Hlavní parametry
Výkon v segmenu High-end
100 %
Provozní vlastnosti
70 %
Nikoho z vás asi nepřekvapí, když řeknu, že společnost MSI je v našich končinách velice populární a dobře zavedenou značkou. Grafické karty této společnosti se mohou vždy pyšnit vysokým výkonem při zachování velmi dobrých provozních vlastností. My se v dnešní recenzi zaměříme na jednu z nejvýkonnějších grafických karet z nabídky této společnosti, konkrétně na grafickou kartu MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G.
Grafická karta MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G je postavena kolem grafického čipu GP102-350-K1-A1 společnosti NVIDIA, na který je přes 352 bit sběrnici připojeno celkem 11 GB grafické paměti typu GDDR5X. Jedná se tedy o grafickou kartu toho nejvyššího výkonu, která je vhodná především pro všechny náruživé herní nadšence.
Jedním z důvodů velké popularity grafických karet společnosti MSI je především systém chlazení s názvem Twin Frozr VI, kterým jsou vybaveny grafické karty řady Gaming. Právě díky tomuto unikátnímu chladiči pak tyto grafické karty nabízejí velmi nízkou hlučnost při zachování vysokého výkonu.
Grafická karta MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G měří na délku 290 mm a o její chlazení se stará již zmíněný vzduchový chladič Twin Frozr VI se dvěma patentovanými 95mm ventilátory typu TORX 2.0, které generují o 22 % větší tlak vzduchu pro dokonale tichý chod. Uložení ventilátorů ve dvojitých kuličkových ložiskách prodlužuje jejich životnost a opět přispívá k velmi tichému chodu. Technologie Zero Frozr pak oba tyto ventilátory chladiče při nízké zátěži grafické karty zcela vypne.
Grafická karta vyžaduje přídavné napájení pomocí dvou 8pinových konektorů. Musíte tedy počítat s tím, že pro řádnou instalaci a chod grafické karty MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G budete potřebovat zdroj, který bude disponovat také dvěma volnými 8pinovými konektory. O napájení grafické karty se stará kaskáda 8 + 2 modulů napěťových regulátorů (VRM), které jsou chlazeny speciálním chladičem. Spotřeba grafické karty byla výrobcem stanovena na 250 W s doporučeným zdrojem napájení o výkonu 600 W.
Výstupy na monitor(y) jsou u grafické karty MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G řešeny jedním DVI konektorem, dvěma konektory DP (DisplayPort) a dvěma HDMI konektory. Díky přítomnosti dvou HDMI konektorů je tato grafická karta dobře připravena na připojení Headsetu virtuální reality.
Pomocí firemního nástroje MSI Gaming APP je možné grafickou kartu MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G uživatelsky nastavit podle individuálních potřeb do tří pracovních režimů.
Díky nástroji MSI Gaming APP je také možné řídit podsvětlení loga a krytu chladiče grafické karty. Třešničkou na dortu je pak možnost provádět všechna tato nastavení pomocí chytré aplikace pro mobilní telefony na dálku (iOS a Android).
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G zařadili následující grafické karty ze segmentu vysokého výkonu (High-end):
MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G
![]() |
EVGA GTX 1080 SC2 Gaming iCX
![]() |
MSI GTX 1070 Aero ITX 8G OC
![]() |
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip
Variant Family |
Velikost
Transistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Velikost Bus /Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G | GP102
GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2
12,000 million 16nm FinFET |
3584
224 88 |
GDDR5X
11.264 GB 352b /11120 |
1569 MHz
1683 MHz 1926 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
EVGA GTX 1080 SC2 Gaming X iCX | GP104
GP104-400-A1 Pascal |
314 mm2
7,200 million 16nm FinFET |
2560
160 64 |
GDDR5X
8.192 GB 256b /10008 |
1709 MHz
1848 MHz 1940 MHz |
PCIe 3.0 x16
180 W |
MSI GTX 1070 Aero ITX 8G OC | GP104
GP104-200-A1 Pascal |
314 mm2
7,200 million 16nm FinFET |
1920
120 64 |
GDDR5
8.192 GB 256b /8008 |
1530 MHz
1720 MHz 1844 MHz |
PCIe 3.0 x16
150 W |
V dnešních testech se u grafických karet zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence grafická karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena za pomoci nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (Frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována právě snímková frekvence.
Dosažené hodnoty snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že grafická karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře a naopak grafická karta s nejnižší snímkovou frekvencí pak zase úplně dole. Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Mass Effect: Andromeda je akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia BioWare a vydána v dubnu 2017 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě EOS po dobu 80 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Mass Effect: Andromeda |
Battlefield 1 je akční FPS (First-Person Shooter) počítačová hra, jejíž děj se odehrává za I. světové války. Hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA Dice a vydána v říjnu 2016 společností Electronic Arts. Hra podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Avanti Savoia po dobu 57 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Battlefield 1 |
Počítačová hra Battlefield 1 a nejnovější herní rozhraní DirectX 12 se moc v lásce nemají, a proto bych doporučil tuto hru hrát výhradně pod nastavením na DirectX 11.
Deus Ex: Mankind Divided je akční FPS (First-Person Shooter) počítačová hra s prvky RPG, stealth a sociální interakce. Hra byla postavena na herním engine Dawn Engine vývojáři studia Eidos Montreal a vydána v srpnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 98 sekund nástrojem FRAPS. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Deus Ex: Mankind Divided |
DOOM je akční FPS (First-Person Shooter) počítačová hra odehrávající se ve středu démonické invaze na zařízení UAC. Hra byla postavena na herním engine Id Tech 6 vývojáři ze studia Id Software a vydána v květnu 2016 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě UAC po dobu 109 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy DOOM |
Pro počítačovou hru DOOM platí jednoduché pravidlo „Chcete-li mít vysokou snímkovou frekvenci ve hře, hrajte ji vždy pod rozhraním Vulkan“.
Hitman 2016 je počítačová hra typu stealth hraná z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním engine Glacier Engine vývojáři ze studia IO Interactive a vydána v dubnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 114 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Hitman |
Je to sice trochu překvapivé, ale ve hře Hitman získáte vyšší snímkovou frekvenci při nastavení vykreslování na rozhraní DirectX 12.
Tom Clancy’s The Division je on-line střílečka z pohledu třetí osoby, která probíhá v otevřeném světě. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2016 společností Ubisoft. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 96 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Tom Clancy's The Division |
Tom Clancy's The Division je jednou z dalších her, kde se vám rozhodně vyplatí opustit DirectX 11 a přepnout rendering hry na DirextX 12.
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které s Larou Croft prozkoumáváte různá prostředí, řešíte puzzles i bojujete o přežití. Hra byla postavena na herním engine Horizon vývojáři ze studia Crystal Dynamics a vydána v lednu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 86 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Rise of the Tomb Raider |
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider také podporuje DirectX12, a v nižším rozlišení z něj grafické karty GeForce profitují. Využíváte-li rozlišení 1920 × 1080 pixelů, určitě se vyplatí přepnout na renderování přes DirectX 12.
Star Wars: Battlefront je akční střílečka z pohledu první a třetí osoby, která je založena na tématu filmových Star Wars. Hra je postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a byla vydána v listopadu 2015 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na mapě Survival on Tatooine po dobu 105 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Star Wars: Battlefront |
Zaklínač: Divoký hon je akční RPG (Role-Playing Game) hra s otevřeným světem, ve kterém plníte zadané úkoly z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním REDengine vývojáři ze studia CD Projekt RED a vydána v květnu 2015 stejnou společností. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě White Orchard po dobu 84 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Zaklínač 3: Divoký hon |
Crysis 3 je akční FPS (First-Person Shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1920 × 1080 pixelů (FHD) na MSAAx4, v rozlišení 2560 × 1440 pixelů (WQHD) na MSAAx2 a v rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Crysis 3 |
Herní testy grafické karty MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G máme za sebou, takže se společně pojďme podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta stála v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Sumarizace výkonu |
Grafické karty GeForce GTX 1080 Ti jsou opravdu tím nejvýkonnějším, co si dnes na hraní počítačových her můžete vůbec pořídit. Samozřejmě grafická karta MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G není žádnou výjimkou a v dnešních testech zvítězila nad ostatními kartami ze stáje NVIDIA s velkým odstupem. Čím vyšší rozlišení bylo ve hrách nastaveno, tím více se pomyslné výkonnostní nůžky mezi MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G a ostatními grafickými kartami rozevřely.
Nejnižší výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými kartami byly pochopitelně dosaženy v rozlišení 1920 × 1080 pixelů, kde se již v plné nahotě začal projevovat nedostatek výkonu procesoru, který nestíhal tak výkonnou grafickou kartu, jakou je právě MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G, “krmit” daty.
Provozní vlastnosti grafických karet byly měřeny v počítačové hře Crysis 3 po dobu 30 minut hraní na mapě Swamp. Dosažené hodnoty teplot (°C), hlučnosti (dBA) i spotřeby (W) byly zaznamenány až na konci tohoto měření.
Provozní vlastnosti |
Spotřeba grafické karty MSI GTX 1080 Ti Gaming X je proti ostatním kartám dnešních testů jedním slovem vysoká a odběr celé sestavy nám tentokrát překročil hranici 400 W. O to více je zarážející, s jakou grácií se s takto „žravým“ grafickým čipem vypořádal systém chlazení Twin Frozr VI. Nejenže se mu podařilo držet teplotu na velmi pěkných 72 °C, ale v měření hlučnosti dokonce překonal i všechny ostatní dnes testované a méně výkonné grafické karty.
Grafická karta MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G je ultimátním řešením. Na jedné straně poskytuje asi ten nejvyšší herní výkon, který si dnes vůbec můžete přinést domů, na straně druhé pak nabízí opravdu vynikající provozní vlastnosti srovnatelné s grafickými kartami mnohem méně výkonnými. Samozřejmě krom spotřeby, která však u takto výkonných grafických karet není ničím výjimečným nebo něčím, na co by měl člověk v tomto segmentu trhu brát ohled.
Pořizovací cena je vysoká, a je tedy celkem jasné, že tato grafická karta rozhodně není pro každého. Zcela určitě není grafická karta MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G určena jen příležitostným hráčům nebo tomu, kdo při hraní počítačových her využívá rozlišení obrazu nižší než 2560 × 1440 pixelů (WQHD), prostě někomu, kdo její výkon nevyužije bezezbytku. MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G je prostě ultimátní grafická karta pro ultimátní hráče.
Suma sumárum, grafická karta MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G nabízí špičkový výkon při vynikajících provozních vlastnostech. To vše (ne)jen díky kombinaci grafického čipu GP102 (GTX 1080 Ti) společnosti NVIDIA a systému chlazení Twin Frozr VI společnosti MSI. A to je také důvod, proč si od nás grafická karta MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G odnáší ocenění to úplně nejvyšší.
Výkon v segmenu High-end
100 %
Provozní vlastnosti
70 %
Za výkon, provozní vlastnosti, řemeslné zpracování a chladič TwinFrozr VI udělujeme MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G zlaté ocenění.