Alza.cz
Zobrazit katalog

Servis v Alza.cz

Jednoduchý. Rychlý. Spolehlivý.


Jak můžu reklamovat a vrátit zboží

Nejrychlejší

1. Reklamace v autorizovaném servisu

Autorizované servisy přinášejí vyšší komfort, flexibilitu a rychlost při řešení Vašich reklamací. Pokud má váš produkt autorizovaný servis, je rychlejší a snazší reklamovat Váš výrobek přímo tam. Více o výhodách reklamace u autorizovaného servisu najdete v našem článku.

Vyhledat můj autorizovaný servis
Novinka

2. Jednoduše do AlzaBoxu

  • Ve svém účtu si založte reklamaci online.
  • Jestliže není zboží v originálním balení, zabalte ho tak, aby dorazilo nepoškozené. Označení zásilky není potřeba.
  • Pokud vracíte více zboží pod jedním případem, zabalte je společně do jednoho celku (např. krabičky nebo tašky). 
  • Doneste zboží do jakéhokoliv AlzaBoxu, zvolte možnost "Odeslat" a zadejte číslo případu. Pokud máte více případů, zadejte je postupně.
  • Nově si můžete vyřízenou reklamaci v AlzaBoxu také vyzvednout. 
    • Před vložením balíčku do AlzaBoxu z něj odstraňte všechny dřívější přepravní štítky. Pomůžete nám tím rychleji identifikovat Váš případ.
    • Pokud se balíček nevejde do otevřené schránky, tak schránku nezavírejte a vraťte se k obrazovce. Vyberte "Otevřít větší schránku" a postupujte podle instrukcí.
    • Nevkládejte prosím případ do stejné schránky, ze které si vyzvedáváte objednávku. Výrazně tím ztížíte identifikaci Vašeho případu.
    • Zabalenou zásilku doporučujeme změřit. Maximální rozměry jsou 43 x 33 x 57 cm. Pokud je váš balík větší, přineste nám jej na kteroukoliv pobočku Alzy nebo ho zašlete přepravní společností.

    Na co si dát pozor?

3. Osobně na prodejně

Více

4. Poštou nebo přepravní společností

  • Ve svém účtu si založte reklamaci online
  • Zboží připravte a bezpečně zabalte.
  • Přiložte Reklamační formulář, který naleznete v podrobnostech založeného případu, nebo přiložte průvodní dopis s popisem závady, kopií nákupního dokladu a vaší zpětnou adresou, případně i s číslem vašeho bankovního účtu pro případ vrácení peněz.
  • Pošlete zboží přepravní společností (bez nadstandardního pojištění nebo jiných prémiových služeb) a odešlete na adresu:
    Alza.cz – reklamace
    GLP park Gate 70
    Severní 255,
    252 19 Chrášťany
Více

5. Dorazilo mi poškozené zboží

  • Pokud byla doručovatelem zásilky Česká pošta, je nutné z Vaší strany podat reklamaci do 2 pracovních dnů od převzetí zásilky. Podat reklamaci na poškození zásilky může totiž pouze příjemce. Postup naleznete na stránce České pošty. Po nahlášení reklamace u České pošty postupujte podle následující odrážky. U ostatních přepravců postupujte rovnou podle následující odrážky.
  • Ve svém účtu založte nový případ (zvolte "doručeno poškozené nebo nekompletní") a sepište nám prosím potřebné informace.
    • Pro urychlení přiložte i fotografie poškozeného produktu a obalového materiálu. Jakmile založíte případ, budeme Vás kontaktovat s řešením situace.
  • Více informací zde
Jak postupovat?

Chcete reklamovat mobil nebo tablet?

Před servisem telefonu či tabletu, resp. jeho reklamací, jej nejdřív zkuste uvést do továrního nastavení. Často může být chyba v aplikaci třetí strany, čímž se oprava telefonu, případně tabletu, vyřeší nesrovnatelně rychleji. Níže najdete návod, jak na to.
Jak vrátit telefon do továrního nastavení

Oprava mobilu či tabletu? Zálohujte svá data!

Chcete reklamovat mobil či tablet anebo jej budete vracet do továrního nastavení? Pak nezapomeňte zálohovat svá data. Servis mobilů je totiž zpravidla spojen s jejich uvedením do továrního nastavení. Níže najdete návod, jak zálohovat telefony různých značek.
Jak zálohovat a obnovit telefon

Otázky a odpovědi

Zakoupil jsem zboží a není funkční

Ve svém účtu si založte reklamaci online a popište prosím detailně závadu. Zboží následně stačí vložit do AlzaBoxu, přinést osobně na pobočku nebo poslat balíkem (s průvodním dopisem). Po kliknutí na „Reklamovat“ si nejdříve zvolte, kam vám máme vrátit vyřízenou reklamaci. Následně co nejpodrobněji popište závadu a v případě viditelného poškození také přiložte fotografie.

Zakoupil jsem zboží a bylo mi doručeno poškozené nebo nekompletní

Pokud se jedná o poškození a zjistili jste jej do 48 hodin od převzetí, pořiďte fotodokumentaci zachycující škodu na zboží a neprodleně kontaktujte přepravní společnost. Následně ve svém účtu založte nový případ (zvolte "doručeno poškozené nebo nekompletní") a sepište nám prosím potřebné informace. V případě nedoručení některého produktu z objednávky (doručeno nekompletní) taktéž založte nový případ stejným způsobem. Po založení případu Vás budeme kontaktovat s řešením situace.

Co potřebuji k reklamaci za dokumenty?

Číslo dokladu o koupi nebo objednávky. Pokud zboží pošlete poštou, přiložte Reklamační formulář, který naleznete v podrobnostech založeného případu , nebo přiložte průvodní dopis s popisem závady, kopií nákupního dokladu a vaší zpětnou adresou, případně i s číslem vašeho bankovního účtu pro případ vrácení peněz.

Liší se nějak reklamace, pokud jsem zboží koupil jako podnikatel?

Pro všechny podnikatele je od 13.4.2023 reklamační lhůta zkrácena na 30 dní. Nákupy od stejného data (13.4.2023) můžou podnikající osoby reklamovat do 24 měsíců. Dřívější obchodní podmínky a reklamační řád je k nalezení zde.

Je potřeba přinést i příslušenství?

Ano, je nutné dodat příslušenství, bez kterého nelze reklamované zboží používat a provést tak jeho diagnostiku. V každém případě doporučujeme přiložit kompletní příslušenství reklamovaného zboží. U televizorů vždy vezměte i stojan, samotná obrazovka by se mohla po cestě snadno poškodit.

Mám závadu na příslušenství, je potřeba k reklamaci přinést i hlavní výrobek?

Ano, obecně příslušenství není možné samostatně reklamovat, proto hlavní výrobek doporučujeme mít vždy s sebou.

Potřebuji originální obal od výrobku?

K reklamaci originální obal není třeba, ale je vhodné v něm zboží přenášet.

Může reklamaci vyzvednout někdo jiný?

Ano, stačí určit tuto osobu jako pověřenou osobu. Zároveň je nutné, aby přebírající osoba měla u sebe originál příjmového dokladu o reklamaci.

Pokud jste firemní zákazník, případný dobropis předáme pouze osobě, která je uvedená v registraci.

Přijdu o svá data v zařízení?

Je to velmi pravděpodobné. Podaří-li se přístroj opravit, standardně se ze servisu vrací v továrním nastavení, které eliminuje případný negativní vliv aplikací třetích stran. Doporučujeme pravidelnou zálohu dat nejen před podáním reklamace. V článku Záloha dat telefonu najdete podrobný návod, jak před opravou mobilu zálohovat modely různých značek.

Dostal jsem v servise protokol o neopravitelnosti, co mám dělat?

Stačí nám napsat přes kontaktní formulář. Nezapomeňte do přílohy nahrát čitelný sken nebo fotku protokolu. Po ověření protokolu u dodavatele Vám zašleme dobropis pro vrácení platby za zboží.

Mohu si při reklamaci produktu vybrat, jestli chci nový produkt nebo vrátit peníze?

Ano, při zadávání reklamace si můžete stanovit preferovanou možnost řešení reklamace. Její konkrétní vyřešení se však stanovuje dle vyjádření autorizovaného servisu.

Je nutné mít při reklamaci produktu s sebou doklad o zaplacení?

Ne, při reklamování produktu není nutné mít s sebou doklad. Postačí nám Váš e-mail, číslo objednávky či sériové číslo produktu.

Popis reklamačního procesu v Alza.cz

Zadání reklamace a přidělení reklamačního čísla (RMA)

Přijetí zboží, kontrola technikem, oprava v servisu nebo výměna zboží

V průběhu reklamace jste informováni a vždy přesně víte, v jakém stavu je

Reklamaci řešíme v co nejkratším možném termínu, nejdéle do 30 dnů

Co dělat, když ...

Chci odstoupit od smlouvy

Výrobek můžete do 14 dní od zakoupení vrátit, stačí vyplnit online formulář a zboží donést do AlzaBoxu, na naši prodejnu nebo odeslat dopravcem.

Vrátit zboží

Dorazilo mi poškozené zboží

  • Pokud byla doručovatelem zásilky Česká pošta, je nutné z Vaší strany podat reklamaci do 2 pracovních dnů od převzetí zásilky. Podat reklamaci na poškození zásilky může totiž pouze příjemce. Postup naleznete na stránce České pošty. Po nahlášení reklamace u České pošty postupujte podle následující odrážky. U ostatních přepravců postupujte rovnou podle následující odrážky.
  • Ve svém účtu založte nový případ (zvolte "doručeno poškozené nebo nekompletní") a sepište nám prosím potřebné informace.
    • Pro urychlení přiložte i fotografie poškozeného produktu a obalového materiálu. Jakmile založíte případ, budeme Vás kontaktovat s řešením situace.
  • Více informací zde
Jak postupovat?

Často kladené dotazy k vrácení zboží

Jaké zboží nelze vrátit?

Ve 14denní lhůtě není možné vrátit např. znečištěné hygienické zboží, rozbalené „mystery“ produkty nebo provedené služby typu Instalace TV na zeď. Veškeré výjimky najdete ZDE.

V jakém stavu by mělo zboží být?

Vrácené zboží by mělo být bez známek používání a v originálním obalu, v opačném případě může být vrácená částka ponížena na základě vzniklého opotřebení.

Je nutné vracet také dárek, který jsem k hlavnímu produktu dostal zdarma?

Pokud byl k produktu dárek zdarma, v rámci odstoupení od kupní smlouvy je nutné jej vrátit společně s produktem.

Mohu vrátit zboží, když jsem jej koupil jako podnikatel?

Ano, u odstoupení od kupní smlouvy v Alze platí stejné podmínky, jako pro spotřebitele.

Potřebujete poradit s něčím jiným?

Kontaktujte naše call centrum

225 340 111
Vytisknout
P-DC1-WEB16
Zkuste naše cookies My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies a další údaje k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a dalších údajů vč. jejich předání pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací
Alzak icon