• Autor: Jakub Němec
V naší poslední novince, jež se věnovala únikům obrázků z remaku hororové hry Resident Evil 3, jsme předeslali, že se v brzké době můžeme těšit na dojmy novinářů, kterým se poštěstilo na pár hodin vkročit do Raccoon City dříve než ostatním fanouškům. Pojďme se společně podívat, jestli se vývojářům ze studia Capcom podařilo zachovat nemrtvě mrazivou atmosféru originálu.
Resident Evil 3 (remake) (hra) | Resident Evil (IP)
Survival horor/akční adventura Resident Evil 3 je remake původní hry Resident Evil 3: Nemesis, třetího dílu herní série Resident Evil. Hru vyvíjí a vydává studio Capcom. Hra vychází 3. 4. 2020 na PC, PS4 a Xbox One bez české lokalizace. Hra obsahuje samostatný asynchronní multiplayer pod názvem Resident Evil: Resistance. | Homepage
Články: | Recenze Resident Evil 3 (remake) | Recenze Resident Evil: Resistance
Remake hororové survival adventury Resident Evil 3 na sebe strhnul dost pozornosti už během svého ohlášení, což není žádným překvapením po úspěchu druhého dílu, který se šplhal ve výročních anketách k roku 2019 nebezpečně vysoko a někde dosáhl dokonce na mety nejvyšší. Kvalitním převedením dobrodružství z raccoonské policejní stanice si na sebe vývojáři z japonského studia Capcom ovšem upletli bič, protože fanoušci nyní pochopitelně mají vysoká očekávání od předělávky pokračování, v němž na sebe vedle hlavní postavy Jill Valentine strhává pozornost především její pronásledovatel Nemesis.
RESIDENT EVIL 3 REMAKE NEW GAMEPLAY | NO COMMENTARY | 1080p (60ᶠᵖˢ) ✔ - Resident Evil 3 Remake
Youtube kanál Get Rekt Noob zveřejnil dostupné záběry remaku Resident Evil 3 bez komentáře, jen musíte překousnout vložené japonské titulky.
Mnoho jsme se o něm v průběhu několika měsíců od oficiálního ohlášení nedozvěděli, ale přece jen jsme měli tušení, že půjde o mnohem agresivnějšího tvora než byl Tyrant z Resident Evil 2 či Nemesisova původní podoba z originálu vydaného v roce 1999, což se v posledních dnech potvrzuje. Vybraní novináři ze zahraničních webů dostali příležitost ponořit se do hutné atmosféry nákazou zamořeného města, v němž vám jde po krku biologicky modifikovaný mutant Nemesis, jehož pro své podlé zájmy vytvořila společnost Umbrella Corporation zodpovědná za zombie nákazu v Raccoon City. Zkrátka se má postarat o to, aby nikdo nemohl vypovídat (včetně Jill Valentine) o tom, jak se nebezpečné viry dostaly z hlídaných laboratoří na zemský povrch.
Kolegové ze zahraničních webů dostali přibližně dvě hodiny času, aby se sami přesvědčili o tom, že popasovat se s Nemesis z vás vymáčkne herní maximum. Mnozí možná čekali, že se tvorba ústředního záporáka ponese v tendencích zdechlosti vývojářů, kteří pouze předělají textury na Tyrantovi z Resident Evil 2, dají mu démoničtější zjev a pár zbraní, aby odpovídal originálu z roku 1999, a bude hotovo. Jenže chyba lávky, nový Nemesis své starší kolegy strčí do kapsy v každém ohledu. Z dostupných záběrů i reakcí novinářů je patrné, že monstrum v pršiplášti si vás při neopatrném přístupu namaže na chleba s rukou za zády.
Jeho rejstřík pohybů se rozšířil o sprint, takže si vás kdykoliv doběhne (pokud vám tedy rovnou nepoběží v ústrety), dokáže vás přeskočit, zahnat do kouta, probourat zeď a navíc disponuje vystřelovacími chapadly, jimiž si přitáhne svou nebohou oběť na dosah. Jestliže jste krizové situace v Resident Evil 2 řešili divokým úprkem, tak v trojce budete podle všeho nahraní, což ve svém textu potvrzuje Dale Driver z IGN, jemuž se nedařilo prchnout, ať se snažil sebevíc a zachránila ho až příběhová sekvence. Tvůrci vás tak tlačí k mnohem agresivnějšímu přístupu, během kterého bude nutné využívat nejen zbraní, ale také okolí. Výbušné barely, jističe vysokého vedení a další nebezpečné objekty se po rozstřelení stanou vaším vítaným spojencem v boji s téměř nesmrtelnou potvorou.
Nemesis se navíc stal mnohem méně předvídatelným, protože se na rozdíl od originálu nezjevuje pouze na dedikovaných místech, ale je schopen překvapit vás téměř kdekoliv. Může se snést ze střechy okolních domů, proskočit zdí či jej najdete připraveného za rohem budovy. Jsem hodně zvědavý, jak nás tvůrci budou démonickým stvořením trápit, aby nám nezevšedněl. Určitě si také museli lámat hlavou nad vybalancováním obtížnosti, aby se z neustálých střetů s mutantem v pršiplášti nezrodila frustrace ničící zážitek z Resident Evil 3. Já osobně sázím na zkušenost vývojářů, takže nám snad předvedou po všech stránkách odladěný zážitek jako v Resident Evil 2.
Právě s loňským hitem srovnávali novináři svůj zážitek z absolvovaného dema a povětšinou se shodli, že se jedná o odlišnou, ale zároveň vlastně velmi podobnou zkušenost. Propojení je zřejmé na snaze tvůrců ze studia Capcom obohatit původní příběhovou linku o nové zápletky, lokace a hádanky, což se jim dle všeho daří. Odlišně mohou působit otevřené lokace hořícího města, které se vyrovnává se šířící se nákazou (děj trojky se odehrává 24 hodin před událostmi Resident Evil 2, tedy ihned po incidentu v laboratořích Umbrelly), ale jak zmínil Andy Kelly z PC Gameru, proplétání se uličkami, hledání dveří a objevování zkratek funguje podobně klaustrofobicky jako průzkum policejní stanice, takže zdání prostoru klame, i když nabízí větší možnosti.
Další shodu mezi druhým a třetím dílem najdeme v přístupu k designu nezombáckých zmutovaných příšer. Z nedávných úniků fotografií na nás vykoukl ryboidní Hunter Gamma potulující se kanály a schopný spolknout Jill tak, že po ní nezůstanou ani tkaničky od bot. Ještě zajímavěji z mého pohledu vypadá hmyzí bojovník Drain Deimos schopný naší hrdince vpravit do těla zárodky svého potomstva ubírající Jill konstantně zdraví. Zbavit se jich můžete pouze tak, že sníte zelenou kytku, jež spustí dávící reflex zajišťující vyvržení parazitů, což dle Matta Espineliho z Gamespotu vypadá absolutně nechutně.
S veškerou havětí se vypořádáte pomocí střelných zbraní, do nichž by mělo být nábojů tak akorát, abyste se cítili příjemně v napětí (projektily si opět budete moci vyrobit). Navíc se jako skvělá novinka jeví možnost uskočit před útoky, přičemž dokonalé načasování vyžadující trochu cviku vytvoří časovou prodlevu, během níž můžete poslat projektily vstříc mozkovnám dotěrných nepřátel. Ovšem v klidu mohou zůstat i hráči, kteří si na hardcore survival zážitek nepotrpí, protože Tim Turi z blogu PlayStationu potvrdil existenci Assist módu, jenž nabídne regeneraci zdraví, slabší nepřátele, více střeliva a silnou útočnou pušku, takže na své by si měli přijít opravdu všichni fanoušci této hororové série.
Na závěr shrnutí zahraničních dojmů si připomeňme, že Resident Evil 3 poběží na RE Enginu, takže se můžeme těšit na dokonalé audiovizuální zpracování, jež nás obšťastní vrchovatou mírou zetlelých zombíků, oslizlých mutantů, uhrančivým Nemesisem a dechberoucími pohledy na ulice, kanály a interiéry budov města Raccoon City, které prožívá svou vlastní biologickou apokalypsu. Z dostupných materiálů je patrné, že grafici ze sebe opět vyždímali maximum, za což si zaslouží pochvalu. Ostatně výlet do zamořených ulic si brzy vychutnáme sami, protože Capcom dle oficiálního twitterového účtu hry chystá veřejné demo. A pak už nám nezbyde nic jiného, než počkat na 3. duben, kdy Resident Evil 3 vyjde na PC, PS4 a Xbox One.
• Zdroje: GameInformer, IGN, PCGamer, PlayStation Blog, Gamespot, Twitter