Úvodní seznámení

Našim cílem je vaše plná spokojenost. Proto jsme pro vás připravili text, který má za cíl vám pomoci v případě potřeby vrátit zboží či uplatnit právo na reklamaci.

Jak se vyvarovat poškození

Kontaktní čočky jsou vyrobeny z velmi citlivých materiálů, které jsou šetrné k vašim očím, ale zároveň se mohou velmi snadno poškodit nešetrnou manipulací. Proto je vhodné dodržovat několik zásad, jež mohou zabránit případným nepříjemnostem.

  • Jak lze poškodit kontaktní čočku?
    • Natržení při vyjímání z pouzdra.
    • Přiskřípnutí šroubovacím víčkem (u plochých pouzder).
    • Poškození nehtem nebo nevhodnou pinzetou.
    • Zanedbání čištění (vznik škodlivých usazenin).
  • Jak správně manipulovat s kontaktní čočkou?
    • Nikdy nedržte čočku nehty.
    • Nevyjímejte čočku tažením po vnitřní straně pouzdra - nalepte čočku na bříško prstu nebo použijte speciální pinzetu.
    • Používejte pouze pinzety určené pro manipulaci s kontaktními čočkami.
    • Vždy se ujistěte, že čočka plave v roztoku a není nalepena na stěně pouzdra - zavíráním víčka by se mohla poškodit.
    • Při odstraňování nečistot mnutím nepohybujte prstem kruhovitě, ale přímo - při kruhovitých pohybech může dojít k natrhnutí čočky.

Reklamace

K reklamaci kontaktních čoček lze přistoupit především v případech, kdy je čočka poškozená již z výroby a také v některých dalších případech. Pro úspěšnou reklamaci je nutno předložit kontaktní čočku a blistr, na kterém je číslo šarže. Číslo šarže je velmi důležité pro výrobce, aby poznal případnou vadnou sérii a mohl ji stáhnout z trhu.

  • Jaké vady lze reklamovat?
    • Kontaktní čočka v blistru zcela chybí - k reklamaci je nutno poslat blistr.
    • V blistru jsou dvě čočky slepené k sobě - k reklamaci je nutno poslat blistr.
    • Čočka je z výroby přiškvařená k okraji blistru.
    • Vada materiálu - extrémně neobvyklá situace, kdy následně dochází ke stažení celé šarže z trhu.
  • Jaké vady nelze reklamovat?
    • Nevhodnost čočky pro nositele - čočky nelze pořizovat na zkoušku, každé čočky by měly být nejdříve řádně vyzkoušeny u kontaktologa.
    • Mechanické poškození způsobené kupujícím - čočky lze snadno poškodit necitlivou manipulací, píchlou pneumatiku bohužel také nelze reklamovat. Alza garantuje dodání zboží v nejvyšší jakosti a proto pro zamítnutí reklamace z důvodu mechanického poškození musí být kupujícímu toto poškození přímo prokázáno nebo uvedeno přiznáno v důvodech reklamace.

Vrácení

I pro kontaktní čočky samozřejmě platí možnost vrácení zboží - tedy odstoupení od smlouvy. Pro úspěšné odstoupení od smlouvy je potřeba dodat kompletní zboží. Za takové zboží se považuje odpovídající počet kusů kontaktních čoček s neporušeným blistrem.

Od smlouvy nelze odstoupit v případě, že čočka již byla z blistru vyjmuta, v souladu s ust. § 1837 písm. g) občanského zákoníku, jedná se o zboží, které spotřebitel vyňal z obalu a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.

Nicméně je možné od smlouvy odstoupit částečně, tedy ve zbývající části, ve které blistry kontaktních čoček nebyly nijak narušeny. V takovém případě má kupující nárok na vyplacení části kupní ceny odpovídající hodnotě nenarušených blistrů kontaktních čoček.

Příbalové letáky

Součástí webové prezentace kontaktních čoček v naší nabídce je vždy také elektronický příbalový leták v českém, slovenském a anglickém jazyce. Na vyžádání jej rovněž rádi zašleme e-mailem nebo vytištěný poštou.

Nabídka kontaktních čoček »