Všechny dárky jako na dlani Nákupy Ona Dnes

Honor 6A (RECENZE) v2

Na našem redakčním stole se objevila modrá krabička s bílým nápisem Honor 6A. Znamená to, že se k nám dostal aktuálně nejdostupnější telefon tohoto výrobce, podznačky čínského Huawei. Slovy čísel se jedná o 5" telefon s HD displejem, osmijádrovým procesorem Snapdragon 430, 2GB RAM pamětí, 13 Mpx fotoaparátem a baterí s kapacitou přesahující 3 000 mAh. Jaké dojmy v nás zanechal po dvoutýdenním testování a bude stačit i náročnějším uživatelům?

Honor 6A recenze test

Celokovová konstrukce telefonu Honor 6A

Kovová těla telefonů jsou v posledních měsících trendem, přidávají na dojem exkuzivity a nepochybně pozitivně ovlivňují celkový dojem z telefonu, ať už jde o držení v ruce, nebo o čistě vizuální stránku. Honor 6A by měl být celokovovým telefonem, což je i není pravda. Už na první pohled je jasně viditelné, že telefon je složen ze dvou částí – matné, kovové vaničky zad, do které je vsazena displejová část. Ta ale při pohledu z čela vypadá vskutku plastově a nepůsobí vskutku nikterak prémiově. Jednolitost čelní rozráží kromě nápisu Honor na spodní části, selfie kamery a reproduktoru pro hovory strany pouze drobná notifikační LED.

Zadní stranu zdobí kovový prstenec okolo čočky fotoaparátu a přisvětlovací LED. Na levém boku najdete hybridní Dual SIM slot , do kterého lze vložit primární nano SIM a k ní přidat buď paměťovou kartu micro SD, nebo durhou nano SIM. Na horní straně 3,5mm jack pro připojení sluchátek, která však nejsou součástí balení. Na pravé straně Honoru 6A jsou umístěna všechna tlačítka, tedy kolébka pro ovládání hlasitosti a odemykací/zamykací tlačítko. To je podle nás umístěno příliš blízko k ovladači hlasitosti, tedy příliš vysoko a proto lidé s menší rukou budou pro odemknutí muset telefon posouvat v ruce, aby na tlačítko dosáhli.

Honor 6A recenze test Honor 6A recenze test Honor 6A recenze testHonor 6A recenze test Honor 6A recenze test Honor 6A recenze test
Záda telefonu honor 6A jsou celokovová a dominuje jim čočka 13Mpx fotoaparátu.

Na spodní straně se nachází průduchy reproduktoru, mezi kterými se nachází microUSB konektor pro nabíjení a přenos dat. Ačkoliv by se mohlo zdát, že telefon má stereo reproduktory, opak je pravdou. Zvuk vychází pouze z pravé mřížky, levá je zde pouze jako designový prvek a je v ní umístěn mikrofon. Zvuk je vcelku hlasitý a i na maximální hlasitost je relativně kvalitní. Přímá konkurence Honoru 6A nabízí čtečku otisků prstů, u evropské verze telefonu 6A ji však nenajdete. Jinak je celá konstrukce pevná, nijak nevrže, ani se neprohýbá. Při úchopu nikde nic netlačí ani nepříjemně neřeže do dlaně. Potěší ochranná fólie, která je už z výroby rovnou nalepená na displeji.

HD displej na 5" je přijatelným minimem

Jak už bylo napsáno výše, telefon je vybaven displejem s 5" úhlopříčkou a rozlišením HD, tedy 720 × 1 280 pixelů. Sečteno a podtrženo to znamená jemnost 294 PPI, která bude nenáročným uživatelům stačit. V samotném menu Uživatele zvyklé na vyšší modely u Honoru 6A bude dráždit viditelný rastr jednotlivých pixelů a nedostatek detailů při prohlížení videí a fotek. V této cenové kategorii jsou ale k dostání i mobily s HD rozlišením na 5,2" úhlopříčce, které jsou na tom s jemností ještě hůře.

Honor 6A recenze test Honor 6A recenze test Honor 6A recenze test
Displej má pro běžné použití dostatečné rozlišení i dobré podání barev, na přímém slunci však trpí odlesky.

Panel typu IPS slibuje přirozené podání barev a dobré pozorovací úhly, ve skutečnosti jsou však právě pozorovací úhly za denního světla slabinou. Při otočení telefonu o více než 60° do strany se obraz výrazně ztmavuje a barvy mění. Způsobuje to pravděpodobně tlustší krycí sklo, které špatně odáží světlo. Za tmy jsme tyto problémy nezaznamenali. Jas obrazovky je v běžných podmínkách dostatečný, na přímém slunečním světle však nestačí a displej je hůře čitelný. Opět to přisuzujeme větší tloušťce krycího skla. Barvy lze označit za přirozené, černá není úplně černou (což je vlastnosti typická pro IPS panel), odstín bílé je příjemný – není ani moc studená, ani nažloutlá. Teplotu barev je možné v nastavení změnit podle toho, jak vám to nejvíce vyhovuje. Nechybí samozřejmě možnost zapnutí filtru modrého světla (Režim komfortního čtení).

Osm jader Snapdragonu 430 v Honoru 6A

V útrobách telefonu tepe v taktu 1,2 GHz osmijádrový procesor Qualcom Snapdragon 430, vyráběný 28nm technologií. Spolupracuje s ním 2GB operační paměť, která je v dané cenové kategorii standardem. Někteří konkurentni však nabízejí i 3 GB RAM, což ocení ti, kteří na telefonu často hrají hry a denně přepínají mezi desítkami aplikací. Pro běžné použití ale 2 GB stačí. Zvolená harwarová kombinace spolu s grafickým čipem Adreno 505 v benchmarku AnTuTu vygenerovala slušný výsledek 44 178 bodů.

Snímky, které Honor 6A pořizuje v interiéru, jsou svojí kvalitou podprůměrné.

V praxi to vypadá tak, že z použitelných 1,82 GB si zhruba polovinu nárokuje operační systém Android 7 s nadstavbou EUMI 5.1 a pro další aplikace zbývá 0,95 až 0,99 GB. Stáhli jsme několik oblíbených testovacích her, jenž lze označit za jedny z nejnáročnějších her pro mobilní zařízení (Real Racing 3, Asphalt 8: Airborne, Need for Speed: No Limits) a několik dalších, menších her. Ač s velkým ústupkem na úrovni detailů u Real Racing, byly všechny tituly překvapivě dobře hratelné, nutné je však počítat s trochu delší dobou načítání. Po několika minutách hraní se telefon začal lehce zahřívat, ve srovnání s desitkami telefonů, které jsme již otestovali, však zahřívání nebylo nijak výrazené. Celkově jsme výkonem Honoru 6A velmi příjemně překvapeni.

Kapacita vnitřního úložiště činí 16 GB, přičemž po prvním spuštění je k dispozici 8,4 GB prostoru. To je dostatek pro instalaci většiny aplikací a několika stovek fotek. Pokud vám prostor nebude stačit, můžete ho kdykoliv rozšířit až o 256 GB kartou microSDXC. Telefon podporuje všechna v česku používaná LTE pásma, takže můžete surfovat po vlnách internetu bez čekání. Nechybí Bluetooth 4.1 pro propojení s okolními zařízeními a A-GPS, která sice trochu déle hledá signál, potom ale svoji polohu neztrácí.

Fotoaparát Honoru 6A je dobrý jen za dne

Honor vybavil svůj nejlevnější smartphone hlavním fotoaparátem s rozlišením 13 Mpx. Ten přední má rozlišení 5 Mpx – v tomto ohledu tedy běžný, dostačující průměr. Světelnost foťáků se nám nepodařilo nepodařilo zjistit. Za "bílého dne" fotky vypadají docela dobře, především přihlédneme-li k tomu, že jsou pořízeny telefonem za 3 700 Kč. Se zhoršujícím se osvětlením však kvalita snímků padá ze standardní na podprůměrnou úroveň. Kvalita fotografií z prosvětleného interiéru je stále ještě přijatelná, kvalita nočních snímků je však doslova na žalostné úrovni. Ostrost v detailech byste hledali marně a i na dobře osvělené noční ulici fotoaparát prostě nezvládá. Fotit za tmy vám tedy s Honorem 6A doporučujeme pouze s LED bleskem a to objekty/osoby vzdálené maximálně 3 metry od telefonu.

Honor 6A fotoaparát ukázkaHonor 6A fotoaparát ukázkaHonor 6A fotoaparát ukázkaHonor 6A fotoaparát ukázkaHonor 6A fotoaparát ukázkaHonor 6A fotoaparát ukázka
Ve venkovních podmínkách, za denního světla, fotí Honor 6A hezky. Dynamický rozsah není velký, takže se některé detaily ve stínech ztácejí. V některých místech je obzvlášť při přiblížení znát rozsáhlé vyhlazování, na okrajích fotky pak rozmazání. Snímky v plné kvalitě si můžete stáhnout níže.

Zde se měl výrobce možná raději vzdát marketingového taháku v podobě 13 Mpx snímače, ačkoliv takové rozlišení u foťáků používají všechny konkureční smartphony, a sáhnout raději po menším rozlišení. Jednotlivé pixely by tak mohly dostat na snímači více prostoru a výsledky za špatného osvětlení by tak mohly být lepší. To je ale jen teorie.

Honor 6A fotoaparát ukázkaHonor 6A fotoaparát ukázkaHonor 6A fotoaparát ukázka
Kvalita nočních snímků je opravdu špatná. Bez přehánění lze říci, že vlajkové lodi před 5 lety zvládaly noční podmínky lépe.

Ukázkové snímky v plném rozlišení

Baterie s průměrnou kapacitou 3 020 mAh

Kapacita baterie je v rámci cenové kategorie 3 500 až 4 000 Kč je celkem průměrná – najdeme v ní totiž 5" telefony s kapacitou i 5 000 mAh (Prestigio Grace S7 LTE a Acer Liquid Zest Plus LTE). Díky relativně nízkému výkonu a nízkému rozlišení displeje telefon Honor 6A při běžném použití vydrží v pohodě celý den. Pokud nastavíte automatický jas displeje, nebudete hrát hry a nebudete neustále používat mobilní data, můžete se bez problému dostat na dva dny výdrže, ale i více. Budete-li surfovat na internetu či sledovat videa na plný jas, počítejte s úbytkem cca 10–15 % baterie za hodinu. Nabíjení baterie, která není uživatelsky vyměnitelná, probíhá přes klasický microUSB konektor. Chipset procesoru nepodporuje žádnou formu rychlonabíjení, proto plné nabití mobilu z dodávaného 1A síťového adaptéru trvá bez mála 3 hodiny.

Android 7 a nadstavba EUMI 5.1

Dostáváme se k operačnímu systému a jeho nadstavbě EUMI, tedy prostředí, ve kterém se jako uživatel pohybujete. Od čistého Androidu se úprava od Honoru graficky liší, nepřetéká však okrasnými grafickými prvky a je spíše funkční, aby zbytečně nezatěžovala harware telefonu. Výsledek neurazí, ale také nenadchne. Věnujete-li ale pár desítek minut nastavování a podrobně si projdete všechny kategorie menu, můžete si systém upravit naprosto k obrazu svému.

Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka  Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka Honor 6A, screenshot, domovská obrazovka
Asus Zenfone 4 má tradičně nad Androidem svou nadstavbu ZenUI. Její výhoda spočívá ve vysoké přizpůsobitelnosti, avšak menší odlehčení by jí prospělo.

Honor 6A s nadstavbou EUMI 5.1 má tlačítko pro seznam aplikací (nazývá ho Šuplík), je nutné ho ale v nastavení vyvolat. Jinak telefon pro řazení ikon používá pouze domovskou a sousedící obrazovky. Jim můžete nastavit celkem 8 efektů přechodu. Specialitou Honoru jsou střídající se obrázky na odemykací obrazovce, z níž můžete přímo vstoupit do aplikace fotoaparátu. Stahovací horní lišta je v černé barvě, což v kombinaci s vlastnostmi displeje zhoršuje čitelnost na přímém slunci, v interiéru ale nevadí. Přímo z horní lišty pak můžete klasicky vstupovat do nastavení, které je již v bílé barvě.

Zajímavostí je možnost nastavit nejen funkci odemknutí telefonu poklepáním na zamknutý displej, ale také spuštění kterékoliv z aplikací nakreslením písmene c, e, m nebo w. Reakce na gesto je však pomalá – spuštění požadované apliace trvá spolu s animací téměř 3 sekundy. Rozvržení domovské obrazovky lze z výchozího 4x5 změnit na 5x4, nebo 5x5. Netypické je také kontextové menu, které nevyvoláte klepnutím na tři tečky v pravém horním rohu, nýbrž objebuje se na spodku obrazovky. Uvnitř Honoru 6A nenajdeme téměř žádný bloatware, předinstalovaný je jen Instagram a aplikace Booking.com.

Honor 6A recenze test

Honor 6A

Mobilní telefony

Honor 6A je telefonem nižší třídy a na nic jiného si také nehraje. Za 3 690 Kč dostanete svižný smartphone s velkým displejem a dobrou výdrží baterie. Výstup fotoaparátu je spíše podprůměrný, při nedostataku světla ještě horší. Prostředí EUMI 5.1 je líbivé a můžete si ho přizpůsobit k obrazu svému.

• Příznivá cena
  • Kovová záda telefonu
  • Svižný chod operačního systému