EA Hidden empty L vega

Haven zaujme svou poetickou atmosférou (Dojmy z Gamescomu)

Již brzy

Už od našeho oznámení netradičně pojatého akčního dobrodružství Haven jsme netrpělivě čekali, až se dozvíme více detailů, jež nám nadějný projekt studia Games Bakers o zamilovaném páru na neznámé planetě blíže představí. V hektických chvilkách na výstavě Gamescom působil malý stánek s touto adventurou jako oáza klidu, do níž jsme se rádi podívali. Pokud se chcete dozvědět více, pokračujte směle ve čtení.

Dojmy z Gamescomu 2019Oznámení

Haven; screenshot: haven

• Žánr: Akční adventura • Multiplayer: Ano (Local, co-op) • Vývojář: The Game Bakers • Vydavatel: The Game Bakers  • Platformy a Datum vydání: PCPS4, Xbox One (2020) • Homepage: thegamebakers.com/haven • Čeština: ?

Části článku

Haven – Dojmy z Gamescomu 2019

1. Melancholie v líbezném světě
  2. Letem světem
  3. HW nároky pro Haven PC

Melancholie v líbezném světě

• Dojmy z GC 2019: 16. 9. 2019 • Autor: Jakub Němec

Shon a stres patří mezi hlavní jmenovatele výstavy Gamescom a každý novinář je ochoten toto vše podstoupit, aby se dostal k informacím o nejžhavějších titulech budoucích dnů. Proto je vděčný za každou chvilku klidu, které se mu dostane. V mém případě to byla návštěva stánku studia Game Bakers, jež stojí za netradičně navrženým projektem Haven. V něm se vám do rukou dostane zamilovaná dvojice hrdinů Kay a Yu, kteří se snaží přežívat na neznámé planetě, jež se stala jejich novým domovem po ztroskotání vesmírného korábu. Já jsem ve společnosti jednoho z vývojářů strávil ve hře dobrou půlhodinu a nyní je mou milou povinností o tom napsat.

Haven; screenshot: souboj Haven; screenshot: let Haven; screenshot: civilizace

Neznámá planeta v barevných tónech soumraku by mohla být hlavním trumfem projektu Haven, jež cílí na hráče vyhledávající harmonickou atmosféru.

Od prvních chvil jsem z projektu Haven cítil absolutní důraz na pokojnou atmosféru, do níž jsem se nechal velmi rád vtáhnout. Pastelové barvy dodávají celkovému dojmu až zenový klid, čemuž odpovídá také tempo vyprávění. V lodi se účastníte všedního života Kaye a Yu, přičemž volbami v rozhovorech určujete směřování jejich vztahu. Haven se nebojí dospělých témat, přemítá nad životem a smrtí, budoucností dvojice či nad „velkými“ tématy jako například kdo uvaří snídani. Konverzace je dynamická díky odlišnosti obou charakterů. Kay mi přišel zodpovědnější, starostlivější, zatímco Yu se svým černým humorem a ironií mi seděla mnohem více.

Letem světem

V módu připomínajícím grafické novely se v plné verzi zdržíte čtvrtinu až třetinu herní doby, ostatní čas strávíte v akčnějších pasážích – prozkoumáváním planety, hledáním a otevíráním nových cest (energetické mosty) a souboji, jež jsem si ovšem v rámci gamescomového dema vyzkoušet nemohl. Vznášení se nad travnatým povrchem jsem si ovšem užil dosyta a musím přiznat, že mi několikrát během prezentace vytanul na mysli projekt Journey, v němž se hlavní postava pohybovala dost podobným stylem. Haven má s projektem od Thatgamecompany společnou také netradiční grafickou stylizaci s důrazem na minimalismus.

Haven; screenshot: rozhovor

Děj Haven se bude posouvat vpřed pomocí příběhu vyprávěném ve stylu grafických novel.

Průlety mezi stébly trávy, která se poslušně ohýbají, by díky intuitivnímu a pohodovému ovládání bavily klidně i samy o sobě, jenže Haven na vás bude postupně vršit úkoly spojené s přežíváním ve ztraceném světě a s opravou lodi, aby jste ji mohli opustit. Závěrečný dojem z projektu hodně ovlivní pojetí soubojů, na něž jsem osobně velmi zvědavý. Průchod hrou by vám měl podle míry zasněnosti a šikovnosti při kosení potvor trvat klidně i patnáct hodin, což na nezávislý projekt hrstky lidí není vůbec špatné číslo. Haven budeme dále s nadějí v povedený produkt sledovat, než vyjde na PC, PS4 a Xbox One v průběhu roku 2020.

• Zdroje: Vlastní (Gamescom)

Haven – Oznámení

1. (12. 7. 2019) Boj a láska ve vyhnanství
  2. HW nároky pro Haven PC

Boj a láska ve vyhnanství

• Oznámení: 12. 7. 2019 • Autor: Jakub Němec

Básníci období romantismu by nám mohli o lásce vyprávět celé věky, ale zřejmě by se shodli na tom, že je nespoutaná, živelná a nepodléhá žádným pravidlům. Přesně tak vnímají svůj život také hrdinové nové akční adventury Haven. Seznámíte se s osudy mladíka Kaye a dívky Yu, kteří kvůli svému zalíbení skončili na neznámé planetě, již budou ruku v ruce objevovat. Jejich snahou bude přežít v travinami porostlém světě, takže prošmejdí každý kout, aby našli součástky pro futuristické stroje. Právě zasazení do budoucnosti okoření již tak zajímavou premisu o další rovinu. Fantazie tvůrců se tak projeví podobně jako v jejich prvotině Furi z roku 2016.

Haven - Gameplay Trailer

Poetická atmosféra si získá srdce především melancholických duší. Na někoho může působit až východoasijsky pojatými příběhy, za což může především soubojový systém.

Mimo zběsilého sekání se ovšem zaměříme na melancholické létání nad lučinami, pozorování místní fauny a občas také boj s agresivnějšími tvory postihnutými tajemnou nákazou, který jako by z oka vypadl klasickým 3D JRPG tahovým soubojům. Od konkurence se Haven odlišuje vývojem vztahu hlavních postav, přičemž některé rozhovory probíhají v lehce eroticky laděné atmosféře v rozestlané posteli. Pro většinu hráčů tak odpadá možnost absolvovat netradiční dobrodružství s kamarádem (pokud s ním nemáte opravdu nadstandartní vztah), ale spíše si ho užijete se svou drahou polovičkou. Samozřejmě bude podporován také singleplayer.

Emoce budou bezesporu prýštit z každého záběru, což určitě podpoří také podmanivý audiovizuál, jenž dá vzpomenout na meditativní projekty jako Flower nebo Journey. Doufejme, že se nepotvrdí naznačená absence dabingu postav (v traileru jej překrývá doprovodná elektronická hudba od muzikanta jménem Danger), protože by to mohlo dost ubrat na atmosféře. Na bližší detaily si musíme ještě počkat, protože titul studia The Game Bakers vyjde až v roce 2020 na PC, PS4 a Switch.

Haven; screenshot: zápas Haven; screenshot: let Haven; screenshot: záhada

Připravovaný titul Haven by mohl být jedním z příjemných překvapení příštího roku.

• Zdroje: YouTube