Během svátku 28.10. jsou uzavřeny pobočky Děčín, Kladno, Brno-Lískovec a Frýdek-Místek. Všechny ostatní pobočky zůstávají otevřené pro výdej objednávek.
Mastercard Obchodník roku 2021 Philips - Pro bezpečnější jízdu

SoulCalibur VI (NOVINKY) – 2B prověří své meče

Zobrazit katalog

Recenze

Aktualizováno

Bandai Namco zřejmě ví, na která místa správně udeřit, aby se jim podařilo do svého bojovkového titulu SoulCalibur VI přitáhnout zajímavé postavy. Již základní verze oplývala zaklínačem Geraltem z Rivie, ale to se jim zřejmě zdálo málo. V prvním oficiálním DLC (pokud nebudeme počítat Tiru, jež byla přítomna již při vydání) se objevuje hrdinka úspěšného titulu NieR: Automata nesoucí kódové označení 2B. Akrobaticky nadmíru vybavená válečnice dokáže dát na frak nejurputnějším zápasníkům, na něž můžete v mlátičce od studia Project Soul narazit. Jak to dokáže, se dozvíte v naší novince.

NovinkyRecenze (PS4 Pro)Dojmy z hraní (PS4 Pro)


• Žánr: Bojovka • Multiplayer: Ano (online, local) • Vývojář: Project Soul • Vydavatel: Bandai Namco • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (19. října 2018) • Homepage: www.bandainamcoent.com/games/soulcalibur-vi • Čeština: Ne


Části článku:


Soulcalibur VI – Novinky

  1. (4. 1. 2019) SoulCalibur VI si podrobí nevidomá šermířka
  2. (27. 8. 2018) Postavíte se hrozbám Soulcalibur VI se svou postavou?
  3. (17. 6. 2018) V Soulcalibru VI  se setkají staří známí, nováčci i milí hosté
  4. HW nároky pro Soulcalibur VI PC

SoulCalibur VI si podrobí nevidomá šermířka

• Novinka: 4. 1. 2019 • Autor: Jakub Němec

Tvůrci ze studia Project Soul zřejmě mají zálibu v návštěvách vládnoucích dvěma meči. Zatímco v základní verzi SoulCalibur VI jsme si mohli zařádit s Bílým vlkem Geraltem, tak nyní díky DLC (za cca 150 Kč, pokud nemáte season pass) do arény vstupuje androidka z NieR: Automata známá pod jménem 2B. Přináší si s sebou krátkou a dlouhou čepel ovládanou telekinetickou silou a jako bonus jí ještě kryje záda bojový robot. Možná si vzpomenete, jak jsem si v recenzi trošku stěžoval, že nové charaktery v sérii jsou mírně posíleny. To jsem ještě netušil, co nás čeká v DLC. 2B působí jako válečná bohyně.

Soulcalibur VI – 2B (gameplay)

2B působí neuvěřitelně dynamickým dojmem. Mnohdy se soupeř nestihne ani rozhlédnout a už jej mydlí čepele poháněné telekinezí v doprovodu elektrických výbojů útočného drona.

Obrovská rychlost útoku a přirozené vrstvení komb by stačilo na to, aby se 2B řadila mezi nejnebezpečnější postavy ve hře. Ale ona ještě navíc disponuje bojovým dronem, který dokáže nepřátele zpražit pěkně z dálky. Především kombinace elektrických výbojů, jež dostanou nepřítele do vzduchu, s promyšleným užitím obou mečů kmitajících jako masomlýnky je doslova smrtící. Nejednou se mi podařilo protihráče zahnat do kouta už na začátku souboje a on se horko těžko vracel zpět do zápasu.

Mimo samotnou androidku disponující bílou alternací obsahuje DLC vydané 18. prosince novou arénu City Ruins, v níž hrají melodie skladby Soul. Oboje samozřejmě tematicky odpovídá titulu NieR: Automata, z nějž 2B původně pochází. Uvidíme, s jakými postavami nás Bandai Namco překvapí příště, podle místa v nabídce bojovníků můžeme očekávat ještě alespoň dvojici charakterů. Co myslíte, bude se jednat o další návštěvníky, nebo se nyní tvůrci zaměří na bojovníky z dřívějších dílů série SoulCalibur?



Postavíte se hrozbám Soulcalibur VI se svou postavou?

• Novinka: 27. 8. 2018 • Autor: Jakub Němec

Na možnost mírně poupravit existující charaktery jsme si v bojovkách zvykli (extrém tvoří Tekken 6 s šílenou nabídkou úprav). Tvůrci Soulcalibur VI jdou proto mírně proti proudu, protože zde lze vytvořit z gruntu úplně novou postavu, což se jen tak nevidí. K dispozici máte širokou škálu ras, v níž se objevují lidé, démoni, kostlivci, mumie a mnoho dalších variant. Svému avatarovi poté můžete upravit obličej, oblečení, vybavit jej stylovými doplňky a dalšími líbivými proprietami. Zatím tvůrci nenaznačili, zda budeme přiřazovat také údery a zbraně, či budou nějak předdefinované.

Soulcalibur VI – Libra of Soul (Trailer)

Trailer s příběhovým módem lehce naznačí také možnosti úprav postavy.

K čemu nám ovšem takové snažení bude? Abychom si prošli světem Soulcalibur VI, v němž se odehrává příběhová linka Libra of Soul. Vaše postava je zatažena do konfliktu mezi dobrem a zlem a na své pouti po pobřeží Dálného východu se utká s řadou legendárních válečníků, aby se dopracovala k velkolepému finále. Tvůrci zatím neprozradili, jak dlouhá příběhová kampaň bude, ale určitě se jedná o velmi zajímavé osvěžení hratelnosti v bojovkovém žánru. Jsme zvědavi, jestli se vyprávěcího stylu v podání Bandai Namco chytnou také další studia.

Postavy Soulcalibur VI rozšíří několik DLC

Dalším typickým znakem bojovek jsou rozšiřující balíčky, jež kontinuálně přidávají další bojovníky do panteonu válečníků. Bohužel se zde setkáváme s podobným nešvarem, který se objevil naposledy ve Street Fighteru V, tedy zařazování kultovních bojovníků až do DLC, resp. Seasson Passu. V Soulcalibur VI se jedná o Tiru s netradičním kruhovým ostřím, jež patří k oblíbenějším bojovnicím. Poprvé se objevila ve třetím dílu, ale nyní v základní sestavě chybí. Bezpochyby se jedná o způsob, jak si u fanoušků pojistit koupi rozšiřujícího obsahu, s nímž však lze pramálo souhlasit.

Soulcalibur VI – odhalení charakterů (Trailer)

Video představující Tiru jako hlavní tvář prvního DLC.

Na druhou stranu se můžeme těšit na osmnáctku gladiátorů, kteří mezi sebou bez okolků zkříží meče. Mimo jmenovaného Geralta se v Soulcalibur VI objeví nepostradatelné charaktery, mezi nimiž nesmí chybět Mitsurugi, Nightmare, Siegfried, Sophitia, Yoshimitsu či Kilik a mnoho dalších. Stejné péči jako postavám se dostává také různorodým prostředím, v nichž nechybí ani Kaer Morhen. Doufejme, že soubojový systém se povede kvalitně odladit, protože z grafického hlediska vypadá skvěle. Teď jen počkat do 19. října, kdy se spolu bojovníci utkají na PC, PS4 a Xbox One.

Soulcalibur VI – odhalení charakterů (Trailer)

Video z dílny Yellow Motion, které představuje většinu postav ze Soulcalibur VI.



V Soulcalibru VI se setkají staří známí, nováčci i milí hosté

• Novinka: 17. 6. 2018 • Autor: Jakub Němec

Fanoušci déletrvajících soubojových sérií jsou udržováni v neustálém napětí. Na jedné straně se těší na nový díl své oblíbené mlátičky, na druhou stranu trnou, zda se v nejnovějším počinu objeví jimi milovaný charakter. Střídání hratelných postav je totiž jedním z proklínaných postupů všech her, v nichž hlavní roli hrají bojová umění (Street Fighter, Tekken, Mortal Kombat, Injustice). Proto často vytane na mysli hráčů otázka: „Proč tam nemůžou být všichni?“ V dnešní době je to způsobeno především DLC politikou vydavatelů, kteří zásobují svá díla postupně dalším obsahem. 

SoulCalibur VI; screenshot: souboj

Grafická stránka titulu by měla překvapit detailním zobrazením každého úderu.

Soulcalibur VI ovšem slibuje od začátku pestrou škálu oblíbených bojovníků, mezi nimiž je oznámen pouze jeden nováček a jeden velmi vítaný návštěvník. Mezi stálice série patří šermíř s katanou Mitsurugi, Němec Sigfried ohánějící se obouručákem a Nightmare disponující okatým mečem. Těšit se můžete také na bičem mrskající Ivy či démony posedlého Kilika. Devítka charakterů by měla uspokojit všechny fanoušky série, doufáme však, že se portfolio válečníků před vydáním ještě rozšíří (v dostupných videích najdeme 20 slotů u výběru postav).

Nováčkem v sérii je dánský bojovník Grøh vládnoucí dvěma šavlemi. Byl povolán tajemnou organizací Aval, aby se vypořádal se všemi návštěvníky z jiných dimenzí. A jedním z nich by měl být hostující charakter odjakživa nenávidící portály. Řeč je o Bílém vlku, tedy Geraltovi z Rivie, kterého všichni dobře znáte ze série Zaklínač od studia CD Projekt RED. Příznivci značky Soulcalibur zřejmě překvapeni nejsou, protože si už na návštěvy z jiných světů zvykli. V minulých dílech se mohli vžít do kůže Ezia Auditore z Assassin's Creed, Devil Jina z Tekkena nebo rozseknout věčný spor Hvězdných válek v souboji Yody a Darth Vadera.

Vývojářům Soulcaliburu VI se Geraltem povedlo přitáhnout pozornost veřejnosti, jež se normálně mlátičkám vyhýbá, protože o postavu podle děl Andrzeje Sapkowskiho musel zkrátka zakopnout každý fanoušek počítačových her. Studio Bandai Namco nenechalo nic náhodě a ždímá licenci lovce monster až na dřeň. Bojové pohyby Geralta vypadají úplně přesně, jak je známe z třetího dílu Zaklínače, protože tvůrci spojili síly s jeho lidským obrazem v rámci motion capture snímání. S unikátním šermířským stylem se kromě dvojice mečů pojí také zaklínačská znamení, o něž také nebudeme ochuzeni. Aby bylo vše kompletní, jednou z bojových arén bude Kaer Morhen.

SoulCalibur VI; screenshot: Staří známí SoulCalibur VI; screenshot: Siegfried SoulCalibur VI; screenshot: noční můra

Obrázek 1: V rukou hráče je epické zakončení každé bitvy. Obrázek 2: O přítomných záporácích není třeba spekulovat, opět se objeví noční můra. Obrázek 3Oblíbený německý bojovník s obouručním mečem nebude chybět.

Poznávejte bojové umění v Soulcalibur VI

Různých typů bojovek je na trhu velké množství, takže každá musí najít svou silnou stránku, na níž bude lákat hráče a pro kterou se za ní budou vracet. Série Soulcalibur našla svůj svatý grál ve zpracování různých stylů zápasů, jež odpovídají světovým bojovým uměním. Pozorný fanoušek asijských filmů zcela jistě odhalí postavy vládnoucí silami kung fu či wu-šu, v nichž je důležitá obratnost, zatímco evropští svalovci mávající středověkým obouručákem spoléhají spíše na hrubou sílu. V aktuálním díle se můžeme opět těšit na širokou škálu zbraní, v níž mimo mečů objevíme i bojovou hůl, bič nebo kosu.

Tvůrci pečlivě dbají na uvěřitelnost jednotlivých stylů, kterým ovšem propůjčují magické schopnosti vedoucí k efektivním chvatům. Na první pohled vypadá akce neuvěřitelně dynamicky, ale můžeme vidět také důraz na taktiku v průběhu střetu. Typově bych Soulacibur VI přirovnával spíše k Tekkenovi, s nímž má mimo důraz na reálné pohyby společnou také možnost pohybu v prostoru arén. Prostředí je opět převedeno do třetího rozměru, takže bude spousta prostoru na úhyby, ale také pro přepadnutí přes okraj bojiště. Potěší další detaily jako rozbíjení zábradlí či osekávání brnění v průběhu střetu. V kostce musíme uznat, že se vývojáři rozhodli prověřit Unreal Engine 4 na maximum. Nevím, jak vás prozatím vydané materiály nalákaly, ale my jsme docela zvědaví, jak se povede navázat na dříve úspěšné díly.

SoulCalibur VI; screenshot: Ivy SoulCalibur VI; screenshot: Geralt

Obrázek 1: Bandai Namco umí představit charaktery v Soulcaliburu VI velmi pěkně. Obrázek 2: Zaklínač je jedním z největších lákadel nejnovějšího dílu Soulcaliburu VI.

Obsah recenze SoulCalibur VI (PS4 Pro)

  1. Update: Potenciál SoulCalibur VI využit na jedničku
  2. Otevřete kroniku SoulCalibur VI
  3. Neznámý válečník jde do boje
  4. V SoulCalibur VI si najde svého favorita každý
  5. Nic pro ospalce
  6. SoulCalibur VI nezklamal
  7. Recenze SoulCalibur VI: závěrečné hodnocení
  8. HW nároky pro Soulcalibur VI PC

Update: Potenciál SoulCalibur VI využit na jedničku

• Update: 23. 10. 2018 • Autor: Jakub Němec

Máme několik dní po vydání recenze a je na místě uzavřít hodnocení mlátičky SoulCalibur VI, které se mírně odsunulo, aby byl prostor pro dostatečné vyzkoušení multiplayeru. A jsem velmi rád, že mé predikce byly černější, než je skutečnost. Nadále zůstává pravdou, že hra po síti nabízí relativně málo módů (hodnocené zápasy a vytvoření místností pro casual zápasy, u nichž si lze pohrát s nastavením arén k arkádovějšímu zážitku), ale soupeření s reálnými bojovníky má opravdu šťávu. Většina uživatelů si totiž navrhla vlastní postavu, popř. upravila ty ze stávající nabídky, takže jsem se vždy těšil, na jaký výtvor narazím a pustím se s ním do křížku.

SoulCalibur VI - Kilik vs Sophitia I Alza Magazín (Gameplay)

Kilik a Sophitia patří k tradiční charakterům série SoulCalibur.

S vydáním titulu 19. října a po řadě pochvalných recenzí se značně rozrostl dav čekající na svou nakládačku, takže na stav komunity si již stěžovat rozhodně nemohu (i když Evropa zatím pokulhává za USA či Asií). Někdy jsem na soupeře čekal dvě, tři minuty, jindy jsem oponenta našel během pár vteřin. Pokud si v nastavení zvolíte slušnou odezvu připojení svého soupeře, tak se nemusíte bát žádného trhání, cukání a další nešvarů. Zkrátka si budete užívat velmi povedenou bojovku, v níž její uživatelé využívají všech prostředků, aby vás poslali k zemi.

Není výjimkou, že svého nepřítele během dvou kol ničíte a nedáváte mu žádnou šanci, načež však prokoukne vaši strategii a vy jen nevěřícně zíráte na soupeřův „Perfect“ v následující části zápasu. Šarvátky se dynamicky vyvíjejí a agresivní přístup není vždy správnou cestou. Užití taktiky a poznání oponentových oblíbených chvatů a kombinací je základem úspěchu. Dost už chválení SoulCalibur VI, raději se sejděme v ringu a porovnejme své síly. Budu se těšit, protože u téhle pecky z dílny Bandai Namco nějakou chvilku zůstanu. Podívejte se na mé závěrečné hodnocení.

Následuje původní článek, recenze SoulCalibur VI...

Otevřete kroniku SoulCalibur VI

• Recenze: 17. 10. 2018 • Autor: Jakub Němec

První díl série SoulCalibur, který ovšem nenese její jméno, protože se schovává za názvem Soul Edge, vznikl již v roce 1996 pro první PlayStation. Od té doby jsme již mohli podstoupit boje v pětici hlavních dílů a ve čtyřech spin-offech na různých konzolích. Určitě tušíte, že jednotlivé příběhové linky a jejich provázanost nebude řada hráčů schopna rychle pobrat. Není se však třeba obávat – SoulCalibur VI je mírným restartem celé řady. Smutnit ovšem nemusí ani věrní fanoušci, protože se nebude recyklovat děj starších dílů, jen se na něj tvůrci podívali jinou optikou.

SoulCalibur VI; screenshot: grafika

Artworky doplňující příběhové dění v SoulCalibur VI by zasloužily jeden vedle druhého místo na vaší ploše nebo zdi v pokoji.

V hlavní roli se představí mnich Kilik, jenž bude čelit démonické hrozbě měnící všechny lidi v běsnící monstra. A protože ta dřímá také uvnitř válečníka s tyčí bo po ruce, vydá se na dlouhou pouť Asií a Evropou 16. století, aby temného lorda Nightmara, jednoho z hlavních záporáků příběhu, sprovodil ze světa. Po jeho boku se vystřídá několik hratelných charakterů, příběhový režim tak funguje jako možnost nenásilného seznámení s jejich bojovými styly. Rozhodně nečekejte žádné epické vyprávění, spíše klasický bojovkový model, kdy potlučete pár lapků a démonů, občas si střihnete přátelský souboj s bratry ve zbrani a nakonec se postavíte i ultimátním záporákům. Pohádkově laděný příběh plný citoslovců nemusí sedět každému, ale já si jej docela užil.

Ústřední dějovou linku slupnete za hodinku a půl, což není zrovna mnoho. Ale tvůrci se pochlapili a přidali každé postavě krátký vstup, v němž se blíže seznámíme s jejich denními trably. Způsob vyprávění se neliší od primárního příběhu – ve statických nadabovaných dialozích se dozvídáme, kam směřují kroky hrdinů... ale jen do okamžiku, než je někdo přepadne, což vede k šarvátce. Je to sice trošku laciné a dnešní zmlsaní hráči by určitě uvítali zpracování ve 3D pomocí soubojového enginu, ale dlouholetí příznivci série budou z hluboce propracované zápletky rozšiřující lore světa SoulCalibur zcela jistě nadšení. Jednotlivé linky navazují na dřívější události a i navzájem do sebe nádherně zacvaknou, když dojde na jejich křížení.

SoulCalibur VI; gameplay: Grøh boj SoulCalibur VI; gameplay: předěl SoulCalibur VI; gameplay: sekvence

Obrázek 1: V rámci ústředního příběhu dojde k několika (ne)přátelským šarvátkám. Fascinuje mě, jak se mohou přátelé v SoulCalibur VI seřezat kvůli prostému tréninku. Obrázek 2: Mezi souboji absolvujete mnoho statických obrazovek, díky kterým se bude posouvat děj kupředu. Pokud máte rádi čínské hrdinské filmy, budete zřejmě spokojeni. Obrázek 3: Chvíle, kdy se objeví renderovaná sekvence, slibují souboje se silnými protivníky.

Neznámý válečník jde do boje

Velkým tahákem v propagačních materiálech byl příběhový mód pro hráčem vytvořenou postavu. V rámci žánru bojovek jde zcela jistě o netradiční přístup, který také docela slušně funguje. Editace postavy je podrobná a můžete si s její tvorbou vyhrát klidně i více než půl hodiny. Volba rasy (najdou se zde také kostry, mumie či ještěrkoidi), přizpůsobení vizuálu a volba zbraně jsou jen začátkem na dlouhé a epické cestě režimu Libra of Souls. Po pětihodinové anabázi jsem se ještě nevytřískal z Asie a pořád mám co dělat. Samozřejmě Soulcalibur VI není žádný RPG skvost, ale i tak máte překvapivě dost možností, jak ovlivnit vývoj postavy.

Základním prvkem je určení bojového stylu podle nabízených postav. Chopit se tak můžete samurajského meče jako Mitsurugi, dvojice čepelí z Geraltovy výbavy či jako v mém případě rozkládacího ostří od nováčka Grøha. Volba zbraně není nijak zavazující a lze ji kdykoliv vyměnit, čímž pozměníte set pohybů – to je při hledání svého oblíbeného válečníka či válečnice skvělá možnost, opepřená navíc vlastní dějovou linkou. Mimo ústřední příběh totiž můžete cestovat po světě a plnit vedlejší úkoly. Vyslechnete třeba rozhovor na tržišti o nebezpečí v lese a určitě vás nenapadne nic lepšího, než jej jít zkontrolovat.

Veškerá omáčka okolo není nic jiného než zástěrka pro desítky soubojů v arénách proti různorodým nepřátelům. Ty naštěstí nejsou podle jednoho střihu a v každém střetu se mírně mění podmínky vítězství. Někdy se na vás vrhne postupně trojice nepřátel, jež musíte porazit bez doplnění života mezi koly, jindy narazíte na klouzavý povrch, což vede k šíleným honičkám po arénách, popř. se omezí účinné útoky pouze na kopy či přehazování. Soupeři jsou na různých levelech, takže pokud jste o dvacet úrovní níže, namažou si vás na chleba (což neznamená, že je stejně nezkusíte vyzvat na férovku). Poctivá variabilita je trochu zkalena nevyrovnanou obtížností, kdy mě potrápili o dost slabší soupeři (i o patnáct úrovní), zatímco sám jsem nasekal monstru s dvojnásobnou silou.

SoulCalibur VI; gameplay: tvorba postavy SoulCalibur VI; gameplay: mapa SoulCalibur VI; gameplay: obchod

Obrázek 1: Při vytváření vlastní postavy v SoulCalibur VI se můžete piplat s nejmenšími detaily, včetně výšky hlasu nebo množství svalové hmoty na jednotlivých částech těla. Obrázek 2: Mapa příběhového módu Libra of Souls je opravdu rozsáhlá a neustále se v ní objevují nové aktivity. V podstatě nemáte šanci obsáhnout je všechny, protože řada z nich platí jen po omezený čas. Obrázek 3: Během režimu Libra of Souls můžete kupovat a vylepšovat zbraně za peníze vydělané splněnými úkoly. Svůj zisk můžete investovat také do jídla přidávající v boji speciální efekty. Pozor, aby vám zlaťáky nedošly, protože za ně cestujete po mapě k vedlejším misím.

V SoulCalibur VI si najde svého favorita každý

Po několika hodinách v trojici příběhových módů už musíte mít vyhlédnuté své miláčky, u nichž se naučíte první a poslední pohyb z jejich palety dovedností. U bojovek vlastně v měření sil proti vyšším obtížnostem, popřípadě živým hráčům v multiplayeru ani jinak nejde uspět. Tupé mačkání tlačítek a pobíhání po lokaci vám v SoulCalibur VI nijak nepomůže a zkušenější mazák velmi rychle zkrotí vaše ambice na titul bojovníka roku. Ovládnutí všech komb a chvatů není zadarmo a prosedíte před monitorem či obrazovkou pěknou řádku hodin, než vypilujete protiútoky, úkroky do stran či speciální údery.

SoulCalibur VI; gameplay: roster SoulCalibur VI; gameplay: Grøh SoulCalibur VI; gameplay: Voldo

Obrázek 1: Paleta bojovníků je opravdu pestrá (22 válečníků) a  bude rozšiřována pomocí DLC. Obrázek 2: Jako nejzajímavějšího nováčka v sestavě jsem zvolil agenta jménem Grøh. Obrázek 3: Cenu nejpodivnějšího tvora v nabídce s přehledem získává italský hrdina Voldo provázející sérii SoulCalibur od prvního dílu Soul Edge.

Každá postava má unikátní set dovedností a zbraň, přičemž musíte využít jejich kladné stránky a eliminovat slabiny. Mně osobně sedí obratnější a rychlejší charaktery s adekvátním zraněním. Potulný samuraj Mitsurugi, obratná čínská bojovnice Xianghua či hostující charakter Geralt z Rivie jsou šermíři podle mého gusta. Favoritem číslo jedna je pro mě ovšem agent Aval Organization ze severní Evropy Grøh, jehož jako nováčka v sérii považuju za nejsilnější postavu z nabídky, ale až čas ukáže, zda mám pravdu. Nezapomnělo se ani na příznivce silových bojovníků s obrovskými čepelemi jako Nightmare či Siegfried, sekerou mávajícího Atarotha či kosu třímajícího Zasalamela, který jako by z oka vypadl Tyraelovi z Diabla.

Hodně zajímavou volbou může být Kilik, který se svou defenzivní taktikou a kontrolou bojiště pomocí své tyče bo může potrápit kohokoliv. Žádný charakter, včetně podivně se kroutícího Volda, obručí mávají Tiry či kouzelníka Azwela, nelze podcenit a každý znamená smrtelné nebezpečí ve chvíli, kdy je ovládá zručný oponent. Vyvážení jednotlivých postav v SoulCalibur VI podle mě bude ještě procházet drobnými úpravami, ale už nyní mohu pochválit velmi vyrovnanou skvadru, s níž si především v multiplayerových soubojích užijete hodně zábavy. A to vše díky skvěle fungujícím a dynamickým soubojům na ostří meče.

SoulCalibur VI - Geralt vs Azwel I Alza Magazín (Gameplay)

Zaklínač nemá kouzelníky v lásce, takže se s temným mágem Azwelem mazat nebude. Geralt se v SoulCalibur VI netratí a zatopí každému soupeři, který jej neuvážlivě vyzve na souboj.

Nic pro ospalce

Dnes vycházející bojovky totiž tajně pokukují po profesionální scéně a chtějí nabídnout jak hráčům, tak divákům napínavé zážitky. Dle mého má SoulCalibur VI nakročeno k turnajovým šarvátkám velmi dobře. Taktická náročnost se snoubí s nutností rychle reagovat na jednotlivé údery soupeře a zároveň hledat skulinku v jeho obraně. S tlačítky pro dva typy úderů a jeden kop to možná na velké divadlo nevypadá, ale opak je pravdou. U každého seku nezáleží jen na načasování během komba, ale také na vzdálenosti od protivníka, zda útočíte z úkroku (v arénách se pohybujete podobně jako v Tekken 7, tedy v osmi směrech) či z bloku.

Příznivci útoků z výskoku, hojně užívaných ve Street Fighter V, Mortal Kombat X nebo Injustice 2, si mohou nechat zajít chuť, protože na létání vzduchem dojde jen v rámci komb a ničivých speciálních úderů. Během boje se vám totiž plní vztek, který můžete vypustit najednou v automatické sekvenci plné přesných zásahů, nebo nabít svého avatara energií, jež mu propůjčí nebezpečnější set úderů. Přesto způsobů, jak uškodit nepříteli, je více než dost. Podle mě jsou velmi nadhodnocené přehozy, jež umí pošramotit soupeřovo zdraví opravdu citelně. Někomu také může působit problémy blokování pomocí tlačítka, zatímco novější bojovky využívají jako krytí podržení pohybu směrem od útočníka.

SoulCalibur VI; gameplay: kámen SoulCalibur VI; gameplay: zakončení SoulCalibur VI; gameplay: Perfect

Obrázek 1: Pokud se vám povede zasáhnout protivníka nabíjeným úderem, dojde ke zpomalení času, kdy soupeři vybírají chvat na základě kámen-nůžky-papír. Samozřejmě se můžete pokusit vyhnout či krýt. Obrázek 2: Speciální komba po naplnění Souls baru (vztek) vypadají úchvatně a mají děsivě ničivé účinky. Obrázek 3: Označení „Perfect“ je sladkou odměnou za ovládnutí oblíbeného charakteru po hodinách tréninku dokonalého načasování úderů a úhybů.

SoulCalibur VI nezklamal

Po veřejné betě jsem byl mírně optimistický a očekával velmi povedený titul, který se neztratí mezi slavnějšími mlátičkami, dokonce se jej podařilo propašovat do nejočekávanějších her naší redakce na měsíc říjen. A můj odhad nebyl daleko od pravdy. Slušně navržené příběhy, jež sice neohromí podáním, ale zato nabídnou solidní rozšíření už takto bohaté historie světa, jsou skvělou průpravou do bojů na internetu či v lokálním multiplayeru. Samotné souboje v nádherně modelovaných arénách působí příjemně svižným dojmem a bohaté grafické efekty úderů neruší při boji, spíše citlivě doplňují jeho atmosféru.

Pestrá škála válečníků zahrnující dlouholeté harcovníky série, zajímavé nováčky a hostující charakter zaklínače Geralta z Rivie, o němž jsem se více rozepsal v dojmech z hraní, osloví každého příznivce žánru a určitě si i vy mezi nimi najdete svého favorita. Až se se svým oblíbencem naučíte všechny pohyby, které na sebe během boje ladně navazují, můžete se vypravit do hry pro více hráčů. Zde prozatím SoulCalibur VI nejvíce strádá. Málo herních módu momentálně zahrnujících jen obyčejné zápasy a v době recenze (před vydáním) málo aktivní komunita zatím sráží hodnocení titulu dolů. Zamrzí také absence propracovanějšího tréninkového módu, jenž by vás naučil krok po kroku všechny údery a komba (jak to umí třeba série Street Fighter).

SoulCalibur VI; screenshot: meče

SoulCalibur VI je ve své jednoduchosti variací na boj dobra a zla, jež je symbolizován příslušnými meči. Pohádkovost titulu evokuje klasické asijské hrdinské příběhy.

I přes některé nedostatky jsem se u SoulCalibur VI skvěle bavil a v mém žebříčku bojovek hravě přeskočil Street Fighter V a řadí se vedle Tekken 7. Na špičku žánru v podobě Mortal Kombat X a Injustice 2 ovšem dílo ze stáje Bandai Namco zatím nedosahuje. Uvidíme, jak se studio Project Soul bude o své dítko dále starat. Doplnění a úprava módů pro více hráčů by titulu určitě prospěla. Přesto se jedná o krále bojovek letošního podzimu (jiná ani nevychází).

Tato recenze byla napsána pro verzi PS4 Pro.

Recenze SoulCalibur VI: závěrečné hodnocení

        Hodnocení 85 % Alza Magazín
Hlavní parametry: Hratelnost
85 %
Audiovizuální zpracování
85 %
Znovuhratelnost
89 %
SoulCalibur VI; recenze

Klady

  • Dva příběhové režimy plus krátká epizoda pro každou postavu rozšiřují bohatou historii světa SoulCalibur
  • Pestrá paleta charakterů
  • Hostující postava zaklínače Geralta, za nějž se báječně hraje
  • Tvorba vlastního válečníka
  • Dynamický a zábavný soubojový systém s širokou škálou komb a speciálních úderů
  • Dvojí užití naplněného ukazatele vzteku
  • Audiovizuální zpracování

Zápory

  • Slabší tréninkový mód
  • Pro někoho nutnost blokovat stisknutím tlačítka
  • Malý počet módů v multiplayeru
Jakub Němec

Jakub Němec

Hraní počítačových a deskových her patří k mému životnímu stylu už více než dvacet let, protože mě baví prozkoumávat nápadité příběhy a světy, které můžu sám ovlivnit, případně si rád zablbnu ve sportovních a závodních titulech. O svých dojmech z návštěv těchto fantaskních míst neomezených možností píšu s různě dlouhými přestávkami přes třináct let, z toho poslední tři roky pro Alza Magazín.

SoulCalibur VI – dojmy z hraní (PS4 Pro)

  1. Ze SoulCalibur VI čiší nadšení autorů
  2. Z válečníků si musí vybrat každý
  3. Může SoulCalibur VI něco zastavit v rozletu?
  4. HW nároky pro SoulCalibur VI PC

Ze SoulCalibur VI čiší nadšení autorů

• Dojmy z hraní: 4. 10. 2018 • Autor: Jakub Němec

Bojovka se zbraněmi, přesně takto někteří zjednodušují základní princip série SoulCalibur a s mírnými výhradami s nimi lze souhlasit. V rámci testování beta verze jsem si potvrdil, že ze známých titulů má nejnovější počin vydavatelství Bandai Namco nejblíže k Tekken 7, protože se lze pohybovat volně po prostorově modelovaných arénách, které se v betě předvedly v plné kráse. Ovšem během divokých šermířských soubojů nebudete mít čas sledovat každý detail a budete se bát především okrajů arén, z nichž lze přepadnout, nebo skalnaté stěny, na něž lze soupeře cíleně odhodit.

SoulCalibur VI; screenshot: Mitsurugi SoulCalibur VI; screenshot: Nightmare

Obrázek 1: Heishiro Mitsurugi patří k sérii SoulCalibur od prvního dílu. Obrázek 2: Noční můra se svým ikonickým obouručním mečem nesmí v SoulCalibur VI chybět.

Prvky v lokacích jsou pouhým zlomkem možností, jak nepříteli uzmout kousek jeho životodárné energie. Mnohem častěji budete v rámci na tři vítězné zápasy mávat svým arsenálem, což budete vhodně prokládat kopy a údery do smrtících komb. Není výjimkou ubrat během vhodně načasované sekvence i půlku ukazatele zdraví. To jasně ukazuje, že SoulCalibur VI není o zběsilém mačkání všech tlačítek, ale titul se spíše přiklání k opatrnému přístupu, využívání neopatrných tahů protivníka k protiútoku a vykrývání jeho ran. Smrtící balet bude navíc za každý charakter úplně jiný, takže musíte připravit vhodnou taktiku na všechny dostupné postavy.

Z válečníků si musí vybrat každý

Široké spektrum bojovníků totiž dává prostor vyniknout hráčově zvolenému přístupu. Základní volba je mezi hbitými charaktery se zbraněmi s krátkým dosahem (Taki, Sophitia), středně mrštnými postavami s optimálním dosahem (Geralt, Yoshimitsu) nebo typickými tanky, kteří se sice vlečou jak týden před výplatou, ale jsou schopni uštědřit ránu na úctyhodnou vzdálenost (Nightmare, Zasalamel). Mně osobně nejvíce zaujal nováček Groh, kterého bude velmi složité porazit v přímém souboji. Se silnými údery v kombinaci s nadstandartní agilností bude králem multiplayerových soubojů a možná bude tvůrci do plné verze oslaben.

SoulCalibur VI – Beta (gameplay)

Podívejte se sami, co dokáží Geralt, Tira, Kilik a Groh v pohybu díky zápasům streamera Fredchuckdave.

Valnou část čtenářů určitě nejvíce zajímá, jak se hraje za Geralta. Bez přemýšlení uznám, že Šedý vlk je v SoulCalibur VI ve vrcholné formě. Animace přejaté z původního Zaklínače v kombinaci se soubojovým systémem bojovky si báječně padnou do noty. Prostě budete mít pocit, že jste zpátky v RPG titulu. Využití znamení mezi máváním oběma meči (ani na elixíry se nezapomnělo) vypadá totiž stále dost efektně. Dovolím si tvrdit, že právě Geralt bude nejčastěji hraným charakterem neprofesionální scény, už pro ten pocit, jenž při střetech budete zažívat, umocněný Kaer Morhenem a tradiční hudbou v pozadí.

Může SoulCalibur VI něco zastavit v rozletu?

Můj dobrý dojem z hratelné verze pouze potvrdil očekávání kvalitní bojovky, díky čemuž se dostala do našeho říjnového výběru nejočekávanějších her. Můj optimismus ničí pouze dva černé mraky na obzoru, jež mohou dost zamávat s celkovým dojmem. Hratelnost doufám v ohrožení není, ale bojím se slabé evropské komunity. Během beta testování jsem totiž ze stejného regionu ulovil pouze dva protivníky, což je podle mých měřítek docela málo. Snad se s plnou verzí, v níž bude táhnout zaklínačská návštěva, pozvedne také počet hráčů na síti.

SoulCalibur VI; screenshot: Tira SoulCalibur VI; screenshot: Kilik

Obrázek 1: Válečnice Tira se svou netradiční kruhovou čepelí umí obratně propojit mrštnost a útoky na kratší vzdálenosti. Obrázek 2: Zato čínský bojovník Kilik se svou tyčí Bo snaží ničit protivníky z bezpečné vzdálenosti.

Druhým a možná ještě větším vykřičníkem pro mě je absence bety pro PC. Už jsme si zvykli, že porty kvalitních bojovek z konzolí na počítače jsou mnohdy docela odbyté a musí se dlouhodobě opravovat oficiálními patchi. A fakt, že počítačová verze pro testování chybí, nevěstí necelé tři týdny před vydáním vůbec nic dobrého. Doufám, že se pletu a kolegové od klávesnice si užijí SoulCalibur VI stejně jako konzoloví hráči. Snad tvůrci vše dotáhnou do zdárného konce.

Tyto dojmy z hraní byly napsány pro verzi PS4 Pro.

HW nároky pro Soulcalibur VI PC


Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 7 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i3-4160 3.6 GHz / AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz Intel Core i5-4690 3.5GHz / AMD FX-8370 4.1GHz
Grafická karta Nvidia GeForce GTX 660 / AMD Radeon R7 370 Nvidia GeForce GTX 1060 / AMD Radeon RX 480
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operační paměť 6 GB 8 GB
Pevný disk 60 GB 60 GB
i Mohlo by vás zajímat
Alza Magazín

Jsme Alza Magazín

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství můžete sledovat také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

Soulcalibur VI vychází 19. října 2018 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovat.

SOULCALIBUR VI Season Pass - PS4 CZ Digital
Herní doplněk / DLC - PS4/PS4 Pro, elektronická licence, klíč pro CZ PS Store, žánr: Akční, pro uplatnění je vyžadována základní hra - určeno pouze pro české SEN a PlayStation Store účty

819,- bez DPH 677,-
Koupit
Ihned ke stažení
Objednací kód: MSXESDCZ226
0
Vytisknout
Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Pro organizace Jak nakoupit
P-DC1-WEB07
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi