Všechny dárky jako na dlani Kolofix

Game Developers Conference 2019 – Epic Games Store se vytasil s těžkou munici

Zobrazit katalog

Článek

Aktualizováno

Ani ve třetím dni průběhu Game Developers Conference se zainteresovaný divák nenudí. Poté, co se v prvním dnu svět dozvěděl o bezdrátové virtuální realitě, ten druhý Google šokoval službou pronájmu hardwaru a streamováním hry ve 4K (Google Stadia) a dnes se o téma k hovoru zasloužil Epic Games Store se svými exkluzivitami. Co vše se v nejbližší době neukáže na Steamu, se dozvíte v naší novince.

GDC 2019; screenshot: cover

Game Developer Conference 2019 – obsah

  1. Epic Games Store láká stále více vývojářů
  2. Google Stadia místo předraženého PC?
  3. Raytracing pro každého
  4. Project I.G.I. vstává z popela
  5. Virtuální realita bez drátů
  6. Systém Shock 3 rozhýbaný v herním enginu
  7. Vyrukuje Google s exkluzivitou?
  8. Jak se pracovalo na Spider-Manovi nebo God of War?

Epic Games Store láká stále více vývojářů

• Update: 21. 3. 2019 • Autor: Jakub Němec

Pokud patříte mezi fanoušky Valve a jejich prodejního místa Steam, tak se pohodlně usaďte, připravte si svůj oblíbený antistresový balíček složený z vysokokalorických pokrmů a ostřejších nápojů, protože to, co se ve středu událo v San Franciscu na Game Developers Conference, vám hodně pohne žlučí. Epic Games Store ukázal sílu dolarů a představil další exkluzivity, jež se ukáží pouze na jejich prodejním místě. Jestli jste se navztekali u oznámení Metro Exodus a raději si počkáte na verzi na Steamu, tak dnes můžete méně konzervativním spoluhráčům závidět další pecky.

GDC 2019; screenshot: Control

Jedním z nejcennějších lupů Epic Games Store bude zcela jistě titul studia Remedy jménem Control.

Hodně bude záležet na preferencích, ale podle mého patří k největším úlovkům Epic Games Store RPG The Outer Worlds, u nějž mnoho hráčů věří v anestetické účinky po nepodařeném Fallout 76. Fandové sci-fi akčních adventur se mohou těšit na parapsychologickou záležitost Control od studia Remedy Entertainment. Už jste namlsaní? Tak pokračujeme dále. Vedle Ubisoftu, jenž podlehl volání Epicu, se podařilo ulovit dříve pro PS4 exkluzivní adventury od tvůrců z Quantic Dream – tedy Heavy Rain, Beyond: Two Souls a především velmi povedený Detroit: Become Human.

Jenže Epic Games Store stále nemá dost a přikládá pod kotel nadějnou záležitost o původu lidského druhu Ancestors: The Humankind Odyssey nebo atmosférický horor The Sinking City. Nezapomíná ani na méně profláknuté kousky od ne tolik známých vývojářů, mezi něž lze zařadit Dauntless, Spellbreak, The Cycle, Afterparty, Phoenix Point či Satisfactory. Osobně si myslím, že se jedná pouze o malou ochutnávku a během konference E3 2019 nám možná ještě klesne čelist nad tím, kolik studií se nechá zlákat vyššími provizemi či dalšími důvody, které je přesvědčí přejít ze Steamu k Epicu.

Epic Games Store – GDC 2019 oznámení

„It´s gonna be a good time“ slibuje trailer Epic Games Store. Uvidíme, kolik na tom bude pravdy.

Oculus Rift S nabídne vyšší rozlišení

Když jsme vás v pondělí informovali o nejnovějším gadgetu virtuální reality Oculus Quest, jenž bude osvobozen od drátů, tak se možná někteří z vás ptali, zda bude tradiční Oculus Rift zapovězen. Opak je pravdou, vývojáři na svůj pilotní produkt nezapomněli a ve středu představili novou generaci Oculus Rift S. Ten nabídne o pětinu vyšší rozlišení, tedy 2560 x 1440 pixelů, což je fajn, ale na druhou stranu se začnou vužívat LCD displeje, což znamená horší vyobrazení černé barvy. Pro orientaci v prostoru přidali návrháři jednu snímací kameru navíc a využili povedené, citlivější ovladače z Oculus Quest.

GDC 2019; screenshot: Oculus Rift S

Brýle Oculus Rift S se svým vizuálem blíží těm od SONY pro PS VR, ale ovladače mají svůj unikátní vzhled. Tvůrci slibují citlivější ovládání a přesnější odezvu.

Pocitově bychom tak měli obdržet lepší zážitek, protože připojení přes kabel k výkonnému PC zajistí lepší přenos než u bezdrátového Questu. Záležet tak bude pouze na tom, zda vám dráty při hraní překáží, nebo jste vůči nim imunní. Abyste měli lehčí výběr, cenovka za Oculus Rift S je totožná jako za Quest, tedy 399 dolarů. Omezeni nebudete ani výběrem her, bude stejný, tvůrci dokonce slibují crossplay mezi oběma systémy. Proto už nám nezbývá než čekat, jak se veškeré sliby projeví v praxi. Dokud se nebudou oboje brýle prodávat, tak si musíme vystačit se staršími modely a hrát na nich třeba náš česko-slovenský Beat Saber, který si z GDC Choice Awards odnesl cenu za nejlepší VR/AR hru. Gratulujeme!

• Zdroje: pcgamer.com, gameinformer.com, oculus.comgdconf.com



Google Stadia místo předraženého PC?

• Update: 20. 3. 2019 • Autor: Jakub Němec

Společnost Google patří k nejsilnějším hráčům virtuálního trhu, takže zřejmě nikoho nepřekvapí, že chce svou pozici upevnit. Zábavní průmysl již dávno přijala do svého náručí díky koupi streamovací platformy YouTube, nyní své objetí přetváří v drtivý stisk, protože ukázala budoucnost high endového hraní pro všechny. Google se nerozhodl vytvářet novou konzoli, nezavádí nový obchod či půjčovnu her za poplatek, ale místo toho vám nabídne prostor, kde si vybrané herní pecky budete moci užít v plných detailech v maximálním snímkování za vteřinu. Americká společnost vám zkrátka propůjčí svůj počítač, na němž budete hrát, a na domácím zařízení (PC, konzole, tablet, mobil) se vám zobrazí krásně plynulé video (stream) bez propadů snímků.

GDC 2019; screenshot: Google Stadia cover

Chcete si zahrát nejnovější pecky na vašem mobilu? Pro Google Stadia by to neměl být problém.

Jejich streamovací cloud služba se jmenuje Google Stadia a během letošního roku se objeví v USA, Kanadě a vybraných zemích Evropy (bohužel, prozatím bez ČR). Pompézní odhalení přineslo do hráčské obce chaos. Proč? Pokud bude Google Stadia fungovat podle předpokladů, nebudete si muset domů kupovat drahé počítačové sestavy či nejnovější konzoli, ale bohatě vám bude stačit jakékoliv zařízení, v němž budete mít nainstalovaný prohlížeč od společnosti Google (Chrome, Chromecast) a můžete se směle pustit do paření na maximální detaily. Za Stadiem se totiž schovává brutální výkon, jemuž zatím nemůže nic konkurovat – 10,7 trilionu operací za vteřinu (pro srovnání PS4 Pro 4,2 teraflops Xbox One X 6 teraflops) může být koncem domácího hraní, jak jej známe.

Nad Google Stadia se ovšem také vznáší řada otázek: Jak rychlé budeme potřebovat připojení pro pohodový chod a kdy se služby dočkáme v ČR? Kolik vývojářů se připojí k podpoře podobně laděné služby (prvním výrazným počinem ohlášeným souběžně se streamovací službou byl Doom Eternal)? V jakých sférách se bude pohybovat cena předplatného? Naštěstí několik neznámých bylo odhaleno již na úterní konferenci. Své hraní si užijete na svých preferovaných ovladačích, nebo si můžete koupit speciální gamepad přímo od Googlu s tlačítkem asistence rozhraní (podobně jako u PS4 nebo Xboxu). Velmi snadným způsobem tak přejdete na sdílení obsahu (Google vlastní i Youtube, že) či multiplayerové hraní.

GDC 2019; screenshot: Google Stadia výkon GDC 2019; screenshot: Google Stadia controller

Obrázek 1: Jednou z hlavních deviz Google Stadia bude butální výkon, jež bude dostupný všem hráčům bez rozdílu. Každému připojenému zákazníku by měla být přidělena vlastní GPU jednotka. Obrázek 2: Oficiální ovladač Google Stadia designem nepřekvapí.

Pokud jste novým způsobem hraní her zaujati stejně jako my v redakci, tak si určitě nenechejte ujít náš specializovaný článek, kde se Google Stadia rozebere do posledního detailu. Už nyní ovšem můžete přemítat, jak moc se změní trh s počítačovými hrami poté, co do něj jako uragán Google vlétl. Myslíte, že jde o nafouklou bublinu, či budoucnost? V každém případě si pojem „Google Stadia“ dobře zapamatujte, ještě o něm uslyšíme.

Na záznam konference společnosti Google na GDC 2019 se můžete podívat zde

GDC 2019; screenshot: Google Stadia Doom Eternal

Společnost id Software v Google Stadia evidentně věří, jinak by svůj Doom Eternal se streamovací službou nespojovala.

Raytracing pro každého

Možná si vzpomenete na hodnocení titulu Metro Exodus, třetího dílu postapokalyptické střílečky s mutanty na každém kroku. Hráči i recenzenti si pochvalovali úchvatnou grafiku, jež ovšem ždímala jejich počítače na maximum a zážitek na plné detaily si užili pouze pařani, kteří se nebojí sáhnout hluboko do kapsy, aby si koupili pořádný stroj. Jednou z featur, která pomáhá s dokonalým vizuálem, je tzv. raytracing, neboli vykreslování světla a stínu pomocí světelných paprsků propočítávaných v reálném čase. Společnost Nvidia se s technologickou novinkou spojuje od jejího začátku, takže se nemůžeme divit, že je na ni právem hrdá.

GDC 2019; screenshot: Google Stadia Metro Exodus

Grafické karty dostaly od posledního dílu Metro Exodus pořádně zabrat, mimo jiné právě díky raytracingu.

Po přednáškách na GDC 2019 již víme, že by grafika nadcházejících titulů nemusela být exkluzivní pouze pro majitele highendových sestav, ale také pro obyčejné smrtelníky. Tvůrce grafických čipů Nvidia totiž oznámil, že raytracing by postupně měly zvládat již karty ze série 1060, což se v tuto chvíli dá považovat za grafické karty lepšího průměru. Aby svým slovům o zářivé budoucnosti dodali váhu, pustili divákům ukázku z očekávané akční adventury Control, na níž demonstrují, jak implementování světelných paprsků do hry zamává s vizuálem. Já bych počáteční nadšení spíše mírnil a počkal bych si, jak se bude raytracing chovat ve skutečnosti, ale musí se nechat, že na ukázkách vypadá parádně.

Control: GeForce RTX Real-Time Ray Tracing Demo - GDC 2019

Grafická stránka titulu Control od studia Remedy by nás zklamat neměla.

Project I.G.I. vstává z popela

Příznivci taktických stříleček se mají nač těšit, protože na rok 2021 bylo během GDC 2019 oznámeno vydání prequelu série Project I. G. I. Titul s podnázvem Origins by nás měl přenést do historie, v níž budeme s osamělým agentem čelit přesile a provádět (téměř) nesplnitelné rozkazy, jež pohnou kolem dějin. Více o počinu studia Toadman Interactive zatím nevíme. Možná se rouška poodhalí na blížící se výstavě E3, ale vývojáři mají stále nejméně dva roky času na přípravu kvalitní střílečky.

Control: GeForce RTX Real-Time Ray Tracing Demo - GDC 2019

Z teaseru I. G. I. Origins nasajeme atmosféru studené války, v níž měly tajné služby významnou roli, ale o samotném titulu se nedozvíme zhola nic.

• Zdroje: pcgamer.com, gameinformer.com, oculus.comgdconf.com/



Virtuální realita bez drátů

• Update: 19. 3. 2019 • Autor: Jakub Němec

Největší překážky současného využívání virtuální reality se pojí s datovým přenosem obrazu k lidskému oku – je nutné, aby byla snímková frekvence pro mozek dostatečně účinná a nám se z prodlev mezi obrázky nedělalo špatně. Závratě a pocit nevolnosti již u progresivních technologií nehrozí, ale jsou vykoupeny krutou daní – těžkými brýlemi a kilometry šňůr vedoucími od počítače či konzole, což hráče významně omezuje v pohybu a přináší řadu komických (a bolestivých) situací. Na GDC 2019 ovšem představila společnost Facebook svůj projekt Oculus Quest.

Beat Saber | Announce Trailer | Oculus Quest

Beat Saber si díky systému Oculus Quest zahrajete bez zašmodrchávání do šňůr během ladných otoček.

Za přibližně devět tisíc Kč (399 dolarů) se vám do rukou dostane kus železa, který bude nezávislý na drátech či výkonném hardwaru. S helmou na hlavě a dvěma ovladači v pařátech se tak můžete volně prohánět po pokoji a hrát tituly, jež si do brýlí nahrajete. Chápete správně, že Oculus Quest je vlastně nový gadget, v němž je implementovaný dostatečný výkon pro pohodlné hraní. Nevýhoda tkví v nabíjení baterií, ale to za vykoupení z drátové apokalypsy určitě stát bude. Jedním z prémiových projektů na nový systém se stal česko-slovenský klenot Beat Saber. Na trh se Oculus Quest dostane již v průběhu letošního jara.

GDC 2019; screenshot: Oculus Quest

Cena okolo 9000 Kč se prozatím možná zdá vysoká, ale stále je to levnější varianta než nákup drahého PC, popř. pořízení PS4 Pro + PS VR

Systém Shock 3 rozhýbaný v herním enginu

Systém Shock patří pro mnohé pamětníky k nejintenzivnějším herním zážitkům, jež mohli v digitálním prostoru pocítit na vlastní ovladače. Typická hororová sci-fi atmosféra mnohým z nich chyběla, takže jejich srdce jistojistě zaplesala při oznámení třetího dílu. Bezbřehé nadšení z pokračování temného kyberpunku trochu brzdí jméno vývojáře stojícího za projektem – OtherSide Entertainment. Tomu se totiž nepodařilo přesvědčit veřejnost o svých kvalitách se svým titulem Underworld Ascendant, takže musíme doufat, že se jim se Systém Shock 3 povede lépe. Naději v nás budí teaser/trailer, který v průběhu prvního dne GDC ukázali tvůrci světu. Nemuselo by se jednat o průšvih, doufejme.

System Shock 3 Teaser - Unity Keynote (GDC 2019)

Atmosférou nabitá ukázka předkládá fanouškům série vše, po čem lační. Snad bude výsledek hratelností odpovídat vysoké kvalitě předvedené grafiky.

Vyrukuje Google s herní exkluzivitou?

Není tajemstvím, že společnost Google by se velmi ráda etablovala na herním trhu, ostatně o něco podobného se snaží např. Amazon. Velikán virtuálního prostoru prozatím ovládá mobilní segment, v němž na systému Android nabízí aplikace přes své rozhraní Google Play. Nyní by se měly hranice posunout o notný kus dále, protože americká společnost začala fušovat do cloudového hraní. Podle některých se jedná o budoucnost digitální zábavy, při níž se bude do libovolného zařízení, takže i mobilu či tabletu, streamovat libovolný titul, který odsimuluje hraní na vzdáleném výkonném počítači a na vaše zařízení pošle příslušnou odezvu.

Google GDC 2019 Gaming Announcement

Stream z konference Googlu můžete sledovat v přímém přenosu.

Otázkou za milión je, jak si Google představuje cloudové hraní v současném stavu. Bude se jednat o exkluzivní službu pro některé vydavatele (na jejich prezentaci budou zástupci Crystal Dynamics, id Software a Ubisoftu), nebo si zahrajeme veškerou, pravděpodobně AAA produkci? Kolik za službu zaplatíme? Bude dostupná celosvětově? Jak velké množství aktivně připojených hráčů zvládne společnost Google obsloužit? To je jen výčet některých problémů cloudohraní, nad nimiž přemýšlím od jejich oznámení. Assassin´s Creed Odyssey letos Googlu posloužil jako pilotní titul, uvidíme, jak se pronajímání hardwaru na dálku uchytí.

• Zdroje: pcgamer.com, gameinformer.com, oculus.com



Jak se pracovalo na Spider-Manovi nebo God of War?

• Novinka: 18. 3. 2019 • Autor: Jakub Němec

Každoročně se v americkém San Franciscu pořádá setkání vývojářů počítačových her celého světa. Nejedná se ovšem o výstavu ve smyslu E3 nebo GamesCom, jež se zaměřují na představování nejnovějších přírůstků do pantheonu hráčské zábavy. Veřejnost vnímá Game Developers Conference (GDC) jako meeting tvůrců, na němž protřelejší matadoři předávají své zkušenosti posluchačům z řad začínajících indie autorů a novinářů. Mimo zajímavých přednášek se občas někteří mluvčí prořeknou a prozradí detaily o titulu, který ještě nemusí být nutně ohlášen. Dočkáme se podobného překvapení i letos? To je otázka, na niž získáme odpověď až v průběhu dní 18.–22. března.

S jistotou ovšem můžeme tvrdit, že se u pultíku mluvčího mihne spousta zajímavých osobností. Mezi 750 přednášejícími se objeví taková jména jako Adam Noonchester, který posluchače seznámí s vývojem umělé inteligence v podařené exkluzivitě pro PlayStaion 4 Spider-Man, Sophie Brennan ukazující tvorbu záporáků tamtéž, Calle Lejdfors prezentující postupy renderování v současné pecce Division 2, Oscar Bernelind, jenž, doufejme, ukáže nové záběry z Rage 2, či Cory Balrog, který se rozpovídá o reinkarnaci God of War. A to je jen špička ledovce, takže v případě, že se zajímáte o vývoj her do hloubky, neváhejte vyhledat svého oblíbence (bude i Swen Vincke s Divinity: Original Sin 2 či Hideaki Itsuno s Devil May Cry 5) na přednáškové listině a zakupte přístup na příslušný stream.

GDC 2019; screenshot: mikrofon

Mezi přednášejícími na seminářích se objeví řada slavých vývojářů, např. tvůrce God of War Cory Balrog.

Pro mě se jako velmi zajímavá jeví například přednáška Brada Andrese z Fantasy Flight Games, společnosti zabývající se tvorbou deskových her, který se rozpovídá o game designu ve stolních, ale také počítačových hrách. Hodně podnětů si můžeme odnést také z rozmluvy nad monetizačními strategiemi, jež se z nás v budoucnosti budou pokoušet vytřískat nějaký ten dolar navíc. Na své si přijdou také technologiemi posedlí jedinci, protože se představí zástupci společností AMD, Nvidia či Intel, aby namlsali přítomné budoucími trendy. Rozhodně se nebojím, že byste si v pestré škále různorodých témat nevybrali – co třeba horké téma o budoucnosti Google Games?

Mimo klasickou přednáškovou činnost můžete na GDC 2019 zavadit o řadu tematických workshopů (grafika, game design, tvorba objektů, návrh puzzlů apod.) nebo speciální esportovou sekci, v níž se bude zcela jistě přemítat o budoucnosti profesionálního hraní. My u nás v redakci jsme zvědaví, jestli některému z předních tvůrců neunikne poznámka o dosud neoznámeném titulu či nějaký bližší detail u velmi očekávaných projektů typu Cyberpunk 2077, Beyond Good and Evil 2 nebo The Last of Us 2. Pokud se něco velkého proflákne, budeme vás samozřejmě obratem informovat, v opačném případě počkáme na začátek června, kdy se rozjede E3 2019.

• Zdroje: gdconf.com

i Mohlo by vás zajímat
Alza Magazín

Jsme Alza Magazín

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství můžete sledovat také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

Novinky z Game Developers Conference 2019 pro vás budeme nadále sledovat.

0
Vytisknout
Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Pro organizace Jak nakoupit
P-DC1-WEB03
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi