Ostravská společnost Velor–X–Trike se pokouší o nemožné a hodlá opanovat evropský trh těch nejlevnějších elektromobilů. Jistě se jedná o velmi zajímavý segment, ve kterém aktuálně chybí konkurence od zavedených velkých značek. Jak vlastně vypadá a funguje elektromobil VXT 2 Quadro, který v základním provedení stojí jen 99 999 Kč bez DPH?
Jedná se o malé a poměrně roztomilé vozítko, které je designované vyloženě do městských ulic. S délkou 226 cm, šířkou 118 cm a výškou 145 cm se stane králem těch nejmenších parkovacích míst. Pokud pracujete v centru města, tak jistě pokýváte hlavou, že parkování s rozměrově standardní Octavií je ohromný problém. A proto v případě VXT 2 Quadro dáváme palec nahoru!
Dalším zajímavým benefitem, nad kterým zajásají především náctiletí (rodiče již méně), je možnost řídit VXT 2 Quadro už od 15 let. Stačí si totiž pořídit řidičské oprávnění kategorie B1.
Malá auta, která lze řídit již od patnácti let, mají kvůli své konstrukci řadu omezení. Konstrukční rychlost 45 km/h jim neumožňuje cestovat po dálnicích nebo rychlostních silnicích. Oproti velkým autům zaostávají ta maloobjemová i bezpečnostními parametry, na druhou stranu v tomto směru jsou na tom neporovnatelně lépe ve srovnání s elektromotorkami.
VXT 2 Quadro patří mezi dvoumístné elektromobily s nečekaně nízkou hmotností 304 kilogramů. Výrobce toho docílil použitím trubkového rámu s lehkou plastovou kapotáží. Ta je zajímavá především díky nevšednímu barevnému provedení. VXT 2 Quadro je totiž k mání až v šesti různých provedeních, přičemž si lze objednat kombinaci až tří barev. Zkrátka elektromobil pro náctileté jako vyšitý.
Kombinace modré, bílé a černé barvy vozítku VXT 2 Quadro vyloženě sluší.
Společně s výrobcem jsme navrhli speciální edici elektromobilu VXT 2 Quadro, kterou si u nás budete moci již brzy objednat. O jakou konfiguraci se jedná?
V nabídce máme dvě barevné varianty VXT 2 QUADRO, a to černo-zelenou a modro-bílou.
Jistě vás zajímá, kolik provoz takto malého a nenáročného elektromobilu vůbec stojí? Po stránce servisních nákladů to je v podstatě nula. Žádné výměny oleje a podobných nesmyslů, ze kterých profitují značkové servisy. Samotné jízdní náklady se dají odhadnout na 30 haléřů na kilometr jízdy. Do 10 kilometrů vzdálené školy vás tak cesta bude stát celé 3 koruny. Výrobce navíc udává dojezd až 50 kilometrů, což je v rámci města dostatečná hodnota.
V zadní části elektromobilu VXT 2 Quadro se nachází lithiová baterie s rozšířenou kapacitou 60 V 40 Ah. Nabíjení probíhá pomocí standardní 230V zásuvky. Pro nabíjení je nutné vyhradit si alespoň 5 hodin času a jízdu na delší vzdálenosti si bude dobré naplánovat. Síť nabíjecích stanic v ČR je však docela hustá a aktuálně se jedná o více než 300 míst.
Od takto minimalisticky pojatého elektromobilu nečekejte žádné parametry na úrovni Tesly. Za podobnou cenu totiž do Tesly koupíte leda tak čelní sklo a kompletní sadu originálních pneumatik.
Elektromobil | VXT 2 Quadro |
---|---|
Maximální dojezd | 50 km |
Rychlonabíjení (80%) | – |
Klasické nabíjení (100%) | 5 hodin |
Kapacita baterie | 40 Ah |
Maximální rychlost | 45 km/h |
Orientační cena s DPH | 189 101 Kč |
VXT 2 Quadro je elektromobilní perlou do městských ulic, nepočítejte proto co do úložného prostoru s žádnou elektrickou dodávkou. Výhodou vozítka VXT 2 je ale bezplatné parkování v centru velkých měst, kde vám stačí i jen půlka standardního parkovacího místa. Nízké provozní náklady na ujetý kilometr jsou pak rajskou hudbou pro každého spořivého teenagera.