Přesně 10. října 2017 skončila podpora Microsoft Office 2007 a Microsoft Exchange 2007. Jaké jsou možnosti pro jejich nutnou náhradu z pohledu firemní klientely? Už v květnu totiž bude nutné splnit zpřísněné podmínky pro ochranu osobních údajů známé též pod zkratkou GDPR. Nejjednodušší bude hromadně nasadit Microsoft Office 365 Business. Chcete vědět více?
Životní cyklus kancelářského balíku Microsoft Office 207 skončil v říjnu letošního roku. Tím finálním milníkem bylo symbolické datum 10. 10. 2017, kdy mu společnost Microsoft definitivně ukončila podporu. Ta obvykle funguje v režimu 5 let hlavní podpory a 5 let rozšířené podpory. Tyto cykly jsou shodné pro domácí i byznysové uživatele.
Co znamená chybějící podpora pro Office 2007?
S Office 365 získáte vždy nejnovější generaci oblíbených aplikací Word, Excel, PowerPoint Outlook a mnohé další.
Dostáváme se k jádru problému. Nepodporovaný software představuje riziko pro celou firmu a s vysokou pravděpodobností se stane terčem opakovaných hackerských útoků zacílených na citlivá data. V tom nejhorším případě dokonce osobní data vašich klientů nebo zaměstnanců. Takto zastaralý software není navíc ani pod ochranou antivirových programů, které sice odhalí některé hrozby včas, ale určitě neslouží jako záplata na děravou aplikaci.
Právě v tento okamžik se na scéně zjeví postrach všech firemních IT oddělení. Už 25. 5. 2018 vstoupí v platnost Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) pro celou EU a za jeho porušení budou padat astronomické pokuty. Dokonce až 20 miliónů euro. Je důležité zdůraznit, že maximální výše pokuty může být teoreticky udělena jak menší společnosti s pěti zaměstnanci, tak velké nadnárodní korporaci, pokud neučiní kroky nezbytné k uvedení do souladu s principy a povinnostmi vyplývajícími z GDPR.
S přechodem na Microsoft Office 365 Business si zajistíte klidné spaní. Microsoft totiž plní veškerá legislativní nařízení a direktivy z EU. Ostatně od toho má také mohutné právní oddělení. Bezpečnostní opatření, nezávislé audity, vyjádření úřadů a nekonečný seznam certifikací nemají mezi jinými dodavateli srovnání. Možná právě proto jsou různé verze Office 365 úspěšné u advokátů nebo lékařů. Věděli jste například, že v prostředí Office 365 Business lze nastavit, aby váš e-mail nešel přeposlat nikomu mimo firmu? Nebo že přílohu v e-mailu nemůže nikdo vytisknout, přeposlat ani upravit? I to jsou prvky, kterými zajistíte snadné splnění požadavků GDPR.
Office 365 fungují prakticky na každém zařízení. Z pohledu firmy je důležité, že lze například ztracený tablet rychle odstřihnout od přístupu k citlivým dokumentům.
Jistě jste se už někdy setkali s Office 365 pro domácnosti, případně s variantou Office 365 pro jednotlivce. Vždy získáte důvěrně známé aplikace v nejnovější verzi prostřednictvím nízkého ročního nebo měsíčního předplatného. Podobně fungují i byznysové edice, které však počítají s nasazením v desítkách nebo stovkách kusů napříč celou firmou. IT administrátor pak má veškeré nastavení v jedné centrální konzoli a kromě využití licencí může řídit i míru bezpečnosti při používání citlivých dokumentů.
Pro firemní zákazníky nabízíme tyto tři edice
Rozhodně je dobré nepodcenit rizika, která souvisí s uchováním dat vašich klientů nebo zaměstnanců. Nařízení GDPR je tvrdé a pro jeho splnění bude nutné překopat celou řadu firemních procesů. Nasazením Office 365 Business si výrazně usnadníte práci.