Grafické karty využívající hybridního systému chlazení nejsou na trhu příliš častým jevem. Hybridní, tedy smíšený systém chlazení je totiž co do technického zpracování pro výrobce přeci jen komplikovanější záležitostí, nicméně tu a tam se přeci jen nějaká takto chlazená grafická karta objeví. Grafická karta EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je jedním z takových hybridů, u kterých společnost EVGA využila kombinovaného systému chlazení, jenž se skládá se z uzavřeného vodního okruhu a klasického vzduchového chlazení. Jak účinný je tento systém chlazení, to si otestujeme právě v dnešní recenzi.
Grafická karta EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je postavena na lehce oříznutém grafickém čipu společnosti NVIDIA GP104, na který jsou pomocí 256-bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR5 o kapacitě 8 GB. O chlazení grafické karty se tentokrát stará hybridní systém chlazení, který se skládá jednak z uzavřeného vodního okruhu pro chlazení grafického čipu a VRAM, a také ze vzduchového chlazení pro moduly napájecí kaskády. Svým výkonem pak EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID spadá do segmentu grafických karet vysokého výkonu, kde zaujímá střední příčky pomyslného výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu jsou 1607/1683 MHz a frekvence grafických pamětí 2002 MHz, což u pamětí typu GDDR5 představuje efektivní frekvenci 8008 MHz. Grafická karta je tedy nastavena přesně na referenční hodnoty GeForce GTX 1070 Ti dané specifikacemi společnosti NVIDIA.
Grafická karta EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID měří na délku 267 mm a na základní desce vám zabere celkem 2 rozšiřující sloty. O chlazení se stará zajímavý systém hybridního chlazení, složený jednak z uzavřeného okruhu vodního chlazení a jednak klasického vzduchového chladiče. Zatímco vodní okruh má na starosti odběr odpadního tepla z grafického čipu a modulů grafických pamětí, napájecí kaskáda grafické karty je ochlazována vzduchem.
Dosedací část vodního bloku na grafický čip (base plate) je měděná a stejně tak měděný je i chladicí plát, který je na tento blok napojen. Jeho úkolem je odvádět teplo z modulů grafických pamětí. O ochlazování kapaliny vodního okruhu se stará radiátor o rozměrech 150 × 120 mm, který je ofukován 115mm ventilátorem.
Napájecí kaskáda grafické karty je chlazena pomocí menšího hliníkového chladiče, který je ofukován jedním 75mm ventilátorem. Všechny důležité komponenty jsou tedy chlazeny kvalitně.
Otáčky obou ventilátorů jsou řízeny dle závislosti na teplotách grafické karty, bohužel se ale otáčejí i v případě, kdy grafická karta nijak vytížena není. V klidovém stavu se 75mm ventilátor na grafické kartě otáčí rychlostí 1200 ot./min., což ve svém PC jistě uslyšíte. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
O napájení grafické karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID se stará 5 + 1fázová kaskáda modulů napěťových regulátorů (VRM), která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 8pin konektoru. Příkon grafické karty byl výrobcem nastaven na 180 W (max. 217 W) a k jejímu provozu výrobce doporučuje zdroj o výkonu minimálně 500 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID řešeny pomocí jednoho DVI-D (Dual-link) konektoru, tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port) a jednoho konektoru HDMI 2.0.
Součástí balení grafické karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je také firemní nástroj společnosti EVGA s názvem Precision XOC.
Nástroj EVGA Precision XOC slouží ke snadnému přetaktování, s jehož pomocí můžete ze své grafické karty dostat maximum možného výkonu. Uživatelské rozhraní aplikace využijí jak uživatelé méně zkušení, tak také „profesionálové“.
Pomocí EVGA Precision XOC můžete uživatelsky nastavovat různé parametry grafické karty, jako jsou například frekvence grafického čipu, frekvence grafických pamětí, otáčky ventilátorů chladiče, nebo také nastavovat limity teploty, spotřeby atd. Díky nástroji EVGA Precision XOC si tak můžete nastavit chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například nastavit na její maximální výkon, nebo naopak můžete její výkon omezit a dát přednost spíše lepším provozním vlastnostem (teplota, hlučnost či spotřeba).
S EVGA Precision XOC můžete také nastavovat vlastní křivky ventilátoru sytému chlazení.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID zařadili následující grafické karty ze segmentu vysokého výkonu (high-end):
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC Hybrid | Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum | MSI GTX 1080 Sea Hawk EK X |
![]() |
![]() |
![]() |
Asus Strix GTX 1070 O8G Gaming | Sapphire RX Vega64 8G HBM2 LC | Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming |
![]() |
![]() |
![]() |
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip
Variant Family |
Velikost
Transistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Velikost Bus/Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC Hybrid | GP104
GP104-300-A1 Pascal |
314 mm2
7,200 million 16nm FinFET |
2432
152 64 |
GDDR5
8.192 GB 256b/8008 |
1607 MHz
1683 MHz 1886 MHz |
PCIe 3.0 x16
180 W |
Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum | GP102
GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2
12,000 million 16nm FinFET |
3584
224 88 |
GDDR5X
11.264 GB 352b/11104 |
1620 MHz
1734 MHz 2025 MHz |
PCIe 3.0 x16
275 W |
MSI GTX 1080 Sea Hawk EK X | GP104
GP104-400-A1 Pascal |
314 mm2
7,200 million 16nm FinFET |
2560
160 64 |
GDDR5X
8.192 GB 256b/10008 |
1683 MHz
1823 MHz 1980 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling | Vega 10
Vega 10 XT GCN 5nd GEN |
484 mm2
12,500 million 14nm FinFET |
4096
256 64 |
HBM2
8.192 GB 2048b/1890 |
1247 MHz
1750 MHz 1586 MHz |
PCIe 3.0 x16
345 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10
Vega 10 XL GCN 5nd GEN |
484 mm2
12,500 million 14nm FinFET |
3584
224 64 |
HBM2
8.192 GB 2048b/1600 |
1156 MHz
1590 MHz 1496 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix GTX 1070 O8G Gaming | GP104
GP104-200-A1 Pascal |
314 mm2
7,200 million 16nm FinFET |
1920
120 64 |
GDDR5
8.192 GB 256b/8008 |
1658 MHz
1860 MHz 1962 MHz |
PCIe 3.0 x16
166 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence grafická karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována právě snímková frekvence.
Dosažené hodnoty snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že grafická karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak grafická karta s nejnižší snímkovou frekvencí pak zase úplně dole. Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Chlazení grafických karet MSI GTX 1080 Sea Hawk EK X a Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum v testech zajišťovala sada vodního chlazení EK Water Blocks EK-KIT S240, která s dvojicí ventilátorů a vodní pumpou generovala hlučnost 35,5 dBA. V grafech je pak ke jménům grafických grafických karet, které využívají tento systém vodního chlazení, přidána zkratka EKWB.
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Wolfenstein II: The New Colossus je vůbec první hrou, která byla postavena výhradně na grafickém rozhraní API Vulkán. Z tohoto grafického rozhraní více profitují grafické karty společnosti AMD, zejména pak v nižším rozlišení 1920 × 1080 pixelů.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing nastaven na LOW.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins není ke grafickým kartám AMD právě moc přívětivá. Grafické karty společnosti NVIDIA zde podávají mnohem lepší výsledky.
Middle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra, založená na světě postav J. R. R. Tolkiena, odehrávající se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros Interactive Entertainment. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Prey je akční sci-fi FPS (first-person shooter) počítačová hra, která byla postavena na herním engine CryEngine vývojáři ze studia Arkane Studios, a vydána v květnu 2017 společností Bethesda Softworks. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Hardware Labs po dobu 64 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Prey |
Mass Effect: Andromeda je akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia BioWare, a vydána v dubnu 2017 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě EOS po dobu 80 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Mass Effect: Andromeda |
Battlefield 1 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, jejíž děj se odehrává za 1. světové války. Hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA Dice a vydána v říjnu 2016 společností Electronic Arts. Hra podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Avanti Savoia po dobu 57 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Battlefield 1 |
Počítačová hra Battlefield 1 a nejnovější herní rozhraní DirectX 12 se u takto výkonných grafických karet moc v lásce nemají, a proto bych doporučil tuto hru hrát výhradně pod nastavením na DirectX 11.
Deus Ex: Mankind Divided je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvky RPG, stealth a sociální interakce. Hra byla postavena na herním engine Dawn Engine vývojáři studia Eidos Montreal a vydána v srpnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 98 sekund nástrojem FRAPS. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Deus Ex: Mankind Divided |
DOOM je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve středu démonické invaze na zařízení UAC. Hra byla postavena na herním engine Id Tech 6 vývojáři ze studia Id Software a vydána v květnu 2016 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě UAC po dobu 109 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy DOOM |
Pro počítačovou hru DOOM platí jednoduché pravidlo: chcete-li mít vysokou snímkovou frekvenci ve hře, hrajte ji vždy pod rozhraním Vulkan. S tímto moderním herním rozhraním by však mohly mít problémy grafické karty předchozí generace společnosti NVIDIA (Fermi/Kepler/Maxwell).
Tom Clancy’s The Division je on-line střílečka z pohledu třetí osoby, která probíhá v otevřeném světě. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2016 společností Ubisoft. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 96 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Tom Clancy's The Division |
Tom Clancy's The Division je jednou z dalších her, kde se vám rozhodně vyplatí opustit DirectX 11 a přepnout rendering hry na DirectX 12, zejména hrajete-li hru v nižším rozlišení 1920 × 1080 pixelů.
