K tomu absolutně nejlepšímu v nabídce grafických karet společnost ASUS patří grafické karty z edice ROG (Republic of Gamers). Tyto grafické karty jsou totiž mezi hráči velmi oblíbené, a to zejména díky skvělému systému chlazení a také bohaté výbavě, kterou tyto karty disponují. Grafická karta Asus Strix GeForce RTX 2060 SUPER O8G Gaming spadá právě do této oblíbené edice a my jsme ji pro vás dnes na Alza.cz otestovali.
Grafická karta Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming je postavena na nejnovějším herním grafickém čipu TU106 (TU106-410-A1) s jedním deaktivovaným blokem TPC (Texture/Processor Cluster) společnosti NVIDIA, na který jsou pomocí 256bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR6 o kapacitě 8 GB. Jedná se o grafickou kartu s podporou ray tracingu a DLSS (Deep Learning Super Sampling). Svým výkonem je pak Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming zacílena do segmentu grafických karet vyšší střední třídy (mainstream), kde zaujímá ta absolutně nejvyšší patra výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1 470/1 830 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí pak 1 750 MHz, což u pamětí typu GDDR6 představuje efektivní frekvenci 14 000 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 180 MHz v Boost. Grafické paměti jsou taktovány v referenčních hodnotách GeForce RTX 2060 SUPER.
Grafická karta Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming měří na délku 301 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 3 rozšiřující sloty. O chlazení se stará dvojice pasivů skládaných z hliníkových žeber a poniklované měděné základny, které jsou pro lepší odvod tepla propojeny celkem šesti tepelnými trubicemi (heatpipes). Dosedací plocha základny na grafický čip je pro lepší kontakt dokonale obrobena (MaxContact). Grafické paměti jsou chlazeny pomocí chladicího plátu (heatsink plate), z modulů napájecí kaskády je pak odpadní teplo odváděno přímo do žebrování zadního pasivu. Všechny důležité součásti grafické karty jsou tak velmi kvalitně chlazeny.
Aktivní část systému chlazení Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming tvoří tři 90mm ventilátory, které jsou pro delší životnost a nižší hlučnost uloženy v dvojitých kuličkových ložiskách. Grafická karta Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming disponuje dvěma BIOSy, které nastavují různé režimy ventilátorů P/Q-mode. Ve výchozím režimu Q-mode (Quiet mode) je upřednostněna nízká hlučnost grafické karty na úkor vyšších teplot grafické karty. V režimu P-mode (Performance mode) je pak křivka otáček ventilátorů nastavena agresivněji tak, aby grafická karta dosahovala co nejnižší teploty na úkor hlučnosti. Ventilátory podporují technologii 0dB Fan, která při nízké zátěži a teplotě grafické karty pod 55 °C všechny ventilátory zastaví, a sníží tak její hlučnost na minimum (semi-pasivní chlazení). Technologie 0dB Fan však funguje pouze v režimu Q-mode, v režimu P-mode (Performance mode) se ventilátory otáčejí rychlostí 850 ot/min i v době, kdy grafická karta vytížena není. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Grafickou kartu Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming jsem testoval v obou režimech, tedy Q-mode i P-mode. Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming v režimu Q-mode na skóre 98,0 % a v režimu P-mode pak na 98,2 %. V obou režimech tak v těchto testech stability snímkové frekvence grafická karta prošla (minimální hranice je 97 %).
O napájení grafické karty Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming se stará 8 + 2fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 6-pin a jednoho 8-pin konektoru. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 215 W (max. 269 W) a ten pak k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 550 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming řešeny pomocí dvou konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port), dvou konektorů HDMI 2.0 a jednoho konektoru USB-C (VirtualLink), který jistě ocení všichni vlastníci drátových headsetů virtuální reality.
Součástí balení grafické karty Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming jsou také firemní nástroje společnosti Asus s názvem GPU Tweak II a Aura.
GPU Tweak umožňuje pracovat v uživatelském rozhraní „Simple“, v němž můžete vybírat jeden ze tří přednastavených výkonnostních režimů.
Asus GPU Tweak II také umožňuje přejít do rozhraní „profesionálního“ Advanced, ve kterém pak můžete uživatelsky nastavovat různé parametry grafické karty, jako jsou například frekvence grafického čipu, frekvence grafických pamětí, otáčky ventilátorů chladiče, nebo také nastavovat limity teploty, spotřeby atd. Díky nástroji GPU Tweak si tak můžete přizpůsobit chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například nastavit na její maximální výkon, nebo naopak můžete její výkon omezit a dát přednost spíše lepším provozním vlastnostem (teplota, hlučnost či spotřeba).
Pro uživatelské nastavení chování RGB LED pak slouží nástroj Asus AURA, s jehož pomocí můžete nastavovat nejen jejich barvy, ale také těmto RGB LED přiřadit různé efekty (blikání, pulsování, přechody atd.). Pokud máte od společnosti Asus ještě nějaké další komponenty podporující funkci AURA, jako jsou například základní desky, světelné pásky atd., můžete si pomocí aplikace AURA Sync nechat synchronizovat nastavené světelné efekty i do všech těchto zařízení.
Pro sledování chování grafické karty nabízí nástroj GPU Tweak II samozřejmě také monitoring, s jehož pomocí můžete mít na očích všechny okamžité i historické údaje důležitých provozních hodnot, jako jsou například frekvence, teploty, otáčky ventilátorů, napětí grafického čipu atd.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Asus Strix GeForce RTX 2060 SUPER O8G Gaming zařadili následující modely ze segmentu středního výkonu (mainstream):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family |
Velikost Transistory Výroba |
SP TMU ROP |
VRAM Velikost Bus/Clock |
Base Clock Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming | TU106 TU106-410-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12nm FinFET |
2176 136 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b /14000 |
1470 MHz 1830 MHz 1935 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC | TU106 TU106-410-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12nm FinFET |
2176 136 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b /14000 |
1470 MHz 1815 MHz 1875 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
Gigabyte RTX 2060 OC 6G | TU106 TU106-300A-A1 Turing |
445 mm2 10,800 million 12nm FinFET |
1920 120 48 |
GDDR6 6.144 GB 192b /14000 |
1365 MHz 1755 MHz 1875 MHz |
PCIe 3.0 x16
170 W |
EVGA GTX 1660 Ti XC Black Gaming | TU116 TU116-400-A1 Turing |
284mm2 6,600 million 12nm FinFET |
1536 96 48 |
GDDR6 6.144 GB 192b /12000 |
1500 MHz 1770 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
130 W |
Inno3D GTX 1660 Twin X2 | TU116 TU116-300-A1 Turing |
284mm2 6,600 million 12nm FinFET |
1408 88 48 |
GDDR5 6.144 GB 192b /8000 |
1530 MHz 1785 MHz 1845 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Asus Strix GTX 1650 O4G Gaming | TU117 TU117-300-A1 Turing |
200 mm2 4,700 million 12nm FinFET |
896
5632 |
GDDR5 4.096 GB 128b /8000 |
1485 MHz 1830 MHz 1950 MHz |
PCIe 3.0 x16
85 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 6G | GP106 GP106-400-A1 Pascal |
200 mm2 4,400 million 16nm FinFET |
1280 80 48 |
GDDR5 6.144 GB 192b /8008 |
1557 MHz 1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 3G | GP106-3 GP106-300-A1 Pascal |
200 mm2 4,400 million 16nm FinFET |
1152 72 48 |
GDDR5 3.072 GB 192b /8008 |
1557 MHz 1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Sapphire RX 5700 8G |
Navi 10 Navi 10 XL RDNA |
251mm2 10,300 million 7nm FinFET |
2304 144 64 |
GDDR6 8.192 GB 256b/14000 |
1465 MHz 1725 MHz 1658 MHz |
PCIe 4.0 x16
180 W |
Sapphire Nitro+ RX 590 8GD5 SE |
Polaris
Polaris 30 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2 5,700 million 12nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5 2.048 GB 256b /8000 |
1560 MHz 1560 MHz 1560 MHz |
PCIe 3.0 x16
185 W |
Asus Strix RX 580 O8G Gaming | Polaris Polaris 20 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2 5,700 million 14nm FinFET |
2304 144 32 |
GDDR5 8.192 GB 256b /8000 |
1360 MHz 1360 MHz 1360 MHz |
PCIe 3.0 x16
185 W |
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 | Polaris Polaris 20 XL GCN 4nd GEN |
232 mm2 5,700 million 14nm FinFET |
2048 128 32 |
GDDR5 8.192 GB 256b /7000 |
1284 MHz 1284 MHz 1284 MHz |
PCIe 3.0 x16
160 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá z celkem 20 průchodů minutové scény Time Spy a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během nichž grafická karta pracuje na plný výkon a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Jak tedy grafická karta Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming v tomto zátěžovém testu dopadla?
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ | |||
---|---|---|---|
Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming | Q-mode | P-mode | Poznámka k měření |
Pracovní teplota | 70 °C | 61 °C | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Reálná pracovní frekvence | 1 935 MHz | 1 965 MHz | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Spotřeba systému | 314,0 W | 311,4 W | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Otáčky ventilátorů | 1 300 ot/min | 1 760 ot/min | měřeno na konci testu |
Hlučnost | 34,1 dBA | 38,8 dBA | interpolováno z otáček ventilátorů |
Teploty grafické karty Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming se na konci zátěžového testu v režimu Q-mode držely na 70 °C při otáčkách ventilátorů kolem 1 300 ot/min, které při této rychlosti generovaly hlučnost 34,1 dBA, a tuto grafickou kartu tak můžeme označit za extrémně tichou. Frekvence grafického čipu se pak pohybovala kolem hranice 1 935 MHz.
V režimu P-mode se pak teploty Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming sice držely níže, kdesi u hranice 60 °C, ovšem při mnohem vyšších otáčkách ventilátorů kolem 1 760 ot/min a samozřejmě také vyšší hlučnosti těsně pod hranicí 39 dBA. Frekvence grafického čipu se pak pohybovala kolem hranice 1 965 MHz. Já jsem u grafické karty Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming pro dnešní testy výkonu nechal nastavený výchozí režim Q-mode, který mi díky nižší hlučnosti přijde jako lepší volba.
Následující grafy ukazují, jak si provozní vlastnosti Asus Strix GeForce RTX 2060 SUPER O8G Gaming vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.
Pokud by vás zajímalo také srovnání provozních vlastností grafické karty Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming se všemi ostatními GeForce RTX 2060 SUPER, které jsme na Alza.cz a GPUreport.cz testovali, můžete se podívat do následujících grafů.
Počítačová hra RAGE 2 je akční střílečka z pohledu první osoby, která se odehrává v post-apokalyptickém světě po pádu meteoritu. Hra byla postavena na herním engine Apex vývojáři ze studia Avalanche Studios a ID Software a vydána v květnu 2019 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Sekreto Wetlands (Kvasirk’s Laboratory) po dobu 53 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Tom Clancy's: The Division 2 je online akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která se odehrává v blízké budoucnosti ve Washingtonu DC. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2019 společností Ubisoft. Hra podporuje nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno ve vestavěném benchmarku po dobu 89 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Metro Exodus je počítačová hra z pohledu první osoby, která se odehrává v otevřeném světě postapokalyptického Ruska roku 2036. Jedná se o třetí pokračování ze série Metro, která vznikla na základě románu Dmitrije Glukhovského. Hra Metro exodus byla postavena na herním engine 4A engine vývojáři ze studia 4A Games a vydána v únoru 2019 společností Deep Silver. Měření snímkové frekvence a frame times jsou prováděna na vestavěném benchmarku po dobu 102 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Battlefield V je již 16. dílem akční střílečky z pohledu první osoby, který nás tentokrát zavede zpět do období druhé světové války. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a vydána v listopadu 2018 společností Electronic Arts. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě severní Afriky v misi Butcher & Bolt po dobu 82 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Shadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Strange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Far Cry 5 je akční počítačová RPG, odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Herní testy grafické karty Asus Strix GeForce RTX 2060 SUPER O8G Gaming máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Výkon grafické karty Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming je dán zejména výkonem samotného grafického čipu TU106 (TU106-410-A1), který se od jiných grafických karet GeForce RTX 2060 SUPER může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.
V případě grafické karty Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming se reálná frekvence grafického čipu v zátěžovém testu 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala v průměru na 1 935 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 14 000 MHz.
Reálná frekvence Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming tedy byla o 60 MHz (4 biny) vyšší nežli v případě grafické karty Gigabyte RTX 2060 SUPER Gaming OC, a můžeme tedy očekávat, že také výkon tohoto Strixe bude vyšší. To se nakonec ukázalo i v našich herních testech, v nichž výkonnostní rozdíl mezi těmito dvěma grafickými kartami činil nějaká 2–3 %. Rozdíl to sice nebyl nijak závratný, já jsem však byl s výkonem grafické karty Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming velmi spokojen.
U nových grafických karet GeForce RTX máte možnost k přetaktování využít buď nové funkce OC Scanner, která grafickou kartu přetaktuje „automaticky“, nebo si můžete veškeré parametry přetaktování nastavit sami manuálně. Přetaktování grafické karty Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming jsem prováděl za pomoci automatického přetaktování OC Scanner nástroje MSI Afterburner. Dříve ale, nežli jsem OC Scanner mohl spustit, musel jsem ručně na maximum nastavit položky Core Voltage (100 %), Power Limit (125 %) a Temp. Limit (88 °C). Také jsem musel nejdříve zjistit maximální frekvenci grafických pamětí, nástroj OC Scanner totiž umí přetaktovat pouze grafický čip, frekvenci grafických pamětí zcela ignoruje.
Postupně jsem tedy zvyšoval hodnoty frekvence grafických pamětí o 50 MHz a testoval jejich stabilitu v počítačových hrách. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota +600 MHz, což představuje efektivní frekvenci VRAM 15 200 MHz. Nyní jsem konečně mohl spustit automatické přetaktování pomocí OC Scanner.
S posunutou frekvencí pamětí o 600 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit a Temp. Limit na maximum mi OC Scanner nastavil frekvenci grafického čipu oproti výchozímu stavu v průměru o 84 MHz výše. S takto nastavenými parametry grafické karty jsem pak otestoval některé hry s následujícími výsledky:
Pomocí nástroje automatického přetaktování OC Scanner se mi z grafické karty Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming podařilo získat v průměru ještě zhruba necelá 4 % dalšího výkonu, což samozřejmě není moc, ale mějte na mysli, že tato grafická karta má frekvence nastavené velmi vysoko již od výrobce, a mnoho prostoru pro další přetaktování tak již nezbývá. Na spotřebě celé sestavy se pak toto přetaktování projevilo v počítačové hře The Division 2 nějakými 37 W navíc.
Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming v počítačové hře The Division 2.
Obdobně jako všechny grafické karty GeForce RTX 2060 SUPER, také Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming nabízí všem středně náročným hráčům počítačových her ultimátní herní výkon, který mohou využít nejen v základním rozlišení 1 920 × 1 080 p (Full HD), ale v některých hrách bez větších potíží také v rozlišení ještě vyšším, jako například 2 560 × 1 440 p (WQHD). Těmto grafickým kartám pak samozřejmě nechybí ani podpora real-time ray tracingu, i když nějaký extra vysoký výkon se zapnutým ray tracingem od nich raději nečekejte. Pokud se však bez ray tracingu v těch nemnoha hrách, které ho dnes využívají, neobejdete, raději byste měli zvážit pořízení ještě výkonnější RTX karty, jako jsou GeForce RTX 2070 SUPER, GeForce RTX 2080 SUPER či úplně ta nejvýkonnější GeForce RTX 2080 Ti.
Samotná grafická karta Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming vám toho může nabídnout opravdu hodně. Díky propracovanému systému chlazení nabízí tato grafická karta nejen vysoké frekvence grafického čipu, ale navíc skvělé provozní vlastnosti. Zejména pak nízká hlučnost, která se ve výchozím režimu (Q-mode) pohybuje jen těsně nad hranicí 34 dBA, je něco, co vám ostatní grafické karty GeForce RTX 2060 SUPER jen tak hned nenabídnou. Milovníci tichých počítačů si tak s touto grafickou kartou jistě přijdou na své.
K zahození pak samozřejmě nejsou ani všechny výhody edice ROG (Republic of Gamers), jako jsou například výběrové součástky, RGB LED, MaxContact, DUAL BIOS, FanConnect či AURA Sync. To vše totiž na grafické kartě Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming naleznete také.
Mezi nevýhody grafické karty Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming pak můžeme zařadit její rozměry, kvůli nimž se tato karta při délce nad 300 mm nemusí vejít do úplně každé počítačové skříně. A pak tu máme samozřejmě pořizovací cenu této grafické karty, která docela určitě nepotěší vůbec nikoho a která pomalu atakuje cenu těch levnějších, avšak také stále výkonnějších GeForce RTX 2070 SUPER.
Nehledě na přemrštěnou pořizovací cenu si však grafická karta Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming z dnešní recenze odnáší ocenění „Zlatého Alzáka“.
Asus Strix GeForce RTX 2060 SUPER O8G Gaming
Grafické kartyGrafická karta Asus Strix RTX 2060 SUPER O8G Gaming nabízí vynikající herní výkon všem středně náročným hráčům počítačových her. Tato grafická karta disponuje již z výroby vysoko nastavenými takty, které vám zajistí ještě trochu výkonu navíc, a také skvěle zpracovaným systémem chlazení s velmi nízkou hlučností.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
My name is Pavel Šantrůček, and I have been working professionally with graphics cards for more than 5 years. I've been mostly focused on structure reviews and graphics cards testing for the last two years, which has become an integral part of my working life at GPUreport.cz. As a programmer, I am also the author of several graphics cards frame-rate analysis tools. One of the most widely known is the Frame Latency Analytics Tool (FLAT), and it is widely used around the world.