Sebelépe vyplněné parametry a napsaný popisek nevyváží osobní zkušenost s používáním produktu. Na Alza.cz to dobře víme. A protože naším cílem je spokojený zákazník, dáváme všem možnost podělit se o poznatky nabyté používáním konkrétního produktu.
Osobní zkušenost je nenahraditelná. Jsme vděční za každého zákazníka, který se rozhodne podělit se o své poznatky z používání produktu nebo služby zakoupené u nás. Každá uživatelská recenze a veřejně publikovaný dotaz projde schvalovacím procesem. Cílem není cenzura nebo snaha o zatajování negativ. Ba naopak. Cílem je zajistit, abychom na našem webu nepublikovali falešná hodnocení, která by naše zákazníky mohla uvést v omyl.
i
Recenze je ze své podstaty subjektivní hodnocení, nikoliv vědecká práce. Řadu vlastností produktů či služeb ani objektivně zhodnotit nelze, například design nebo velikost. Nebojte se tedy sdílet i své osobní dojmy či pocity.
i
Výčet výše není ani zdaleka úplný. Při psaní recenzí se stačí spolehnout na zdravý rozum a slušnost. Zakázány jsou recenze, které porušují právní řád České republiky.
Recenzi můžete přidat přímo u produktu stisknutím tlačítka „Napsat recenzi“. Zakoupené zboží lze hodnotit i u vašeho osobního účtu – sekce „Zakoupené zboží“. Stačí k produktu uvést počet hvězdiček a automaticky se vám zobrazí formulář pro hodnocení.
Recenze můžete psát přímo u produktu – možnost je nad popiskem.
Uživatelská hodnocení naleznete v záložce „Recenze“. A právě zde lze recenze i přidávat po kliknutí na tlačítko „Napsat recenzi“.
Recenze můžete psát přímo ve svém uživatelském profilu.
Recenzi pište ve chvíli, kdy již máte s produktem přímou zkušenost, a můžete tak jeho přednosti i zápory určit.
Recenzi naopak nepište, pokud je produkt zatím na cestě, případně jste jej neměli příležitost použít či rozbalit.
Na druhou stranu není nutný ani druhý extrém: pro potřeby recenze není potřeba, abyste produkt usilovně testovali několik měsíců. Klidně napište hodnocení založené na vašich prvních dojmech po pár dnech používání – ideálně na tuto skutečnost upozorněte: „Mé dojmy z prvního týdne používání vysavače jsou převážně kladné, mám ale i několik výhrad. V prvé řadě...“.
Ano, recenzi můžete napsat kdykoliv, včetně produktů, které nejsou skladem, případně u kterých byl již prodej ukončen.
Ne. Pouze registrovaní zákazníci mohou přidávat recenze.
Nemůžete. Recenze u nás mohou publikovat pouze zákazníci s „ověřeným nákupem“. Jinými slovy, abyste u nás mohli recenzovat, musíme si být jistý, že produkt vlastníte.
Proč tomu tak je? V případě recenzí nám nejde o kvantitu, ale kvalitu. Snažíme se proto zabránit falešným recenzím, které mají za cíl ovlivnit úsudek našich zákazníků. Pouze v případě zákazníků s „ověřeným nákupem“ si můžeme být jisti, že produkt reálně zakoupili a mají možnost objektivně posoudit klady a zápory daného produktu.
Do recenze uvádějte pouze skutečnosti, které se týkají přímo vašich dojmů z konkrétního produktu nebo služby. Hodnocení dopravy, reklamace platby apod. není pro produkt jako takový relevantní a důsledkem řešení problému tímto způsobem bude pouze to, že náprava potrvá delší dobu.
Každá recenze prochází kontrolou a schválením. Snažíme se tak činit co nejrychleji, přesto může trvat několik hodin, v krajním případě až 7 dní, než se vaše recenze publikuje.
Pokud již uběhla delší doba a vaše recenze stále nebyla na webu Alza.cz publikována, pak pravděpodobně porušuje pravidla pro uživatelské hodnocení na Alza.cz. V takovém případě máte možnost recenzi připravit znovu (a lépe).
Pokud se domníváte, že vaše hodnocení bylo odmítnuto neprávem, můžete nám napsat prostřednictvím Kontaktního formuláře. Upozorňujeme však, že na publikování recenze na Alza.cz není právní nárok a vyhrazujeme si možnost uživatelské hodnocení nepublikovat, zejména v případě pochybností o nezaujatosti či pravdivosti recenze.
Ne, negativní recenze neupravujeme. Pokud neobsahují vulgarismy, týkají se produktu a nejsou v rozporu se zákonem, jsou bez jakýkoliv úprav schváleny. Je v našem nejlepším zájmu prodávat pouze takové zboží, se kterým jsou zákazníci spokojeni. Pokud již recenzi upravujeme, vždy dbáme na to, aby bylo zachováno vyznění vašeho původního textu.
Alza.cz se zavazuje respektovat osobnostní práva u vaší recenze, tzn. vždy vás uvést jako autora recenze. Alza může opravit v recenzi pravopisné chyby a upravit recenzi, pokud je to nutné pro splnění zákonných požadavků. Např. někdy ve svých recenzích chválí zákazníci vitamíny tak, až to vypadá, že jde o léky - a to se prostě nesmí.
i
26.12.2022 – Pokud budete číst uživatelskou recenzi na Alza.cz, můžete si být jistí, že pochází od reálného zákazníka, který má s produktem reálné zkušenosti, a může vám tak nabídnout upřímný názor na jeho (ne)kvality. Více informací: Odstranění neověřených recenzí.
Uživatelská recenze představuje upřímné a objektivní shrnutí vašich zkušeností s používáním výrobku. Při psaní recenze si nevymýšlejte, uvádějte vše podstatné a v souvislostech. Nejste s výrobkem spokojeni? Pak určitě neváhejte a uveďte vše, co vás na výrobku nemile překvapilo. Vše ale není černobílé, a tak nezapomeňte uvést také klady a zohlednit kontext.
Chápeme, že váš čas je drahocenný a na přípravu recenze nemáte několik hodin. Recenze tedy nemusí nutně být obsáhlý traktát řešící vše od obsahu balení až po ekologickou stopu produktu. Zhodnotit pouze dílčí, pro vás podstatnou vlastnost produktu je v pořádku. Zkuste však prosím na tuto skutečnost upozornit a zasadit svou recenzi do kontextu. Stačí uvést úhel pohledu, ze kterého jste ke psaní recenze přistupovali.
Když nás něco zklame, máme tendenci vidět rudě. Je v pořádku produkt podrobit spravedlivé kritice. Jen tak prosím čiňte v mezích slušnosti. Namísto extenzivního využití co nejširší palety vulgarismů se zaměřte na popsání konkrétních nedostatků, se kterými jste se setkali. Jedině tak vaše recenze projde schvalovacím procesem a bude moci reálně pomáhat dalším zákazníkům.
Naši kolegové, kteří recenze schvalují, se rádi zasmějí. Ale všeho s mírou: snaha o vtip by neměla být na úkor srozumitelnosti a obsahové hodnoty recenze. Stejně tak si po sobě recenzi alespoň jednou přečtěte, zda dává smysl. Zjevné chyby a překlepy opravíme, pakliže ale text nebude dávat smysl, nebudeme moci recenzi schválit.
Uživatelské recenze na Alza.cz jsou nestranné, objektivní a nezaujaté. Ať už se jedná o recenzi napsanou z iniciativy výrobce, distributora nebo partnera Alza Marketplace, je zakázáno zveřejňovat na Alza.cz recenze, které nepředstavují autentickou zkušenost zákazníka. Zejména je zakázáno si zajišťovat – ať již udělením finanční nebo jiné výhody – pozitivní hodnocení svých produktů nebo služeb, případně cíleně poškozovat konkurenci účelovou publikací negativních recenzí.
Zákaz se nevztahuje na propagační kampaně, kdy Alza.cz nebo partner motivuje zákazníky k napsání recenze na Alza.cz, a to za podmínek:
Ve své podstatě je to prosté: zákazník za napsání recenze může být odměněn - pořadatel akce je ale povinen respektovat názor zákazníka, a to ať již je pozitivní nebo negativní.
V zásadě ano. Pod podmínkou, že zákazníci mohou svobodně vyjádřit svůj názor, jejich text není nějak kontrolován ani cenzurován.
Ano. Taková akce by však měla být realizována s vědomím Alza.cz. Udělení dárku nesmí být podmíněno způsobem, který by zákazníky motivoval k zatajování negativ nebo zveličování pozitiv. Pochopitelně platí, že recenze nesmí být ze strany pořadatele akce nějak cenzurovány či upravovány. Pořadatel smí přiznání odměny podmínit pouze splněním formálních pravidel pro publikaci recenzí na Alza.cz (recenze neobsahuje vulgarismy, rasismus, výzvy k násilí apod.).
Děkujeme, že na Alza.cz naše zboží a služby aktivně hodnotíte. Ať již se jedná o kladnou, nebo zápornou recenzi, pomáháte ostatním zákazníkům činit správná a informovaná rozhodnutí.