Na začátku července společnost NVIDIA představila veřejnosti své nové grafické karty s označením „SUPER“. Tehdy se jednalo o grafické karty GeForce RTX 2060 SUPER a GeForce RTX 2070 SUPER, které jsme pro vás samozřejmě otestovali také v našich recenzích. Nyní do skládačky kolem těchto nových „SUPER“ karet zapadne zbývající dílek, protože dnes si na Alza.cz otestujeme poslední grafickou kartu z této série, kterou je GeForce RTX 2080 SUPER. Jaká tedy je grafická karta NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER Founders Edition v referenčním podání společnosti NVIDIA?
Grafická karta NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition je postavena na nejnovějším herním grafickém čipu NVIDIA TU104 (TU104-450-A1) společnosti NVIDIA, na který jsou pomocí 256bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR6 o kapacitě 8 GB. Jedná se o grafickou kartu s podporou ray tracingu a DLSS (Deep Learning SuperSampling), svým výkonem pak NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition spadá do segmentu grafických karet vysokého výkonu (high-end), kde mezi nejnovějšími grafickými kartami Turing zaujímá druhou nejvyšší příčku výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1 650/1 815 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí pak 1 938 MHz, což u pamětí typu GDDR6 představuje efektivní frekvenci 15 500 MHz. Veškeré frekvence grafické karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition jsou tak nastaveny na referenční hodnoty.
Grafická karta NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition měří na délku 267 mm a na základní desce vašeho počítače zabere jen 2 rozšiřující sloty. O chlazení se stará pasiv složený z hliníkových žeber, jehož základnu pak pro lepší odvod tepla tvoří výparníková komora (Vapor chamber). Grafické paměti i moduly napájecí kaskády jsou chlazeny společně s grafickým čipem a odpadní teplo je z nich odváděno přímo do výparníkové komory.
Aktivní část systému chlazení tvoří dva asynchronně řízené 85mm ventilátory s 13 trojúhelníkovými lopatkami. Grafická karta NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition bohužel nedisponuje funkcí semi-pasivního chlazení, a tak se oba ventilátory otáčejí rychlostí 1 500 ot/min i v době, kdy karta není nijak vytížena (vyšší hlučnost v klidu). Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition na skóre 97,5 % a v těchto testech stability snímkové frekvence tak prošla (minimální hranice je 97 %).
O napájení grafické karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition se stará 8 + 2fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 6-pin a jednoho 8-pin konektoru. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 250 W (max. 280 W) a ten k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 650 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition řešeny pomocí tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port), jednoho konektoru HDMI 2.0 a jednoho konektoru USB-C (VirtualLink). V balení grafické karty pak naleznete také redukci DP/DVI-D (Dual Link).
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition zařadili následující modely ze segmentu vysokého výkonu (high-end):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family |
Velikost Transistory Výroba |
SP TMU ROP |
VRAM Velikost Bus/Clock |
Base Clock Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
NVIDIA RTX 2080 SUPER FE | TU104 TU104-450-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
3072 192 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/15500 |
1650 MHz 1815 MHz 1905 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Gigabyte Aorus RTX 2080 Ti XTREME 11G | TU102 TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2 18,600 million 12nm FinFET |
4352 272 88 |
GDDR6 8.192 GB 352b/14000 |
1350 MHz 1770 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Asus Dual RTX 2080 O8G | TU104 TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
2944 184 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1515 MHz 1800 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
225 W |
NVIDIA RTX 2070 SUPER FE | TU104 TU104-410-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1605 MHz 1770 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
MSI RTX 2070 VENTUS 8G | TU106 TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1410 MHz 1620 MHz 1785 MHz |
PCIe 3.0 x16
175 W |
Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS | GP102 GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2 12,000 million 16nm FinFET |
3584 224 88 |
GDDR5X 11.264 GB 352b/11104 |
1557 MHz 1671 MHz 1893 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Sapphire Radeon VII 16G HBM2 | Vega 20 Vega 20 XL GCN 5.1 GEN |
331mm2 13,230 million 7nm FinFET |
3840
240 64 |
HBM2 16.384 GB 4096b/2000 |
1400 MHz 1750 MHz 1766 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Sapphire RX 5700 XT 8G | Navi 10 Navi 10 XT RDNA |
251mm2 10,300 million 7nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1605 MHz 1755 MHz 1785 MHz |
PCIe 4.0 x16
225W |
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 | Vega 10 Vega 10 XT GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14nm FinFET |
4096 256 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1890 |
1247 MHz 1632 MHz 1515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10 Vega 10 XL GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14nm FinFET |
3584 224 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1600 |
1156 MHz 1590 MHz 1496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá z celkem 20 průchodů minutové scény Time Spy a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během nichž grafická karta pracuje na plný výkon a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Spotřebu (příkon) celého testovacího systému s danou grafickou kartou na palubě pak testuji v počítačové hře Crysis 3 a rozlišení 1 920 × 1 080 px. Jak tedy grafická karta NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition v tomto zátěžovém testu dopadla?
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition | Hodnota | Poznámka k měření |
Pracovní teplota | 77 °C | měřeno jako maximum v posledním průchodu |
Reálná pracovní frekvence | 1 905 MHz | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Spotřeba systému | 377 W | měřeno v Crysis 3 |
Otáčky ventilátorů | 2 050 ot/min (Fan 1) 2 050 ot/min (Fan 2) |
měřeno na konci testu |
Hlučnost | 40,9 dBA | interpolováno z otáček ventilátorů |
Teploty grafické karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition se na konci zátěžového testu držely na 77 °C při otáčkách ventilátorů kolem 2 050 ot/min, které při této rychlosti generovaly vyšší hlučnost 40,9 dBA. Frekvence grafického čipu se na konci zátěžového testu pohybovala kolem hranice 1 905 MHz.
Následující grafy pak ukazují, jak si provozní vlastnosti NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.
Počítačová hra RAGE 2 je akční střílečka z pohledu první osoby, která se odehrává v post-apokalyptickém světě po pádu meteoritu. Hra byla postavena na herním engine Apex vývojáři ze studia Avalanche Studios a ID Software a vydána v květnu 2019 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Sekreto Wetlands (Kvasirk’s Laboratory) po dobu 53 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Tom Clancy's: The Division 2 je online akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která se odehrává v blízké budoucnosti ve Washingtonu DC. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2019 společností Ubisoft. Hra podporuje nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno ve vestavěném benchmarku po dobu 89 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Metro Exodus je počítačová hra z pohledu první osoby, která se odehrává v otevřeném světě postapokalyptického Ruska roku 2036. Jedná se o třetí pokračování ze série Metro, která vznikla na základě románu Dmitrije Glukhovského. Hra Metro exodus byla postavena na herním engine 4A engine vývojáři ze studia 4A Games a vydána v únoru 2019 společností Deep Silver. Měření snímkové frekvence a frame times jsou prováděna na vestavěném benchmarku po dobu 102 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Battlefield V je již 16. dílem akční střílečky z pohledu první osoby, který nás tentokrát zavede zpět do období druhé světové války. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a vydána v listopadu 2018 společností Electronic Arts. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě severní Afriky v misi Butcher & Bolt po dobu 82 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Shadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Strange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Far Cry 5 je akční počítačová RPG, odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing nastaven na LOW.
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů (FHD) na MSAA × 4, v rozlišení 2 560 × 1 440 pixelů (WQHD) na MSAA × 2 a v rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.
Herní testy grafické karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Jak můžete vidět, nová grafická karta GeForce RTX 2080 SUPER přináší oproti stávající GeForce RTX 2080 zase trochu výkonu navíc. O kolik? Podle našich testů se výkonnostní zisky pohybují v rozmezí od 6 do 8 % podle použitého rozlišení. Ve skutečnosti jsou tyto zisky ještě o něco vyšší. Nesmíme totiž zapomenout, že v dnešních testech porovnáváme jen referenční Founders edici RTX 2080 SUPER s nereferenčním modelem od společnosti ASUS, který využívá přeci jen nadstandardních frekvencí grafického čipu.
Můžeme tedy spíše počítat s tím, že výkon nových grafických karet GeForce RTX 2080 SUPER se bude pohybovat zhruba do 10 % nad výkonem dosavadních GeForce RTX 2080, což je v rámci drobných změn architektury té samé generace grafického čipu výsledek, myslím, docela slušný.
U nových grafických karet GeForce RTX máte možnost k přetaktování využít buď nové funkce OC Scanner, která grafickou kartu přetaktuje „automaticky“, nebo si můžete veškeré parametry přetaktování nastavit sami manuálně. Přetaktování grafické karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition jsem prováděl za pomoci automatického přetaktování OC Scanner nástroje MSI Afterburner. Dříve ale, nežli jsem OC Scanner mohl spustit, musel jsem ručně na maximum nastavit položky Power Limit (112 %) a Temp. Limit (88 °C). Položku Core Voltage bohužel prozatím v nástroji MSI Afterburner zvýšit nelze. Také jsem musel nejdříve zjistit maximální frekvenci grafických pamětí, nástroj OC Scanner totiž umí přetaktovat pouze grafický čip, frekvenci grafických pamětí zcela ignoruje.
Postupně jsem tedy zvyšoval hodnoty frekvence grafických pamětí o 50 MHz a testoval jejich stabilitu v počítačových hrách. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota +1 100 MHz, což představuje efektivní frekvenci VRAM 17 700 MHz. Nyní jsem tedy konečně mohl spustit automatické přetaktování pomocí OC Scanner.
S posunutou frekvencí pamětí o 1 100 MHz a s položkami Power Limit a Temp. Limit na maximum mi OC Scanner nastavil frekvenci grafického čipu oproti výchozímu stavu v průměru o 33 MHz výše. S takto nastavenými parametry grafické karty jsem pak otestoval některé hry s následujícími výsledky:
Pomocí nástroje automatického přetaktování OC Scanner se mi z grafické karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition podařilo získat v průměru ještě zhruba necelých 7 % dalšího výkonu, což sice není nic moc, nicméně v některých počítačových hrách by se to přeci jen hodit mohlo. Na spotřebě celé sestavy se pak toto přetaktování projevilo v počítačové hře Crysis 3 nějakými 15 W navíc.
Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition v počítačové hře Crysis 3.
Jsme v závěru, takže pojďme rekapitulovat a hodnotit. Nové grafické karty GeForce RTX 2080 SUPER přinášejí hráčům zase trochu herního výkonu navíc. Pravda, ten nárůst výkonu oproti stávajícím grafickým kartám GeForce RTX 2080 není nijak oslňující, avšak při hraní počítačových her se počítá každé jedno procento a v případě nové GeForce RTX 2080 SUPER můžete počítat hnedle s procenty skoro deseti. Grafické karty GeForce RTX 2080 SUPER jsou tak určeny všem velmi náročným hráčům počítačových her, pro které by bylo pořízení té vůbec nejvýkonnější GeForce RTX 2080 Ti již zbytečným a těžko využitelným luxusem.
Podpora akcelerace real-time ray tracingu na nových SUPER kartách pochopitelně zůstala, a vy si tak i s nimi můžete nějaký ten ray tracingový titul „střihnout“. Škoda jen, že herních titulů s podporou real-time ray tracingu je prozatím tak málo, a nezbývá tedy než doufat, že časem nějaké další tituly přibudou a bude to snad lepší.
Samotná grafická karta NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition nabízí velmi pěkně zpracovaný a bytelný systém chlazení, který využívá služeb výparníkové komory (Vapor chamber) a dvojice ventilátorů. Mezi obrazovými výstupy grafické karty pak nechybí ani konektor typu USB-C (VirtualLink), a nechybí dokonce ani LED osvětlení, i když jeho barvy a chování si nemůžete nijak přizpůsobit svým potřebám.
Mezi nevýhody grafické karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition pak můžeme zařadit absenci funkce semi-pasivního chlazení, která by v případě nízkých teplot odstavila oba ventilátory a zamezila tak zbytečné hlučnosti. Takto se ventilátory chladiče otáčejí v klidu rychlostí 1 500 ot/min při hlučnosti 35,1 dBA.
Pořizovací cena grafické karty NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition byla společností NVIDIA stanovena na 18 999 Kč, a i když se jedná o cenu za grafickou kartu opravdu vysokou, jen těžko ji můžeme označit za nějak přemrštěnou. Za velmi podobné ceny se totiž prodávají současné „obyčejné“ grafické karty GeForce RTX 2080, které vám však tolik výkonu nenabídnou. Z pořizovací ceny grafické karty si pak navíc můžete odečíst herní bundle počítačových her Control a Wolfenstein: Youngblood, které při nákupu grafických karet RTX dostáváte zdarma.
Nicméně, grafickou kartu NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition si u nás na Alza.cz zakoupit bohužel nemůžete, skladem však v tomto týdnu budeme mít jiné, nereferenční a mnohdy i výkonnější grafické karty GeForce RTX 2080 SUPER od mnoha různých výrobců, takže si určitě nějakou vhodnou vyberete. Stačí jen navštívit náš e-shop.
NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition
Grafické kartyGrafická karta NVIDIA RTX 2080 SUPER Founders Edition nabízí vysoký herní výkon všem náročným hráčům počítačových her. Tato karta disponuje designově velmi povedeným dvouslotovým systémem chlazení.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.