Novinka Fove VR vnese do světa virtuální reality neotřelé řešení – sledování pohybu očí. Funkcionalita potěší hráče, má potenciál rozšířit možnosti virtuálních světů a ukázat další ze směrů, kudy by se technologie mohla ubírat. Jak to všechno funguje a co dalšího Fove umí?
Co do technických parametrů souprava Fove potěší rozlišením 2560 × 1440, které předčí většinu konkurence. To při zobrazovací ploše 5,7". V ostatních číslech zůstává věrná současnému standardu, umí 70 snímků za sekundu a 360° rozsah s šířkou zorného pole 100°, což je pro změnu o něco méně než u souprav HTC Vive či Oculus Rift. Stejnou šířkou se chlubí například PlayStation VR.
K VR-ready sestavám se Fove nechá připojit pomocí HDMI a USB 3.0 portů. Zatímco hlavu zatíží 520 g hardwaru, peněžence a svědomí z útraty odlehčí spekulace o ceně. Prozatím je udáváno slušných 15 000 Kč, VR hračky umí být i výrazně dražší. Uvedení na trh je plánováno na duben letošního roku a za realizaci pokročilého konceptu vděčíme mimo jiné úspěšné crowdfundingové kampani na serveru Kickstarter.
Náhlavní souprava vycházející ze zařízení Oculus Rift chce současnou konkurenci překonat pomocí dvojice infračervených senzorů. Ty budou snímat směr pohledu, získaná data brýle Fove využijí hned k několika účelům, od efektních prvků ovládání až po snížení požadavků na výkon hardwaru.
V první řadě zaujme lehký sci-fi nádech výběru z nabídek a vůbec ovládání všeho pouhým pohledem. Doufáme, že bude efektní vychytávka i patřičně praktická. Další funkce by měla ulevit hardwaru počítače. Při vykreslování virtuální reality se zapotí i ty nejsilnější grafické karty pro VR, headset Fove dokáže uspořit jejich výpočetní výkon důrazem na oblast, kterou skutečně sledujete. U zbytku obrazu mezitím ubere na ostrosti. Příjemným vedlejším efektem takového řešení má být mnohem větší vtažení do hry.Výzvou pro herní vývojáře by měla být zmíněná vymoženost sledovaných očí. Díky senzorům získává systém od hráče zpětné reakce, mimo pohledu zachytí i emoce. Zajímavým způsobem se tak rozšíří možnosti interakce s virtuálními postavami.
Jako první velký herní projekt využije novinku chystaná akční střílečka Project Falcon a jistě nezůstane jen u něj. Výrobce se pochlubil nadšenými ohlasy vývojářů, sám nelení a už stačil vydat podporu pro enginy Unreal nebo Unity. Než výběr nových titulů naroste, mohou se hráči těšit z kompatibility s aplikacemi OSVR a podpory platformy SteamVR.
Zatímco jedna vrátka možností virtuální reality Fove otevřelo, do jiných se dvakrát nehrne. Jeho slabší stránkou je sledování pohybu hráče v prostoru. Této oblasti se jiné sety věnují více, například HTC Vive je pro tento účel vybaven dvojicí senzorů, zatímco k soupravě Fove přibalil výrobce jen jednu kameru. Na celý obsah balení se můžete podívat v našem unboxing videu, které je zároveň předzvěstí chystané recenze.
V recenzi se podíváme na možnosti a schopnosti nové technologie i na případné mouchy velice slibně znějícího zařízení. Jak dobře funguje ovládání pohledem? Skutečně se naplní sliby o novém herním zážitku? Na testování se opravdu těšíme.