Jedním z výrobců, kteří mají své portfolio grafických karet založeno výhradně na grafických čipech společnosti NVIDIA, je společnost GAINWARD. V nabídce tohoto výrobce tak můžete nalézt kompletní řadu grafických karet GeForce, a to včetně těch nejnovějších s označením „SUPER“. Jednou takovou „SUPER“ kartou je Gainward GeForce RTX 2080 SUPER Phantom GLH, která ve svém názvu slibuje „pekelný“ výkon (Goes Like Hell), a my jsme ji proto pro vás dnes na Alza.cz otestovali.
Grafická karta Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH je postavena na nejnovějším herním grafickém čipu NVIDIA TU104 (TU104-450-A1) společnosti NVIDIA v plné konfiguraci, na který jsou pomocí 256bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR6 o kapacitě 8 GB. Jedná se o grafickou kartu s podporou ray tracingu a DLSS (Deep Learning SuperSampling), svým výkonem pak Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH spadá do segmentu grafických karet vysokého výkonu (high-end), kde mezi nejnovějšími grafickými kartami Turing zaujímá druhou nejvyšší příčku výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1 650/1 860 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí pak 1 938 MHz, což u pamětí typu GDDR6 představuje efektivní frekvenci 15 500 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 45 MHz v Boost. Grafické paměti jsou taktovány v referenčních hodnotách GeForce RTX 2080 SUPER.
O chlazení grafické karty Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH se stará dvojice pasivů složených z hliníkových žeber, které jsou pro lepší odvod odpadního tepla propojeny pěticí měděných tepelných trubic (heatpipes) s měděnou základnou, na niž doléhá grafický čip. Grafické paměti jsou chlazeny pomocí chladicího plátu (heatsink plate), který doléhá na základnu prvního pasivu. Odpadní teplo z modulů napájecí kaskády je pak odváděno přes menší chladicí pláty přímo do žebrování druhého pasivu. Všechny důležité komponenty grafické karty jsou tak kvalitně chlazeny.
Aktivní část systému chlazení grafické karty Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH tvoří tři asynchronně řízené 85mm ventilátory s aerodynamicky tvarovanými lopatkami. Grafická karta disponuje dvěma BIOSy. V režimu OC (BIOS1) ventilátory chladiče nepodporují funkci Zero RPM Fan (semi-pasivní chlazení) a otáčejí se rychlostí 800 ot/min i v době, kdy grafická karta vytížena není, a aktivně chladit by tak nepotřebovala. Funkce semi-pasivního chlazení (Zero RPM Fan) je dostupná pouze v režimu Silent (BIOS2), který však také nastaví jen referenční takty grafického čipu. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH v režimu OC mode na skóre 97,7 % (v režimu Silent mode pak 98,3 %), a v těchto testech stability snímkové frekvence tak prošla (minimální hranice je 97 %).
O napájení grafické karty Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH se stará 10 + 2fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí dvou 8-pin konektorů. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 250 W (max. 330 W) a ten k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 650 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH řešeny pomocí tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port), jednoho konektoru HDMI 2.0 a jednoho konektoru USB-C (VirtualLink). Přítomnost VirtualLink jistě ocení všichni vlastníci „drátových“ headsetů virtuální reality.
Součástí balení grafické karty Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH je také firemní nástroj společnosti Gainward s názvem Expertool II.
Pomocí tohoto nástroje můžete grafické kartě nastavovat různé parametry, jako například frekvenci grafického čipu, frekvenci grafických pamětí, limit spotřeby, napětí grafického čipu, křivku otáček ventilátorů atp., a upravit si tak chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například přetaktovat pro dosažení co nejvyššího výkonu, nebo dát naopak přednost lepším provozním vlastnostem, jako je teplota, hlučnost či spotřeba.
Pro sledování chování grafické karty nabízí nástroj Gainward Expertool II také monitoring, s jehož pomocí můžete mít na očích všechny okamžité i historické údaje důležitých hodnot při provozu grafické karty, jako je například teplota grafické karty, otáčky ventilátorů, napětí, spotřeba atd. Křivku závislosti otáček ventilátorů chlazení na teplotě grafického čipu pak můžete editovat pro oba okruhy ventilátorů samostatně.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH zařadili následující modely ze segmentu vysokého výkonu (high-end):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family |
Velikost Transistory Výroba |
SP TMU ROP |
VRAM Velikost Bus/Clock |
Base Clock Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH | TU104 TU104-450-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
3072 192 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/15500 |
1650 MHz 1860 MHz 1965 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Gigabyte Aorus RTX 2080 Ti XTREME 11G | TU102 TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2 18,600 million 12nm FinFET |
4352 272 88 |
GDDR6 8.192 GB 352b/14000 |
1350 MHz 1770 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Gigabyte RTX 2080 SUPER Gaming OC | TU104 TU104-450-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
3072 192 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/15500 |
1650 MHz 1845 MHz 1965 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Asus Dual RTX 2080 O8G | TU104 TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
2944 184 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1515 MHz 1800 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
225 W |
NVIDIA RTX 2070 SUPER FE | TU104 TU104-410-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1605 MHz 1770 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
MSI RTX 2070 VENTUS 8G | TU106 TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1410 MHz 1620 MHz 1785 MHz |
PCIe 3.0 x16
175 W |
Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS | GP102 GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2 12,000 million 16nm FinFET |
3584 224 88 |
GDDR5X 11.264 GB 352b/11104 |
1557 MHz 1671 MHz 1893 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Sapphire Radeon VII 16G HBM2 | Vega 20 Vega 20 XL GCN 5.1 GEN |
331mm2 13,230 million 7nm FinFET |
3840
240 64 |
HBM2 16.384 GB 4096b/2000 |
1400 MHz 1750 MHz 1766 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Sapphire RX 5700 XT 8G |
Navi 10 Navi 10 XT RDNA |
251mm2 10,300 million 7nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1605 MHz 1755 MHz 1785 MHz |
PCIe 4.0 x16
225 W |
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 | Vega 10 Vega 10 XT GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14nm FinFET |
4096 256 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1890 |
1247 MHz 1632 MHz 1515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10 Vega 10 XL GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14nm FinFET |
3584 224 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1600 |
1156 MHz 1590 MHz 1496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá z celkem 20 průchodů minutové scény Time Spy a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během nichž grafická karta pracuje na plný výkon a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Jak tedy grafická karta Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH v tomto zátěžovém testu dopadla?
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ | |||
---|---|---|---|
Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH | OC mode | Silent mode | Poznámka k měření |
Pracovní teplota | 70 °C | 71 °C | měřeno jako maximum v posledním průchodu |
Reálná pracovní frekvence | 1 965 MHz | 1 905 MHz | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Spotřeba systému | 358 W | 357 W |
měřeno jako průměr v posledním průchodu
|
Otáčky ventilátorů | 1 430 ot/min (Fan 1) 1 430 ot/min (Fan 2) |
1 400 ot/min (Fan 1) 1 400 ot/min (Fan 2) |
měřeno na konci testu |
Hlučnost | 38,1 dBA | 37,7 dBA | interpolováno z otáček ventilátorů |
V režimu OC mode (BIOS1) se teploty grafické karty Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH na konci zátěžového testu držely na 70 °C při otáčkách ventilátorů kolem 1 430 ot/min, které při této rychlosti generovaly hlučnost 38,1 dBA. Frekvence grafického čipu se na konci zátěžového testu pohybovala kolem hranice 1 965 MHz.
V režimu Silent mode (BIOS2) se pak teplota držela na 71 °C při rychlosti ventilátorů 1 400 ot/min a hlučnosti 37,7 dBA. Frekvence grafického čipu se pak pohybovala o nějakých 60 MHz níže (1 905 MHz).
Následující grafy pak ukazují, jak si provozní vlastnosti Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.
Počítačová hra RAGE 2 je akční střílečka z pohledu první osoby, která se odehrává v post-apokalyptickém světě po pádu meteoritu. Hra byla postavena na herním engine Apex vývojáři ze studia Avalanche Studios a ID Software a vydána v květnu 2019 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Sekreto Wetlands (Kvasirk’s Laboratory) po dobu 53 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Tom Clancy's: The Division 2 je online akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která se odehrává v blízké budoucnosti ve Washingtonu DC. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2019 společností Ubisoft. Hra podporuje nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno ve vestavěném benchmarku po dobu 89 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených
snímcích.
Metro Exodus je počítačová hra z pohledu první osoby, která se odehrává v otevřeném světě postapokalyptického Ruska roku 2036. Jedná se o třetí pokračování ze série Metro, která vznikla na základě románu Dmitrije Glukhovského. Hra Metro exodus byla postavena na herním engine 4A engine vývojáři ze studia 4A Games a vydána v únoru 2019 společností Deep Silver. Měření snímkové frekvence a frame times jsou prováděna na vestavěném benchmarku po dobu 102 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Battlefield V je již 16. dílem akční střílečky z pohledu první osoby, který nás tentokrát zavede zpět do období druhé světové války. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a vydána v listopadu 2018 společností Electronic Arts. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě severní Afriky v misi Butcher & Bolt po dobu 82 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Shadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Strange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Far Cry 5 je akční počítačová RPG, odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl
v testech anti-aliasing nastaven na LOW.
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů (FHD) na MSAA × 4, v rozlišení 2 560 × 1 440 pixelů (WQHD) na MSAA × 2 a v rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.
Herní testy grafické karty Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Výkon grafické karty Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH je dán zejména výkonem samotného grafického čipu TU104 (TU104-450-A1), který se od jiných grafických karet GeForce RTX 2080 SUPER může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.
