Aleš Zavoral, zakladatel a předseda představenstva Alza.cz.
Realizace projektu prodejny budoucnosti trvala jeden rok.
Realizace nás vyšla na 5 milionů Kč.
Naším cílem byla inovace, technologický pokrok a snížení personálních nákladů.
Plocha prodejny činí 60 m2
Ano, plánujeme další takové prodejny zhruba o stejné velikosti.
Prodejny budoucnosti se chystáme otevřít u metra Budějovická a Můstek.
Nikoliv, důvodů bylo hned několik.
Odhadujeme, že ušetříme 6 pracovních míst na každou prodejnu.
Běžné pobočky pochopitelně zachováme. Na přímém kontaktu se zákazníkem si zakládáme.
Především jsou prodejny budoucnosti otevřeny nonstop – 24 hodin, sedm dní v týdnu a rovněž o svátcích.
Prodejny minimalizují ztrátu času zákazníka, zvyšují úsporu peněz a nabízejí komfortní vybavení.
O poznání větší komfort vyzvednutí zakázky, množství zboží skladem či možnost videohovoru s péčí o zákazníky. Nachází se zde několikanásobně vyšší počet boxů (schránek), které díky své větší velikosti umožňují vyzvednutí objemnějšího zboží (takže zde můžete vyzvedávat např. TV či větší notebooky atd.)
Na prodejně zatím v současné době není skladová zásoba. Obsahuje pouze zboží, které si tam zákazník objedná s cílem je vyzvednout. V plánu je však mít velkoobrátkové zboží skladem připravené k okamžitému odběru.
Prozatím ne, avšak již brzy půjde tato možnost vyfiltrovat přímo na našem e-shopu.
Ano, samoobslužné panely poskytují vícejazyková rozhraní.
Ano, je to možné.
Manuál je k dispozici ve formě videonávodu na našich stránkách alza.cz.
Plánujeme směny po 12 hodinách a v případě zájmu tuto službu rádi rozšíříme i na 24/7.
Nikoli, to je vyloučené.
V prodejně je nainstalovaný alarm a kamerový dohled, jenž je napojený online na pult centrální kontroly. Dodatečná ochrana bude eventuálně řešena na základě událostí v ostrém provozu a v závislosti na dané lokalitě.
Ne, takovouto možnost v současnosti neplánujeme.
Věříme, že touto cestou se ubírá trend nakupování. Zákazník nechce být omezován otevírací dobou a současný úspěšný projekt Alzabox to jen potvrzuje.
Zcela určitě ne. Věříme, že při kontaktu se zákazníkem bude vždy potřeba lidský faktor.
Jde spíše o úhel pohledu. Vidíme to tak, že tento princip šetří čas a současně přináší komfort při nakupování. Vývoj lze sledovat např. u oblíbenosti nakupování přes aplikaci namísto webu jako takového.