Pro hráče stříleček či milovníky strategických bitev všech časových období jde pravděpodobně o naprosto nepodstatnou novinu, nicméně myslíme, že nejsme daleko od pravdy s tvrzením, že právě na tuto zprávu čekala spousta těch uživatelů (a uživatelek!) konzolí, kteří před eliminací nepřátel dávají přednost mírumilovnějším přístupům… co takhle se s nimi skamarádit? Uspořádat ve svém čerstvě vybaveném virtuálním obydlí virtuální párty, pozvat si další virtuální přátele a kdoví, třeba i objevit svou virtuální lásku. Zní to lákavě? V to vývojáři z Maxis doufají, protože fakt, že půjde o porty téměř tři roky staré hry, se jen tak někam neschová. Přesto se však dá očekávat, že The Sims 4 pro PS4 a Xbox One budou mít úspěch. Proč?
Ať už patříte k těm, co počítačovou simulaci života milují, anebo naopak na fanoušky simíků pohlížíte s nadřazeným despektem (proč přece hrát simulaci běžného, prachobyčejného života?! Taková hloupost… nebo ne?), nelze popřít, že The Sims 4, podobně jako jejich předchůdci, přinesli svým vydavatelům z Electronic Arts nemalý komerční úspěch. V letech 2014 a 2015 se dokonce umístili na prvních místech coby nejprodávanější PC hry.
A ani v následujících rocích se hlad po tomto extrémně populárním „simulátoru“ zrovna nezmenšil. První tři díly své konzolové verze měly, existuje tu tedy solidní hráčská základna, jež mohla do nedávného oznámení PCčkářům jen smutně závidět. To by se mělo změnit 17. listopadu 2017, kdy hra vyjde. Čtyřka by pro konzolové hráče mohla být o to přitažlivější, že se zřejmě nebudou muset jako jejich počítačoví kolegové potýkat s problémy, které The Sims 4 při jejich původním vydání v roce 2014 provázely.
Máme na mysli zejména tolik kritizovaný nedostatek herního obsahu, na nějž si hráči během prvních tří dílů zvykli a který podle mnoha z nich v The Sims 4 „neoprávněně“ chyběl. Maxis se sice později kál a vysvětloval například (poměrně rozumně), že přece není možné, aby nový díl zahrnoval hned všechno to, co se za x let vývoje podařilo napřidávat skrze více než deset rozšiřujících balíčků do The Sims 3, ale pozdě, nevole fanoušků i profesionálních kritiků byla na střeše.
The Sims 4 je v podstatě The Sims 3, ale smrsknutý,“ říkali jedni. „Největším problémem The Sims 4 je fakt, že existuje TheSims 3“, pravili jiní. Našli se pochopitelně i pozitivní reakce – a tak málo jich zase nebylo. Chvála se pěla především na grafické zpracování, výraznější roli emocí simíků i dokonalejší nástroje pro kupování, vybavování a stavění. A jak šel čas a placená rozšíření se střídala se zdarma poskytovanými updaty, musela nakonec i spousta dřívějších odpůrců uznat, že v současné o obrovské množství dodatečného obsahu obohacené podobě jsou The Sims 4 vlastně dobrou hrou.
A jak se tohle všechno týká konzolové verze The Sims 4? Inu, ta bude podle EA obsahovat „mnoho“ rozšíření, balíčků a kolekcí, které už na PC vyšly (možná i proto trval vývoj PS4 a Xbox One portů tak dlouho). Zároveň se prý hráči mohou těšit na „pravidelné updaty a další obsah navíc.“ Gameplay na konzolích se ale jinak nebude od své PC předlohy nijak lišit. Rozdíl je pouze v tom, že všechno to nakupování nábytku, hledání partnerů či vychovávání potomstva budeme ovládat nikoli myší, ale gamepadem.
The Sims 4 pro PS4 a Xbox One budou k dostání i na předobjednávku, a jak už je zvykem, k té se váže i pár poměrně zajímavých bonusů. Nedočkavci získají balíček Perfect Patio, ve kterém naleznou kromě speciální vířivky také spoustu blbůstek na výzdobu dvorku či verandy. A pokud si předobjednáte Deluxe edici, zpřístupní se vám hra už o tři dny dříve (tedy 14. 11. 2017) a obdržíte tři menší digitální balíčky s dalšími doplňky.