Servis v Alza.cz
Jednoduchý. Rychlý. Spolehlivý.
Jak můžu reklamovat a vrátit zboží
1. Reklamace v autorizovaném servisu
Autorizované servisy přinášejí vyšší komfort, flexibilitu a rychlost při řešení Vašich reklamací. Pokud má váš produkt autorizovaný servis, je rychlejší a snazší reklamovat Váš výrobek přímo tam.
Vyhledat můj autorizovaný servis2. Jednoduše do AlzaBoxu
- Ve svém účtu si založte reklamaci online.
- Produkt pečlivě zabalte a balíček čitelně označte číslem případu včetně písmen.
-
Doneste zboží do jakéhokoliv AlzaBoxu, zvolte možnost "Odeslat" a zadejte číslo případu.
-
Doporučujeme si vytisknout Reklamační formulář, který naleznete v podrobnostech založeného případu.
- Odstřihněte z formuláře spodní část s adresou a čárovým kódem.
- Horní část vložte dovnitř zásilky společně s produktem a spodní část nalepte na pečlivě zabalenou zásilku.
- U AlzaBoxu následně stačí pouze kliknout na tlačítko "Odeslat" a naskenovat čárový kód.
- RMA číslo prosím nepište přímo na originální obal zboží, dojde tím k jeho znehodnocení.
- Před vložením balíčku do AlzaBoxu z něj odstraňte všechny dřívější přepravní štítky. Pomůžete nám tím rychleji identifikovat Váš případ.
- Pokud se balíček nevejde do otevřené schránky, tak schránku nezavírejte a vraťte se k obrazovce. Vyberte "Otevřít větší schránku" a postupujte podle instrukcí.
- Nevkládejte prosím případ do stejné schránky, ze které si vyzvedáváte objednávku. Výrazně tím ztížíte identifikaci Vašeho případu.
- Zabalenou zásilku doporučujeme změřit. Maximální rozměry jsou 43 x 33 x 57 cm. Pokud je váš balík větší, přineste nám jej na kteroukoliv pobočku Alzy nebo ho zašlete přepravní společností.
Na co si dát pozor? -
Doporučujeme si vytisknout Reklamační formulář, který naleznete v podrobnostech založeného případu.
3. Osobně na prodejně
- Zboží připravte a doneste na kteroukoliv pobočku Alzy kromě prodejen budoucnosti na Floře, Antala Staška a Můstku, které jsou bezobslužné a zatím neumožňují přijímat reklamace.
-
Pro urychlení odbavení doporučujeme zadat reklamaci online.
4. Poštou nebo přepravní společností
- Ve svém účtu si založte reklamaci online.
- Zboží připravte a bezpečně zabalte.
- Přiložte Reklamační formulář, který naleznete v podrobnostech založeného případu, nebo přiložte průvodní dopis s popisem závady, kopií nákupního dokladu a vaší zpětnou adresou, případně i s číslem vašeho bankovního účtu pro případ vrácení peněz.
-
Předejte zboží přepravní společnosti a odešlete na adresu:
Alza.cz - reklamace
Prologis Park - Gate 70
Severní 255,
252 19 Chrášťany
5. Dorazilo mi poškozené zboží
- Pokud byla doručovatelem zásilky Česká pošta, je nutné z Vaší strany podat reklamaci do 2 pracovních dnů od převzetí zásilky. Podat reklamaci na poškození zásilky může totiž pouze příjemce. Postup naleznete na stránce České pošty. Po nahlášení reklamace u České pošty postupujte podle následující odrážky. U ostatních přepravců postupujte rovnou podle následující odrážky.
-
Ve svém účtu založte nový případ (zvolte "doručeno poškozené nebo nekompletní") a sepište nám prosím potřebné informace.
- Pro urychlení přiložte i fotografie poškozeného produktu a obalového materiálu. Jakmile založíte případ, budeme Vás kontaktovat s řešením situace.
- Více informací zde
Chcete reklamovat mobil nebo tablet?
Před servisem telefonu či tabletu, resp. jeho reklamací, jej nejdřív zkuste uvést do továrního nastavení. Často může být chyba v aplikaci třetí strany, čímž se oprava telefonu, případně tabletu, vyřeší nesrovnatelně rychleji. Níže najdete návod, jak na to.
Jak vrátit telefon do továrního nastavení
Oprava mobilu či tabletu? Zálohujte svá data!
Chcete reklamovat mobil či tablet anebo jej budete vracet do továrního nastavení? Pak nezapomeňte zálohovat svá data. Servis mobilů je totiž zpravidla spojen s jejich uvedením do továrního nastavení. Níže najdete návod, jak zálohovat telefony různých značek.
Jak zálohovat a obnovit telefon
Otázky a odpovědi
Zakoupil jsem zboží a není funkční
Zakoupil jsem zboží a bylo mi doručeno poškozené nebo nekompletní
Co potřebuji k reklamaci za dokumenty?
Liší se nějak reklamace, pokud jsem zboží koupil jako podnikatel?
Je potřeba přinést i příslušenství?
Mám závadu na příslušenství, je potřeba k reklamaci přinést i hlavní výrobek?
Jak se mě týkají nová pravidla pro e-shopy od 6.1.2023?
Potřebuji originální obal od výrobku?
Může reklamaci vyzvednout někdo jiný?
Pokud jste firemní zákazník, případný dobropis předáme pouze osobě, která je uvedená v registraci.
Přijdu o svá data v zařízení?
Dostal jsem v servise protokol o neopravitelnosti, co mám dělat?
Mohu si při reklamaci produktu vybrat, jestli chci nový produkt nebo vrátit peníze?
Je nutné mít při reklamaci produktu s sebou doklad o zaplacení?
Popis reklamačního procesu v Alza.cz
Zadání reklamace a přidělení reklamačního čísla (RMA)
Přijetí zboží, kontrola technikem, oprava v servisu nebo výměna zboží
V průběhu reklamace jste informováni a vždy přesně víte, v jakém stavu je
Reklamaci řešíme v co nejkratším možném termínu, nejdéle do 30 dnů
Co dělat, když ...
Chci odstoupit od smlouvy
Výrobek můžete do 14 dní od zakoupení vrátit, stačí vyplnit online formulář a zboží odeslat nebo donést na naši prodejnu.
Vrátit zbožíDorazilo mi poškozené zboží
- Pokud jste poškození zjistili do 48 hodin od převzetí, kontaktujte neprodleně přepravní společnost
- V dalších případech se obraťte na naší infolinku 225 340 111 nebo zboží v co nejkratší možné době dovezte na kteroukoliv prodejnu Alza.cz
- Doporučujeme pořídit fotodokumentaci a zboží donést kompletní, včetně obalového materiálu a příslušenství
- Více informací zde
Potřebujete poradit s něčím jiným?
Kontaktujte naše call centrum