Pro někoho jsou počítačové hry prakticky smyslem života, pro dalšího zase jen okrajovým zájmem. Ať už patříte mezi tu první, či druhou skupinu hráčů, volba grafické karty by se měla vždy podřídit právě vašim potřebám. V dnešní recenzi si představíme a otestujeme grafickou kartu EVGA GTX 1050 SSC Gaming, která je svým výkonem a cenou určena právě té druhé skupině, tedy začínajícím a občasným hráčům počítačových her.
Grafická karta EVGA GTX 1050 SSC Gaming je postavena na herním grafickém čipu NVIDIA GP107 společnosti NVIDIA s jedním deaktivovaným blokem TPC (Texture/Processor Cluster), na který jsou pomocí 128bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR5 o kapacitě 2 GB. Navzdory zkratce v názvu SSC (Super SuperClocked), a tedy i vysokým frekvencím, svým výkonem EVGA GTX 1050 SSC Gaming spadá do segmentu středního výkonu (mainstream), kde zaujímá ta nejnižší patra pomyslného výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1430/1544 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí 1752 MHz, což u pamětí typu GDDR5 představuje efektivní frekvenci 7008 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 76 MHz v základu a o 89 MHz v Boost. Grafické paměti jsou pak taktovány v referenčních hodnotách NVIDIA GeForce GTX 1050.
Grafická karta EVGA GTX 1050 SSC Gaming měří na délku 229 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 2 rozšiřující sloty. O chlazení se stará systém chlazení ACX 3.0. Skládaný pasiv z hliníkových žeber přesahuje plošný spoj grafické karty o 80 mm a je vybaven dvěma měděnými tepelnými trubicemi (heatpipes), které odvádějí odpadní teplo z grafického čipu do jeho žebrování. Moduly napájecí kaskády ani grafických pamětí žádným speciálním chladičem chlazeny nejsou. Jejich chlazení má tak na starosti pouze proud chladícího vzduchu z hlavních ventilátorů systému chlazení. To však při takto výkonné a úsporné grafické kartě není nikterak na škodu.
Aktivní část systému chlazení je tvořena dvěma 85mm ventilátory, které jsou pro delší životnost a nižší hlučnost uloženy ve dvojitých kuličkových ložiskách. Ventilátory chladiče bohužel nepodporují sledování otáček a také v době, kdy grafická karta není nijak vytížena, se otáčejí na 35 % svého výkonu. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Grafická karta EVGA GTX 1050 SSC Gaming nevyžaduje žádné přídavné napájení a vystačí si pouze s tím, co jí dodá sběrnice PCI Express. Příkon karty byl výrobcem pevně nastaven na 75 W a ten pak k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 300 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty EVGA GTX 1050 SSC Gaming řešeny pomocí jednoho DVI-D (Dual Link) konektoru, jednoho konektoru DP 1.3/1.4 (Display Port) a jednoho konektoru HDMI 2.0.
Součástí balení grafické karty EVGA GTX 1050 SSC je také firemní nástroj společnosti EVGA s názvem Precision XOC.
Nástroj EVGA Precision XOC slouží ke snadnému přetaktování, s jehož pomocí můžete ze své grafické karty dostat maximum možného výkonu. Uživatelské rozhraní aplikace využijí jak uživatelé méně zkušení, tak také „profesionálové“.
Pomocí EVGA Precision XOC můžete uživatelsky nastavovat různé parametry grafické karty, jako jsou například frekvence grafického čipu, frekvence grafických pamětí, otáčky ventilátorů chladiče, nebo také nastavovat limity teploty, spotřeby atd. Díky nástroji EVGA Precision XOC si tak můžete nastavit chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například nastavit na její maximální výkon, nebo naopak můžete její výkon omezit a dát přednost spíše lepším provozním vlastnostem (teplota, hlučnost či spotřeba).
S EVGA Precision XOC můžete také nastavovat vlastní křivky ventilátoru sytému chlazení, nebo pomocí monitoringu mít na očích všechny okamžité i historické údaje důležitých provozních hodnot, jako jsou například teplota karty, otáčky ventilátorů, napětí, spotřeba atd.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty EVGA GTX 1050 SSC Gaming zařadili následující modely ze segmentu středního výkonu (mainstream):
EVGA GTX 1050 SSC Gaming | Zotac GTX 1060 AMP! Edition | MSI GTX 1060 3GT OC |
![]() | ![]() | ![]() |
Asus EX GTX 1050 Ti O4G | Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE | Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 |
![]() | ![]() | ![]() |
Asus RX 560 O4G EVO | ||
![]() |
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family | Velikost Transistory Výroba | SP TMU ROP | VRAM Velikost Bus/Clock | Base Clock Turbo Clock Real Clock | Interface TDP |
EVGA GTX 1050 SSC Gaming | GP107 GP107-300-A1 Pascal | 132 mm2 3,300 million 14nm FinFET | 640 40 32 | GDDR5 2.048 GB 128b /7008 | 1430 MHz 1544 MHz 1798 MHz | PCIe 3.0 x16 75 W |
Zotac GTX 1060 AMP! Edition | GP106 GP106-400-A1 Pascal | 200 mm2 4,400 million 16nm FinFET | 1280 80 48 | GDDR5 6.144 GB 192b /8008 | 1557 MHz 1772 MHz 1888 MHz | PCIe 3.0 x16 120 W |
MSI GTX 1060 3GT OC | GP106-3 GP106-300-A1 Pascal | 200 mm2 4,400 million 16nm FinFET | 1152 72 48 | GDDR5 3.072 GB 192b /8008 | 1544 MHz 1759 MHz 1904 MHz | PCIe 3.0 x16 120 W |
Asus EX GTX 1050 Ti O4G | GP107 GP107-400-A1 Pascal | 132 mm2 3,300 million 14nm FinFET | 768 48 32 | GDDR5 4.096 GB 128b /7008 | 1342 MHz 1455 MHz 1680 MHz | PCIe 3.0 x16 75 W |
Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE | Polaris Polaris 20 XT GCN 4nd GEN | 232 mm2 5,700 million 14nm FinFET | 2304 144 32 | GDDR5 8.192 GB 256b /8000 | 1430 MHz 1430 MHz 1430 MHz | PCIe 3.0 x16 183 W |
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 | Polaris Polaris 20 XL GCN 4nd GEN | 232 mm2 5,700 million 14nm FinFET | 2048 128 32 | GDDR5 8.192 GB 256b /7000 | 1340 MHz 1340 MHz 1340 MHz | PCIe 3.0 x16 160 W |
Asus RX 560 O4G EVO | Polaris Polaris 21 XL GCN 4nd GEN | 123 mm2 3,000 million 14nm FinFET | 869 56 16 | GDDR5 4.096 GB 128b /6000 | 1187 MHz 1187 MHz 1187 MHz | PCIe 3.0 x8 48 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí pak úplně dole.
Hodnota ukazatele „1 % Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak můžeme také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1 % Low“ se vypočítává obdobě jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté a náhlé poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý, a to i v případě, kdy průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Wolfenstein II: The New Colossus je vůbec první hrou, která byla postavena výhradně na grafickém rozhraní API Vulkán. Z tohoto grafického rozhraní více profitují grafické karty s čipem AMD.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přoložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins není ke grafickým kartám AMD právě moc přívětivá. Grafické karty společnosti NVIDIA zde podávají mnohem lepší výsledky.
Middle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena a odehrávající se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Mass Effect: Andromeda je akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia BioWare a vydána v dubnu 2017 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě EOS po dobu 80 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Mass Effect: Andromeda |
Battlefield 1 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, jejíž děj se odehrává za I. světové války. Hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA Dice a vydána v říjnu 2016 společností Electronic Arts. Hra podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Avanti Savoia po dobu 57 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Battlefield 1 |
Počítačová hra Battlefield 1 a nejnovější herní rozhraní DirectX 12 se v případě grafických karet NVIDIA popravdě moc v lásce nemají. Proto bych majitelům těchto karet doporučil hru hrát raději s nastavením na vykreslování pomocí DirectX 11. Radeony společnosti AMD jsou na tom trochu lépe a DirectX 12 přeci jen nějaký ten výkon navíc přinesou. I těm bych ale doporučoval hrát tuto hru spíše pod DirectX 11. Vyvarujete se tak občasných záseků ve hře, které se u DirectX 12 sem tam objevují, což dokazuje také nízká hodnota ukazatele 0,1 % Low.
Deus Ex: Mankind Divided je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvky RPG, stealth a sociální interakce. Hra byla postavena na herním engine Dawn Engine vývojáři studia Eidos Montreal a vydána v srpnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 98 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Deus Ex: Mankind Divided |
DOOM je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve středu démonické invaze na zařízení UAC. Hra byla postavena na herním engine Id Tech 6 vývojáři ze studia Id Software a vydána v květnu 2016 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě UAC po dobu 109 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy DOOM |
Počítačová hra DOOM podporuje vykreslování pomocí OpenGL nebo Vulkan. Zde platí jednoduché pravidlo: Chcete-li mít vysokou snímkovou frekvenci ve hře, hrajte ji vždy pod rozhraním Vulkan. Z tohoto důvodu také testujeme tuto hru pouze pod tímto novým a moderním rozhraním.
Tom Clancy’s The Division je on-line střílečka z pohledu třetí osoby, která probíhá v otevřeném světě. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2016 společností Ubisoft. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 96 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Tom Clancy's The Division |
Tom Clancy's The Division je jednou z dalších her, kde se vám rozhodně vyplatí opustit DirectX 11 a přepnout rendering hry na DirectX 12. To však neplatí v případě slabších grafických karet společnosti NVIDIA (GeForce GTX 1050/Ti), tam raději nechejte vykreslování na DirectX 11.
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které s Larou Croft prozkoumáváte různá prostředí, řešíte puzzles i bojujete o přežití. Hra byla postavena na herním engine Horizon vývojáři ze studia Crystal Dynamics a vydána v lednu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 86 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Rise of the Tomb Raider |
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider také podporuje DirectX 12, avšak mainstreamové grafické karty z něj nijak významněji netěží.
Star Wars: Battlefront je akční střílečka z pohledu první a třetí osoby, která je založena na tématu filmových Star Wars. Hra je postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a byla vydána v listopadu 2015 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na mapě Survival on Tatooine po dobu 105 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Star Wars: Battlefront |
Zaklínač: Divoký hon je akční RPG (role-playing game) hra s otevřeným světem, ve kterém plníte zadané úkoly z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním REDengine vývojáři ze studia CD Projekt RED a vydána v květnu 2015 stejnou společností. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě White Orchard po dobu 84 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Zaklínač 3: Divoký hon |
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Crysis 3 |
Herní testy grafické karty EVGA GTX 1050 SSC Gaming máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými modely v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Sumarizace výkonu |
Jako vždy, výkon grafické karty EVGA GTX 1050 SSC Gaming je dán především výkonem samotného grafického čipu GP107 ve variantě GP107-300-A1, který se u různých grafických karet může lišit pouze nastavenou frekvencí grafického čipu, či nastavenou frekvencí grafických pamětí a jejich kapacitou. V případě grafické karty EVGA GTX 1050 SSC Gaming se reálná frekvence grafického čipu v testovaných hrách držela v rozmezí vysokých 1780–1810 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 7008 MHz.
Z pohledu porovnání výkonů pak můžeme říci, že výkon grafické karty EVGA GTX 1050 SSC Gaming je v průměru o 18 % vyšší než u jejího konkurenta v podání Asus RX 560 O4G EVO. Nutno ale podotknout, že v dnešních testech použitá grafická karta Asus RX 560 O4G EVO není plnohodnotným zástupcem Radeon RX 560, nýbrž pouze jeho slabší variantou s částečně deaktivovanými výpočetními bloky.
Provozní vlastnosti grafických karet byly měřeny v počítačové hře Crysis 3 po dobu 30 minut hraní na mapě Swamp. Dosažené hodnoty teplot (°C), hlučnosti (dBA) i spotřeby (W) byly zaznamenány až na konci tohoto měření.
Provozní vlastnosti |
Provozní vlastnosti grafické karty EVGA GTX 1050 SSC Gaming jsou opravdu skvělé. Jak by také ne, když takto výkonný a úsporný grafický čip, jakým je GP107, chladí možná až zbytečně rozměrný systém chlazení, který je vybaven dokonce dvěma tepelnými trubicemi. Teplota grafické karty při dlouhodobé zátěži jen zřídkakdy překročí 55 °C při hlučnosti, která se pohybuje pod hranicí 34 dBA.
Spotřeba (chcete-li příkon) grafické karty EVGA GTX 1050 SSC Gaming je pak hodně nízko. Celá testovací sestava s touto grafickou kartou na palubě si ze zásuvkového wattmetru v plné zátěži odebírala kolem 155 W.
Požadavky na výkon grafických karet a vlastně celého systému pro virtuální realitu jsou mnohem vyšší než u běžných počítačových her. VRMark obsahuje celkem tři testy virtuální reality, které běží na monitoru počítače a k testu nevyžadují žádné náhlavní soupravy.
Výsledky testu Orange Room ukazují výkon systému ve scénách s běžnými požadavky na VR, test Cyan Room je pak o něco náročnější a pro vykreslování scény využívá rozhraní DirectX 12. Test Blue Room ukazuje výkon ve velmi náročných scénách VR, jejichž požadavky však uspokojí až některé grafické karty budoucí generace. Benchmark Blue Room zde proto testován není.
VRMark |
Jak můžete z grafů vypozorovat, grafickou kartu EVGA GTX 1050 SSC Gaming na virtuální relitu využít nelze. U obou testů se tato grafická karta držela hluboko pod požadovanou snímkovou frekvencí, což samozřejmě není ani žádným velkým překvapením.
EVGA GTX 1050 SSC Gaming je, obdobně jako ostatní grafické karty GeForce GTX 1050, jakousi entry-level grafickou kartou určenou pro ty nejméně náročné či začínající hráče počítačových her, kterým nejde ani o krásný obraz, ani o vysokou snímkovou frekvenci. Výkon této grafické karty je dostatečný na hraní opravdu nenáročných počítačových her a jednoduchý eSport Gaming. Své využití by jistě našla také v nějakém větším HTPC (Home Theater Personal Computer).
Technické zpracování EVGA GTX 1050 SSC Gaming je na velmi dobré úrovni. Na tak úsporný čip a možná až zbytečně robustní systém chlazení odvádí svou práci velmi dobře a jedinou vadou na kráse tak zůstávají pouze ventilátory chladiče, které se otáčejí i v době, kdy grafická karta není nijak vytížena, a generují tak zbytečně hluk. Naštěstí tento hluk není nijak výrazný a lehce ho tedy přeslechnete.
Velkým hendikepem by se pak někomu mohly jevit grafické paměti, jejichž kapacita je pouhé 2 GB. Věřte ale, že při výkonu, kterým GeForce GTX 1050 disponuje, by mu přídavek dalších 2 GB VRAM ve hrách asi už příliš nepomohl a jen by grafickou kartu zbytečně prodražil.
V každém případě, jste-li začínajícím nebo svátečním hráčem počítačových her, který kvalitu obrazu a vyšší snímkovou frekvenci ve hrách nijak neřeší, grafická karta EVGA GTX 1050 SSC Gaming by pro vás mohla být ideálním řešením. Ti ostatní se pak musejí porozhlédnout po něčem výkonnějším.
EVGA GTX 1050 SSC Gaming
Grafické kartyGrafická karta EVGA GTX 1050 SSC Gaming nabízí základní herní výkon všem nenáročným či začínajícím hráčům jednoduchých počítačových her. Technické zpracování i provozní vlastnosti jsou u této grafické karty na velmi dobré úrovni.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.