Během svátku 28.10. jsou uzavřeny pobočky Děčín, Kladno, Brno-Lískovec a Frýdek-Místek. Všechny ostatní pobočky zůstávají otevřené pro výdej objednávek.
Výměna nevhodného dárku Windows 11

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G (RECENZE A TESTY)

Zobrazit katalog
Aktualizováno

Grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G se pyšní elegantním bílým designem, který zcela jistě ocení všichni ti, kteří se zajímají o casemodding, nebo i ti, kteří do svých počítačů shánějí něco vzhledově opravdu výjimečného. U grafické karty je však líbivý vzhled jednou věcí, druhou a tou praktičtější je její výkon a provozní vlastnosti. My dnes budeme spíše praktičtí a v předvečer příchodu nových NVIDIA GeForce RTX si otestujeme Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G. Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G recenze a testy

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G – OBSAH

  1. Představení Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G
  2. Jak budeme grafické karty testovat
  3. Testy Far Cry 5
  4. Testy Wolfenstein: The New Colossus
  5. Testy Assassin's Creed: Origins
  6. Testy Middle-earth: Shadow of War
  7. Testy Prey
  8. Testy Mass Effect: Andromeda
  9. Testy Battlefield 1
  10. Testy Deus Ex: Mankind Divided
  11. Testy Doom
  12. Testy Tom Clancy's The Division
  13. Testy Rise of the Tomb Raider
  14. Testy Star Wars: Battlefront
  15. Testy Zaklínač: Divoký hon
  16. Testy Crysis 3
  17. Sumarizace výkonu
  18. Provozní vlastnosti
  19. Přetaktování
  20. Závěrečné hodnocení

Představení grafické karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G je postavena na herním grafickém čipu NVIDIA GP102 společnosti NVIDIA, na který jsou pomocí 352bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR5X o kapacitě 11 GB. Svým výkonem pak Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G spadá do segmentu grafických karet vysokého výkonu (high-end), kde zaujímá ta absolutně nejvyšší patra výkonnostního žebříčku.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G popis

Frekvence grafické karty

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G GPUZFrekvence grafického čipu je 1 519/1 633 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí pak 1 376 MHz, což u pamětí typu GDDR5X představuje efektivní frekvenci 11 008 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 39 MHz v základu a o 49 MHz v Boost. Grafické paměti jsou taktovány v referenčních hodnotách NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti.

Systém chlazení GPU

Grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G měří na délku 280 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 2 rozšiřující sloty. O chlazení se stará pasiv skládaný z hliníkových žeber, který je pro lepší odvod tepla vybaven pěticí kompozitních tepelných trubic (heatpipes) s přímým kontaktem na grafický čip. Grafické paměti jsou chlazeny za pomoci chladicího plátu (heatsink plate), který doléhá na základnu hlavního pasivu, a paměti jsou tak chlazeny společně s grafickým čipem. Odpadní teplo z modulů napájecí kaskády je odváděno přímo do hlavního pasivu, a všechny důležité komponenty grafické karty jsou tak chlazeny.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; systém chlazení

Aktivní část systému chlazení tvoří tři 75mm ventilátory WindForce 3X s 3D tvarovanými lopatkami, které generují až o 23 % větší tlak chladicího vzduchu. Technologie 3D Active Fan pak při nízké zátěži a teplotě grafické karty všechny ventilátory chladiče zcela vypne, a minimalizuje tak její hlučnost. Logo Gigabyte je podsvíceno a jeho chování je možné nastavit pomocí nástroje Gigabyte Graphics Engine.

Účinnost systému chlazení

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; 3DMark Stress  Test

Test 3DMark Stress Test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; 3DMark Stress Test

Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G na skóre 98,8 %, a v těchto testech stability snímkové frekvence tak prošla (minimální hranice je 97 %). Na konci zátěžového testu se teploty grafické karty držely na 74 °C, při otáčkách ventilátorů 2 250 ot./min. a průměrné frekvenci 1 843 MHz. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; závislost otáček a hlučnosti

Napájení a spotřeba

O napájení grafické karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G se stará 8 + 2fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 6-pin a jednoho 8-pin konektoru. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 250 W (max. 300 W) a ten k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 600 W.

Výstupy na monitor

Výstupy na monitor jsou u grafické karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G řešeny pomocí jednoho DVI-D (Dual-link) konektoru, tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port) a jednoho konektoru HDMI 2.0.

Gigabyte Graphics Engine

Součástí balení grafické karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G je také firemní nástroj společnosti Gigabyte s názvem Gigabyte Graphics Engine.

Nástroj Gigabyte Graphics Engine slouží pro snadné přetaktování, pomocí kterého můžete ze své grafické karty dostat maximum možného výkonu. Uživatelské rozhraní aplikace může být využito jak uživateli méně zkušenými, tak také „profesionály“.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Graphics Engine Gaming mode Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Graphics Engine OC mode Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Graphics Engine Silent mode Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Graphics Engine Professional mode

Gigabyte Graphics Engine umožňuje pracovat v jednoduchém uživatelském rozhraní, v němž si můžete vybrat jeden ze tří přednastavených výkonnostních režimů:

  1. OC mode – nastavuje kartu pro maximální výkon (+26 MHz jádro)
  2. Gaming mode – nastavuje kartu pro vyrovnaný výkon (výchozí režim)
  3. Silent mode – nastavuje kartu pro úsporný režim (−39 MHz jádro)

Nebo můžete zvolit rozhraní o něco profesionálnější, ve kterém pak lze uživatelsky nastavovat různé parametry grafické karty, jako jsou například frekvence grafického čipu, frekvence grafických pamětí, otáčky ventilátorů chladiče, nebo také nastavovat limity teploty, spotřeby atd. Díky nástroji Gigabyte Graphics Engine si tak můžete nastavit chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například nastavit na její maximální výkon, nebo naopak můžete její výkon omezit a dát přednost spíše lepším provozním vlastnostem (teplota, hlučnost či spotřeba).

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G RGB Fusion

Pomocí Gigabyte Graphics Engine můžete také nastavovat RGB Fusion, tedy chování RGB LED světel na grafické kartě. Těm můžete přiřadit různé barvy (z palety až 16,7 milionů barev) nebo také různé světelné efekty (blikání, pulsování, přechody atd.).

Jak budeme grafickou kartu Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G testovat

V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G zařadili následující modely ze segmentu vysokého výkonu (high-end):

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition MSI GTX 1080 Armor 8G OC
Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v testech Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v testech MSI GTX 1080 Armor 8G OC v testech
Inno3D iChill GTX 1070 Ti X3 V2 Asus Strix GTX 1070 O8G Gaming Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2
Inno3D iChill GTX 1070 Ti X3 V2 v testech Inno3D iChill GTX 1070 Ti X3 V2 v testech Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 v testech
Sapphire Nitro+ RX Vega56 8G HBM2 LE
Inno3D iChill GTX 1070 Ti X3 V2 v testech

SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET
GPU Chip
Variant
Family
Velikost
Transistory
Výroba
SP
TMU
ROP
VRAM
Velikost
Bus/Clock
Base Clock
Turbo Clock
Real Clock
Interface

TDP
Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G GP102
GP102-350-K1-A1
Pascal
471 mm2
12,000 million
16nm FinFET
3584
224
88
GDDR5X
11.264 GB
352b/11104
1519 MHz
1633 MHz
1843 MHz
PCIe 3.0 x16

250 W
Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition GP102
GP102-350-K1-A1
Pascal
471 mm2
12,000 million
16nm FinFET
3584
224
88
GDDR5X
11.264 GB
352b/11104
1569 MHz
1683 MHz
1878 MHz
PCIe 3.0 x16

270 W
MSI GTX 1080 Armor 8G OC GP104
GP104-400-A1
Pascal
314 mm2
7,200 million
16nm FinFET
2560
160
64
GDDR5X
8.192 GB
256b/10008
1658 MHz
1797 MHz
1906 MHz
PCIe 3.0 x16

210 W
Inno3D iChill GTX 1070 Ti X3 V2 GP104
GP104-300-A1
Pascal
314 mm2
7,200 million
16nm FinFET
2432
152
64
GDDR5
8.192 GB
256b/8008
1607 MHz
1683 MHz
1860 MHz
PCIe 3.0 x16

180 W
Asus Strix GTX 1070 O8G Gaming GP104
GP104-200-A1
Pascal
314 mm2
7,200 million
16nm FinFET
1920
120
64
GDDR5
8.192 GB
256b/8008
1658 MHz
1860 MHz
1962 MHz
PCIe 3.0 x16

166 W
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 Vega 10
Vega 10 XT
GCN 5nd GEN
484 mm2
12,500 million
14nm FinFET
4096
256
64
HBM2
8.192 GB
2048b/1890
1247 MHz
1632 MHz
1515 MHz
PCIe 3.0 x16

240 W
Sapphire Nitro+ RX Vega56 8G HBM2 LE Vega 10
Vega 10 XL
GCN 5nd GEN
484 mm2
12,500 million
14nm FinFET
3584
224
64
HBM2
8.192 GB
2048b/1600
1156 MHz
1590 MHz
1500 MHz
PCIe 3.0 x16

240 W

V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).

Graf snímkové frekvence vzor

Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.

Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.

Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.

Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.

Testovací sestava

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G ve Far Cry 5

Far Cry 5Far Cry 5 akční počítačová RPG odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Far Cry 5 nastavení videa Far Cry 5 nastavení kvality Far Cry 5 pokročilá nastavení

Testy Far Cry 5

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Far Cry 5; test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G ve Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein 2: The New ColossusWolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Wolfenstein II: The New Colossus nastavení video Wolwenstein II: The New Colossus nastavení grafika 1 Wolfenstein II: The New Colossus nastavení grafika 2 Wolfenstein II: The New Colossus nastavení grafika 3

Testy Wolfenstein II: The New Colossus

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Wolfenstein II: The New Colossus; test

Wolfenstein II: The New Colossus je vůbec první hrou, která byla postavena výhradně na grafickém rozhraní API Vulkán. Z tohoto grafického rozhraní více profitují grafické karty s čipem AMD, zejména pak v nižším rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Assassin's Creed: Origins

Assassin's Creed: OriginsAssassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing nastaven na LOW.

Nastavení hry pro testy

Assassin's Creed: Origins nastavení videa Assassin's Creed: Origins nastavení pokročilé 1 Assassin's Creed: Origins nastavení pokročilé 2

Testy Assassin's Creed: Origins

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Assassin's Creed: Origins; test

Počítačová hra Assassin's Creed: Origins není ke grafickým kartám AMD právě moc přívětivá. Grafické karty společnosti NVIDIA zde podávají mnohem lepší výsledky.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of WarMiddle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena, odehrávající se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Shadow of War nastavení videa Shadow of War nastavení pokročilé 1 Shadow of War nastavení pokročilé 2

Testy Middle-earth: Shadow of War

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Middle-earth: Shadow of War; test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Prey

PreyPrey je akční sci-fi FPS (first-person shooter) počítačová hra, která byla postavena na herním engine CryEngine vývojáři ze studia Arkane Studios a vydána v květnu 2017 společností Bethesda Softworks. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Hardware Labs po dobu 64 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Prey nastavení testu 1 Prey nastavení 2

Testy Prey

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Prey; test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: AndromedaMass Effect: Andromeda je akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia BioWare a vydána v dubnu 2017 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě EOS po dobu 80 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Mass Effect: Andromeda nastavení testu 1 Mass Effect: Andromeda nastavení 2 Mass Effect: Abdromeda nastavení 3 Mass Effect: Andromeda nastavení 4 Mass Effect: Andromeda nastavení 5

Testy Mass Effect: Andromeda

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Mass Effect: Andromeda; test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Battlefield 1

Battlefied 1Battlefield 1 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, jejíž děj se odehrává za 1. světové války. Hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA Dice a vydána v říjnu 2016 společností Electronic Arts. Hra podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Avanti Savoia po dobu 57 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Battlefield 1 nastavení testu 1 Battlefield 1 nastavení 2

Testy Battlefield 1

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Battlefield 1; test

Počítačová hra Battlefield 1 a nejnovější herní rozhraní DirectX 12 se u takto výkonných grafických karet moc v lásce nemají, a proto bych doporučil tuto hru hrát výhradně pod nastavením na DirectX 11. Vyvarujete se tak občasných záseků ve hře, které se u DirectX 12 sem tam objevují.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex: Mankind DividedDeus Ex: Mankind Divided je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvky RPG, stealth a sociální interakce. Hra byla postavena na herním engine Dawn Engine vývojáři studia Eidos Montreal a vydána v srpnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 98 sekund nástrojem FRAPS. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Deus Ex: Mankind Divided nastavení testu 1 Deus Ex: Mankind Divided nastavení 2

Testy Deus Ex: Mankind Divided

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Deus Ex: Mankind Divided; test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v DOOM

DOOMDOOM je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve středu démonické invaze na zařízení UAC. Hra byla postavena na herním engine Id Tech 6 vývojáři ze studia Id Software a vydána v květnu 2016 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě UAC po dobu 109 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Doom nastavení videa Doom nastavení pokročilé 1 Doom nastavení pokročilé 2

Testy DOOM

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; DOOM; test

Pro počítačovou hru DOOM platí jednoduché pravidlo: chcete-li mít vysokou snímkovou frekvenci ve hře, hrajte ji vždy pod rozhraním Vulkan. S tímto moderním herním rozhraním by však mohly mít problémy grafické karty předchozí generace společnosti NVIDIA (Fermi/Kepler/Maxwell).

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Tom Clancy's The Division

The DivisionTom Clancy’s The Division je on-line střílečka z pohledu třetí osoby, která probíhá v otevřeném světě. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2016 společností Ubisoft. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 96 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

The Division nastavení video The Division nastavení grafika 1 The Division nastavení grafika 2 The Division nastavení grafika 3

Testy Tom Clancy's The Division

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; The Division; test

Tom Clancy's The Division je jednou z dalších her, kde se vám rozhodně vyplatí opustit DirectX 11 a přepnout rendering hry na DirectX 12, zejména hrajete-li hru v nižším rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb RaiderPočítačová hra Rise of the Tomb Raider je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které s Larou Croft prozkoumáváte různá prostředí, řešíte puzzles i bojujete o přežití. Hra byla postavena na herním engine Horizon vývojáři ze studia Crystal Dynamics a vydána v lednu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 86 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Rise of the Tomb Raider nastavení videa Rise of the Tomb Raider nastavení grafiky

Testy Rise of the Tomb Raider

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Rise of the Tomb Raider; test

Počítačová hra Rise of the Tomb Raider také podporuje DirectX 12 a v nižším rozlišení z něj profitují všechny grafické karty. Využíváte-li rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů, určitě se vyplatí přepnout na renderování přes DirectX 12.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Star Wars: Battlefront

Star Wars: BattlefrontStar Wars: Battlefront je akční střílečka z pohledu první a třetí osoby, která je založena na tématu filmových Star Wars. Hra je postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a byla vydána v listopadu 2015 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na mapě Survival on Tatooine po dobu 105 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Star Wars: Battlefront nastavení grafika 1 Star Wars: Battlefront nastavení grafika 2 Star Wars: Battlefront nastavení grafika 3

Testy Star Wars: Battlefront

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Star Wars: Battlefront; test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký honZaklínač: Divoký hon je akční RPG (role-playing game) hra s otevřeným světem, ve kterém plníte zadané úkoly z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním REDengine vývojáři ze studia CD Projekt RED a vydána v květnu 2015 stejnou společností. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě White Orchard po dobu 84 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

The Witcher 3: Wild Hunt nastavení postprocesing 1 The Witcher 3: Wild Hunt nastavení postprocesing 2 The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 1 The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 2 The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 3

Testy Zaklínač 3: Divoký hon

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Zaklínač 3: Divoký hon; test

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v Crysis 3

Crysis 3Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů (FHD) na MSAA × 4, v rozlišení 2 560 × 1 440 pixelů (WQHD) na MSAA × 2 a v rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Crysis 3 nastavení grafiky Crysis 3 nastavení podrobné

Testy Crysis 3

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Crysis 3; test

Sumarizace výkonu Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Herní testy grafické karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.

Sumarizace výkonu

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Výsledky testu; Sumarizace výkonu

Výkon grafické karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G je dán zejména výkonem samotného grafického čipu GP102 (GP102-350-K1-A1), který se od jiných grafických karet GeForce GTX 1080 Ti může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.

V případě grafické karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G se reálná frekvence grafického čipu v testovaných hrách pohybovala v rozmezí 1 750–1 898 MHz (v průměru 1 843 MHz) při efektivní frekvenci grafických pamětí 11 008 MHz.

Průměrná frekvence Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G byla tedy o nějakých 38 MHz (3 biny) nižší nežli u grafické karty Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition, což se na průměrném výkonu v rozlišení 4K UHD projevilo pouze nějakým 1 %. Výkonem tedy grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G disponuje velmi slušným.

Provozní vlastnosti Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Provozní vlastnosti grafických karet byly měřeny v počítačové hře Crysis 3 po dobu 30 minut hraní na mapě Swamp. Dosažené hodnoty teplot (°C), hlučnosti (dBA) i spotřeby (W) byly zaznamenány až na konci tohoto měření.

Provozní vlastnosti

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Provozní vlastnosti

Grafické karty si však nevybíráme výhradně podle výkonu. Při výběru grafické karty bychom vždy měli vždy brát v potaz také její provozní vlastnosti a tady bych řekl, že si „pouze“ dvouslotový systém chlazení grafické karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G vybral svou daň.

Zatímco teploty této grafické karty se v plném vytížení pohybovaly kolem 74 °C, což zase není až tak špatné, mnohem horší bylo, že si tuto teplotu chladič držel jen při velmi vysokých otáčkách ventilátorů nad 2 200 ot./min. To se samozřejmě na hlučnosti nějak projevit musí a v případě Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G také projevilo. Hlučnost nad hranicí 42 dBA je již opravdu nepříjemná a řeknu vám, já bych to ve své počítačové skříni mít nechtěl. Spotřeba, chcete-li příkon, pak byla plně v intencích ostatních GeForce GTX 1080 Ti, možná snad i o chlup lepší.

Přetaktování Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Přetaktování grafické karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G jsem prováděl pomocí nástroje MSI Afterburner tak, abych v žádném případě neohrozil kartu, a nepřišel tak o její záruku. Na maximum jsem zvýšil pouze hranici spotřeby (+20 % Power Limit) a teploty (90 °C Temp. Limit), napětí grafického čipu jsem nechal na výchozích hodnotách.

! Ani vám bych neradil si s posuvníkem napětí jádra čipu jakkoliv zahrávat, obzvláště pokud si nejste bezpečně jisti, co že to vlastně vůbec děláte. Ačkoliv toho grafické karty snesou poměrně hodně, hrátky se zvedáním voltáže jsou pokaždé rizikem, které se vám nemusí vyplatit!

Postupně jsem zvyšoval hodnoty frekvence grafického čipu a následně také grafických pamětí. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota +120 MHz pro čip a +500 MHz pro grafické paměti. V počítačových hrách se pak reálná frekvence grafického čipu pohybovala v průměru na 1 985 MHz, u grafických pamětí pak 12 000 MHz (efektivně).

Přetaktování Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; Afterburner

S nastavenou frekvencí jádra navýšenou o 120 MHz, pamětí na efektivních 12 000 MHz a posunutým Power/Temperature limitem na 120 % / 90 °C jsem pak otestoval některé hry z testovací metodiky s následujícími výsledky:

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G; výsledky přetaktování

Bez zvedání napětí se mi z grafické karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G podařilo získat v průměru 8 % dalšího výkonu. Bohužel ale s nárůstem výkonu se u této grafické karty také zhoršovaly její provozní vlastnosti.

Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G v počítačové hře Crysis 3.

Závěrečné hodnocení Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Jaká tedy je grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G? Začněme nejdříve tím lepším. Grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G nabízí ultimátní herní výkon, který je dán použitým nejvýkonnějším grafickým čipem dneška od společnosti NVIDIA. Její výkon tedy jistě ocení všichni náruživí hráči počítačových her, jimž je především tato grafická karta určena.

Pak tu máme provozní vlastnosti a tady to již u grafické karty Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G začíná trochu skřípat. Dvouslotový systém chlazení se třemi ventilátory WindForce 3X grafický čip GeForce GTX 1080 Ti (GP102) sice uchladí, ale potřebný chladicí výkon musí nahánět za pomoci vysokých otáček ventilátorů, které pak způsobují nepříjemnou hlučnost grafické karty nad hladinou 42 dBA.

i Mohlo by vás zajímat

Myslím, že společnost Gigabyte to umí mnohem lépe, a pokud vám nejde jen a jen o bílý design, doporučil bych vám raději zvolit grafickou kartu Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G, která je sice o nějakou tu kačku dražší, ale nabízí toho také víc a hlavně ji ve svém počítači prakticky neuslyšíte.

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Grafické karty

Grafická karta Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G nabízí ultimátní herní výkon všem náruživým hráčům počítačových her. Vysoký herní výkon je však vykoupen horšími provozními vlastnostmi, zejména pak vyšší hlučností.

Klady

  • Vynikající výkon (high-end)
  • Dvouslotové provedení
  • 3D Active Fan (Semi-pasivní chlazení)
  • Podsvětlené logo (nastavitelné barvy a efekty)

Zápory

  • Vyšší hlučnost
Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě poslední dva roky živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.

0
Vytisknout
Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Pro organizace Jak nakoupit
P-DC1-WEB24
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi