Společnost Sapphire své grafické karty staví výhradně kolem čipů společnosti AMD, a v její nabídce tak naleznete úplné portfolio všech Radeonů. Ať už se jedná o grafické karty řady RX Vega nebo RX 5XX, nabídka této společnosti vždy obsahuje nějaký pozoruhodný kousek, který by stál za hřích. A právě jednou takovou zajímavou grafickou kartou je Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5, již si dnes otestujeme.
Karta Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 je postavena na herním grafickém čipu AMD Polaris 20 se 4 deaktivovanými bloky CU (Compute Unit), na který jsou pomocí 256bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR5 o kapacitě 4 GB. Svým výkonem pak Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 spadá do segmentu středního výkonu (mainstream), kde zaujímá střední až vyšší patra pomyslného výkonnostního žebříčku.
Grafická karta Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 disponuje dvojicí BIOSů, mezi kterými se dá přepínat pomocí přepínače BIOS switch, jenž je umístěn na hřbetu karty. Ve výchozím stavu byla grafická karta pomocí přepínače BIOSu nastavena do OC režimu. Maximální frekvence grafické karty je v tomto nastavení 1340 MHz, což oproti referenčním hodnotám RX 570 znamená navýšení o 96 MHz. Grafická paměť je taktována na 1750 MHz (7000 MHz efektivně), tedy plně v referenčních hodnotách. Limit spotřeby byl u tohoto OC BIOSu nastaven na 160 W.
Druhý BIOS pak grafickou kartu Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 nastaví na striktně referenční frekvence, tedy 1244 MHz pro grafický čip a 7000 MHz (efektivně) pro grafické paměti. Limit spotřeby grafické karty je u tohoto referenčního BIOSu nastaven na 135 W.
Grafická karta Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 měří na délku 260 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 2 rozšiřující sloty. O chlazení se stará masivní pasiv skládaný z hliníkových žeber. Tento chladič je vybaven celkem čtyřmi tepelnými trubicemi (heat-pipe), které odvádějí odpadní teplo z grafického čipu do jeho žebrování. Díky rozšířené dosedací základně jsou společně s grafickým čipem chlazeny i moduly grafických pamětí.
Do hlavního pasivu je odváděno teplo také z modulů napájecí kaskády, které jsou v přímém kontaktu s jeho žebrováním. Všechny důležité komponenty grafické karty jsou tak kvalitně chlazeny.
Aktivní část systému chlazení je tvořena dvěma 95mm ventilátory, které jsou uloženy ve dvojitých kuličkových ložiskách a uchyceny pomocí technologie NITRO Quick Connect. Tato technologie zajišťuje oběma ventilátorům velmi snadnou výměnu při poruše nebo odmontování při údržbě. Ventilátory chladiče podporují technologii Intelligent Fan Control III, která při nízké zátěži a teplotě grafické karty oba ventilátory chladiče zcela vypne, a minimalizuje tak hlučnost grafické karty. Ventilátory podsvětlené nijak nejsou. Podsvětlené ventilátory různých barev se však dají dokoupit a díky technologii Quck Connect také lehce vyměnit. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
O napájení grafické karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 se stará zdvojená 3(+1)fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 8pin a jednoho 6pin konektoru. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 160 W (BIOS2 pak 135 W). Ten k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 500 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 řešeny pomocí jednoho DVI-D (Dual Link) konektoru, dvou konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port) a dvou konektorů HDMI 2.0. Dvojici konektorů HDMI pak jistě ocení všichni příznivci virtuální reality.
Součástí balení grafické karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 je také firemní nástroj společnosti Sapphire s názvem TriXX.
Pomocí tohoto nástroje můžete grafické kartě nastavovat různé parametry jako například frekvenci čipu, frekvenci pamětí, limit spotřeby, napětí čipu, křivku otáček ventilátorů atp., a upravit si tak chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Můžete například kartu přetaktovat pro dosažení co nejvyššího výkonu, nebo dát naopak přednost lepším provozním vlastnostem, jako je teplota, hlučnost či spotřeba.
Nástroj Sapphire TriXX disponuje také funkcí Fan Health Check, která umožňuje rychlou kontrolu stavů ventilátorů. V případě problémů je možné okamžitě kontaktovat zákaznickou podporu pro zaslání nového ventilátoru, který pak lze velmi snadno vyměnit díky technologii Sapphire Quick Connect.
Pomocí tlačítka Nitro Glow můžete ovládat také podsvícení a chování RGB LED světel grafické karty. Barvy RGB LED můžete jednoduše měnit nebo k nim přidat efekty různého postupného zhasínání a rozsvícení. Jednou z možností je také RGB LED osvětlení zcela vypnout.
Pro sledování chování grafické karty nabízí nástroj TriXX také monitoring, pomocí kterého můžete mít na očích všechny okamžité i historické údaje důležitých provozních hodnot, jako je například teplota karty, otáčky ventilátorů, napětí, spotřeba atd.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 zařadili následující modely ze segmentu středního výkonu (mainstream):
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 | Zotac GTX 1060 AMP! Edition | MSI GTX 1060 3GT OC |
Asus EX GTX 1050 Ti O4G | EVGA GTX 1050 SSC Gaming | Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE |
Asus RX 560 O4G EVO | ||
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family | Velikost Transistory Výroba | SP TMU ROP | VRAM Velikost Bus/Clock | Base Clock Turbo Clock Real Clock | Interface TDP |
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 | Polaris Polaris 20 XL GCN 4nd GEN | 232 mm2 5,700 million 14nm FinFET | 2048 128 32 | GDDR5 8.192 GB 256b /7000 | 1340 MHz 1340 MHz 1340 MHz | PCIe 3.0 x16 160 W |
Zotac GTX 1060 AMP! Edition | GP106 GP106-400-A1 Pascal | 200 mm2 4,400 million 16nm FinFET | 1280 80 48 | GDDR5 6.144 GB 192b /8008 | 1557 MHz 1772 MHz 1888 MHz | PCIe 3.0 x16 120 W |
MSI GTX 1060 3GT OC | GP106-3 GP106-300-A1 Pascal | 200 mm2 4,400 million 16nm FinFET | 1152 72 48 | GDDR5 3.072 GB 192b /8008 | 1544 MHz 1759 MHz 1904 MHz | PCIe 3.0 x16 120 W |
Asus EX GTX 1050 Ti O4G | GP107 GP107-400-A1 Pascal | 132 mm2 3,300 million 14nm FinFET | 768 48 32 | GDDR5 4.096 GB 128b /7008 | 1342 MHz 1455 MHz 1680 MHz | PCIe 3.0 x16 75 W |
EVGA GTX 1050 SSC Gaming | GP107 GP107-300-A1 Pascal | 132 mm2 3,300 million 14nm FinFET | 640 40 32 | GDDR5 2.048 GB 128b /7008 | 1430 MHz 1544 MHz 1798 MHz | PCIe 3.0 x16 75 W |
Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE | Polaris Polaris 20 XT GCN 4nd GEN | 232 mm2 5,700 million 14nm FinFET | 2304 144 32 | GDDR5 8.192 GB 256b /8000 | 1430 MHz 1430 MHz 1430 MHz | PCIe 3.0 x16 183 W |
Asus RX 560 O4G EVO | Polaris Polaris 21 XL GCN 4nd GEN | 123 mm2 3,000 million 14nm FinFET | 869 56 16 | GDDR5 4.096 GB 128b /6000 | 1187 MHz 1187 MHz 1187 MHz | PCIe 3.0 x8 48 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována právě snímková frekvence.
Dosažené hodnoty snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí pak úplně dole. Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Wolfenstein II: The New Colossus je vůbec první hrou, která byla postavena výhradně na grafickém rozhraní API Vulkán. Z tohoto grafického rozhraní více profitují grafické karty s čipem AMD.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins není ke grafickým kartám AMD právě moc přívětivá. Grafické karty společnosti NVIDIA zde podávají mnohem lepší výsledky.
Middle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena a odehrávající se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Mass Effect: Andromeda je akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia BioWare a vydána v dubnu 2017 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě EOS po dobu 80 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Mass Effect: Andromeda |
Battlefield 1 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, jejíž děj se odehrává za I. světové války. Hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA Dice a vydána v říjnu 2016 společností Electronic Arts. Hra podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Avanti Savoia po dobu 57 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Battlefield 1 |
Počítačová hra Battlefield 1 a nejnovější herní rozhraní DirectX 12 se v případě grafických karet NVIDIA popravdě moc v lásce nemají. Proto bych majitelům těchto karet doporučil hru hrát raději s nastavením na vykreslování pomocí DirectX 11. Radeony společnosti AMD jsou na tom trochu lépe a DirectX 12 přeci jen nějaký ten výkon navíc přinesou. I těm bych ale doporučoval hrát tuto hru spíše pod DirectX 11, a vyvarovat se tak občasných záseků ve hře, které se u DirectX 12 sem tam objevují.
Deus Ex: Mankind Divided je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvky RPG, stealth a sociální interakce. Hra byla postavena na herním engine Dawn Engine vývojáři studia Eidos Montreal a vydána v srpnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 98 sekund nástrojem FRAPS.
Testy Deus Ex: Mankind Divided |
DOOM je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve středu démonické invaze na zařízení UAC. Hra byla postavena na herním engine Id Tech 6 vývojáři ze studia Id Software a vydána v květnu 2016 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě UAC po dobu 109 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy DOOM |
Pro počítačovou hru DOOM platí jednoduché pravidlo: Chcete-li mít vysokou snímkovou frekvenci ve hře, hrajte ji vždy pod rozhraním Vulkan.
Tom Clancy’s The Division je on-line střílečka z pohledu třetí osoby, která probíhá v otevřeném světě. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2016 společností Ubisoft. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 96 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Tom Clancy's The Division |
Tom Clancy's The Division je jednou z dalších her, kde se vám rozhodně vyplatí opustit DirectX 11 a přepnout rendering hry na DirectX 12. To však neplatí v případě slabších grafických karet společnosti NVIDIA (GeForce GTX 1050/Ti), tam raději nechejte vykreslování na DirectX 11.
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které s Larou Croft prozkoumáváte různá prostředí, řešíte puzzles i bojujete o přežití. Hra byla postavena na herním engine Horizon vývojáři ze studia Crystal Dynamics a vydána v lednu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 86 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Rise of the Tomb Raider |
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider také podporuje DirectX 12, avšak mainstreamové grafické karty z něj nijak významněji netěží.
Star Wars: Battlefront je akční střílečka z pohledu první a třetí osoby, která je založena na tématu filmových Star Wars. Hra je postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a byla vydána v listopadu 2015 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na mapě Survival on Tatooine po dobu 105 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Star Wars: Battlefront |
Zaklínač: Divoký hon je akční RPG (role-playing game) hra s otevřeným světem, ve kterém plníte zadané úkoly z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním REDengine vývojáři ze studia CD Projekt RED a vydána v květnu 2015 stejnou společností. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě White Orchard po dobu 84 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Zaklínač 3: Divoký hon |
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Crysis 3 |
Herní testy grafické karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými modely v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Sumarizace výkonu |
Výkon grafické karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 je dán především výkonem samotného grafického čipu Polaris 20 (XL), který se u různých grafických karet může lišit pouze nastavenou frekvencí grafického čipu či nastavenou frekvencí grafických pamětí a jejich kapacitou. V případě grafické karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 se reálná frekvence grafického čipu v testovaných hrách držela na 1340 MHz, ale v některých náročnějších scénách místy také klesala ke 1300 MHz. To vše při efektivní frekvenci grafických pamětí 7000 MHz.
Z pohledu porovnání výkonů pak můžeme říci, že výkon grafické karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 je o něco vyšší než u jejího největšího konkurenta v podání GeForce GTX 1060 se 3 GB grafické paměti. Na tu úplnou mainstreamovou špičku v podání Radeon RX 580 a GeForce GTX 1060 6GB pak ztrácí zhruba 10–15 % výkonu.
Provozní vlastnosti grafických karet byly měřeny v počítačové hře Crysis 3 po dobu 30 minut hraní na mapě Swamp. Dosažené hodnoty teplot (°C), hlučnosti (dBA) i spotřeby (W) byly zaznamenány až na konci tohoto měření.
Provozní vlastnosti |
S výjimkou spotřeby můžeme říci, že provozní vlastnosti grafické karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 jsou výborné. Systém chlazení Nitro+ odvádí svou práci skvěle, hlavně ale také velmi tiše. Teplota grafické karty se při plné zátěži pohybovala lehce nad hranicí 70 °C při poměrně nízkých otáčkách ventilátorů, které generovaly hlučnost na hranici kolem 34 dBA. Hlučnost grafické karty je tedy opravdu velmi nízká a pokud bude vaše počítačová skříň dostatečně odvětrávána, mohu vám garantovat, že grafickou kartu Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 ve svém PC hned jen tak neuslyšíte.
Spotřeba Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 je pak v porovnání s konkurenčními grafickými kartami GeForce vyšší o zhruba 50 W. Co naplat, ve spotřebě jsou na tom grafické karty společnosti NVIDIA prostě mnohem lépe.
Požadavky na výkon grafických karet a vlastně celého systému pro virtuální realitu jsou mnohem vyšší než u běžných počítačových her. VRMark obsahuje celkem tři testy virtuální reality, které běží na monitoru počítače a k testu nevyžadují žádné náhlavní soupravy.
Výsledky testu Orange Room ukazují výkon systému ve scénách s běžnými požadavky na VR, test Cyan Room je pak o něco náročnější a pro vykreslování scény využívá rozhraní DirectX 12. Test Blue Room ukazuje výkon ve velmi náročných scénách VR, jejichž požadavky však uspokojí až některé grafické karty budoucí generace. Benchmark Blue Room zde proto testován není.
VRMark |
Jak můžete vidět, grafickou kartu Sapphire Nitro+ RX 580 4GD5 ve světě virtuální reality využít sice můžete, ale musí se počítat s určitými omezeními. Zatímco v testovací scéně Orange Room se snímková frekvence pohybovala nad požadovanou frekvencí 109 FPS dostatečně vysoko, v náročnější scéně Cyan Room se snímková frekvence častokrát propadla pod požadovaných 89 FPS.
Přetaktování grafické karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 jsem prováděl pomocí nástroje MSI Afterburner tak, abych v žádném případě neohrozil kartu, a nepřišel tak o její záruku. Na maximum jsem zvýšil pouze hranici spotřeby (+50 % Power Limit) a teploty (85 °C Temp. Limit), napětí grafického čipu jsem nechal na výchozích hodnotách.
Postupně jsem zvyšoval hodnoty frekvence grafického čipu a následně také grafických pamětí. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota 1485 MHz pro čip a 1925 MHz pro paměti. V počítačových hrách se reálná frekvence grafického čipu pohybovala v průměru na 1485 MHz, u grafických pamětí pak 7700 MHz (efektivně).
Následující video ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 v počítačové hře Crysis 3.
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 je velmi povedenou grafickou kartou, která nabízí více jak dostatečný výkon pro středně náročné hráče počítačových her. Technické zpracování je na velmi dobré úrovni a systém chlazení je dostatečně výkonný na to, aby uchladil její vyšší spotřebu při velmi nízké hlučnosti. Komu by takovýto výkon přeci jen nestačil, grafická karta Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 disponuje ještě výkonnostní rezervou kolem 8 %, kterou lze za pomoci jejího přetaktování využít.
Grafická karta Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 se dá také využít ve světě virtuální reality. Nebude to sice naprosto ideální volba, jednodušší aplikace a hry však ve světě virtuální reality zvládne velmi dobře. Nepočítaje dobrý výkon v těžbě kryptoměn, Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 je takovou hodně univerzální mainstreamovou grafickou kartou, kterou mohu s jistotou doporučit všem uživatelům, jež neuráží její vyšší spotřeba.
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5
Grafické kartyGrafická karta Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 nabízí solidní mainstreamový výkon všem středně náročným hráčům počítačových her. Technické zpracování této grafické karty je na velmi dobré úrovni, její systém chlazení je výkonný a také velmi tichý.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
My name is Pavel Šantrůček, and I have been working professionally with graphics cards for more than 5 years. I've been mostly focused on structure reviews and graphics cards testing for the last two years, which has become an integral part of my working life at GPUreport.cz. As a programmer, I am also the author of several graphics cards frame-rate analysis tools. One of the most widely known is the Frame Latency Analytics Tool (FLAT), and it is widely used around the world.