Mastercard Obchodník roku 2021 Přezujte letos včas

HP DeskJet 3700 Ink Advantage All-in-One (RECENZE)

Inkoustové multifunkční tiskárny HP DeskJet 3700 si kladou za cíl oslovit nenáročné uživatele, kteří hledají levné a kvalitní All-In-One řešení kompaktních rozměrů. Pokud k nim patříte, následující recenze vám poradí, zda je pro vás některá z tiskáren řady HP DeskJet 3700 tou správnou volbou.

HP DeskJet 3700

Recenze tiskárny HP DeskJet 3700 – obsah

Balení tiskárny

Zařízení dorazilo v krabici jen o něco objemnější, než v jaké chodívají tonery do větších laserových tiskáren, což je již samo o sobě předzvěst miniaturních rozměrů. HP tvrdí, že jejich řada DeskJet 3700 obsahuje nejmenší na trhu dostupná multifunkční zařízení. Pokud bychom upravili toto tvrzení na „nejmenší multifunkční zařízení za rozumný peníz“, byli bychom ochotni se za něj postavit i my. Tiskárna je skutečně prostorově nenáročná, měří pouze 40 × 18 × 14 cm (š × h × v). Má tak velkou šanci nalézt útočiště na stolech studentů nebo například domácností.

Společně s DeskJet 3700 v balení dorazil napájecí a datový USB kabel, základní černá a barevná cartridge, instalační CD a sada návodů a upozornění. Tiskárna byla zasazena do polyesterové výplně, díky které krabice nabývala zhruba dvojnásobných rozměrů samotné tiskárny.

Barevná tiskárna HP DeskJet 3700

Zpracování HP DeskJet 3700

Kvalitním zpracováním se zařízení vyloženě chlubit nemůže, vzhledem k ceně lze však přimhouřit oko a tvrdit, že bytelnost těla je na dobré úrovni a zcela vyhovuje nárokům na zařízení tohoto typu.

Náznaky nižší kvality se ukážou až při otevření dvířek tiskárny, vysunutí zadního zásobníku a předního výsuvného držáku na vytisknuté papíry. Každá z těchto části má vůli. U dvířek a zásobníku to jako velké negativum nevnímáme, protože tyto části z tiskárny příliš nevyčnívají a není třeba s nimi často přicházet do styku. Co však jako problém vidíme, je právě přední držák na vytisknuté papíry. Jeho kvalita je ze tří zmíněných částí nejnižší a vzhledem k rizikové pozici, ve které se nachází, existuje při neopatrném zacházení určitá pravděpodobnost, že se ulomí. Proto si jeho použití dokážeme odůvodnit pouze v případech, kdy by tiskoviny byly jinak vystaveny poškození či zašpinění. Takovou situací může být například umístění tiskárny na kraji stolu.

Horní část tiskárny připomínající most přímo vybízí k úchopu, raději to ale nedělejte. Ukrývá totiž skener a při dlouhodobém namáhání tímto způsobem nelze zaručit zachování pevnosti.

Zbytek těla je pevný a až do vynaložení zvýšeného úsilí nedochází k žádnému ohýbání nebo promačkávání.

Tiskárna se dodává ve třech barevných variantách, každá z nich je považována za samostatný model, a proto jsou označovány jinými čísly, obecně se však jedná o řadu HP DeskJet 3700. Modelu HP DeskJet 3787 náleží modrá barva, označení HP DeskJet 3785 nese tyrkysová varianta a tiskárna HP DeskJet 3775 je v provedení bílém. Řada tak bourá stereotyp nudných šedých tiskáren, a díky kombinaci těchto kladů s povedeným designem bude na stole zastávat také funkci designového doplňku.

Ovládací panel HP DeskJet 3700HP DeskJet - tisk a sken

HP DeskJet 3700: ovládací prvky tiskárny

Výčet hardwarových ovládacích prvků DeskJet 3700 není dlouhý. Na horní straně je přítomný ovládací panel s osmi ovládacími tlačítky a základní segmentový LCD displej. Ten zobrazuje počet zbývajících kopií s maximálním počtem devět. Omezení se týká pouze hardwarově nastavitelných kopií, kopie tvořené z PC tímto ovlivněny nejsou. Dále na displeji najdeme indikaci aktivovaných služeb WiFi direct a připojení do lokální bezdrátové sítě, u které se nachází ještě aktuální úroveň signálu. V neposlední řadě je zde zastoupen také jakýsi zjednodušený indikátor stavu inkoustu v kazetách.

Tlačítka na ovládacím panelu jsou intuitivně označena a pokročilý popis nabídne přiložený manuál. Lze jimi navolit například přerušení stávající operace, její pokračování či dát přímý pokyn k barevnému nebo černobílému kopírování. Dále se zde zapínají síťové funkce tiskárny nebo o ní lze vytisknout aktuální informace. Více informací je možné vyčíst z manuálu, který je přehledný a plně v češtině.

Ze zadní strany tiskárny je umožněn přístup ke klasickému napájení a pro tiskárny typickému konektoru USB typu B.

První spuštění a nastavení HP DeskJet 3700

Balení tiskárny obsahuje jednoduchý obrázkový návod popisující první spuštění tiskárny. Vše je intuitivní a nechá uživatele postupovat krok po kroku. Po zapojení do zásuvky se za předními dvířky vycentruje tisková hlava, která zároveň slouží jako nosič inkoustových kazet. Do ní můžeme již podle návodu nebo samolepky na vnitřní straně dvířek vložit cartridge číslo 652. Při vkládání je potřeba vynaložit trochu větší úsilí, ale nebojte se, nosič je na to stavěný. Po vložení barev nosič zajede zpět do výchozí pozice a z fyzického hlediska je tiskárna připravena k použití.

Krabice HP DeskJet 3700Dvířka HP DeskJet 3700Zadní konektory HP DeskJet 3700

Pro využívání základních funkcí postačí ovladače instalované při připojení zařízení k PC, proto je možné tiskárnu používat přes WiFi direct nebo USB téměř okamžitě po prvním zapnutí a vložení barev. Pokud je naším cílem připojit tiskárnu k bezdrátové síti, musíme ještě nainstalovat software od výrobce, který najdeme na přiloženém disku nebo webových stránkách výrobce.

Celá instalace i nastavování zařízení je vedeno intuitivně formou otázek a při upřímném odpovídání by se měl dostavit požadovaný výsledek.

Také samotná desktopová aplikace je návodná a uživatelsky přívětivá, možnosti nastavení jsou zpravidla okomentovány a aplikace jimi není nijak přehlcena. Lze si také vytvářet a ukládat předvolby pro tisk. K dispozici je odhadované monitorování úrovní inkoustu v kazetách a mnohé další praktické funkce.

Alternativou k desktopové aplikaci je dedikovaný webový server, který nabízí obdobná nastavení. Přistoupit k němu lze jednoduše zadáním IP adresy tiskárny do internetového prohlížeče. Tu získáme buď z mobilní aplikace HP Smart, desktopové aplikace nebo pomocí informačního listu, který lze nechat vytisknout jedním z tlačítek na ovládacím panelu HP DeskJet 3700.

Aplikace HP Smart pro HP DeskJet 3700

Pro mobilní zařízení poskytuje HP specializovanou aplikaci Smart, díky které můžete využívat funkcí tiskárny ze svého mobilního zařízení. Ta od Apple nemusí instalovat zásluhou služby AirPrint žádný další software. V případě aplikace pro Android je nutné ještě před samotným tiskem nainstalovat zásuvný modul tiskové služby, ale žádný strach, aplikace vás k instalaci automaticky vyzve a přesměruje do Google Play.

Samotná aplikace se od desktopové značně liší, ale jednoduchost si zachovává, ba ji dokonce rozvíjí, což je oceněníhodné vzhledem k pouze částečné lokalizaci do českého jazyka. Pokud je vše v pořádku, v horní části obrazovky se zobrazuje IP adresa, pokud něco v pořádku není, objeví se zde diagnostická hláška. Občas však aplikace nereagovala například na doplnění papíru až do svého restartování.

V nabídce služeb je tisk dokumentů, fotografií (a to včetně tisku přímo z facebooku) a sken. Ten je lehce zamaskován pod nápisem „Scan to Email“, ale skenovat lze samozřejmě i do paměti telefonu.

Úvodní stránka aplikace HP SmartMožnosti tisku v aplikaci HP SmartVíce možností tisku v aplikaci HP Smart

HP DeskJet 3700: komfort a kvalita tisku

Jak bylo již zmíněno, řada HP DeskJet 3700 nabízí mnoho možností tisku. Kromě mobilní, desktopové a webové aplikace je k dispozici také služba HP ePrint, díky které je možné odeslat dokumenty do tiskárny ve formě emailu s přílohami.

Obecně je používání tiskárny velmi pohodlné, a ať zvolíte kteroukoliv z možností, k požadovanému výsledku se dostanete bez problémů.

Software obsahuje tři manuálně nastavitelné úrovně kvality tisku (koncept, normální a nejlepší) a jednu automatickou. Je nám záhadou, podle čeho se ona automatická volí, například u textu se jednalo o kvalitu ještě horší jež je „koncept“, naopak u obrázků se blížila spíše kvalitě nejlepší.

Tisk textu je Achillovou patou DeskJet řady 3700. Kvalitu dostačující například pro úřední dokumenty vyprodukovala pouze nejlepší předvolba, ostatní na papír promítly text spíše šedý než černý a ani jedna z kvalitativních úrovní se nemůže ostrostí ani zdaleka rovnat dražším inkoustovým, natož laserovým tiskárnám. My jsme tiskli na běžný kancelářský papír, tiskový výstup je však možné zlepšit použitím kvalitnějšího papíru splňující standard technologie ColorLok, který zmírní rozpíjení inkoustu. A pokud skutečně vyžadujete tu nejlepší dostupnou kvalitu, můžete nastavit rozlišení ručně například na 1 200 × 1 200 dpi, tisk textu na jednu stranu A4 se pak ale může protáhnout i na 10 minut. Taktéž nelze očekávat oboustranný tisk, chceme-li ho docílit, musíme papíry zkrátka otáčet ručně.

Menu aplikace pro HP DeskJet 3700HP Desktop aplikace možnostiHP Desktop aplikace - nástroje

Co se tisku obrázků a fotografií týče, kvalita je naopak na poměrně dobré úrovni. Všechny předvolby se ostrostí příliš nelišily. Tištěné fotografie sice postrádají detail, zato barvy jsou vcelku bohaté a na běžné fotografie z dovolené určené na nástěnku, kde nikdo nebude zkoumat detaily, stačí.

Slabinou DeskJet 3700 je bohužel rychlost tisku. Výrobcem udávaných 19 černobílých nebo 15 barevných stran za minutu je měřeno při tisku podle ISO normy (cca 5% zaplnění strany). My jsme tisk testovali na hustě popsané straně a takového času se nám pochopitelně dosáhnout nepodařilo. Testovací strana textu ve formátu A4 zabrala tiskárně celých 11 sekund na koncept nebo normální předvolbu. Při nastavení nejvyšší kvality se čas tisku protáhl na trojnásobek.

Srovnání kvalitativních úrovní tisku HP DeskJet 3700

Srovnání kvalitativních předvoleb HP DeskJet 3700 na běžném kacelářském papíru. Zleva: automatická, koncept, normální, nejvyšší. Můžete se podívat také na snímek v původní kvalitě.

Časy tisku komplexních barevných fotografií byly o poznání delší. Obrázek ve dvou nižších kvalitativních úrovních tiskárna HP DeskJet 3700 vytiskla za jednu celou minutu, nejlepší pak trvalo realizovat 2,5 minuty.

Při tištění se celkový čas ještě protáhne v důsledku samotného přenosu dat do tiskárny. Zatímco při USB připojení je takové zpoždění zanedbatelné, po WiFi se může čas protáhnout i o desítky sekund. Pokud je požadováno více kopií, dochází samozřejmě pouze k jedinému přenosu dat a další kopie touto prodlevou netrpí.

HP aplikace - předvolby tiskuHP aplikace - nastavení kvality

HP DeskJet 3700: možnosti skenování

Vzhledem k tomu, že je HP DeskJet 3700 multifunkční domácí řešení, skenování je pochopitelně jednou z jeho funkcí. Celá obsluha probíhá pomocí některé z aplikací pro ovládání tiskárny. Zkrátka vložíte papír do příslušné pozice a zvolíte skenování. Bohužel, tiskárna neposkytuje žádné hardwarové tlačítko pro tuto operaci, proto může skenování být poměrně zdlouhavé, především v případě, kdy skenujete více dokumentů.

Samotné skenování probíhá v prostoru pod již zmíněným „mostem“ s ovládacími prvky. Přiložený papír je chycen válcem a protažen skenerem. Papír je při tomto procesu vystaven mírnému ohýbání, což vzbudilo pochybnosti o možnostech skenování tvrdších papírů. Všechny však byly zažehnány a do elektronické podoby tak můžete pomocí HP DeskJet 3700 zvěčnit i průkazy, jakými jsou například ty občanské. Při takové úloze přijde vhod volitelná funkce rozpoznávání formátu, nemusíte už tedy elektronické obrázky dále ořezávat, skener uloží obrázek přímo v adekvátních rozměrech. Plusem je podpora OCR neboli optického rozpoznávání textu. Jakýkoliv tištěný text díky ní můžete převést do formátu PDF a pracovat s ním jako s plně digitalizovaným. Ve skenování fotografií a obrázků není DeskJet 3700 žádný přeborník, barvy trpí úbytkem sytosti a komplexnější fotografie úbytkem detailu, pokud však nemáte v plánu skenovat umělecké fotografie, mohla by vám taková kvalita stačit.

Vzhledem ke konstrukci DeskJet 3700 zde není žádný držák na skenované papíry a jejich ruční přidržování je nezbytné. To může být komplikované, započítáme-li absenci hardwarového tlačítka pro skenování. Sice se nejedná o žádný ruce lámající proces, ale běhání od počítače k tiskárně a zpět nelze považovat za vrchol pohodlí. Toto částečně řeší skenování z mobilní aplikace, komfort tlačítka to však plně nenahrazuje.

Pohled na HP DeskJet 3700Horní pohled na HP DeskJet 3700Pohled na ovládací panel HP DeskJet 3700

Kopírování s HP DeskJet 3700

Ke kopírování není vlastně moc co říci. Žádná potřebná tlačítka nechybí a samotné kopírování je velmi jednoduché. Stačí vložit papír do skeneru a stisknout tlačítko pro černobílé či barevné kopírování. Bohužel se dostavuje pokles kvality, který způsobuje především omezení v podobě skeneru.

Náklady na tisk u HP DeskJet 3700

Přesné náklady na tisk lze jen těžko změřit, spotřeba barvy se stránku od stránky liší a na využívání barvy mají vliv také požadované úrovně kvality. Podle čísel udávaných výrobcem na kazetách by měla jedna barevná stránka vyjít na zhruba 1,3 Kč a jedna černobílá na 85 haléřů. Celkový počet vytištěných stran na jednu kazetu je 200 barevných a 360 černobílých. V případě černobílých by se dalo ještě souhlasit, barevných listů je však na kazetě příliš vysoké množství. Pokud by došlo k radikálnímu omezení barevných prvků na stránce, bylo by pravděpodobně možné se tomuto číslu přiblížit, ale v momentě tištění co nejkvalitnějších obrázků na celou A4 bude počet stran redukován na desítky.

Závěrečné hodnocení HP DeskJet 3700 Ink Advantage All-in-One

Multifunkční tiskárny řady HP DeskJet 3700 jsou pravděpodobně vším, co průměrný student nebo malá domácnost potřebují. Poskytují všechny základní funkce „velkých“ multifunkčních tiskáren s mírnými kvalitativními kompromisy, které jsou však pádně obhajitelné kompaktními rozměry a nízkou cenovkou.

Hlavním negativem je pravděpodobně ne příliš vysoká úroveň výstupního textu, naopak fotografie je možné s čistým svědomím prohlásit za uspokojivé. Pokud na celé zařízení nahlížíme jako na jakýsi gadget, oceníme možnosti, které nabízí. Jsou to právě rozměry, které DeskJet 3700 činí v této cenové kategorii unikátem, proto je třeba se ptát, zda takový unikát potřebujete. Zajímavá je také nabídka osvěžujících barevných provedení, která do segmentu černobílých produktů přináší lákavé zpestření. Pokud nemáte na tiskárnu speciální místo nebo velký rozpočet a zároveň tisknete jen několikrát do týdne, řada HP DeskJet 3700 by mohla být právě to, co hledáte.

Hodnocení 70% Alza.cz
Hlavní parametry: Kvalita tisku
65%