Jednou z těch vůbec nejprodávanějších grafických karet, které jsou založeny na nejnovějším grafickém čipu NAVI 10 společnosti AMD, je v současnosti Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G. A není se ani čemu divit. Společnost Sapphire je totiž na Radeony úzce a dlouhodobě zaměřena, a v jejím portfoliu tak vlastně ani jiný typ grafické karty nenaleznete. Grafickou kartou Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G pak společnost Sapphire cílí zejména na všechny náročnější hráče počítačových her, kteří však zároveň nechtějí kvůli svému koníčku sahat příliš hluboko do kapsy. Jestli se vám investice do grafické karty Sapphire Pulse RX 5700 8G vyplatí, o tom se můžete sami přesvědčit, protože my jsme ji pro vás na Alza.cz otestovali.
Grafická karta Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G je postavena na nejnovějším herním grafickém čipu Navi 10 (XT) společnosti AMD v plné konfiguraci, na který jsou pomocí 256bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR6 o kapacitě 8 GB. Svým výkonem pak Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G spadá do segmentu grafických karet vysokého výkonu (high-end), kde zaujímá střední příčky výkonnostního žebříčku.
Grafická karta Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G disponuje dvěma BIOSy (Boost/Silent). Ve výchozím nastavení byla grafická karta pomocí přepínače BIOSu nastavena do Boost režimu (BIOS1). V tomto režimu je pak základní frekvence grafického čipu 1 670 MHz, herní frekvence 1 815 MHz, boost frekvence 1 925 MHz a TDP grafického čipu 195 W. Frekvence grafických pamětí pak byla 1 750 MHz, což u pamětí typu GDDR6 představuje efektivní frekvenci 14 000 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 65/20 MHz (base/boost) a TDP navýšeno o 15 W. Grafické paměti jsou taktovány v referenčních hodnotách Radeon RX 5700 XT.
V režimu Silent (BIOS2) je pak grafická karta Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G taktována plně v referenčních hodnotách Radeon RX 5700 XT, tedy 1605/1905/1750 MHz (Base/Boost/VRAM) a TDP 180 W.
Grafická karta Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G je poměrně kompaktní kartou, která na délku měří jen 254 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 3 rozšiřující sloty. O chlazení se stará pasiv složený z hliníkových žeber, který je vybaven pěti tepelnými trubicemi (heatpipes) a pro lepší odvod tepla z grafického čipu také měděnou dosedací základnou. Moduly grafických pamětí a napájecí kaskáda jsou chlazeny pomocí speciálního chladicího plátu (heatsink plate). Všechny důležité komponenty grafické karty jsou tak kvalitně chlazeny.
Aktivní část systému chlazení tvoří dva 95mm ventilátory DUAL-X, které jsou pro delší životnost a tišší chod uloženy ve dvojitých kuličkových ložiskách. Technologie uchycení ventilátorů Quick Connect pak zajišťuje jejich velmi snadnou výměnu při poruše nebo odmontování při údržbě. Grafická karta podporuje technologii Intelligent Fan Control, která při nízkých teplotách zastaví oba ventilátory, a zamezí tak zbytečné hlučnosti (semi-pasivní chlazení). Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G v režimu boost (BIOS1) skóre 99,6 % (v režimu silent pak 99,5 %), a v těchto testech stability snímkové frekvence tak prošla (minimální hranice je 97 %).
O napájení grafické karty Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G se stará 7 + 2fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 6-pin a jednoho 8-pin konektoru. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 240 W (max. 360 W) a ten k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 650 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G řešeny pomocí tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port) a jednoho konektoru HDMI 2.0.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G zařadili následující modely ze segmentu vysokého výkonu (high-end):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family |
Velikost Transistory Výroba |
SP TMU ROP |
VRAM Velikost Bus/Clock |
Base Clock Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G | Navi 10 Navi 10 XT RDNA |
251mm2 10,300 million 7nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1670 MHz 1925 MHz 1827 MHz |
PCIe 4.0 x16
240 W |
Gigabyte Aorus RTX 2080 Ti XTREME 11G | TU102 TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2 18,600 million 12nm FinFET |
4352 272 88 |
GDDR6 8.192 GB 352b/14000 |
1350 MHz 1770 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Gainward RTX 2080 SUPER Phantom GLH | TU104 TU104-450-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
3072 192 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/15500 |
1650 MHz 1860 MHz 1965 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Asus Dual RTX 2080 O8G | TU104 TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
2944 184 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1515 MHz 1800 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
225 W |
MSI RTX 2070 SUPER Gaming X TRIO | TU104 TU104-410-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1605 MHz 1800 MHz 1950 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
MSI RTX 2070 VENTUS 8G | TU106 TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1410 MHz 1620 MHz 1785 MHz |
PCIe 3.0 x16
175 W |
Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS | GP102 GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2 12,000 million 16nm FinFET |
3584 224 88 |
GDDR5X 11.264 GB 352b/11104 |
1557 MHz 1671 MHz 1893 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Sapphire Radeon VII 16G HBM2 | Vega 20 Vega 20 XL GCN 5.1 GEN |
331mm2 13,230 million 7nm FinFET |
3840 240 64 |
HBM2 16.384 GB 4096b/2000 |
1400 MHz 1750 MHz 1766 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC | Navi 10 Navi 10 XT RDNA |
251mm2 10,300 million 7nm FinFET |
2560 160 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1650 MHz 1905 MHz 1850 MHz |
PCIe 4.0 x16
235 W |
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 | Vega 10 Vega 10 XT GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14nm FinFET |
4096 256 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1890 |
1247 MHz 1632 MHz 1515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10 Vega 10 XL GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14nm FinFET |
3584 224 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1600 |
1156 MHz 1590 MHz 1496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá z celkem 20 průchodů minutové scény Time Spy a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během nichž grafická karta pracuje na plný výkon a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Jak tedy grafická karta Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G v tomto zátěžovém testu dopadla?
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ | |||
---|---|---|---|
Sapphire Pulse RX 5700 8G | Boost mode | Silent mode | Poznámka k měření |
Pracovní teplota | 72 °C | 74 °C | měřeno jako maximum v posledním průchodu |
Junction teplota (Hotspot) | 90 °C | 90 °C | měřeno v posledním průchodu |
Teplota VRAM | 80 °C | 88 °C | měřeno v posledním průchodu |
Reálná pracovní frekvence | 1 827 MHz | 1 772 MHz | měřeno jako průměr v testu |
Spotřeba systému | 319 W | 303 W |
měřeno jako průměr v posledním průchodu
|
Otáčky ventilátorů | 1 650 ot/min | 1 160 ot/min |
měřeno na konci testu |
Hlučnost | 40,7 dBA | 34,6 dBA | interpolováno z otáček ventilátorů |
V režimu Boost mode (BIOS1) se teploty grafické karty Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G na konci zátěžového testu držely na 72 °C při otáčkách ventilátorů kolem 1 650 ot/min, které při této rychlosti generovaly vyšší hlučnost 40,7 dBA. Frekvence grafického čipu se na konci zátěžového testu pohybovala kolem hranice 1 827 MHz.
V režimu Silent mode (BIOS2) se pak teplota držela na 74 °C při rychlosti ventilátorů jen kolem 1 150 ot/min a nízké hlučnosti 34,6 dBA. Frekvence grafického čipu se pak pohybovala o nějakých 55 MHz níže (1 772 MHz).
Následující grafy pak ukazují, jak si provozní vlastnosti Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.
Počítačová hra RAGE 2 je akční střílečka z pohledu první osoby, která se odehrává v post-apokalyptickém světě po pádu meteoritu. Hra byla postavena na herním engine Apex vývojáři ze studia Avalanche Studios a ID Software a vydána v květnu 2019 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Sekreto Wetlands (Kvasirk’s Laboratory) po dobu 53 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Tom Clancy's: The Division 2 je online akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která se odehrává v blízké budoucnosti ve Washingtonu DC. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2019 společností Ubisoft. Hra podporuje nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno ve vestavěném benchmarku po dobu 89 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Metro Exodus je počítačová hra z pohledu první osoby, která se odehrává v otevřeném světě postapokalyptického Ruska roku 2036. Jedná se o třetí pokračování ze série Metro, která vznikla na základě románu Dmitrije Glukhovského. Hra Metro exodus byla postavena na herním engine 4A engine vývojáři ze studia 4A Games a vydána v únoru 2019 společností Deep Silver. Měření snímkové frekvence a frame times jsou prováděna na vestavěném benchmarku po dobu 102 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Battlefield V je již 16. dílem akční střílečky z pohledu první osoby, který nás tentokrát zavede zpět do období druhé světové války. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a vydána v listopadu 2018 společností Electronic Arts. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě severní Afriky v misi Butcher & Bolt po dobu 82 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Shadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Strange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Far Cry 5 je akční počítačová RPG, odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing nastaven na LOW.
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů (FHD) na MSAA × 4, v rozlišení 2 560 × 1 440 pixelů (WQHD) na MSAA × 2 a v rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.
Herní testy grafické karty Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
V případě grafické karty Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G se reálná frekvence grafického čipu v zátěžovém testu 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala v průměru kolem 1 827 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 14 000 MHz.
Reálná frekvence Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G tedy byla o zhruba 20 MHz nižší nežli u grafické karty Gigabyte X 5700 XT Gaming OC, a měli bychom tak u ní také počítat s o něco nižším výkonem. Jak ale můžete z našich herních testů vidět, on ten výkonnostní rozdíl nebyl nijak dramatický, či spíše vůbec žádný. Ve hrách se totiž výkonnostní rozdíl mezi oběma Radeony pohyboval v průměru jen do 1 % ve prospěch Gigabyte, a tak jsem byl s výkonem grafické karty Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G spokojen.
Přetaktování grafické karty Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G jsem prováděl pomocí nástroje MSI Afterburner tak, abych v žádném případě neohrozil kartu, a nepřišel tak o její záruku. Na maximum (50 %) jsem zvýšil pouze hranici spotřeby (Power Limit), napětí grafického čipu jsem nechal na výchozích hodnotách 1,200 V (víc ani oficiálně nastavit nejde).
Postupně jsem zvyšoval hodnoty frekvence grafického čipu a grafických pamětí a následně pak testoval stabilitu v počítačových hrách. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota 2 110 MHz pro grafický čip a 930 MHz pro grafické paměti (14 880 MHz efektivně).
S nastavenou frekvencí jádra navýšenou na 2 110 MHz a pamětí na efektivních 14 880 MHz jsem pak otestoval některé hry z testovací metodiky s následujícími výsledky:
Pomocí ručního přetaktování se mi z grafické karty Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G podařilo získat v průměru ještě zhruba o něco více než 7 % dalšího výkonu, což samozřejmě není příliš, avšak v některých hrách by se to přeci jen hodit mohlo. Na spotřebě celé sestavy se však toto přetaktování projevilo v počítačové hře The Division 2 výraznými téměř 100 W navíc.
Musím ale poznamenat, že po takovémto přetaktování se otáčky ventilátorů grafické karty Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G pohybovaly nad hranicí 2 500 ot/min a karta byla velmi hlučná. Je vidět, že kvůli kompaktnímu systému chlazení není tato grafická karta na nějaký větší OC příliš vhodná, a proto si její přetaktování nejdříve velmi dobře rozmyslete. I přes vysoké otáčky se totiž Junction teplota grafického čipu (Hotspot) pohybovala nad hranicí 100 °C.
Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G v počítačové hře The Division 2.
Grafická karta Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G, potažmo všechny Radeony RX 5700 XT nabízí zajímavý herní výkon všem náročnějším hráčům počítačových her. Ten se pohybuje lehce nad úrovní konkurenční GeForce RTX 2070, avšak na novou GeForce RTX 2070 SUPER přeci jen nějaké to procento ztrácí. Oproti konkurenčním RTX kartám ovšem tyto Radeony nenabízí podporu akcelerace real-time ray tracingu, což však prozatím nevidím jako velký problém, protože her s podporou ray tracingu je v současnosti docela málo. Možná později, s přibývajícím počtem ray tracingových titulů, by to však problém být mohl. Pokud tedy budete chtít ray tracingu využívat již dnes, budete muset sáhnout po nabídce konkurence a pořídit si nějakou tu GeForce řady RTX. Nejlépe pak ty úplně nejvýkonnější, jako jsou GeForce RTX 2080 Ti či GeForce RTX 2080, jejichž pořizovací cena je však ve srovnání s Radeony RX 5700 XT téměř astronomická.
Samotná Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G je poměrně kompaktní grafickou kartou, která při své délce jen 254 mm nabízí slušně technicky zpracovaný systém chlazení se dvěma ventilátory Dual-X. Na kartě nechybí podpora semi-pasivního chlazení (Intelligent Fan Control) či LED osvětlení, které však nelze nijak ovládat. Zapomenout pak nesmíme ani na Dual BIOS, díky němuž si můžete Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G přepnout do tichého režimu Silent (BIOS2), ve kterém pak tuto grafickou kartu ve svém PC téměř neuslyšíte. Sice tak přijdete o trochu výkonu, protože v režimu Silent se vám na kartě nastaví automaticky také nižší (referenční) takty grafického čipu, ve hrách to však nijak dramaticky nepocítíte a odměnou pak pro vás budou mnohem lepší provozní vlastnosti této grafické karty.
Kompaktní rozměry grafické karty Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G si však vybraly také svou daň. Menší rozměry chladiče znamenají také nižší chladicí výkon, a tak ve výchozím nastavení (BIOS1) není grafické karta Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G žádným tichošlápkem. Hlučnost těsně pod hranicí 41 dBA sice není nic tragického, avšak pro toho, kdo má ve svém PC rád absolutní ticho, je to už celkem dost. Druhou věcí je pak přetaktování. Grafickou kartu Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G můžete sice taktovat až kamsi ke hranici 2 000 MHz, ale popravdě bych vám to právě kvůli nižšímu výkonu kompaktního chlazení příliš nedoporučoval
Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G
Grafické kartyGrafická karta Sapphire Pulse RX 5700 XT 8G nabízí atraktivní herní výkon všem náročnějším hráčům počítačových her. Tato karta disponuje v poměrně kompaktních rozměrech celkem solidním systémem chlazení. Na nějaký větší overclocking však s touto grafickou kartou raději zapomeňte.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.