ZOTAC Gaming GeForce RTX 2080 Ti Triple Fan (RECENZE A TESTY)

Zobrazit katalog

Recenze

Aktualizováno

Pokud jste opravdu náruživým hráčem počítačových her a do svého počítače sháníte vždy to absolutně nejvýkonnější, mezi grafickými kartami je pro vás téměř jasnou volbou GeForce RTX 2080 Ti. Právě tyto grafické karty totiž nabízí ultimátní výkon všem herním nadšencům a profesionálním hráčům, a vy je tak můžete nalézt v nabídce prakticky každého výrobce. My se však dnes zaměříme jen na společnost ZOTAC, v jejíž bohaté nabídce figuruje také grafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan, kterou si na Alza.cz také řádně otestujeme.ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan recenze a testy

ZOTAC Gaming GeForce RTX 2080 Ti Triple Fan (RECENZE A TESTY) – OBSAH

  1. Představení ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan
  2. Jak budeme grafické karty testovat
  3. Testy provozních vlastností
  4. Tom Clancy's: The Division 2
  5. Metro Exodus
  6. Testy Battlefield V
  7. Testy Shadow of the Tomb Raider
  8. Testy Strange Brigade
  9. Testy Far Cry 5
  10. Testy Wolfenstein: The New Colossus
  11. Testy Assassin's Creed: Origins
  12. Testy Middle-earth: Shadow of War
  13. Testy Crysis 3
  14. Sumarizace výkonu
  15. Přetaktování
  16. Závěrečné hodnocení

Představení grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan

Grafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan je postavena na nejnovějším herním grafickém čipu NVIDIA TU102 společnosti NVIDIA, na který jsou pomocí 352bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR6 o kapacitě 11 GB. Jedná se o grafickou kartu s podporou ray tracingu a DLSS (Deep Learning SuperSampling), svým výkonem pak ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan spadá do segmentu grafických karet vysokého výkonu (high-end), kde v generaci grafických karet Turing zaujímá úplně nejvyšší patra výkonnostního žebříčku.

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan popis

Frekvence grafické karty

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan GPUZFrekvence grafického čipu je 1 350/1 605 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí pak 1 750 MHz, což u pamětí typu GDDR6 představuje efektivní frekvenci 14 000 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 60 MHz v Boost. Grafické paměti jsou taktovány v referenčních hodnotách NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti.

Systém chlazení GPU

Grafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan měří na délku 308 mm a na základní desce vašeho počítače zabere celkem 3 rozšiřující sloty. O chlazení se stará dvojice pasivů složených z hliníkových žeber, které jsou pro lepší odvod tepla propojeny celkem pěti 8mm měděnými tepelnými trubicemi (heatpipes). Dosedací plocha chladiče na grafický čip je měděná. Grafické paměti jsou chlazeny pomocí menšího chladicího plátu (heatsink plate), z modulů napájecí kaskády je pak odpadní teplo odváděno do většího kovového chladicího plátu, který zároveň slouží jako výztuha grafické karty. Všechny důležité součásti grafické karty jsou tak kvalitně chlazeny.

Aktivní část systému chlazení tvoří tři 85mm ventilátory s aerodynamicky tvarovanými lopatkami. Grafická karta podporuje funkci Active Fan Control, která ventilátory rozděluje do dvou samostatných chladicích zón a otáčky ventilátorů nad těmito zónami jsou řízeny dle potřeby nezávisle (asynchronně). Ventilátory však nepodporují semi-pasivní chlazení, takže se otáčejí rychlostí 1 300 ot/min i v době, kdy grafická karta není nijak vytížena a aktivně chladit tak nepotřebuje. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:


ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; závislost otáček a hlučnosti

Účinnost systému chlazení

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; 3DMark Stress  Test

Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan na skóre 98,6 % a v těchto testech stability snímkové frekvence tak prošla (minimální hranice je 97 %).

Napájení a spotřeba

O napájení grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan se stará 10 + 3fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí dvou 8-pin konektorů. Příkon grafické karty byl výrobcem nastaven na 260 W (max. 300 W) a ten pak k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 650 W.

Výstupy na monitor

Výstupy na monitor jsou u grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan řešeny pomocí tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port), jednoho konektoru HDMI 2.0 a nově pak také pomocí USB-C (VirtualLink), určeného pro připojení headsetu virtuální reality.

Zotac FireStorm

Součástí balení grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan je také firemní nástroj společnosti Zotac s názvem FireStorm.


ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan FireStorm Advanced

Pomocí tohoto nástroje můžete grafické kartě nastavovat různé parametry jako například frekvenci čipu, frekvenci pamětí, limit spotřeby, napětí čipu, křivku otáček ventilátorů atp., a upravit si tak chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Můžete například kartu přetaktovat pro dosažení co nejvyššího výkonu, nebo dát naopak přednost lepším provozním vlastnostem, jako je teplota, hlučnost či spotřeba.

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan FireStorm Advanced

V nabídce Spectra pak můžete logu ZOTAC, které je umístěno na hřbetu grafické karty, nastavit různé barvy, intenzitu a efekty jeho podsvětlení.


ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan Firestorm monitoring

K dispozici máte také uživatelské nastavení křivky závislosti otáček ventilátorů na teplotě GPU a pro sledování chování grafické karty pak nabízí nástroj FireStorm také monitoring, s jehož pomocí můžete mít na očích všechny okamžité i historické údaje důležitých provozních hodnot, jako je například teplota karty, otáčky ventilátorů, napětí, spotřeba atd.

Jak budeme grafickou kartu ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan testovat

V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan zařadili následující modely ze segmentu vysokého výkonu (high-end):

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan MSI RTX 2080 Ti DUKE 11G Inno3D RTX 2080 X2 OC
ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan v testech MSI RTX 2080 Ti DUKE 11G v testech Inno3D RTX 2080 X2 OC v testech
EVGA RTX 2070 XC Gaming Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS

EVGA RTX 2070 XC Gaming v testech Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS v testech






Sapphire Radeon VII 16G HBM2 Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming
Sapphire Radeon VII 16G HBM2 v testech Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 v testech Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming v testech


SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET
GPU Chip
Variant
Family
Velikost
Transistory
Výroba
SP
TMU
ROP
VRAM
Velikost
Bus/Clock
Base Clock
Turbo Clock
Real Clock
Interface

TDP
ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan TU102
TU102-300A-K1-A1
Turing
754 mm2
18,600 million
12nm FinFET
4352
272
88
GDDR6
8.192 GB
352b/14000
1350 MHz
1605 MHz
1800 MHz
PCIe 3.0 x16

260 W
MSI RTX 2080 Ti DUKE 11G TU102
TU102-300A-K1-A1
Turing
754 mm2
18,600 million
12nm FinFET
4352
272
88
GDDR6
8.192 GB
352b/14000
1350 MHz
1650 MHz
1830 MHz
PCIe 3.0 x16

260 W
Inno3D RTX 2080 X2 OC TU104
TU104-400A-A1
Turing
545 mm2
13,600 million
12nm FinFET
2944
184
64
GDDR6
8.192 GB
256b/14000
1515 MHz
1860 MHz
1830 MHz
PCIe 3.0 x16

225 W
EVGA RTX 2070 XC Gaming TU106 
TU106-400A-A1
Turing
445 mm2
10,800 million
12nm FinFET
2304
144
64
GDDR6
8.192 GB
256b/14000
1410 MHz
1710 MHz
1845 MHz
PCIe 3.0 x16

185 W
Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS GP102
GP102-350-K1-A1
Pascal
471 mm2
12,000 million
16nm FinFET
3584
224
88
GDDR5X
11.264 GB
352b/11104
1557 MHz
1671 MHz
1893 MHz
PCIe 3.0 x16

250 W
Sapphire Radeon VII 16G HBM2 Vega 20
Vega 20 XL
GCN 5.1 GEN
331mm2
13,230 million
7nm FinFET
3840
240
64
HBM2
16.384 GB
4096b/2000
1400 MHz
1750 MHz
1766 MHz
PCIe 3.0 x16

300 W
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 Vega 10
Vega 10 XT
GCN 5nd GEN
484 mm2
12,500 million
14nm FinFET
4096
256
64
HBM2
8.192 GB
2048b/1890
1247 MHz
1632 MHz
1515 MHz
PCIe 3.0 x16

240 W
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming Vega 10
Vega 10 XL
GCN 5nd GEN
484 mm2
12,500 million
14nm FinFET
3584
224
64
HBM2
8.192 GB
2048b/1600
1156 MHz
1590 MHz
1496 MHz
PCIe 3.0 x16

260 W

V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).


Graf snímkové frekvence vzor

Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.

Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.

Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.

Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.

Testovací sestava


Testy provozních vlastností ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan

Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá z celkem 20 průchodů minutové scény Time Spy a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během nichž grafická karta pracuje na plný výkon a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Spotřebu (příkon) celého testovacího systému s danou grafickou kartou na palubě pak testuji v počítačové hře Crysis 3 a rozlišení 1 920 × 1 080 px. Jak tedy grafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan v tomto zátěžovém testu dopadla?

Test 3DMark Stress Test

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; 3DMark Stress Test
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ
ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan Hodnota Poznámka k měření
Pracovní teplota 62 °C měřeno jako průměr v posledním průchodu
Reálná pracovní frekvence 1 800 MHz měřeno jako průměr v posledním průchodu
Spotřeba systému 412 W měřeno v Crysis 3
Otáčky ventilátorů 2 000 ot/min měřeno na konci testu
Hlučnost 44,7 dBA interpolováno z otáček ventilátorů


Teploty grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan se na konci zátěžového testu držely na 62 °C při otáčkách ventilátorů kolem 2 000 ot/min, které při této rychlosti generovaly vysokou hlučnost 44,7 dBA. Co se hlučnosti týká, tuto grafickou kartu můžeme označit za velmi hlučnou. Frekvence grafického čipu se na konci zátěžového testu držela na 1 800 MHz.

Následující grafy pak ukazují, jak si provozní vlastnosti ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.


Porovnání provozních vlastností

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; Provozní vlastnosti


Porovnání provozních vlastností GeForce RTX 2080 Ti

Pokud by vás zajímalo také srovnání provozních vlastností ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan se všemi ostatními grafickými kartami GeForce RTX 2080 Ti, které jsme na Alza.cz a GPUreport testovali, můžete se podívat do následujících grafů.


Provozní vlastnosti

Provozní vlastnosti


ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan v Tom Clancy's: The Division 2

Wolfenstein 2: The New ColossusTom Clancy's: The Division 2 je online akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která se odehrává v blízké budoucnosti ve Washingtonu DC. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2019 společností Ubisoft. Hra podporuje nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno ve vestavěném benchmarku po dobu 89 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Tom Clancy's: The Division 2 nastavení grafika 1 Tom Clancy's: The Division 2 nastavení grafika 2 Tom Clancy's: The Division 2 nastavení grafika 3 Tom Clancy's: The Division 2 nastavení grafika 4 Tom Clancy's: The Division 2 nastavení grafika 5 Tom Clancy's: The Division 2 nastavení grafika 6

Testy Tom Clancy's: The Division 2

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; Tom Clancy's: The Division 2; test


ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan v Metro Exodus

Metro ExodusMetro Exodus je počítačová hra z pohledu první osoby, která se odehrává v otevřeném světě postapokalyptického Ruska roku 2036. Jedná se o třetí pokračování ze série Metro, která vznikla na základě románu Dmitrije Glukhovského. Hra Metro exodus byla postavena na herním engine 4A engine vývojáři ze studia 4A Games a vydána v únoru 2019 společností Deep Silver. Měření snímkové frekvence a frame times jsou prováděna na vestavěném benchmarku po dobu 102 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Metro Exodus nastavení testu 1

Testy Metro Exodus

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; Metro Exodus; test


ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan v Battlefield V

Hitman 2Battlefield V je již 16. dílem akční střílečky z pohledu první osoby, který nás tentokrát zavede zpět do období druhé světové války. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a vydána v listopadu 2018 společností Electronic Arts. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě severní Afriky v misi Butcher & Bolt po dobu 82 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Battlefield 5 základní nastavení Battlefield 5 rozšířené nastavení Battlefield 5 rozšířené nastavení

Testy Battlefield V

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; Battlefield V; test


ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan v Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb RaiderShadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Shadow of the Tomb Raider nastavení testu 1 Shadow of the Tomb Raider nastavení 2

Testy Shadow of the Tomb Raider

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; Shadow of the Tomb Raider; test


ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan ve Strange Brigade

Strange BrigadeStrange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Strange Brigade nastavení testu 1 Strange Brigade nastavení 2

Testy Strange Brigade

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; Strange Brigade; test


ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan ve Far Cry 5

Far Cry 5Far Cry 5 je akční počítačová RPG, odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Far Cry 5 nastavení videa Far Cry 5 nastavení kvality Far Cry 5 pokročilá nastavení

Testy Far Cry 5

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; Far Cry 5; test


ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan ve Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein 2: The New ColossusWolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Wolfenstein II: The New Colossus nastavení video Wolwenstein II: The New Colossus nastavení grafika 1 Wolfenstein II: The New Colossus nastavení grafika 2 Wolfenstein II: The New Colossus nastavení grafika 3

Testy Wolfenstein II: The New Colossus

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; Wolfenstein II: The New Colossus; test


ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan v Assassin's Creed: Origins

Assassin's Creed: OriginsAssassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing nastaven na LOW.

Nastavení hry pro testy

Assassin's Creed: Origins nastavení videa Assassin's Creed: Origins nastavení pokročilé 1 Assassin's Creed: Origins nastavení pokročilé 2

Testy Assassin's Creed: Origins

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; Assassin's Creed: Origins; test


ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan v Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of WarMiddle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena, odehrávající se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Shadow of War nastavení videa Shadow of War nastavení pokročilé 1 Shadow of War nastavení pokročilé 2

Testy Middle-earth: Shadow of War

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; Middle-earth: Shadow of War; test


ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan v Crysis 3

Crysis 3Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů (FHD) na MSAA × 4, v rozlišení 2 560 × 1 440 pixelů (WQHD) na MSAA × 2 a v rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Crysis 3 nastavení grafiky Crysis 3 nastavení podrobné

Testy Crysis 3

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; Crysis 3; test


Sumarizace výkonu ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan

Herní testy grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání s jejími dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.

Sumarizace výkonu

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; Výsledky testu; Sumarizace výkonu


Výkon grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan je dán zejména výkonem samotného grafického čipu TU102 (TU102-300A-K1-A1), který se od jiných grafických karet GeForce RTX 2080 Ti může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.

V případě grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan se reálná frekvence grafického čipu v zátěžovém testu 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala v průměru kolem 1 800 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 14 000 MHz.

Reálná frekvence ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan tak byla o nějaké 2 biny (bin = 15 MHz) nižší nežli u konkurenční grafické karty MSI RTX 2080 Ti Duke 11G, a můžeme tedy očekávat, že i s herním výkonem na tom bude ZOTAC o něco hůře. Jak však můžete vidět, hůře na tom ZOTAC sice opravdu je, ale ten výkonnostní rozdíl je prakticky zanedbatelný. S výkonem grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan jsem byl tedy spokojen.


Přetaktování ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan

U nových grafických karet GeForce RTX máte možnost k přetaktování využít buď nové funkce OC Scanner, která grafickou kartu přetaktuje „automaticky“, nebo si můžete veškeré parametry přetaktování nastavit sami manuálně. Přetaktování grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan jsem prováděl za pomoci automatického přetaktování OC Scanner nástroje MSI Afterburner. Dříve ale, nežli jsem OC Scanner mohl spustit, musel jsem ručně na maximum nastavit položky Core Voltage (100 %), Power Limit (115 %) a Temp. Limit (88 °C). Také jsem musel nejdříve zjistit maximální frekvenci grafických pamětí, nástroj OC Scanner totiž umí přetaktovat pouze grafický čip, frekvenci grafických pamětí zcela ignoruje.

Postupně jsem tedy zvyšoval hodnoty frekvence grafických pamětí o 50 MHz a testoval jejich stabilitu v počítačových hrách. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota +800 MHz, což představuje efektivní frekvenci VRAM 15 600 MHz. Nyní jsem tedy konečně mohl spustit automatické přetaktování pomocí OC Scanner.


Přetaktování ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; Afterburner

S posunutou frekvencí pamětí o 800 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit, Temp. Limit na maximum mi pak OC Scanner nastavil frekvenci grafického čipu oproti výchozímu stavu v průměru o 131 MHz výše. S takto nastavenými parametry grafické karty jsem pak otestoval některé hry s následujícími výsledky:


ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan; výsledky přetaktování


Pomocí nástroje automatického přetaktování OC Scanner se mi z grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan podařilo získat v průměru necelých 9 % dalšího výkonu, což myslím celkem ujde a v některých počítačových hrách by se to hodit mohlo. Na spotřebě celé sestavy se pak toto přetaktování projevilo v počítačové hře Crysis 3 celkem výraznými 48 W navíc.

Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan v počítačové hře Crysis 3.



Závěrečné hodnocení ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan

Stejně jako ostatní grafické karty GeForce RTX 2080 Ti, také ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan nabízí ultimátní herní výkon těm úplně nejnáročnějším hráčům počítačových her. Pokud tedy budete chtít mít ve svém počítači to nejvýkonnější, co vám dnes trh může vůbec nabídnout, jsou to rozhodně grafické karty GeForce RTX 2080 Ti, mezi něž patří právě také ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan. Díky vysokému výkonu a přítomnosti speciálních výpočetních jednotek pro podporu akcelerace real-time ray tracingu (RT a Tensor cores) si s těmito grafickými kartami můžete dokonce bez nějakých větších obtíží vyzkoušet nějaký ten herní titul, který ray tracing využívá. 

Kromě vysokého výkonu se grafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan může pochlubit opravdu masivním systémem chlazení, který drží výkonný grafický čip TU102 na velmi nízkých teplotách, možná snad až zbytečně nízkých. Majitelé prosklených počítačových skříní pak na této grafické kartě ocení RGB LED osvětlení, které si mohou pomocí nástroje FireStorm přizpůsobit vlastnímu vkusu.

Bohužel, grafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan má také své neřesti. Krom vysoké pořizovací ceny, což je obecný problém všech GeForce RTX 2080 Ti, ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan je docela dost hlučnou grafickou kartou. Jak již bylo řečeno, systém chlazení sice drží grafický čip na velmi nízkých pracovních teplotách, jenže také na úkor příliš vysokých otáček ventilátorů, které pak následně generují hlučnost téměř 45 dBA. A to už je opravdu hodně. Vy si sice můžete upravit křivku závislosti otáček ventilátorů na teplotě a hlučnost grafické karty tak podstatně snížit (teplotní rezerva tam je obrovská), jenže to už suplujete něco, co měl udělat sám výrobce.

Nikoho také nepotěší absence podpory semi-pasivního chlazení, takže se ventilátory chladiče otáčejí rychlostí 1 300 ot/min i v době, kdy grafická karta vytížena není a aktivně chladit tak nepotřebuje. S tím však vy již nic udělat nemůžete a musíte se s tím smířit. Suma sumárum, kdo má při hraní her rád ticho, měl by se grafické kartě ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan raději vyhnout.


ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan

ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan

Grafické karty

Grafická karta ZOTAC Gaming RTX 2080 Ti Triple Fan nabízí ultimátní herní výkon těm úplně nejnáročnějším hráčům počítačových her. Tato karta disponuje masivním systémem chlazení, který je však také velmi hlučný.

Klady

  • Ultimátní výkon (high-end)
  • Nízké teploty
  • RGB LED osvětlení (nastavitelné)
  • Podpora akcelerace ray tracingu a DLSS

Zápory

  • Vysoká hlučnost
  • Rozměry (délka přes 300 mm)
  • Absence semi-pasivního chlazení
  • Cena
Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.

4,4
Rise of the Tomb Raider (PC) DIGITAL
Hra na PC - elektronická licence, klíč pro Steam, žánr: akční
438,-
Ihned ke stažení
Objednací kód: MVE002864
Vytisknout
P-DC1-WEB09
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Na vašem soukromí nám záleží My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací