• Autor: Jakub Němec
V minulých měsících jsme vás několikrát informovali o odsunech velkých herních projektů a mezi nimi jsme museli zmínit také francouzského vydavatele Ubisoft. Ten se nevyrovnával pouze s koronavirovou krizí, ale také interními zaměstnaneckými problémy a s nutností změnit své koncepty tvorby AAA titulů, aby se neomílala pouze jedna a táž premisa u všech jeho projektů. Mezi tyto tituly patří také Watch Dogs: Legion vycházející po osmiměsíčním odkladu. Prospěl mu čas navíc?
zdroj: Ubisoft
Watch Dogs: Legion (hra) | Watch Dogs (IP)
Akční adventura Watch Dogs: Legion je součástí herní série Watch Dogs. Titul vyvíjí studio Ubisoft Toronto a vydává společnost Ubisoft. Hra vychází 29. 10. 2020 na PC, PS4, Xbox One a Stadii, 10. 11. 2020 na Xbox Series X/S a 19. 11. 2020 na PS5. Titul bude od 9. března 2021 obsahovat multiplayer a neobsahuje českou lokalizaci. | Homepage
Články: Recenze | Dojmy z hraní (multiplayer)
V konturách dnešní doby možná někteří z vás přemítají nad svou, potažmo lidskou budoucností. O svůj pohled se s vámi chce podělit také torontská pobočka společnosti Ubisoft, která ukazuje chmurné zítřky britské metropole. Ve Watch Dogs: Legion se totiž vydáme do Londýna zažívajícího rozčarování z bombových atentátů, z nichž je obviněna hackerská skupina DedSec (pojítko mezi všemi díly série), jejímž členem se krátce nato stáváte a musíte očistit její jméno. Na rozdíl od minulých dílů ovšem nebudete situaci čelit coby jednotlivec, ale jako celá londýnská buňka, v níž vám bude dávat úkoly její vedoucí Sabine a umělá inteligence Bagley.
Vaše snažení nebude nijak jednoduché, protože moc nad Londýnem drží v rukou s posvěcením vlády totalitně militaristická skupina Albion, v jejímž čele stojí sociopatický Nigel Cass. Ten označil DedSec za hlavní viníky atentátu (i když my samozřejmě víme, že to tak nebylo) a snaží se tyto „hacktivisty“ dostat za mříže. Aby toho nebylo málo, zapletete se ještě do čachrů v místním podsvětí, kde pevnou rukou vládne (Bloody) Mary Kelley, jež využila situace k ilegálnímu obchodu s otroky a lidskými orgány. Všichni záporáci mají co dočinění s antagonistickou entitou Zero-Day, které jdete po krku v průběhu celé hry. Vedle ústředního příběhu na vás čeká také hromada vedlejších úkolů, jak jsme u Ubisoftu zvyklí.
Watch Dogs: Legion vlastně kopíruje mustr svých úspěšnějších akčně-adventurních kolegů jako Far Cry či Assassin's Creed, jen s tím rozdílem, že rozlehlé, přírodou zarostlé plochy zde vystřídalo ryze městské prostředí ve stylu The Division nebo GTA. Pokud se tedy necháte zlákat vedlejšími questy, připravte se na hodiny generických úkolů, v rámci nichž budete hackovat různá zařízení, krást data, zachraňovat něčí kamarády nebo ujíždět s autem naloženým léky/zbraněmi/kontrabandem. Jenže počkat! To samé vlastně provádíte v hlavní kampani, jen obalené příběhovými sekvencemi a občasným zpestřením, jako jsou např. náročnější souboje nebo provázané úkoly. V tomto ohledu se Watch Dogs Legion drží zavedených ubisoftích pořádků.
Watch Dogs Legion Recruiting Mission (Gameplay)
Když ve Watch Dogs: Legion nevychází kradmý přístup, je na čase přijít s agresivnějším postupem, i když by vám jej vedení DedSecu neschválilo.
Nechápejte to však nijak špatně, tuhle hackerskou akci si pořád můžete docela dobře užít, jen se musíte připravit, že některé mise působí i přes snahu o jinakost značně stereotypně. Ústřední příběhová kampaň rozdělená na pět základních směrů nabídne jen několik „nečekaných“ zvratů (z nichž jeden opravdu povedený), relativně svižně odsýpá a přináší typicky béčkový průběh plný akce. Jenže jakmile se necháte stáhnout vedlejšími questy, začnete osvobozovat jednotlivé londýnské čtvrti nebo se pustíte do hledání vylepšovacích a sběratelských předmětů, celý zážitek se vám značně rozmělní.
Za neosobitost příběhu z části může tvůrci vyzdvihovaná přednost Watch Dogs Legion – nepřeberná nabídka unikátních postav. Musíte se totiž sžít s celou plejádou lidí, které můžete střídat jako na kolovrátku podle svých potřeb. S tou unikátností to ovšem také není tak žhavé, jak to na první pohled vypadá. Každému Londýňanovi byla přidělena odlišná vizáž (i když, narazil jsem na dvojníky v jiném oblečení), hlas, povolání a dle toho speciální výbava a vlastnosti. Ty můžete, ale po většinu času nemusíte využít. Abych se přiznal, 95 % hry jsem si vystačil s ráznou špionkou Steffanie Mandegrian, u nás familiárně přezdívanou Štefka, a po jiných postavách jsem sáhl pouze v případech, kdy to po mně vyloženě žádal průběh mise.
U Watch Dogs: Legion totiž platí dvojnásob, že si hrajete přesně podle vašeho mustru. Chcete se infiltrovat do budov a tam vše nenápadně vyřešit? Naverbujte (pomocí vedlejšího úkolu) příslušné charaktery, tedy dělníka na stavbě, člena gangu Kelleys, ochranku Albionu nebo policistu a pližte se prostorem jako nepoznaný Hitman. Chcete využít hackerskou techniku a dokončit misi bez osobní účasti pomocí dronů, elektropavouků a kamer? Proč ne! Nic vám nebrání vzít do ruky pořádný kvér a vystřílet celý barák jako John Wick nebo zavolat na pomoc pár hooliganských kámošů a rozbít přítomným hubu. Bohužel pro vývojáře si po několika experimentech stejně vyberete svou oblíbenou postavu a s ní nejspíš pokoříte většinu hry.
Vzhledem k tomu, že se verbovací mise dost opakují (já to s nimi vzdal, když mě potřetí poslali do stejné garáže, abych odvezl náklaďák), vystačíte si s troškou opatrnosti nebo s vypnutím permanentní smrti po celou dobu s výjimečnými charaktery, které získáte jakožto odměnu za získání jednotlivých čtvrtí na svou stranu. Vaše osvobozovací činnost se zakládá na vyřešení několika dílčích problémů v ulicích, načež se dostanete k závěrečnému questu (podobně jako v Assassin's Creed Syndicate), který je většinou založený na puzzlu pro vaše robotí miláčky. Osobně jsem nijak významně nezaznamenal, že by se po získání městských částí přidalo obyvatelstvo na mou stranu proti Albionu, jen mi občas přišlo pár maníků pomoc během pěstního souboje.
Akčním pasážím se ve většině případů můžete obratně vyhnout a vyčůraně je vyřešit pomocí moderní technologie. Nikdo vás nenechá na pochybách, že Watch Dogs: Legion je hackerská adventura, protože nabourat lze cokoliv, co v sobě obsahuje čip, což je v Londýně blízké budoucnosti téměř vše. Když se nebudete chtít střetnout s někým tváří v tvář, tak prostě vytáhnete mobil, nabouráte kamerový systém, očíhnete situaci, aktivujete pasti (kterých je po budovách nějak podezřele moc), po vylepšení svých dovedností obrátíte na svou stranu bojové drony i kulometné střílny a do vzniklého chaosu pošlete svého robo-pavouka (já mu říkám replikant), aby se proplížil, kam je třeba.
Časem ovšem zjistíte, že všechno lze vyřešit bezhlavým útokem se špiony (a jejich hodinkami vyřazujícími zbraně) a zabijáky (s výjimečně vytříbeným bojovým stylem). Prostě se nepříteli vplížíte do zad a při objevení kolem sebe rozséváte zkázu i mezi elitními vojáky. Nevím proč, ale i zbraněmi vybavení jedinci vás raději vyzvou na pěstní zápas, který lze vyřešit mechanikou uhnutí a protiúderu i proti několikanásobné přesile. Navíc umělá inteligence vašich soupeřů hraje spíše za váš tým, protože je schopná do otevřených dveří posílat nepřátele pěkně po jednom i s časem na přebití zbraně, obklíčit vás dokážou pouze drony, lidé jsou v tomto ohledu téměř bezzubí.
Watch Dogs Legion Fight Club with Classy Spy (Gameplay)
Turnaje v pěstních soubojích bez pravidel pro vás bude díky systému úhybů procházkou růžovou zahradou. Zablbnout můžete taky s šipkami v hospodě, popít trochu piva, rozvážet balíky nebo si čutnout do kopačáku, protože co Angličan, to fotbalista. Vedlejších činností se ovšem velmi rychle nabažíte.
Tato situace nahrává různým pokusům s netradičními nástroji zkázy. Tvůrci již před vydáním představili možnost likvidovat protivníky pomocí nastřelovačky hřebíků nebo paintballové pušky. Mým osobním favoritem se stal včelař schopný své drahoušky poslat proti určeným cílům a jejich žihadla využít pro své zájmy. Souboje jako takové tím dostávají spíše arkádovější nádech, což se projevuje také v jejich nižší náročnosti (pro účely recenze byla zvolena obtížnost normal). Ta roste až v závěrečných pasážích Watch Dogs: Legion.
Přístupnější herní model lze pozorovat na každém kroku, což se projevuje někdy až komickými situacemi. Asi nejhorší situace vládne v ulicích Londýna, na nichž vaše řidičské umění dostane pořádně na frak. Nejenže si musíte zvyknout na pohyb v levém pruhu, ale také na podivně jednající chodce, kteří z chodníků skáčou pod kola vozidel. Auta i motorky podivně plavou po cestě, vůbec nerespektují fyzikální zákony a sráží vše, co jim stojí před kapotou (kromě absolutně nezničitelných stromů). Na jednání ostatních řidičů si nemůžu stěžovat, protože většina aut je bez nich. Rozumím tomu, že v budoucnosti se asi o řízení postará umělá inteligence, ale proč prázdná auta korzují po Londýně, jsem nezjistil.
Fyzika dostává na frak i během hraní za vaši postavu. Je skvělé, že můžete vyletět do oblak na nákladním dronu, ale je fakt divné, že když z něj spadnete, normálně to rozchodíte. Podobné seskočení z čtyřpatrové budovy v podpatcích prostě vypružíte v kolenou a jdete dál (i když jste v důchodovém věku). Obecně lze říci, že vstupem do organizace DedSec nedostanete pouze dokonalé hackerské dovednosti, jež si lze ještě vylepšit pomocí technologických bodů, ale také prvotřídní akrobatickou průpravu. Ačkoliv se tedy tvůrci snaží hráčům vnutit představu o perfektně simulovaném Londýně, sami si svou práci ničí hloupými chybami a nelogicky jednající AI.
Na druhou stranu zaslouží vývojáři z Ubisoft Toronto pochvalu za zpracování samotného města. Propracovaným Londýnem plným rušného života se budete opravdu rádi projíždět. Bohužel vám trošku otráví život, že vás mise budou prohánět sem a tam jako hadr na holi, a proto vám přejíždění Tower Bridge či toulání se Westminsterem po několika hodinách poněkud zevšední. Přesto musím pochválit vybudování atmosféry metropole, která se zmítá občanskými nepokoji a protesty. Autorům Watch Dogs Legion se také podařilo zachytit multikulturalitu celého prostoru a přidat mu šmrnc pomocí holografických projekcí. Památky jsou zpracovány s důrazem na detail, avšak jejich interiér si neužijete, protože do většiny budov ve městě se nedostanete.
Watch Dogs: Legion bude lahodit také vaším uším, protože dabing postav je na skvělé úrovni a autoři si dali práci i s používáním dialektů (někdy hraničících až s karikaturou). Jestli máte rádi poctivý britský akcent a desítky různých stylů vyslovení slovíčka „fuck“, pak si výlet do dystopického Londýna užijete. To samé platí pro poslech rádia v autě, kde místní DJ pálí jednu pecku za druhou na stanicích pouštějící různé žánry. Když mi v uších poprvé zazněli Muse, zapomněl jsem na plán mise a nechal se unášet ulicemi britské metropole jen tak nazdařbůh. Zvolená hudba pomáhá dokreslit situaci, např. když prcháte před Albionem a rádio spustí Fuck You od Lily Allen.
Watch Dogs: Legion rozhodně není špatnou hrou, jen se nepodařily zcela dotáhnout sliby tvůrců o vymanění se ze základního open-world rámce ubisoftích titulů. Příběh vás nijak neuchvátí a rozřeďují jej hromady vedlejších aktivit, v nichž ovšem mohou někteří dobrodruzi najít zalíbení. Autorům se povedlo úžasně převést londýnské reálie, ve hře vám nabízejí odlišné způsoby hraní a potěší také audiovizuální prezentací (až na občas doskakující textury v dálce). Uvidíme, jaká grafická kouzla nám nabídne přechod na next-gen konzole a co přinese multiplayer slibovaný na prosinec.
Ten by mohl výsledek povýšit, protože při delším hraní bohužel naskočí stereotyp, z něhož se vymaníte jen v některých příběhových misích, a postupně si také začnete všímat designérských chyb, jako je algoritmické opakování některých událostí na dedikovaných místech. Hackerskou akční adventuru Watch Dogs: Legion si můžete zahrát od 29. října na PC, PS4, Xbox One a Google Stadia a od vydání konzolí také na PS5 a Xbox Series X/S.
Tato recenze byla napsaná pro PS4 Pro verzi hry. Kopii hry poskytl český distributor Conquest entertainment.
• Zdroje: Vlastní
Watch Dogs: Legion skvěle prodává britskou kulturu a nabízí arkádovou hratelnost s plejádou hrdinů s různými dovednostmi, jež si sami naverbujete do svého týmu. Hackerské dobrodružství ovšem trápí postupný nástup stereotypu, nelogicky jednající AI a podivný model řízení vozidel.
Klady
Zápory
Hraní her, ať už počítačových či deskových, se stalo součástí mého života už s prvním úspěšným umístěním plastové čepičky v Kloboučku, hop! a s archaickým počítačem, na kterém téměř neustále běžela trojice Rayman, Pharaoh a FIFA 2000. Od té doby se rád nechávám překvapovat unikátními zážitky, silnými příběhy a originální hratelností, kterou dokáží vývojáři vykouzlit. Jsem v redakci Alza Magazínu a GEMu sice vedený jako sporťák a deskovkář, ale rád se ponořím do akčních adventur, RPG, závodů nebo plošinovek, ale vlastně nepohrdnu ničím zajímavým a netradičním.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 10 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i5-4460 3.2GHz / AMD Ryzen R5 1400 | Intel Core i7-4790 4-Core 3.6GHz / AMD Ryzen R5 1600 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 970 4GB / Radeon R9 290X | NVIDIA GeForce GTX 1060 / Radeon RX 480 8GB |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 12.0 |
Operační paměť | 8 GB | 16 GB |
Pevný disk | 45 GB | 45 GB |
• Zdroj: game-debate.com (28. 10. 2020)
• Novinka: 25. 10. 2019 • Autor: Jakub Němec
V posledních letech jsme si již zvykli na fakt, že studia pod křídly vydavatele Ubisoft chrlí jeden díl oblíbených sérií za druhým. To se negativně odráželo na kvalitě samotných titulů, protože ztrácely punc originality a pouze převáděly známé vzorce hratelnosti do nových prostředí, v čemž excelovala řada projektů nesoucí název Assassin’s Creed. Právě tiše vraždící zabijáci možná ukázali nový směr ve vydávání děl pod patronátem francouzského giganta. Assassin’s Creed si dal nucenou přestávku, aby přinesl inovovaný zážitek v Origins, na nějž navázal Odyssey, a nejen dle našich recenzí to byl krok správným směrem.
To se nedá tvrdit o Ghost Recon Breakpoint, který musel tvůrcům čtoucím recenze a diskuzní fóra uzmout spánek na dlouho dopředu. Průšvih to byl tak velký, že sám velký CEO Ubisoftu Yves Guillemont vyložil otevřeně karty na stůl ve finanční zprávě investorům za uplynulé čtvrtletí. Neúspěch taktické střílečky na ostrově Auroa jej donutil otevřít oči a čelit realitě – hráči totiž nechtějí odvar toho samého a nejsou ochotni za to dávat své peníze, takže Ubisoft musí změnit od základu taktiku. Doufejme, že se podobné technické a scénáristické problémy jako v případě Breakpoint již teď neprojevují ve stávajícím vývoji hackerské akce Watch Dogs Legion. V každém případě tak tvůrci dostanou další měsíce na dotažení svého projektu k dokonalosti.
Ano, čtete správně, po odkladu The Last of Us: Part II od Naughty Dog se svého posunutí dočkají také ubisoftí želízka v ohni Watch Dogs Legion, Gods & Monsters a Rainbow Six Quarantine. 24. říjen, kdy vyšla daná finanční zpráva, se tak zapíše černým písmem do kalendářů fanoušků nadějné anarchistické střílečky, kteří zajisté bedlivě sledují situaci kolem britského Brexitu, aby nastudovali reálie a nasákli atmosférou očekávaného chaosu. Nezbývá nám tedy než čekat na nové oficiální datum vydání, jež podle nejskeptičtějších odhadů můžeme očekávat klidně až na jaře 2021.
• Zdroje: Finanční zpráva společnosti Ubisoft
• Novinka: 26. 7. 2019 • Autor: Jakub Němec
Spekulací okolo vytváření unikátních NPC, které můžete naverbovat do své jednotky DedSec v rámci Watch Dogs Legion, již na internetu můžete nalézt víc než dost, a proto je dobře, že se o detailech na toto téma rozpovídal vedoucí designu ve hře Kent Hudson v rozhovoru pro stránku Spiel Times, čímž nám v problematice udělal alespoň trochu jasno. Dozvěděli jsme se, že tvůrci vytvořili tzv. Census, unikátní databázi lidí různého věku, původu, zájmů a dalších atributů. Následně je rozdělili podle víceúrovňových faktorů do různých čtvrtí anglické metropole. Algoritmus databáze se následně postaral o propojení jednotlivých postav do fungujícího celku, v němž má každý své místo a postavení.
Watch Dogs Legion – New 30 Minute Gameplay Demo
Strom dovedností nám byl z části představen již na E3 v rámci oficiálního gameplaye Watch Dogs Legion.
Když měli tvůrci hotovou strukturu obyvatel, začali pracovat na jejich bližším charakteru. Hudson uvádí jako příklad člověka pracujícího v boxerské tělocvičně. Jeho hlavní přínos tedy bude spočívat v boji beze zbraně, ale jeho styl chvatů se bude značně lišit od veterána v barových rvačkách bez pravidel. Podle všeho tak budeme své specialisty nacházet v blízkosti předpokládaného výskytu a nemusíme se tak spoléhat pouze na náhodné objevování, jak jsme viděli v oficiálních gameplay záběrech. Od chvíle, kdy se k nám vyvolený přidá do týmu, si jej můžeme utvářet k obrazu svému na základě přiřazených schopností.
Další věc, které se zájemci o řádění v Londýně podivovali, se váže k systému dovedností. V jeho rámci si můžete udělat ze svého brance bojovníka, hackera či plíživce, což přišlo fanouškům Watch Dogs Legion dost málo. Hudson ovšem všechny uklidňuje s tím, že trojice perků, jež se otevřou na 5., 10. a 15. levelu, vámi ovládané charaktery dostatečně diferencují. Opět uvádí příklad, kdy může mít specialistu zaměřeného na spider bota, hackování dronů nebo na spider hackera, popř. si jednotlivé vlastnosti namíchat dle svého uvážení.
Jaképak místo bude plnit ve vaší družině legendární babča, bývalá nájemná vražedkyně?
Proto se budete muset rozhodnout, na koho se při plnění mise obrátíte. Jak jsme viděli v gameplay záběrech, bude také hodně záležet na fyzických dovednostech hrdinů. Vzpomínáte na zabijáckou babičku přelézající zábradlí? Tu bychom asi těžko posílali pobíhat po střeše v akrobatických variacích, ale museli bychom najít alternativní způsoby, jak úkol vyřešit. Osobně si myslím, že právě na různorodost v přístupech řešení problémů sází tvůrčí tým Ubisoftu ve Watch Dogs Legion především. Ostatně mise by měly být navzájem provázány bez ohledu na zvoleného hrdinu, přičemž budeme sledovat pět unikátních dějových linek zaměřujících se na různé aspekty veřejného života v Londýně.
Do děje by vás měla vtáhnout také audiovizuální stránka titulu. O grafických kvalitách jsme se přesvědčili z řady záběrů vypuštěných v průběhu či po E3 2019, ale o dabingu postav jsme se zatím moc nedozvěděli. Je ohromující, že Hudson potvrdil, že jednotlivé NPC nekomentují situace stejnými frázemi jen s jiným hlasem, ale každá z postav reaguje na události odlišně. Některé nadávají, jiné zlehčují těžké chvilky vtipem či utrousí něco sarkastického. To by mělo báječně dokreslovat atmosféru během hraní a zároveň vás sblížit s vašimi agenty.
Jak již víme, tak se příběhová linka ve Watch Dogs Legion točí okolo svržení vlády uzurpující moc po Brexitu, což ovšem nebyl prvotní záměr tvůrců, protože o odstoupení Velké Británie z Evropské unie se začalo jednat až v průběhu vývoje titulu. Podle Hudsonova tvrzení se scénáristé nabízené šance ozvláštňující příběh velmi rádi chopili v průběhu vývoje. Proč by také vymýšleli fiktivní organizaci v Londýně, když se nabízel přesah politické aktivity dneška do blízké budoucnosti? Autoři však svou prací nechtějí předjímat události po Brexitu, pouze vypravují jeden z dystopických scénářů, kdy se k moci dostala banda špatných lidí. Jak proti nim budeme bojovat, zjistíme již 6. března na PC, PS4, Xbox One a Google Stadia.
• Zdroje: Spiel Times
• Novinka: 17. 7. 2019 • Autor: Jakub Němec
Před rokem se na prezentaci Ubisoftu v rámci E3 2018 objevil Joseph Gordon-Levitt (jasně, není to taková pecka jako silverhandí Keanu Reeves), aby představil nový koncept spolupráce komunity na jejích oblíbených hrách. Francouzský vydavatelský dům propojil chystaný titul Beyond Good and Evil 2 s platformou Hitrecord, na níž mohou začínající umělci sdílet své výtvory. Zde si je vyhlédnou potenciální zájemci o jejich práci a třeba je osloví s nabídkou zaměstnání či jejich počin přímo koupí. Tento přístup rozdělil vývojářskou obec na dvě části – jedni cítí slibný potenciál nových tvůrců, jiní zase kritizují tzv. spekulative work, tedy vytváření práce pouze s vidinou odměny.
Our big announcement! Come make music for the new Watch Dogs: Legion video game!
Tvůrci Watch Dogs Legion a zakladatel Hitrecord Joseph Gordon-Levitt vám vysvětlí, jak si můžete uzmout svůj kousek z koláče 20 000 dolarů.
Ať už vidíte tento způsob zapojení fanoušků jako vydírání jejich kreativity či jako jednu z možností prorazit do světa počítačových her, musíte se smířit s tím, že Ubisoft hodlá s oslovováním komunity pokračovat. Ambiciózní projekt Watch Dogs Legion k podobnému přístupu přímo vyzývá. Ovšem tvůrci si vzali z kritiky hitrecordového přístupu ponaučení a vypsali nyní podmínky, které spíše připomínají soutěž. Na desítku skladeb různých hudebních žánrů reflektujících atmosféru Watch Dogs Legion a ducha Londýna se vyhradila částka 20 000 dolarů, tedy dva tisíce za písničku.
Láká vás vidina obrovského budgetu a toužíte získat jej celý pro sebe? V rámci platformy Hitrecord to totiž není tak jednoduché, protože její hlavní myšlenka je založena na spolupráci tvořivých lidí. Vy například vytvoříte unikátní rockovou skladbu, o níž si myslíte, že je perfektní, nahrajete ji na svůj účet v Hitrecord a čekáte, až se vám na účet připíše slíbená odměna. Jenže kdokoliv z komunity si může říct, že vám tam chybí vokály, a tak je nahraje, a celá odměna se dělí na půl. Jiný přidá další kytarové rify a poslední to zremixuje, čímž se obnos rozčtvrtí. Nakonec za svou „dokonalou“ skladbu můžete dostat zlomek celé částky.
Hudba bude důležitou součástí Watch Dogs Legion. Uvědomte si, že hlavní postavy pobíhají po Londýně neustále s mobilem v ruce a sluchátkem v uchu.
Uvidíme, jaké výtvory se do plné verze vycházející 6. března 2020 na PC, PS4, Xbox One a Stadia nakonec dostanou a kolik za ni autoři nakonec vyinkasují. Aby je ve finále pouze nehřál blažený pocit, že jejich skladbu poslouchají miliony hráčů na světě a oni za to dostali mizerných pár dolarů.
• Zdroje: YouTube
• Novinka: 20. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec
Začněme v dojmech z neoficiálních gameplayů hned zostra a pro někoho možná dost kriticky. Otevřeně přiznávám, že pouhopouhá tři povolání na papíře vypadají jako velmi malý prostor pro rozvoj agentů ve službách hackerské odbojové skupiny DedSec. Už v našem preview jsem psal, že se lze zaměřit na střelné zbraně (Enforcer), nabourávání elektronických zařízení (Hacker) nebo plížení ve spojení s kontaktním bojem (Infiltrator). Každé povolání má omezený přístup k dovednostem ostatních dvou, ale v rámci specializace zkrátka dokážou obdivuhodnější kousky. Osobně doufám, že do vydání ještě nějaká třída přibude, ale dle rozdělení stávajících způsobů boje budu asi zklamán.
Watch Dogs Legion – E3 2019 (gameplay)
V novém půlhodinovém gameplayi Watch Dogs Legion můžete vidět řadu aktivit, které lze v Londýně provádět, včetně verbování, příběhové mise a úprav postavy.
Přesto není na místě házet flintu do žita a hřímat nad promarněným potenciálem Watch Dogs Legion, protože každý z dvacítky přijatých charakterů ještě dotváříte speciálními schopnostmi, jež postupně vylepší vaše agenty. Pro každé povolání se nabízí tucet unikátních skillů, u nichž musíte popřemýšlet, jak je namixovat vzhledem k povaze svého brance. Uveďme si příklad – barovému rváči, který rozdává silnější rány v případě opojení alkoholem, posílite jeho údery o další vlastnosti, jež využije v davových bitkách. Jestliže totiž přihlédnete k původu a osobnímu příběhu vašich agentů, měli byste z nich vhodnou správou vlastností vyždímat maximum.
Při gameplay záběrech jsem několikrát také nabyl dojmu, že nalézt správného člověka obohacující váš tým podvratných živlů nebude jen tak. Během svého pobíhání po Londýně neustále skenujete okolo stojící obyvatele a následně si je prolustrujete. Naverbování potom není jen otázkou pěkného úsměvu agenta lákajícího adepta do vašich služeb, ale jeho souhrn postojů vůči vašim akcím. Některé Londýňany štve autoritářská vláda organizace Albion, takže stačí jen popostrčení, aby se přidali k odboji, jiní se budou vašich partyzánských aktivit přímo štítit. Popularita DedSecu totiž odráží vše, co uděláte v jejím jméně – dopouštíte se více zabití, omračujete nepřátele nebo se úplně vyhýbáte konfrontaci?
Kompletní informace o obyvatelích dystopického Londýna získávají nejen pořádkové služby Albionu, ale také členové hackerské organizace DedSec.
Vše se vám pěkně sečte a podle společenského vysvědčení se bude odvíjet náročnost přesvědčování o vstupu do služeb bojovníků za až anarchistickou svobodu. Kdykoli oslovíte svou vyvolenou „oběť“ na ulici, svěří se vám s tím, co ji tíží. Jakmile jeho problém vyřešíte, roste pravděpodobnost, že se na vaši stranu přidá. Právě nad verbovacími úkoly visí z mého pohledu největší otazník, protože regulérně hrozí postupné opakování aktivit, jak jsme si u titulů od společnosti Ubisoft často museli zvykat.
Pokud se ovšem této skryté hrozbě vyhnou, tak se v dystopickém Londýnu budoucnosti zřejmě nudit nebudeme. Střídání hlavních (pět hlavních příběhových linek v šedesáti dynamicky se vyvíjejích misích) a vedlejších misí spolu s námluvami nováčků do týmu a dobrovolnými aktivitami tvoří slibný open-world, v němž budeme trávit desítky hodin. Mimo graficky vyladěnou anglickou metropoli nám autoři slibují vizuálně odlišitelné charaktery, jež budeme moci poupravit nakupovaným oblečením a dalšími detaily.
Tvůrci slibují kvalitní zpracování pamětihodností Londýna, na které se velmi těšíme.
Vzhledem k tomu, že se z pohledu francouzské firmy Ubisoft stává Watch Dogs Legion hlavním želízkem v ohni v prvním kvartálu roku 2020, budeme jej nadále pečlivě sledovat. 6. březen, kdy hackerský projekt vyjde na PC, PS4, Xbox One a Google Stadia, se najednou zdá sakra daleko.
• Zdroje: YouTube (UbiCentral), Game Informer
• Preview: 11. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec
Noční můra George Orwella o totalitním státu v srdci Anglie nabývá reálných kontur. Alespoň podle vývojářů Ubisoftu z pobočky v Torontu, kteří z Londýna vytvořili skanzen dystopické diktatury, kde vládne silná ruka uzurpátorů moci. V čele britského národa stojí extrémistická organizace Albion, která potírá jakékoliv náznaky politického nesouhlasu, v ulicích řádí organizovaný zločin a mezi obyčejné lidi se vkrádá strach a chaos. Nemůžeme se proto divit, že se v občanech bez svobody pomalu, ale jistě začnou probouzet pocity vzdoru, které mohou přerůst v absolutní rebelii proti systému.
Watch Dogs: Legion: E3 2019 Official World Premiere Trailer | Ubisoft [NA]
První trailer vám jasně naznačí, že život v Londýně po Brexitu nebude žádná pohodička. Aspoň podle scénáře nalinkovaného tvůrci Watch Dogs Legion, v němž se chce k odboji přidat téměř každý včetně sousedovic psa, pokud by udržel mobil.
V čele vzbouřenců se vyprofiluje skupinka okolo hackerské skupiny DedSec, jež začne organizovat odbojovou sekci. Komunikaci mezi členy zajišťuje všestranná a učící se umělá inteligence Bagley. Společenství nesouhlasu se pod vaším vedením bude postupně rozrůstat díky tomu, že do něj budete přibírat další členy. A právě zde se ukazuje inovativnost Watch Dogs Legion. Pokud tedy budeme věřit prohlášení tvůrců, tak si můžete do svého týmu přibrat kohokoliv, kdo se vám zrovna hodí. Každá postava by měla mít unikátní příběhové pozadí, jinou podobu a dabing, předpoklady pro práci v terénu rozdělené do tří tříd – Enforcer (těžké zbraně), Infiltrators (plíživci) a Hackers (vlastníci Spider Bota) a další speciální perky upravující základní vlastnosti.
Jednotlivé charaktery mají svou vlastní motivaci, proč se do odboje připojit. Otázkou zůstává, zda si své rozhodnutí budou moci rozmyslet, protože vy chvíli, kdy se k vám přidají, je můžete zcela kontrolovat a plnit s nimi různorodé příběhové úkoly. V ukázce se ovládané postavy neustále domlouvaly s umělou inteligencí, komentovaly okolí a reagovaly na vnější podněty. Jejich činy dále posuzovali ostatní připojení do jednotné sítě. Mise hledání vhodného specialisty na drony tak ukázala, že si jednotlivé Londýňany můžete prolustrovat (jak jsme ve Watch Dogs zvyklí) a následně je sledovat. Ve vhodné chvíli je můžete oslovit, podat jim pomocnou ruku, zachránit před pořádkovými složkami či vykonat určitou službičku. Za to se k vaší skupině věrně přidají.
Obr. 1: Zdání klame, tato příjemná postarší dáma je bývalou nájemnou vražedkyní. Ve Watch Dogs Legion zřejmě nebude o překvapení nouze; Obr. 2: Každý charakter má svou pokrývku hlavy kvůli anonymitě.
Ve svém týmu budeme moci mít maximálně dvacet členů, ale je jen na nás, zda vytvořit rozsáhlé sítě agentů po celém městě, či budeme pracovat v menších diverzních skupinkách. V každém případě si po delším působení v londýnských ulicích vytvoříte k jednotlivým postavám vztah. Některé budete nenávidět, ale budete je trpět kvůli jejich dovednostem, s jinými budete sympatizovat více, a proto se k nim vrátíte častěji než k ostatním. Jenže všichni do jednoho jsou rebelové, kteří jsou v ohrožení života při odhalení. Z průšvihu se můžete zkusit prostřílet nebo utéct.
V případě neúspěchu nejspíše dojde k zatčení (a možná následné záchraně), nebo ke smrti postavy, která je ve Watch Dogs Legion trvalá. Díky této mně velmi sympatické mechanice se se svými favority nebudete pouštět do bezhlavých akcí a každý krok pečlivě naplánujete. V rámci plnění misí využijete jak agresivní přístup, tak plížení nebo moderní technologie, jimiž je Londýn budoucnosti doslova prošpikovaný. Ovládání zřejmě bude vycházet se zavedeného principu předchozích dílů, kdy se vyznačí objekty, s nimiž je možné manipulovat vaším chytrým mobilem.
Watch Dogs: Legion: E3 2019 Official World Premiere Trailer | Ubisoft [NA]
První záběry z hraní ukazují obrovský potenciál pojetí Watch Dogs Legion. Doufejme, že se tento projekt vyhne nebezpečí recyklace obsahu a zůstane pokud možno originální.
Svůj aktuální pohyb po lokaci musíte přizpůsobit zvolenému hrdinovi, protože z gameplay traileru vyčtete, že mladší ročníky nemají problém s přeskakováním překážek, šplháním na drony a dorážením nepřátel efektními chvaty, zatímco neméně drsná babča s obtížemi přeleze železné zábradlí (ale její taser dokáže napáchat paseku). Na Watch Dogs Legion jde zkrátka vidět, jak se tvůrci patlali s každým detailem. Osobně jsem nadšený z masek, které si postavy natáhnou přes obličej při konání trestné činnosti, nebo z důrazu na dabing postav. Vůbec bych se nedivil, kdyby rodilí Britové dokázali určit, z kterých končin jaký charakter pochází.
Neméně unešený jsem ze ztvárnění lokací, v nichž se naši svěřenci pohybují. Snad ukázkové záběry reflektují skutečný stav hry, protože takhle živoucí svět si nechám líbit (i kdyby to byl skript, který se vždy spustí stejně, tak po smrti postavy jej nezažijeme ve stejné situaci). Hrdinové reagují na své okolí, které je odporně špinavé ve futuristickém hávu, grafitti a načmárané vzkazy všude po zdech, policejní zátarasy na každém rohu – zkrátka totalitní nálada na vás vydechne svůj nechutný odér z každého detailu. Stačí se zaměřit na scénu, kdy první postava zemře. Co je to za protestní památník? Půjde prozkoumat? Nebudu mít problém, když mě tam někdo načapá?
Obr. 1: Prohlídka Big Benu během letu na dronu? Proč ne?; Obr. 2: Cestovat se bude ve Watch Dogs Legion i klasičtějšími způsoby. Dle všeho si budeme moci vypůjčit jakékoliv vozidlu v gangsterském GTA stylu nebo otevřít stanice metra pro rychlé cestování.
To budou zřejmě otázky, jež si budete klást během celého průběhu hry. Jak být nenápadný, splynout s davem a kdy vzít otěže do vlastních rukou. Být hrdinou všedního dne totiž nese svá rizika, která vás v dystopicky laděném Watch Dogs Legion mohou stát život. Nyní, když se vracím ke svému doteď napsanému textu, přiznávám, že u mě vládne mírný optimismus, který se ne vždy ztotožňuje s realitou AAA her. Ale já si zkrátka přeju, aby tohle vyšlo, protože nápad je to úchvatný.
Když si navíc přidáte možnost hrát až se čtyřmi kamarády v kooperaci, řadu vedlejších aktivit (jako pouliční fotbal, sprejování agitačních hesel po zdi nebo návštěvu pamětihodností anglického hlavního města) mohlo by jít o hit, který překope pojetí open world akčních adventur. Uvidíme na vlastní oči 6. března na PC, PS4, Xbox One a Google Stadia.
Možnost plnit některé mise až ve čtyřech hráčích nezní špatně, ale uvidíme, jak to Watch Dogs Legion zvládne v praxi.
• Zdroje: Youtube, watchdogs.ubisoft.com
• Update: 5. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec
Když Ubisoft v průběhu května naznačil, že připravuje čtyři neoznámené AAA tituly, začali všichni novináři a fanoušci šílet. Okamžitě se předháněli s fantastickými a zaručeně pravými informacemi o budoucích projektech uznávaného vydavatele z Francie, jenž má rozesetá vývojářská studia po celém světě. Jejich prezentace na E3 měla být úchvatná a plná překvapení. Jenže nejdříve jim proklouznul arkádově sportovní titul Roller Champions a nyní někdo vypustil psy, tedy Watch Dogs Legion, což stvrdili oficiálním tweetem. Bohužel stále netušíme, jak se bude hrát a oč v něm poběží, dá se ovšem tušit, že ovládání NPC bude mít velký vliv.
• Zdroje: Twitter
Následuje původní článek, spekulace Watch Dogs Legion...
• Spekulace: 4. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec
Velké vydavatelské domy se většinou bojí ožehavých aktuálních politických témat, proto je pro mě překvapením, jakým směrem se vydává Watch Dogs Legion, další novinka Ubisoftu prozrazená ještě před E3. Podle popisu třetího dílu hackerské akční adventury na stránkách Amazon UK (již staženo, ale pravdivost informace následně potvrdili také odborníci z řad herních novinářů) se totiž vydáme do Londýna blízké budoucnosti, kde se hroutí společnost následkem brexitu. V rozbouřené společnosti se pro vás otevírají nové možnosti, jak využít moderní technologie a prosazovat své cíle. Vaše činy by také měly ovlivnit vývoj britské metropole, která se podle scénáristů Ubisoftu dostala na periferii evropského, potažmo celosvětového zájmu.
Zasazení děje Watch Dogs Legion určitě vzbudí mnoho otázek o politické korektnosti a další připomínky (zajímalo by mě, jak se k situaci staví sami Britové, kteří pomalu až nyní zjišťují, co vlastně brexit znamená), ale z hráčského pohledu je mnohem zajímavější novátorská mechanika, s níž Ubisoft vyrukoval. Podle uniklých zpráv totiž bude možné hrát za jakoukoli přítomnou NPC postavu a jednání v její kůži ovlivní další odvíjení děje. Každý charakter by měl mít unikátní vizuál a dabing, což muselo být neuvěřitelné náročné na přípravu a obhajuje několikeré odkládání pro mnohé očekávaného titulu.
Příběh Watch Dogs Legion zřejmě nebude spojován s žádným specifickým hrdinou, jak tomu bylo v předchozích dílech.
Otázkou ovšem zůstává, jak se převtělování do různých lidí v londýnských ulicích podaří vysvětlit příběhově. Znamená dystopie v popisku třeba ovládání lidí pomocí čipů či podobné technologie, od níž se budou chtít hackerští bojovníci oprostit (taky vás napadá Matrix, přiznejte se)? Možná právě k tomu odkazuje podtitul Watch Dogs Legion (Legie), což může zastupovat symbol masy lidí, zástupu bezmocných, kteří potřebují ochránit před systémem. Nabízí se také vysvětlení přes heslo hnutí Anonymous (We are Anonymous. We are Legion. Expect us), které přímo odkazuje k citátu z Bible (Marek 5:9), kde člověk posedlý duchem odpovídá Ježíšovi: „Mé jméno je Legie, protože je nás mnoho.“
Díky propojení myslí přes technologické implantáty by se dalo stěhování do různých NPC obhájit pohodlně, takže bych tento směr vzhledem k hackerskému podtextu vůbec nezavrhoval. Jenže Ubisoft nás v minulosti přesvědčil, že se s kostrbatými vysvětleními vůbec nepáře. Pamětníci si totiž vzpomenou na automobilovou arkádu Driver: San Francisco, v níž hlavní hrdina bojuje v kómatu se svou nemesis tím, že jeho vědomí může přeskakovat z mysli jednoho řidiče rozjetých vozů do druhého. Při našem redakčním brainstormingu padla ještě zběsilá teorie využívající sérii Assassin‘s Creed, resp. přístroje Animus (že by Abstergo zašlo až tak daleko?), ale to je již zřejmě moc přitažené za vlasy.
It wouldn't be the week before E3 without a big Ubisoft leak - here's Amazon UK revealing Watch Dogs Legion, which lets you play as any NPC in the game (!). I can confirm that this is real: https://t.co/Dt2udNk373
— Jason Schreier (@jasonschreier) 3. června 2019
Mezi těmi, kdo nové Watch Dogs potvrdili, byl i Jason Schreier z Kotaku, který navíc potvrdil možnost ovládání jakéhokoli NPC hráčem.
Doufejme, že podobným šílenostem se scénáristé Watch Dogs Legion vyhnou a připraví nám uvěřitelný sci-fi tématikou říznutý svět, v němž bude radost odhalovat jeho tajemství. Stále existuje možnost, že si vybereme pouze jednu postavu z anonymního davu, za níž budeme absolvovat celou kampaň (pozvednutí jednoho vyvoleného charakteru funguje skvěle, že Neo? Zase ten Matrix), ale to by se zřejmě neslučovalo s obrovským kvantem práce na designování velkého počtu NPC postav. Zanechme spekulací, protože více informací se zatím bohužel neuvolnilo, ale představení Watch Dogs Legion už klepe na dveře. Nepochybuji, že ambiciózní projekt si ukousne řádnou porci minut na prezentaci Ubisoftu 10. června na E3.
• Zdroje: Gamespot