Během svátku 28.10. jsou uzavřeny pobočky Děčín, Kladno, Brno-Lískovec a Frýdek-Místek. Všechny ostatní pobočky zůstávají otevřené pro výdej objednávek.
Všechny dárky jako na dlani Zachumlejte miminko do tepla

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition (RECENZE A TESTY)

Zobrazit katalog
Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition (RECENZE A TESTY)

Recenze

Aktualizováno

Grafické karty GeForce GTX 1080 Ti společnosti NVIDIA jsou dnes jakýmsi „svatým grálem“ nejnáročnějších hráčů počítačových her, pro které je hraní prakticky každodenní nezbytností a kteří také ve hrách vyžadují co nejvyšší možnou snímkovou frekvenci. Nabídka těchto grafických karet je tedy více než bohatá a svou trochou do mlýna přispěla také společnost Zotac, která nabízí hnedle několik edicí GeForce GTX 1080 Ti. Jednou z nich je také grafická karta Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition, která spadá do herní edice AMP! a kterou si dnes otestujeme.

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition recenze a testy

Recenze Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition – OBSAH

  1. Představení Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition
  2. Jak budeme grafické karty testovat
  3. Testy Wolfenstein: The New Colossus
  4. Testy Assassin's Creed: Origins
  5. Testy Middle-earth: Shadow of War
  6. Testy Prey
  7. Testy Mass Effect: Andromeda
  8. Testy Battlefield 1
  9. Testy Deus Ex: Mankind Divided
  10. Testy Doom
  11. Testy Tom Clancy's The Division
  12. Testy Rise of the Tomb Raider
  13. Testy Star Wars: Battlefront
  14. Testy Zaklínač: Divoký hon
  15. Testy Crysis 3
  16. Sumarizace výkonu
  17. Provozní vlastnosti
  18. Test virtuální reality
  19. Přetaktování
  20. Závěrečné hodnocení

Představení grafické karty Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition

Grafická karta Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition je postavena na herním grafickém čipu NVIDIA GP102 společnosti NVIDIA, na který jsou pomocí 352bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR5X o kapacitě 11 GB. Svým výkonem pak Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition spadá do segmentu grafických karet vysokého výkonu (high-end), kde zaujímá ta absolutně nejvyšší patra výkonnostního žebříčku.

i K top kartám se přidají NVIDIA Turing Dosavadního krále grafických karet GTX 1080 Ti brzy sesadí nová generace. NVIDIA Turing přináší karty GeForce RTX RTX 2070, RTX 2080 a RTX 2080 Ti. Vyšší výkon a modernější technologie budou v nové špičce grafických karet doplněny například technologií ray tracking pro poutavější herní zážitky s lépe nasvícenými scénami. Generace GTX bude však stále patřit mezi to nejlepší a příznivější by mohl být i poměr ceny a výkonu.

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition popis

Frekvence grafické karty

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition GPUZFrekvence grafického čipu je 1 569/1 683 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí 1 376 MHz, což u pamětí typu GDDR5X představuje efektivní frekvenci 11 008 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 90 MHz v základu a o 100 MHz v Boost. Grafické paměti jsou pak taktovány v referenčních hodnotách NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti.

Systém chlazení GPU

Grafická karta Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition měří na délku rovných 300 mm a na základní desce vašeho počítače zabere celkem 2 rozšiřující sloty. Pasiv chladiče je složen z hliníkových žeber s měděnou dosedací základnou (base plate) a pro lepší odvod tepla z grafického čipu také vybaven pěticí tepelných trubic (heatpipes). Stejně jako grafický čip, také moduly grafických pamětí doléhají na měděnou základnu pasivu, a jsou tak chlazeny společně s čipem. Moduly napájecí kaskády jsou chlazeny pomocí jednoho většího a jednoho menšího hliníkového chladiče, které doléhají na hlavní pasiv. Všechny důležité komponenty grafické karty jsou tak chlazeny.

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition systém chlazeníAktivní část systému chlazení tvoří dva 95mm ventilátory IceStorm s aerodynamicky tvarovanými lopatkami pro dosažení vyššího tlaku chladicího vzduchu. Ventilátory podporují funkci Freeze Fan Stop, která při nízkých teplotách grafické karty oba ventilátory úplně zastaví, a minimalizuje tak hlučnost karty v době, kdy není nijak vytížena. Logo ZOTAC, které je umístěno na hřbetu grafické karty, je podsvětlené pomocí RGB LED, jehož barvy a chování se dají ovládat pomocí nástroje FireStorm.

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; Time Spy Stress Test

Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition na skóre 98,1 %, a v těchto testech stability snímkové frekvence tak prošla (minimální hranice je 97 %). Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; závislost otáček a hlučnosti

Napájení a spotřeba

O napájení grafické karty Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition se stará zdvojená 8 + 2fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí dvou 8pin konektorů. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 270 W (max. 326 W) a ten k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 600 W.

Výstupy na monitor

Výstupy na monitor jsou u grafické karty Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition řešeny pomocí jednoho DVI-D (Dual-link) konektoru, tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port) a jednoho konektoru HDMI 2.0.

Zotac FireStorm

Součástí balení grafické karty Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition je také firemní nástroj společnosti Zotac s názvem FireStorm.

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition FireStorm Advanced

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition FireStorm Advanced

Pomocí tohoto nástroje můžete grafické kartě nastavovat různé parametry jako například frekvenci čipu, frekvenci pamětí, limit spotřeby, napětí čipu, křivku otáček ventilátorů atp., a upravit si tak chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Můžete například kartu přetaktovat pro dosažení co nejvyššího výkonu, nebo dát naopak přednost lepším provozním vlastnostem, jako je teplota, hlučnost či spotřeba.

V nabídce Spectra pak můžete logu ZOTAC, které je umístěno na hřbetu grafické karty, nastavit různé barvy, intenzitu a efekty jeho podsvětlení.

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition Firestorm monitoring

Pro sledování chování grafické karty nabízí nástroj FireStorm také monitoring, s jehož pomocí můžete mít na očích všechny okamžité i historické údaje důležitých provozních hodnot, jako je například teplota karty, otáčky ventilátorů, napětí, spotřeba atd.

Jak budeme grafickou kartu Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition testovat

V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition zařadili následující modely ze segmentu vysokého výkonu (high-end):

Zotac GTX 1080 Ti AMP! EditionAsus ROG Poseidon GTX 1080 Ti PlatinumMSI GTX 1080 Sea Hawk EK X
Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v testechMSI GTX 1080 Sea Hawk EK X v testech
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HybridAsus Strix GTX 1070 O8G GamingSapphire RX Vega64 8G HBM2 LC
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID v testechZotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v testechSapphire RX Vega64 8G HBM2 LC v testech
Sapphire Nitro+ RX Vega56 8G HBM2 LE
Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v testech

SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET
GPUChip
Variant
Family
Velikost
Transistory
Výroba
SP
TMU
ROP
VRAM
Velikost
Bus/Clock
Base Clock
Turbo Clock
Real Clock
Interface

TDP
Zotac GTX 1080 Ti AMP! EditionGP102
GP102-350-K1-A1
Pascal
471 mm2
12,000 million
16nm FinFET
3584
224
88
GDDR5X
11.264 GB
352b/11104
1569 MHz
1683 MHz
1878 MHz
PCIe 3.0 x16

270 W
Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti PlatinumGP102
GP102-350-K1-A1
Pascal
471 mm2
12,000 million
16nm FinFET
3584
224
88
GDDR5X
11.264 GB
352b/11104
1620 MHz
1734 MHz
2025 MHz
PCIe 3.0 x16

275 W
MSI GTX 1080 Sea Hawk EK XGP104
GP104-400-A1
Pascal
314 mm2
7,200 million
16nm FinFET
2560
160
64
GDDR5X
8.192 GB
256b/10008
1683 MHz
1823 MHz
1980 MHz
PCIe 3.0 x16

240 W
Asus Strix GTX 1070 O8G GamingGP104
GP104-200-A1
Pascal
314 mm2
7,200 million
16nm FinFET
1920
120
64
GDDR5
8.192 GB
256b/8008
1658 MHz
1860 MHz
1962 MHz
PCIe 3.0 x16

166 W
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HybridGP104
GP104-300-A1
Pascal
314 mm2
7,200 million
16nm FinFET
2432
152
64
GDDR5
8.192 GB
256b/8008
1607 MHz
1683 MHz
1886 MHz
PCIe 3.0 x16

180 W
Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid CoolingVega 10
Vega 10 XT
GCN 5nd GEN
484 mm2
12,500 million
14nm FinFET
4096
256
64
HBM2
8.192 GB
2048b/1890
1247 MHz
1750 MHz
1586 MHz
PCIe 3.0 x16

345 W
Sapphire Nitro+ RX Vega56 8G HBM2 LEVega 10
Vega 10 XL
GCN 5nd GEN
484 mm2
12,500 million
14nm FinFET
3584
224
64
HBM2
8.192 GB
2048b/1600
1156 MHz
1590 MHz
1500 MHz
PCIe 3.0 x16

240 W

V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).

Graf snímkové frekvence vzor

Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.

Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci.  Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.

Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.

Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.

Testovací sestava

Použitý systém vodního chlazení

Vodní chlazení EK Water Blocks EK-KIT S240

Chlazení grafických karet MSI GTX 1080 Sea Hawk EK X a Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum v testech zajišťovala sada vodního chlazení EK Water Blocks EK-KIT S240, která s dvojicí ventilátorů a vodní pumpou generovala hlučnost 35,5 dBA. V grafech je pak ke jménům grafických karet, které využívají tento systém vodního chlazení, přidána zkratka EKWB.

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition ve Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein 2: The New ColossusWolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Wolfenstein II: The New Colossus nastavení videoWolwenstein II: The New Colossus nastavení grafika 1Wolfenstein II: The New Colossus nastavení grafika 2Wolfenstein II: The New Colossus nastavení grafika 3

Testy Wolfenstein II: The New Colossus

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; Wolfenstein II: The New Colossus; test

Wolfenstein II: The New Colossus je vůbec první hrou, která byla postavena výhradně na grafickém rozhraní API Vulkán. Z tohoto grafického rozhraní více profitují grafické karty s čipem AMD, zejména pak v nižším rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů.

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v Assassin's Creed: Origins

Assassin's Creed: OriginsAssassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing nastaven na LOW.

Nastavení hry pro testy

Assassin's Creed: Origins nastavení videaAssassin's Creed: Origins nastavení pokročilé 1 Assassin's Creed: Origins nastavení pokročilé 2

Testy Assassin's Creed: Origins

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; Assassin's Creed: Origins; test

Počítačová hra Assassin's Creed: Origins není ke grafickým kartám AMD právě moc přívětivá. Grafické karty společnosti NVIDIA zde podávají mnohem lepší výsledky.

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of WarMiddle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra, založená na světě postav J. R. R. Tolkiena, odehrávající se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Shadow of War nastavení videaShadow of War nastavení pokročilé 1 Shadow of War nastavení pokročilé 2

Testy Middle-earth: Shadow of War

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; Middle-earth: Shadow of War; test

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v Prey

PreyPrey je akční sci-fi FPS (first-person shooter) počítačová hra, která byla postavena na herním engine CryEngine vývojáři ze studia Arkane Studios a vydána v květnu 2017 společností Bethesda Softworks. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Hardware Labs po dobu 64 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Prey nastavení testu 1Prey nastavení 2

Testy Prey

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; Prey; test

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: AndromedaMass Effect: Andromeda je akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia BioWare a vydána v dubnu 2017 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě EOS po dobu 80 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Mass Effect: Andromeda nastavení testu 1Mass Effect: Andromeda nastavení 2Mass Effect: Abdromeda nastavení 3Mass Effect: Andromeda nastavení 4Mass Effect: Andromeda nastavení 5

Testy Mass Effect: Andromeda

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; Mass Effect: Andromeda; test

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v Battlefield 1

Battlefied 1Battlefield 1 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, jejíž děj se odehrává za 1. světové války. Hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA Dice a vydána v říjnu 2016 společností Electronic Arts. Hra podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Avanti Savoia po dobu 57 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Battlefield 1 nastavení testu 1Battlefield 1 nastavení 2

Testy Battlefield 1

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; Battlefield 1; test

Počítačová hra Battlefield 1 a nejnovější herní rozhraní DirectX 12 se u takto výkonných grafických karet moc v lásce nemají, a proto bych doporučil tuto hru hrát výhradně pod nastavením na DirectX 11. Radeony společnosti AMD jsou na tom trochu lépe a DirectX 12 přeci jen nějaký ten výkon navíc přinesou. I tak bych ale doporučoval hrát tuto hru spíše pod DirectX 11. Vyvarujete se občasných záseků ve hře, které se u DirectX 12 sem tam objevují, což dokazuje také nízká hodnota ukazatele 0,1% Low v rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů.

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex: Mankind DividedDeus Ex: Mankind Divided je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvky RPG, stealth a sociální interakce. Hra byla postavena na herním engine Dawn Engine vývojáři studia Eidos Montreal a vydána v srpnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 98 sekund nástrojem FRAPS. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Deus Ex: Mankind Divided nastavení testu 1Deus Ex: Mankind Divided nastavení 2

Testy Deus Ex: Mankind Divided

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; Deus Ex: Mankind Divided; test

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v DOOM

DOOMDOOM je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve středu démonické invaze na zařízení UAC. Hra byla postavena na herním engine Id Tech 6 vývojáři ze studia Id Software a vydána v květnu 2016 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě UAC po dobu 109 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Doom nastavení videaDoom nastavení pokročilé 1 Doom nastavení pokročilé 2

Testy DOOM

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; DOOM; test

Pro počítačovou hru DOOM platí jednoduché pravidlo: chcete-li mít vysokou snímkovou frekvenci ve hře, hrajte ji vždy pod rozhraním Vulkan. S tímto moderním herním rozhraním by však mohly mít problémy grafické karty předchozí generace společnosti NVIDIA (Fermi/Kepler/Maxwell).

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v Tom Clancy's The Division

The DivisionTom Clancy’s The Division je on-line střílečka z pohledu třetí osoby, která probíhá v otevřeném světě. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2016 společností Ubisoft. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 96 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

The Division nastavení videoThe Division nastavení grafika 1The Division nastavení grafika 2The Division nastavení grafika 3

Testy Tom Clancy's The Division

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; The Division; test

Tom Clancy's The Division je jednou z dalších her, kde se vám rozhodně vyplatí opustit DirectX 11 a přepnout rendering hry na DirectX 12, zejména hrajete-li hru v nižším rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů.

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb RaiderPočítačová hra Rise of the Tomb Raider je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které s Larou Croft prozkoumáváte různá prostředí, řešíte puzzles i bojujete o přežití. Hra byla postavena na herním engine Horizon vývojáři ze studia Crystal Dynamics a vydána v lednu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 86 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Rise of the Tomb Raider nastavení videaRise of the Tomb Raider nastavení grafiky

Testy Rise of the Tomb Raider

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; Rise of the Tomb Raider; test

Počítačová hra Rise of the Tomb Raider také podporuje DirectX 12 a v nižším rozlišení z něj profitují všechny grafické karty. Využíváte-li rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů, určitě se vyplatí přepnout na renderování přes DirectX 12.

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v Star Wars: Battlefront

Star Wars: BattlefrontStar Wars: Battlefront je akční střílečka z pohledu první a třetí osoby, která je založena na tématu filmových Star Wars. Hra je postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a byla vydána v listopadu 2015 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na mapě Survival on Tatooine po dobu 105 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Star Wars: Battlefront nastavení grafika 1Star Wars: Battlefront nastavení grafika 2Star Wars: Battlefront nastavení grafika 3

Testy Star Wars: Battlefront

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; Star Wars: Battlefront; test

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký honZaklínač: Divoký hon je akční RPG (role-playing game) hra s otevřeným světem, ve kterém plníte zadané úkoly z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním REDengine vývojáři ze studia CD Projekt RED a vydána v květnu 2015 stejnou společností. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě White Orchard po dobu 84 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

The Witcher 3: Wild Hunt nastavení postprocesing 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavení postprocesing 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 3

Testy Zaklínač 3: Divoký hon

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; Zaklínač 3: Divoký hon; test

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v Crysis 3

Crysis 3Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů (FHD) na MSAA × 4, v rozlišení 2 560 × 1 440 pixelů (WQHD) na MSAA × 2 a v rozlišení 3 840 × 2 160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Crysis 3 nastavení grafikyCrysis 3 nastavení podrobné

Testy Crysis 3

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; Crysis 3; test

Sumarizace výkonu Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition

Herní testy grafické karty Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.

Sumarizace výkonu

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; Výsledky testu; Sumarizace výkonu

Výkon grafické karty Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition je dán zejména výkonem samotného grafického čipu GP102 (GP102-350-K1-A1), který se od jiných grafických karet GeForce GTX 1080 Ti může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.

V případě grafické karty Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition se reálná frekvence grafického čipu v testovaných hrách držela v rozmezí 1 795–1 908 MHz (v průměru 1 878 MHz) při efektivní frekvenci grafických pamětí 11 008 MHz. S nejvýkonnějším grafickým čipem GP102 na palubě se tak Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition umístil samozřejmě na samé špici výkonnostního žebříčku, i když na tu v dnešních testech nejvýkonnější grafickou kartu Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum přeci jen tratil poměrně výrazných 5 %. Na druhou stranu je ale třeba také říci, že grafická karta Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum v testech využívala vodní chlazení, které jí dopomohlo také k vyšší frekvenci, a to v průměru o 150 MHz.

Provozní vlastnosti Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition

Provozní vlastnosti grafických karet byly měřeny v počítačové hře Crysis 3 po dobu 30 minut hraní na mapě Swamp. Dosažené hodnoty teplot (°C), hlučnosti (dBA) i spotřeby (W) byly zaznamenány až na konci tohoto měření.

Provozní vlastnosti

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; Provozní vlastnosti

Výkon grafické karty Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition je tedy výborný, ale co její provozní vlastnosti? Tady musím říci, že jsem byl poněkud zklamán. Provozní vlastnosti této karty prostě příliš dobré nejsou. Grafická karta Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition si držela teplotu kolem hranice 80 °C při poměrně vysokých otáčkách ventilátorů, které generovaly hlučnost těsně pod hranicí 43 dBA a věřte, nebudete-li mít sluchátka na uších, tuhle grafickou kartu ve svém PC zcela jistě uslyšíte.

Spotřeba grafické karty Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition byla sice cca o 20 W vyšší nežli u grafické karty Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum, nicméně proti konkurenčním Radeonům stále velmi dobrá.

Testy virtuální reality Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition ve VRMark

Požadavky na výkon grafických karet a vlastně celého systému pro virtuální realitu jsou mnohem vyšší než u běžných počítačových her. VRMark obsahuje celkem tři testy virtuální reality, které běží na monitoru počítače a k testu nevyžadují žádné náhlavní soupravy.

Výsledky testu Orange Room ukazují výkon systému ve scénách s běžnými požadavky na VR, test Cyan Room je pak o něco náročnější a pro vykreslování scény využívá rozhraní DirectX 12. Test Blue Room ukazuje výkon ve velmi náročných scénách VR, jejichž požadavky však uspokojí až některé grafické karty budoucí generace.

Protože všechny grafické karty ze segmentu high-end by měly nároky virtuální reality s přehledem uspokojit, omezil jsem se v recenzi pouze na testy VRMark Cyan Room, tedy na testy náročnější a pod DirectX 12.

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; VRMark Cyan Room

Jak můžete vidět, grafická karta Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition se nad cílovou snímkovou frekvencí 88,9 FPS držela více než dostatečně vysoko, a vy se tedy nemusíte obávat, že byste tuto grafickou kartu za účelem virtuální reality využít nemohli.

Přetaktování Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition

Přetaktování grafické karty Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition jsem prováděl pomocí nástroje MSI Afterburner tak, abych v žádném případě neohrozil kartu, a nepřišel tak o její záruku. Na maximum jsem zvýšil pouze hranici spotřeby (+20 % Power Limit) a teploty (90 °C Temp. Limit), napětí grafického čipu jsem nechal na výchozích hodnotách.

! Ani vám bych neradil si s posuvníkem napětí jádra čipu jakkoliv zahrávat, obzvláště pokud si nejste bezpečně jisti, co že to vlastně vůbec děláte. Ačkoliv toho grafické karty snesou poměrně hodně, hrátky se zvedáním voltáže jsou pokaždé rizikem, které se vám nemusí vyplatit!

Postupně jsem zvyšoval hodnoty frekvence grafického čipu a následně také grafických pamětí. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota +50 MHz pro čip a +500 MHz pro grafické paměti. V počítačových hrách se pak reálná frekvence grafického čipu pohybovala v průměru na 1 924 MHz, u grafických pamětí pak 12 000 MHz (efektivně).

Přetaktování Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; Afterburner

S nastavenou frekvencí jádra navýšenou o 50 MHz, pamětí na efektivních 12 000 MHz a posunutým Power/Temperature limitem na 120 % / 90 °C jsem pak otestoval některé hry z testovací metodiky s následujícími výsledky:

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition; výsledky přetaktování

Bez zvedání napětí se mi z grafické karty Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition podařilo získat v průměru pouze necelých 6 % dalšího výkonu a je jasné, že bez zvednutí napětí grafickému čipu se přetaktování této grafické karty příliš moc nevyplatí.

Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition v počítačové hře Crysis 3.

Závěrečné hodnocení Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition

Grafická karta Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition může nabídnout výborný výkon těm nejnáročnějším hráčům počítačových her, pro které je hraní her jejich životním krédem. Co však tato grafická karta nabídnout nemůže, jsou dobré provozní vlastnosti. S největší pravděpodobností si zde svou daň vybral „pouze“ dvouslotový, a tedy zřejmě nedostatečný systém chlazení, který drží grafický čip na poměrně vysoké teplotě 80 °C při vysokých otáčkách ventilátorů, a tedy i vysoké hlučnosti.

Preferujete-li ve svém PC tiché grafické karty, raději bych se porozhlédl po grafické kartě jiné. Trváte-li pak na značce Zotac, řešením by mohla být grafická karta ZOTAC GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme, která disponuje přeci jen výkonnějším, a tedy i tišším tříslotovým systémem chlazení.

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition

Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition

Grafické karty

Grafická karta Zotac GTX 1080 Ti AMP! Edition nabízí výborný výkon všem nejnáročnějším hráčům počítačových her. Její slabinou jsou však horší provozní vlastnosti, zejména pak vyšší hlučnost.

Klady

  • Vynikající výkon (high-end)
  • Dvouslotové provedení
  • Podsvětlené logo (nastavitelné barvy a efekty)

Zápory

  • Vyšší hlučnost
  • Vyšší teploty
Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě poslední dva roky živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.

0
Vytisknout
Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Pro organizace Jak nakoupit
P-DC1-WEB17
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi