Okolo problematiky virtuální reality začíná být v posledních měsících opravdu živo a můžeme tedy konstatovat, že hraní s brýlemi na hlavě již není pouhým módním výstřelkem, ale pevnou součástí herního segmentu. To je také důvod, proč se mimo mainstreamové projekty začínají objevovat také artověji laděné kousky, mezi něž patří exkluzivita pro PS VR od studia Highwire s názvem Golem, kterou si představíme v dnešním oznámení.
• Oznámení •
• Žánr: VR adventura • Multiplayer: Ne • Vývojář: Highwire Games • Vydavatel: Highwire Games • Platformy a Datum vydání: PS VR (8. listopadu 2019) • Homepage • Čeština: Ne ?
• Oznámení: 8. 10. 2019 • Autor: Jakub Němec
Na našich stránkách se začínáme odnoži virtuální reality věnovat čím dál více a není to jen kvůli současným trendům. Jak jste možná sami zaznamenali, VR tituly si zaslouží velkou pozornost především díky inovativním postupům v hratelnosti, což lze velmi snadno demonstrovat na v jádru jednoduchých, ale velmi návykových hříčkách jako Beat Saber či Tetris Effect. Díky menším projektům se virtuální realita postupně propracovala do povědomí hráčů, a tak se mimo oblíbené značky (Wolfenstein, Skyrim, Doom) dostávají do třetího prostoru také umělecky pojaté počiny, které chtějí vyprávět hlubší příběh a ne jen prvoplánově pobavit.
V těchto vodách se zřejmě bude pohybovat nedávno oznámený projekt Humanity nebo v listopadu vydávaný Golem, o něhož jde v tomto článku především. Titul studia Highwire má za sebou strastiplný vývoj plný odkladů a přepracovávání, ale po více než čtyřech letech od oznámení se podívá na naše konzole PS4 (a nikam jinam, protože jde o exkluzivitu vydavatele SONY). Golem může zprvu působit jako obyčejný chodící simulátor, ve kterém si děvče připoutané k lůžku po blíže neurčené nehodě představuje, jak se v kůži titánské skulptury vydává na průzkum vysněné krajiny, ale já v jeho podstatě vnímám mnohem větší potenciál.
Doufám, že se tvůrci vydali směrem alegoricky laděných projektů, jež se snaží vyrovnávat s tíživou životní situací, mezi nimiž exceluje například RiME, Unravel či The Little Nightmares, který bude brzy rozšířený o druhý díl. Už jen prosté sdělení, že hry mohou pomoci lidem, kteří jsou jistým způsobem handicapovaní, je podle mě velmi důležité (navíc se tak v současné lékařské praxi mnohdy děje). Snad mě v tomto ohledu tvůrci nezklamou a my dostaneme kvalitní příběh v líbezném audiovizuálním podání.
Dívčina s fantazií na rozdávání se postupně bude učit vytvářet svou „supersilou“ menší kamenné potvůrky, s nimiž bude prozkoumávat všechna zákoutí svého pokoje. Nakonec se však dopracuje k postavení úchvatných kolosů, se kterými se vydá do opuštěného města, aby rozluštila jeho tajemnou minulost související samozřejmě s její osobou. Během odhalování záhad a sbírání artefaktů by také mělo dojít na souboje, v nichž bude možné blokovat a využívat slabin nepřátel. Od 8. listopadu uvidíme, jestli mlácení mystických potvor nerozbije koncept příběhu, či se nakonec nestanou hlavní součástí PS4 exkluzivity Golem. Sledujte naše stránky, protože tento projekt si nenecháme ujít.
• Zdroje: highwiregames.com/golem/
Golem vychází 8. listopadu 2019 exkluzivně na PS VR. O novinkách vás budeme informovat.