Mastercard Obchodník roku 2021 Nákupy Ona Dnes

Power Rangers: Battle for the Grid (Mini RECENZE) – neuspokojivé morfování

Pamatujete na časy, kdy jste si o sobotním dopoledni pustili televizi a vyskočil na vás žlutý pokémon metající blesky, digimoňácký robot nebo disneyovsky roztomilé kukuče animáků? Možná si vzpomenete také na nepříliš povedený seriál, v němž banda teenagerů chránila naši planetu před nájezdy příšer ve službách zlotřilé Rity. Ano, Strážci vesmíru, Power Rangers chcete-li, dostali svou vlastní bojovku od studia nWay. Jakých kvalit dosahuje? Zjistíte v naší recenzi.

Mini Recenze

• Žánr: Bojovka • Multiplayer: Ano • Vývojář: nWay • Vydavatel: Lionsgate • Platformy a Datum vydání: PS4 (28. březen 2019 ), PC (léto 2019), Xbox One, Switch (26. březen 2019) • Homepage: battleforthegrid.com • Čeština: Ne

Obsah Mini recenze Power Rangers: Battle for the Grid

1. Power Rangers přináší noční můru
  2. Absolutně zapomenutelný zážitek
  3. Mini Recenze Power Rangers: Battle for the Grid: závěrečné hodnocení
  4. HW nároky pro Power Rangers: Battle for the Grid PC

Power Rangers přináší noční můru

• Mini Recenze: 15. 4. 2019 • Autor: Jakub Němec

Odreagování u kvalitní bojovky patří k mým oblíbeným způsobům, jak ze sebe setřást každodenní stres z práce. Poslední dobou se na trhu s počítačovými hrami objevila pěkná řádka titulů, mezi nimiž jsem si mohl vybrat. Posuďte sami – zbraněmi obdaření šermíři v SoulCalibur VI, stále živá komiksovka Injustice 2 nebo rozporuplně přijaté Dead or Alive 6, to už je slušná nálož mlátiček. Ještě s přihlédnutím k tomu, že kolega Štěpán Lenk si už brousí zuby na Mortal Kombat 11 (a já také). A do této silné konkurence se pokouší protlačit Power Rangers: Battle for the Grid holedbající se známou televizní a filmovou předlohou.

Power Rangers: Battle for the Grid; wallpaper, logo

Tvůrci slibovali epické souboje jako z pláten kin a televizních obrazovek. Bohužel jsme se dočkali pouze průměrného zpracování bez příběhového módu s pouhými deseti postavami.

Nebudu dlouho chodit kolem horké kaše, projekt studia nWay pronásleduje prokletí her na základě slavných licencí, což znamená, že se opravdu moc nepovedl. V základní nabídce najdete pouze tři herní módy – singleplayer bez příběhového zázemí, lokální a veřejný multiplayer a nezbytný tréninkový režim. Za necelých 20 dolarů sice nemůžeme čekat žádné zázraky, ale i tak mi přijde nabídka Power Ragners velmi slabá. Dokážu si velmi dobře představit, jak se mohli tvůrci vyřádit na ději, který mohl být stejně střelený jako po celém světě milovaný seriál. Oslavy 25 let značky si zkrátka zasloužily kvalitnější obsah.

Absolutně zapomenutelný zážitek

Slabší náplň by se dala z části omluvit, kdyby samotná hratelnost splňovala vyšší kritéria náročného publika milujícího mlátičky. Jenže i tady Power Rangers: Battle for the Grid zklamává, protože zážitek z nakopávání soupeřů je velmi plochý. Neříkám, že by se jednalo o úplný průšvih, protože trojtlačítkové ovládání úderů (silný, střední, silný) a jeden pro speciální chvat by mohlo vyhovovat alespoň začátečníkům. V kombinaci se směrovými šipkami tak můžete provádět líbivé chvaty, jimiž budete svým nepřátelům ubírat životní sílu. Z mého pohledu tvůrci nevhodně zvolili blokování přidržením páčky protipohybem od protivníka, což ovšem jiným hráčům může vyhovovat.

Power Rangers: Battle for The Arcade Fight I Alza Magazín (Gameplay, PS4 Pro, No Commentary)

Úroveň počítačem ovládaných týmů není nijak valná. Pořádně se zapotíte až s příchodem Lorda Drakkona a poloopičáka Goldara v jeho blyštivém brnění.

Zápas ovšem nerozhodne souboj muže proti muži, protože jak Strážci vesmíru, tak jejich nemesis Lord Drakkon nebo Goldar bojují ve stejných týmech. Sestavit si tak můžete svou vlastní jednotku tří hrdinů, kteří naklepou kožich každému, kdo jim zkříží jejich cestu. Během střetu si vzájemně pomáhají doplňkovými údery a jedním ultimátním chvatem pověstných robotů Dragonzordu. Bohužel musíme zapomenout na slavné morfování a nedostatek kladných postav se zde řeší mísením hrdinských a záporných charakterů do absolutně zběsilých kombinací bez hlavy a paty. Ve výsledku se tak nedočkáme uspokojivého zážitku z boje, což by samozřejmě měla být podstata všech mlátiček.

Dosti naivním dojmem působí také audiovizuální prezentace, jež sice neurazí, ale také na ni zapomenete v okamžiku, kdy titul Power Rangers: Battle for the Grid vypnete (pokud si jej na vlastní nebezpečí koupíte). Z 3D grafiky s výrazně komiksovými rysy by se dalo rozhodně vytřískat více. Efekty úderů jsou sice docela zdařilé, ale arény jsou rozplizlé, s nedokonalými objekty a rozmazanými texturami. Projekt studia nWay nedisponuje žádnými skrytými trumfy, nepočítáte-li cross-play mezi PC, Xboxem a Switchem (konzole PS4 se do propojení opět nevrhla).

Power Rangers: Battle for the Grid; screenshot: skvadra Power Rangers: Battle for the Grid; screenshot: souboj Power Rangers: Battle for the Grid; screenshot: nabídka

Celková nedotaženost bohužel křičí na hráče během každé vteřiny. Samotný gameplay není úplně tragický, ale pořád budete mít na paměti, že by každý mechanismus šel pojmout lépe.

Titul podle slavného seriálu Strážci vesmíru tak s klidným svědomím nemohu doporučit, a to ani fanouškům předlohy a začátečníkům. Obě skupiny totiž mohou za své peníze dostat lepší zážitek jak na PS4 a Xbox, tak i na Switch. Na počítačovou verzi Power Rangers: Battle for the Grid si musíme počkat do léta, kdy už snad bude titul studia nWay odladěnější.

Tato recenze byla napsaná pro PS4 verzi.

Mini Recenze Power Rangers: Battle for the Grid: závěrečné hodnocení

Hodnocení 47 % Alza Magazín