Pokud jste opravdu náruživým hráčem počítačových her a do svého počítače sháníte vždy to absolutně nejvýkonnější, mezi grafickými kartami je pro vás téměř jasnou volbou GeForce RTX 2080 Ti. Právě tyto grafické karty totiž nabízí ultimátní výkon všem herním nadšencům a profesionálním hráčům, a vy je tak můžete nalézt v nabídce prakticky každého výrobce. My se však dnes zaměříme jen na společnost ZOTAC, v jejíž bohaté nabídce figuruje také grafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan, kterou si na Alza.cz také řádně otestujeme.
Grafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan je postavena na nejnovějším herním grafickém čipu NVIDIA TU102 společnosti NVIDIA, na který jsou pomocí 352bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR6 o kapacitě 11 GB. Jedná se o grafickou kartu s podporou ray tracingu a DLSS (Deep Learning SuperSampling), svým výkonem pak ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan spadá do segmentu grafických karet vysokého výkonu (high-end), kde v generaci grafických karet Turing zaujímá úplně nejvyšší patra výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1 350/1 605 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí pak 1 750 MHz, což u pamětí typu GDDR6 představuje efektivní frekvenci 14 000 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 60 MHz v Boost. Grafické paměti jsou taktovány v referenčních hodnotách NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti.
Grafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan měří na délku 308 mm a na základní desce vašeho počítače zabere celkem 3 rozšiřující sloty. O chlazení se stará dvojice pasivů složených z hliníkových žeber, které jsou pro lepší odvod tepla propojeny celkem pěti 8mm měděnými tepelnými trubicemi (heatpipes). Dosedací plocha chladiče na grafický čip je měděná. Grafické paměti jsou chlazeny pomocí menšího chladicího plátu (heatsink plate), z modulů napájecí kaskády je pak odpadní teplo odváděno do většího kovového chladicího plátu, který zároveň slouží jako výztuha grafické karty. Všechny důležité součásti grafické karty jsou tak kvalitně chlazeny.
Aktivní část systému chlazení tvoří tři 85mm ventilátory s aerodynamicky tvarovanými lopatkami. Grafická karta podporuje funkci Active Fan Control, která ventilátory rozděluje do dvou samostatných chladicích zón a otáčky ventilátorů nad těmito zónami jsou řízeny dle potřeby nezávisle (asynchronně). Ventilátory však nepodporují semi-pasivní chlazení, takže se otáčejí rychlostí 1 300 ot/min i v době, kdy grafická karta není nijak vytížena a aktivně chladit tak nepotřebuje. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan na skóre 98,6 % a v těchto testech stability snímkové frekvence tak prošla (minimální hranice je 97 %).
O napájení grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan se stará 10 + 3fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí dvou 8-pin konektorů. Příkon grafické karty byl výrobcem nastaven na 260 W (max. 300 W) a ten pak k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 650 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan řešeny pomocí tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port), jednoho konektoru HDMI 2.0 a nově pak také pomocí USB-C (VirtualLink), určeného pro připojení headsetu virtuální reality.
Součástí balení grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan je také firemní nástroj společnosti Zotac s názvem FireStorm.
Pomocí tohoto nástroje můžete grafické kartě nastavovat různé parametry jako například frekvenci čipu, frekvenci pamětí, limit spotřeby, napětí čipu, křivku otáček ventilátorů atp., a upravit si tak chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Můžete například kartu přetaktovat pro dosažení co nejvyššího výkonu, nebo dát naopak přednost lepším provozním vlastnostem, jako je teplota, hlučnost či spotřeba.
V nabídce Spectra pak můžete logu ZOTAC, které je umístěno na hřbetu grafické karty, nastavit různé barvy, intenzitu a efekty jeho podsvětlení.
