Dalším elegánem z herní edice XTREME GAMING společnosti GIGABYTE, kterého si dnes na Alza.cz pěkně otestujeme, je grafická karta Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 XTREME 8G. Tato grafická karta disponuje neotřelým designem, nápaditým RGB LED osvětlením a v neposlední řadě také již od výrobce vysoko nastavenými takty grafického čipu i pamětí. Jak si tedy tato grafická karta vedla v našich testech?
i
Jaká je nejvýkonnější a zároveň s přehledem nejdražší grafická karta současnosti? NVIDIA RTX Titan. První kusy očekáváme 28. 12. 2018, recenze pak bude následovat záhy.
Grafická karta Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G je postavena na nejnovějším herním grafickém čipu NVIDIA TU104 společnosti NVIDIA, na který jsou pomocí 256bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR6 o kapacitě 8 GB. Jedná se o grafickou kartu s podporou ray tracingu a svým výkonem pak Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G spadá do segmentu grafických karet vysokého výkonu (high-end), kde mezi nejnovějšími grafickými kartami Turing zaujímá druhé nejvyšší patro výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1 515/1 890 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí pak 1 768 MHz, což u pamětí typu GDDR6 představuje efektivní frekvenci 14 144 MHz. Oproti referenčním hodnotám GeForce RTX 2080 je tedy tato grafická karta na jádře přetaktovaná o 180 MHz v Boost a na grafických pamětech o 144 MHz (efektivně).
Grafická karta Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G měří na délku 290 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 3 rozšiřující sloty. O chlazení se stará masivní pasiv skládaný z hliníkových žeber, který je pro lepší odvod tepla vybaven celkem sedmi kompozitními tepelnými trubicemi (heatpipes) s přímým kontaktem na grafický čip. Grafické paměti jsou chlazeny za pomoci chladicího plátu (heatsink plate), který doléhá na základnu hlavního pasivu, odpadní teplo z modulů napájecí kaskády je odváděno přes menší chladicí plát přímo do jeho žebrování. Všechny důležité součásti grafické karty jsou tak kvalitně chlazeny.
Aktivní část systému chlazení tvoří tři protiběžné, částečně se překrývající 100mm ventilátory WINDFORCE Stack 3X se 3D aerodynamicky tvarovanými lopatkami, které jsou pro delší životnost a nižší hlučnost uloženy v dvojitých kuličkových ložiskách. Funkce 3D Active Fan pak všechny tři ventilátory chladiče při nízké teplotě grafické karty zcela vypíná, a snižuje tak hlučnost grafické karty na minimum (semi-pasivní chlazení). Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G na skóre 98,4 %, a v těchto testech stability snímkové frekvence tak s rezervou prošla (minimální hranice je 97 %).
O napájení grafické karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G se stará 12 + 2fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí dvou 8-pin konektorů. Příkon grafické karty byl výrobcem nastaven na 275 W (max. 350 W) a ten k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 650 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G řešeny pomocí tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port), tří konektorů HDMI 2.0 a nově pak také pomocí USB-C (VirtualLink), určeného pro připojení headsetu virtuální reality. Jak vidíte, obrazových výstupů je opravdu hodně, bohužel však tyto výstupy není možné použít všechny najednou. Povolené kombinace připojení monitorů jsou pouze následující:
Součástí balení grafické karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G je také firemní nástroj společnosti Gigabyte s názvem Aorus Graphics Engine.
Nástroj Aorus Graphics Engine slouží ke snadnému přetaktování, s jehož pomocí můžete ze své grafické karty dostat maximum možného výkonu. Protože grafická karta Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G spadá do edice XTREME, v nástroji Aorus Graphics Engine absentují panely jednoduchého nastavení (One-click OC), a máte tak k dispozici pouze panel s pokročilým nastavením.
Pomocí tohoto panelu máte přístup ke všem nastavením grafické karty, jako jsou frekvence čipu, grafických pamětí, limity spotřeby, teploty atd. Můžete si tak nastavit chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například nastavit na její maximální výkon, nebo naopak můžete její výkon omezit a dát přednost spíše lepším provozním vlastnostem (teplota, hlučnost či spotřeba).
Společnost Gigabyte nástroj Aorus Graphics Engine také doplnila o automatické přetaktování, které je nyní k dispozici pod tlačítkem AUTO SCAN.
Pomocí Aorus Graphics Engine můžete také nastavovat RGB Fusion, tedy chování RGB LED světel na grafické kartě. Těm můžete přiřadit různé barvy (z palety až 16,7 milionů barev) nebo také různé světelné efekty jako blikání, pulsování, přechody atd.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G zařadili následující modely ze segmentu vysokého výkonu (high-end):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip
Variant Family |
Velikost
Transistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Velikost Bus/Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G | TU104
TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2
13,600 million 12nm FinFET |
2944
184 64 |
GDDR6
8.192 GB 256b/14144 |
1515 MHz
1890 MHz 1965 MHz |
PCIe 3.0 x16
275 W |
Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming | TU102
TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2
18,600 million 12nm FinFET |
4352
272 88 |
GDDR6
8.192 GB 352b/14000 |
1350 MHz
1650 MHz 1770 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming | TU104
TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2
13,600 million 12nm FinFET |
2944
184 64 |
GDDR6
8.192 GB 256b/14000 |
1515 MHz
1860 MHz 1890 MHz |
PCIe 3.0 x16
245 W |
Gigabyte Aorus RTX 2070 XTREME 8G | TU106
TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2
10,800 million 12nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6
8.192 GB 256b/14000 |
1410 MHz
1815 MHz 1920 MHz |
PCIe 3.0 x16
275 W |
Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS | GP102
GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2
12,000 million 16nm FinFET |
3584
224 88 |
GDDR5X
11.264 GB 352b/11104 |
1557 MHz
1671 MHz 1893 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 | Vega 10
Vega 10 XT GCN 5nd GEN |
484 mm2
12,500 million 14nm FinFET |
4096
256 64 |
HBM2
8.192 GB 2048b/1890 |
1247 MHz
1632 MHz 1515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10
Vega 10 XL GCN 5nd GEN |
484 mm2
12,500 million 14nm FinFET |
3584
224 64 |
HBM2
8.192 GB 2048b/1600 |
1156 MHz
1590 MHz 1496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá celkem z 20 průchodů minutové scény Time Spy, a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během kterých grafická karta pracuje na plný výkon, a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Spotřebu (příkon) celého testovacího systému s danou grafickou kartou na palubě pak testuji v počítačové hře Crysis 3 a rozlišení 1 920 × 1 080p. Jak tedy grafická karta Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G v tomto zátěžovém testu dopadla?
Test 3DMark Stress Test |
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G | Hodnota | Poznámka k měření |
Pracovní teplota | 72 °C | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Reálná pracovní frekvence | 1 965 MHz | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Spotřeba systému | 348 W | měřeno v Crysis 3 |
Otáčky ventilátorů | 2 000 ot/min | měřeno na konci testu |
Hlučnost | 41,9 dBA | interpolováno z otáček ventilátorů |
Teploty grafické karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G se na konci zátěžového testu držely na 72 °C při poměrně vysokých otáčkách ventilátorů 2 000 ot./min. a frekvenci grafického čipu 1 965 MHz. Následující grafy pak ukazují, jak si provozní vlastnosti Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.
Porovnání provozních vlastností |
Pokud by vás zajímalo také srovnání provozních vlastností grafické karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G se všemi ostatními GeForce RTX 2080, které jsme na Alza.cz testovali, můžete se podívat do následujících grafů.
Hitman 2 je počítačová hra typu stealth z pohledu třetí osoby, ve které plníte úkoly zabijáckého agenta 47. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Glacier vývojáři ze studia IO Interactive a vydána v listopadu 2018 společností Warner Bros. Interactive Entertainment. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Santa Fortuna v Kolumbii po dobu 78 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Hitman 2 |
Shadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Shadow of the Tomb Raider |
Strange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Strange Brigade |
Far Cry 5 akční počítačová RPG odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Far Cry 5 |
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Wolfenstein II: The New Colossus je vůbec první hrou, která byla postavena výhradně na grafickém rozhraní API Vulkán. Z tohoto grafického rozhraní více profitují grafické karty s čipem AMD, zejména pak v nižším rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů. Díky podpoře výpočtu s přesností FP16 pak tato hra velmi dobře sedí také novým kartám RTX.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing nastaven na LOW.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins není ke grafickým kartám AMD právě moc přívětivá. Grafické karty společnosti NVIDIA zde podávají mnohem lepší výsledky.
Middle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena, odehrávající se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů (FHD) na MSAA × 4, v rozlišení 2 560 × 1 440 pixelů (WQHD) na MSAA × 2 a v rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Crysis 3 |
Jak můžete vidět, počítačová hra Crysis 3 grafické kartě RTX příliš nesvědčí. Na vině mohou být nevyladěné ovladače pro novou architekturu, zejména pak pro nové paměti GDDR6.
Herní testy grafické karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Sumarizace výkonu |
Výkon grafické karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G je dán zejména výkonem samotného grafického čipu TU104 (TU104-400A-A1), který se od jiných grafických karet GeForce RTX 2080 může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.
V případě grafické karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G se reálná frekvence grafického čipu v zátěžovém testu 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala na hranici vysokých 1 965 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí nadstandardních 14 144 MHz.
Reálná frekvence Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G byla tedy mezi grafickými kartami GeForce RTX 2080, které jsme doposud na Alza.cz testovali, prozatím tou vůbec nejvyšší. A protože na frekvenci grafické karty je vázán také její výkon, docela jistě se tak bude jednat o jednu z nejvýkonnějších GeForce RTX 2080 vůbec. S výkonem grafické karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G jsem tedy byl nadmíru spokojen.
U nových grafických karet GeForce RTX máte možnost k přetaktování využít buď nové funkce OC Scanner, která grafickou kartu přetaktuje „automaticky“, nebo si můžete veškeré parametry přetaktování nastavit sami manuálně. Přetaktování grafické karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G jsem prováděl za pomoci automatického přetaktování OC Scanner nástroje MSI Afterburner. Dříve ale, nežli jsem OC Scanner mohl spustit, musel jsem ručně na maximum nastavit položky Core Voltage (100 %), Power Limit (127 %) a Temp. Limit (88 °C). Také jsem muset nejdříve zjistit maximální frekvenci grafických pamětí, nástroj OC Scanner totiž umí přetaktovat pouze grafický čip, frekvenci grafických pamětí zcela ignoruje.
Postupně jsem tedy zvyšoval hodnoty frekvence grafických pamětí o 50 MHz a testoval jejich stabilitu v počítačových hrách. Jako stabilní se nakonec pro grafické paměti ukázala maximální hodnota +750 MHz, což představuje efektivní frekvenci VRAM 15 600 MHz. Nyní jsem tedy konečně mohl spustit automatické přetaktování pomocí OC Scanner.
S posunutou frekvencí pamětí o 750 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit, Temp. Limit na maximum mi pak OC Scanner nastavil frekvenci grafického čipu oproti výchozímu stavu v průměru o 48 MHz výše. S takto nastavenými parametry grafické karty jsem pak otestoval některé hry s následujícími výsledky:
Pomocí nástroje automatického přetaktování OC Scanner se mi z grafické karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G podařilo získat v průměru nějakých 6 % dalšího výkonu. To samozřejmě není mnoho, ale mějte na paměti, že tato grafická karta již od výrobce disponuje nadstandardně vysokými frekvencemi, a proto k dalšímu přetaktování již příliš prostoru nezbývá. Na spotřebě celé sestavy se pak toto přetaktování projevilo v počítačové hře Crysis 3 nevýraznými 16 W navíc.
Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G v počítačové hře Crysis 3.
Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G nabízí všem náročným hráčům počítačových her opravdu vysoký herní výkon, ostatně jako všechny grafické karty GeForce RTX 2080. Srdce této grafické karty je tvořeno grafickým čipem TU104 společnosti NVIDIA, tedy druhým nejvýkonnějším čipem rodiny Turing.
Díky již z výroby vysoko nastaveným frekvencím grafického čipu i grafických pamětí se pak Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G mezi ostatními kartami GeForce RTX 2080 určitě neztratí a docela jistě se svým výkonem bude drát na příčky úplně nejvyšší. Velkým plusem grafické karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G je pak její vzhled. Karta jako celek disponuje velmi vydařeným designem s nepřehlédnutelným RGB LED osvětlením, kdy zejména bodová osvětlení na konci lopatek ventilátorů vytvářejí obzvláště zajímavé světelné efekty. Nesmíme také zapomenout na prodlouženou záruční lhůtu na 4 roky, kterou získáte po registraci produktu přímo u společnosti Gigabyte.
Ani Aorus RTX 2070 XTREME 8G však není bez chyby. Na co tato grafická karta rozhodně pyšná být nemůže, je poměrně vysoká hlučnost. Při plné herní zátěži otáčky ventilátorů atakovaly hranici 2 000 ot./min., což se samozřejmě na zvýšené hlučnosti projevit nějak muselo a také projevilo. Grafická karta s hlučností nad hranicí 41 dBA není právě to, po čem by toužili příznivci tichých počítačů, nicméně ti zkušenější si jistě poradí. Vždy máte možnost sáhnout do nastavení grafické karty a pomocí vlastního nastavení křivky otáček ventilátorů, cílových teplot, napětí či frekvencí uzpůsobit chování grafické karty k obrazu svému.
Další nevýhodou grafické karty Aorus RTX 2070 XTREME 8G, nebo spíše grafických karet GeForce RTX 2080 obecně, jsou pak jejich pořizovací ceny. Pořizovací ceny těchto karet jsou vysoké a krom ray tracingu a pár nových technologií, které přišly s novou architekturou Turing, po stránce výkonu nenabízejí oproti straším GeForce 1080 Ti nic převratného. Pro majitele všech GeForce GTX 1080 Ti by tak upgrade na GeForce RTX 2080 nebyl nijak výhodný, leda že by si chtěli vyzkoušet ray tracing na vlastní kůži.
Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G
Grafické kartyGigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G nabízí vysoký herní výkon všem náročným hráčům počítačových her. Tato grafická karta disponuje již z výroby vysokými takty grafického čipu i pamětí, líbivým vzhledem s povedenými světelnými efekty a po registraci u výrobce také 4letou záruční lhůtou.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě poslední dva roky živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.