Vyberte prvek na stránce, kterého se chyba týká

Doprava zdarma právě teď! Nepropásněte šanci ušetřit na vánočních dárcích.

Vzácná návštěva ze Sigma Corporation

Zobrazit katalog
Vzácná návštěva ze Sigma Corporation

V pondělí 18.9.2017 se udála v oboru fotografické techniky zvláštní věc, která se rozhodně nestává každý den. Do České republiky zavítal poprvé v historii pan Kazuto Yamaki, který je CEO a současně i majitelem společnosti Sigma Corporation, tedy známý výrobce zejména objektivů pro zrcadlovky všech značek. Produktový manažer Jakub Stejskal ze společnosti Hama spol. s r.o., která v České republice zastupuje značku Sigma, uspořádal tiskovou konferenci, kde se s panem Yamaki mohli osobně setkat vybraní novináři. Nemohli jsme samozřejmě chybět ani my z Fotomagazínu.

Kazuto Yamaki, majitel a CEO Sigma Corporation na návštěvě v ČR
Kazuto Yamaki a zástupci Alza.cz – vlevo Martin Pustelník, vpravo Michal Kupsa.
Kazuto Yamaki, majitel a CEO Sigma Corporation na návštěvě v ČRKazuto Yamaki, majitel a CEO Sigma Corporation na návštěvě v ČRKazuto Yamaki, majitel a CEO Sigma Corporation na návštěvě v ČR
Kazuto Yamaki, majitel a CEO japonské společnosti Sigma Corporation na první oficiální návštěvě v ČR

Sigma: „Small Office, Big Factory“

Člověk by si řekl, že na takovém setkání toho není mnoho zajímavého, protože všechny technické novinky a podobné záležitosti se v podstatě zásadně na podobných akcích nezveřejňují. Přesto bylo velmi zajímavé i poučné si přímo z úst nejpovolanějších vyslechnout třeba něco s historie firmy Sigma, nebo třeba výklad jejich základní firemní filosofie. Zkráceně se dá říct, že společnost Sigma byla založena v roce 1961 a současný CEO a majitel Kazuto Yamaki ji převzal od svého otce Michihiro Yamaki. Přiznám se, že mě osobně třeba vůbec nikdy nenapadlo, že tak velká firma jako je Sigma, je v podstatě ukázkovým rodinným podnikem. Z výkladu o historii mě asi nejvíce zaujala základní myšlenka firmy, která se dá shrnout do věty „Small Office, Big Factory“, tedy „Malá kancelář, velká továrna“. V praxi to znamená, že ve výrobním závodě Sigma je opravdu maximum lidí zapojených do výroby a jen nezbytné minimum do technické podpory, což samozřejmě minimalizuje výrobní náklady. Konkrétní poměr zaměstnanců uvedl v poměru 1400 pracovníků výroby na 200 zaměstnanců v administrativě, vedení, marketingu a obchodu dohromady. O výrobě objektivů Sigma firma vytvořila trojici hezkých a zajímavých videí:

Výroba je někdy ztrátová, komponenty pouze japonské

V dalším programu pan Yamaki hovořil o nejnovějších objektivech pro digitální zrcadlovky a také o filmových objektivech Sigma Cine. Vtipná byla poznámka o fotoaparátech s čipy Foveon, kde pan Yamaki přiznal, že výroba je zatím stále ztrátová, ale že ji zatím nehodlá ukončit kvůli svému otci, který vždy snil o výrobě fotoaparátů, a tak se bojí, že kdyby výrobu zrušil, tak že by ho potom jeho otec jako zombie v noci chodil strašit. Celkem se fotoaparátů pod značkou Sigma vyrábí zhruba 2000 kusů. Pan Yamaki také zdůrazňoval, že veškeré komponenty na výrobu celého sortimentu Sigmy pochází výhradně z Japonska – tedy vůbec nic se nedováží ze zahraničí. Zajímavý byl i údaj o tom, že celkově vyrábí Sigma nejvíce objektivů s bajonetem Canon, ale v Česká republika je výjimečná v tom, že zde se prodá více objektivů s bajonetem Nikon.

Na závěr se hodně hovořilo o budoucnosti, nových trendech a podobně. V prostoru pro otázky novinářů jsem se proto pana Yamakiho za redakci Fotomagazínu zeptal, zda když se tolik hovoří o miniaturizaci fotoaparátů (bezzrcadlovky a podobně), tak zda Sigma neuvažuje také o výrobě extrémně malých objektivů, kterým se obecně říká „pancake“, tedy „palačinky“, pro jejich plochý design, kdy délka těchto objektivů někdy nepřesahuje ani 2 centimetry i když jsou použitelné na Fullframe formát. Pan Yamaki mi odpověděl, že firma si je vědoma toho, že takové objektivy jsou potřeba a že se jich v budoucnu možná dočkáme. Podle jeho výrazu to na to ale v nejbližší době moc nevypadá. Zejména pak s ohledem na to, že chvíli předtím odpovídal panu Neffovi na dotaz ohledně vývoje objektivů, že vývoj objektivu, než se dostane do výroby, trvá 18, někdy ale i 30 měsíců.

Michal Kupsa

Michal Kupsa se narodil v roce 1970 v Brně. Fotografovat začal již ve svých 15 letech a novinářské činnosti propadl již o tři roky později. Na svém kontě má spolupráci s řadou prestižních českých i zahraničních médií, včetně České televize, Českého rozhlasu, National Geographic, Národní knihovny Kongresu USA, iDNES, nadace Člověk v tísni a většiny českých magazínů o fotografii a fotografování. Zaměřuje se především na cestopisné články, recenze fototechniky a vedení fotografických kurzů.

0
Vytisknout
Pomohla vám tato informace?
Tento formulář slouží pouze k hodnocení informací na stránce.
Pokud máte dotaz, či požadavek, využijte zákaznické podpory.
Chybí Vám něco? Je něco uvedeno špatně?
Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Jak nakoupit
WEB4
Váš osobní asistent
Alza Premium
Rád pro vás zjistím stav objednávky či pomohu s výběrem zboží.
Napsat dotaz
Zavolejte mi
Nová konverzace
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi