Levé ucho Alza dny Visa + AP+

Control Ultimate Edition (DOJMY Z HRANÍ) – V plné parádě na next-genu

Zobrazit katalog

• Autor: Jakub Němec

S hrdinkou Jesse Faden a její výpravou do tajemného Federal Bureau of Control jsme se poprvé mohli setkat již v roce 2019 a mnozí hráči i novináři korunovali titul Control na nejlepší počin předloňské sezóny. Postupem času dostal projekt od finského studia Remedy příběhová DLC The Foundation a AWE, jež dohromady tvoří sestavu ultimátní edice z loňského roku. Nyní vychází tento kompletní balíček také pro konzole PlayStation 5 a Xbox Series X/S s vylepšenou grafikou, na niž se zaměříme na dalších řádcích.

Dojmy z hraní (PS5)Recenze (PS4 Pro) •

Control Ultimate Edition; wallpaper: cover

zdroj: Remedy

Control (hra)

Akční adventuru Control vyvíjí studio Remedy Entertainment a vydává společnost 505 games. Hra vychází 27. 8. 2019 na PC, PS4 a Xbox One a v Ultimate Edition dorazí také na PS5 a Xbox Series X/S, a to 2. 2. 2021. Titul vychází bez české lokalizace a multiplayeru. | Homepage


Články: | Dojmy z hraní (PS5)Recenze (PS4 Pro) | Recenze DLC The Foundation

Části článku


Control Ultimate Edition (DOJMY Z HRANÍ PS5) – Obsah článku

  1. Jesse Faden nadchne i podruhé
  2. Snímkování nebo ray tracing?
  3. Nabídka, která se neodmítá
  4. HW nároky pro Control Ultimate Edition PC

Jesse Faden nadchne i podruhé


V dnešním textu se podíváme především na next-gen vylepšení původní hry Control, ale neodpustím si několik postřehů k příběhu a světu, který ve finském studiu Remedy vytvořili. Ve společnosti hrdinky Jesse jsem strávil několik desítek hodin již v roce 2020 a skvěle jsem se bavil. Mysteriózní příběh o úřadu zabývajícím se paranormálními jevy, v němž dostává například zírání do ledničky úplně nový rozměr, mě dostal a užíval jsem si jej podobně jako eskapády Alana Wakea od stejných vývojářů. Proto mě mile potěšilo, když jsem se dozvěděl, že se studio Remedy snaží propojovat své hry do jednoho celku (nazvěme jej třeba Remedyverse), v němž se postupně začnou míchat osudy jednotlivých postav z různých titulů.

Control Ultimate Edition; gameplay: Central Point

Obrázky přímo z hraní Control Ultimate Edition bych si nestyděl pověsit na zeď jako plakát.

zdroj: vlastní

Proto jsem se v Control Ultimate Edition znovu dychtivě pustil do rozplétání klubka podivností, které téměř rozložily Federal Bureau of Control a společně s Jesse se je snažil porazit. Proč? Abych se co nejrychleji prokousal k DLC s názvem AWE, v němž tvůrci vysvětlují paranormální okolnosti v jejich počinu Alan Wake (silně inspirovaném romány Stephena Kinga). Pokud jste fanoušky tohoto nočními běsy sužovaného spisovatele, tak se pro vás výprava do útrob úřadu FBC, přesněji do Sekce pro vyšetřování, stává v podstatě povinností. Nejenže vás bude doprovázet samotný Alan, ale zároveň najdete přehršel dokumentů, které vnesou trochu světla do strašidelné tmy v okolí Bright Falls, kde se odehrává Wakeův příběh.

Pokud jste však původní hru Control zatím nehráli a chcete o ní vědět více, neváhejte číst recenzi od kolegy Filipa Němce. Pojďme se nyní věnovat tomu, proč by Control Ultimate Edition mohla zajímat i pařany, kteří již patra Federal Bureau of Control prozkoumali.

Control Ultimate Edition Graphics Mode

Opatrné procházení ponurými chodbami i svižná akce vypadá díky next-gen upgradu Control Ultimate Edition vážně skvěle.

zdroj: vlastní

Snímkování nebo ray tracing?


Mnozí hráči libující si v technických aspektech her, určitě pečlivě sledují, jaký výkon dokáží z útrob své nové konzole vymáčknout. Obecně se dá říci, že se jejich pozornost obrací na hladký chod titulů a grafická kouzla, jež by měla ohromit naše estetické potřeby. Control Ultimate Edition uspokojí oba tábory, ale pouze každý zvlášť. V tzv. Performance režimu si užijete kýžených 60 snímků za vteřinu, díky čemuž se vám obraz necukne ani během těch nejdivočejších přestřelek a máte celou akci plně pod kontrolou. Pokud ovšem holdujete vizuálnímu pozlátku, tak byste měli zvolit režim Graphics s nejlepší grafikou a ray tracingem vykoupeným pouhými 30 fps.

Abych mohl poctivě posoudit obě verze zobrazení, zkusil jsem první hodinu hry s 60 snímky za vteřinu a následně s ray tracingem a za sebe mohu vyhlásit jednoznačného vítěze. Vzhledem k tomu, že Control Ultimate Edition není klasická střílečka z pohledu první osoby, akce plná paranormálních jevů je relativně benevolentní k chybám a nejde tak o každou milisekundu jako v kompetitivních střílečkách, ochotně jsem oželel vyšší snímkování ve prospěch grafiky. Efekty ray tracingu a high end grafiky mi totiž slabších 30 fps bohatě vynahradily.

Control Ultimate Edition; gameplay: podlaha Control Ultimate Edition; gameplay: ray-tracing

Odrazy, odlesky a další grafické efekty vás vtáhnou do hraní Control Ultimate Edition bez větší námahy. Některé detaily až hraničí s obsesí vývojářů.

zdroj: vlastní

Již původní Control s až psychedelickými efekty při likvidaci posedlých nepřátel a pocitu totální destrukce díky telekinezi hlavní hrdinky dokázal přikovat můj zrak k dění na obrazovce, ale nyní jsem mnohdy se zatajeným dechem sledoval, co vše dokázali v útrobách studia Remedy vyždímat ze svého enginu. Tvůrci šli až do takových detailů jako šmouhy na podlaze po mopu mého oblíbeného uklízeče Ahtiho, což posouvá celý audiovizuální zážitek na novou úroveň. V tomto ohledu se next-gen upgrade pro Control Ultimate Edition skutečně povedl a mohl by se prezentovat jako jeden z příkladných vylepšení určených pro PS5 a Xbox Series X/S. 

Control Ultimate Edition; gameplay: Ahti

Tajemný uklízeč Ahti patří díky svým finským nadávkám mezi nejvýraznější postavy Control Ultimate Edition. Ray tracing dodává videosekvencím obrovskou porci filmovosti.

zdroj: vlastní

Nabídka, která se neodmítá


Mnozí z vás nyní určitě uvažují, zda se jim Control Ultimate Edition vyplatí pořídit. Vždyť za konečnou verzi více než dva roky staré hry byste museli dát skoro tisícovku. Jenže v tomto ohledu vám jdou naproti předplatitelské služby jak Microsoftu, tak i Sony. Pokud jste členem služby Xbox Game Pass Ultimate, next-gen verzi Control pořídíte se slevou okolo dvou stovek. S ještě lepší nabídkou přichází stáj PlayStation, protože v rámci PS Plus vychází Control Ultimate Edition zdarma jako jedna z únorových her. Především pro vlastníky PlayStation 5 by byl hřích návštěvu Federal Bureau of Control vynechat. Control Ultimate Edition s next-gen upgradem vychází 2. února 2021 pro PS5 a Xbox Series X/S, pro PC, PS4 a Xbox One již vyšel 27. srpna loňského roku.

Tyto dojmy z hraní byly napsány pro PS5 verzi hry. Kopii poskytl distributor HYPE/Hypermax.

• Zdroje: Vlastní; Remedy

Jakub Němec

Jakub Němec

Hraní her, ať už počítačových či deskových, se stalo součástí mého života už s prvním úspěšným umístěním plastové čepičky v Kloboučku, hop! a s archaickým počítačem, na kterém téměř neustále běžela trojice Rayman, Pharaoh a FIFA 2000. Od té doby se rád nechávám překvapovat unikátními zážitky, silnými příběhy a originální hratelností, kterou dokáží vývojáři vykouzlit. Jsem v redakci Alza Magazínu a GEMu sice vedený jako sporťák a deskovkář, ale rád se ponořím do akčních adventur, RPG, závodů nebo plošinovek, ale vlastně nepohrdnu ničím zajímavým a netradičním.

Obsah recenze Control (PS4 Pro)

  1. Skvělý příběh plný tajemství
  2. Nechť tě síla provází, Jesse
  3. Control vyniká skvělou hratelností
  4. Dům úřadu skrývá nejedno tajemství
  5. To nejlepší z Remedy
  6. Recenze Control: závěrečné hodnocení
  7. HW nároky pro Control PC

Skvělý příběh plný tajemství

• Recenze: 30. 8. 2019 • Autor: Filip Němec

Autoři ze studia Remedy patří ke stálicím herního světa, přestože však tvoří povedené hry, nepřestávají být malým a mnohdy podceňovaným studiem. Legendární Max Payne se zpomalováním času, napínavý Alan Wake ba dokonce i diskutabilní Xbox One exkluzivita Quantum Break. Z těch všech si Control bere a mnohdy se nezdráhá brát plnými hrstmi, nemám však pocit, že by Remedy vykrádali sami sebe. Naopak se jim povedlo vytvořit vynikající mix, který si z jejich předchozích titulů bere to nejlepší, a hned z kraje recenze se nebojím nadhodit myšlenku, že Control je nejlepší hrou studia.

Control; screenshot: schody

Dům, ve kterém se Control odehrává, není úplně obyčejnou budovou a všechny její zvláštnosti vás budou neustále udivovat.

Příběhově Control inspiroval duchařský Alan Wake (autoři dokonce přiznali, že oba tituly se odehrávají ve stejném univerzu), ale jinak se ničemu známému nepodobá. Hlavní hrdinka Jesse již roky pátrá po svém zmizelém bratru Dylanovi a zdánlivá náhoda ji zavede až na jakési ministerstvo paranormálních aktivit, kde se souhrou náhod stane jeho ředitelkou. S novými povinnostmi ředitelky přijdou i nadpřirozené schopnosti či tvar měnící zbraň. Jesse však postupně zjišťuje, že nic z toho nebyla náhoda a její úloha v této story je již dlouho předurčena. Příběh vám až do samotného konce předhazuje zajímavé zvraty a nikde neklopýtá ani nezpomaluje.

Nechť tě síla provází, Jesse

Naopak hratelnost se přiblížila k původním dílům Max Payna, legendární bullet time tu však nahrazují magické schopnosti hlavní hrdinky, které působí zábavným a svěžím dojmem. Základem je schopnost telekineze, tedy možnost na dálku ovládat předměty a jako mistr Jedi je házet po protivnících. Zde se mi vybavily vzpomínky zejména na Force Unleashed, ale autoři šli v drobných detailech ještě dál. Hozené předměty skvěle interagují s okolím i nepřáteli a celkový pocit zušlechťuje také částečně zničitelné prostředí. Když totiž Jesse nemá po ruce kancelářský stůl či hasící přístroj, vytrhne ze zdi kus betonu a mrští ho po nepříteli.

Control; gameplay: zbran Control; gameplay: telekineze Control; gameplay: levitace

Tvary měnící zbraň, telekineze nebo levitace. To je stručný základ arzenálu, který vám dá Control k dispozici a museli byste být opravdu hodně nároční, kdyby vám toto trio nepřineslo vynikající akční zábavu.

Nadpřirozený arzenál pak doplňuje štít vytvořený rovněž z okolního haraburdí a schopnost levitace, která se hodí nejen v boji, ale také při řešení prostorových puzzlů a environmentálních hádanek. Už vcelku dobrovolným doplňkem je pak krátkodobé ovládnutí některých protivníků a další schopnosti, jež nejsou tolik důležité, ale dají se vylepšit na velmi zajímavou úroveň. Vedle toho pak máte k dispozici tvar měnící zbraň, jež lze přetvořit z obyčejné pistole na samopal, brokovnici či jakousi odstřelovací pušku a také její používání je velmi zábavné.

Nejvíce přitom musím ocenit fakt, že všechny složky hratelnosti jsou skvěle vyvážené a hra vás nutí používat jak telekinezi, tak i klasickou střelbu, protože vše potřebuje nějaký čas k dobití energie a různí protivníci vyžadují odlišené přístupy. Na téma vyváženosti ale musím zmínit občas velmi složité hádanky, u kterých stačí přehlédnout nějakou drobnost a zaseknete se na dobrou půlhodinku. Mně osobně pak vadil také fakt, že získání několika schopností je podmíněno absolvováním vedlejších misí. Hra vás však na to nijak neupozorní, takže pokud se jako mnoho hráčů chystáte na vedlejší úkoly až po dohrání příběhu, v podstatě tím přijdete o velkou část zábavy.

Control; gameplay: nepřátelé Control; gameplay: kontrolné bod

Obr. 1 Jeden z kontrolních bodů před jeho vyčištěním. Obr. 2 A nyní ze stejného místa po kompletní očistě.

Control vyniká skvělou hratelností

Souboje svými efekty hodně připomínají střety v Quantum Break, ale jinak je svou kvalitou dalece převyšují. Mohl bych zde sepsat řadu zážitků, ale za tisíce slov vydá prosté konstatování, že i po dohrání hry, jež mi zabralo zhruba 14 hodin, se rád vracím zpět a cíleně vyhledávám jakékoli střety. Soubojový systém je totiž neuvěřitelně zábavný a pohlcující. Podobně pohlcující jako je samotný dům ministerstva. Ten skrývá mnohá tajemství a také nemalá nebezpečí, proto je opatřen kontrolními body, které po obsazení slouží jako checkpointy.

Autoři se očividně inspirovali u žánru metroidvania a také Souls her, obtížnost je totiž nastavená hodně vysoko a zejména z počátku, kdy ještě nemáte všechny schopnosti, vás často nepěkně vytrestá. Ze soulsovek si pak Control bere i velmi řídké osazení domu zmíněnými kontrolními body, takže když zemřete, což při vysoko nastavené obtížnosti není příliš těžké, čeká vás časté opakování dlouhých pasáží, což mně osobně dost vadilo. Chápu, že autoři nastavili obtížnost a level design právě podle Souls her, ale já vnímám Control přeci jen jako klasickou příběhovou a také přímočarou adventuru a opakování pořád těch stejných pasáží mě hodně iritovalo.

Control - ukázka fyziky a souboj I GEM (gameplay)

Zábavnost soubojům dodává i velmi dobrá úroveň fyziky. Tak dobrá, že si jde vyhrát jen s ní, když vás ale u toho překvapí nepřítel, je třeba tasit kolty.

Vliv metroidvania stylu pak pocítíte v momentech, kdy vám některé části domu zůstanou prozatím uzamčeny a až později k nim dostanete přístup díky novým schopnostem či vývoji v příběhu. Přestože Control stojí zejména na lineárním vyprávění, vracení se na již známá místa je zvládnuto velmi dobře. Většinou totiž jde třeba o chybějící bezpečností prověrku, kterou postupně získáváte, takže dočasné uzamčení některých dveří dává i logiku. Tajemný a měnící se dům ministerstva navíc tento styl vyloženě podporuje. Je proto škoda, že autoři vůbec nezvládli práci s mapou. Ta velmi špatně rozlišuje jednotlivá patra a orientace podle ní je obtížná. Situaci pak nezlepšuje ani problém s jejím načítáním, kdy se některé oblasti ani nezobrazí.

Dům úřadu skrývá nejedno tajemství

Velmi špatně zvládnuté mapy je opravdu škoda, protože jinak je vysokopodlažní budova, která je tak tajemná, že ji lidé na ulici vůbec neregistrují, doslova dechberoucí. Po napadení záhadnou silou Hiss se dokonce mění její tvary a podezírám zde autory, že se stále dokola dívali na film Inception. Kolikrát totiž budete popírat gravitaci či další fyzikální zákony, a přestože se hra rozhodně nesnaží všechny nadpřirozené jevy racionálně vysvětlit, ministerstvo jako takové působí až nečekaně skutečným, skoro bych řekl až obyčejným dojmem.

Control; gameplay: chodba Control; gameplay: důl Control; gameplay: kancelář

Zabere vám pěkných pár hodin, než vůbec pochopíte, co se v tomhle šíleném domě vlastně děje a po dohrání hry si stejně položíte otázku: „Opravdu jsem to pochopil/a?“

S tím souvisí i vizuální stránka hry, útroby celého domu jsou totiž vyvedeny v odstínech šedi a jen občas uvidíte nějakou zelenající se květinu. Opravdu by se mi chtělo skoro říct, že dům vypadá obyčejně, ale tím bych urazil vizuální zpracování, které je perfektní. Betonová sterilita domu ještě více vyniká díky téměř fotorealistickým texturám a ty naopak doplňují fantastické částicové efekty vybuchujících či jinak umírajících nepřátel. Na PC s technologií RTX musí vypadat Control přímo úchvatně.

Po vizuální stránce se dají kritizovat pouze obličeje postav. Z počátku jsem si myslel, že jsou záměrně pokřivené a autoři se tím snaží naznačit, že vedlejší charaktery něco skrývají. Posléze mi ale došlo, že jsou prostě jen špatné. Není to žádný průšvih, ale na jinak téměř dokonalém vizuálním dojmu působí jako pěst na oko. V tomto případě doslova. Naopak jednoznačnou pochvalu si zaslouží skvělý soundtrack a celková vizuální prezentace v cutscénách či načítacích obrazovkách.

Control; gameplay: vestibul Control; gameplay: hiss Control; gameplay: mrtvola

Vizuální stránka hry je hodně osobitá. Sterilní prostředí úřadu se mísí s krvavě rudými místnostmi a souboje doprovází spršky speciálních efektů.

To nejlepší z Remedy

Control je podle mě zlaté vejce studia Remedy. Ten úspěch, na který studio roky čekalo. O to více mě pak mrzí zmíněné nedodělky, jako je velmi špatně zvládnutá mapa. Z mého pohledu nepřiměřeně vysoká obtížnost je pak věcí individuální, k tomuto stylu hry by mi však sedělo buďto více checkpointů, nebo možnost nastavit si obtížnost, což by bylo dle mého řešení naprosto nejlepší. Výsledný obraz nevylepší ani občasné technické problémy, jako je zasekávání hry po dokončení questu a občasné poklesy snímkování.

Control; screenshot: obraz

V momentě, kdy se z ničeho nic objevíte v obrazárně představující předchozí ředitele úřadu, začnete mít pocit, že zde není něco v pořádku.

Přesto stále platí, že jde o nejlepší počin studia, a pokud mu odpustíte některé neduhy, vtáhne vás vynikajícím příběhem, tajemným domem a zejména skvělou hratelností, které jsem se ještě nepřejedl. Vše pak okořeňuje nenásilný RPG systém pro vylepšování postavy, schopností i zbraní a další prvky, jež vás nutí přát si, aby jednou vzniklo cosi jako Control 2. A protože jde o velmi povedený titul, věřím, že u jednoho dílu rozhodně nezůstaneme.

Tato recenze byla napsána pro PS4 Pro verzi.

• Zdroje: Vlastní

Recenze Control: závěrečné hodnocení

        Hodnocení 84 % GEM
Hlavní parametry: Hratelnost
89 %
 Audiovizuální zpracování
95 %
 Znovuhratelnost
75 %
Control; recenze

Klady

  • Dobře napsaný příběh
  • Nadpřirozené schopností
  • Velmi zábavný soubojový systém
  • Postupné objevování domu v metroidvania stylu
  • Skvělé vizuální zpracování a hudba

Zápory

  • Další schopnosti jako odměny za vedlejší mise
  • Mnohdy velmi obtížné puzzly
  • Fixní obtížnost spolu s malým množstvím checkpointů
  • Drobné technické problémy
Filip Němec

Filip Němec

Hry byly mým nejlepším přítelem i milenkou již od dětství. O hrách jsem začal psát už na střední škole, čímž jsem vysedávání u herních strojů ospravedlňoval nejdříve před rodiči i přítelkyní a nyní před manželkou. V minulosti jsem ve formě textu i herních pořadů přispíval pro magazíny jako Games.cz, Eurogamer.cz či Zing.cz. V Alza Magazínu a GEMu mám na starosti herní konzole všeho druhu, videoobsah a z her pak zejména závody. V osobní rovině jsem navíc hlavním strůjcem vyostřených diskusí mezi konzolisty a PC Master Race, do které jsem se nenápadně také přidal, přestože moje herní srdce bije zejména pro pohodlné gaučové hraní.

HW nároky pro Control Ultimate Edition PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 7 (64-bit) Windows 10 (64-bit)
Procesor Intel Core i5-4690 / AMD FX 4350 Intel Core i5-7600K / AMD Ryzen 5 1600X
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 780 / AMD Radeon R9 280X NVIDIA GeForce GTX 1660/1060 / AMD Radeon RX 580 AMD | Pro ray-tracing: GeForce RTX 2060
DirectX DirectX 11 DirectX 12
Operační paměť 8 GB 16 GB
Pevný disk 42 GB 42 GB

• Zdroj: Steam (1. 2. 2021)

S jakým herním PC na Control?

Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.

Alza Gamebox Raptor i5 A750

Základní sestava:

Alza Gamebox Raptor i5 A750

Alza GameBox Comet i5 RTX3060

Optimální sestava:

Alza GameBox Comet i5 RTX3060

Alza BattleBox Raptor i7 RTX4070Ti

Sestava pro náročné:

Alza BattleBox Raptor i7 RTX4070Ti

i Mohlo by vás zajímat

Co jsme o Control napsali dříve

Control – Dojmy z Gamescomu 2019

  1. Control neodhalil příběh ani na Gamescomu
  2. Rychlá a dynamická hratelnost je předností Control
  3. Bullet time? Ne, díky.
  4. Mozek potrápí prostorové puzzly a hádanky
  5. Nejlepší hra Gamescomu?
  6. HW nároky pro Control PC

Control neodhalil příběh ani na Gamescomu

• Dojmy z GC 2019: 28. 8. 2019 • Autor: Filip Němec

Na Gamescomu 2019 jsem hrál opravdu hodně velkých her, za nimiž stojí slavná studia a výdaje na marketing šplhají až do stovek milionů dolarů. Vedle toho všeho ale stojí nenápadná akční adventura Control od finského studia Remedy, kterou jsem v posledním videoblogu z Gamescomu pasoval do role nejlepší hry výstavy. Tvrzení je to z mé strany odvážné, protože o Control, v době psaní tohoto článku, stále nevíme mnoho (i když první recenze se již objevují). Velkorysá hratelná ukázka mi toho sice představila hodně, ale co se příběhu týče, byla hra tajemnější než hrad v Karpatech. Mohl za to ale také fakt, že jsem dostal do rukou úvodní část hry, kde se Jesse teprve sžívá se svou novou rolí ředitelky a objevuje jak útroby úřadu, tak i jeho zaměstnance a tajemné zákonitosti.

Control; screenshot: příběh

Napínavé akční pasáže jsou střídány klidnějšími okamžiky, kde si čas od času povyprávíte s některou z NPC, většinou ale střípky příběhu budete sbírat sami prostřednictvím všemožně pohozených dokumentů či různých nahrávek.

Právě v tomto ohledu hra připomíná tituly jako Alan Wake, které si hrají s naší představivostí a neřeknou nám nikdy víc, než sami uznají za vhodné a drží tak napětí na úrovní hraničící se snesitelností. Pochopil jsem, že ne vše, co se zdá býti jasné a dané, takové ve skutečnosti je, což dokazuje například v mnoha trailerech přestavený uklízeč, jenž podle mě rozhodně nebude jen ten chlápek, co jednou za týden přetře podlahu. Ať už jde o hry Max Payne, Alan Wake a či Quantum Break, vždy jsem si příběh užil a věřím, že ani tentokrát autoři nešlápnou vyloženě vedle.

Rychlá a dynamická hratelnost je předností Control

Pojďme se ale podívat na hratelnost, kterou jsem měl možnost poznat vcelku podrobně. Jesse sice své schopnosti teprve objevovala, ale i tak jsem si hraní náramně užil. Control je na první pohled klasická akční adventura připomínající právě Max Payna ořezaného o bullet time, porci originality však dodávají magické schopnosti hlavní hrdinky. Právě ty zajetou hratelnost kombinují s pocitem, jenž mi okamžitě připomněl hraní Force Unleashed. Telekinetické schopnosti jsou zvládnuté na jedničku a to po všech směrech. Všude kolem vás se nachází stohy haraburdí, které můžete mrsknout kdykoli proti nepříteli a i kdyby jste náhodou už vše rozmlátili, Jesse dokáže vždy vytrhnout kus betonu z podlahy.

Pocit z vrhání objektů je pak přímo omamný a paralela právě s Force Unsleashed je asi nejbližší přirovnání, které mě napadá. Zkrátka a dobře, cítíte se přitom neuvěřitelně mocně a podobný pocit jsem zažíval také u štítu, jenž rovněž vytvoříte z běžného inventáře úřadu pro vyšetřování zvláštních úkazů. Židle, šanony nebo betonové sloupy. Vznášející se objekty navíc působí velmi přirozeně, a pokud s nimi narazíte například do nějaké překážky, šikovně ji obeplují. Fyzika hry je bezesporu na vysoké úrovni.

Control; gameplay: výbušný barel Control; gameplay: zbraň

Střelba ze zbraní je sice také zábavná, házení nejrůznějších objektů všude kolem sebe ale jen tak neomrzí.

Bullet time? Ne, díky.

Magické schopnosti mě zaujaly už z gameplay videí a jejich zábavné používání i destrukční schopnosti jsem si při hraní potvrdil. Z čeho jsem měl naopak od počátku strach, byla nevyváženost s dalším arzenálem, který v podstatě tvoří jedna univerzální zbraň. Ta dokáže měnit svůj charakter podle toho, jak se majiteli zlíbí a od klasické pistole se postupně dostaneme k revolveru či dokonce brokovnici s mnoha různými modifikacemi. S potěšením jsem však velmi rychle zjistil, že vybalancování palné zbraně a telekinetických schopností je provedeno velmi citlivě a obě možnosti tak střídáte podle toho, co se aktuálně nejvíce hodí k nastalé situaci.

Zbraň sama o sobě je ničivá víc než dost, ale rozhodně si pouze s ní nevystačíte. Taková hozená židle dokáže protivníka vyvést z rovnováhy a doražení zbraní už je hračka, na větší skupinky je pak vhodné mrštit nějaký generátor plný benzínu či výbušnou láhev. Náboje do zbraně se navíc dobíjejí postupně, neměníte zásobníky ani je nesbíráte. Takže kombinování všech schopnosti je nejenom zábavné, ale i nutné.

Control RTX On 4K Gameplay Walkthrough (Cerealkillerz)

Akční adventura Control je jednou z her, na které Nvidia prezentuje svou novou ray traicing technologii. Tu si na konzolích sice neužijeme, i tak ale na PS4 Pro vypadá Control nádherně.

Mozek potrápí prostorové puzzly a hádanky

Své místo v hratelnosti najdou také prostorové puzzly a hádanky, kterých jsem si pravda nevyzkoušel příliš mnoho, ale podle slov autorů budou hrát významnou roli. Přestože tak Control z počátku nepůsobí, úřad se vám bude v metroidvania stylu postupně otevírat a právě odemykání nových schopnosti, jež dovolí řešit dříve neřešitelné problémy, vám umožní vstup do nových oblastí. V mé ukázce se hra omezila na jednoduché využívání telekineze pro pohyb předmětů v prostoru, nejspíše ale dojde i na jakési parkourové minihry, ke kterým tvary měnící se prostředí úřadu přímo vybízí.

Sympatické na Control je také to, že si v podstatě na žádný „tříáčkový“ titul nehraje. Autoři otevřeně přiznávají, že nepracují na velkorozpočtovém blockbusteru, ale spíše chtějí vytvořit precizní uzavřený zážitek vysokých kvalit. Možná i díky tomu si mohou dovolit vykašlat se na mainstreamové vedení hráče za ručičku. Do role Jesse se totiž vcítíte i díky tomu, že prostředí úřadu bude pro vás stejně cizí jako pro ni a cestu nebudou usnadňovat vyznačené checkpointy na mapě. Pokud tedy budete hledat údržbáře, nejspíše bude vhodné směřovat někam do nižších pater plných úklidových prostředků a starých košťat.

Control; screenshot: nadpřirozeno

Nestává se vždy, že bych se v rámci nové hry těšil jak na hratelnost, tak i na příběh. Control však v obou případech nabízí zajímavý příslib.

Posléze jsem také ocenil radu jednoho z vývojářů, kterou jsem původně s odfrknutím kovaného hráče přijal jako mírnou urážku mého hráčského umu, ale později jsem ji řádně ocenil. Rada „Když nebudete vědět kam, sledujte cedule,“ totiž nakonec začala dávat docela smysl. Control je sice hra plná nadpřirozena, ale logické uvažování a chladný úřednický smysl pro detail ji také není cizí.

Nejlepší hra Gamescomu?

Osobně cítím za hráčskou obec mírný dluh právě vůči Control, hra totiž není v herních kuloárech příliš protežována a já jsem se přitom u jejího hraní skvěle bavil. Pokud vás oslovily předchozí hry studia, pravděpodobně budete vrnět blahem. Nejblíže bych ji přirovnal ke Quantum Break, se kterým Control sdílí také grafický engine a vizuálních i funkčních podobností zde uvidíte nejvíce. Nemám ale pocit, že by Control na předchozích hrách studia nějak parazitoval.

Může se stát, že po delším hraní se stane soubojový systém nudným, že sterilní prostředí úřadu nenabídne nové výzvy a nutnost vracet se na již objevená místa se k příběhu nebude hodit. Právě hratelná ukázka Control na mě ale zanechala největší dojem a to jsem hrál v podstatě zaručené pecky jako je Doom Eternal nebo třeba Borderlands 3. Jestli se mé predikce naplní, zjistíte v recenzi, kterou již připravujeme.

Control; screenshot: úřad

Co se v tomto podivném úřadu děje zjistíme už 27. srpna, kdy Control vychází na PC, PS4 a Xbox One.

• Zdroje: Vlastní (Gamescom 2019)

Filip Němec

Filip Němec

Hry byly mým nejlepším přítelem i milenkou již od dětství. O hrách jsem začal psát už na střední škole, čímž jsem vysedávání u herních strojů ospravedlňoval nejdříve před rodiči i přítelkyní a nyní před manželkou. V minulosti jsem ve formě textu i herních pořadů přispíval pro magazíny jako Games.cz, Eurogamer.cz či Zing.cz. V Alza Magazínu a GEMu mám na starosti herní konzole všeho druhu, videoobsah a z her pak zejména závody. V osobní rovině jsem navíc hlavním strůjcem vyostřených diskusí mezi konzolisty a PC Master Race, do které jsem se nenápadně také přidal, přestože moje herní srdce bije zejména pro pohodlné gaučové hraní.



Control – Novinky

  1. (12. 9. 2019) Alan Wake a Control jednou jsou?
  2. (2. 8. 2019) Control se připomíná příběhovým trailerem
  3. (6. 6. 2019) První dojmy z hraní adventury Control jsou velmi pozitivní
  4. (28. 3. 2019) Control má datum vydání a nový gameplay trailer
  5. (23. 6. 2018) Control v prvních gameplay záběrech a nové informace
  6. (13. 6. 2018) Remedy Entertainment na E3 2018 oznámili akční adventuru Control
  7. HW nároky pro Control PC

Alan Wake a Control jednou jsou?

• Novinka: 12. 9. 2019 • Autor: Filip Němec

Příběh povedené akční adventury Control ještě není u konce. V průběhu podzimu bychom měli dostat fotorežim, který se do tajemného a krásného prostředí úřadu pro vyšetřování nadpřirozených úkazů vyloženě hodí. V prosinci pak budou následovat nové expedice, což jsou výzvy nabízející jako odměny vylepšení pro zbraně či nejrůznější modifikace a jsou poměrně zábavné. To vše dostanou majitelé Control zdarma.

Control; screenshot: road-map

Plán vydávání dodatečného obsahu do akční adventury Control.

V následujícím roce pak přijdou dvě rozšíření. The Foundation by mělo vyjít nejspíše na jaře a pravděpodobně se dočkáme další porce příběhu, nového prostředí a snad i nových nepřátel. Autoři rozhodně nemusí vařit z vody, Jesse, jakožto nově zvolená ředitelka úřadu má jistě práce až nad hlavu. Co je však na tomto plánu dodatečného obsahu nejzajímavější, je druhé rozšíření s názvem AWE. Při pohledu na obrázek je evidentní, že autoři použili font z jejich hry Alan Wake a dokonce je polovina nápisu tvořena obrázkem z přebalu hry, kde hlavní postava svítí baterkou. Spodní polovina pak připomíná scénu, kde Jesse bojuje s tajemným nepřítelem Hiss.

Je možné, že se do Control podívá samotný Alan Wake? Podle mě je to téměř jisté. Autoři již před vydáním hry potvrdili, že se oba tituly odehrávají ve stejném univerzu. Jistým vodítkem je také název rozšíření. AWE sice může na první pohled značit počáteční písmena jména hlavního protagonisty zmíněné hry, v rámci Control se však jedná o zkratku pro Altered World Event, což jsou události, kdy do naší reality proniknou alternativní světy a podle několika dokumentů, které můžete ve hře najít, se jedna taková událost stala právě v Cauldron Lake, kde se odehrával příběh hry Alan Wake. Podle jiných dokumentů se dokonce můžeme domnívat, že Alan Wake byl ve své době jedním z kandidátů na ředitele úřadu.

Známý insider Shinobi602 vyjádřil své nadšení vcelku jasně.

Co říkáte na takové prolnutí dvou her? Já osobně se na rozšíření AWE hodně těším, protože jsem fanoušek všech her studia Remedy a jsem zvědavý, jak této zajímavé příležitosti využijí. Zároveň také postupně vycházejí patche pro jednotlivé platformy, které opravují problémy s propady snímkování, nebo třeba špatně se načítající mapou.

• Zdroje: controlgame.com, Gamespot



Control se připomíná příběhovým trailerem

• Novinka: 2. 8. 2019 • Autor: Filip Němec

Autoři za necelý měsíc vycházející akční adventury Control si přichystali příběhový trailer, který rozhodně podporuje už tak velmi tajemné vyznění hry, pokud se ale opravdu snažili přiblížit příběh, příliš se jim to nepovedlo. Ne, že by trailer dosahoval až takových matoucích kvalit jako ty na Death Stranding, povídání poblázněného vězně nám ale mnoho neřeklo. Jisté je pouze to, že Jess, jakožto nově zvolená ředitelka úřadu pro vyšetřování tajemných úkazů, bude neustále v nebezpečí.

Control – příběhový trailer

Podařilo se vám z traileru zjistit o příběhu něco nového? Dejte nám vědět v komentářích, my z něj totiž moudří příliš nejsme.

Tajemným nádechem traileru se připomíná detektivní Alan Wake, ponurost a občasné noirové prvky u mě zase vyvolávají vzpomínky na Maxe Payna a sám autor hry Sam Lake se netají inspirací u obou zmíněných titulů, jichž je rovněž autorem. Přestože lze nalézt mnoho společných prvků, nepůsobí Control jako vyložená kopírka. V Remedy si zkrátka jen potrpí na tajemno a duchařinu. Jak se Jess bude dařit v nové pracovní roli, se dozvíme 27. srpna, kdy Control vychází na PC, PS4 a Xbox One.

• Zdroje: YouTube



První dojmy z hraní adventury Control jsou velmi pozitivní

• Novinka: 6. 6. 2019 • Autor: Filip Němec

Vydání tajemné adventury Control je naplánováno na 27. srpna a hratelná ukázka na E3 2019 v Los Angeles je prakticky jistotou. V Remedy však nehodlali čekat a uspořádali pro vybrané novináře pre-E3 event, kde si mohli vyzkoušet hodinu z úvodní části hry. Jaké jsou reakce? Vesměs nadšené. V ukázce se hlavní hrdinka Jesse ocitá v ústředí úřadu pro nadpřirozené jevy, kterému nikdo neřekne jinak než The Old House. Tam hledá svého bratra zajatého předchozím ředitelem úřadu za podivných okolností a právě v ten moment začíná podle novinářů cosi, co popisují jako interdimenzionální peklo.

Control; screenshot: výbuch

Demoverze mimo jiné jasně ukázala, že Control bude krásnou hrou. Ostatně už v předchozí novince jste si mohli přečíst, že Nvidia používá pro propagaci technologie GeForce Ray Tracing právě připravovanou adventuru studia Remedy.

Předchozí ředitel je mrtev, Jesse nachází tajemnou, tvar měnící zbraň a právě ta rozhodne, že to bude právě Jesse, kdo se stane novým ředitelem úřadu. Základní zápletka se ale nebude soustředit pouze na to, jak se hlavní hrdinka popere se svou novou rolí ředitelky. Celá budova je v podstatě vzhůru nohama (někdy obrazně, jindy doslova), a tak půjde spíše o to zjistit, co se vlastně vůbec děje a nechtěné nabytí pozice ředitelky je v podstatě jen velmi příjemnou vedlejší linkou nabízející zajímavé problémy pro hlavní postavu. A něco mi říká, že nudné papírování to rozhodně nebude.

Dostat stolem přes záda je horší než kulka mezi oči

Magazín Rock Paper Shotgun připomíná, že Control nelze hrát jako krycí střílečku, přestože k tomu může hra trochu vybízet, protože hratelnost je hodně vyzývavá a nic nedává zadarmo. Zároveň zmiňuje, že zbraň, kterou Jesse dostane, je jediná použitelná střelná zbraň ve hře, nikdo už však netvrdí, že by malý počet zbraní měl být záporem. Negativně se o zbrani nezmiňují ani dojmy z hraní serveru ShackNews, zajímavým poznatkem je však to, že její palebná síla není nikterak ohromující a telekinetické schopnosti jsou podstatě zajímavější a také ničivější.

Novináři měli možnost vyzkoušet si úvodní pasáž hry, kde Jesse jistě nebude v plné polní, ale házení všemožných objektů na protivníky je prý velmi zábavné a také dostatečně variabilní. Ve výsledku totiž nejde jen o vrhání nábytku, ale také podstatně ničivější útoky, jako je přemisťování plamene k hořlavým předmětům a podobně. V útrobách úřadu je ale rovněž možné najít velké množství modifikací pro hlavní zbraň, jež se netýkají pouze množství nábojů nebo poškození. Pravděpodobně tak půjde o rovnocenného pomocníka v boji.

Control; screenshot: zbraně, modifikace

Je pravdou, že z gameplay záběrů prozatím nepůsobí hlavní zbraň nijak záživně, široká nabídka modifikací však vypadá vcelku lákavě.

Dojmy z hraní akcentují také tajemnou stránku hry, která je patrná prý už ze samotného začátku. Spousta věcí se děje náhodně a z nevysvětlitelných důvodů, Jesse je navíc ve zcela novém prostředí, kterému vůbec nerozumí a její pozice ředitelky není vždy výhodou. Často sice narazíte na personál úřadu, jenž by se vám měl podřídit, ale i „ti hodní” jsou nyní pod vlivem jakési temné síly. Mnohdy abstraktní ztvárnění nepřátel a jejich schopností jim navíc dovoluje procházet zdmi či se zhmotňovat vyloženě odnikud, takže je třeba být nestále připraven na to, že na vás může nepřítel zaútočit doslova odkudkoli.

Control; screenshot: uklízeč

Je zajímavé, že zdánlivě nenápadná, ale tajemná postava uklízeče zaujala hned několik novinářů nezávisle na sobě. Redaktorka serveru Rock Paper Shotgun si myslí, že uklízeč je ve skutečnosti vládcem nebo jakýmsi bohem celé budovy či rovnou i celého herního světa a pouze pozoruje, jak se ostatním v jeho šachové partii daří překonávat nachystané překážky.

Control máme dohrát za 15 hodin

Podle magazínu Rock Paper Shotgun má být hra dlouhá zhruba 15 hodin a členit se má na obvyklé mise hlavní a vedlejší, jež budou odhalovat více z pozadí příběhu. Zajímavě vyznívá průběh mise, ve které musí Jesse nejprve opravit generátor, k cíli ji však nevede žádný ukazatel, a tak je třeba využít okolního prostředí k orientaci. A protože úřady bývají dobře značené (a to i ty zabývající se nadpřirozenými jevy), je v tomto ohledu asi jasné, jak bude orientace v celé hře probíhat.

Control; screenshot: generátor

Je sympatické, že se Control se v některých ohledech vrací ke kořenům a nebude nás bludištěm úřadu vodit za ručičku.

Autoři přitom na akci prohlásili, že „práce ředitele není žádná jednorázovka“. A pokud by to někomu přeci jen nebylo jasné, později doplnili, že by rádi z Control vytvořili celou sérii a podle aktuálních ohlasů k tomu mají opravdu našlápnuto. Mě osobně nadchnul fakt, že v žádných dojmech z hraní, které jsem četl, nikdo nezmínil podobnost s předchozími hrami studia. Já totiž první dva díly Max Payna a zejména pak Quantum Break cítím na sto honů. Jak to celé dopadne, zjistíme už 27. srpna, kdy Control vychází na PC, PS4 a Xbox One.

• Zdroje: Ars TechnicaShackNews, Rock Paper Shotgun



Control má datum vydání a nový gameplay trailer

• Novinka: 28. 3. 2019 • Autor: Filip Němec

Když byla na E3 2018 oznámena akční adventura Control, mimo jiné jsme se podivovali nad tím, že do té doby poměrně pevná spolupráce s Microsoftem je nejspíše u konce, nejnovější titul studia Remedy Entertainment totiž vyjde také na PlayStationu 4. Nakonec to byl ale stejně Microsoft, který profláknul datum vydání. To se objevilo v jeho internetovém obchodě, jehož návštěvníkům byl přislíben 27. srpen jakožto den, kdy si Control budou moci konečně pořídit. Posléze bylo datum potvrzeno i samotnými vývojáři, takže nezbývá nic jiného než se těšit na konec letních prázdnin, kdy zjistíme, jaké paranormální strasti a radosti čekají nově dosazenou ředitelku Federal Bureau of Control.

Na PC vyjde Control exkluzivní na Epic Store

Nebude to ale tak jednoduché, platforma Epic Store totiž i nadále rozšiřuje svou exkluzivní nabídku her. Na proběhlé konferenci GDC oznámila hned několik titulů, které vyjdou s časovou exkluzivitou prostřednictvím jejich obchodu a jednou z nich je právě i Control od finských autorů Alan Wake nebo Quantum Break. V tuto chvíli už nejde Control dohledat ani na Microsoft Storu, kde bylo původně datum vydání odhaleno.

Control; screenshot: Federal Bureau of Control

Podobně jako předchozí hry studia i Control sází na směs thrilleru, akce a průzkumné adventury.

Control ukazuje moc technologie GeForce Ray Tracing

Zmíněná konference GDC byla pro fanoušky Control plodná i co se nových záběrů týče. Ty byly vypuštěny v rámci Nvidia konference, která na hře prezentovala sílu technologie Ray Tracing. Ta má za úkol realisticky simulovat světlo a zejména jeho interakci s nejrůznějšími předměty a rozličnými povrchy. V krátkém videu tak můžeme vidět, jak si dopadající světlo pohraje s odrazem na lesknoucí se podlaze či realistickou hru světla a stínů v případě zapnuté lampičky. Mimo to hra ukazuje i kompletně nové záběry, ve kterých hlavní hrdinka využívá telekinezi nebo svou multifunkční zbraň.

Control – Ray tracing demo (Trailer)

Přestože budova Federal Bureau of Control není žádný deštný prales či sluncem zalité údolí, hrátky se světlem dostávají v případě zapnuté technologie RTX úplně jiný nádech.

Nový trailer přibližuje Federal Bureau of Control

Abychom nových záběrů neměli málo, autoři poté vydali i nový trailer, který nešetří tajemnou atmosférou a akčními sekvencemi. V hlavní roli je zde kromě hrdinky Jesse Fadensové také samotný úřad pro kontrolu nadpřirozených jevů, který se stane jediným dějištěm celé hry. Zatímco úvod traileru prezentuje architekturu a až mystické proporce celé budovy, brzy dostanou přednost akčnější záběry ukazující celou škálu schopností ústřední postavy. Na pár sekund se také ukáže obrazovka s úpravou multifunkční zbraně, kterou půjde různými způsoby modifikovat a vylepšovat.

Control - Gameplay Trailer

Tajemná atmosféra, akce a zničitelné prostředí. To jsou hlavní prvky nejnovějšího traileru.

• Zdroje: IGNPC Gamer, YouTube (Remedy Entertainment Oyj)



Control v prvních gameplay záběrech a nové informace

• Novinka: 23. 6. 2018 • Autor: Filip Němec

Po oznámení akční hry Control jsme nebyli moc moudří ohledně toho, co tento nový titul od finských Remedy Entertainment nabídne. Očividná byla snad jen významná spojitost s mechanikami z předchozího rovněž nadpřirozenými situacemi naditého titulu Quantum Break, což je jedna z věcí, o které se autoři rozpovídali v nejnovějším videu. Prezentují v něm kratičkou ukázku z E3 dema, kterou představili novinářům za zavřenými dveřmi v Los Angeles. V něm se vývojáři „přiznávají“ k tomu, že po dokončení titulů jako Quantum Break nebo Alan Wake měli hodně nápadů, které se třeba právě do nadpřirozenem nabitého Quantum Break nevešly, takže i díky tomu začala vznikat hra Control.

Ta je prý produktem stejně jako předchozí tituly scénáristy Sama Lakea, který do ní otisknul svůj vztah k nadpřirozenu. Vývojáři ve videu hovoří přímo o tom, že Sam Lake měl nápady, které se do Quantum Break příliš nehodily a své uplatnění našly až právě v titulu Control. Nám se však zdá, že podobnost mezi těmito dvěma hrami je pozoruhodně obrovská. Ve videu můžeme kupříkladu vidět, jak hlavní hrdinka Jesse Fadens využívá s pomocí telekineze prostředí k vytvoření štítu či naopak házení nejrůznějších předmětů na protivníky.

Control; screenshot: prostředí Control; screenshot: nepřátelé

Obrázek 1: Prostředí měnící se jako ve filmu Inception působí dosti tajemně. Obrázek 2: A do toho všeho ještě u stropu vznášející se nepřátelé. Co se tady k čertu vlastně děje?

Co se týče hlavní zápletky, známe jen hrubou kostru. Jesse se stává novou velitelkou tajného úřadu bojujícího s nadpřirozenými úkazy a jejím prvním úkolem je dostat svou instituci zpět do formy, protože je rozložena až ke kořenům. Samotná Jesse však také ovládá nejrůznější schopnosti (počínaje telekinezí) a zároveň je majitelkou speciální zbraně. Zatím jsme z toho všeho trošku zmatení, ale není se čemu divit. Tohle umí tituly od Remedy Entertainment opravdu dobře. Control by prý neměl být přímo open-world, ale přesto bychom měli dostat relativně otevřený svět podněcující variabilní hratelnost. Datum vydání je zatím neznámé, autoři samotní se navíc tváří, že hra má ještě daleko k dokončení. Na druhou stranu už ale prezentují hratelné ukázky, takže bychom se mohli dočkat třeba už v příštím roce.



Remedy Entertainment na E3 2018 oznámili akční adventuru Control

• Oznámení: 23. 6. 2018 • Autor: Filip Němec

Finské studio Remedy Entertainment bylo doposud spojováno především s Microsoftem, pro který nejdříve vytvořili skvělou akční adventuru Alan Wake pro Xbox 360 a PC a posléze také Quantum Break, který vyšel na PC a Xbox One. Bylo tak docela překvapením, když studio přišlo oznámit svou novou hru Control na konferenci PlayStationu. Rovnou však předesíláme, že se nejedná o žádné nové partnerství. Akční adventura Control totiž vyjde jak na PlayStation 4, tak i na Xbox One a PC.

Control; screenshot: hlavní postava Control; screenshot: létání

Obrázek 1: Hlavní hrdinka bude umět nějakým způsobem manipulovat s časem či prostorem. Obrázek 2: Součástí hry bude nejspíše i určitá forma létání či vznášení se.

O hře samotné toho zatím bohužel moc nevíme. Co se příběhového pozadí týče, budete nejspíše vedoucím tajné agentury v New Yorku, která má za úkol potýkat se s neznámou hrozbou globálního charakteru. Podle prvních záběrů půjde o akční adventuru z pohledu třetí osoby, která je plná nadpřirozených a podivných úkazů. O těch zatím absolutně nic nevíme, ať už jde o hrátky se světem jako vystřižené z filmu Inception či s podivně se formující zbraní. Co nás však zaujalo, je extrémní podobnost právě s titulem Quantum Break, ve kterém hlavní postava rovněž uměla manipulovat s časem i prostorem a něco na ten způsob předvádí i hlavní hrdinka na prvních záběrech z hraní.

3,0
Control Ultimate Edition - Xbox One
Hra na konzoli - Xbox One S / Xbox One X, Xbox Series X, krabicová verze, žánr: akční, Využijte dynamické destrukce prostředí k napínavým bojovým možnostem a ovládněte komplexní rituály, díky kterým budete měnit své okolí. Ultimate Edition nabízí obě vydaná rozšíření The Foundation a AWE.
599,-
Skladem 1 ks
Do půlnoci objednáš, ráno v AlzaBoxu máš.
Info
Objednací kód: MXO802
5,0
Control Ultimate Edition - PS4
Hra na konzoli - PS4 / PS4 Pro, PS5 (s mechanikou), krabicová verze, žánr: akční, Využijte dynamické destrukce prostředí k napínavým bojovým možnostem a ovládněte komplexní rituály, díky kterým budete měnit své okolí. Ultimate Edition nabízí obě vydaná rozšíření The Foundation a AWE.
639,-
Skladem 1 ks
Do půlnoci objednáš, ráno v AlzaBoxu máš.
Info
Objednací kód: MSX916
Alan Wake’s American Nightmare - PC DIGITAL
Hra na PC - elektronická licence, klíč pro Steam, české titulky, žánr: akční, RPG, arkády a dobrodružná,
Ihned ke stažení
Objednací kód: MVE005117
4,8 315×
Xbox Series S - 500 GB Robot White
Herní konzole - k TV, SSD 512 GB, bez mechaniky (nepřehrává fyzické disky), menu v češtině, 1x herní ovladač, barva bílá
6 890,-
Skladem > 5 ks
Do půlnoci objednáš, ráno v AlzaBoxu máš.
Info
Objednací kód: MXO001s
4,8 356×
Xbox Series X
Herní konzole - k TV, SSD 1024 GB, Blu-ray (4K), možnost hraní ve 4K, menu v češtině, 1x herní ovladač, barva černá
13 490,-
Skladem > 5 ks
Do půlnoci objednáš, ráno v AlzaBoxu máš.
Info
Objednací kód: MXO001a
Vytisknout
P-DC1-WEB04
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Na vašem soukromí nám záleží My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací