Nejste-li nijak zvlášť náročným hráčem počítačových her, nicméně si příležitostně sem tam rádi zahrajete nějakou akční hru, grafické karty NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti by pro vás mohly být ideálním řešením. Nabídka těchto grafických karet je poměrně bohatá a jejich pořizovací ceny vás navíc nezruinují. Což takhle Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G? Že nevíte, co od ní čekat? Dobrá, tak si ji pojďme otestovat!
Grafická karta Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G je postavena na herním grafickém čipu NVIDIA GP107 společnosti NVIDIA, na který jsou pomocí 128bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR5 o kapacitě 4 GB. Svým výkonem pak Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G spadá do segmentu středního výkonu (mainstream), kde zaujímá nižší patra pomyslného výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1367/1481 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí 1752 MHz, což u pamětí typu GDDR5 představuje efektivní frekvenci 7008 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 77 MHz v základu a o 89 MHz v Boost. Grafické paměti jsou pak taktovány v referenčních hodnotách NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti.
Grafická karta Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G měří na délku 219 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 2 rozšiřující sloty. O chlazení se stará systém chlazení Windforce 2x. Skládaný pasiv z hliníkových žeber je pro lepší odvod tepla z grafického čipu vybaven dvojící kompozitních tepelných trubic (heatpipes). Obě tepelné trubice jsou v přímém kontaktu s grafickým čipem. Společně s ním jsou chlazeny také moduly grafických pamětí, napájecí kaskáda grafické karty je pak chlazena za pomoci menšího hliníkového chladiče.
Aktivní část systému chlazení tvoří dva protiběžné 90mm ventilátory s 3D tvarovanými lopatkami pro dosažení až o 23 % vyššího tlaku chladicího vzduchu. Ventilátory chladiče podporují funkci Fan Stop, která oba ventilátory při nízké zátěži a teplotě grafické karty zcela vypne.
Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Fire Strike Stress Test dosáhla grafická karta Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G na skóre 99,4 %, a v těchto testech stability snímkové frekvence tak s rezervou prošla (minimální hranice je 97 %). Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
O napájení grafické karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G se stará 4+1 fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 6pin konektoru. Příkon grafické karty byl výrobcem nastaven na 120 W (max. 150 W), ten pak k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 300 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G řešeny pomocí jednoho DVI-D (Dual Link) konektoru, jednoho konektoru DP 1.3/1.4 (Display Port) a tří konektorů HDMI 2.0.
Součástí balení grafické karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G je také firemní nástroj společnosti Gigabyte s názvem Aorus Graphics Engine.
Nástroj Aorus Graphics Engine slouží pro snadné přetaktování, pomocí kterého můžete ze své grafické karty dostat maximum možného výkonu. Uživatelské rozhraní aplikace může být využito jak uživateli méně zkušenými, tak také „profesionály“.
Aorus Graphics Engine umožňuje pracovat v jednoduchém uživatelském rozhraní, v němž si můžete vybrat jeden ze tří přednastavených výkonnostních režimů:
Nebo můžete zvolit rozhraní o něco profesionálnější, ve kterém pak můžete uživatelsky nastavovat různé parametry grafické karty, jako jsou například frekvence grafického čipu, frekvence grafických pamětí, otáčky ventilátorů chladiče nebo také nastavovat limity teploty, spotřeby atd. Díky nástroji Aorus Graphics Engine si tak můžete zvolit chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například nastavit na její maximální výkon, nebo naopak můžete její výkon omezit a dát přednost spíše lepším provozním vlastnostem (teplota, hlučnost či spotřeba).
Pomocí Aorus Graphics Engine můžete také nastavovat RGB Fusion, tedy chování RGB LED světel na grafické kartě. Těm lze přiřadit různé barvy (z palety až 16,7 milionů barev) nebo světelné efekty (blikání, pulsování, přechody atd.).
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G zařadili následující modely ze segmentu středního výkonu (mainstream):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip
Variant Family |
Velikost
Transistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Velikost Bus/Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G | GP107
GP107-400-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14nm FinFET |
768
48 32 |
GDDR5
4.096 GB 128b /7008 |
1367 MHz
1481 MHz 1797 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 | GP106
GP106-400-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16nm FinFET |
1280
80 48 |
GDDR5
6.144 GB 192b /8008 |
1544 MHz
1759 MHz 1905 MHz |
PCIe 3.0 x16
140 W |
MSI GTX 1060 3GT OC | GP106-3
GP106-300-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16nm FinFET |
1152
72 48 |
GDDR5
3.072 GB 192b /8008 |
1544 MHz
1759 MHz 1904 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Asus EX GTX 1050 Ti O4G | GP107
GP107-400-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14nm FinFET |
768
48 32 |
GDDR5
4.096 GB 128b /7008 |
1342 MHz
1455 MHz 1680 MHz |
PCIe 3.0 x16
75 W |
EVGA GTX 1050 SSC Gaming | GP107
GP107-300-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14nm FinFET |
640
40 32 |
GDDR5
2.048 GB 128b /7008 |
1430 MHz
1544 MHz 1798 MHz |
PCIe 3.0 x16
75 W |
Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE | Polaris
Polaris 20 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b /8000 |
1430 MHz
1430 MHz 1430 MHz |
PCIe 3.0 x16
183 W |
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 | Polaris
Polaris 20 XL GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2048
128 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b /7000 |
1340 MHz
1340 MHz 1340 MHz |
PCIe 3.0 x16
160 W |
Asus RX 560 O4G EVO | Polaris
Polaris 21 XL GCN 4nd GEN |
123 mm2
3,000 million 14nm FinFET |
869
56 16 |
GDDR5
4.096 GB 128b /6000 |
1187 MHz
1187 MHz 1187 MHz |
PCIe 3.0 x8
48 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak můžeme také dokázat, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota, pohybující se nízko u hranice 30 FPS, znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Wolfenstein II: The New Colossus je vůbec první hrou, která byla postavena výhradně na grafickém rozhraní API Vulkán. Z tohoto grafického rozhraní více profitují grafické karty s čipem AMD.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins není ke grafickým kartám AMD právě moc přívětivá. Grafické karty společnosti NVIDIA zde podávají mnohem lepší výsledky.
Middle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena a odehrává se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Mass Effect: Andromeda je akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia BioWare a vydána v dubnu 2017 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě EOS po dobu 80 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Mass Effect: Andromeda |
Battlefield 1 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, jejíž děj se odehrává za I. světové války. Hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA Dice a vydána v říjnu 2016 společností Electronic Arts. Hra podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Avanti Savoia po dobu 57 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Battlefield 1 |
Počítačová hra Battlefield 1 a nejnovější herní rozhraní DirectX 12 se v případě grafických karet NVIDIA popravdě moc v lásce nemají. Proto bych majitelům těchto karet doporučil hru hrát raději s nastavením na vykreslování pomocí DirectX 11. Radeony společnosti AMD jsou na tom trochu lépe a DirectX 12 přeci jen nějaký ten výkon navíc přinesou. I tak bych ale doporučoval hrát tuto hru spíše pod DirectX 11. Vyvarujete se občasných záseků ve hře, které se u DirectX 12 sem tam objevují, což dokazuje také nízká hodnota ukazatele 0,1% Low.
Deus Ex: Mankind Divided je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvky RPG, stealth a sociální interakce. Hra byla postavena na herním engine Dawn Engine vývojáři studia Eidos Montreal a vydána v srpnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 98 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Deus Ex: Mankind Divided |
DOOM je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve středu démonické invaze na zařízení UAC. Hra byla postavena na herním engine Id Tech 6 vývojáři ze studia Id Software a vydána v květnu 2016 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě UAC po dobu 109 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy DOOM |
Počítačová hra DOOM podporuje vykreslování pomocí OpenGL nebo Vulkan. Zde platí jednoduché pravidlo: Chcete-li mít vysokou snímkovou frekvenci ve hře, hrajte ji vždy pod rozhraním Vulkan. Z tohoto důvodu také testujeme tuto hru pouze pod tímto novým a moderním rozhraním.
Tom Clancy’s The Division je on-line střílečka z pohledu třetí osoby, která probíhá v otevřeném světě. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2016 společností Ubisoft. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 96 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Tom Clancy's The Division |
Tom Clancy's The Division je jednou z dalších her, kde se vám rozhodně vyplatí opustit DirectX 11 a přepnout rendering hry na DirectX 12. To však neplatí v případě slabších grafických karet společnosti NVIDIA (GeForce GTX 1050/Ti), tam raději nechejte vykreslování na DirectX 11.
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které s Larou Croft prozkoumáváte různá prostředí, řešíte puzzles i bojujete o přežití. Hra byla postavena na herním engine Horizon vývojáři ze studia Crystal Dynamics a vydána v lednu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 86 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Rise of the Tomb Raider |
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider také podporuje DirectX 12, avšak mainstreamové grafické karty z něj nijak významněji netěží.
Star Wars: Battlefront je akční střílečka z pohledu první a třetí osoby, která je založena na tématu filmových Star Wars. Hra je postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a byla vydána v listopadu 2015 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na mapě Survival on Tatooine po dobu 105 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Star Wars: Battlefront |
Zaklínač: Divoký hon je akční RPG (role-playing game) hra s otevřeným světem, ve kterém plníte zadané úkoly z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním REDengine vývojáři ze studia CD Projekt RED a vydána v květnu 2015 stejnou společností. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě White Orchard po dobu 84 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Zaklínač 3: Divoký hon |
V počítačové hře Zaklínač: Divoký Hon je velmi častým jevem stuttering, tedy jakési chvilkové „zaseknutí“ obrazu. Hodnoty ukazatele „0,1% Low“ ukazují, že na tento nepříjemný stuttering ve hře trpí Radeony poněkud více nežli grafické karty společnosti NVIDIA.
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Crysis 3 |
Herní testy grafické karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými modely v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Sumarizace výkonu |
Výkon grafické karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G je dán zejména výkonem samotného grafického čipu GP107, který se od jiných grafických karet GeForce GTX 1050 Ti může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu či nastavenou frekvencí grafických pamětí. K udržení vyšší frekvence (Boost) a výkonu pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách. V případě grafické karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G se reálná frekvence grafického čipu v testovaných hrách držela na stabilních 1797 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 7000 MHz.
Díky vyšším frekvencím pak grafická karta Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G dosáhla v průměru o 2 % vyššího výkonu než o více než 100 MHz „pomalejší“ Asus Expedition GTX 1050 Ti O4G. Výkony silnějších grafických karet GeForce GTX 1060 a Radeony RX580/570 jsou však pro tuto grafickou kartu na míle vzdálené.
Provozní vlastnosti grafických karet byly měřeny v počítačové hře Crysis 3 po dobu 30 minut hraní na mapě Swamp. Dosažené hodnoty teplot (°C), hlučnosti (dBA) i spotřeby (W) byly zaznamenány až na konci tohoto měření.
Provozní vlastnosti |
Velkou výhodou všech méně výkonných grafických karet jsou jejich výborné provozní vlastnosti a ani Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G není žádnou výjimkou. Teplota se během testů pohybovala okolo 60 °C při nízkých otáčkách ventilátorů chlazení, které generovaly velmi nízkou hlučnost těsně nad hranicí 33,5 dBA.
Navzdory výrobcem výrazně posunutému limitu spotřeby z referenčních 75 W na 120 W se toto navýšení při testech nijak výrazněji neprojevilo. Celá testovací sestava s grafickou kartou Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G na palubě si řekla jen o pár wattů více, než tomu bylo v případě Asus Expedition GTX 1050 Ti O4G s nastaveným limitem 75 W.
Požadavky na výkon grafických karet a vlastně celého systému pro virtuální realitu jsou mnohem vyšší než u běžných počítačových her. VRMark obsahuje celkem tři testy virtuální reality, které běží na monitoru počítače a k testu nevyžadují žádné náhlavní soupravy.
Výsledky testu Orange Room ukazují výkon systému ve scénách s běžnými požadavky na VR, test Cyan Room je pak o něco náročnější a pro vykreslování scény využívá rozhraní DirectX 12. Test Blue Room ukazuje výkon ve velmi náročných scénách VR, jejichž požadavky však uspokojí až některé grafické karty budoucí generace. Benchmark Blue Room zde proto testován není.
VRMark |
Jak je z testů VRMark patrné, grafická karta Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G na využití virtuální reality vhodná není. V obou testech Orange Room i Cyan Room se totiž držela vždy pod požadovanou snímkovou frekvencí, takže je zcela jasné, že s touto grafickou kartou můžete na virtuální realitu rovnou zapomenout. Ostatně si myslím, že nikdo z vás lepší výsledek ani neočekával.
Co tedy říci závěrem? Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G je grafická karta vhodná pro všechny nenáročné hráče počítačových her. Dle mého názoru je dokonce i tou nejvhodnější, protože na rozdíl od slabších grafických karet GeForce 1050 a Radeon RX 560 si s GeForce GTX 1050 Ti můžete sem tam „střihnout“ i nějakou náročnější akci typu FPS (first-person shooter). Ovšem pokud nebudete příliš nároční a trochu snížíte detaily ve hře.
Grafická karta Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G vám pak k takovémuto nenáročnému hraní poskytne prakticky vše, co k tomu budete potřebovat, a ještě malinko něco navíc. Vyšší takty zajišťují této grafické kartě lepší výkon, provozní vlastnosti jsou výborné a s Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G si přijdou na své i ti, kteří mají u grafických karet rádi RGB LED osvětlení.
Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G
Grafické kartyGigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G je technicky dobře zpracovanou grafickou kartou s výbornými provozními vlastnostmi, která je svým výkonem vhodná zejména pro všechny méně náročné hráče počítačových her.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.