Řetěz se přetrhne nejčastěji při řazení v tahu. Překřížený řetěz na pastorku tah našich nohou roznýtuje (roztáhne článek do strany). Pro úspěšný návrat z vyjížďky řešíme ve většině případů tento servisní zásah přímo v terénu, proto je nutné sebou přibalit odpovídající vybavení pro opravu.
Vložte řetěz do nýtovačky v místě nýtu jeho požadovaného rozpojení. Čepem nýtovačky vytlačte nýt řetězu zcela ven.
V případě použití originálního čepu se zaváděcím trnem potřebujete řetěz rozpojený tak, aby oba jeho konce byly odlišné. Vložte řetěz do nýtovačky a zaveďte čep s trnem. Vždy použijte čep pro danou šířku řetězu podle počtu rychlostí řazení (9sp, 10sp atd.)
Čepem nýtovačky zatlačte čep řetězu do článku tak, aby oba konce čepu koukaly z každé strany článku řetězu stejnou částí. Následně odlomte zaváděcí trn. Po snýtování může být článek řetězu stažený, je potřeba ho prohýbáním do stran uvolnit.
V případě použití spojky řetězu potřebujete řetěz rozpojený tak, aby oba jeho konce byly stejné (vnitřní články). Spojku nasaďte na oba konce řetězu a zacvakněte do sebe.
Vždy použijte spojku pro danou šířku řetězu podle počtu rychlostí řazení (9sp, 10sp atd.).
Pokud spojka do svých konců zapadá ztuha, otočením klik ji nastavte do místa tahu řetězu (mezi pastorek a převodník), přidržte brzdu zadního kola a lehce zatlačte na pedál. Tah řetězu vám spojku spolehlivě docvakne.
V případě, že z nějakého důvodu nemáte k dispozici čep se zaváděcím trnem nebo spojku řetězu, nouzově lze využít čep již zalisovaný v článku řetězu. Při odstranění poškozeného článku postupujte tak, že vedlejší nepoškozený nýt zcela nevynýtujete z řetězu, ale ponecháte v jedné části článku. Následně můžete řetěz stejným nýtem, zatlačením zpět do jiného článku, opět spojit. Tento spoj však nevykazuje vysokou pevnost a je větší pravděpodobnost poškození. Proto ho co nejdříve nahraďte originálním čepem se zaváděcím trnem nebo spojkou řetězu.