Reklamace či vrácení? Velké zboží doručíme zdarma

Elektrické motorky Zero Motorcycles nabídnou spoustu zábavy

Zobrazit katalog

Elektricky poháněné motorky na českých, evropských, ale ani světových silnicích příliš často nepotkáváme. Změnit to chce kalifornská společnost Zero Motorcycles, která má ve svém portfoliu hned několik elektromotocyklů různých kategorií. Ty mají co nabídnout, protože svým výkonem a akcelerací kolem 3 vteřin překonávají mnohé běžné motocykly se spalovacím motorem. Jak si ale poradily s napájecím systémem a budou zákazníci akceptovat jejich pořizovací cenu?

Elektrické motorky Zero Motorcycles – kapitoly článku

  1. Výhody elektromotocyklů aneb kouřit se bude už jen od pneumatik
  2. Elektrické motorky mají i nevýhody
  3. Motocykly Zero Motorcycles jsou vyvíjeny v Kalifornii
  4. Zero S je motocykl do městského prostředí
  5. Se Zero SR při výjezdech z křižovatek všem ukážete záda
  6. Zero DS je vysoce univerzální motocykl
  7. Zero DSR nabídne točivý moment 157 Nm
  8. Zero FX je lehký a hbitý motocykl s modulárním napájecím systémem
  9. Zero FXS je motorka třídy supermoto
  10. Porovnání motocyklů Zero Motorcycles
  11. Motocykly Zero můžete mít ve více konfiguracích
  12. Zero motorku nabijete i ze zásuvky u sebe doma
  13. Síť dobíjecích stanic se stále rozšiřuje
  14. Základem všech motocyklů je revoluční motor Z-Force
  15. Mobilní aplikace Zero Motorcycles váš motocykl perfektně doplní
  16. Recenze motorky Zero očima motoristické veřejnosti
  17. Jak ještě více prodloužit výdrž motorky na jedno nabití

Výhody elektromotocyklů aneb kouřit se bude už jen od pneumatik

Pokud si říkáte, že elektrickou motorku byste za tu se spalovacím motorem nikdy nevyměnili, následující řádky vás dost možná přesvědčí o opaku. Elektromotory mají totiž mnoho výhod. Mezi ty hlavní patří:

  • Bezúdržbovost – elektrické motory nevyžadují výměnu oleje, olejového filtru, svíček a dalších komponentů.
  • Úspornost – kilometr jízdy vás bude stát jen zlomek ceny, kterou byste dali za jízdu na klasické motorce.
  • Bezhlučný provoz – elektrické motorky jsou velice tiché, mnohem tišší než běžné motocykly. Lze s nimi jezdit ve dne i v noci takřka inkognito.
  • Nižší hmotnost – elektromotory jsou menší a lehčí než spalovací motory, na motocyklu tak zabírají méně místa. Elektromotorky jsou tím pádem lehčí a zbývá na nich více prostoru pro baterie.
  • Konec čerpání benzínu – elektřinou poháněné motorky samozřejmě žádný benzín nepotřebují, takže s nimi nikdy nebudete muset zastavovat na čerpacích stanicích.
  • Nulové emise – z výfuku elektrických motorek se už nebudou linout nevábně vonící zplodiny a kouř. Je to samozřejmě dáno tím, že žádný výfuk nemají, jelikož jej nepotřebují. A to je dobře nejen pro váš nos, ale i pro přírodu.
Zero Motorcycles, silnice

Motorky Zero Motorcycles se na silnici cítí jako doma. Mají skvělou akceleraci a dlouhý dojezd.

Elektrické motorky mají i nevýhody

Všechny tyto výhody jsou samozřejmě vlastní i Zero motorkám. Platí to ale i obráceně, tedy nastal čas zmínit se o nevýhodách. Motorky Zero Motorcycles na jedno nabití baterie ujedou méně než běžné motorky na plnou nádrž benzínu. Síť dobíjecích stanic je navíc oproti síti stanic čerpacích mnohem řidší. Jejich počet však stále roste a intenzivní vývoj probíhá i v oblasti napájecích zdrojů, v budoucnu tak lze v těchto ohledech očekávat postupné zlepšení. V důsledku toho bude stoupat poptávka ze strany zákazníků a zároveň nabídka ze strany výrobců. A to nebude znamenat nic jiného než snížení pořizovacích cen elektrických motorek, které momentálně ceny běžných motocyklů znatelně převyšují.

Motocykly Zero Motorcycles jsou vyvíjeny v Kalifornii

Zero Motorcycles je kalifornská společnost zabývající se vývojem a výrobou motocyklů poháněných elektřinou. Za jejím vznikem stojí někdejší inženýr NASA Neal Saiki, který v roce 2006 položil základy dnes již mezinárodně známé společnosti na výrobu motocyklů. První motorky sjely z výrobních linek již v následujícím roce v Santa Cruz a nyní jsou v prodeji modernizované řady Zero Motorcycles 2017. Společnost podle svých slov kombinuje ty nejlepší aspekty tradičního motocyklu s dnešními nejpokročilejšími technologiemi. Její motocykly jsou proto poměrně lehké, ale zároveň výkonné a rychlé.

Zero Motorcycles, terén

Zero motorky můžete mít ve verzi pro silnici, ale i pro terén. Právě při jízdě v přírodě oceníte jejich nízkou hlučnost – budete mnohem méně nápadní.

Zero Motorcycles má v současné době rozsáhlou nabídku čítající hned několik elektromotorek různých typů. Základem všech je elektrický pohon Z-Force a hliníkový rám, jenž minimalizuje hmotnost strojů. Které motorky tedy kalifornská společnost aktuálně nabízí, jak se od sebe liší a pro koho jsou?

Zero S je motocykl do městského prostředí

Všem elektřinou poháněným autům a motorkám je vlastní okamžitý točivý moment, vysoký výkon a plynulá akcelerace už od klidového stavu. A přesně to vám nabídne také motocykl Zero S, který je navržen pro městské prostředí a občasné vyjížďky s úseky zatáček. Jede rychlostí až 145 km/h a dojezd může mít až 325 km. To však platí jen pro nejvyšší konfiguraci s 13kWh baterií a se zdrojem Power Tank. Zákazníci si mohou vybrat i nižší konfiguraci s baterií o kapacitě 6,5 kWh, která se však vyznačuje nižším točivým momentem, výkonem a kratším dojezdem.

Zero Motorcycles, Zero SZero Motorcycles, Zero SZero Motorcycles, Zero S

Se Zero SR při výjezdech z křižovatek všem ukážete záda

Zero SR je rovněž motocykl, který se nejlépe cítí ve městě. Jedná se o zesílenou variantu modelu Zero S s točivým momentem 157 Nm. To je vynikající hodnota, které nedosahuje žádný konvenční motocykl se spalovacím motorem o objemu 1 000 ccm. To se odráží ve velmi dobré akceleraci, která je navíc ještě lepší než u generačního předchůdce moto Zero DS 2016. Když k tomu připočteme nejvyšší trvalou rychlost 153 km/h, je jasné, že se Zero SR se nudit nebudete. Podle očekávání však tento model překonal Zero S i v ceně.

Zero Motorcycles, Zero SR

Motorka Zero SR se chlubí skvělými vlastnostmi pro městské prostředí. Perfektně zrychluje, takže na křižovatkách budete králem rozjezdů.

Zero DS je vysoce univerzální motocykl

Pokud hledáte univerzální motocykl, Zero DS bude pravděpodobně pro vás ten pravý. Zaujme především svou rychlostí na asfaltu a zároveň hbitostí na hlíně, štěrku i prašných cestách. Cílí tak na ty uživatele, kteří hledají svobodu, aby mohli kdykoli z divočiny vyjet do civilizovaného světa.

i Zero motorky pořádně proklepneme, a tak se můžete těšit na Zero Motorcycles recenze, ať už se budou týkat letošního modelu, nebo to naopak bude například Zero DS 2016 recenze.

Zero DS snadno překonává překážky a přitom se dobře ovládá, a to díky pohonné jednotce s přímým pohonem a plně nastavitelnému zavěšení. Chlubí se vynikající odezvou, silnou akcelerací a nízkými jízdními náklady. Veškeré tyto parametry jsou oproti Zero DS 2016 vylepšené, design však zůstává téměř beze změn. Zákazníky to ale pravděpodobně neodradí, protože vzhled letošní motorky Zero DS se stále neokoukal.

Zero Motorcycles, Zero DS

Motocykl Zero DS je univerzální stroj vhodný nejen na silnici, ale i na štěrkové či prašné povrchy.

Zero DSR nabídne točivý moment 157 Nm

Motocykl Zero DSR 2017 přináší o 17 % více síly a 43 % více točivého momentu než Zero DR. Jedná se tak o jeden z vrcholných modelů výrobce Zero Motorcycles s točivým momentem až 157 Nm, výkonem až 70 koní a maximální rychlostí 165 km/h.

Zero Motorcycles, Zero DSR

Zero DSR je součástí vrcholné nabídky kalifornského výrobce, boduje zejména svým výkonem.

Když k tomu přidáme tlumiče Showa a brzdový systém ABS od Bosche, Zero DSR 2017, podobně jako jeho předchůdce 2016 Zero DSR elektrický motocykl, zvládne s grácií jízdu ve městě i mimo něj. Zero DSR je však také nejtěžším a nejdražším motocyklem amerického výrobce a vzhledem k výkonnostním parametrům se hodí spíše pro zkušenější řidiče.

Zero FX je lehký a hbitý motocykl s modulárním napájecím systémem

Enduro Zero FX vám při jízdě poskytne takřka okamžitý točivý moment 106 Nm, což je při hmotnosti kolem 130 kg rozhodně zajímavá hodnota. Můžete se na něm prohánět ve městě i mimo něj, proto zaujme i ty, které láká odbočit z asfaltové cesty do obtížnějšího terénu. Navíc bezúdržbové hnací ústrojí, řemenový pohon a volitelně plně modulární systém napájecích zdrojů mají zajistit bezstarostnou jízdu a minimální provozní náklady.

Zero Motorcycles, Zero FXZero Motorcycles, Zero FX, městoZero Motorcycles, Zero FX, terén

Zero FXS je motorka třídy supermoto

Zero FXS je elektricky poháněná motorka typu supermoto, která si poradí s jízdou ve městě i po silnicích nižších tříd. Poskytne téměř okamžitý točivý moment 106 Nm a díky výkonu až 46 koní a hmotnosti do 133 kg je velmi rychlá a agilní. 17palcová kola a pneumatiky Pirelli Diablo Rosso II poskytují vynikající přilnavost a ovládání. To se vám rozhodně bude hodit, protože reakce na plyn jsou takřka okamžité. Dalo by se říci, že FXS je takové supermoto na steroidech. Jedním z lákadel této řady je patentovaný modulární systém napájecích zdrojů. Umožňuje totiž nabíjení akumulátoru na motocyklu i mimo něj, což je pro město ideální.

Zero Motorcycles, Zero FXSZero Motorcycles, Zero FXS, městoZero Motorcycles, Zero FXS, závodiště

Porovnání motocyklů Zero Motorcycles

MotocyklZero SZero SRZero DSZero DSRZero FXZero FXS
Typ motocykluSilničníSilničníUniverzálníUniverzálníEnduroSupermoto
Dojezdaž 325 kmaž 325 kmaž 296 kmaž 296 kmaž 132 kmaž 145 km
Točivý momentaž 110 Nmaž 157 Nmaž 110 Nmaž 157 Nm106 Nm106 Nm
Maximální výkonaž 44 kWaž 51 kWaž 44 kWaž 51 kWaž 34 kWaž 34 kW
Maximální rychlostaž 158 km/h164 km/h158 km/h164 km/h137 km/h137 km/h
Max. rychlost (trvalá)až 137 km/h153 km/haž 137 km/h145 km/h113 km/h121 km/h
Hmotnostod 142 kgod 188 kgod 144 kgod 190 kgod 112 kgod 114 kg
Cenaod 342 900 Kč499 900 Kčod 342 900 Kč499 900 Kč334 900 Kč334 900 Kč

Motocykly Zero můžete mít ve více konfiguracích

Většinu Zero motorek můžete získat v několika konfiguracích elektromotorů a baterií. V důsledku toho se pak od sebe liší v maximálních rychlostech, dojezdech i době nabíjení. Řady Zero S, Zero SR nebo Zero DS navíc obsahují i přídavný napájecí zdroj Power Tank, který přidá dalších 2,8 kWh ke stávající kapacitě, a prodlouží tedy dojezd o další kilometry. Jedná se o volitelné příslušenství a lze jej dokoupit i dodatečně.

Zero motorku nabijete i ze zásuvky u sebe doma

Velice praktické je, že Zero motorky můžete nabíjet kdykoli a kdekoli z běžné zásuvky, stejně jako když chcete doplnit šťávu svému telefonu. Připravte se však na dlouhé nabíjení, jak je u elektromotocyklů obvyklé. U konfigurací s největší baterií trvá z 230V zásuvky až předlouhých 9 hodin. Jedná se však o maximum, u dalších konfigurací je běžná doba nabíjení na 100 % kolem 4 až 5 hodin.

Zero Motorcycles, Power Tank

Technologie Z-Force Power Pack zajišťuje, že po ujetí i více než 322 tisíc km zůstává lithium-iontové baterii pořád 80 % kapacity.

Pokud si však k motorce přikoupíte rychlonabíječku Charge Tank, budete ji moci nabíjet více než 2× rychleji, což v některých případech znamená už příjemnější 1,6 hodiny. To už je mnohem přijatelnější hodnota, přesto je to v porovnání s několikaminutovým tankováním běžného motocyklu dlouhá doba.

Síť dobíjecích stanic se stále rozšiřuje

Pokud vyrážíte na delší cestu a už teď víte, že budete potřebovat doplnit energii i po cestě, využijte k tomu přehlednou mapu s vyobrazením dobíjecích stanic. Jejich síť ještě není zdaleka tak hustá jako síť čerpacích stanic, situace se ale rok od roku zlepšuje. Momentálně se v Česku nachází přes 300 stanic, a to už je dostatečná hustota na to, abyste kdekoli pohodlně načerpali energii pro svůj motocykl. A pokud vyrážíte do zahraničí, tam je situace dokonce ještě lepší.

Základem všech motocyklů je revoluční motor Z-Force

Všechny Zero motorky využívají speciální Z-Force motor vyvinutý samotnou společností Zero Motorcycles. Motory jsou přibližně stejně velké a těžké jako konkurenční bezkartáčové motory, produkují však až o 130 % vyšší výkon a o 150 % vyšší točivý moment. Nevyžadují přitom žádné chlazení kapalinou ani vzduchem, protože komponenty vytvářející teplo jsou umístěné tak, aby teplo unikalo ven skrze hliníková žebra. Motor tak může být zcela uzavřen a není nutné na něm provádět žádnou běžnou údržbu.

Zero Motorcycles, revoluční motor Z-Force

Synonymem motoru Z-Force je obdivuhodný výkon a dechberoucí akcelerace kolem 3 sekund. Díky okamžité reakci na plyn a 100 % točivého momentu, která jsou k dispozici již od klidového stavu, má motocykl působivé jízdní vlastnosti.

Mobilní aplikace Zero Motorcycles váš motocykl perfektně doplní

Stáhněte si do svého telefonu aplikaci Zero Motorcycles a o svém motocyklu získáte užitečná i zajímavá data. Aplikace je k dispozici pro platformy iOS a Android. S vaším jednostopým parťákem se pak spárujete pomocí technologie Bluetooth.

Zero Motorcycles, aplikace

Zajímavé je, že přes aplikaci si můžete aktivovat například i „ECO režim“, který nastaví maximální rychlost, točivý moment nebo také regeneraci při brzdění. Díky tomu ujedete více kilometrů.

Pomocí aplikace získáte podrobné informace o své Zero motorce, jako je odhadovaný dojezd, čas, za jak dlouho se nabije, počet cyklů nabíjení nebo třeba teplotu motoru. Můžete si přehledně zobrazit report o jednotlivých vyjížďkách, v němž například uvidíte, na kolik vás vyšel kilometr jízdy, kolik jste ušetřili oproti běžnému motocyklu se spalovacím motorem apod. S aplikací také budete mít přehled o veškerých novinkách výrobce.

Recenze motorky Zero očima motoristické veřejnosti

Na webu topspeed.com, kde si vzali na paškál motocykly Zero S a Zero SR, se můžeme na adresu těchto motorek dočíst prakticky jen slova chvály. Recenzent TJ Hinton tuto dvojici vyzdvihuje i před ostatními elektromotocykly, negativa vidí vlastně jen v ceně. Tu však podle něj vyvažuje fakt, že už není potřeba měnit olej, svíčky a další součástky. Jeho manželka Allyn Hinton pak zdůrazňuje bezhlučný provoz, který ale může být v některých situacích až nebezpečný, protože chodec o vás nemusí dlouho vědět.

Pro web cycleworld.com byl naopak po několik týdnů zkoušen loňský vrcholný model. Zde tedy najdete recenzi Zero DSR 2016. Řidič si pochvaluje vysoký výkon a okamžité reakce na „plyn“. Vyzdvihuje navíc velmi nízké provozní náklady.

Simon Greenacre z visordown.com si na jeden den vyzkoušel dva motocykly Zero Motorcycles, Zero SR a DS. Ačkoli ho elektrické motorky nikdy zvlášť nezajímaly, jízdu s touto dvojicí si užil. Mluví o úžasném výkonu a akceleraci, kterou nikde jinde nezažil. Líbila se mu také naprostá bezúdržbovost a nízké provozní náklady. Uměl by si však představit nižší pořizovací cenu. 

Jak ještě více prodloužit výdrž motorky na jedno nabití

A nakonec se podíváme na to, jak ve vašem motocyklu co nejvíce prodloužit výdrž baterie na jedno nabití. To je užitečné například při delších výletech, kdy se každý kilometr navíc hodí. Výdrž baterie tedy prodloužíte následovně:

  • Jezděte pomaleji a mírně, nikoli rychle a agresivně
  • Nezastavujte příliš často
  • Jezděte po rovinách, nikoli v kopcovitém terénu
  • Jezděte v předklonu, abyste snížili aerodynamický odpor
  • Vozte s sebou co nejmenší náklad
  • Jezděte na suché vozovce a v co možná nejméně větrném počasí
  • Mějte dostatečně nahuštěné pneumatiky
  • Mějte správně seřízený řetěz

Jak je vidět, Zero motorky vypadají více než slibně. Co nejdříve vám přineseme recenze, v nichž si na vlastní kůži vyzkoušíme jízdní vlastnosti. Zvlášť se těšíme na akceleraci, posvítíme si však i na dojezd a samotné nabíjení. Také jsme zvědaví, jaký zvuk nás v podání motorek Zero Motorcycles čeká a jak si povedou v porovnání například s konkurenčními motocykly Kawasaki.

Vytisknout
P-DC1-WEB17
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Na vašem soukromí nám záleží My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací