Nejvýkonnějšími grafickými kartami jsou dnes bezesporu grafické karty GeForce RTX 2080 Ti. V nabídce společnosti GIGABYTE tyto grafické karty můžete nalézt hnedle v několika rozličných edicích, z nichž opět jen ty nejvýkonnější se mohou pyšnit označením AORUS a EXTREME. Grafická karta Gigabyte AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G je tedy tou úplně nejvýkonnější vzduchem chlazenou grafickou kartou, kterou můžete v nabídce společnosti nalézt. A protože my na Alza.cz vysoký výkon opravdu milujeme, dnes jsme ji pro vás také otestovali.
Grafická karta Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G je postavena na nejnovějším herním grafickém čipu NVIDIA TU102 společnosti NVIDIA, na který jsou pomocí 352bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR6 o kapacitě 11 GB. Jedná se o grafickou kartu s podporou ray tracingu a svým výkonem pak Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G spadá do segmentu grafických karet vysokého výkonu (high-end), kde zaujímá vůbec ta nejvyšší patra výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1 350/1 770 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí pak 1 768 MHz, což u pamětí typu GDDR6 představuje efektivní frekvenci 14 144 MHz. Oproti referenčním hodnotám GeForce RTX 2080 Ti je tedy tato grafická karta na jádře přetaktovaná o 225 MHz v Boost a na grafických pamětech o 144 MHz (efektivně).
Grafická karta Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G měří na délku 290 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 3 rozšiřující sloty. O chlazení se stará dvojice masivních pasivů skládaných z hliníkových žeber, které jsou pro lepší odvod tepla propojeny celkem sedmi kompozitními tepelnými trubicemi (heatpipes) s přímým kontaktem na grafický čip. Grafické paměti jsou chlazeny za pomoci chladicího plátu (heatsink plate), který doléhá na základnu hlavního pasivu, odpadní teplo z modulů napájecí kaskády je odváděno přes menší chladicí plát přímo do jeho žebrování. Všechny důležité součásti grafické karty jsou tak kvalitně chlazeny.
Aktivní část systému chlazení tvoří tři protiběžné, částečně se překrývající 100mm ventilátory WINDFORCE Stack 3X se 3D aerodynamicky tvarovanými lopatkami, které jsou pro delší životnost a nižší hlučnost uloženy v dvojitých kuličkových ložiskách. Funkce 3D Active Fan pak všechny tři ventilátory chladiče při nízké teplotě grafické karty zcela vypíná, a snižuje tak hlučnost grafické karty na minimum (semi-pasivní chlazení). Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G na skóre 97,2 % a v těchto testech stability snímkové frekvence tak prošla (minimální hranice je 97 %).
O napájení grafické karty Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G se stará 16 + 3fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí dvou 8-pin konektorů. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 300 W (max. 366 W) a ten k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 750 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G řešeny pomocí tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port), tří konektorů HDMI 2.0 a nově pak také pomocí USB-C (VirtualLink) určeného pro připojení headsetu virtuální reality. Jak vidíte, obrazových výstupů je opravdu hodně, bohužel však tyto výstupy není možné použít všechny najednou. Povolené kombinace připojení monitorů jsou pouze následující:
Součástí balení grafické karty Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G je také firemní nástroj společnosti Gigabyte s názvem Aorus Graphics Engine.
Nástroj Aorus Graphics Engine slouží ke snadnému přetaktování, s jehož pomocí můžete ze své grafické karty dostat maximum možného výkonu. Protože grafická karta Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G spadá do edice XTREME, v nástroji Aorus Graphics Engine absentují panely jednoduchého nastavení (One-click OC), a máte tak k dispozici pouze panel s pokročilým nastavením.
Pomocí tohoto panelu máte přístup ke všem nastavením grafické karty, jako jsou frekvence čipu, grafických pamětí, limity spotřeby, teploty atd. Můžete si tak nastavit chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například nastavit na její maximální výkon, nebo naopak můžete její výkon omezit a dát přednost spíše lepším provozním vlastnostem (teplota, hlučnost či spotřeba).
Společnost Gigabyte nástroj Aorus Graphics Engine také doplnila o automatické přetaktování, které je nyní k dispozici pod tlačítkem AUTO SCAN.
Pomocí Aorus Graphics Engine můžete také nastavovat RGB Fusion, tedy chování RGB LED světel na grafické kartě. Těm můžete přiřadit různé barvy (z palety až 16,7 milionů barev) nebo také různé světelné efekty jako blikání, pulsování, přechody atd.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G zařadili následující modely ze segmentu vysokého výkonu (high-end):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family |
Velikost Transistory Výroba |
SP TMU ROP |
VRAM Velikost Bus/Clock |
Base Clock Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G | TU102 TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2 18,600 million 12nm FinFET |
4352 272 88 |
GDDR6 8.192 GB 352b/14000 |
1350 MHz 1770 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan | TU102 TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2 18,600 million 12nm FinFET |
4352 272 88 |
GDDR6 8.192 GB 352b/14000 |
1350 MHz 1605 MHz 1800 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
GAINWARD RTX 2080 Phoenix GS 8G | TU104 TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
2944 184 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1515 MHz 1815 MHz 1890 MHz |
PCIe 3.0 x16
225 W |
MSI RTX 2070 VENTUS 8G | TU106 TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1410 MHz 1620 MHz 1785 MHz |
PCIe 3.0 x16
175 W |
Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS | GP102 GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2 12,000 million 16nm FinFET |
3584 224 88 |
GDDR5X 11.264 GB 352b/11104 |
1557 MHz 1671 MHz 1893 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Sapphire Radeon VII 16G HBM2 | Vega 20 Vega 20 XL GCN 5.1 GEN |
331mm2 13,230 million 7nm FinFET |
3840
240 64 |
HBM2 16.384 GB 4096b/2000 |
1400 MHz 1750 MHz 1766 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 | Vega 10 Vega 10 XT GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14nm FinFET |
4096 256 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1890 |
1247 MHz 1632 MHz 1515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10 Vega 10 XL GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14nm FinFET |
3584 224 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1600 |
1156 MHz 1590 MHz 1496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá z celkem 20 průchodů minutové scény Time Spy a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během nichž grafická karta pracuje na plný výkon a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Spotřebu (příkon) celého testovacího systému s danou grafickou kartou na palubě pak testuji v počítačové hře Crysis 3 a rozlišení 1 920 × 1 080 px. Jak tedy grafická karta Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G v tomto zátěžovém testu dopadla?
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G | Hodnota | Poznámka k měření |
Pracovní teplota | 65 °C | měřeno jako maximum v posledním průchodu |
Reálná pracovní frekvence | 1 860 MHz | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Spotřeba systému | 466 W | měřeno v Crysis 3 |
Otáčky ventilátorů | 2 160 ot/min (Fan 1) 2 160 ot/min (Fan 2) |
měřeno na konci testu |
Hlučnost | 45,4 dBA | interpolováno z otáček ventilátorů |
Teploty grafické karty Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G na konci zátěžového testu dosahovaly 65 °C při vysokých otáčkách ventilátorů kolem 2 160 ot/min, které při této rychlosti generovaly také vysokou hlučnost 45,4 dBA. Co se hlučnosti týká, musím říci, že tato grafická karta nijak zvlášť tichá není. Frekvence grafického čipu se na konci zátěžového testu pohybovala kolem 1 860 MHz.
Následující grafy pak ukazují, jak si provozní vlastnosti Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.
Tom Clancy's: The Division 2 je online akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která se odehrává v blízké budoucnosti ve Washingtonu DC. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2019 společností Ubisoft. Hra podporuje nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno ve vestavěném benchmarku po dobu 89 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Metro Exodus je počítačová hra z pohledu první osoby, která se odehrává v otevřeném světě postapokalyptického Ruska roku 2036. Jedná se o třetí pokračování ze série Metro, která vznikla na základě románu Dmitrije Glukhovského. Hra Metro exodus byla postavena na herním engine 4A engine vývojáři ze studia 4A Games a vydána v únoru 2019 společností Deep Silver. Měření snímkové frekvence a frame times jsou prováděna na vestavěném benchmarku po dobu 102 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Battlefield V je již 16. dílem akční střílečky z pohledu první osoby, který nás tentokrát zavede zpět do období druhé světové války. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a vydána v listopadu 2018 společností Electronic Arts. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě severní Afriky v misi Butcher & Bolt po dobu 82 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Shadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Strange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Far Cry 5 je akční počítačová RPG, odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing nastaven na LOW.
Middle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena, odehrávající se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů (FHD) na MSAA × 4, v rozlišení 2 560 × 1 440 pixelů (WQHD) na MSAA × 2 a v rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.
Herní testy grafické karty Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Výkon grafické karty Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G je dán zejména výkonem samotného grafického čipu TU102 (TU102-300A-K1-A1), který se od jiných grafických karet GeForce RTX 2080 Ti může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.
V případě grafické karty Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G se reálná frekvence grafického čipu v zátěžovém testu 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala v průměru kolem 1 860 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 14 144 MHz.
Reálná frekvence Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G tak byla o nějakých 60 MHz (4 biny) vyšší nežli u dříve testované grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan (1 800 MHz), a je tedy jasné, že výkon Gigabyte bude o kousek výše. Podle sumarizačních grafů je na tom grafická karta Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G sice lépe o 5 %, nesmíme ale zapomínat na to, že Zotac byl přeci jen testován na starších ovladačích. To se pak projevilo zejména v počítačové hře Wolfenstein II: The New Colossus, v níž novější ovladače přinášejí nezanedbatelný nárůst snímkové frekvence. Výkonnostní rozdíl mezi těmito dvěma grafickými kartami tak bude ve skutečnosti mnohem nižší. Tak jako tak, s výkonem grafické karty Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G jsem byl nadmíru spokojen.
U nových grafických karet GeForce RTX máte možnost k přetaktování využít buď nové funkce OC Scanner, která grafickou kartu přetaktuje „automaticky“, nebo si můžete veškeré parametry přetaktování nastavit sami manuálně. Přetaktování grafické karty Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G jsem prováděl za pomoci automatického přetaktování OC Scanner nástroje MSI Afterburner. Dříve ale, nežli jsem OC Scanner mohl spustit, musel jsem ručně na maximum nastavit položky Core Voltage (100 %), Power Limit (122 %) a Temp. Limit (88 °C). Také jsem musel nejdříve zjistit maximální frekvenci grafických pamětí, nástroj OC Scanner totiž umí přetaktovat pouze grafický čip, frekvenci grafických pamětí zcela ignoruje.
Postupně jsem tedy zvyšoval hodnoty frekvence grafických pamětí o 50 MHz a testoval jejich stabilitu v počítačových hrách. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota +800 MHz, což představuje efektivní frekvenci VRAM 15 740 MHz. Nyní jsem konečně mohl spustit automatické přetaktování pomocí OC Scanner.
S posunutou frekvencí pamětí o 800 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit, Temp. Limit na maximum mi OC Scanner nastavil frekvenci grafického čipu oproti výchozímu stavu v průměru o 79 MHz výše. S takto nastavenými parametry grafické karty jsem pak otestoval některé hry s následujícími výsledky:
Pomocí nástroje automatického přetaktování OC Scanner se mi z grafické karty Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G podařilo získat v průměru ještě zhruba necelých 8 % dalšího výkonu. To sice není výsledek nijak oslňující, nicméně v některých počítačových hrách by se to hodit mohlo. Na spotřebě celé testovací sestavy se však toto přetaktování projevilo v počítačové hře Crysis 3 výraznými 78 W navíc.
Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G v počítačové hře Crysis 3.
Stejně jako ostatní grafické karty GeForce RTX 2080 Ti, také Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti Xtreme 11G nabízí ultimátní herní výkon těm úplně nejnáročnějším hráčům počítačových her. Pokud tedy budete chtít mít ve svém počítači to nejvýkonnější, co vám dnes trh nabízí, jsou to rozhodně grafické karty GeForce RTX 2080 Ti, mezi něž patří právě také Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti Xtreme 11G. Díky vysokému výkonu a přítomnosti speciálních výpočetních jednotek pro podporu akcelerace real-time ray tracingu a strojového učení (RT a Tensor cores) si s těmito grafickými kartami můžete dokonce bez větších obtíží vyzkoušet nějaký ten herní titul využívající ray tracing. Takových her je sice dnes jako šafránu, časem však jistě přibudou další.
Grafická karta Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G pak nabízí již z výroby vysoko nastavené takty grafického čipu i pamětí a velmi povedený design chladiče, který je navíc umocněn nepřehlédnutelným RGB LED osvětlením. Zejména bodová osvětlení na konci lopatek ventilátorů vytvářejí obzvláště zajímavé světelné efekty, nad nimiž jistě zaplesá srdce nejednoho příznivce moddingu. Semi-pasivní chlazení pod názvem 3D Active Fan je na této grafické kartě standardem, nadstandardní je pak počet obrazových výstupů a zapomenout nesmíme ani na prodlouženou 4letou záruční lhůtu, kterou poskytuje výrobce po registraci produktu.
Na grafické kartě Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G se tedy zdá být vše naprosto ideální, ale bohužel tomu tak není. To, co grafickou kartu Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G trápí zjevně nejvíce, je její vyšší hlučnost. V plné zátěži se totiž ventilátory systému chlazení otáčejí vysokou rychlostí nad 2 000 ot/min a na problém s hlučností je tak zaděláno. Pokud jste však zkušenějším „ladičem“ karet, nějak extra vadit vám to nemusí. Vždy totiž máte možnost si tuto grafickou kartu vyladit k obrazu svému, a tedy i k nižší hlučnosti, za pomoci nastavení vlastní uživatelsky definované křivky otáček ventilátorů a drobného podvoltování grafického čipu. Ovšem to již suplujete něco, co měl místo vás udělat sám výrobce.
Gigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G
Grafické kartyGigabyte AORUS RTX 2080 Ti XTREME 11G nabízí vysoký herní výkon těm nejnáročnějším hráčům počítačových her. Tato grafická karta disponuje již z výroby vysokými takty grafického čipu i pamětí, líbivým designem s povedeným RGB LED osvětlením a po registraci u výrobce také 4letou záruční lhůtou. Navzdory kvalitně zpracovanému systému chlazení je však tato grafická karta poměrně hlučná.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.