Všechny dárky jako na dlani AirPods 2021

Vzácná návštěva ze Sigma Corporation

Zobrazit katalog
Vzácná návštěva ze Sigma Corporation

V pondělí 18.9.2017 se udála v oboru fotografické techniky zvláštní věc, která se rozhodně nestává každý den. Do České republiky zavítal poprvé v historii pan Kazuto Yamaki, který je CEO a současně i majitelem společnosti Sigma Corporation, tedy známý výrobce zejména objektivů pro zrcadlovky všech značek. Produktový manažer Jakub Stejskal ze společnosti Hama spol. s r.o., která v České republice zastupuje značku Sigma, uspořádal tiskovou konferenci, kde se s panem Yamaki mohli osobně setkat vybraní novináři. Nemohli jsme samozřejmě chybět ani my z Fotomagazínu.

Kazuto Yamaki, majitel a CEO Sigma Corporation na návštěvě v ČR
Kazuto Yamaki a zástupci Alza.cz – vlevo Martin Pustelník, vpravo Michal Kupsa.
Kazuto Yamaki, majitel a CEO Sigma Corporation na návštěvě v ČRKazuto Yamaki, majitel a CEO Sigma Corporation na návštěvě v ČRKazuto Yamaki, majitel a CEO Sigma Corporation na návštěvě v ČR
Kazuto Yamaki, majitel a CEO japonské společnosti Sigma Corporation na první oficiální návštěvě v ČR

Sigma: „Small Office, Big Factory“

Člověk by si řekl, že na takovém setkání toho není mnoho zajímavého, protože všechny technické novinky a podobné záležitosti se v podstatě zásadně na podobných akcích nezveřejňují. Přesto bylo velmi zajímavé i poučné si přímo z úst nejpovolanějších vyslechnout třeba něco s historie firmy Sigma, nebo třeba výklad jejich základní firemní filosofie. Zkráceně se dá říct, že společnost Sigma byla založena v roce 1961 a současný CEO a majitel Kazuto Yamaki ji převzal od svého otce Michihiro Yamaki. Přiznám se, že mě osobně třeba vůbec nikdy nenapadlo, že tak velká firma jako je Sigma, je v podstatě ukázkovým rodinným podnikem. Z výkladu o historii mě asi nejvíce zaujala základní myšlenka firmy, která se dá shrnout do věty „Small Office, Big Factory“, tedy „Malá kancelář, velká továrna“. V praxi to znamená, že ve výrobním závodě Sigma je opravdu maximum lidí zapojených do výroby a jen nezbytné minimum do technické podpory, což samozřejmě minimalizuje výrobní náklady. Konkrétní poměr zaměstnanců uvedl v poměru 1400 pracovníků výroby na 200 zaměstnanců v administrativě, vedení, marketingu a obchodu dohromady. O výrobě objektivů Sigma firma vytvořila trojici hezkých a zajímavých videí:

Výroba je někdy ztrátová, komponenty pouze japonské

V dalším programu pan Yamaki hovořil o nejnovějších objektivech pro digitální zrcadlovky a také o filmových objektivech Sigma Cine. Vtipná byla poznámka o fotoaparátech s čipy Foveon, kde pan Yamaki přiznal, že výroba je zatím stále ztrátová, ale že ji zatím nehodlá ukončit kvůli svému otci, který vždy snil o výrobě fotoaparátů, a tak se bojí, že kdyby výrobu zrušil, tak že by ho potom jeho otec jako zombie v noci chodil strašit. Celkem se fotoaparátů pod značkou Sigma vyrábí zhruba 2000 kusů. Pan Yamaki také zdůrazňoval, že veškeré komponenty na výrobu celého sortimentu Sigmy pochází výhradně z Japonska – tedy vůbec nic se nedováží ze zahraničí. Zajímavý byl i údaj o tom, že celkově vyrábí Sigma nejvíce objektivů s bajonetem Canon, ale v Česká republika je výjimečná v tom, že zde se prodá více objektivů s bajonetem Nikon.

Na závěr se hodně hovořilo o budoucnosti, nových trendech a podobně. V prostoru pro otázky novinářů jsem se proto pana Yamakiho za redakci Fotomagazínu zeptal, zda když se tolik hovoří o miniaturizaci fotoaparátů (bezzrcadlovky a podobně), tak zda Sigma neuvažuje také o výrobě extrémně malých objektivů, kterým se obecně říká „pancake“, tedy „palačinky“, pro jejich plochý design, kdy délka těchto objektivů někdy nepřesahuje ani 2 centimetry i když jsou použitelné na Fullframe formát. Pan Yamaki mi odpověděl, že firma si je vědoma toho, že takové objektivy jsou potřeba a že se jich v budoucnu možná dočkáme. Podle jeho výrazu to na to ale v nejbližší době moc nevypadá. Zejména pak s ohledem na to, že chvíli předtím odpovídal panu Neffovi na dotaz ohledně vývoje objektivů, že vývoj objektivu, než se dostane do výroby, trvá 18, někdy ale i 30 měsíců.

Michal Kupsa

Michal Kupsa se narodil v roce 1970 v Brně. Fotografovat začal již ve svých 15 letech a novinářské činnosti propadl již o tři roky později. Na svém kontě má spolupráci s řadou prestižních českých i zahraničních médií, včetně České televize, Českého rozhlasu, National Geographic, Národní knihovny Kongresu USA, iDNES, nadace Člověk v tísni a většiny českých magazínů o fotografii a fotografování. Zaměřuje se především na cestopisné články, recenze fototechniky a vedení fotografických kurzů.

0
Vytisknout
Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Pro organizace Jak nakoupit
P-DC1-WEB19
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi