Alza.cz
CZ
Zobrazit katalog

Pravidla pro publikaci uživatelských recenzí a dotazů v poradnách

Aktualizováno • Autor: Alza.cz

Sebelépe vyplněné parametry a napsaný popisek nevyváží osobní zkušenost s používáním produktu. Na Alza.cz to dobře víme. A protože naším cílem je spokojený zákazník, dáváme všem možnost podělit se o poznatky nabyté používáním konkrétního produktu.

Uživatelské recenze - pravidla

OBSAH

  1. Pravidla pro uživatelské recenze a dotazy v poradně v kostce
  2. Pravidla pro moderaci sekce „Poradna a návody“
  3. Často kladené otázky – FAQ
  4. Pište pravdivě a upřímně
  5. Pište srozumitelně, čtivě, bez chyb a vulgarismů
  6. Placené recenze? V žádném případě

Pravidla pro uživatelské recenze a dotazy v poradně v kostce

Osobní zkušenost je nenahraditelná. Jsme vděční za každého zákazníka, který se rozhodne podělit se o své poznatky z používání produktu nebo služby zakoupené u nás. Každá uživatelská recenze a veřejně publikovaný dotaz projde schvalovacím procesem. Cílem není cenzura nebo snaha o zatajování negativ. Ba naopak. Cílem je zajistit, abychom na našem webu nepublikovali falešná hodnocení, která by naše zákazníky mohla uvést v omyl.

i

Recenze je ze své podstaty subjektivní hodnocení, nikoliv vědecká práce. Řadu vlastností produktů či služeb ani objektivně zhodnotit nelze, například design nebo velikost. Nebojte se tedy sdílet i své osobní dojmy či pocity.

Jak zajistit, aby byly vaše recenze a dotazy schváleny bez problémů?

  • Ohodnoťte produkt hvězdičkami a vyplňte klady, zápory a nejlépe i komentář.
  • Pište pravdivě, upřímně, nebojte se zmiňovat i negativa. Vyhněte se urážlivým výrazům.
  • Držte se tématu. Hodnoťte pouze produkt, se kterým máte přímou zkušenost.
  • Recenze nekopírujte z jiných webových stránek, ani na ně neodkazujte.
  • Chcete napsat recenzi knihy nebo hry? Pak prosím neuvádějte spoilery k ději.
  • Dorazil vám výrobek pozdě, byl poškozený obal nebo jsme vám špatně poradili? Pak nás na to upozorněte pomocí kontaktního formuláře nebo prostřednictvím reklamačního procesu. 

Čeho se určitě vyvarovat?

  • Vulgarismů, rasismu, vyzývání k násilí, osobních útoků apod.
  • Falešných recenzí s motivací uvést naše zákazníky v omyl. 
  • Uvádění osobních údajů vašich nebo třetí strany a porušování ochrany soukromí.
  • Vznášení dotazů: pro tyto účely slouží kontaktní formulář nebo diskuze.
  • Řešení problémů přímo nesouvisejících s kvalitou výrobku nebo služby: stížnosti na dopravu, poškozené balení, chybějící dárek apod.

i

Výčet výše není ani zdaleka úplný. Při psaní recenzí se stačí spolehnout na zdravý rozum a slušnost. Zakázány jsou recenze, které porušují právní řád České republiky.

Pravidla pro moderaci sekce „Poradna a návody“

  • Abychom zajistili konzistentní a komplexní přístup k moderaci obsahu, použijí se zde uvedená pravidla i na sekci „ Poradna a návody“, kterou naleznete v popisu zboží. V sekci „Poradna a návody“ se uživatelé mohou ptát na otázky související s produkty, službami a jejich používáním.
  • Uvědomujeme si naši odpovědnost za obsah publikovaný na našem webu. V případě jakýchkoli dotazů, nejasností či připomínek ohledně našeho schvalovacího procesu nebo obsahu, který jste na našem webu nalezli, vás prosíme o kontaktování našeho zákaznického servisu. Jsme zde pro vás, abychom zajistili, že vaše zkušenost s naší webovou stránkou bude co nejlepší.
Poradna a návody
Pokud potřebujete poradit s výběrem produktu nebo si stáhnout návod, je pro vás určena záložka „Poradna a návody“.

Často kladené otázky – FAQ

Jak přidat recenzi?

Recenzi můžete přidat přímo u produktu stisknutím tlačítka „Napsat recenzi“. Zakoupené zboží lze hodnotit i u vašeho osobního účtu –⁠ sekce „Zakoupené zboží“. Stačí k produktu uvést počet hvězdiček a automaticky se vám zobrazí formulář pro hodnocení.

Recenze u produktu

Uživatelské recenze na Alza.cz

Recenze můžete psát přímo u produktu – možnost je nad popiskem.

Uživatelské recenze na Alza.cz

Uživatelská hodnocení naleznete v záložce „Recenze“. A právě zde lze recenze i přidávat po kliknutí na tlačítko „Napsat recenzi“.

Recenze v uživatelském profilu

Uživatelské recenze na Alza.cz

Recenze můžete psát přímo ve svém uživatelském profilu.

Kdy psát recenzi?

Recenzi pište ve chvíli, kdy již máte s produktem přímou zkušenost, a můžete tak jeho přednosti i zápory určit.

Recenzi naopak nepište, pokud je produkt zatím na cestě, případně jste jej neměli příležitost použít či rozbalit.

Na druhou stranu není nutný ani druhý extrém: pro potřeby recenze není potřeba, abyste produkt usilovně testovali několik měsíců. Klidně napište hodnocení založené na vašich prvních dojmech po pár dnech používání – ideálně na tuto skutečnost upozorněte: „Mé dojmy z prvního týdne používání vysavače jsou převážně kladné, mám ale i několik výhrad. V prvé řadě...“.

Lze recenzi napsat až s odstupem několika měsíců či let?

Ano, recenzi můžete napsat kdykoliv, včetně produktů, které nejsou skladem, případně u kterých byl již prodej ukončen.

Nejsem registrovaný zákazník, mohu přesto přidat na Alza.cz recenzi?

Ne. Pouze registrovaní zákazníci mohou přidávat recenze.

Mohu psát recenzi na produkt, který jsem nakoupil jinde?

Nemůžete. Recenze u nás mohou publikovat pouze zákazníci s „ověřeným nákupem“. Jinými slovy, abyste u nás mohli recenzovat, musíme si být jistý, že produkt vlastníte.

Proč tomu tak je? V případě recenzí nám nejde o kvantitu, ale kvalitu. Snažíme se proto zabránit falešným recenzím, které mají za cíl ovlivnit úsudek našich zákazníků. Pouze v případě zákazníků s „ověřeným nákupem“ si můžeme být jisti, že produkt reálně zakoupili a mají možnost objektivně posoudit klady a zápory daného produktu.

Mám v recenzi zohlednit kvalitu dopravy, balení apod.?

Do recenze uvádějte pouze skutečnosti, které se týkají přímo vašich dojmů z konkrétního produktu nebo služby. Hodnocení dopravy, reklamace platby apod. není pro produkt jako takový relevantní a důsledkem řešení problému tímto způsobem bude pouze to, že náprava potrvá delší dobu.

  • Zboží ještě nedorazilo? Ozvěte se nám prostřednictvím Kontaktního formuláře.
  • Máte problém s uplatněním elektronické licence? Zkuste projít náš návod: Uplatnění elektronických licencí, resp. Jak aktivovat elektronickou licenci hry.
  • Zboží přišlo poškozené? Můžete se nám ozvat prostřednictvím Kontaktního formuláře nebo zboží Reklamovat.
  • U produktu je uvedena chybná informace? Ve spodní části popisku je nabídka „Pomohla vám tato informace?“. Pakliže najdete chybu, udělte palec dolů a chybu popište. Případně lze využít Kontaktního formuláře.
  • Máte k produktu dotaz? Využijte služeb online Osobního asistenta nebo možnosti zeptat se v Poradně.

Mohu svou recenzi dodatečně upravit?

Ano, uživatelské recenze lze dodatečně upravovat.

Mohu svou recenzi odstranit?

Ano. V takovém případě nám prosím napište prostřednictvím Kontaktního formuláře (Osobní údaje – Ostatní). Ve zprávě prosím hodnocení, které si přejete odstranit, náležitě identifikujte.

Proč má recenze není viditelná?

Každá recenze prochází kontrolou a schválením. Snažíme se tak činit co nejrychleji, přesto může trvat několik hodin, v krajním případě až 7 dní, než se vaše recenze publikuje.

Pokud již uběhla delší doba a vaše recenze stále nebyla na webu Alza.cz publikována, pak pravděpodobně porušuje pravidla pro uživatelské hodnocení na Alza.cz. V takovém případě máte možnost recenzi připravit znovu (a lépe).

Pokud se domníváte, že vaše hodnocení bylo odmítnuto neprávem, můžete nám napsat prostřednictvím Kontaktního formuláře. Upozorňujeme však, že na publikování recenze na Alza.cz není právní nárok a vyhrazujeme si možnost uživatelské hodnocení nepublikovat, zejména v případě pochybností o nezaujatosti či pravdivosti recenze.

Cenzurujete negativní recenze?

Ne, negativní recenze neupravujeme. Pokud neobsahují vulgarismy, týkají se produktu a nejsou v rozporu se zákonem, jsou bez jakýkoliv úprav schváleny. Je v našem nejlepším zájmu prodávat pouze takové zboží, se kterým jsou zákazníci spokojeni. Pokud již recenzi upravujeme, vždy dbáme na to, aby bylo zachováno vyznění vašeho původního textu.

Jak může Alza.cz s mou recenzí disponovat?

Alza.cz se zavazuje respektovat osobnostní práva u vaší recenze, tzn. vždy vás uvést jako autora recenze. Alza může opravit v recenzi pravopisné chyby a upravit recenzi, pokud je to nutné pro splnění zákonných požadavků. Např. někdy ve svých recenzích chválí zákazníci vitamíny tak, až to vypadá, že jde o léky - a to se prostě nesmí.

i

26.12.2022 – Pokud budete číst uživatelskou recenzi na Alza.cz, můžete si být jistí, že pochází od reálného zákazníka, který má s produktem reálné zkušenosti, a může vám tak nabídnout upřímný názor na jeho (ne)kvality. Více informací: Odstranění neověřených recenzí.

Pište pravdivě a upřímně

Uživatelská recenze představuje upřímné a objektivní shrnutí vašich zkušeností s používáním výrobku. Při psaní recenze si nevymýšlejte, uvádějte vše podstatné a v souvislostech. Nejste s výrobkem spokojeni? Pak určitě neváhejte a uveďte vše, co vás na výrobku nemile překvapilo. Vše ale není černobílé, a tak nezapomeňte uvést také klady a zohlednit kontext.

Chápeme, že váš čas je drahocenný a na přípravu recenze nemáte několik hodin. Recenze tedy nemusí nutně být obsáhlý traktát řešící vše od obsahu balení až po ekologickou stopu produktu. Zhodnotit pouze dílčí, pro vás podstatnou vlastnost produktu je v pořádku. Zkuste však prosím na tuto skutečnost upozornit a zasadit svou recenzi do kontextu. Stačí uvést úhel pohledu, ze kterého jste ke psaní recenze přistupovali.

Pište srozumitelně, čtivě, bez chyb a vulgarismů

Když nás něco zklame, máme tendenci vidět rudě. Je v pořádku produkt podrobit spravedlivé kritice. Jen tak prosím čiňte v mezích slušnosti. Namísto extenzivního využití co nejširší palety vulgarismů se zaměřte na popsání konkrétních nedostatků, se kterými jste se setkali. Jedině tak vaše recenze projde schvalovacím procesem a bude moci reálně pomáhat dalším zákazníkům.

Naši kolegové, kteří recenze schvalují, se rádi zasmějí. Ale všeho s mírou: snaha o vtip by neměla být na úkor srozumitelnosti a obsahové hodnoty recenze. Stejně tak si po sobě recenzi alespoň jednou přečtěte, zda dává smysl. Zjevné chyby a překlepy opravíme, pakliže ale text nebude dávat smysl, nebudeme moci recenzi schválit. 

Lze si zaplatit pozitivní hodnocení? V žádném případě

Uživatelské recenze na Alza.cz jsou nestranné, objektivní a nezaujaté. Ať už se jedná o recenzi napsanou z iniciativy výrobce, distributora nebo partnera Alza Marketplace, je zakázáno zveřejňovat na Alza.cz recenze, které nepředstavují autentickou zkušenost zákazníka. Zejména je zakázáno si zajišťovat – ať již udělením finanční nebo jiné výhody – pozitivní hodnocení svých produktů nebo služeb, případně cíleně poškozovat konkurenci účelovou publikací negativních recenzí.

Zákaz se nevztahuje na propagační kampaně, kdy Alza.cz nebo partner motivuje zákazníky k napsání recenze na Alza.cz, a to za podmínek:

  1. Zákazník je pořadatelem propagační kampaně informován, že odměna za napsání recenze není podmíněna jejím vyzněním (např. motivovat k jejímu pozitivnímu vyznění). Přiznání odměny lze podmínit pouze splněním formálních pravidel pro recenze na Alza.cz (viz kapitolu výše „Pravidla pro uživatelské recenze v kostce“, např. neobsahuje vulgarismy apod.).
  2. Pořadatel se nesnaží v zákazníkovi vzbudit dojem, že vyznění recenze má jakýkoliv vliv na přiznání nebo výši odměny.
  3. Pořadatel akce nemá právo jakkoliv vstupovat do procesu přípravy nebo publikace recenze (např. nechat si recenze před publikací na Alza.cz nechat zaslat).
  4. Pořadatel je povinen si počínat tak, aby jeho chování nevzbudilo jakékoliv pochybnosti o pravdivosti, objektivnosti a nezaujatosti recenzí publikovaných na Alza.cz.
  5. Pořadatel je povinen informovat Alza.cz o záměru realizovat propagační kampaň a s dostatečným předstihem zaslat její podmínky (seznam produktů, odměna, doba trvání apod.). Alza.cz si vyhrazuje právo konání kampaně odmítnout, případně její konání podmínit úpravou podmínek.

Ve své podstatě je to prosté: zákazník za napsání recenze může být odměněn - pořadatel akce je ale povinen respektovat názor zákazníka, a to ať již je pozitivní nebo negativní.

Mohu své zákazníky aktivně vybízet ke psaní recenzí na Alza.cz?

V zásadě ano. Pod podmínkou, že zákazníci mohou svobodně vyjádřit svůj názor, jejich text není nějak kontrolován ani cenzurován.

Mohu realizovat propagační akci, kdy za napsání recenze zákazník obdrží nějakou výhodu, dárek apod.?

Ano. Taková akce by však měla být realizována s vědomím Alza.cz. Udělení dárku nesmí být podmíněno způsobem, který by zákazníky motivoval k zatajování negativ nebo zveličování pozitiv. Pochopitelně platí, že recenze nesmí být ze strany pořadatele akce nějak cenzurovány či upravovány. Pořadatel smí přiznání odměny podmínit pouze splněním formálních pravidel pro publikaci recenzí na Alza.cz (recenze neobsahuje vulgarismy, rasismus, výzvy k násilí apod.).

Děkujeme, že na Alza.cz naše zboží a služby aktivně hodnotíte. Ať již se jedná o kladnou, nebo zápornou recenzi, pomáháte ostatním zákazníkům činit správná a informovaná rozhodnutí.

Vytisknout
P-DC1-WEB08
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Zkuste naše cookies My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies a další údaje k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a dalších údajů vč. jejich předání pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací
Alzak icon