• Autor: Jakub Němec
Značka Street Fighter patří mezi zakladatele klasických bojovek jeden na jednoho. Od původní koncepce z roku 1987 se posunula notně dopředu, ale základní principy vycházející z existujících bojových umění zůstaly zachovány. Mezi 7. a 10. říjnem proběhla uzavřená beta Street Fighter 6, která naznačila, kam se bude ubírat nové pojetí oblíbené mlátičky. Jak se modernizace líbila v redakci Game Ex Machina, se dozvíte v následujících chvílích.
zdroj: Capcom
Žánr mlátiček sice nedobývá prodejní žebříčky jako akční adventury, RPG či střílečky, ale stále jej na světě hraje tolik lidí, že se jim věnuje nemálo studií. Ostatně se stačí podívat, v kolika různých titulech se soutěží o nejvyšší mety například v rámci esportové akce EVO. Mezi zakladatele žánru patří také série Street Fighter, jejíž aktuálně šestý díl se kuchtí v japonském studiu Capcom, které nechalo nahlédnout pod pokličku v uzavřené betě proběhnuvší na začátku října. S radostí jsem pozvání přivítal a vůbec toho nelituju.
zdroj: vlastní
I podle postav z oblíbené bojovky už bylo na čase pracovat na Street Fighter 6.
Street Fighter 6 totiž ukazuje, že se dá propojit zavedený herní model s několika úpravami společně s audiovizuálem, který odliší tuhle mlátičku od konkurence. Přiznám se, že při prvním představovacím traileru, i po gameplayích oznámených charakterů, jsem byl spíše skeptický, ale beta mě přesvědčila, že dám Street Fighteru 6 šanci. Paradoxně mi nevadí ani real-timový profesionální komentář, jejž jsem původně označoval za jednu ze zbytečností pro fanoušky, kterou ani nezapnu. Omyl! Během vypjatých soubojů dává atmosféře náležitý šmrnc, který zažívají snad jen profi hráči na turnajích, a já si to připumpování dalšího adrenalinu do žil náležitě užíval.
Recept na úspěch ve Street Fighter 6 ovšem zůstává stále stejný – umět střídat nabiflovaná komba s přihlédnutím k aktuální situaci, vhodně spouštět postupně nabíjené speciální údery a trestat každý neopatrný výpad soupeře. Osobně mám Street Fighter na stejné hladině oblíbenosti jako konkurenční Mortal Kombat, ale stále mi nevoní krytí pomocí páčky směrem od soupeře místo zmáčknutí tlačítka, které lze, alespoň podle mě, lépe načasovat. Můj nedostatečný defenzivní skill mě mnohdy stál celý zápas, ale postupně jsem si na vykrývání ran a následné protiútoky zvykl. Pokud však máte Street Fighter pevně zakořeněný ve své DNA, budete v šestce jako doma.
V rámci soubojového systému došlo k několika proměnám či úpravám, na něž si musí veteráni zvyknout a které mohou přitáhnout nováčky. Vedle postupně nabíjených útoků, které si lze ušetřit k ultimátnímu setu chvatů na nabití třetí úrovně, si můžete naplánovat silný útok ignorující několik menších ataků soupeře, kterého následně rozhodíte z rovnováhy (při jeho aplikaci oběma stranami dojde na 50/50 rozhřešení). Novinkou pro mnohé bude pestrobarevný doprovod ikonických chvatů, který evokuje street art a japonské anime (podobně jako nově oznámený Need for Speed Unbound).
Úprav se dočkaly také některé zavedené dovednosti známých tváří ze série Street Fighter. Jako první jsem testoval osvědčenou dvojici Ryu a Ken, protože díky jejich pravidelnému zařazování jsem si myslel, že je mám načtené. Inu, musel jsem si zvykat na novinky. S Ryuem můžete být o něco agresivnější než v předchozích dílech a Ken zařadil některé své speciální chvaty do základní výbavy. S jejich přístupem souzní i set útoků Lukea. Chun-Li spoléhá na své tradiční útoky, stejně jako Guile, který mi zatím nepřirostl k srdci ani v tomto díle. Nakonec jsem tak stejně skončil u Juri a jejích nohosmrtonosných komb.
zdroj: vlastní
Šarvátky založené na skutečných bojových umění ve Street Fighter 6 prokoukly díky RE Enginu a originálnímu grafickému pojetí.
Své místo na slunci ve Street Fighteru 6 zcela jistě najdou i nováčci – sprejerka Kimberly a opilec Jamie. Kimberly spoléhá na svou rychlost, s níž dokáže v mžiku zaskočit nepřipraveného soupeře. Navíc si najde řadu fanoušků díky své rozjuchanosti. To Jamie sází na komba se smrští úderů a v mezičase popíjí, čímž může vypustit svého vnitřního alkoholového démona. V rámci desítek zápasů jsem od něj dostával pravidelně nakopáno a jeho sérii útoků si budu muset ještě pořádně načíst, abych se s nimi úspěšně vypořádal.
Uzavřená beta Street Fighteru 6 nenabídla pouze online zápasy mezi osmičkou zpřístupněných charakterů v Battle Hubu, ale také naznačila možnosti velkoryse navrženého sociálního prostoru. V Battle Hubu jsou rozesety automaty, v nichž lze vyzvat kolemjdoucí na souboj v klasickém či extrémním módu s běhajícími býky, nebo které jsou součástí pravidelně pořádaných turnajů. Samozřejmě si zde můžete šlechtit vlastního avatara dle svých nejtajnějších představ, komunikovat s ostatními a kupovat oblečení či jiné drobnosti, abyste ho následně vypustili do městských uliček, které zatím nebyly součástí bety. Potěšily mě také stroje umožňující zahrát si staré pouťové automatovky jako z devadesátých let.
zdroj: vlastní
Se svou kreací jsem v betě Street Fighter 6 patřil mezi velmi konzervativní jedince.
Čtyřdenní pobyt ve světě Street Fighter 6 ve mně probudil naději, že se po šesti letech od vydání pátého dílu, hromady kompletních edic a nespočtu battle passů s DLC balíčky pracuje na novém díle s inovativním přístupem. Vedle změn v hratelnosti Street Fighter 6 prokoukl i graficky díky RE Enginu známém třeba z Resident Evil: Village či Devil May Cry 5, který i tady šlape na plné obrátky. Pokud mám brát tuto betu jako předkrm, tak se hodně těším na hlavní chod.
Tyto dojmy z hraní byly napsány pro PS5 verzi hry. Betu zpřístupnil distributor Cenega.
• Zdroje: Vlastní
Hraní her, ať už počítačových či deskových, se stalo součástí mého života už s prvním úspěšným umístěním plastové čepičky v Kloboučku, hop! a s archaickým počítačem, na kterém téměř neustále běžela trojice Rayman, Pharaoh a FIFA 2000. Od té doby se rád nechávám překvapovat unikátními zážitky, silnými příběhy a originální hratelností, kterou dokáží vývojáři vykouzlit. Jsem v redakci Alza Magazínu a GEMu sice vedený jako sporťák a deskovkář, ale rád se ponořím do akčních adventur, RPG, závodů nebo plošinovek, ale vlastně nepohrdnu ničím zajímavým a netradičním.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | bude oznámeno | bude oznámeno |
Procesor | bude oznámeno | bude oznámeno |
Grafická karta | bude oznámeno | bude oznámeno |
DirectX | bude oznámeno | bude oznámeno |
Operační paměť | bude oznámeno | bude oznámeno |
Pevný disk | bude oznámeno | bude oznámeno |