Garance výhodné ceny Elitní výbava pro hráče

Pravidla pro publikaci uživatelských recenzí

Zobrazit katalog

Sebelépe vyplněné parametry a napsaný popisek nevyváží osobní zkušenost s používáním produktu. Na Alza.cz to dobře víme. A protože naším cílem je spokojený zákazník, dáváme všem možnost podělit se o poznatky nabyté používáním konkrétního produktu.

Uživatelské recenze - pravidla

OBSAH

  1. Pravidla pro uživatelské recenze v kostce
  2. Často kladené otázky – FAQ
  3. Pište pravdivě a upřímně
  4. Pište srozumitelně, čtivě, bez chyb a vulgarismů
  5. Placené recenze? V žádném případě

Pravidla pro uživatelské recenze v kostce

Osobní zkušenost je nenahraditelná. Jsme vděční za každého zákazníka, který se rozhodne podělit se o své poznatky z používání produktu nebo služby zakoupené u nás. Každá uživatelská recenze projde schvalovacím procesem. Cílem není cenzura nebo snaha o zatajování negativ. Ba naopak. Cílem je zajistit, abychom na našem webu nepublikovali falešná hodnocení, která by naše zákazníky mohla uvést v omyl.

i

Recenze je ze své podstaty subjektivní hodnocení, nikoliv vědecká práce. Řadu vlastností produktů či služeb ani objektivně zhodnotit nelze, například design nebo velikost. Nebojte se tedy sdílet i své osobní dojmy či pocity.

Jak zajistit, aby byla vaše recenze schválena bez problémů?

  • Ohodnoťte produkt hvězdičkami a vyplňte klady, zápory a nejlépe i komentář.
  • Pište pravdivě, upřímně, nebojte se zmiňovat i negativa.
  • Držte se tématu. Hodnoťte pouze produkt, se kterým máte přímou zkušenost.
  • Recenze nekopírujte z jiných webových stránek, ani na ně neodkazujte.
  • Chcete napsat recenzi knihy nebo hry? Pak prosím neuvádějte spoilery k ději.
  • Dorazil vám výrobek pozdě, byl poškozený obal nebo jsme vám špatně poradili? Pak nás na to upozorněte pomocí kontaktního formuláře nebo prostřednictvím reklamačního procesu. 

Čeho se určitě vyvarovat?

  • Vulgarismů, rasismu, vyzývání k násilí, osobních útoků apod.
  • Falešných recenzí s motivací uvést naše zákazníky v omyl. 
  • Uvádění osobních údajů vašich nebo třetí strany a porušování ochrany soukromí.
  • Vznášení dotazů: pro tyto účely slouží kontaktní formulář nebo diskuze.
  • Řešení problémů přímo nesouvisejících s kvalitou výrobku nebo služby: stížnosti na dopravu, poškozené balení, chybějící dárek apod.

i

Výčet výše není ani zdaleka úplný. Při psaní recenzí se stačí spolehnout na zdravý rozum a slušnost. Zakázány jsou recenze, které porušují právní řád České republiky.

Často kladené otázky – FAQ

Jak přidat recenzi?

Recenzi můžete přidat přímo u produktu stisknutím tlačítka „Napsat recenzi“. Zakoupené zboží lze hodnotit i u vašeho osobního účtu –⁠ sekce „Zakoupené zboží“. Stačí k produktu uvést počet hvězdiček a automaticky se vám zobrazí formulář pro hodnocení.

Recenze u produktu

Uživatelské recenze na Alza.cz

Recenze můžete psát přímo u produktu – možnost je nad popiskem.

Uživatelské recenze na Alza.cz

Uživatelská hodnocení naleznete v záložce „Recenze“. A právě zde lze recenze i přidávat po kliknutí na tlačítko „Napsat recenzi“.

Recenze v uživatelském profilu

Uživatelské recenze na Alza.cz

Recenze můžete psát přímo ve svém uživatelském profilu.

Kdy psát recenzi?

Recenzi pište ve chvíli, kdy již máte s produktem přímou zkušenost, a můžete tak jeho přednosti i zápory určit.

Recenzi naopak nepište, pokud je produkt zatím na cestě, případně jste jej neměli příležitost použít či rozbalit.

Na druhou stranu není nutný ani druhý extrém: pro potřeby recenze není potřeba, abyste produkt usilovně testovali několik měsíců. Klidně napište hodnocení založené na vašich prvních dojmech po pár dnech používání – ideálně na tuto skutečnost upozorněte: „Mé dojmy z prvního týdne používání vysavače jsou převážně kladné, mám ale i několik výhrad. V prvé řadě...“.

Lze recenzi napsat až s odstupem několika měsíců či let?

Ano, recenzi můžete napsat kdykoliv, včetně produktů, které nejsou skladem, případně u kterých byl již prodej ukončen.

Nejsem registrovaný zákazník, mohu přesto přidat na Alza.cz recenzi?

Ne. Pouze registrovaní zákazníci mohou přidávat recenze.

Mohu psát recenzi na produkt, který jsem nakoupil jinde?

Ano. V takovém případě ale nemůžeme ověřit, že produkt reálně vlastníte.

Pokud jste zakoupili produkt na Alza.cz, vaše recenze bude mít znak "Ověřený nákup". Tímto ostatním zákazníkům říkáme, že je vaše recenze důvěryhodná.

Mám v recenzi zohlednit kvalitu dopravy, balení apod.?

Do recenze uvádějte pouze skutečnosti, které se týkají přímo vašich dojmů z konkrétního produktu nebo služby. Hodnocení dopravy, reklamace platby apod. není pro produkt jako taková relevantní a důsledkem řešení problému tímto způsobem bude pouze to, že náprava potrvá delší dobu.

  • Zboží ještě nedorazilo? Ozvěte se nám prostřednictvím Kontaktního formuláře.
  • Máte problém s uplatněním elektronické licence? Zkuste projít náš návod: Uplatnění elektronických licencí, resp. Jak aktivovat elektronickou licenci hry.
  • Zboží přišlo poškozené? Můžete se nám ozvat prostřednictvím Kontaktního formuláře nebo zboží Reklamovat.
  • U produktu je uvedena chybná informace? Ve spodní části popisku je nabídka „Pomohla vám tato informace?“. Pakliže najdete chybu, udělte palec dolů a chybu popište. Případně lze využít Kontaktního formuláře.
  • Máte k produktu dotaz? Využijte služeb online Osobního asistenta nebo možnosti zeptat se v Poradně.

Mohu svou recenzi dodatečně upravit?

Ano, uživatelské recenze lze dodatečně upravovat.

Mohu svou recenzi odstranit?

Ano. V takovém případě nám prosím napište prostřednictvím Kontaktního formuláře (Osobní údaje – Ostatní). Ve zprávě prosím hodnocení, které si přejete odstranit, náležitě identifikujte.

Proč má recenze není viditelná?

Každá recenze prochází kontrolou a schválením. Snažíme se tak činit co nejrychleji, přesto může trvat několik hodin, v krajním případě až 7 dní, než se vaše recenze publikuje.

Pokud již uběhla delší doba a vaše recenze stále nebyla na webu Alza.cz publikována, pak pravděpodobně porušuje pravidla pro uživatelské hodnocení na Alza.cz. V takovém případě máte možnost recenzi připravit znovu (a lépe).

Pokud se domníváte, že vaše hodnocení bylo odmítnuto neprávem, můžete nám napsat prostřednictvím Kontaktního formuláře. Upozorňujeme však, že na publikování recenze na Alza.cz není právní nárok a vyhrazujeme si možnost uživatelské hodnocení nepublikovat, zejména v případě pochybností o nezaujatosti či pravdivosti recenze.

Cenzurujete negativní recenze?

Ne, negativní recenze neupravujeme. Pokud neobsahují vulgarismy, týkají se produktu, jsou bez jakýkoliv úprav schváleny. Je v našem nejlepším zájmu prodávat pouze takové zboží, se kterým jsou zákazníci spokojeni. Drobné změny provádíme pouze v případě zjevných překlepů.

Jak může Alza.cz s mou recenzí disponovat?

Alza.cz se zavazuje respektovat osobnostní práva u vaší recenze, tzn. vždy vás uvést jako autora recenze a nikterak neupravovat její vyznění s výjimkou oprav pravopisných chyb. Majetková práva, tzn. práva k užití díla, přechází na Alza.cz.

Pište pravdivě a upřímně

Uživatelská recenze představuje upřímné a objektivní shrnutí vašich zkušeností s používáním výrobku. Při psaní recenze si nevymýšlejte, uvádějte vše podstatné a v souvislostech. Nejste s výrobkem spokojeni? Pak určitě neváhejte a uveďte vše, co vás na výrobku nemile překvapilo. Vše ale není černobílé, a tak nezapomeňte uvést také klady a zohlednit kontext.

Chápeme, že váš čas je drahocenný a na přípravu recenze nemáte několik hodin. Recenze tedy nemusí nutně být obsáhlý traktát řešící vše od obsahu balení až po ekologickou stopu produktu. Zhodnotit pouze dílčí, pro vás podstatnou vlastnost produktu je v pořádku. Zkuste však prosím na tuto skutečnost upozornit a zasadit svou recenzi do kontextu. Stačí uvést úhel pohledu, ze kterého jste ke psaní recenze přistupovali.

Pište srozumitelně, čtivě, bez chyb a vulgarismů

Když nás něco zklame, máme tendenci vidět rudě. Je v pořádku produkt podrobit spravedlivé kritice. Jen tak prosím čiňte v mezích slušnosti. Namísto extenzivního využití co nejširší palety vulgarismů se zaměřte na popsání konkrétních nedostatků, se kterými jste se setkali. Jedině tak vaše recenze projde schvalovacím procesem a bude moci reálně pomáhat dalším zákazníkům.

Naši kolegové, kteří recenze schvalují, se rádi zasmějí. Ale všeho s mírou: snaha o vtip by neměla být na úkor srozumitelnosti a obsahové hodnoty recenze. Stejně tak si po sobě recenzi alespoň jednou přečtěte, zda dává smysl. Zjevné chyby a překlepy opravíme, pakliže ale text nebude dávat smysl, nebudeme moci recenzi schválit. 

Placené recenze? V žádném případě

Uživatelské recenze na Alza.cz jsou nestranné, objektivní a nezaujaté. Nejedná se o místo k realizaci propagační kampaně. Ať již se jedná o „hodnocení“ psané z podnětu výrobce, distributora, nebo partnera z Alza Marketplace: na Alza.cz pro takové chování není místo. Takové chování uvádí naše zákazníky v omyl a může naplňovat definici klamavé obchodní praktiky. Zákaz platí jak pro falešné kladné hodnocení vlastních produktů, tak pro negativní recenze udělované produktům konkurence.

Mohu své zákazníky aktivně vybízet ke psaní recenzí na Alza.cz?

V zásadě ano. Pod podmínkou, že zákazníci mohou svobodně vyjádřit svůj názor, jejich text není nějak kontrolován, cenzurován.

Mohu realizovat propagační akci, kdy za napsání recenze zákazník obdrží nějakou výhodu, dárek apod.?

Ano. Taková akce by však měla být realizována s vědomím Alza.cz. Udělení dárku nesmí být podmíněno způsobem, který by zákazníky motivoval k zatajování negativ. Pochopitelně platí, že recenze nesmí být ze strany pořadatele akce nějak cenzurovány či upravovány.

Mohu vybízet své zaměstnance či jiné spolupracující osoby k přípravě recenzí?

Ne. Kvůli střetu zájmů není možno úkolovat či jinak vybízet své zaměstnance či další spolupracující osoby k přidávání recenzí.

Děkujeme, že na Alza.cz naše zboží a služby aktivně hodnotíte. Ať již se jedná o kladnou, nebo zápornou recenzi, pomáháte ostatním zákazníkům činit správná a informovaná rozhodnutí.

0
Vytisknout
P-DC1-WEB30
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Na vašem soukromí nám záleží My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací