Již ve svém jméně dává Gainward GTX 1070 Phoenix GLH (Goes Like Hell) jasně tušit, že se nejedná o nějakou prachobyčejnou grafickou kartu. Použité masivní chlazení podezření jen dokresluje. Zaplesá nad touto GPU srdce počítačového hráče? Kartu jste v benchmarcích a PC hrách postavili proti GTX 1080 Ti, GTX 1080 a GTX 1070. Jak naše recenze dopadla?
Grafická karta Gainward GTX 1070 Phoenix GLH je postavena kolem grafického čipu rodiny Pascal GP104 společnosti NVIDIA. V případě grafických karet GeForce GTX1070 je však ve variantě GP104-200-A1 tento čip "lehce oříznut", a nabízí tak o čtvrtinu méně výpočetních a texturovacích jednotek nežli grafický čip GP104 v plné konfiguraci (GeForce GTX 1080).
Na tento grafický čip jsou pomocí 256bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR5 o kapacitě 8 GB. Svým výkonem pak grafická karta Gainward GTX 1070 Phoenix GLH spadá do segmentu vysokého výkonu (High-end), ve kterém stejně jako ostatní grafické karty NVIDIA GeForce GTX 1070 zaujímá spodní patro pomyslného výkonnostního žebříčku.
Frekvence jsou u grafické karty Gainward GTX 1070 Phoenix GLH nastaveny opravdu vysoko. Ačkoliv je základní frekvence nastavena na 1671 MHz a boost frekvence na 1873 MHz, během testů karta často "boostovala" přes 2000 MHz. V průměru se pak její reálná frekvence pohybovala kolem 1988 MHz. Frekvence grafických pamětí je nastavena na 2127 MHz, což představuje efektivní frekvenci 8508 MHz.
Gainward GTX 1070 Phoenix GLH disponuje dvojicí BIOSů, mezi kterými se dá přepínat pomocí přepínače BIOS switch, který je umístěn na zadní straně grafické karty (v horní části backplate). Jednoduchým přepnutím tohoto přepínače do polohy "2" si grafickou kartu můžete přepnout na takty nižší - referenční (1506/1683/2002 MHz).
Grafická karta Gainward GTX 1070 Phoenix GLH měří na délku 285 mm a na základní desce vám zabere více než 2 rozšiřující sloty. Společnost Gainward tuto grafickou kartu obdařila opravdu masivním chladičem. Pro lepší odvod tepla z grafického čipu je hliníkové tělo chladiče protkáno celkem 5 tepelnými trubicemi (Heatpipes). Tělo chladiče dosedá také na moduly napěťových regulátorů, grafické paměti jsou chlazeny speciálním chladicím plátem, a všechny důležité komponenty jsou tak chlazeny velmi solidně. Chladič je jako celek ofukován dvěma 95mm ventilátory podporujícími technologii Zero RPM Fan, která v případě nízkých teplot grafického čipu oba ventilátory úplně zastaví, a sníží tak hlučnost grafické karty.
O napájení grafické karty Gainward GTX 1070 Phoenix GLH se stará kaskáda 8 modulů napěťových regulátorů (VRM), která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 8pin konektoru. Je tedy potřeba, aby také váš zdroj disponoval jedním volným 8pin konektorem PCIE. Příkon grafické karty byl výrobcem nastaven na 150 W a společnost Gainward k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 500 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Gainward GTX 1070 Phoenix GLH řešeny pomocí jednoho DVI-D (Dual-link) konektoru, tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port) a jednoho konektoru HDMI 2.0.
K uživatelskému nastavení chování grafické karty Gainward GTX 1070 Phoenix GLH slouží firemní nástroj Gainward Expertool II. Pomocí tohoto nástroje můžete grafické kartě nastavovat různé parametry, jako například frekvenci grafického čipu, frekvenci grafických pamětí, limit spotřeby, napětí grafického čipu, křivku otáček ventilátorů atp., a upravit si tak chování graficky karty dle svých specifických potřeb. Můžete například grafickou kartu přetaktovat pro dosažení co nejvyššího výkonu, nebo dát naopak přednost lepším provozním vlastnostem, jako je teplota, hlučnost či spotřeba.
Pro sledování chování grafické karty nabízí nástroj Gainward Expertool II také monitoring, pomocí kterého můžete mít na očích všechny okamžité i historické údaje důležitých hodnot při provozu grafické karty, jako je například teplota grafické karty, otáčky ventilátorů, napětí, spotřeba atd.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Gainward GTX 1070 Phoenix GLH zařadili následující grafické karty ze segmentu vysokého výkonu (High-end):
Gainward GTX 1070 Phoenix GLH![]() | MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G![]() | EVGA GTX 1080 SC2 Gaming iCX![]() |
MSI GTX 1070 Aero ITX 8G OC![]() |
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family | Velikost Transistory Výroba | SP TMU ROP | VRAM Velikost Bus/Clock | Base Clock Turbo Clock Real Clock | Interface TDP |
Gainward GTX 1070 Phoenix GLH | GP104 GP104-200-A1 Pascal | 314 mm2 7,200 million 16nm FinFET | 1920 120 64 | GDDR5 8.192 GB 256b/8008 | 1671 MHz 1873 MHz 1988 MHz | PCIe 3.0 x16 150 W |
MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G | GP102 GP102-350-K1-A1 Pascal | 471 mm2 12,000 million 16nm FinFET | 3584 224 88 | GDDR5X 11.264 GB 352b/11120 | 1569 MHz 1683 MHz 1926 MHz | PCIe 3.0 x16 250 W |
EVGA GTX 1080 SC2 Gaming X iCX | GP104 GP104-400-A1 Pascal | 314 mm2 7,200 million 16nm FinFET | 2560 160 64 | GDDR5X 8.192 GB 256b/10008 | 1709 MHz 1848 MHz 1940 MHz | PCIe 3.0 x16 180 W |
MSI GTX 1070 Aero ITX 8G OC | GP104 GP104-200-A1 Pascal | 314 mm2 7,200 million 16nm FinFET | 1920 120 64 | GDDR5 8.192 GB 256b/8008 | 1530 MHz 1720 MHz 1844 MHz | PCIe 3.0 x16 150 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence grafická karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena za pomoci nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (Frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována právě snímková frekvence.
Dosažené hodnoty snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že grafická karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak grafická karta s nejnižší snímkovou frekvencí pak zase úplně dole. Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Mass Effect: Andromeda je akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia BioWare a vydána v dubnu 2017 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě EOS po dobu 80 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Mass Effect: Andromeda |
Battlefield 1 je akční FPS (First-Person Shooter) počítačová hra, jejíž děj se odehrává za I. světové války. Hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA Dice a vydána v říjnu 2016 společností Electronic Arts. Hra podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Avanti Savoia po dobu 57 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Battlefield 1 |
Počítačová hra Battlefield 1 a nejnovější herní rozhraní DirectX 12 se moc v lásce nemají, a proto bych doporučil tuto hru hrát výhradně pod nastavením na DirectX 11.
Deus Ex: Mankind Divided je akční FPS (First-Person Shooter) počítačová hra s prvky RPG, stealth a sociální interakce. Hra byla postavena na herním engine Dawn Engine vývojáři studia Eidos Montreal a vydána v srpnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 98 sekund nástrojem FRAPS. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Deus Ex: Mankind Divided |
DOOM je akční FPS (First-Person Shooter) počítačová hra odehrávající se ve středu démonické invaze na zařízení UAC. Hra byla postavena na herním engine Id Tech 6 vývojáři ze studia Id Software a vydána v květnu 2016 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě UAC po dobu 109 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy DOOM |
Pro počítačovou hru DOOM platí jednoduché pravidlo: "Chcete-li mít vysokou snímkovou frekvenci ve hře, hrajte ji vždy pod rozhraním Vulkan." S tímto moderním herním rozhraním by však mohly mít problémy grafické karty předchozí generace společnosti NVIDIA (Fermi/Kepler/Maxwell).
Hitman 2016 je počítačová hra typu stealth hraná z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním engine Glacier Engine vývojáři ze studia IO Interactive a vydána v dubnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 114 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Hitman |
Je to sice trochu překvapivé, ale ve hře Hitman získáte vyšší snímkovou frekvenci při nastavení vykreslování na rozhraní DirectX 12 i u grafických karet společnosti NVIDIA.
Tom Clancy’s The Division je on-line střílečka z pohledu třetí osoby, která probíhá v otevřeném světě. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2016 společností Ubisoft. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 96 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Tom Clancy's The Division |
Tom Clancy's The Division je jednou z dalších her, kde se vám rozhodně vyplatí opustit DirectX 11 a přepnout rendering hry na DirextX 12.
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které s Larou Croft prozkoumáváte různá prostředí, řešíte puzzles i bojujete o přežití. Hra byla postavena na herním engine Horizon vývojáři ze studia Crystal Dynamics a vydána v lednu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 86 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Rise of the Tomb Raider |
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider také podporuje DirectX 12, a v nižším rozlišení z něj grafické karty GeForce profitují. Využíváte-li rozlišení 1920 × 1080 pixelů, určitě se vyplatí přepnout na renderování přes DirectX 12.
Star Wars: Battlefront je akční střílečka z pohledu první a třetí osoby, která je založena na tématu filmových Star Wars. Hra je postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a byla vydána v listopadu 2015 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na mapě Survival on Tatooine po dobu 105 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Star Wars: Battlefront |
Zaklínač: Divoký hon je akční RPG (Role-Playing Game) hra s otevřeným světem, ve kterém plníte zadané úkoly z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním REDengine vývojáři ze studia CD Projekt RED a vydána v květnu 2015 stejnou společností. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě White Orchard po dobu 84 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Zaklínač 3: Divoký hon |
Crysis 3 je akční FPS (First-Person Shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1920 × 1080 pixelů (FHD) na MSAAx4, v rozlišení 2560 × 1440 pixelů (WQHD) na MSAAx2 a v rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Crysis 3 |
Herní testy grafické karty Gainward GTX 1070 Phoenix GLH máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta stála v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Sumarizace výkonu |
Co se výkonu týká, grafická karta Gainward GTX 1070 Phoenix GLH je na tom opravdu dobře a můžu rovnou říci, že je to ta nejvýkonnější GeForce GTX 1070, kterou jsem měl prozatím v ruce. Zásluhu na tom má především účinný systém chlazení, který této grafické kartě dovoluje dosahovat nezvykle vysokých frekvencí, které při měřeních velmi často překračovaly hranici 2000 MHz. Na výkon GeForce GTX 1080 nebo GeForce GTX 1080 Ti ani tento Gainward GTX 1070 Phoenix GLH samozřejmě nestačí, ale jak můžete vidět, odstup Phoenixe od kompaktní a samozřejmě i hůře chlazené grafické karty MSI GTX 1070 Aero ITX se pohybuje okolo 10 %, a to je v rámci stejné čipové řady rozdíl už poměrně značný.
Jistě, po přetaktování jiných GeForce GTX 1070 na stejné či podobné frekvence, jakými disponuje Gainward GTX 1070 Phoenix GLH, dostanete výkon obdobný, ale v případě tohoto Phoenixe to společnost Gainward udělala za vás, a také vám na to poskytuje záruku.
Provozní vlastnosti grafických karet byly měřeny v počítačové hře Crysis 3 po dobu 30 minut hraní na mapě Swamp. Dosažené hodnoty teplot (°C), hlučnosti (dBA) i spotřeby (W) byly zaznamenány až na konci tohoto měření.
Provozní vlastnosti |
Pokud jsem u grafické karty Gainward GTX 1070 Phoenix GLH chválil její výkon, u hodnocení provozních vlastností budu v jejím chvalozpěvu pokračovat. Na první pohled obrovský chladič Phoenixe sice nevypadá nijak úchvatně, ale účel světí prostředky a právě díky tomuto "Otesánkovi" si grafická karta i přes vysoké takty zachovává stále vynikající provozní vlastnosti. Ventilátory chladiče se točí opravdu pomalu a jen sporadicky překročí hranici 1000 ot/min. Teplota grafické karty se přitom stále drží kolem 70 °C, a o nějaké hlučnosti nemůže být prakticky ani řeč. Snad jen spotřeba se spíše blíží k GeForce GTX 1080 nežli k GeForce GTX 1070, ale kdo by se staral o nějakých 20 - 30 W?
Závěrečné hodnocení dnešní recenze bude velice jednoduché. Gainward GTX 1070 Phoenix je opravdu "pekelně" výkonnou grafickou kartou, která rozhodně svému přídomku "Goes Like Hell" ostudu nedělá, tedy alespoň co se týká grafických karet GeForce GTX 1070. Vysoké frekvence, vysoký výkon a vynikající provozní vlastnosti, takto jednoduše lze popsat grafickou kartu Gainward GTX 1070 Phoenix GLH.
Pokud byste na nějakou tu GeForce GTX 1070 měli zálusk, ve vašem hledáčku by grafická karta Gainward GTX 1070 Phoenix GLH jistě neměla chybět. Jediné, na co si ale dejte opravdu dobrý pozor, jsou rozměry vaší počítačové skříně! Gainward GTX 1070 Phoenix GLH je dospělácká grafická karta, která vyžaduje hodně prostoru. A to jak na délku, tak také na šířku.
Tak či onak, grafická karta Gainward GTX 1070 Phoenix Goes Like Hell si z dnešní recenze odnáší to nejvyšší ocenění.
Klady
Zápory
Za vysoký výkon mezi grafickými kartami GeForce GTX 1070, vynikající provozní vlastnosti a účinný systém chlazení udělujeme Gainward GTX 1070 Phoenix GLH zlaté ocenění.