stále k vidění na každém kroku. Nutno však říci, že zcela oprávněně. Spolehlivost, skvělé jízdní vlastnosti a v neposlední řadě i cena. To vše řadí téměř všechny modely Volkswagen Golf ke kultovním automobilům přelomu století.
Přesto všechno se nový VW e-Golf 2017 snaží modelu Golf vtisknout jinou, modernější tvář. To realizuje tak, že zpřístupňuje elektrickou mobilitu s nulovými emisemi co nejširšímu okruhu uživatelů. Tímto tahem také vyslala automobilka Volkswagen do světě jasnou a dlouho avizovanou zprávu: „Nečekáme na budoucnost, vytváříme ji“. Modernizovaný elektromobil e-Golf je čerstvou novinkou na českém trhu a láká hlavně na výrazně delší dojezd a vyšší výkon než u jeho předchůdců.
Aktuální čísla jsou taková, že na jedno nabití je elektromobil Volkswagen e-Golf 2017 schopen urazit vzdálenost až 300 km. Takové vzdálenosti nejsnáze dosáhnete v případě, že sami zvolíte nejekonomičtější jízdu, volbou módu ECO+. Stále ale musíte počítat se sníženým zrychlením a maximální rychlostí omezenou na 90 km/h. Pro vyznavače sportovnějšího stylu jízdy je pak volbou komfortní mód ECO nebo nejméně úsporná varianta, mód Normal. Ve všech módech je však v případě potřeby možné krátkodobě zrychlit nebo dosáhnout vyšší rychlosti.
S novým VW e-Golf dojedete dále! Mód ECO+ uzpůsobí jízdní vlastnosti elektromobilu e-Golf tak, že maximální dojezd se vyšplhá až na 300 km. Se systémem CSS bude následné nabití VW e-Golf na 80 % záležitost na pouhých 45 minut.
Další možností, jak zvýšit dojezdovou vzdálenost, je trochu paradoxně brzdění. Nový elektromobil e-Golf to dokáže díky rekuperaci energie, avšak opět s ohledem na optimalizaci výkonu. Rekuperace využívá právě energii uvolněnou při brzdění a ukládá ji do vysokonapěťové baterie, pro pozdější použití. Dojezd elektromobilu VW e-Golf 2017 tak zvýšíte poměrně jednoduše, nemyslíte?
Pojem elektromobil se většinou okamžitě váže s nízkým výkonem, a ne příliš poutavým požitkem z jízdy. To ale pro elektromobil VW e-Golf tak úplně neplatí. Silný motor vozu je přímým důkazem toho, jak dokáží být dnešní elektromotory výkonné. Maximální výkon 100 kW a krouticí moment 290 Nm hovoří samy za sebe.
Nový e-Golf 2017 zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 9,6 sekundy, při maximální rychlosti dokáže jet až 150 km/h. A i tak se může e-Golf spolu s VW e-Up pyšnit titulem nejúspornější elektromobil ve své třídě. VW e-Golf má v sobě zasazený nový li-ion akumulátor s kapacitou 36 kWh (o 14 kWh více než u staršího modelu) a spotřebuje pouhých 12,7 kWh energie na 100 km.
O pohodlí a komfort ve voze se stará sériová klimatizace Air Care Climatronic s antialergenním filtrem. Volkswagen e-Golf rovněž v sériové výbavě disponuje vyhříváním čelního skla. Veškeré tyto funkce lze dálkově aktivovat pomocí aplikace v chytrém telefonu. Díky tomu můžete ihned vyrazit bez nutnosti seškrabávat led z čelního skla.
Naopak jedna věc v sériové výbavě chybí, a to tepelné čerpadlo. Veškeré vyhřívání a topení využívá elektrickou energii přímo z baterie a může tak omezit dojezdovou vzdálenost. Šetrnější tepelné čerpadlo je k dispozici za nezanedbatelný příplatek, na rozdíl od tepelného čerpadla v Nissanu Leaf, který jej nabízí už v sériové výbavě.
Doba nabíjení je snad tím nejdiskutovanějším problémem u elektromobilů. Dříve až desítky hodin nabíjení se stále více a více zkracují. Elektromobil e-Golf je možné nabíjet prakticky všemi možnými způsoby.
Dobíjecí stanice i zásuvka u vás doma, tam všude se VW e-Golf zvládne nabít. Při pořízení takzvaného wallboxu dokážete i v prostředí vaší garáže nabít elektromobil VW e-Golf za méně než 6 hodin.
V případě využití domovní zásuvky se čas potřebný pro nabití vyšplhá přibližně na 17 hodin. Další možností je zakoupení takzvaného wallboxu, díky kterému se čas domácího nabíjení zkrátí zhruba na 6 hodin. Klasické nabíjení z dobíjecích stanic je samozřejmě taky možné a zabere stejné množství času jako při použití wallboxu. Revoluční a zároveň nejrychlejší způsob, jak nabít Volkswagen e-Golf, je nabíjení stejnosměrným proudem, prostřednictvím rychlonabíjecího sytému CCS. Takto stačí k 80 % nabití baterie přesně 45 minut.
Síť dobíjecích míst se neustále rozšiřuje. V roce 2017 jejich počet dokonce přesáhl 300. Nejčastěji se dobíjecí stanice budují na veřejných místech, kde je pro řidiče elektromobilů nějaká možnost, jak smysluplně využít volnou chvíli. Většina z nich je samoobslužná a velice jednoduchá na použití. U některých stanic je dobíjení dokonce úplně zdarma, jinde stačí mít čip, který pořídíte za symbolický měsíční poplatek. V důsledku toho, nás „tankování“ elektromobilů vyjde až několikanásobně levněji než u běžných automobilů se spalovacím motorem.
Cena za 1 kWh elektřiny se v roce 2017 pohybuje mezi 1,5 - 3 Kč. Volkswagen e-Golf se pyšní průměrnou spotřebou okolo 12,7 kWh na 100 ujetých kilometrů. Díky této nízké spotřebě a dostupné síti dobíjecích stanic je jízda elektromobilem e-Golf vysoce ekonomickou záležitostí.
Přemýšlíte, zdali je zrovna někde ve vašem blízkém okolí dobíjecí stanice? Neváhejte se sami podívat na přehlednou interaktivní mapu dobíjecích stanic v ČR, která je pravidelně aktualizována o nové stanice.
Nabídka pro zákazníka prahnoucího po elektromobilu je aktuálně až překvapivě pestrá. Postavili jsme tak proti sobě Volkswagen e-Golf, Volkswagen e-Up, BMW i3 a Nissan Leaf. Rozměrově se jedná o menší vozy, hlavně z toho důvodu, aby hmotnost byla co nejnižší. Rovněž mají elektromobily společný, lehce futuristický design, jako by tímto odkazovaly na svou unikátnost. Možná jedině jen e-Golf 2017 snadno zaměníte za klasický VW Golf.
Elektromobil | VW e-Golf | VW e-Up | Nissan Leaf | BMW i3 |
Maximální dojezd | 300 km | 160 km | 250 km | 250 km |
Rychlonabíjení (80%) | 45 minut | 30 minut | 30 minut | 30 minut |
Klasické nabíjení (100 %) | 17 hodin | 11 hodin | 13 hodin | 14 hodin |
Kapacita baterie | 36 kWh | 18,7 kWh | 30 kWh | 33 kWh |
Výkon | 100 kW | 60 kW | 80 kW | 125 kW |
Hmotnost | 1 510 kg | 1 214 kg | 1 505 kg | 1 195 kg |
Točivý moment | 290 Nm | 210 Nm | 224 Nm | 250 Nm |
Spotřeba (na 100 km) | 12,7 kWh | 11,7 kWh | 15 kWh | 12,6 kWh |
Maximální rychlost | 150 km/h | 130 km/h | 144 km/h | 150 km/h |
Objem zavazadlového prostoru | 341 l | 251 l | 370 l | 260 l |
Cena | 959 000 Kč | 639 900 Kč | 790 000 Kč | 954 000 Kč |
Cena nového elektromobilu VW e-Golf 2017 je bohužel jeho největší slabinou. Pětidveřový e-Golf je nabízen v základní sériové výbavě za cenu okolo 959 000 Kč. Stává se z něj tak jeden z nejdražších vozů v kategorii elektromobilů. Pro srovnání, klasický Volkswagen Golf z roku 2016 pořídíte za cenu od 410 000 Kč.
Ano, je to tak. Alza mění historii nakupování a nabízí první skladové elektromobily Tesla, které si můžete na vlastní oči prohlédnout v showroomu Alza.cz v Praze – Holešovicích. Tak se přijďte podívat. .
V Alza.cz věříme, že dokážeme po vzoru Norska zvýšit počet elektromobilů v ČR zásadním způsobem. Čím dostupnější tyto vozy budou, tím rychleji eliminujeme negativní dopad automobilů se spalovacími motory na prostředí, ve kterém žijeme.
Ambiciózní plán na kompletní elektrifikaci Norska rychle nabývá na reálné podobě. Počínaje rokem 2020 by mělo 70 % všech nově prodaných automobilů jezdit na baterie. Není divu, že VW e-Golf potkáte na norských cestách zcela pravidelně.
Elektromobilitu podporuje stát i Evropská unie. Již dnes existují programy bojující za zvýšení podílu elektromobilů ve flotilách dopravních podniků. Například právě v Norsku pořídíte VW e-Golf za nezdaněnou cenu a k tomu je navíc mýtné pro všechny elektromobily zcela zdarma. V ČR je elektromobilů momentálně registrováno přes 1 200, kdežto v Norsku se jen loni prodalo 45 000 hybridních vozidel.