V případě grafické karty Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH se reálná frekvence grafického čipu v zátěžovém testu 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala v průměru na vysokých 1 965 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 15 500 MHz.
Reálná frekvence Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH se tedy pohybovala na stejných hodnotách jako v případě grafické karty Gigabyte RTX 2080 SUPER Gaming OC, a je tedy jasné, že výkony obou těchto grafických karet musí být víceméně stejné, což se nakonec ukázalo také v našich herních testech. Drobné rozdíly se pohybují v rámci chyby měření, případně jdou na vrub rozdílným ovladačům. S výkonem grafické karty Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH jsem byl samozřejmě spokojen.
U nových grafických karet GeForce RTX máte možnost k přetaktování využít buď nové funkce OC Scanner, která grafickou kartu přetaktuje „automaticky“, nebo si můžete veškeré parametry přetaktování nastavit sami manuálně. Přetaktování grafické karty Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH jsem prováděl za pomoci automatického přetaktování OC Scanner nástroje MSI Afterburner. Dříve ale, nežli jsem OC Scanner mohl spustit, musel jsem ručně na maximum nastavit položky Power Limit (137 %) a Temp. Limit (88 °C). Položku Core Voltage bohužel prozatím v nástroji MSI Afterburner zvýšit nelze. Také jsem musel nejdříve zjistit maximální frekvenci grafických pamětí, nástroj OC Scanner totiž umí přetaktovat pouze grafický čip, frekvenci grafických pamětí zcela ignoruje.
Postupně jsem tedy zvyšoval hodnoty frekvence grafických pamětí o 50 MHz a testoval jejich stabilitu v počítačových hrách. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota +900 MHz, což představuje efektivní frekvenci VRAM 17 300 MHz. Nyní jsem tedy konečně mohl spustit automatické přetaktování pomocí OC Scanner.
S posunutou frekvencí pamětí o 900 MHz a s položkami Power Limit a Temp. Limit na maximum mi OC Scanner nastavil frekvenci grafického čipu oproti výchozímu stavu v průměru jen o 5 MHz výše. S takto nastavenými parametry grafické karty jsem pak otestoval některé hry s následujícími výsledky:
Pomocí nástroje automatického přetaktování OC Scanner se mi z grafické karty Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH podařilo získat v průměru ještě zhruba necelá 4 % dalšího výkonu, což samozřejmě není moc, a vypadá to, že grafické karty GeForce RTX 2080 SUPER se příliš taktovat nedají. Na spotřebě celé sestavy se pak toto přetaktování projevilo v počítačové hře Crysis 3 nějakými 24 W navíc.
Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH v počítačové hře Crysis 3.
Stejně jako ostatní grafické karty GeForce RTX 2080 SUPER, také Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH nabízí více než dostatečný herní výkon všem velmi náročným hráčům počítačových her, pro něž by bylo pořízení té vůbec nejvýkonnější herní grafické karty dneška, tedy GeForce RTX 2080 Ti, již zbytečným luxusem. Grafické karty GeForce RTX 2080 SUPER samozřejmě disponují také speciálními výpočetními jednotkami pro podporu výpočtů real-time ray tracingu a strojového učení (RT a Tensor cores), a vy si tak s nimi můžete ray tracing vyzkoušet na vlastní kůži. Je sice pravda, že seznam počítačových her s podporou ray tracingu je prozatím velmi krátký, časem se však jistě rozroste, a vy tak na ně budete díky grafickým kartám RTX s předstihem připraveni.
Samotná grafická karta Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH nabízí velmi slušně technicky zpracovaný systém chlazení s trojicí ventilátorů, jenž dovoluje grafické kartě běžet na nadstandardně vysokých frekvencích, a to při výborných provozních vlastnostech. Na této grafické kartě pak nechybí ani RGB LED osvětlení, které si můžete nastavit dle svých potřeb pomocí nástroje Gainward Expertool. Na kartě pak naleznete také podporu semi-pasivního chlazení (Zero RPM), i když jen v režimu Silent mode (BIOS2).
A pokud se bavíme o nutnosti přepnutí BIOS do režimu Silent mode pro aktivaci semi-pasivního chlazení, je to zároveň snad jediná nevýhoda této grafické karty. Režim Silent mode (BIOS2) vám totiž nastaví jen referenční takty grafického čipu, a tak přijdete také o trochu toho výkonu. Tedy pokud si tyto takty sami ručně nezvýšíte zpět na hodnoty režimu OC, třeba pomocí nástroje Gainward Expertool.
Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH
Grafické kartyGrafická karta Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH nabízí vysoký herní výkon všem náročným hráčům počítačových her. Tato karta je vybavena velmi dobře zpracovaným systémem chlazení, který jí dovoluje dosahovat nadstandardně vysokých frekvencí, a to při výborných provozních vlastnostech.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.