Snímková frekvence udává, kolik jednotlivých snímků je zařízení schopno zachytit za 1 sekundu videa, nebo kolik snímků za sekundu je schopen zobrazit panel zobrazovače. Snímková frekvence ve videu se udává v jednotkách fps (frames per second), ve fotografii pak sn./s (počet snímků za sekundu). U videa platí, že čím vyšší je snímková frekvence, tím je obraz plynulejší. Obvykle jsou ale vyšší snímkové frekvence dostupné na úkor rozlišení.
Zejména u sportovních a akčních kamer se setkáme s vyšší snímkovou frekvencí, která se hodí pro správné zachycení rychlých akcí. Díky vyšší frekvenci můžete následně docílit velmi kvalitního zpomalení. Např video se 120 fps je při zachování plynulosti možné zpomalit až 4×. Vyšší snímková frekvence videa znamená také „hustší“ zápis jednotlivých snímků, z toho plyne větší datová náročnost.
Při běžné rychlosti přehrávání je rozdíl mezi 60 a 120 fps nepozorovatelný.
Při hodnocení obrazové plynulosti grafiky počítačových her se setkáváme s hodnou snímkové frekvence. Pro plynulou grafiku, při které lidské oko nerozezná jednotlivé obrazy, je minimální hodnota 24 fps. Bezproblémový chod hry zaručí hodnota 60 fps.
U označení rozlišení videa se setkáváme se zkratkou p – progressive(neprokládané) (např. 720p) nebo i – interlaced (prokládané) (např. 1080i). Neprokládané video je tvořeno jednotlivými kompletními snímky, kdežto u prokládaného videa se střídají půlsnímky – nejprve liché řádky, poté ty sudé. Spojením řádků ale nedostaneme jeden snímek, nýbrž dva odlišné.
Dnešní moderní kamery již nabízejí plnohodnotný režim snímání, kdy pod označením např. 60p je kamerou ukládáno skutečně 60 celých snímků za vteřinu.
Naše nabídka digitálních fotoaparátů