Dodržování stanovených postupů a časů je klíčové k předcházení problémů s expedicí objednávek či nedodanými daty dopravci.
V sekci Nastavení - Sklad a doprava vidíte: všechny dopravy, které máte aktuálně zadané, v jakém jsou stavu, zda jsou aktivní, nastavený limit příjmu objednávek/COT a čas svozu. V případě, že naleznete v portálu nějakou nesrovnalost, kontaktujte prosím [email protected].
i
Nastavení posunu expedice ovlivňuje i to, jak zákazník vidí doručení na webu a kdy reálně může zboží obdržet – toto nastavení musí souhlasit s realitou.
Limit příjmu objednávky/COT - objednávky, které budou potvrzené do tohoto času, je potřeba připravit k předání do nastaveného času svozu.
Čas svozu - do tohoto času musí být objednávka zabalená, připravena k předání dopravci a musí být potvrzeno odeslání zprávou Shipment departure. Jedná se o čas, kdy data o dané zásilce obdrží dopravce. Avšak pokud zmeškáte čas svozu a potvrdíte odeslání např. 5 minut po času svozu, tak data dopravce obdrží přesně o 24 hodin později.
Posun expedice D+X - ovlivňuje o kolik dní se má posunout čas svozu. Posun expedice by neměl být delší než D+1.
Příklad:
Limit příjmu objednávek/COT: 13:00
Čas svozu: 16:00, D+1

Scénář 1: Objednávka v pondělí v 7:47
Spadá do limitu příjmu objednávek do pondělních 13:00, takže musí být připravena pro předání dopravci v úterý a musí u ní být potvrzeno odeslání (Shipment departure) do úterních 16:00.

Scénář 2: Objednávka v pondělí v 13:12
Spadá do limitu příjmu objednávek do úterních 13:00, takže musí být připravena pro předání dopravci tedy ve středu a musí u ní být potvrzeno odeslání (Shipment departure) do středečních 16:00.

!
Expedici striktně kontrolujeme a je třeba dodržovat nastavené termíny expedice. Zásilky odeslané i dříve jsou brané jako chyba a může být pokutováno, nebo až dojít k omezení, či ukončení prodeje na webu.
Výběr dopravce
Momentálně Alza spolupracuje pouze s vybranými dopravci. Pro balíkovou přepravu Vám nabízíme možnost dopravy s DPD a se Zásilkovnou. Pro objemné produkty Vám nabízíme možnost přepravy s dopravcem Toptrans.
DPD
-
Pokud nemáte nastaven pravidelný svoz, je třeba si svoz objednávat vždy den předem přes předvyplněný interaktivní Formulář pro objednání přepravy.
-
Doplňte do formuláře informace označené hvězdičkou:
- počet zásilek,
- datum svozu,
-
adresu svozu včetně státu (CZ).
- Vyplněný formulář stačí odeslat na adresu [email protected]. maximálně do 22:00 s tím, že dopravce DPD k Vám přijede následující pracovní den. Formulář stačí odeslat 1x pro svoz na daný den, není třeba vyplňovat pro každou objednávku zvlášť.
- Balík pro DPD lze předat jen svozem nebo na depu. V žádném případě není možné předávat na výdejním mistě DPD - služba není s DPD sjednaná.
Zajistíme Vám našeho smluvního dopravce, který zboží doručí zákazníkovi, na pobočku Alzy, nebo odběrné místo Zásilkovny. Tento typ doprav je vhodný pro dodavatele, kteří budou dodávat produkty, které lze vozit běžnou balíkovou přepravou a nemají datové spojení s Alza dopravcem.
Alza zajišťuje:
- Nastavení svozů u dopravce (v závislosti na objemu zásilek)
- Komunikaci s dopravcem
- Generování expedičních štítků (generuje se ve formátu PDF)
- Případné reklamace u dopravce ve spolupráci s dodavatelem
- Alza hradí dopravní náklady
Dodavatel zajišťuje:
-
Tisk expedičních štítků
-
Objednání svozů / svoz na expediční depo dopravce (při nízkém objemu zásilek)
Alza dopravce s vlastní datovou komunikací (režim DSM)
Zajistíme Vám našeho smluvního dopravce, který zboží doručí zákazníkovi, na pobočku Alzy, nebo odběrné místo Zásilkovny. Tento typ doprav je vhodný pro dodavatele, kteří mají přímé datové napojení na dopravce.
DSM režim je možné využít pouze pro balíkovou přepravu, nikoli pro nadrozměrné zásilky.
Alza zajišťuje:
- Alza Vám poskytne číselnou řadu pro napojení na dopravce
- Reklamace s dopravcem ve spolupráci s dodavatelem
- Alza hradí dopravní náklady
Dodavatel zajišťuje:
- Objednání svozů / svoz na expediční depo dopravce (při nízkém objemu zásilek)
- Datovou komunikaci s dopravcem
- Generování expedičních štítků přes svůj vlastní systém
- Tisk expedičních štítků
- V datech pro dopravce dodavatel uvádí Alza fakturační údaje pro zasílání dobírek
Vlastní doprava
Vhodné pro specifické typy produktů (nadrozměrná přeprava nebo ADR). Využití tohoto typu dopravy podléhá schválení Alzy. V případě využití vlastní dopravy nedochází k proplácení nákladů za dopravné.
Pro dopravu ke koncovému zákazníkovi nebo na pobočky Alzy využije dodavatel vlastního smluvního dopravce (DPD, PPL, TopTrans, Helicar aj.) nebo vlastní dopravu.
Dodavatel zajišťuje:
- Objednání svozů
- Datovou komunikaci s dopravcem
- Generování expedičních štítků
- Tisk expedičních štítků
- Řešení reklamací u dopravce
- Dodavatel hradí dopravní náklady (Alza neproplácí dopravní náklady ani zpětně)
- Zasílání celé částky dobírky na účet Alzy po jednotlivých zakázkách – 2531920307/2600.
Změna času zpracovávání objednávek
COT/Limit příjmu objednávek je možné změnit přímo v portále AlzaTrade. Stačí v záložce "Zboží " - "Sklad a doprava " zvolit sklad, ke kterému doprava patří a následně vybrat danou dopravu. V části Odesílání ze skladu si pak nastavíte "Čas potřebný pro vychystání dopravce " na vámi požadovanou hodnotu.

V případě potřeby změny času svozu nás prosím kontaktujte. Tato změna vyžaduje změnu nastavení a případné nastavení s dopravcem, jestli máte pravidelný svoz.
Počet dnů pro přípravu k expedici je ve výchozím stavu D+1. Jestli máte s dopravcem nastavený pravidelný svoz je hodnota skrácená o 1 den, tedy D+0. Dny pro přípravu k expedici je možné upravit na vyšší hodnotu jenom po domluvě a udělení výjimky (např. ručně vyráběné zboží).