Masivní chladič, jeden malý a dva větší ventilátory, nezaměnitelné RGB LED osvětlení, kam se jen podíváš, a samozřejmě také parádní herní výkon při velmi nízké hlučnosti. To vše jsou společné znaky grafických karet z herní edice Gaming TRIO společnosti MSI. Grafická karta MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO patří právě do této nepřehlédnutelné herní edice, a protože se evidentně jedná o povedený kousek hardwaru, který by mohl potěšit nejednoho náročného hráče počítačových her, tak jsme ji také pro vás na Alza.cz důkladně otestovali.
Grafická karta MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO je postavena na nejnovějším herním grafickém čipu NVIDIA TU104 (TU104-450-A1) společnosti NVIDIA v plné konfiguraci, na který jsou pomocí 256bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR6 o kapacitě 8 GB. Jedná se o grafickou kartu s podporou ray tracingu a DLSS (Deep Learning SuperSampling), svým výkonem pak MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO spadá do segmentu grafických karet vysokého výkonu (high-end), kde mezi nejnovějšími grafickými kartami Turing zaujímá druhou nejvyšší příčku výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1 650/1 845 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí pak 1 938 MHz, což u pamětí typu GDDR6 představuje efektivní frekvenci 15 500 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 30 MHz v Boost. Grafické paměti jsou taktovány v referenčních hodnotách GeForce RTX 2080 SUPER.
Grafická karta MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO měří na délku úctyhodných 328 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 3 rozšiřující sloty. O chlazení se stará dvojice pasivů složených z hliníkových žeber, které jsou pro lepší odvod tepla propojeny celkem sedmi tepelnými trubicemi (heatpipes) s přímým kontaktem na grafický čip. Grafické paměti jsou chlazeny za pomoci chladicího plátu (heatsink plate), moduly napájecí kaskády pak doléhají na žebrování zadního pasivu. Všechny důležité součásti grafické karty jsou tak kvalitně chlazeny.
Aktivní část systému chlazení tvoří tři ventilátory TRI-FROZR, z nich ten první je o průměru 80 mm, zbylé dva pak mají průměr 95 mm. Ventilátory jsou typu TORX, tentokrát ve verzi 3.0, a mohou se pyšnit aerodynamicky upravenými lopatkami. Pro dosažení nižší hlučnosti a delší životnosti jsou ventilátory uloženy ve dvojitých kuličkových ložiskách. Ventilátory jsou rozděleny do dvou zón a jejich otáčky jsou řízeny asynchronně (nezávisle). Do první zóny spadá 80mm ventilátor, do druhé zóny pak spadají zbylé dva 95mm ventilátory. Samozřejmostí je podpora technologie Zero Frozr (semi-pasivní chlazení), která v případě nízkých teplot grafické karty pod 60 °C všechny ventilátory zcela vypne, a zamezí tak zbytečné hlučnosti grafické karty. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO na skóre 99,6 %, a v těchto testech stability snímkové frekvence tak prošla (minimální hranice je 97 %).
O napájení grafické karty MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO se stará 10 + 2fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí dvou 8-pin konektorů. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 250 W (max. 285 W) a ten k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 650 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO řešeny pomocí tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port), jednoho konektoru HDMI 2.0 a nově pak také jednoho konektoru USB-C (VirtualLink). Přítomnost VirtualLink jistě ocení všichni vlastníci „drátových“ headsetů virtuální reality.
Nástroj MSI Dragon Center slouží ke snadnému přetaktování grafických karet společnosti MSI. Díky tomuto nástroji pak můžete ze své grafické karty získat ještě nějaký ten výkon navíc, ale nejen to. Pomocí MSI Dragon center si můžete také upravit některá důležitá nastavení počítače a monitoru tak, aby se vám hrálo mnohem lépe. Přes Dragon Center můžete například spravovat přístupy k síti LAN, upravovat kontrast a barvy monitoru, nastavovat chování RGB LED osvětlení grafické karty a podobně.
Ačkoliv je MSI Dragon Center pro hraní počítačových her nástrojem téměř všeobjímajícím, co se týká přetaktování grafické karty, náročnější uživatele asi příliš neuspokojí. Ti však mají vždy možnost ke svým OC hrátkám využít služeb mocnějšího nástroje, jakým je například MSI Afterburner.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO zařadili následující modely ze segmentu vysokého výkonu (high-end):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family |
Velikost Transistory Výroba |
SP TMU ROP |
VRAM Velikost Bus/Clock |
Base Clock Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO | TU104 TU104-450-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
3072 192 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/15500 |
1650 MHz 1845 MHz 1950 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Gigabyte Aorus RTX 2080 Ti XTREME 11G | TU102 TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2 18,600 million 12nm FinFET |
4352 272 88 |
GDDR6 8.192 GB 352b/14000 |
1350 MHz 1770 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH | TU104 TU104-450-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
3072 192 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/15500 |
1650 MHz 1860 MHz 1965 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Asus Dual RTX 2080 O8G | TU104 TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
2944 184 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1515 MHz 1800 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
225 W |
MSI RTX 2070 SUPER Gaming X TRIO | TU104 TU104-410-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1605 MHz 1800 MHz 1950 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
MSI RTX 2070 VENTUS 8G | TU106 TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1410 MHz 1620 MHz 1785 MHz |
PCIe 3.0 x16
175 W |
Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS | GP102 GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2 12,000 million 16nm FinFET |
3584 224 88 |
GDDR5X 11.264 GB 352b/11104 |
1557 MHz 1671 MHz 1893 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Sapphire Radeon VII 16G HBM2 | Vega 20 Vega 20 XL GCN 5.1 GEN |
331mm2 13,230 million 7nm FinFET |
3840 240 64 |
HBM2 16.384 GB 4096b/2000 |
1400 MHz 1750 MHz 1766 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G | Navi 10 Navi 10 XT RDNA |
251mm2 10,300 million 7nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1670 MHz 1925 MHz 1827 MHz |
PCIe 4.0 x16
240 W |
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 | Vega 10 Vega 10 XT GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14nm FinFET |
4096 256 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1890 |
1247 MHz 1632 MHz 1515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10 Vega 10 XL GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14nm FinFET |
3584 224 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1600 |
1156 MHz 1590 MHz 1496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá z celkem 20 průchodů minutové scény Time Spy a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během nichž grafická karta pracuje na plný výkon a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Jak tedy grafická karta MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO v tomto zátěžovém testu dopadla?
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO | Hodnota | Poznámka k měření |
Pracovní teplota | 68 °C | měřeno jako maximum v posledním průchodu |
Reálná pracovní frekvence | 1 950 MHz | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Spotřeba systému | 358 W | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Otáčky ventilátorů | 1 260 ot/min (Fan 1) 1 320 ot/min (Fan 2) |
měřeno na konci testu |
Hlučnost | 35,7 dBA | interpolováno z otáček ventilátorů |
Teploty grafické karty MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO se na konci zátěžového testu držely na 68 °C při otáčkách ventilátorů kolem 1 300 ot/min, které při této rychlosti generovaly velmi nízkou hlučnost 35,7 dBA. Frekvence grafického čipu se na konci zátěžového testu pohybovala kolem hranice vysokých 1 950 MHz.
Následující grafy pak ukazují, jak si provozní vlastnosti MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.
Počítačová hra RAGE 2 je akční střílečka z pohledu první osoby, která se odehrává v post-apokalyptickém světě po pádu meteoritu. Hra byla postavena na herním engine Apex vývojáři ze studia Avalanche Studios a ID Software a vydána v květnu 2019 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Sekreto Wetlands (Kvasirk’s Laboratory) po dobu 53 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Tom Clancy's: The Division 2 je online akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která se odehrává v blízké budoucnosti ve Washingtonu DC. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2019 společností Ubisoft. Hra podporuje nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno ve vestavěném benchmarku po dobu 89 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Metro Exodus je počítačová hra z pohledu první osoby, která se odehrává v otevřeném světě postapokalyptického Ruska roku 2036. Jedná se o třetí pokračování ze série Metro, která vznikla na základě románu Dmitrije Glukhovského. Hra Metro exodus byla postavena na herním engine 4A engine vývojáři ze studia 4A Games a vydána v únoru 2019 společností Deep Silver. Měření snímkové frekvence a frame times jsou prováděna na vestavěném benchmarku po dobu 102 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Battlefield V je již 16. dílem akční střílečky z pohledu první osoby, který nás tentokrát zavede zpět do období druhé světové války. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a vydána v listopadu 2018 společností Electronic Arts. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě severní Afriky v misi Butcher & Bolt po dobu 82 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Shadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Strange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Far Cry 5 je akční počítačová RPG, odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing nastaven na LOW.
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů (FHD) na MSAA × 4, v rozlišení 2 560 × 1 440 pixelů (WQHD) na MSAA × 2 a v rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.
Herní testy grafické karty MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
V případě grafické karty MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO se reálná frekvence grafického čipu v zátěžovém testu 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala v průměru kolem 1 950 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 14 000 MHz.
Reálná frekvence MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO tedy byla sice o 15 MHz (1× bin) nižší nežli v případě nedávno testované grafické karty Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH, ale jak můžete z dnešních herních testů vidět, na výkonu se to prakticky vůbec neprojevilo a obě tyto grafické karty podávaly v průměru téměř identický výkon. S výkonem grafické karty MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO jsem byl tedy velmi spokojen.
U nových grafických karet GeForce RTX máte možnost k přetaktování využít buď nové funkce OC Scanner, která grafickou kartu přetaktuje „automaticky“, nebo si můžete veškeré parametry přetaktování nastavit sami manuálně. Přetaktování grafické karty MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO jsem prováděl za pomoci automatického přetaktování OC Scanner nástroje MSI Afterburner. Dříve ale, nežli jsem OC Scanner mohl spustit, musel jsem ručně na maximum nastavit položky Core Voltage (100 %) Power Limit (114 %) a Temp. Limit (88 °C). Také jsem musel nejdříve zjistit maximální frekvenci grafických pamětí, nástroj OC Scanner totiž umí přetaktovat pouze grafický čip, frekvenci grafických pamětí zcela ignoruje.
Postupně jsem tedy zvyšoval hodnoty frekvence grafických pamětí o 50 MHz a testoval jejich stabilitu v počítačových hrách. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota +1 100 MHz, což představuje efektivní frekvenci VRAM 17 700 MHz. Nyní jsem tedy konečně mohl spustit automatické přetaktování pomocí OC Scanner.
S posunutou frekvencí pamětí o 1 100 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit a Temp. Limit na maximum mi OC Scanner nastavil frekvenci grafického čipu oproti výchozímu stavu v průměru o 27 MHz výše. S takto nastavenými parametry grafické karty jsem pak otestoval některé hry s následujícími výsledky:
Pomocí nástroje automatického přetaktování OC Scanner se mi z grafické karty MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO podařilo získat v průměru ještě zhruba necelých 6 % dalšího výkonu, což samozřejmě není nic moc. Mějte ale na mysli, že frekvence grafické karty MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO a obecně všech GeForce RTX 2080 SUPER, jsou již z výroby nastaveny poměrně vysoko, a tak pro další taktování mnoho prostoru nezbývá. Na spotřebě celé sestavy se pak toto přetaktování projevilo v počítačové hře The Division 2 poměrně výraznými 35 W navíc.
Následující video ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO v počítačové hře The Division 2.
Samotná grafická karta MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO nabízí nejen velmi dobře zpracovaný, ale také velmi účinný systém chlazení TRI-FROZR s trojicí ventilátorů a masivním pasivem, který této grafické kartě propůjčuje nejen vysoký výkon, ale také vynikající provozní vlastnosti. MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO vyniká zejména velmi nízkou hlučností a tuto grafickou kartu tak mohu doporučit všem milovníkům tichých herních počítačů. Také majitelé prosklených skříní si přijdou na své, a to díky velmi pěknému RGB LED osvětlení, které si můžete uzpůsobit na míru pomocí nástroje Mystic Light. Zapomenout pak nakonec nesmíme ani na podporu funkce Zero Frozr (semi-pasivní chlazení), kterou grafická karta MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO podporuje také.
Jediné, co by se krom vyšší pořizovací ceny dalo grafické kartě MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO vytknout, jsou její rozměry a hmotnost. Musíte počítat s tím, že vzhledem ke své délce přes 320 mm se nevejde do úplně každé počítačové skříně a kvůli hmotnosti přesahující 1,5 kg pak tato karta vyžaduje při montáži do horizontální polohy využití speciální ocelové podpěry, která je samozřejmě součástí balení. Tím však výčet záporů končí, a proto si grafická karta MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO z dnešní recenze odnáší ocenění „zlatého Alzáka“.
MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO
Grafické kartyGrafická karta MSI RTX 2080 SUPER Gaming X TRIO nabízí vysoký herní výkon všem opravdu náročným hráčům počítačových her. Tato karta disponuje technicky velmi dobře zpracovaným a také velmi účinným systémem chlazení, který jí propůjčuje skvělé provozní vlastnosti.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.