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které s Larou Croft prozkoumáváte různá prostředí, řešíte puzzles i bojujete o přežití. Hra byla postavena na herním engine Horizon vývojáři ze studia Crystal Dynamics a vydána v lednu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 86 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Rise of the Tomb Raider |
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider také podporuje DirectX 12 a v nižším rozlišení z něj profitují všechny grafické karty. Využíváte-li rozlišení 1920 × 1080 pixelů, určitě se vyplatí přepnout na renderování přes DirectX 12.
Star Wars: Battlefront je akční střílečka z pohledu první a třetí osoby, která je založena na tématu filmových Star Wars. Hra je postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a byla vydána v listopadu 2015 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na mapě Survival on Tatooine po dobu 105 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Star Wars: Battlefront |
Zaklínač: Divoký hon je akční RPG (role-playing game) hra s otevřeným světem, ve kterém plníte zadané úkoly z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním REDengine vývojáři ze studia CD Projekt RED a vydána v květnu 2015 stejnou společností. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě White Orchard po dobu 84 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Zaklínač 3: Divoký hon |
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1920 × 1080 pixelů (FHD) na MSAA × 4, v rozlišení 2560 × 1440 pixelů (WQHD) na MSAA × 2 a v rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Crysis 3 |
Herní testy grafické karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Sumarizace výkonu |
Výkon grafické karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je slušný a dle očekávání ji můžeme směle zařadit kamsi do středu výkonnostního žebříčku grafických karet vysokého výkonu. Výhodou této grafické karty je především vodní okruh chlazení, který drží teploty grafického čipu dostatečně na uzdě. Díky tomu může grafická karta při hraní počítačových her nasadit vyšší frekvence (a tím i výkon). Komu by takovýto výkon přeci jen ještě nestačil, je zde možnost jeho dalšího navýšení pomocí přetaktování grafického čipu a pamětí. V takovém případě již bude EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID atakovat výkon ležící ve výsostných vodách GeForce GTX 1080.
Provozní vlastnosti grafických karet byly měřeny v počítačové hře Crysis 3 po dobu 30 minut hraní na mapě Swamp. Dosažené hodnoty teplot (°C), hlučnosti (dBA) i spotřeby (W) byly zaznamenány až na konci tohoto měření.
Provozní vlastnosti |
Provozní vlastnosti grafické karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID jsou více než dobré. Hybridní chlazení drží teploty grafické karty jen lehce nad hranicí 40 °C při hlučnosti prakticky konstantních 37,9 dBA. Dokonce i spotřeba je díky nízkým teplotám hodně nízko, kdesi na úrovni výkonnostně slabší GeForce GTX 1070. Mohlo by se tedy říci, že EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je, co se týká provozních vlastností, kartou bezchybnou. Bohužel, jeden nepříjemný háček zde je a jmenuje se „hlučnost v klidu“. O tom si ale povíme podrobněji v kapitole hodnocení grafické karty na konci této recenze.
Přetaktování grafické karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID jsem prováděl pomocí nástroje MSI Afterburner tak, abych v žádném případě neohrozil grafickou kartu, a nepřišel tak o její záruku. Na maximum jsem zvýšil pouze hranici spotřeby (120 % Power Limit) a teploty (92 °C Temp. Limit), napětí grafického čipu jsem nechal na výchozích hodnotách.
Postupně jsem zvyšoval hodnoty frekvence grafického čipu a následně také grafických pamětí. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota +170 MHz pro grafický čip a +450 MHz pro grafické paměti. V počítačových hrách se pak reálná frekvence grafického čipu pohybovala na slušných 2050 MHz, u grafických pamětí pak 8900 MHz (efektivně).
Následující video ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID v počítačové hře Crysis 3.
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je grafickou kartou, která nabízí slušný výkon a velmi účinný systém hybridního chlazení. Uzavřený okruh vodního chlazení udržuje teploty grafického čipu na velmi nízkých hodnotách, těsně nad hranicí 40 °C. Takto nízké teploty pak grafické kartě umožňují také dosahovat o něco vyšší frekvence, a tím také výkonu.
Jedinou vadou na kráse grafické karty EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je její vyšší hlučnost v klidu. Ventilátory chlazení, zejména pak ten 75mm ventilátor mající na starosti ochlazování napájecí kaskády, se totiž otáčejí i v době, kdy grafická karta není nijak vytížena, a zbytečně tak generují hlučnost. To je nepříjemné zvláště v situaci, kdy například sledujete video a nechcete být ničím rušeni.
Na tomto problému by, myslím, měla společnost EVGA ještě zapracovat. Buď implementací funkce Async Fan Control, kterou známe z chladičů typu iCX a která v případě nízkých teplot ventilátor na chladiči napájecí kaskády úplně zastaví, nebo změnou vodního bloku na full-cover, který by ochlazoval také moduly napájecí kaskády. Jenže to už by nebyl hybridní systém chlazení, nýbrž vodní „plnokrevník“.
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID
Grafické kartyEVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID je grafickou kartou, která nabízí slušný výkon a velmi účinný systém hybridního chlazení. Vadou na kráse této grafické karty je však její vyšší hlučnost v klidu.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.