K dispozici máte také uživatelské nastavení křivky závislosti otáček ventilátorů na teplotě GPU a pro sledování chování grafické karty pak nabízí nástroj FireStorm také monitoring, s jehož pomocí můžete mít na očích všechny okamžité i historické údaje důležitých provozních hodnot, jako je například teplota karty, otáčky ventilátorů, napětí, spotřeba atd.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan zařadili následující modely ze segmentu vysokého výkonu (high-end):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family |
Velikost Transistory Výroba |
SP TMU ROP |
VRAM Velikost Bus/Clock |
Base Clock Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan | TU102 TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2 18,600 million 12nm FinFET |
4352 272 88 |
GDDR6 8.192 GB 352b/14000 |
1350 MHz 1605 MHz 1800 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
MSI RTX 2080 Ti DUKE 11G | TU102 TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2 18,600 million 12nm FinFET |
4352 272 88 |
GDDR6 8.192 GB 352b/14000 |
1350 MHz 1650 MHz 1830 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
Inno3D RTX 2080 X2 OC | TU104 TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2 13,600 million 12nm FinFET |
2944 184 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1515 MHz 1860 MHz 1830 MHz |
PCIe 3.0 x16
225 W |
EVGA RTX 2070 XC Gaming | TU106 TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1410 MHz 1710 MHz 1845 MHz |
PCIe 3.0 x16
185 W |
Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS | GP102 GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2 12,000 million 16nm FinFET |
3584 224 88 |
GDDR5X 11.264 GB 352b/11104 |
1557 MHz 1671 MHz 1893 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Sapphire Radeon VII 16G HBM2 | Vega 20 Vega 20 XL GCN 5.1 GEN |
331mm2 13,230 million 7nm FinFET |
3840
240 64 |
HBM2 16.384 GB 4096b/2000 |
1400 MHz 1750 MHz 1766 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 | Vega 10 Vega 10 XT GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14nm FinFET |
4096 256 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1890 |
1247 MHz 1632 MHz 1515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10 Vega 10 XL GCN 5nd GEN |
484 mm2 12,500 million 14nm FinFET |
3584 224 64 |
HBM2 8.192 GB 2048b/1600 |
1156 MHz 1590 MHz 1496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá z celkem 20 průchodů minutové scény Time Spy a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během nichž grafická karta pracuje na plný výkon a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Spotřebu (příkon) celého testovacího systému s danou grafickou kartou na palubě pak testuji v počítačové hře Crysis 3 a rozlišení 1 920 × 1 080 px. Jak tedy grafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan v tomto zátěžovém testu dopadla?
Test 3DMark Stress Test |
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan | Hodnota | Poznámka k měření |
Pracovní teplota | 62 °C | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Reálná pracovní frekvence | 1 800 MHz | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Spotřeba systému | 412 W | měřeno v Crysis 3 |
Otáčky ventilátorů | 2 000 ot/min | měřeno na konci testu |
Hlučnost | 44,7 dBA | interpolováno z otáček ventilátorů |
Teploty grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan se na konci zátěžového testu držely na 62 °C při otáčkách ventilátorů kolem 2 000 ot/min, které při této rychlosti generovaly vysokou hlučnost 44,7 dBA. Co se hlučnosti týká, tuto grafickou kartu můžeme označit za velmi hlučnou. Frekvence grafického čipu se na konci zátěžového testu držela na 1 800 MHz.
Následující grafy pak ukazují, jak si provozní vlastnosti ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.
Porovnání provozních vlastností |
Pokud by vás zajímalo také srovnání provozních vlastností ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan se všemi ostatními grafickými kartami GeForce RTX 2080 Ti, které jsme na Alza.cz a GPUreport testovali, můžete se podívat do následujících grafů.
Tom Clancy's: The Division 2 je online akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která se odehrává v blízké budoucnosti ve Washingtonu DC. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2019 společností Ubisoft. Hra podporuje nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno ve vestavěném benchmarku po dobu 89 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Tom Clancy's: The Division 2 |
Metro Exodus je počítačová hra z pohledu první osoby, která se odehrává v otevřeném světě postapokalyptického Ruska roku 2036. Jedná se o třetí pokračování ze série Metro, která vznikla na základě románu Dmitrije Glukhovského. Hra Metro exodus byla postavena na herním engine 4A engine vývojáři ze studia 4A Games a vydána v únoru 2019 společností Deep Silver. Měření snímkové frekvence a frame times jsou prováděna na vestavěném benchmarku po dobu 102 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Metro Exodus |
Battlefield V je již 16. dílem akční střílečky z pohledu první osoby, který nás tentokrát zavede zpět do období druhé světové války. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a vydána v listopadu 2018 společností Electronic Arts. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě severní Afriky v misi Butcher & Bolt po dobu 82 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Battlefield V |
Shadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Shadow of the Tomb Raider |
Strange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Strange Brigade |
Far Cry 5 je akční počítačová RPG, odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Far Cry 5 |
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing nastaven na LOW.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Middle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena, odehrávající se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů (FHD) na MSAA × 4, v rozlišení 2 560 × 1 440 pixelů (WQHD) na MSAA × 2 a v rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.
Testy Crysis 3 |
Herní testy grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání s jejími dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Sumarizace výkonu |
Výkon grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan je dán zejména výkonem samotného grafického čipu TU102 (TU102-300A-K1-A1), který se od jiných grafických karet GeForce RTX 2080 Ti může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.
V případě grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan se reálná frekvence grafického čipu v zátěžovém testu 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala v průměru kolem 1 800 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 14 000 MHz.
Reálná frekvence ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan tak byla o nějaké 2 biny (bin = 15 MHz) nižší nežli u konkurenční grafické karty MSI RTX 2080 Ti Duke 11G, a můžeme tedy očekávat, že i s herním výkonem na tom bude ZOTAC o něco hůře. Jak však můžete vidět, hůře na tom ZOTAC sice opravdu je, ale ten výkonnostní rozdíl je prakticky zanedbatelný. S výkonem grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan jsem byl tedy spokojen.
U nových grafických karet GeForce RTX máte možnost k přetaktování využít buď nové funkce OC Scanner, která grafickou kartu přetaktuje „automaticky“, nebo si můžete veškeré parametry přetaktování nastavit sami manuálně. Přetaktování grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan jsem prováděl za pomoci automatického přetaktování OC Scanner nástroje MSI Afterburner. Dříve ale, nežli jsem OC Scanner mohl spustit, musel jsem ručně na maximum nastavit položky Core Voltage (100 %), Power Limit (115 %) a Temp. Limit (88 °C). Také jsem musel nejdříve zjistit maximální frekvenci grafických pamětí, nástroj OC Scanner totiž umí přetaktovat pouze grafický čip, frekvenci grafických pamětí zcela ignoruje.
Postupně jsem tedy zvyšoval hodnoty frekvence grafických pamětí o 50 MHz a testoval jejich stabilitu v počítačových hrách. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota +800 MHz, což představuje efektivní frekvenci VRAM 15 600 MHz. Nyní jsem tedy konečně mohl spustit automatické přetaktování pomocí OC Scanner.
S posunutou frekvencí pamětí o 800 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit, Temp. Limit na maximum mi pak OC Scanner nastavil frekvenci grafického čipu oproti výchozímu stavu v průměru o 131 MHz výše. S takto nastavenými parametry grafické karty jsem pak otestoval některé hry s následujícími výsledky:
Pomocí nástroje automatického přetaktování OC Scanner se mi z grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan podařilo získat v průměru necelých 9 % dalšího výkonu, což myslím celkem ujde a v některých počítačových hrách by se to hodit mohlo. Na spotřebě celé sestavy se pak toto přetaktování projevilo v počítačové hře Crysis 3 celkem výraznými 48 W navíc.
Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan v počítačové hře Crysis 3.
Stejně jako ostatní grafické karty GeForce RTX 2080 Ti, také ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan nabízí ultimátní herní výkon těm úplně nejnáročnějším hráčům počítačových her. Pokud tedy budete chtít mít ve svém počítači to nejvýkonnější, co vám dnes trh může vůbec nabídnout, jsou to rozhodně grafické karty GeForce RTX 2080 Ti, mezi něž patří právě také ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan. Díky vysokému výkonu a přítomnosti speciálních výpočetních jednotek pro podporu akcelerace real-time ray tracingu (RT a Tensor cores) si s těmito grafickými kartami můžete dokonce bez nějakých větších obtíží vyzkoušet nějaký ten herní titul, který ray tracing využívá.
Kromě vysokého výkonu se grafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan může pochlubit opravdu masivním systémem chlazení, který drží výkonný grafický čip TU102 na velmi nízkých teplotách, možná snad až zbytečně nízkých. Majitelé prosklených počítačových skříní pak na této grafické kartě ocení RGB LED osvětlení, které si mohou pomocí nástroje FireStorm přizpůsobit vlastnímu vkusu.
Bohužel, grafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan má také své neřesti. Krom vysoké pořizovací ceny, což je obecný problém všech GeForce RTX 2080 Ti, ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan je docela dost hlučnou grafickou kartou. Jak již bylo řečeno, systém chlazení sice drží grafický čip na velmi nízkých pracovních teplotách, jenže také na úkor příliš vysokých otáček ventilátorů, které pak následně generují hlučnost téměř 45 dBA. A to už je opravdu hodně. Vy si sice můžete upravit křivku závislosti otáček ventilátorů na teplotě a hlučnost grafické karty tak podstatně snížit (teplotní rezerva tam je obrovská), jenže to už suplujete něco, co měl udělat sám výrobce.
Nikoho také nepotěší absence podpory semi-pasivního chlazení, takže se ventilátory chladiče otáčejí rychlostí 1 300 ot/min i v době, kdy grafická karta vytížena není a aktivně chladit tak nepotřebuje. S tím však vy již nic udělat nemůžete a musíte se s tím smířit. Suma sumárum, kdo má při hraní her rád ticho, měl by se grafické kartě ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan raději vyhnout.
ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan
Grafické kartyGrafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan nabízí ultimátní herní výkon těm úplně nejnáročnějším hráčům počítačových her. Tato karta disponuje masivním systémem chlazení, který je však také velmi hlučný.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.