AlzaPlus+ Reklamace či vrácení?

Jak vybrat pokladnu pro EET

Zobrazit katalog

Pro EET (elektronickou evidenci tržeb)  je dostupná celá řada řešení jak v mobilní, tak i statické formě. Pracují s různými programy, které se hradí jednorázovým poplatkem, na měsíční bázi, nebo jsou zdarma do určitého počtu položek. V následujícím textu se vám pokusíme přiblížit, jaké řešení by mohlo vyhovovat právě vám. 

reznik u pokladny

Co zohlednit při výběru pokladny pro EET?

 

Jak velký je váš byznys?

  • Drobným podnikatelům postačí mobil nebo tablet + přenosná tiskárna
  • Malé a střední firmy využijí počítačové pokladny s dotykovým displejem a příslušenstvím
  • Velké firmy budou pravděpodobně evidenci řešit komplexním informačním systémem

Chcete platit měsíční paušál nebo toužíte po trvalé licenci?

  • Bezplatnou verzi – většinou omezená na určité množství položek (možnost upgradu na plnou verzi)
  • Trvalou verzi – plná verze softwaru za jednorázovou úhradu (bez měsíčních poplatků)
  • Předplatné – plná verze softwaru s měsíčním paušálem, která zahrnuje podporu, aktualizace a služby (např. zálohování v cloudu)

Často kladené otázky o EET

Jaký je postup pro zavedení EET do mého podnikání?

•    Podat žádost o autentizační údaje před zahájením EET na portálu Finanční správy nebo osobně na územních pracovištích FÚ.
•    Zaevidovat údaje o provozovnách podnikatele (portál EET), prostřednictvím kterých provádíte činnosti, z nichž plynou nebo jsou přijímány evidované tržby.  
•    Získat a stáhnout certifikát pro evidenci tržeb na základě autorizačních údajů (z portálu EET).
•    Otestovat funkčnost pokladního zařízení (zkušební provoz EET od 1. 11. 2016)
•    V místě, kde přijímáte tržby, umístit oznámení o tom, že máte povinnost tržby evidovat a vystavovat účtenky.


Více informací a FAQ najdete na oficiálním webu Finanční správy www.etrzby.cz.

Co dělat, když mám provozovnu v oblasti bez signálu?

Pokud jste v oblasti, kde není dostupné žádné internetové připojení, například na horské chatě, může vám správce daně udělit individuální výjimku z on-line evidence. Stále však budete mít povinnost vystavovat účtenky, pouze je musíte doručit do 5 dnů od evidované tržby.

Co když dojde ke krátkodobému výpadku?

Ať už je příčinou chyba připojení k síti, nebo výpadek na straně Finanční správy, postupujete podobně, jako když vám nepoběží internet. Zašlete tedy údaje bezprostředně po obnovení spojení. Nejpozději však do 48 hodin od uskutečnění evidované tržby.


Většina softwarů se dokáže automaticky připojit, jakmile je spojení opět dostupné a odešle data o všech tržbách, které byly provedeny během výpadku.

Co když jsem udělal chybu a potřebuji provést storno?

Funguje to analogicky, jako v případě evidované tržby. Uděláte storno a informace o něm bude odeslána serveru Finanční správy, položka bude pouze opatřena mínusovým znaménkem. Z technických důvodů není storno vázáno na přechozí vydanou účtenku.

Co když se mi rozbije pokladna?

V případě poruchy můžete v činnosti samozřejmě pokračovat bez jakýchkoli sankcí. Musíte však prokázat, že jste učinili veškeré kroky, abyste mohli v elektronické evidenci pokračovat v nejkratší možné době. Po obnovení provozu pak zašlete serveru Finanční správy údaje o přijatých platbách.

Musím vést evidenci, když mám stánek pouze na farmářských trzích?

Pokud se jedná o soustavné podnikání, nikoli jednorázový prodej jablek z vlastní zahrádky, tak ano. K tomuto účelu jsou určeny přenosné systémy na bázi tabletu/chytrého telefonu, které můžete pořídit včetně tiskárny účtenek.

Důležité parametry a příslušenství

Typ připojení

Při připojení přes WiFi musíte mít nablízku bezdrátový směrovač, ať už svůj, nebo jiného poskytovatele. Pokud jste často na cestách, zajistí vám pohodlnější konektivitu mobilní připojení GSM přes SIM kartu operátora. Musíte si však aktivovat a platit datový tarif (v základu asi 50 Kč měsíčně). Pro fixně umístěné registrační pokladny je nejlepší variantou připojení k síti pomocí konektoru RJ-45 a běžného ethernetového kabelu, které zajistí spolehlivé spojení bez rizika výpadků nebo rušení.

Přenositelnost

Stacionární řešení se hodí pro provozy, kde chcete mít pokladnu neustále na stejném místě, typicky obchody, restaurace, hotely a část služeb. Naopak přenosná řešení využijí zejména řemeslníci a stánkaři. Je velmi výhodné, pokud takové systémy umožňují snadnou výměnu baterie, případně mají druhou přímo v balení. 

Platba za software

Pokud zvolíte software s pravidelným měsíčním nebo ročním paušálem, budete mít relativně nízké pořizovací náklady. Současně většinou podporu cloudových služeb, které vám zajistí zálohování dat v případě ztráty či poruchy zařízení a poskytnou sofistikované přehledy tržeb. 

Jednorázově pořízené softwary vyžadují větší prvotní výdaj a vlastní správu dat. Výhodou tak může být nižší celková cena při dlouhodobém provozu a možnost většího zabezpečení dat. Cloudové služby si můžete pořídit ve většině případů také, ale budete za ně muset platit samostatně paušál.

Třetí variantou jsou volně dostupné systémy, které jsou ale zpravidla omezené na určitý počet položek a hodí se tak zejména pro drobné podnikatele.

Tiskárna

Systémy pro EET se často dodávají i s drátovou či bezdrátovou tiskárnou eventuálně jí mají přímo integrovanou. Pokud tiskárna není součástí dodávky, stačí pořídit takový model, který bude spolupracovat s vaším softwarem a hardwarem. Systémy dokáží většinou pracovat s účtenkami šíře 58 i 80 mm.

Pokladny pro restaurační a ubytovací zařízení

  • Stacionární i mobilní řešení 
  • Tiskárna účtenek
  • Připojení přes WiFi nebo LAN
  • Různé varianty softwaru dle velikosti obratu a nároků
  • Některé modely akceptují platební karty
  • Možnost využití vlastního úložiště i cloudu
pokladna pro eet

Pokladny pro velkoobchody a maloobchody

  • Povinnost evidovat od 1. 3. 2017
  • Zejména stacionární řešení
  • Vyšší investice do softwaru 
  • Připojení přes WiFi nebo LAN
  • Některé modely akceptují platební karty
  • Možnost využití vlastní infrastruktury i cloudu
stacionarni eet pokladna

Pokladny pro stánkaře

  • Povinnost evidovat od 1. 3. 2017
  • Zejména přenosná řešení na bázi tabletu
  • Lepší modely s náhradní baterií a dokovací stanicí
  • Bezdrátová tiskárna účtů (někdy i vestavená pokladna)
  • Připojení přes GSM, WiFi nebo LAN
  • Dostupné i placené aplikace s cloudovými službami
mobilní i pevná pokladna pro eet

Pokladny pro řemeslníky a služby

  • Povinnost evidovat od 1. 5. 2020 (odloženo do 1. 1. 2021)
  • Přenosná řešení na bázi tabletu
  • Připojení přes datový tarif (GSM)
  • Tisk účtenek bezdrátovou tiskárnou
  • Nízká pořizovací cena
  • Dostupné i placené aplikace s cloudovými službami
mobilní pokladna pro eet

Slovník pojmů - elektronická evidence tržeb

Cloudové služby

Vaše data jsou kromě pokladny uložena i na vzdáleném serveru, takže k nim máte pohodlný přístup odkudkoli. Navíc je zajištěna jejich záloha pro případ poruchy a poskytovány jsou i další služby pro snadné vyhodnocování tržeb atd.

Autentizace

Registrace k elektronické evidenci tržeb, při které vám finanční správa přidělí přístupové údaje k serveru, kam budete posílat údaje o tržbách. O přístupové údaje musíte požádat osobně nebo on-line na příslušném finančním úřadu před tím, než přijmete první evidovanou tržbu.

Fiskální identifikační kód (FIK)

Jedinečný kód účtenky, který obdržíte od finanční správy, jakmile zadáte tržbu do své pokladny (do 2 sekund). V případě výpadku spojení tisknete na účtenku místo něj podpisový kód poplatníka (PKP).

Slovník pojmů
Vytisknout
P-DC1-WEB02
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Na vašem soukromí nám záleží My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací