Need for Speed Payback (RECENZE) – umírající legenda

Catalogue

Review

Aktualizováno

Need for Speed je jednou z nejúspěšnějších závodních sérií vůbec a na svém kontě má už 23 vydaných dílů. V posledních letech však značka ztrácí dech. Zatímco dříve vycházely jednotlivé díly s železnou pravidelností každý rok, předloňský restart celé série se připravoval o rok déle, avšak výslednou kvalitu nikterak nepozvedl. 

I letošní díl Need for Speed Payback si dal roční pauzu, ale výsledek je ještě horší. Situaci nezachránil ani fakt, že studio Ghost Games, které na hře pracuje, v současnosti zahrnuje velkou část bývalých vývojářů z Criterion Games, autorů oceňované série Burnout. Ano to však bohužel nezaručilo, že nejnovější Need for Speed bude kvalitní hrou. Proč se letošnímu dílu s podtitulem Payback raději vyhnout, se dozvíte v naší recenzi.

Need for Speed Payback (hra) | Need for Speed (IP)

Arkádové závody Need for Speed Payback jsou součástí herní série Need for Speed. Titul vyvíjí studio Ghost Games a vydává společnost Electronic Arts. Hra vychází 10. 11. 2017 na PC, PS4 a Xbox One bez české lokalizace a obsahuje multiplayer. | Homepage


Články: | Recenze

Části článku:

Co všechno se v recenzi Need for Speed Payback dozvíte?

  1. Nepovedený příběh Need for Speed Payback
  2. Když se Need for Speed zvrhne v gamblerství
  3. Zaplať a pojede ti to rychleji
  4. Kolik aut máš, tolikrát si člověkem
  5. Jízdní model jako poslední záchrana Need for Speed Payback
  6. Otevřený svět Need for Speed Payback s neviditelnými zdmi
  7. Odfláknutý multiplayer a technické nedostatky sráží Need for Speed Payback
  8. HW nároky pro Need for Speed Payback PC
  9. Recenze Need for Speed Payback: závěrečné hodnocení
  10. Co jsme o Need for Speed Payback napsali dříve

Nepovedený příběh Need for Speed Payback

• Novinka: 23. 11. 2017 • Autor: Filip Němec

Série Need for Speed se svými posledními instancemi značně fušuje do her s filmovým zážitkem. Tedy, alespoň se o to pokouší. Inspirace filmy jako je Rychle a Zběsile je okatě nápadná, a přestože mi přiznaná „béčkovost“ a občasná křečovitost filmů s Vinem Dieselem vůbec nevadí, to, co předvádí Need for Speed Payback, je naprostá ubohost. Především nás ale vývojáři nepěkně tahali za nos, když nám v trailerech servírovali akční mise s honičkami na dálnici, kde vybuchuje kdeco, zatímco vy kradete drahé supersporty z jedoucího náklaďáku. Ne, že by takové mise ve hře vůbec nebyly, ale je jich v zásadě jen pár a i jejich kvalita je neuvěřitelně tristní.

Většina příběhových sekvencí se naopak odehrává tak, že dvě nadupané káry stojí vedle sebe na parkovišti a kamera zabírá buďto jejich zadní nárazník nebo kapotu a vy jen posloucháte drsné řeči dvojice řidičů. A pokud náhodou kamera zajede na čelní sklo, uvidíte ony řidiče sedět bez pohnutí jako sochy. Zatímco z reproduktorů je patrné, že obě postavy se zrovna energicky překřikují, vy vidíte pouze strnulé panáky se zavřenými ústy.

Need for Speed Payback; Wallpaper: závod, Porsche

Společné mise nejsou tak časté a především zajímavé, jak slibovaly trailery. Ty nejlepší pasáže navíc neprožíváte jako hráč, nýbrž pouze sledujete příběhové cutscény.

Podobně trapná je i trojice hlavních postav. V obvyklém případě bych vám zde představil jejich jména a další charakteristiky, ale zde je to vlastně úplně jedno. Hlavní trio postav z Need for Speed Payback je nejenom nezábavné, ale neuvěřitelným způsobem vám i poleze na nervy. Jsou to přesně ta děcka, jejichž jména si ani nedokážete zapamatovat, protože jsou děsně nesympatická a jejich hlášky vám spouští krvácení z uší. Nejedenkrát jsem chtěl po vzoru GTA vytáhnout ty parchanty ze sedadla řidiče, hodit je před jejich vůz a v kopci odbrzdit ruční brzdu a vyřadit rychlosti.

The Rock má alespoň zábavné hlášky a když Vin Diesel sundá helikoptéru, je to prostě a jednoduše badass, ale tahle trojice nýmandů není ničím zajímavá a nedokážete se s ní ani trošku ztotožnit. Například Mack, což je Afroameričan, jinak ale rodinný Angličan, který se právě přistěhoval z Londýna, chrlí neustále dokola americké „gangsta“ hlášky s přízvukem, jako by celé dětství strávil v samém srdci Ameriky. Nejsem sice rodilý mluvčí, ale určitě vím, že takhle se v Londýně nemluví.

Když se Need for Speed zvrhne v gamblerství

Nechme ale příběh příběhem, tohle je přeci Need for Speed. Začínáte od píky s obyčejným VW Golfem, vyhráváte závody, nakupujete nové bouráky, ty vylepšujete a stáváte se králem silnic. Tohle docela obstojně zvládl i poslední díl série s prostým názvem Need for Speed, ale aktuální díl s podtitulem Payback dokázal rozbít i to poslední, co v sérii fungovalo. Nevím, jestli se v Eletronic Arts úplně zbláznili, ale trošku tuším, odkud asi vítr fouká.

Need for Speed Payback; Gameplay: Nissan Fairlady 240zg, začátek kariéry

Není překvapením, že začínáte zcela od píky. Úplně první závody absolvujete ve značně prorezivělém Nissanu Fairlady 240zg z roku 1971.

Každý ze závodů vám předem ukáže, jakou potřebujete úroveň auta. Tu je potřeba neustále vylepšovat, takže pokud chcete svého plechového miláčka výkonnostně posunout dále, je nutné nakoupit nové součástky. Tedy pardon, to už nyní nefunguje. V Need for Speed Payback nakupujete karty! Jednoduše přijedete k obchodu pro úpravu vozidel, avšak namísto nového výfuku, motoru, či turba si nakupujete tzv. Speed Cards, jež mají určité číslo, popisek definující, ke které součástce auta patří, plus nějaký perk, jenž vylepší například zrychlení nebo prodlouží dobu ve vzduchu. Zkrátka a dobře sběratelské karty jak vyšité.

Karty dostáváte i za vyhrané závody, přičemž si je musíte náhodně vylosovat. Dopředu tak nikdy nevíte, co dostanete. Karty se vám navíc ne vždy hodí, takže je můžete vyměnit za herní měnu nebo žetony. Právě za žetony si lze v obchodech s kartami pro vylepšování výkonu doslova vytočit (jako na automatu) nové Speed Cards. Zde už samozřejmě záleží na náhodě a často také dostanete kartu zcela nepotřebnou, většinou však platí, že Speed Cards z automatu jsou daleko hodnotnější a výkonnostně posunou váš vůz podstatně více než klasické Speed Cards pořizované za herní měnu.

Need for Speed Payback; Gameplay: nákup Speed Cards Need for Speed Payback; Gameplay: výkonnostní tabulka, Chevrolet Camaro Need for Speed Payback; Gameplay: losování Speed Cards

i Mrkněte na náš nový Herní magazín!

Zaplať a pojede ti to rychleji

Tady se dostávám k mé úvaze o tom, proč asi v EA zvolili právě kartičky. Žetonů je totiž málo, podobně jako herní měny, a tak Need for Speed Payback velmi okatě naznačuje, že si můžete prostřednictvím mikrotransakcí právě tyto žetony ale i herní měnu nakoupit. Stačí investovat pár euro. Osobně jsem nikdy přítomnost mikrotransakcí ve hrách úplně nezavrhoval a netoužil jsem za to upálit autory na hranici. Je ovšem šokující, s jakou drzostí a sebevědomím vám hra nabízí možnost zkrátit si herní dobu výměnou za reálné peníze.

Ruku v ruce s tímto problémem jde pomalý systém progresu ve hře. Ta vás nutí opakovat závody, abyste měli dostatek peněz na vše, po čem toužíte. V určitých momentech je tak Need for Speed Payback hodně o grindu. Speed Cards se navíc v obchodech obměňují každých deset minut (v době vydání hry to byla dokonce půlhodina!). Pokud jste tedy neměli v obchodě kartu, která by vám pomohla, a na další závod jste neměli dostatečně silný vůz, museli jste zkrátka buďto vypnout hru a počkat na zásilku nových Speed Cards, nebo si koupit za reálné peníze žetony a nějaké kartičky si vytočit… a doufat přitom, že vám padne taková, jakou potřebujete. Okatější a násilnější vnucování mikrotransakcí jsem zatím nezažil. 

Need for Speed Payback; Wallpaper: Nissan Skyline, broušení pneumatik

Nissan Skyline je jedním z nejoblíbenějších aut pro vizuální tuning a od prvního Undergroundu snad není žádný díl série, kde by tento vůz chyběl.

i Mohlo by vás zajímat
Gran Turismo Sport (PODROBNÁ RECENZE)
F1 2017 – simulátor pro zkušené (RECENZE)
Project CARS 2, Svatý grál motorsportu
Spintires: MudRunner (RECENZE) – bahnitá nirvána pro milovníky těžké techniky

Kolik aut máš, tolikrát si člověkem

Herní měny, kterou dostáváte za vyhrané závody, budete potřebovat opravdu hodně, protože Need for Speed Payback nabízí hned pět herních režimů, přičemž některé vyžadují odlišná auta. Základem je samozřejmě mód Race, následovaný Driftem, což je právě příklad dvou režimů, do nichž vás hra nepustí se stejným vozem. Novinkou jsou off-roadové závody, jež nejsou vůbec špatné, osobně se mi ale velmi líbí návrat módu Drag, kde jde především o správné řazení rychlostí. I na ten budete potřebovat speciální vůz, avšak zatímco s autem pro driftování si zajezdíte dobře i při obyčejném zevlování po mapě, s autem pro drag závody moc daleko nedojedete. Při sešlápnutí plynu se totiž okamžitě zvednou přední kola do vzduchu a nelze tak zatáčet.

Posledním režimem do party je Runner, ve kterém jde pouze o honičky s policií. Přestože policie tvořív sérii Need for Speed ikonickou součástku, v Payback je tento režim naprosto zbytečný. Mimo tyto závody, respektive mise, totiž na policii při obyčejném projíždění městem kupodivu nenarazíte. Runner režim tak ve výsledku ztrácí smysl a v rámci hry nenabízí žádnou konzistenci. Jeho zpracování je navíc slušně řečeno hloupé. Hra vám předem připraví checkpointy, jež musíte projet, a policie se chová dle očekávání jako všemocná umělá inteligence. Ani v Lamborghini Huracán běžné policejní hlídce neujedete a naopak v momentě, kdy se blíží poslední checkpoint, tak i kdybyste jeli krokem, zničehonic začne strážcům zákona docházet dech. Podobně jako některé další aspekty hry je i tento takřka stupidní.

Need for Speed Payback; Gameplay: Drift Need for Speed Payback; Gameplay: Runner, policejní honička

Jízdní model jako poslední záchrana Need for Speed Payback

Záchrannou brzdou je naštěstí jízdní model, který nakonec velmi významně vylepšuje celkový dojem ze hry. Na druhou stranu je to ale něco, co už uměla spousta předchozích dílů – vy také rozhodně nebudete chválit svého dvacetiletého potomka za to, že si umí perfektně zavázat tkaničky. Jízdní model je však bezmála to jediné, na co se v Need for Speed Payback můžete spolehnout. Stačí pár minut a rychle si osvojíte ovládání vozů, abyste mohli předvádět několikasetmetrové drifty v horských serpentýnách a v městském provozu kličkovali s jednou rukou ladně pohozenou z okénka.

Jednotlivé vozy se navíc skutečně chovají odlišně, přesto vždy v rámci vyznění hry, tedy ryze arkádově. Užijete si tak spoustu zábavy jak se silničními speciály, tak i s temperamentními vozy (jako je třeba Ford Mustang), které díky arkádovému zaměření možná až nepřirozeně zkrotnou. Celkově je aut 74 a najdete vše od divokých muscle kár jako Dodge Charger nebo Plymouth Barracuda až po tzv. hypercars jako Pagani Huayra či Koenigsegg Regera. Nechybí samozřejmě ani pro sérii klasické „tunerské“ vozy jako Nissian Skyline nebo BMW řady M. Z čistě off-roadových kousků pak můžete najít v garáži F-150 Raptor nebo ošklivě hranatý Mercedes-AMG G63.

Need for Speed Payback; Wallpaper: Koenigsegg Regera, mód Runner Need for Speed Payback; Wallpaper: Pagani Huayra

Need for Speed Payback aspiroval na titul nejkvalitnější závodní hry roku 2017. V porovnání s konkurencí však slavné sérii tentokrát příliš nevedlo a mezi žebříčky těch nejlepších her (včetně toho našeho) byste Payback hledali marně.

Otevřený svět Need for Speed Payback s neviditelnými zdmi

Samotný herní svět představuje klasiku posledních dílů série. Je pěkný, členitý, dobře funguje a není mu moc co vytknout. Na druhou stranu ale nenabízí nic ikonického, nic zapamatovatelného. Nic, co by vás nutilo mačkat jeden screenshot za druhým. Výtku si zaslouží jeho relativní otevřenost. Hra se vám totiž snaží namluvit, že především na venkově se můžete vydat kamkoli chcete. A ono to často i platí, zejména pokud jde o off-roadové závodění.

Bohužel v momentě, kdy si třeba chcete zkrátit jízdu v serpentýnách přes místo, které k tomu očividně vybízí, Need for Speed Payback vás buďto restartuje zpět na silnici nebo narazíte na neviditelnou zeď. V nejhorším případě se zaseknete o mírně vystouplé kamení, což vás naštve ještě více. Jinak ale otevřený svět nabízí mnoho vedlejších aktivit, jako je proskakování vysokých billboardů, oblíbené „focení“ rychlostní kamerou nebo hledání ztracených vraků aut, jež si pak v garáži poskládáte a dostanete zcela ultimátního plechového kamaráda. Škoda jen, že jde o okatou kopírku Forzy Horizon.

Need for Speed Payback; Gameplay: město Need for Speed Payback; Gameplay: Skok

Odfláknutý multiplayer a technické nedostatky sráží Need for Speed Payback

Díky dobrému jízdnímu modelu a také vydanému patchi, který na popud hráčů zrychluje vydělávání peněz a mírně upravuje fungování Speed Cards, je celý systém hry opět o něco přátelštější, přesto základní problémy přetrvávají. Podobně jako třeba prakticky zbytečný multiplayer. Nenabízí žádný matchmaking, takže pokud si chcete zazávodit proti ostatním, budete mít šanci jen v případě, že máte ty nejlepší vozy vylepšené na maximum. Navíc nabízí pouze režimy Race a Off-road.

Častokrát mě také zarazila míra technických nedostatků. Zatímco v rychlosti vše vypadá tak, jak má, po výjezdu z garáže doskakují textury okolí třeba i minutu, přičemž nejvíce zarážející je i dočasně rozostřená minimapa v rohu obrazovky. Need for Speed Payback je bohužel jedním z nejhorších, ne-li rovnou nejhorší díl celé série. Vše zachraňují nakonec jen solidní vozový park, jízdní model, který je i přes všechny ostatní neduhy titulu zábavný, a slabá konkurence na poli arkádových her, díky níž u Paybacku možná pár desítek hodin přeci jen strávíte. Od nás však doporučení nečekejte. Hra vyšla 10. listopadu na platformy PC, PS4 a Xbox One. Tato recenze byla napsána pro PS4 verzi.

Need for Speed Payback; Wallpaper: Off-road

Novinkou Need for Speed: Payback jsou off-roadové závody, které do celkového vyznění hry překvapivě dobře zapadají.

HW nároky pro Need for Speed Payback PC


Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 7 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i3-6300 / AMD FX-8150 Intel Core i5-4690K / AMD FX-8350
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Radeon R9 270 v2 NVIDIA GeForce GTX 1060 / Radeon RX 580
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operační paměť  6 GB RAM 8 GB RAM
HDD 30 GB 30 GB

Recenze Need for Speed Payback: závěrečné hodnocení

Hodnocení 55% Alza.cz
Hlavní parametry: Hratelnost
45%
Audiovizuální zpracování
60%
Znovuhratelnost
55%
Need for Speed Payback; recenze

Klady

  • Povedený jízdní model
  • Vozový park

Zápory

  • Pomalý postup hrou podmíněný mikrotransakcemi
  • Slabý příběh a hlavní postavy
  • Stupidní systém vylepšování vozu pomocí kartiček
  • Problémy s doskakováním textur
Filip Němec

Filip Němec

My name is Filip Němec and I mostly write everything there is about game consoles. Couch playing is my thing. I'm not too picky when it comes to gaming genres, but I prefer action adventure and racing. I really enjoy the Uncharted series, and I look forward to the Half-Life 3 release.

Co jsme napsali o Need for Speed Payback dříve?

Need For Speed Payback (PREVIEW) – oficiální launch trailer

Do klání o nejlepší závodní hru roku 2017 se přidává už 23. (!) díl letité automobilové série Need for Speed. Po oficiálním představení na začátku června přišla E3 a konference EA Play, kde se nám Need for Speed Payback předvedl už v plné parádě se záběry přímo ze hry, byť samozřejmě notně vytuněnými pro každoroční největší herní show.

Vývojáři z Ghost Games (Need for Speed a Need for Speed: Rivals) před sebou mají nelehký úkol napravit pošramocenou pověst této nekonečné herní značky, která posledních několik let poněkud nemastně, neslaně přešlapuje na místě s nepříliš úspěšným rebootem. Jak si nový arkádový NFS povede v letošní konkurenci titulů jako Gran Turismo Sport, Forza Motorsport 7 či The Crew 2? Pojďme se ještě před vydáním mrknout na oficiální launch video od švédských vývojářů.

Payback se blíží. Vyzvěte The House k závodním soubojům

(Update 03.11.17) Do vydání Need for Speed Payback zbývá týden, takže si všichni fandové automobilů a závodění jistě mnou ruce. I když tato značka nikdy nevynikala dokonale přesnou simulací závodů, šlo téměř vždy o parádní (i když příběhově béčkovou) zábavu. I tento trailer je, ve stylu minulého videa, laděn rychle a zběsile, jestli nám rozumíte.

Všechno vypadá akčně a svižně, jak už jsme u této značky zvyklí. Arkádovost tomu dodává jistý lesk a prostředí působí náramně, jen ty obličejové animace mi tam nějak neštymují. Možná je to prostě tím, že už trpím „syndromem Andromedy“ (Sean a Tyler mi přijdou obzvláště ztuhlí), takže u všech produktů od EA doslova špendlím oči na pohyby rtů a očí spíš než na samotné dění kolem. Jenže Need For Speed Payback je hlavně o autech, a jelikož z nich prakticky nebudeme vylézat, tak to vlastně ani tolik nevadí. Každopádně 10. listopadu se uvidíme na silnicích.

Need for Speed Payback je zpátky, tentokrát s příběhovým trailerem a la Rychle a zběsile

(Update: 13.10.17) Vydání Need for Speed Payback a možný návrat krále arkádových automobilových závodů (dobrá, tak tedy jednoho z uchazečů) se kvapem blíží. EA a vývojáři z Ghost Games se proto rozhodli opět trošku popostrčit vlak, na jehož „kapotě“ se skví notně pozlacený nápis Hype – tentokrát půjde o příběhový trailer.

Ukázka je bohužel poměrně krátká a kdo doufal v detailnější představení trojice hrdinů, bude zřejmě zklamán. V podstatě se ani nedozvídáme nic nového: hlavní protagonista Tyler „Ty“ Ramirez dá dohromady partu, aby se pomstil zločineckému kartelu The House, který ovládá fiktivní herní svět Fortune Valley. Už z dřívějška známe i ostatní členy: Jessica „Jess“ Miller miluje vysokou rychlost a Sean „Mac“ McAlister drift a offroad.

Kreativní ředitel Will Ho ze studia Ghost Games se sice přímému srovnání s populární filmovou sérií Rychle a Zběsile trošku bránil (s tím, že inspiraci čerpají i z mnoha starších, klasických titulů), nicméně – a po tomto traileru to platí dvojnásob – jen úplný ignorant by se snažil rozporovat fakt, že Need for Speed Payback je de facto taková volná adaptace filmové předlohy bez licence. Zda je to dobře či špatně, to záleží hlavně na vašem vkusu: máte-li rádi dobrou béčkovou story, není důvod k panice, ba spíš naopak.

Uvidíme, jak se vývojářům sázka na otřepaný příběh vyplatí, snad to dopadne lépe než v minulosti. Je ale třeba férově uznat, že pro akční závodní hru není nutné vytvářet rozsáhlý a hlubokomyslný scénář aspirující na cenu příběh roku. I když vyloženě nenadchne, musí však aspoň trochu bavit. Jaká bude realita, zjistíme už 10. listopadu 2017.

Vítejte ve Fortune Valley, kreativní ředitel Will Ho o otevřenosti světa

(Update 30.09.17) EA a Ghost Games si pro nás připravili slušnou várku novinek a informací. V ukázce se vám představí místo, ve kterém se bude Need for Speed Payback odehrávat. Půjde o tzv. Fortune Valley a vypadá to, že aktivitami a možnostmi bude doslova přetékat. Kreativní ředitel Will Ho se o tomto světě rozpovídal a uvedl některé věci na pravou míru. Nakonec pro vás také máme minimální a doporučené hardwarové požadavky.

Need For Speed Payback – vítejte ve Fortune Valley

EA a Ghost Games se vytasili s novou várkou informací a samozřejmě to všechno doplnili parádní ukázkou. Jak jsme dříve napsali, Need For Speed Payback je již 23. instalace této série, takže jsou hráči ke všem slibům a ujištěním přinejmenším mírně skeptičtí a my se jim nedivíme. Značka prodělala kompletní reboot (Need For Speed 2015) a podle mnohých to nebyl zrovna ten triumfální návrat na rozpálené silnice, jaký všichni očekávali. Naděje ale umírá poslední a my nechceme být zvěstovatelé špatných správ – mrkněte se proto, co si pro nás vývojáři přichystali tentokrát.

Na úvod zde máme video představující Fortune Valley. Pojato je na dnešní dobu již celkem standardně – vyprávěčka nás sametovým hlasem přesvědčuje o tom, že Fortune Valley v Need For Speed Payback je překrásná, otevřená a plná možností, jak se v ní ztratit při vašich dobrodružstvích. Budou na vás čekat různé výzvy a úkoly, při kterých se můžete vyřádit, jak je libo. Záleží na vás, jestli se zúčastníte rychlostních závodů, off-roadových bitev či policejních honiček.

Need For Speed Payback nabídne pro každého nadšeného řidiče něco, co jistě upoutá jeho pozornost. Samozřejmostí mají být místa, kde si budete moci nakoupit nová auta, nebo si ty stávající vylepšit. Konkurence na nikoho totiž nepočká, takže bude na vás se udržet v top stavu. Nejzajímavěji vypadají lokace, kde lze nalézt vraky vozů. Ty totiž můžete sbírat a sestavovat z nich opravdové nádhery, jež vám budou přátelé i ostatní hráči závidět.

Need for Speed Payback; helicopter police

O otevřenosti světa v Need for Speed Payback a možnostech v něm

Kreativní ředitel Will Ho ze společnosti Ghost Games, jenž má na starost vývoj Need For Speed Payback, se pro herní web Gamespot nedávno rozhovořil o efektivnímu využití otevřenosti světa v jejich připravovaném titulu. Je jasné, že pokud v takovém místě není co dělat a čím se zabavit, může pak být stokrát větší než u jiných her, ale o to bude prázdnější a nudnější. Need For Speed Payback není první pokus o rozsáhlý prostor, ale podle Willa bude o to lepší a dokáže udržet hráče v kokpitech svých aut namísto toho, aby procházeli menu a vybírali si instance, kam se po loadingu „teleportovat“

„Pevně věřím, že lidé, kteří zbožňují svá auta, v nich chtějí zůstat. Jde o fantazií skutečného světa, ve kterém můžete bezcílně projíždět, nacházet ostatní milovníky aut, objevovat krásné místa, fotit si je a společně sdílet své příběhy dobrodružství. Abych parafrázoval staré klišé – cesta je stejně tak zajímavá, jako její cíl. A tato cesta s vašimi rozhodnutími a objevy bude tvořit váš příběh.“

Need for Speed Payback; mustang girl

Místa pro závody (Races) budou mít pevně stanovené checkpointy „Pro jednodušší navigaci a férovost.“ Jak říká Will Ho. Nějaký stupeň volnosti k dispozici bude, ovšem nepůjde si „střihnout“ zkratku přes pole. Fortune Valley bude napěchované eventy, aktivitami a úkoly, což prý dodá světu živoucí nádech. Will Ho řekl, že jich je něco kolem 400, a pokud fanoušci budou chtít, mají prý v Ghost Games spoustu nápadů pro přidání dalších.

Poté se rozpovídal o denním a nočním režimu: „Již od začátku jsem chtěl ve hře mít plnohodnotný denní a noční cyklus. Je pravda, že svět v Need For Speed Payback vypadá nádherně a zajímavě, ať už jedete kamkoli, ale také záleží na tom, jakým způsobem přistoupíte na naše aktivity v tomto světě. Zkoumání Fortune Valley a sbírání částí pro opravu vraku, který jste objevili, se nejlépe dělá za slunečního svitu. Překonávání nejvyššího skóre vašeho kamaráda je pak lepší nechat na noc, kdy je provoz na cestách nejmenší.“

Pokud jde o příběh a jeho zaměření na více postav, byl Need For Speed často přirovnáván k sérii Rychle a Zběsile. Will Ho přímo nespecifikoval, jestli jejich inspirace pramení právě z těchto filmů, ale zmínil, že jde o filmy jak „klasické, tak i novodobé.“ Podotknul také, že není na škodu, že „lidi v dnešní době berou hlavně automobilové honičky.“

Need For Speed Payback bmw chase Need For Speed Payback car race

Navzdory tomu, že Need for Speed Payback bude mít otevřený svět zaměřený na loupeže, nelze prý hru v žádném případě srovnávat s něčím jako Grand Theft Auto. „Jakmile přesunete závody z přesně dané lokace a vložíte je do otevřených silnic, je pak velmi jednoduché být cílem takovýchto přirovnání. My se ovšem zaměřujeme striktně na auta a ne na ostatní věci, jež by vás mohli vytrhnout ze zážitku a vytáhnout vás z vašeho vozu, který jste si koupili, upravili a postavili.“ Podle něj byl Need For Speed Underground 2 průkopník, jenž změnil styl závodění, a oni jen staví na tomto dědictví.

Nakonec ještě zmínil policejní honičky, které většinou hrály důležitou roli v předchozích NFS titulech. „Líbí se mi, že naše honičky jsou hlavně o vysoké rychlosti a časovém tlaku. Když sledujete policejní honičku ve filmu, tak to není o tom, jestli hrdina unikne, nebo jej policisté chytí. Většinou totiž protagonisté ujedou. Jde spíše o to, aby byla práce hotová přesně včas. Policisté vás samozřejmě s radosti zabásnou, pokud budete stát na místě, ale i tak jde hlavně o epické úniky před policejními auty a dostat se na požadovanou destinaci, než vyprší čas. Myslím si, že takhle je to víc vzrušující.“

Need for Speed Payback; garage collection car

Need for Speed Payback zatím nenabízí možnost převzít roli policejního stíhače. Will Ho řekl, že studio je otevřeno přídavkům, které může budoucnost přinést. „Momentálně jsme opravdu zaměření na naše hlavní postavy snažící se zůstat mimo dosah zákona. Ale rádi si poslechneme, co by fanoušci chtěli v dalších updatech a případných nových hrách.“

Need for Speed Payback se na Gamescomu 2017 představil novým trailerem a modelem BMW

(Update 07.09.17) EA se na Gamescomu 2017 předvedla ve velkém stylu a její prezentace za tou z červnové E3 2017 příliš nezaostávala. Jedním z taháků byl i nový trailer pro Need for Speed Payback nadupaný zběsilou akcí při honičce se strážci zákona. Kromě toho byl na konferenci exkluzivně představen nový model BMW.

Pokud si vzpomenete na zlaté časy značky Need for Speed, určitě si vybavíte i památné silniční souboje s policií, jež dodávaly občas trochu monotónním závodům tu správnou dávku adrenalinu. Máme na mysli třeba Need for Speed: Hot Pursuit (2010), což byl podle některých vůbec nejlepší díl letité série. Dává proto smysl, že právě tímto směrem se EA a vývojáři z Ghost Games poohlížejí při hledání tolik potřebné živé vody pro lehce skomírající, slavnou značku.

Z nového traileru si můžete sami udělat obrázek, jak by mohly honičky se strážci zákona vypadat. Samozřejmě, těžko můžeme čekat stejnou míru úchvatnosti a nadupanosti jako v precizně sestříhaném a po všech stránkách vylepšeném videu, nicméně ukázka minimálně potvrzuje, že to tvůrci s touto oblíbenou kratochvílí Need for Speed titulů myslí vážně. Policie prý bude agresivnější a nebezpečnější než kdy dřív a k dispozici bude mít širokou škálu nástrojů (včetně helikoptér a obrněnců), jak vás zpomalit nebo úplně zneškodnit. Čím delší honička, tím lepší výbavu si na vás přichystá.

Need for Speed Payback; BMW M5

EA se také vytáhla, když na konferenci představila plod svého partnerství s německou automobilkou BMW. Ta zde, na Gamescomu 2017, exkluzivně odhalila nový model, luxusní sedan BMW M5. Hráči Need for Speed: Payback dostanou příležitost se v tomto autě virtuálně projet už 10. listopadu, kdy hra vychází. Případní zájemci o skutečné vozidlo si musí počkat až do roku 2018. Zatím není jisté, zda se po ulicích fiktivního světa Fortune Valley budou prohánět i jiné modely bavoráků, vyloučit to však rozhodně nelze.

Tuning bude v Need for Speed Payback opět hrát prim

(Update 28.07.17) Máme pro vás čerstvou porci informací ohledně chystaného návratu nekonečné závodní série Need for Speed. Tentokrát se vydavatel EA rozhodl pochlubit s trailerem a podrobnostmi ohledně možností úprav vozidel. Zdá se, že slova o zásadní roli tuningu v Need for Speed Payback mysleli vážně…

Upravovat, vylepšovat a všelijak k vysněnému obrazu ideální káry si přizpůsobovat svůj stroj – tento zásadní prvek zažil comeback už v posledním díle, rebootu Need for Speed. Ale až nyní se evidentně posouvá na vyšší level. Možností, kterak si svůj vůz pozměnit, bude v Need for Speed Payback oproti starším dílům série, zdá se, nepřeberné množství. A nepůjde pouze o obligátní úpravy karoserie typu nárazníky či blatníky. Zvolit si půjde i třeba takové (pro někoho možná) drobnosti, jako je barva kouře či plamene při použití nitra.

Tuning jde však v Need for Speed Payback ještě dál. Jak je vidět i z traileru, po světě budou rozeseté vraky automobilových ikon minulých let. Ty si pak můžete ve své garáži „vypucovat“ pomocí nalezených či v závodech vyhraných náhradních dílů. Nejrůznější vylepšení lze rovněž zakoupit v tuningových obchodech.

Na oficiálních stránkách EA jsou také k vidění jednotlivé třídy aut. Jsou rozdělena do pěti už dříve oznámených kategorií: klasická závodní žihadla (Race), specialitky pro drift (Drift), offroady (Off-Road), šílené „dragster-like“ mašiny (Drag), a spolehlivá auta na dlouhé vzdálenosti (Runner). Jestli si onu třídu zvolíte na začátku, anebo bude vašemu stroji „přidělena“ až podle konkrétních parametrů, kterých postupným tuněním dosáhnete, to zatím není zřejmé.

Need for Speed: Payback; customization Need for Speed: Payback; customization Need for Speed: Payback; customization

Známý je i předobjednávkový bonus – nedočkavci obdrží pět již řádně vytuněných kousků v rámci tzv. platinového balíčku: Nissan 350Z, Chevrolet Camaro SS (1967), Dodge Charger R/T, Ford F-150 Raptor a Volkswagen Golf GTI Clubsport – navíc všechny s modrým kouřem od pneumatik a modrým podsvícením podvozku. Need For Speed Payback vychází 10. listopadu, kromě klasického tria PC, Xbox One a PS4 vývojáři potvrdili i podporu pro Xbox One X a PS4 Pro, smůlu však zatím mají majitelé Switche. O verzi pro nintendí hybridní konzoli vývojáři podle slov výkonného producenta Ghost Games Marcuse Nilssona momentálně neuvažují.

Need for Speed Payback dává sbohem nutnosti být online

Výtek vůči poslední epizodě, rebootu Need for Speed (2015), byla spousta, ale pravděpodobně nejvíce hany se z úst kritiků i fanoušků snášelo na opravdu otravnou nutnost být neustále připojený k internetu, což s sebou neslo i přidružené problémy se stabilitou a plynulostí. Navíc jsme kvůli tomu ani nemohli pauzovat! A hle, zdá se, že autoři svým zákazníkům naslouchají (alespoň občas): singleplayer bude možné projet kompletně offline a zapauzování hru je prý samozřejmostí.

Need for Speed Payback; Race

V Need for Speed Payback se postavíte zločinnému kartelu

Nový Need for Speed Payback svou atmosférou navazuje na sérii Underground. Odehrává se ve fiktivním světě Fortune Valley, specificky v jeho kriminálních kruzích. Vy se v roli tří velmi odlišných hlavních protagonistů, Tylera, Mac a Jess, postavíte zločinnému kartelu jménem The House. Vaše pomsta však rozhodně nebude snadná, neboť House ovládá mimo místních zločinců také kasina a hlavně policii. Můžeme se tak těšit na návrat zběsilých honiček se strážci zákona, ačkoliv se zdá, že půjde o strážce značně podmáznuté.

Need for Speed Payback; Night race

Během tohoto vznešeného úkolu se s jednotlivými charaktery zúčastníte spousty misí, eventů a nejrůznějších výzev – musíte si totiž vydobýt uznání mezi lokální underground scénou, abyste se mohli zapsat do závěrečného závodu, jehož konečným výsledkem bude svržení kartelu. Gameplay trailer zveřejněný na E3 se právě točí kolem jedné takové mise, v níž se trojice hlavních hrdinů pokouší „rychlým a zběsilým“ stylem plným efektních zpomalovaček od kartelu ukrást supersport Koenigsegg Regera.

Tuning, otevřený svět a sázky na vítězství

Takto by se daly shrnout hlavní gameplay taháky Need for Speed Payback. Možnost vymazlit si svou káru pomocí všech myslitelných vylepšení je klíčovým prvkem série Need for Speed a nikam nezmizí, naopak, bude hrát ještě výraznější roli než kdy dřív. Tuning je však možná nedostatečný výraz – v otevřeném světě občas narazíte na opuštěná vozidla, která si budete moci přivlastnit a poté si z nich vytvořit úplně unikátní vůz.

Auta se celkově řadí do jedné z pěti kategorií: Race, Drift, Off-Road, Drag a Runner. K zdokonalování výkonu a dalších parametrů vám budou sloužit i náhradní součástky, které si zakoupíte ve specializovaných shopech, anebo lépe a zábavněji, vyhrajete v soutěžích.

Need for Speed Payback; Off-Road

Velký otevřený svět nového Need for Speed Payback bude nejen oku lahodící a plný dechberoucích scenérií, čemuž nemáme na základě zkušeností s předchozími díly problém uvěřit, měl by však také přijít s fungujícím městským prostorem. Vydáme se však i mimo něj, podíváme se do okolních hor, pouští a kaňonů – míra volnosti bude prý velmi vysoká. Připravit se máme také na adrenalinové loupeže, souboje v autech a sázky, které vám pomohou rozmnožit vaši herní měnu.

Need for Speed Payback zatím vypadá nadějně, ale na konečná hodnocení si počkejme do 10. listopadu. 23 je totiž zatraceně vysoké číslo… a my si holt nejsme jistí, jestli nepůjde jen o další číslo do už příliš velkého počtu. Vyždímat něco nového z profláknuté série a žánru, který má holt z podstaty věci omezený repertoár originality, to budou mít, obáváme se, pánové a dámy z Ghost Games velmi těžké. Věřme tedy, že když to nepůjde originálně, půjde to alespoň zábavně! NFS Payback si zahrajeme na PC, PS4 a Xbox One.

Need For Speed Payback Official Launch (Trailer)

• 2. 11. 2017

Need for Speed Payback: Official Story (Trailer)

• 12. 10. 2017 • Recenze

Need for Speed Payback Welcome to Fortune Valley (Trailer)

• 26. 9. 2017

Need for Speed Payback Official Gamescom (Trailer)

• 21. 8. 2017

Need for Speed Payback Official Customization ( Trailer)

• 26. 7. 2017

Need for Speed Payback Official (Gameplay Trailer)

• 10. 6. 2017 • Recenze

Need for Speed Payback Official Reveal (Trailer)

• 2. 6. 2017


Print
P-DC1-WEB08
We will call you and advise you professionally
+420 225 340 120
Order inquiry
Question about the product
Please enter your telephone:
Call me
We care about your privacy Alza.cz a. s., Company identification number 27082440, uses cookies to ensure the functionality of the website and with your consent also to personalisage the content of our website. By clicking on the “I understand“ button, you agree to the use of cookies and the transfer of data regarding the behavior on the website for displaying targeted advertising on social networks and advertising networks on other websites.
More information Less info