To nejlepší, co můžete nalézt v nabídce grafických karet společnosti ASUS, je ukryto pod edicí ROG STRIX (Republic of Gamers). Grafické karty z této hráčské edice by měly všem herním nadšencům nabízet nejen parádní výkon, ale také skvělé provozní vlastnosti a jako přidanou hodnotu pak i nějaké ty technologické vychytávky či funkce, které u dalších edic hned tak nenajdete. Grafická karta Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming spadá právě do této populární hráčské edice grafických karet, a my si ji proto dnes také řádně otestujeme.
Grafická karta Asus Strix GeForce RTX 2060 O6G Gaming je postavena na nejnovějším herním grafickém čipu NVIDIA TU106 (TU106-300A-A1) společnosti NVIDIA, na který jsou pomocí 192bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR6 o kapacitě 6 GB. Jedná se o grafickou kartu s podporou ray tracingu a svým výkonem je pak Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming zacílena do segmentu grafických karet vyšší střední třídy (mainstream), kde zaujímá ta absolutně nejvyšší patra výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1 365/1 830MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí pak 1 750 MHz, což u pamětí typu GDDR6 představuje efektivní frekvenci 14 000 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 150 MHz v Boost. Grafické paměti jsou taktovány v referenčních hodnotách NVIDIA GeForce RTX 2060.
Grafická karta Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming měří na délku 305 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 3 rozšiřující sloty. O chlazení se stará pasiv skládaný z hliníkových žeber a poniklované měděné základny, který je pro lepší odvod tepla vybaven celkem šesti tepelnými trubicemi (heatpipes). Dosedací plocha základny na grafický čip je pro lepší kontakt dokonale obrobena (MaxContact). Grafické paměti jsou chlazeny pomocí chladicího plátu, z modulů napájecí kaskády je pak odpadní teplo odváděno přímo do žebrování hlavního pasivu. Všechny důležité součásti grafické karty jsou tak velmi kvalitně chlazeny.
Aktivní část systému chlazení Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming tvoří tři 90mm ventilátory, jež jsou pro delší životnost a nižší hlučnost uloženy ve dvojitých kuličkových ložiskách. Grafická karta Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming disponuje dvěma BIOSy, které nastavují různé režimy ventilátorů P/Q-mode. V režimu P-mode (Performance mode) je křivka otáček ventilátorů nastavena velmi agresivně tak, aby grafická karta dosahovala co nejnižší teploty na úkor hlučnosti. V režimu Q-mode (Quite mode) je naopak upřednostněna nízká hlučnost na úkor vyšších teplot grafické karty. Ventilátory podporují technologii 0dB Fan, která při nízké zátěži a teplotě grafické karty pod 55 °C všechny ventilátory zastaví, a sníží tak její hlučnost na minimum (semi-pasivní chlazení). Technologie 0dB Fan však funguje pouze v režimu Q-mode, v režimu P-mode (Performance mode) se ventilátory otáčejí rychlostí 820 ot./min. i v době, kdy grafická karta vytížena není. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Grafickou kartu Asus Strix GeForce RTX 2060 O6G Gaming jsem testoval v obou režimech, tedy P-mode i Q-mode. Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Asus Strix GeForce RTX 2060 O6G Gaming v režimu P-mode na skóre 99,0 % a v režimu Q-mode pak na 99,1 %. V obou režimech tak v těchto testech stability snímkové frekvence grafická karta prošla (minimální hranice je 97 %).
O napájení grafické karty Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming se stará 10fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 6-pin a jednoho 8-pin konektoru. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 190 W (max. 238 W) a ten pak k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 500 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Asus Strix GeForce RTX 2060 O6G Gaming řešeny pomocí dvou konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port) a dvou konektorů HDMI 2.0. Konektorem typu USB-C (VirtualLink) bohužel tato grafická karta nedisponuje, což je vzhledem k poměrně vysoké ceně této grafické karty velká škoda.
Součástí balení grafické karty Asus Strix GeForce RTX 2060 O6G Gaming jsou také firemní nástroje společnosti Asus s názvem GPU Tweak II a Aura.
GPU Tweak umožňuje pracovat v uživatelském rozhraní „Simple“, ve kterém můžete vybírat jeden ze tří přednastavených výkonnostních režimů.
Asus GPU Tweak II také umožňuje přejít do rozhraní „profesionálního“ Advanced, ve kterém pak můžete uživatelsky nastavovat různé parametry grafické karty, jako jsou například frekvence grafického čipu, frekvence grafických pamětí, otáčky ventilátorů chladiče nebo také nastavovat limity teploty, spotřeby atd. Díky nástroji GPU Tweak si tak můžete nastavit chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například nastavit na její maximální výkon, nebo naopak můžete její výkon omezit a dát přednost spíše lepším provozním vlastnostem (teplota, hlučnost či spotřeba).
Pro uživatelské nastavení chování RGB LED pak slouží nástroj Asus AURA, s jehož pomocí můžete nastavovat nejen jejich barvy, ale také těmto RGB LED přiřadit různé efekty (blikání, pulsování, přechody atd.). Pokud máte od společnosti Asus ještě nějaké další komponenty podporující funkci AURA, jako jsou například základní desky, světelné pásky atd., můžete si pomocí aplikace AURA Sync nechat synchronizovat nastavené světelné efekty i do všech těchto zařízení.
Pro sledování chování grafické karty nabízí nástroj GPU Tweak II samozřejmě také monitoring, s jehož pomocí můžete mít na očích všechny okamžité i historické údaje důležitých provozních hodnot, jako jsou například frekvence, teploty, otáčky ventilátorů, napětí grafického čipu atd.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Asus Strix GeForce RTX 2060 O6G Gaming zařadili následující modely ze segmentu středního výkonu (mainstream):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip
Variant Family |
Velikost
Transistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Velikost Bus/Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming | TU106
TU106-300A-A1 Turing |
445 mm2
10,800 million 12nm FinFET |
1920
120 48 |
GDDR6
6.144 GB 192b /14000 |
1365 MHz
1680 MHz 1950 MHz |
PCIe 3.0 x16
190 W |
Gainward RTX 2060 Phoenix GS 6G | TU106
TU106-300A-A1 Turing |
445 mm2
10,800 million 12nm FinFET |
1920
120 48 |
GDDR6
6.144 GB 192b /14000 |
1365 MHz
1830 MHz 1950 MHz |
PCIe 3.0 x16
190 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 6G | GP106
GP106-400-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16nm FinFET |
1280
80 48 |
GDDR5
6.144 GB 192b /8008 |
1557 MHz
1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 3G | GP106-3
GP106-300-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16nm FinFET |
1152
72 48 |
GDDR5
3.072 GB 192b /8008 |
1557 MHz
1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G | GP107
GP107-400-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14nm FinFET |
768
48 32 |
GDDR5
4.096 GB 128b /7008 |
1342 MHz
1455 MHz 1725 MHz |
PCIe 3.0 x16
75 W |
MSI GTX 1050 2GT OCV1 | GP107
GP107-300-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14nm FinFET |
640
40 32 |
GDDR5
2.048 GB 128b /7008 |
1405 MHz
1519 MHz 1759 MHz |
PCIe 3.0 x16
75 W |
XFX RX 590 Fatboy 8GB |
Polaris
Polaris 30 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 12nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5
2.048 GB 256b /8000 |
1580 MHz
1580 MHz 1580 MHz |
PCIe 3.0 x16
196 W |
Asus Strix RX 580 O8G Gaming | Polaris
Polaris 20 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b /8000 |
1360 MHz
1360 MHz 1360 MHz |
PCIe 3.0 x16
185 W |
Sapphire Pulse RX 570 4GD5 | Polaris
Polaris 20 XL GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2048
128 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b /7000 |
1284 MHz
1284 MHz 1284 MHz |
PCIe 3.0 x16
138 W |
Gigabyte RX 560 Gaming OC 4G | Polaris
Polaris 21 XT GCN 4nd GEN |
123 mm2
3,000 million 14nm FinFET |
1024
64 16 |
GDDR5
4.096 GB 128b /7000 |
1224 MHz
1224 MHz 1175 MHz |
PCIe 3.0 x8
48 W |
Asus Strix RX 560 4G EVO Gaming | Polaris
Polaris 21 XL GCN 4nd GEN |
123 mm2
3,000 million 14nm FinFET |
896
56 16 |
GDDR5
4.096 GB 128b /6000 |
1176 MHz
1176 MHz 1176 MHz |
PCIe 3.0 x8
48 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá z celkem 20 průchodů minutové scény Time Spy a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během nichž grafická karta pracuje na plný výkon a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Spotřebu (příkon) celého testovacího systému s danou grafickou kartou na palubě pak testuji v počítačové hře Crysis 3 a rozlišení 1 920 × 1 080 px. Jak tedy grafická karta Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming v tomto zátěžovém testu dopadla?
Test 3DMark Stress Test |
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ | |||
---|---|---|---|
Asus Strix GeForce RTX 2060 O6G Gaming | P-mode | Q-mode | Poznámka k měření |
Pracovní teplota
|
59 °C
|
65 °C
|
měřeno jako průměr v posledním průchodu
|
Reálná pracovní frekvence
|
1 965 MHz
|
1 950 MHz
|
měřeno jako průměr v posledním průchodu
|
Spotřeba systému
|
290 W
|
290 W
|
měřeno v Crysis 3
|
Otáčky ventilátorů
|
1 710 ot/min
|
1 420 ot/min
|
měřeno na konci testu
|
Hlučnost
|
38,4 dBA | 35,2 dBA |
interpolováno z otáček ventilátorů
|
V režimu P-mode se teploty grafické karty na konci zátěžového testu držely na 59 °C při otáčkách ventilátorů 1 710 ot./min. a průměrné frekvenci 1 965 MHz. V režimu Q-mode se pak teplota grafické karty držela na 65 °C při nízkých otáčkách do 1 420 ot./min. a frekvenci 1 950 MHz. I když výkon grafické karty byl v případě Q-mode zhruba o méně než 1 % nižší nežli v režimu P-mode, v dnešních testech jsem nechal zapnutý právě režim Q-mode. V tomto režimu totiž grafickou kartu Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming ve svém PC prakticky vůbec neuslyšíte, za což klidně nějaké 1 % výkonu obětuji.
Následující grafy pak ukazují, jak si provozní vlastnosti Asus Strix GeForce RTX 2060 O6G Gaming vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.
Porovnání provozních vlastností |
Pokud by vás zajímalo také srovnání provozních vlastností grafické karty Asus Strix GeForce RTX 2060 O6G Gaming se všemi ostatními GeForce RTX 2060, které jsme na Alza.cz testovali, můžete se podívat do následujících grafů.
Battlefield V je již 16. dílem akční střílečky z pohledu první osoby, který nás tentokrát zavede zpět do období druhé světové války. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a vydána v listopadu 2018 společností Electronic Arts. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě severní Afriky v misi Butcher & Bolt po dobu 82 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Battlefield V |
Hitman 2 je počítačová hra typu stealth z pohledu třetí osoby, ve které plníte úkoly zabijáckého agenta 47. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Glacier vývojáři ze studia IO Interactive a vydána v listopadu 2018 společností Warner Bros. Interactive Entertainment. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Santa Fortuna v Kolumbii po dobu 78 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Hitman 2 |
Shadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Shadow of the Tomb Raider |
Strange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Strange Brigade |
Far Cry 5 je akční počítačová RPG, odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Far Cry 5 |
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Middle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena a odehrává se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Crysis 3 |
Herní testy grafické karty Asus Strix GeForce RTX 2060 O6G Gaming máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Sumarizace výkonu |
Výkon grafické karty Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming je dán zejména výkonem samotného grafického čipu TU104 (TU106-300A-A1), který se od jiných grafických karet GeForce RTX 2060 může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, jenž pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.
V případě grafické karty Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming se reálná frekvence grafického čipu v zátěžovém testu 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala na hranici vysokých 1 950 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 14 000 MHz.
Reálná frekvence Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming byla tedy v režimu Q-mode na vlas stejná jako v případě grafické karty Gainward RTX 2060 Phoenix GS 6G (1 950 MHz), a je tak jisté, že také výkon obou těchto grafických karet musí být stejný, nebo alespoň velmi podobný v rámci nějaké té chyby měření.
U nových grafických karet GeForce RTX máte možnost k přetaktování využít buď nové funkce OC Scanner, která grafickou kartu přetaktuje „automaticky“, nebo si můžete veškeré parametry přetaktování nastavit sami manuálně. Přetaktování grafické karty Asus Strix GeForce RTX 2060 O6G Gaming jsem prováděl za pomoci automatického přetaktování OC Scanner nástroje MSI Afterburner. Dříve ale, nežli jsem OC Scanner mohl spustit, musel jsem ručně na maximum nastavit položky Core Voltage (100 %), Power Limit (125 %) a Temp. Limit (87 °C). Také jsem musel nejdříve zjistit maximální frekvenci grafických pamětí, nástroj OC Scanner totiž umí přetaktovat pouze grafický čip, frekvenci grafických pamětí zcela ignoruje.
Postupně jsem tedy zvyšoval hodnoty frekvence grafických pamětí o 50 MHz a testoval jejich stabilitu v počítačových hrách. Jako stabilní se nakonec pro grafické paměti ukázala maximální hodnota +800 MHz, což představuje efektivní frekvenci VRAM 15 600 MHz. Nyní jsem tedy konečně mohl spustit automatické přetaktování pomocí OC Scanner.
S posunutou frekvencí pamětí o 800 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit, Temp. Limit na maximum mi pak OC Scanner nastavil frekvenci grafického čipu oproti výchozímu stavu v průměru o 83 MHz výše. S takto nastavenými parametry grafické karty jsem pak otestoval některé hry s následujícími výsledky:
Pomocí nástroje automatického přetaktování OC Scanner se mi z grafické karty Asus Strix GeForce RTX 2060 O6G Gaming podařilo získat v průměru necelých 6 % dalšího výkonu, což samozřejmě není mnoho, ale v některých počítačových hrách by se to hodit mohlo. Na spotřebě celé sestavy se pak toto přetaktování projevilo v počítačové hře Crysis 3 nějakými 18 W navíc.
Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Asus Strix GeForce RTX 2060 O6G Gaming v počítačové hře Crysis 3.
Asus Strix GeForce RTX 2060 O6G Gaming nabízí všem středně náročným hráčům počítačových her opravdu vysoký herní výkon, který byl dříve doménou spíše high-endových grafických karet předchozí generace. Nádavkem pak k tomuto výkonu dostáváte také podporu ray tracingu, to však ale platí obecně také pro ostatní GeForce RTX 2060.
Samotná grafická karta Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming vám toho může nabídnout opravdu hodně. Díky propracovanému systému chlazení nabízí tato grafická karta nejen vysoké frekvence grafického čipu, ale navíc také skvělé provozní vlastnosti. Zejména pak nízká hlučnost, která se v režimu Q-mode pohybuje těsně nad hranicí 35 dBA, je něco, co vám ostatní grafické karty GeForce RTX 2060 hned tak nenabídnou.
V případě grafické karty Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming pak k zahození nejsou ani všechny ty výhody edice ROG (Republic of Gamers), jako jsou například výběrové součástky, RGB LED, MaxContact, DUAL BIOS, Fanconnect či AURA Sync.
Nevýhodou grafické karty Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming jsou její větší rozměry, kdy se při délce těsně nad 300 mm nevejde do úplně každé počítačové skříně. Dále pak docela zamrzí absence obrazového výstupu typu USB-C (VirtualLink), který by u grafické karty s takovouto cenovkou chybět, myslím, neměl.
No a když už jsem nakousl tu cenovku, pak docela jistě největší nevýhodou grafické karty Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming je právě její vysoká cena, která od pořízení určitě odradí nejednoho potencionálního kupce. V tom však tento Strix není sám, problém „vysokohorské“ přirážky trápí obecně snad všechny nové grafické karty Turing společnosti NVIDIA.
Nehledě na přemrštěnou cenu si však grafická karta Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming odnáší z dnešní recenze ocenění „zlatého Alzáka“. Pokud totiž vysokou pořizovací cenu Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming nějak překousnete, dostanete téměř dokonalou GeForce RTX 2060.
Asus Strix GeForce RTX 2060 O6G Gaming
Grafické kartyGrafická karta Asus Strix RTX 2060 O6G Gaming nabízí vynikající herní výkon všem středně náročným hráčům počítačových her. Tato grafická karta disponuje již z výroby vysoko nastavenými takty, které vám zajistí ještě trochu výkonu navíc, a také skvěle zpracovaným systémem chlazení s velmi nízkou hlučností.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě poslední dva roky živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.