Studio Bungie přichází s napjatě očekávanou online akční hrou Destiny 2. Pokračování poněkud rozporuplně přijatého prvního dílu slibuje propracovanější příběhovou linku, vylepšené herní mechanismy a zábavnější hratelnost. Překročí Destiny 2 svůj vlastní stín a nabídne nám strhující akční hru s epickými momenty, jak slibují tvůrci? Odpovědi nejen na tyto otázky naleznete v následující recenzi.
Přečíst si můžete také recenze na rozšíření Curse of Osiris, Warmind, Forsaken a Shadowkeep.
Destiny 2 (hra) | Destiny (IP)
FPS Destiny 2 je součást herní série Destiny. Titul vyvíjí studio Bungie, které ho od roku 2019 i vydává. Hra vychází 6. 9. 2017 na PS4 a Xbox One, 24. 10. 2017 na PC, 19. 11. 2019 na Stadii a 8. 12. 2020 na PS5 a Xbox Series X/S. Titul je bez české lokalizace a obsahuje multiplayer. | Homepage
Články: | Recenze – PS4 | Recenze DLC Shadowkeep | Recenze DLC Forsaken | Recenze DLC Warmind
(11. 9. 2017) Destiny. Jedna z nejdražších her všech dob jen dokazuje, že ani obrovitý rozpočet nezaručuje vynikající výsledek. Ohlasy prvního dílu v době svého vydání zůstaly za očekáváním, a i když se časem hra díky postupným úpravám a rozšíření obsahu v rámci DLC výrazně zlepšila, spoustě hráčů zůstala na jazyku pachuť zklamání. Byla to velmi slušná střílečka, ale zpočátku nenabízela příliš obsahu a svým systémem náhodně generovaného lootu (kořisti) mnoho svých fanoušků přiváděla k šílenství. Destiny 2 ale hodlá hříchy svého předchůdce odčinit.
Vesmír je v troskách. Poslední Město, jediné zbývající lidské útočiště, podlehlo drtivému útoku Rudé legie, vedené děsivým velitelem Ghaulem. Ani slavní Guardiani (Strážci), mezi které patříte i vy, nezvládli jeho náporu odolat. Ghaul je navíc připravil o jejich pověstnou moc (takzvané Světlo) a zbylé obyvatele města donutil k útěku. Lidstvo je tedy v Destiny 2 sraženo na kolena, a abyste mohli Rudou Legii porazit, musíte sjednotit po galaxii rozprášené hrdiny a společnými silami znovu dobýt poslední výspu lidí.
Příběh, respektive jeho podání, bylo v prvním díle jedním ze slabších prvků hry. Destiny 2 tuto chybu napravuje a pyšní se slušnou singleplayerovou kampaní rozvíjející bohatou mytologii tohoto fascinujícího světa. Spousta příběhových animací, velmi dobře napsané postavy a jejich dabing povyšují příběhovou část místy až na filmový zážitek. Kampaň se tedy studiu Bungie jednoznačně povedla, opravdová zábava ale paradoxně nastává až po jejím konci, kdy se vám zpřístupní všechny aktivity.
Destiny 2 začíná obligátně tvorbou vašeho charakteru. Zvolíte si rasu, obličej a pár dalších detailů, celkově je ale editor nepěkně okleštěný a příliš možnostmi neoplývá. V této části je rozhodně nejdůležitějším rozhodnutím volba vašeho povolání (class). Na výběr jsou tři – Titan, Warlock a Hunter. Titan je v zásadě klasický voják a snese víc poškození než ostatní, Hunter vyniká svou rychlostí a obratností, zatímco Warlock je schopný průběžně uzdravovat nebo jinak podporovat celý tým.
Tři povolání nejsou nijak ohromující nabídkou, každé z nich ale nabízí naprosto odlišný herní zážitek. Útoky, schopnosti, pasivní vlastnosti, všechno je jiné. Pro všechna tři povolání lze navíc odemknout tři další podtřídy (subclass), které váš charakter kompletně promění. Například můj Warlock zaměřený na ohnivé útoky (Dawnblade subclass) po změně na podtřídu Voidwalker používá útoky vysávající zdraví protivníků a metá ničivé výboje schopné pohltit vše, co jim stojí v cestě. Každá subclass představuje tak velkou změnu hratelnosti, až lze s trochou nadsázky konečný počet charakterů zvednout na devět.
Ať už si zvolíte jakékoli povolání, Destiny 2 je stále akční hra do morku kostí a vystřílíte v ní odhadem asi tak miliardu nábojů a jiných projektilů. Samotné střílení je zpracováno opravdu dobře, každá zbraň se chová jinak, má jiný zpětný ráz, kadenci, dostřel… Zbraně jsou rozděleny do tří kategorií (kinetické, energetické a těžké) a od každého typu u sebe můžete mít jednu. To ale neznamená, že by zbraní bylo ve hře málo. Inventář vám bude po chvíli nejrůznějšími modely pušek, pistolí a zbrojí přímo přetékat. Destiny je totiž z velké části hlavně o lootu.
Z pobitých nepřátel často padají nové zbraně nebo části brnění různé kvality (běžné, neobyčejné, vzácné, legendární a exotické) a honba za lepší výbavou (potažmo statistikami) vás tak žene neustále kupředu. Prostřednictvím výzbroje totiž zvedáte statistiky vaší postavě – čím silnější je tedy vaše výbava, tím silnější jste i vy. Poměr použitelné a nepoužitelné výbavy je navíc velmi dobrý a během hraní se nikdy nedostaví pocit frustrace, že po X hodinách hraní vám nepadla ani jedna kvalitní věc. Nejen díky tomu se budete k Destiny 2 rádi vracet.
Destiny 2 je především multiplayerová hra, a ačkoli jde absolvovat i v jednom člověku, probíjet se davy nepřátel po boku svých kamarádů je prostě zábavnější. A co je vlastně herní náplní? Putujete napříč několika planetami, plníte úkoly, střílíte, hlídkujete, střílíte, bráníte, střílíte, účastníte se veřejných událostí (public eventů) a tak pořád dokola v různých obměnách.
Ano, v zásadě je to vlastně pořád jen střílení neřádů, ale je to naprosto skvělé střílení neřádů! Destiny 2 svůj obsah prezentuje patřičně variabilně a efektně, takže i když někde v koutku duše víte, že děláte pořád to samé, skvělá hratelnost vás pohltí natolik, že vám to bude vlastně jedno.
Hlavním tahounem prvního Destiny byly zcela nepochybně Striky. Ani v Destiny 2 tento mód nechybí, počítejte ale s tím, že se zpřístupní až v určitém bodě příběhové kampaně. Doporučuji se proto kampaní probít co možná nejrychleji, protože Striky jsou prostě a jednoduše boží. V trojčlenném týmu plníte náročné mise, které jsou pekelně akční, dynamické a neskutečně zábavné. Na konci každého striku čeká tuhý boss, a pokud se vám povede ho zdolat, odměnou vám bude spousta lootu. Můžete si snad přát víc?
Destiny 2 je rozděleno na čtyři planety, přičemž každá z nich má ústřední NPC, které vám zadává questy a jejich plněním si u něj zvyšujete reputaci. Zároveň vám zmíněná osoba nenásilně odhaluje příběhové pozadí a detaily války s Rudou Legií. Pokud vaše reputace dosáhne určité hodnoty, dočkáte se sladké odměny v podobě zpravidla nějakého legendárního kousku do výbavičky.
V rámci jednotlivých zón se podíváte do vylidněného evropského města, na oceánem zaplavený měsíc Titan, rudými stromy a bizarními monumenty posetý Nessus a konečně na travnatou planetu Io. Každý svět je vizuálně jedinečný, plný skrytých úrovní, úkolů, veřejných událostí a dalších kratochvílí, kterým můžete věnovat svůj čas. Level design je výborný a lokace obří, podstatné ale je, že svět Destiny 2 působí živým dojmem.
Skuteční hráči se organicky zapojují do bitev s počítačem řízenými protivníky, potkáváte skupinky i jednotlivce plnící questy, v případě public eventů vidíte, jak se hráči rychle přesouvají po mapě... Prostě se pořád něco děje, a i když zrovna hrajete sólo, nikdy nemáte pocit, že kráčíte pouhou pustinou. A hlavně – i po desítkách hodin budete mít stále dojem, že tu máte co na práci.
Během dobrodružných výprav napříč vesmírem určitě oceníte novou mapu, která ukazuje aktivní eventy, příběhové mise, lootboxy, ztracené sektory a spoustu dalšího. Také jejím prostřednictvím můžete jednoduše cestovat mezi jednotlivými planetami, tvořit týmy s ostatními hráči v okolí, případně se vrátit na Farmu do hlavního hubu (Tower z jedničky je nenávratně pryč). Mapa je opravdu nedocenitelná pomůcka a zíráním do ní strávíte spoustu času. Navíc je zpracována velmi přehledně, vše je jednoduché a na jednom místě. Super.
Přes zmíněnou mapu spustíte i hráčům prvního dílu notoricky známý PVP režim Crucible, který se dočkal několika menších změn. Počet členů v týmech klesnul z původních šesti na čtyři a přibyl zbrusu nový režim Countdown, který jsem si osobně překřtil na CS: Destiny 2. Vaším úkolem je dopravit bombu do nepřátelské základny a následně ji chránit tak dlouho, než exploduje. Je to jednoduché, akční a zábavné.
Ostatní módy (Control, Clash, Supremacy, Survival) představují trochu obměněné variace na notorické známé režimy Deathmatch a Domination. Splňují přesně to, co se od nich očekává, takže rozepisovat se o nich by bylo jen nošení mrtvol do márnice. Jen by bylo fajn mít možnost si zvolit, jaký mód zrovna chcete hrát. V současné době vás hra prostě někam přidělí a nemáte šanci to nijak ovlivnit. To rozhodně volá po změně.
Když nad tím tak přemýšlím, největší problém v Destiny 2 pro mě ale představuje obyčejná baterka. Při svém putování občas zavítáte i na hodně temná místa, logickým krokem by tedy bylo zapnout svítilnu, ale ouha – zapíná se automaticky. Někdy. Nezlobte se na mě, ale já to prostě nechápu. Studio Bungie vám naservíruje ve všech ohledech vychytanou hru, ale nedá vám možnost zapnout a vypnout baterku podle vlastního uvážení?! Je to sice prkotina, ale mnohdy jsem tápal ve tmě a svítilna se prostě ne a ne spustit. Doufám, že tvůrci tento přešlap brzy napraví v rámci nějakého patche, protože zatím je to nepředstavitelně otravné.
Po vizuální stránce Destiny 2 ždíme nebohé konzole až na dřeň. Už první díl v roce 2014 graficky ohromoval, ale „dvojka” svého předchůdce hravě překonává. Světelné efekty, odlesky, textury – všechno je na prvotřídní úrovni, v čele s level designem. Všechny čtyři planety jsou navrženy úchvatně, nejvíce mi ale utkvěla v paměti hned zóna první – European Dead Zone. Je to válkou zdecimovaná ruina bývalé civilizace, kde polorozpadlé domy pomalu zarůstají vegetací a kolem dokola jste obklopeni idylickou krajinou posetou hustými lesy, která po nějakých válečných konfliktech nenese ani památky.
Zvukově vyčnívá především dabing jednotlivých postav (Nathan Fillion jako Cayde-6) a krásná a patřičně dramatická hudba umně kombinující prvky elektroniky s klasickým orchestrem. Všechny zbraně samozřejmě zní dobře, jen některé brokovnice na mě působily poněkud „plastově”. To ale bude spíš můj subjektivní pocit, protože jinak po audiovizuální stránce Destiny 2 exceluje.
Nebudu to protahovat – Destiny 2 je výborná akční online hra s krásnou audiovizuální stránkou a ještě lepší hratelností. Pokud jste si oblíbili první Destiny, na nic nečekejte a opatřete si její pokračování. I když nepřináší nic zásadně nového, všechny herní mechanismy výrazně vylepšuje a svého předchůdce tak překonává ve všech ohledech. Guardianem se můžete stát už od 6. září 2017 na platformách PS4 a Xbox One. Datum vydání pro PC verzi je stanoveno na 24. října, tato recenze byla napsána pro PS4 verzi.
Klady
Zápory
Hraním videoher svůj volný čas trávím už pěknou řádku let, jejich recenzování jsem se ale začal věnovat až kolem roku 2017. Mými oblíbenými žánry jsou RPG a akční adventury, nepohrdnu ale i nějakým tím zápasem o přežití v battle royale titulech nebo čistokrevnou FPS. Obecně u her razím heslo, že skvělá hratelnost je nadřazená nabušené grafice.
(Update 22.11.17) Druhý livestream k připravovanému DLC Curse of Osiris je za námi. Autoři do větších detailů rozvedli jednotlivé aktivity, na něž se mohou hráči těšit, i když, pokud bychom měli být upřímní, toho obsahu jsme čekali přece jen trochu víc. Datadisk vychází 5. prosince samostatně a jako součást season passu.
Nejzajímavěji se jeví asi série úkolů od bratra Vanceho (ten se nachází v sociálním prostoru The Lighthouse a funguje i jako obchodník), za jejichž splnění na vás čeká postupně 11 unikátních zbraní. Tyto questy („Lost Prophecies“) se točí kolem pátrání po ztracených Osirisových verších. Získávat je budou hráči z public eventů, hry v Cruciblu nebo třeba za úspěšné dokončení striků. Curse of Osiris přidá dva nové a podle Bungie budou do příběhu lépe integrované.
Úplně k zahození by nemusel být ani nový public event nazvaný Vex Crossroads, v němž se budou týmy hráčů (nelze hrát solo) potýkat, logicky, s Vexy. Jakmile dokončíte všechny fáze, které se odehrají na šesti částech mapy, obdržíte dvě truhly plné odměn. K dispozici bude i heroická verze eventu. A pokud vás omrzí i ta, můžete zkusit heroická dobrodružství (Adventures) ve vex-superpočítači Infinite Forest, simulaci různých časových realit planety Merkur, jež by měly s každou hrou díky náhodně generovaným faktorům poskytnout alespoň částečně unikátní (a snad i zábavný) zážitek.
(Update 16.11.17) V minulém updatu jsme si ve zkratce představili první chystané DLC pro komerční hit letošního podzimu Destiny 2. Na včerejším livestreamu nazvaném „New Stories to Tell“ se Bungie pochlubilo s cinematic trailerem (viz výše), který spolu s komentářem autorů dále poodhalil příběhové pozadí Curse of Osiris.
Jak už víme z dřívějška, rozšíření hráče zavede na planetu Merkur, do sociálního prostoru The Lighthouse (podobný jako Church v Destiny I) a klíčovými postavami budou warlockové Ikora Rey a její bývalý mentor Osiris. Příběh se odehrává několik měsíců po konci kampaně Destiny 2. Vexové z nejbližší planety v naší sluneční soustavě udělali velký superpočítač zvaný Infinite Forest. Tato konstrukce je schopná simulovat různé reality (podobně jako Vault of Glass z jedničky). Osiris a Vexové na Merkuru hledají jistý klíčový artefakt, ale co cabalský čert nechtěl, něco se pokazí a bude na Guardianech, aby Osirise a jeho malého ghosta ze nepříjemné šlamastiky plné naštvaných kyborgů dostali (a přitom zachránili svět, samozřejmě).
Velká pozornost byla věnována také raidům. Curse of Osiris podle očekávání nepřinese nový plnohodnotný raid, místo toho se hráči mohou těšit na tzv. Raid Lair. Nový obsah bude stále probíhat na vlajkové lodi Cabalů Leviathanu, šestičlenné party se však nyní vydají do jeho jiných částí. Podle Bungie máme počítat s novými výzvami a odměnami každý týden, což zní přinejmenším zajímavě, i když je fakt, že bychom asi dali přednost čerstvému plnohodnotnému raidu. Jestli nám udělá radost druhé DLC připravované na jaro 2018, se ještě uvidí, ale spíš bychom si tipnuli, že tvůrci budou v tomto ohledu pokračovat v zavedeném trendu a Lair prostě „jen“ rozšíří.
Destiny 2: Curse of Osiris vychází 5. prosince a zvýší celkový level cap na 25. Toho dne Bungie vypustí i patch měnící čas týdenních resetů (vždy v úterý) z 10:00 na 18:00 (našeho času) a posvítí si též na ne úplně bezproblémovou funkci Guided Games. A konečně, slavit mohou i majitelé Xbox One X a PS4 Pro, jelikož 5. 12. vychází patch umožňující Destiny 2 vyždímat z těchto konzolových děl maximum (maximum jménem 4K rozlišení, HDR renderování atd.).
(Update 30.10.17) Podle očekávání se na tiskové konferenci Sony v rámci každoročního veletrhu Paris Games Week objevila i hyperpopulární onlinová akce Destiny 2. První DLC na sebe nenechalo dlouho čekat – Curse of Osiris vyjde na PS4, Xbox One a PC a nabídne především nová místa na prozkoumání, příběh točící se kolem jedné z klíčových postav herního světa, nové mise a (doufejme) mnoho dalšího.
V traileru k hráči promlouvá Ikora Rey a líčí mu, kterak se na planetě Merkuru otevřela starobylá brána, skrze níž do světa proudí hordy strojů. Jejich cílem je přetvořit vesmír k obrazu svému – obrazu, v němž my pochopitelně místo nemáme. Jeden Strážce tohle boží dopuštění však předvídal. Řeč je samozřejmě o Osirisovi, který byl pro své „nebezpečné nápady“ kdysi vyhoštěn. Nyní jsou však jeho služby opět žádané a je na hráčích, aby ho na Merkuru našli.
Během tohoto hledání se můžeme těšit na nové i staré postavy, nové výzvy, mise či striky. Prozkoumávat budeme neokoukané lokace (například Nekonečný les na Merkuru) a dočkáme se i čerstvého obsahu pro raidy. Jestli bude Curse of Osiris stát za to, se dozvíme už 5. prosince. Druhé oznámené rozšíření (zatím bezejmenné) má vyjít na jaře 2018.
(Update 01.09.17) Pro ten nepravděpodobný případ, že vám jméno Jordan Vogt-Roberts nic neříká, vězte, že tento úspěšný americký filmař stojí za snímky jako Kong: Ostrov lebek či chystaným filmovým zpracováním série Metal Gear Solid. Jestli se Activisionu sázka na velké jméno vyplatila, se můžete přesvědčit sami. Podle nás je dvě minuty dlouhé video, v němž se Cayde-6 hlasem Nathana Filliona pokouší zburcovat svou tříčlennou jednotku lidských odvedenců, naprosto fantastické.
Jak lépe v těch zelenáčích, kteří zároveň však představují poslední naději na záchranu Last City, vybudit to správné nadšení? Je třeba jim samozřejmě připomenout, o co všechno jsme kvůli invazi Cabalů pod vedením císaře Ghaula přišli. O kávu, televizi, lovesongy… především však o štěňátka. Nic člověka k akci nepodnítí tak, jak vidina mrtvých štěňátek. Druhá polovina traileru je tak plná nešťastných mimozemšťanů umírajících pod palbu zbraní a superschopností Strážců. A to za doprovodu hitu Sabotage od Beastie Boys.
Doprovodná aplikace Companion známá z prvního dílu v Destiny 2 zůstane, resp. v den vydání hry bude k dispozici její aktualizace. Zachovány budou původní funkce (správa výbavy, vyhledávání hráčů do Fireteams, management profilu atd.), nově však Destiny Companion nabídne možnost návštěvy a komunikace na fórech, klanový management či novinky a zajímavosti ze světa Destiny.
Zátěžový test na konzolích proběhnuvší na PS4 a Xbox One ve dnech 18–25. července absolvovalo podle zprávy od Bungie několik milionů hráčů a poznatků, připomínek i více či méně konstruktivní kritiky si tak vývojáři odnesli dostatek na to, aby betu pro PC patřičně zdokonalili. Ta by se po obsahové stránce od své konzolové předchůdkyně příliš lišit neměla, má nabídnout „to samé“, ale lépe. I z nedávno prezentovaného traileru je patrné, že se tvůrci zaměří především na vyladění PvP módu Crucible.
Na rozdíl od jedničky budou všechny módy v kompetitivním Crucible omezeny na počet osmi hráčů (4v4), přičemž zůstává většina starých herních režimů, jako jsou team deathmatche Clash a Supremacy, zabírání kontrolních bodů (Domination styl) Control či ze starého Skirmishe vycházející Survival (nyní však už není počet životů na kolo neomezený). Novinkou je Countdown, který se s výjimkou možnosti oživovat padlé spoluhráče velmi podobá klasickému Counter-Striku. Pro všechny módy platí v PC betě zásadní upgrade – vyhledávání zápasů bude mít nyní dvě volby: Quickplay a Competitive. Kdo chce najít bitvu rychle a příliš mu nesejde na dovednostních rozdílech mezi jednotlivými hráči, klikne na Quickplay. Komu nevadí trochu si počkat na vyvážený zápas, vybere druhou možnost.
Zveřejněny byly také HW nároky. Minimální HW požadavky jsou Windows 7 (64 bit), Intel Core i3-3250, nVidia GeForce GTX 660 2GB, DirectX 11.0, 6 GB RAM a alespoň 40 GB volného místa na pevném disku. Doporučeno je pak mít Core i5 od Intelu či FX-6350 od AMD, GeForce GTX 970 a 8 GB RAMky.
Otevřená beta pro PC začíná 29. a potrvá do 31. srpna, pokud si ale Destiny 2 předobjednáte, dostanete se do akce o den dřív. Zatím se dle dostupných informací zdá, že hra je vítězstvím pro ty, kterým se Destiny 1 v jádru zamlouvala a chtěli ji „pouze“ větší, hezčí a vyváženější. Jak jsme předvídali už v úvodním preview, žádná velká revoluce se nekoná. Je-li to dobře či špatně, to posuďte sami.
(update 07.07.17)Jestliže patříte mezi nedočkavce, kteří si chtějí svůj oblíbený kousek okoštovat s předstihem a udělat si představu, jak by to vlastně mohlo ve finále chutnat, měli byste zpozornět. Už za pár dní začíná krátká, ale podle všeho pořádně našlapaná beta pro konzole. Probíhat bude od 21. do 23. 7., nicméně pokud jste si Destiny 2 předobjednali, dostanete povolenku nakouknout do apokalyptického světa už 18. (PS4) či 19. (Xbox One) července. Hráči na PC si bohužel budou muset počkat až do konce srpna.
V novém traileru vývojáři Destiny 2 také oznámili, co konkrétně můžeme od neplaceného betatestování pro Bungie očekávat. Na své si přijdou příznivci jak PvE, tak PvP. K dispozici bude několik úvodních misí, včetně Homecomingu, který jsme měli možnost vidět už na letošní E3. Otevřený bude i multiplayerový systém Crucible, kde si vyzkoušíte nový mód Countdown (de facto Counter-Strike) a osvědčený Control, tedy Domination-like bitvu, v níž se spolu se svým týmem pokoušíte zabrat a udržet důležité kontrolní body.
V Destiny 2 budou hratelné i všechny nové podtřídy (Hunter Arcstrider, Warlock Dawnblade a Titan Sentinel). Kromě toho se poslední den bety na hodinu zpřístupní nový sociální prostor jménem Farma. V jednu chvíli zde své dlouhé chvíle mezi misemi může trávit až 26 Guardianů, nicméně pro tento zátěžový test nebudou dostupné featury typické pro tyto společenské huby, čili žádné mailování ani obchodování. Veškeré vytvořené postavy budou po betě smazány, nicméně pokud se zúčastníte, obdržíte speciální odznáček.
První Destiny, ačkoli z hlediska čistě prodejního bezesporu obrovský hit a zlatý důl pro Activision, rozhodně nenadchl každého. Kritika se snášela zejména na dvě zásadní slabiny, které nyní snad už zůstanou jen nehezkou vzpomínkou. Co si budeme nalhávat, je prostě pravda, že na příběh, tedy přesněji na způsob jeho vyprávění, a na nešťastné síťové řešení multiplayeru bez dedikovaných serverů s radostí zapomene.
Peer-to-peer, kdy hostování zápasů spočívá na bedrech hráčů, je v Destiny 2 už naštěstí minulostí. Tedy stejně jako potíže s tím spojené, například ony neblahé a všemi gamery „milované“ situace, kdy se host rozhodne opustit hru nebo jeho internetové připojení dosahuje rychlosti, se kterou by se veřejně chlubil naposledy někdy v minulém tisíciletí. Bungie přichází s hybridním modelem, v němž jejich speciální server pořeší herní postup, klient (na vašem přístroji) zajistí pohyb charakteru a jeho schopnosti a novinka v podobě cloudových serverů se postará o samotnou hratelnost. Výsledkem by měla být plynulá akce bez ohledu na to, odkud vy a vaši přátelé hrajete.
A co ten příběh? Abyste nás nechápali zle, nemáme nic proti jeho zasazení do post-apokalyptického světa zhruba 700 let v budoucnosti. Naopak, tyto kulisy „mýtického sci-fi“ (slova vývojářů), v nichž coby vyvolení Guardians, ochránci Last City, bojujete v klasickém, ale stále silném scénáři války dobra a zla (Světla a Temnoty), jsme si do značné míry oblíbili. Příliš se nám však nezamlouvala metoda, kterou to bylo vše servírováno. Pokud jsme se chtěli něco více dozvědět o pozadí univerza Destiny, museli jsme přímo na webovky Bungie či speciální aplikaci. Nicméně autoři, zdá se, nářky fanoušků vyslyšeli a v Destiny 2 se všechno podstatné dozvíme v rámci samotné hry.
Pokud jde o návaznost na první díl, příběh Destiny 2 se odehrává po událostech z posledního datadisku Destiny: Rise of Iron. Spolu s dalšími Strážci (hráči) se postavíme útoku Cabalů, resp. Rudé legii pod vedením císaře Domina Ghaula. Tomu se podařilo při úspěšném útoku na Last City Guardianům odebrat jejich superschopnosti. Pokud chtějí Guardiani uspět a přerostlého obojživelníka i jeho přisluhovače zničit, budou muset vyrazit na nové světy a získat nové schopnosti.
Už jsme si řekli, že v Bungie nezamýšlí od podlahy změnit to, jak se jejich dílo bude hrát. Destiny 2 je pořád MMO shooter s jistými RPG elementy, čili budou se hlavně plnit nejrůznější questy, sbírat loot, grindovat levely… a střílet, samozřejmě. Vylepšení se ale dočká matchmaking. Ten nově umožní vyhledávat klany, kterým v dané chvíli chybí hráči (např. pro raidy a striky). A stejně jako v jedničce, i zde bude herní aktivita rozdělena mezi PvE a PvP prostředí.
PvE, tedy „hráč proti prostředí“, představuje opět primární část Destiny 2. K průzkumu přibydou nové oblasti, třeba měsíce Titan a Io či planetka Nessus. Zničenou Tower sloužící také jako socializační prostor nahradí Guardian Camp v European Dead Zone (dříve pouze coby PvP mapa). Patrolovací mise zůstanou, avšak větší důraz by tentokrát měl být kladen na průzkum světů, což zahrnuje i města, kde narazíme na NPC s vedlejšími úkoly. Jejich náplň se zřejmě ponese v tradičním MMO duchu, tj. prošmejdi okolí, najdi kořist a zabij bosse v některém ze Ztracených sektorů, což je Destiny termín pro sci-fi „dungeony“.
Vrátí se i arénový PvP systém jménem Crucible. Nově se však, co se počtu hráčů týče, všechny herní módy omezí na režim 4v4 (6v6 a 3v3 se v budoucnu mohou, ale nemusí objevit). Bungie doufá, že mu tento krok umožní lépe vybalancovat jednotlivé mapy a vůbec posune Destiny 2 v rámci kompetitivního hraní na vyšší úroveň. Zatím byl oznámen jeden nový mód pro Crucible – nazývá se Countdown a pokud jenom trochu znáte Counter-Strike, víte přesně, o čem je. Dva týmy, jeden se snaží položit bombu a druhý mu v tom brání, popřípadě již nastraženou nálož zneškodňuje. Inovativní? Ne. Ale jak ukazují čísla aktivních hráčů a diváků CS:GO, nuda to evidentně není.
Někoho možná zklame fakt, že počet základních tříd, které si může váš Guardian zvolit, se nerozšíří. Na výběr máme znovu z Hunterů, obratných zabijáků, jež mají za úkol způsobovat co největší poškození, zatímco jejich „tankové“ (Titáni) drží nepřátele díky své těžké zbroji v patřičných mezích. A roli supportů nebo, řekněme, „sci-fi mágů“ vynikajících ve schopnostech s plošným účinkem opět obsadí Warlockové. Všechny tři disponují odlišnou sadou vylepšení, perků, speciálních dovedností a dvěma podtřídami (z nichž jedna je původní a druhá pro Destiny 2 nová).
K reorganizaci však došlo ve zbraňovém arzenálu. V původní hře byly zbraně děleny na Primary, Special a Heavy. V Destiny 2 se budou klasifikovat podle typu způsobovaného poškození na Kinetic (kinetické, tedy klasické palné), Energy (různé druhy zranění se zdrojem v elementech) a Power (těžké zbraně a některé speciální z jedničky). Jiné budou i zbroje, místo statistik Strength, Intellect a Discipline je nově definují parametry jako Armor, Recovery a Agility.
Co se nového obsahu týče, volí firma Activision pro své tituly v podstatě dvě strategie, z níž každá má svá pro i proti. Například série Call of Duty se rozšiřuje o plnohodnotné pokračování pravidelně každý rok už od Call of Duty 2 (2005). CEO Activisionu Eric Hirshberg v rozhovoru pro Games Industry k tomu poznamenal, že tímto modelem sice riskujete drobení komunity a nebezpečí, že si hráči po tak krátké době další podobnou hru prostě nekoupí, na druhou stranu je daleko snazší měnit směr celé série a pro nováčky je jednodušší „naskočit“.
O něco těžší to mají začátečníci právě u Destiny. Situace, kdy máte základní hru a posléze vychází spousta rozšíření, může nové hráče, kteří se do rozjetého vlaku snaží nastoupit až s odstupem času, trošku vystrašit a odradit. Tento systém bude fungovat i u Destiny 2, i zde nám autoři nabídnou Expansion Pass poskytující přístup k prvním dvěma datadiskům (oba se zaměří na charaktery známé už z jedničky, Osirise a Rasputina) a později další dodatečný obsah. Nicméně tentokrát by ho mělo být více a podílet se na něm bude nejen studio Bungie, ale i další vývojáři pod křídly Activisionu.
Na začátku jsme zmínili, že Destiny 2 vychází i pro PC (hurá!). Jenže má to malý háček – zatímco Xbox One a PS4 verze vyjde už 6. září, počítačoví hráči si budou muset počkat až na 24. říjen. Pokud byste se ale rádi do boje o záchranu lidstva pustili dříve, můžete si hru v předobjednat a získat tak přístup k betě, jež začíná 18. 7. pro PS4, 19. 7. pro Xbox (21. 7. pro standardní objednávky) a v srpnu pro PC. Na výběr také máte ze tří různých edic: sběratelské, limitované a základní.
• Novinka: 11. 12. 2019 • Autor: Filip Němec
V naší recenzi DLC Shadowkeep jsme psali, že s vydáním tohoto rozšíření vstupuje Destiny rovněž do nové sezóny, kterou Shadowkeep pouze otevírá. Ta se nesla ve znamení invaze rasy Vex, jenže to se psal konec října a dnes už víte, alespoň pokud jste Strážce tělem i duší, že armáda Vexů byla poražena. Nebyla by to ale nikdy nekončící looter shooter onlinovka, aby se vzápětí neobjevila hrozba další a možná ještě větší. Copak nebude ve světě nikdy Destiny 2 mír?
Destiny 2: Shadowkeep – Season of Dawn (Trailer)
Nová sezóna nepřinese boj s novým nepřítelem, po kterém hráči prahnou už pěkně dlouho, ale cestování časem vypadá lákavě.
Ano, otázka to byla spíše řečnická a ano, dosti stupidní. Nové hrozby zkrátka ve světě Destiny 2 chceme, protože s nimi přijde i nová porce obsahu, která je na looter shooter hrách to nejzajímavější. „Novým“ nepřítelem bude rasa Cabalů, jež dostala přes prsty hned v hlavní kampani druhého dílu, ale nové schopnosti dosažené mimo jiné právě zkázou rasy Vex (nikdo však nevěří, že by se už nikdy tito inteligentní robůtci nevrátili, že ne?), jim umožnilo rozpoutat novou válku.
Hlavní náplní nové sezóny bude cestování časem, které nyní Cabalové ovládají, takže je tu potenciální šance podívat se na známá místa v trochu jiném provedení, uvidíme však, jak se s tím autoři poperou. Nová sezóna s názvem Season of Dawn odstartovala 10. 12. a kromě nových soubojů s Cabaly se můžeme těšit také na nový kooperativní režim pro šest hráčů The Sundial, ve kterém se budeme bránit proti vlnám nepřátel. Na nižší obtížnosti bude možné využít matchmakingu, což je rozhodně dobrá zpráva. Season of Dawn potrvá až do konce února, přičemž se budou průběžně střídat eventy jako oblíbený Iron Banner nebo The Dawning. Tyto již známé události pak doplní právě nový režim The Sundial, pokaždé s novou arénou.
• Zdroje: Bungie, YouTube (destinygame)
• Novinka: 30. 9. 2019 • Autor: Filip Němec
Už 1. října vychází rozšířeni Shadowkeep, které nás zavede zpět na Měsíc. Ten však bude zcela jiný než v prvním díle, přesto se ale máme prý těšit na nějaká ta pomrknutí směrem k původnímu Destiny. Současně s DLC Shadowkeep pak Bungie uvolní free to play verzi Destiny 2 s názvem New Light, která má sloužit jako vábnička pro hráče touto sérií online FPS doposud nepolíbené. Nemá jít přitom o nějakou jednohubku, Destiny 2 má obsahu na rozdávání a v této verzi zdarma ho bude opravdu hodně.
Autoři již od počátku lákají na celou původní kampaň včetně dalších dvou rozšíření – Curse of Osiris a Warmind. Placená zůstávají DLC Forsaken a 1. října vycházející Shadowkeep, nicméně mimo nich je v New Light naprosto vše. Všechny dodatečně přidané režimy, jako například Gambit, a samozřejmě všechny raidy a Nightfall strike mise. Těsně před vydáním pak Bungie doplnilo, že New Light nabídne také nový režim The Menagerie či dokonce Black Armory Forges. Mimo to je překvapivá také zpráva, že v New Light verzi půjde prozkoumávat všechny oblasti, a to včetně měsíce z DLC Shadowkeep, avšak bez příběhových misí či patrol.
Redaktoři serveru IGN dostali možnost zahrát si DLC Shadowkeep předčasně a díky nim se tak můžeme podívat na první záběry z hraní tohoto měsíčního rozšíření. V něm jsem si žádných památných lokací z prvního dílu nevšiml, nicméně šedivě mrtvolný písek mě okamžitě vrhl do nostalgické nálady a nebýt nových zbraní, které rozhodně vypadají lákavě, naplno bych se ponořil do dávných vzpomínek. Krom arzenálu však záběry z hraní Shadowkeep nevypadají nijak revolučně, ale to od příběhového DLC ani neočekáváme.
Destiny 2: Shadowkeep – Open Story Mission Gameplay
Jedenáct minut z hraní nového DLC Shadowkeep nám naservírovali redaktoři magazínu IGN. Dopadne v pořadí již čtvrté rozšíření lépe, než ta předchozí?
Pokud jste se dostali až na konec novinky, pravděpodobně patříte mezi fanoušky Destiny 2, a tak vás nejspíše potěší nové rituální zbraně, jež budou v rámci právě startující sezony Season of the Undying dostupné jako odměny za hraní Strike misí, Gambitu a samozřejmě Cruciblu. Takzvané rituální zbraně již byly součástí předchozích sezón, v té aktuální se k nim však půjde dostat o něco snáze, zároveň ale nenabídnou tak jedinečné vlastnosti jako dříve.
Rozšíření Shadowkeep je prvním počinem, které studio Bungie produkuje čistě autonomně, začátkem roku totiž došlo k rozvázání spolupráce s vydavatelstvím Activision Blizzard. Možná i díky tomu Bungie mohlo uvolnit free to play verzi New Light. Významnější následky poznáme nejspíše až za nějaký čas, první náznaky tu ale už jsou. Bungie totiž oznámilo Battle Pass, což je pro sérii Destiny nový prvek, avšak využívaný například v onlinovkách jako Fortnite nebo Apex Legends. Battle Pass bude rozdělen na dvě úrovně, přičemž ta první je zdarma a odměny jsou přístupné pro všechny hráče. Majitelé Season Passu se však mohou těšit na další odměny. Jaké to budou, částečně odhaluje následující obrázek.
• Zdroje: Bungie, YouTube (IGN)
• Novinka: 30. 8. 2019 • Autor: Filip Němec
Na letošním Gamescomu nechybělo ani Destiny 2, nyní už mimo stánek Activisionu. Studio Bungie nyní pracuje na své značce zcela svobodně, což ilustrovali už začátkem srpna, když ohlásili odložení rozšíření Shadowkeep o 14 dní na 1. října a to jen kvůli tomu, že chtějí na DLC ještě více zapracovat. Do Kolína nad Rýnem pak autoři přivezli nový trailer, v němž můžeme vidět nové zbraně i speciální schopnosti, včele s devastujícím útokem na blízko, na který se já osobně opravdu hodně těším.
Destiny 2: Shadowkeep – Gamescom Trailer
V nejnovějším DLC se podíváme na Měsíc, ten už však bude vypadat úplně jinak, než ho známe z prvního dílu.
S vydáním DLC Shadowkeep se dočká předělání celý systém brnění, který bude mít dvě zásadní změny. Předně se vrátí z prvního dílu systém speciálních útoků (super útok, granát a melee), u něhož půjde cíleně různými vylepšeními zkracovat dobu dobíjení těchto útoků. Hlavní změnou pak bude upravený systém brnění, kdy každý kus již nebude padat s danými a dopředu neznámými perky, ale dostaneme ho se třemi prázdnými sloty, jež si budeme moci sami zaplnit. Díky tomu bychom si měli být schopni stvořit takového strážce, jaký nejvíce vyhovuje našemu hernímu stylu. Já osobně konec náhodných perků vítám.
Jedinou limitací bude celková hodnota perků. Jednotlivé vlastnosti budou ohodnoceny body a jejich součet v jednom kusu brnění nesmí překročit 10 bodů. Módy bude možné kupovat v Toweru u NPC postav, ale samozřejmě budou součástí lootu či odměn za PvE i PvP aktivity. Nesouvisející, ale velmi vítanou změnou je pak navýšení kapacity herní měny (Glimmer) v inventáři ze 100 000 na 250 000. To je drobnost, na kterou čekám již roky a konečně nebudu muset při plném měšci utrácet za zbytečnosti, jen abych peníze nějak využil.
Zhruba 14 dní po vydání DLC Shadowkeep pak vypukne další sezóna s názvem Season of the Undying. Tentokrát se autoři zaměří na robotickou rasu Vex, která se náhle rozšíří do celého systému, více však o chystané sezóně zatím nevíme. Na GuardianConu nám však Bungie ukázalo trailer připomínající, že události v Black Garden byly pro Vex pouze začátkem. Zároveň dodávám, že pokud hrajete Destiny 2 na PC, 17. října budete přesunuti z Battle.net na Steam. Ve stejný měsíc by pak hra měla přejít do částečného free-to-play modelu. Destiny 2: First Light bude na všech platformách včetně Google Stadia zcela zdarma a nabídne vše včetně původní hry a následujících DLC, s výjimkou posledních dvou – Forsaken a blížícího se Shadowkeep.
Destiny 2: Shadowkeep – Season of the Undying (Trailer)
V Bungie filmečky dělat umí a ten na novou sezónu je velmi povedený. Fanoušci rasy Vex budou rozhodně nadšeni.
• Zdroje: Bungie, VG247, YouTube (destinygame)
• Novinka: 7. 6. 2019 • Autor: Filip Němec
Čtvrteční stream věnovaný budoucnosti Destiny 2 odstartoval generální manažer studia Bungie Mark Noseworthy a vedoucí vývoje Luke Smith. Po pár prázdných minutách rekapitulujících odpojení od vydavatelství Activision Blizzard jsme se však dozvěděli něco hodně překvapivého. Bungie s vydáním rozšíření Shadowkeep, kterému se budeme věnovat dále, ruší dnes již velmi komplikovanou nabídku bundlů, season passů a annual passů. Od 17. září totiž bude možné zdarma stáhnout Destiny 2 New Light.
The Next Chapter for Destiny 2 (stream)
Na záznam více než hodinového streamu se můžete podívat zde. Díky jeho délce a upovídanosti ale všem, snad jen kromě skalních fanoušků, postačí naše novinka.
Balíček New Light bude obsahovat základní hru a všechen dodatečný obsah s výjimkou posledního rozšíření Forsaken. I zde však podává Bungie přátelskou ruku, protože New Light obsáhne i lokace z Forsaken, dostupné pouze nebudou příběhové mise, raidy nebo exotické questy. Freeroam však bude umožněn bez jakýchkoli restrikcí, tedy včetně public eventů a podobně. Destiny 2 tak v podstatě přechází na Free to Play model.
Pokud jste si v poslední době říkali, že byste rádi začali hrát Destiny 2, ale nemáte tušení, jak do tohoto rozjetého vlaku nastoupit, Bungie nyní vytvořilo ideální vstupní bod. Po zapnutí New Light absolvujete úvodní misi z Destiny 1 v Cosmodromu, která bude sloužit jako seznámení se s hrou a jejím ovládáním. Od té chvíle už ale budete moci skočit do jakékoli aktivity Destiny 2. Příběhové mise, kampaně všech vydaných rozšíření, Crucible, Gambit, zkrátka cokoli. Žádné postupné odemykání, jen instantní přístup ke všemu, co Destiny 2 v rámci dosavadního Year 1 passu obsahuje. Power level se navíc bude pohybovat kolem úrovně 750 (to prý autoři ještě ladí), což je současný strop, ihned se tak budete moci zúčastnit hraní s vašimi přáteli, kteří mohou mít v Destiny 2 nahráno desítky hodin. Tomu říkám servis.
Na čem tedy bude Bungie vydělávat? Autoři sází na to, že vás hraní New Light bude bavit natolik, že se budete chtít pustit i do placených rozšíření (a samozřejmě také utrácet za kosmetické úpravy). K Forsaken totiž v září přibude Shadowkeep, přídavek, jež se bude prodávat za 35 dolarů a nabídne „novou“ lokaci. Proč uvozovky? Podívat se totiž máme na Měsíc, který se stal oblíbenou planetou v prvním dílu, kde se také udál vůbec první raid. Oproti jedničce má být oblast prozkoumatelná dvakrát tak velká a zatímco trailer nic takové nepotvrdil, autoři hodně akcentovali nostalgii a na pozadí byly také vidět známé lokace z jedničky, je tedy možné, že se podíváme, jak to v těchto místech vypadá nyní.
Destiny 2: Shadowkeep - Reveal Trailer
Jednou z novinek je rovněž to, že Shadowkeep je vůbec prvním tzv. stand-alone přídavkem. K jeho hraní tak nebudete potřebovat Destiny 2 ani žádné rozšíření, jako tomu bylo doposud.
Měsíc je aktuálně plný obrovských prasklin a tajemných vysokých věží, hlavními obyvateli je však stále rasa Hive, hluboko pod povrchem se však probouzí nové nebezpečí, které je nutno eliminovat za každou cenu. No, jak také jinak, že? Hlavní průvodkyní bude, zdá se, Eris Morn z Destiny, máme se však dočkat návratu i některých dalších starých známých. Tematicky i příběhové se pak má kampaň více přiblížit k psychologickému hororu, což by rozhodně k mrtvolnému měsíci a jeho zatuchlému podzemí sedělo.
Opět se máme dočkat také nových úprav v hratelnosti, přičemž Bungie hned na úvod streamu akcentovalo větší příklon k MMO žánru (což se pojí spíše k příchodu New Light) a také RPG, přičemž se v průběhu vysílání hojně zmiňovala zejména customizace, a to nejen vizuální, ale také funkční. Výběr zbraní, brnění nebo relikvií bude více ovlivňovat váš herní styl, z těch na prvních pohled viditelných novinek pak každá třída dostane své vlastní fatality.
Který vývojář by nechtěl, aby jeho dílo šlo hrát kdekoli a kdykoli. Bungie krom jiného zdůraznila svůj záměr přiblížit Destiny 2 hráčům co nejblíže, což demonstrovala pěkným gestem ve formě Destiny 2 New Light, ale také dalšími novinkami. Jen půl hodiny předtím, než se na toto téma rozhovořil manažer studia Mark Noseworthy, Google na svém vlastním streamu oznámil, že Destiny 2 včetně všech rozšíření míří na novou streamovací platformu Google Stadia. Bungie tak nezbývalo než potvrdit, že i verze New Light se na Stadii podívá, což ale není vše ze soudku play anywhere.
Počínaje vydáním rozšíření Shadowkeep bude dostupný tzv. cross-save, tedy možnost hrát za svou postavu na jakékoliv platformě, což nyní znamená nejen PC, PS4 a Xbox One, ale také Google Stadia. Odjedete si na dovolenou, svou konzoli necháte doma, jenže vaši přátelé budou potřebovat pomoct s raidem? V případě, že ve vašem letovisku bude dostatečně rychlý internet (alespoň 10 Mbps), měl by vám stačit prohlížeč Google Chrome.
Posledním soustem z play anywhere koláče je pak přesun Destiny 2 z platformy Battle.net na Steam. Po rozvázání spolupráce s vydavatelstvím Activision Blizzard už nemá Bungie důvod nabízet hru pouze na Battle.netu a přesouvá se na rozšířenější Steam, na kterém budou v budoucnu vycházet i další přídavky. Bungie navíc slibuje, že přenos dat mezi platformami Blizzardu a Valve má být bezbolestný.
Na můj vkus byl více než hodinový stream až příliš ukecaný, ale oceňuji jeho 100% upřímnost, která se týkala například jedovatých výtek k tomu, že Bungie recykluje assety Měsíce z Destiny 1 a podobně. Závěrem se moderátor streamu zeptal i na hypotetické Destiny 3, na což mu bylo odpovězeno, že něco takového je hodně daleko a všichni se nyní soustředí na Shadowkeep a také na to, jakým směrem se studio vydá nyní, když je svobodné. Žádné plánování podle finančních výsledků, o hře rozhodují pouze dvě skupiny: Bungie a hráči.
• Zdroje: ign.com, Gamespot, YouTube
• Novinka: 11. 2. 2019 • Autor: Filip Němec
Stejně jako v předešlém roce i letos zavítá do světa Destiny 2 valentýnský event Crimson Days, který začne 12. února. Zapomeňte však na zamilovaná přáníčka a dárečky. Vlastně… dárky budou, stejně jako vše ostatní se i tato událost totiž bude točit kolem lootu. Hlavní aktivitou, jež vás k exkluzivnímu vybavení dovede, bude tentokrát multiplayerový režim Crimson Doubles, ve kterém se, jak už název napovídá, hráči seskupí do dvojic (sami nebo s pomocí matchmakingu) a vydají se do boje v upravené verzi kompetitivního režimu Clash.
Rozdělení do párů ale není jedinou úpravou. Vzhledem k tématu celého eventu bude klíčové, jak moc se budete vzájemně podporovat. Dvojice v těsné blízkosti bude mít zvýšenou schopnost regenerace zdraví, v opačném případě se bude váš život obnovovat nejen o poznání pomaleji, ale soupeř ještě k tomu dostane echo o vaší poloze. Taková pravidla působí na papíře opravdu dobře, značnou výhodu však budou mít ti, kteří si svého spoluhráče sami vyberou a budou vzájemně komunikovat. Páry vzešlé z matchmakingu to budou mít daleko těžší.
Na své si přijdou i fanoušci PvE. Na ty bude čekat řada výzev (bounties) včetně těch denních a týdenních. Za účast v Crimson Doubles a plnění dalších úkolů pak dostanete papírová srdce, jež poslouží jako herní měna. Ekonomika je navíc nastavena poměrně přívětivě, přestože získání všech předmětů vám zabere hodiny a hodiny hraní. Pro představu: za běžnou denní výzvu získáte 15 srdcí a za týdenní (Nightfall mise, kterou splníte se svým Crimson Doubles parťákem) jich obdržíte rovnou 75. Za nejlevnější odměnu (Tirastrella Legendary Ghost Shell) utratíte 25 srdíček, naopak za legendární taneček Flaunting Dance 150 srdcí.
Odměny jsou až na pár změn totožné jako v loňském roce. Nejzajímavější je však novinka v podobě luku Vow Bow. Pokud jste si pořídili rozšíření Forsaken, luky pro vás nejsou žádnou novinkou, ostatním hráčům však přístup k této relativně nové třídě zbraní byl odepřen. Až do teď. Vow Bow navíc dostanete na power levelu 650, což je další důvod, proč se do Crimson Days pouštět.
Valentýnský event však není jedinou událostí ve světě Destiny 2. Série Destiny vznikla jako společné dílo vývojářského studia Bungie (dříve série Halo) a vydavatele Activision Blizzard. Před nedávnem však tyto společnosti ukončily dlouholeté partnerství a autoři Destiny jsou tak nyní vlastníci nejen hry jako takové, ale nově i vydavatelských práv. Rozchod to ale nebyl nikterak bouřlivý. Bungie z tohoto spojenectví vyšlo neutrálně, Luke Smith, který řídí vývoj značky, na oficiálních stránkách Bungie poděkoval Activisionu za dosavadní spolupráci a ani druhá strana se nevyjadřovala nijak negativně.
Luke Smith se poté prostřednictvím oficiálního blogu studia snažil ubezpečit fanoušky, že budoucnost Bungie je právě v Destiny a tak nemusí mít o svou oblíbenou sérii obavy. Pokud mělo odpojení od Activisionu něco značit, tak je to právě ještě silnější ukotvení značky v rámci vývojářského studia a jeho budoucí tvorby. Smith v blogovém příspěvku také zmínil, že se teď mohou soustředit na další rozšíření a zejména poměr obsahu, jež bude určen občasným hráčům, kteří touží spíše po novém příběhu a hardcore fanouškům, jež baží především po novém vybavení.
Destiny 2: Forsaken Annual Pass – Last Word revolver (trailer)
Druhý díl Destiny má mnoho chyb, jednou z hlavních devíz je však pocit ze střelby. Každá (nejen) exotická zbraň je zcela unikátní a proto si mohou autoři dovolit čas od času přivézt zpět k životu nějaký kvér z prvního dílu a dočkat se skvělého ohlasu. Mezi ty nejvíce ikonické zbraně patří revolver Last Word.
Častý názor na kauzu je takový, že ze spolupráce ustoupilo Bungie, pravděpodobně kvůli podmínkám Activisionu týkající se monetizace (jde ale o čiré dohady). Skutečnost však bude nejspíše opačná. Bungie se totiž v roce 2010 zavázalo, že pro Activision vytvoří výměnou za půl miliardy dolarů tři díly série. Je to tedy Bungie, kdo nesplnil dohodu a je nepravděpodobné, že by mu bylo umožněno tak jednoduše vycouvat.
Skutečná verze je nejspíše taková, že Activison nebyl spokojen s prodeji. Prvního i druhého dílu se sice prodalo 50 milionu kopií (včetně rozšíření), v poslední době však reputace Destiny 2 spíše klesá. O několik let dříve se navíc spekulovalo o tom, že v rámci spolupráce existuje mnoho neshod, které vedly až k tomu, že vývoj druhého dílu měl být po významné restartován. Pravdu se však nedozvíme buďto vůbec nikdy, nebo až za mnoho let, kdy už nikomu neublíží.
Pokud však patříte mezi fanoušky série a konec tohoto společenství vás vyděsil (nebo naopak potěšil), její bezprostřední následky můžeme sotva pocítit. V rámci relativně krátké doby by mohly být upraveny mikrotransakce (samozřejmě za předpokladu, že je Bungie se současným stavem nespokojeno), ale to je zhruba vše, co mě napadá. Naopak se proslýchá, že značná část studia již pracuje na něčem úplně novém a zdá se přinejmenším logické očekávat, že odpoutání od Activisionu bude nést následky až v rámci dalšího pokračování, na kterém se jistě pracuje. Až v případě hypotetického Destiny 3 tak poznáme, jestli tento rozchod uvolnil Bungie ruce a přinesl větší volnost.
Destiny 2: Forsaken Annual Pass – Black Armory (trailer)
Rozšíření Black Armory je nejnovějším placeným přídavkem pro Destiny 2. Přijetí tohoto DLC u hráčů ale nebylo nejlepší.
Bungie již odhalilo plány na příští měsíce, jejichž přehledné grafické vyjádření můžete najít níže. Jako vždy je obsah rozdělen na ten zcela zdarma a pak na placený, jenž v současnosti zaštiťuje Annual Pass, v rámci kterého dostanete přístup ke třem rozšířením. V dřívější novince jsme vás již informovali o tom, že jednotlivá DLC nepůjde koupit samostatně, pouze v rámci Annual Passu, jehož cena rozhodně není potěšující.
I bez placeného obsahu je však ve světě Destiny 2 stále co dělat. Kromě Crimson Days začne také novy Iron Banner, Gambit dostane nové mapy a konečně podporu soukromých zápasů. Vedle toho nás čekají i nové exotické questy nebo pravidelné navýšení power levelu. Již za pár týdnů navíc začne doposud nepředstavený jarní event.
Majitelé Annual Passu již v prosinci obdrželi první DLC s názvem Black Armory, které si odneslo smíšená hodnocení. Na jednu stranu totiž aktivním hráčům nabídlo přesně to, co chtějí – nový a zajímavý loot. Méně oddaní fanoušci ale bažili zejména po příběhových misích, těch se však nedočkali. Reputaci má napravit druhé rozšíření Joker´s Wild, které se ale ponese ve stejném duchu a představí v prvé řadě nové vybavení. Bungie však na vlažné přijetí Black Armory hodlá reagovat a poměr nového vybavení a příběhového obsahu chce lépe vybalancovat. Snad se to podaří.
• Zdroje: polygon.com, ign.com, vg247.com, bungie.net, wccftech.com
• Novinka: 27. 11. 2018 • Autor: Filip Němec
Po velkém a velmi povedeném rozšíření Forsaken, kterému jsme se věnovali v samostatné recenzi a posléze i shrnujícím článku, kde jsme potvrdili dlouhodobý potenciál tohoto rozšíření, autoři oznámili tři menší rozšíření Black Armory (prosinec 2018), Joker´s Wild (jaro 2019) a Penumbra (léto 2019). Jak jsme však bohužel zjistili, nepůjde je koupit samostatně. Bungie tak v podstatě hráče nutí zaplatit za obsah, o kterém vlastně nevíme zatím nic konkrétního a v případě posledního rozšíření Joker´s Wild si ho budeme moci zahrát až za několik měsíců. To není zrovna sympatické gesto. Za tzv. Annual Pass, který tyto tři rozšíření obsahuje, zaplatíte zhruba 950 Kč.
Koncem listopadu pak začíná již 5. sezona, jejíž novinky budou přístupny všem majitelům hry. Autoři aktuálně odhalili několik nových zbraní, které budou pravděpodobně patřit do tzv. pinnacle série, jež zažila premiéru u povedených Crucible exkluzivit, které si hráči ihned oblíbili. Některé nové zbraně naštěstí půjde získat mimo Crucible, což je samozřejmě dobrá zpráva pro ty, kteří holdují spíše PvE.
Za plnění strike misí dostanete Fusion pušku Loaded Question, která bude mít větší poškození s plným zásobníkem a nepřítel po zabití exploduje. Automatická puška Breakneck dokáže v rámci krátkého času eliminovat větší množství nepřátel, takže není divu, že ji získáte jako odměnu v rámci režimu Gambit, a konečně poslední novinkou je granátomet The Mountaintop určený pro primární slot, který střílí přilnavé granáty, jež okamžitě po doteku s jakýmkoli povrchem explodují. Ten získáte pouze v Cruciblu. Níže naleznete obrázky jednotlivých zbraní a přesné požadavky pro jejich získání.
• Novinka: 12. 11. 2018 • Autor: Filip Němec
Události ve světě Destiny 2 jsou rozdělené na sezóny, jež většinou oddělují jednotlivá příběhová rozšíření. Stejně tomu bude i letos na podzim, kdy 27. listopadu začne už 5. sezóna. Hlavní událostí bude vydání rozšíření Black Armory, které ale bude podle všeho podstatně menší než předchozí Forsaken. Co vše Black Armory nabídne, bychom se měli dozvědět v nejbližší době.
Co ohlášený konec sezóny znamená pro nás hráče? Především by měli zpozornět všichni, kteří mají „rozehrané“ Crucible nebo Vanguard ranky. Ty se totiž se začátkem sezóny resetují, takže pokud pracujete na nějakém questu vyžadující určitý rank, měli byste si pospíšit. Tyto úkoly budou dostupné i v 5. sezóně, ale s jejich plněním budete muset začít zase od začátku. Čekání na další sezónu by vám pak mohl zkrátit poslední Iron Banner, který odstartuje 13. listopadu.
Forsaken je rozhodně nejoblíbenějším rozšířením pro druhý díl, a to jak mezi hráči, tak i novináři. Activision však ve své finanční zprávě prozradil, že není spokojen s prodeji, které nenaplnily původní očekávání. Podle společnosti SuperData si rozšíření koupilo přibližně 60 % majitelů Destiny 2, což je poměrně dost, na druhou stranu Destiny 2 je tvořeno tak, že každý hráč by měl další rozšíření koupit, aby se neoddělil od ostatních. V tomto ohledu tak 60 % nezní úplně nejlépe. Activision si však spolupráci s Bungie chválí a zdůrazňuje fakt, že jsou schopni pružně reagovat na kritiku hráčů a Destiny 2 i nadále vylepšovat. Uvidíme, co přinese další rozšíření Black Armory.
(10. 8. 2018) Zbývá už jen zhruba měsíc do dalšího pokusu o resuscitaci mírně skomírajícího, ale stále velmi populárního Destiny 2. Očekávanou transfuzi nového obsahu má přinést doposud největší rozšíření Forsaken, které však kromě nové herní zábavy přinese i řadu změn, kterou nám Bungie představilo v rámci hodinového streamu (viz dole). Patrně nejvítanější novinkou je kompletní překopání systému zbraní a inventáře, ten totiž od prvního dílu Destiny převzal vše dobré i špatné, přičemž právě to špatné začínají hráči hodně kritizovat. Nově si budeme moci vybírat zbraně dle libosti a umisťovat je do tří slotů čistě dle našich preferenci. Odpadne tedy členění zbraní na primární s kinetickým poškozením, energetické a těžké. To zásadním způsobem změní možnosti i styl hraní, a to zejména v PvP části.
Destiny 2 – stream o chystaných novinkách pro září (stream)
Baví vás Destiny 2 a hltáte každou zajímavou informaci? Rozhodně se podívejte na hodinový stream plný novinek a gameplay ukázek.
I drop zbraní bude hodně jiný. Získané železo budeme dostávat s náhodnými perky a ještě bude možné je dodatečně vylepšovat řadou modifikací. To jsou opravdu velké zásahy do hratelnosti, která bylo po dlouhou dobu prakticky neměnná. V případě PvP se pak upraví i tzv. time to kill, tedy doba, po kterou musíte do protivníka střílet, abyste ho zabili. Při soubojích jeden na jednoho totiž aktuálně vypadá Crucible v Destiny 2 s trochou nadsázky spíše jako tahová strategie. Jinak řečeno, než někoho zabijete, pár sekund to trvá. Tato úprava by měla zvýšit rychlost a zlepšit dynamiku PvP.
Říká se, že o mrtvých jen dobře, ale Bungie chce evidentně na jedné významné smrti vydělat. Řeč je samozřejmě o postavě Cayde-6 z Destiny 2, který v chystaném rozšíření nejspíše přijde o život. Vývojáři se nás tím snaží obměkčit a bonusy za předobjednávku Destiny 2: Forsaken vyladili právě ve stylu této patrně nejoblíbenější postavy z celého Destiny univerza. V případě předobjednávky tak dostanete speciální ornament pro pistoli Ace of Spades, taneček, exotickou loď a další doplňky. Zbývá už jen dodat, že ve skrytu duše doufáme, že Cayde-6 nakonec přežije a jeho postavu, tak skvělou zejména díky dabingu Nathana Filliona, uvidíme v Destiny 2 i nadále.
Destiny 2: Forsaken – bonusy za předobjednávku (trailer)
Bungie v hezkém traileru prezentuje jednotlivé bonusy k předobjednávce Destiny 2: Forsaken. Přesvědčí vás?
Destiny 2 je plné hráčů s vylepšenými strážci na maximální úrovni, Bungie tak přišlo s novou událostí, jež má vyplnit čekání na chystané Forsaken DLC. Solstice of Heroes vám nabídne šestici upravených misí a zejména pak celou řadu výzev, které musíte splnit, pokud chcete některou z nových odměn. Ty jsou zejména kosmetického charakteru, získat tak můžete nové emblémy, exotické lodě či ghosty a další vybavení. Některé úkoly jsou navíc poměrně obtížné a vyžadují kupříkladu splnění Raidu na prestige obtížnost, může se tak zdát zbytečné se do tohoto eventu vůbec pouštět. Za plnění výzev však dostanete také brnění na light úrovni 400, což už je pádný argument. Níže se můžete podívat na trailer k Solstice of Heroes.
Destiny 2 – Solstice of Heroes (trailer)
Bungie nás trailerem láká na právě probíhající event Solstice of Heroes. Nejžádanější odměnou je brnění na light levelu 400.
Očekávané rozšíření Destiny 2: Forsaken vychází už 4. září, a pokud prozatím o Destiny 2 pouze přemýšlíte, máme pro vás dobrou zprávu. Od 4. září bude v prodeji také legendární edice Forsaken, kde kromě zmíněného datadisku naleznete původní hru Destiny 2 a také Destiny 2: Expansion I: Curse of Osiris, Destiny 2: Expansion II: Warmind. Nalákat se můžete nechat pěkným trailerem.
Recenzi na Destiny 2: Forsaken si můžete přečíst zde.
Destiny 2: Forsaken – legendární edice (trailer)
Přemýšlíte, kdy naskočit do světa Destiny 2? S vydáním DLC Forsaken vám tento krok zjednoduší legendární edice.
(30. 7. 2018) Je docela jedno, jestli Destiny 2 aktuálně hrajete nebo jste nad ním už zlomili hůl. Pokud jste ke hře alespoň trošku přilnuli, aktuálně vydané video prezentující nové exotické brnění a zbraně u vás zpustí nekontrolovatelné pnutí všechny tyto kousky mít ve své virtuální zbrojnici. Je lepší raketomet, co vystřelí dva projektily zároveň, nebo brnění, které umožní tak silné sklouznutí, že se těmto dvěma raketám dokážete vyhnout? My říkáme: oboje.
A co takhle zdánlivě obyčejná puška s kinetickým poškozením, která ale při přesných zásazích spustí elementární explozi? Na novém vybavení se v Bungie opravdu vyřádili, nám nezbývá než doufat, že minimálně stejnou péči věnovali i dalším aspektům hry. DLC Forsaken vychází 4. září na PC, PlayStation 4 a Xbox One.
(25. 6. 2018) Videodeníček o novince v podobě luku začíná hlavní sandboxový designér Josh Hamrick s tím, že on sám touží po implementaci této zbraně už někdy od roku 2011. Posléze jeho kolegové zdůrazňují, že se snažili především o co nejlepší zážitek ze střelby. Je jedno, jestli je někdo fanouškem či odpůrcem Destiny – pokud jde o mechaniky kolem zbraní, design i pocit ze střelby, tam už první díl patřil mezi absolutní špičku, takže implementovat tak odlišnou zbraň do hry bude nelehký úkol.
Bungie shromáždilo všechny týmy, které se starají o zbraně, a očividně si dali záležet, aby se každý člen týmu naučil střílet se skutečným olympijským lukem. Designéři, animátoři nebo třeba programátoři. Ti všichni si prošli výcvikem pro lukostřelce a podle všeho to má být na výsledku opravdu znát. Zástupci Bungie se ve videu vůbec nesnaží skrýt radost z nové zbraně a podle gameplay záběrů to vypadá, že nový luk bude jednou z nejmocnějších zbraní Destiny 2. Podaří se však autorům dobře vybalancovat statistiky vůči ostatním zbraním?
Autoři také společně se serverem IGN vypustili více než čtrnáct minut dlouhé gameplay záběry z režimu Gambit, který jsme vám představili v předchozím updatu. Ten bude již od začátku obsahovat čtveřici map s různě rozloženými místy pro generování nepřátel. Celkem by mělo jít o 36 různých variant, takže by téměř žádná hra neměla být úplně stejná. Záběry pouze potvrzují naše pozitivní očekávání na tento mix PvE a PvP, přičemž zejména okamžiky, kdy se teleportujete do nepřátelského týmu, vypadají opravdu velmi dobře. Jak luk, tak i tento herní režim vyjde společně s rozšířením Forsaken 4. října na PC, PlayStation 4 a Xbox One.
(13. 6. 2018) Bungie pokračuje v dávkování informací o doposud největším příběhovém rozšíření Destiny 2 s názvem Forsaken. V úvodu článku se můžete podívat na nový a značně depresivní příběhový trailer, který se nám snaží namluvit, že Cayde-6 padne rukou Prince Uldrena. Informačně bohatší je pak trailer na nový režim Gambit, který podle slov tvůrců spojuje to nejlepší z PvE i PvP. Gambit proti sobě postaví dva týmy po čtyřech strážcích, přičemž každý tým bude bojovat ve své vlastní aréně proti skupině počítačem řízených protivníků s cílem zabít závěrečného bosse.
Z nepřátel však budou padat speciální žetony, díky kterým bude možné vysílat další počítačem řízené protivníky do arény soupeřícího týmu, a pokud těchto žetonů nasbíráte více, na oponenty se budete moci vrhnout přímo vy sami. Takto na papíře a koneckonců i v novém traileru vypadá Gambit opravdu dobře, v praxi ho budeme moci otestovat už 4. října, kdy Forsaken DLC vychází na PC, PlayStation 4 a Xbox One.
(7. 6. 2018) První dvě příběhová rozšíření Curse of Osiris a Warmind u hráčů zrovna nezabodovala. Reparát si Bungie nachystalo na 4. října, kdy má vyjít další a tentokrát opravdu velké (nejen) příběhové rozšíření Forsaken. To se bude honosit četnými změnami většího či menšího charakteru a samozřejmě novou kampaní. V té se podíváme do dvou nových lokací – The Tangled Shore a The Dreaming City. Zde se utkáme s osmi Fallenskými barony, které bude třeba dopadnout a zničit. Autoři také slibují návrat Reefu z prvního dílu, nejspíše opět ve formě sociálního prostoru.
S novou kampaní a novým prostředím samozřejmě přibydou také nové adventure mise a další vedlejší aktivity, které bude korunovat kompletně nový raid. Zkrátka nepřijde ani PvP část hry. Ta bude rozšířena o čtyři Crucible mapy a zejména režim Gambit, který má podle tvůrců podporovat spolupráci a nabídne kombinaci toho nejlepšího z PvE i PvP při hře 4 na 4. Těžko říct, co si pod touto kombinací představit, Bungie však hodlá Gambit prezentovat v hratelné formě už na E3 2018 v Los Angeles.
Novinky se samozřejmě týkají rovněž zbrusu nových setů brnění a také zbraní. Právě těch se bude týkat i upravený systém zbraní, kdy bude možné na primární i sekundární slot dosadit silnější zbraně, jako jsou třeba brokovnice či raketomety. Tyto drobnější změny pak budou přístupny všem hráčům, bez ohledu na to, zdali si rozšíření Forsaken koupí. DLC bude k dispozici samostatně za 39,99 dolarů, popřípadě jako součást bundlu obsahující Expansion Pass či digitální Deluxe edice.
Majitelé konzole PlayStation 4 pak budou opět benefitovat ze spolupráce Sony a Bungie. Pro ně bude nachystána jako vždy časově exkluzivní strike mise, speciální sety brnění, vesmírná loď a exotická zbraň. Po Forsaken plánuje Bungie aktualizovat Destiny 2 také o další bezplatný obsah jako doposud. Naplánována jsou ale i tři menší placená rozšíření Black Armory, které vyjde v zimě letošního roku, Joker´s Wild, jež dorazí na jaře 2019 a v létě pak další drobnější DLC s názvem Penumbra. Rozšíření bude možné koupit samostatně nebo jako součást Annual Passu.
(8. 5. 2018) Oprašte Destiny 2, vychází druhé velké DLC a jmenuje se Warmind. Fanoušci zatím nejsou obsahem, který autoři do hry přidávají, příliš nadšení (viz vlažné reakce na předchozí datadisk Curse of Osiris). Warmind chce podstatně rozšířit endgamové možnosti, a to o nové vybavení, aktivity a boss fight. Radost by měl udělat také těm, kteří Destiny hrají i kvůli jejímu specifickému příběhu, v němž se společně s hrdinkou Anou Bray se vydají na zamrzlý pól Marsu. Vedle kampaně se můžete těšit také na 2 nové multiplayerové mapy, 3 strike mise a jeden nový raid.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7/8/10 64-bit | Windows 7/8/10 64-bit |
Procesor | Intel Core i3 3250 nebo AMD FX-4350 | Intel Core i5 2400 nebo AMD Ryzen R5 1600X |
Grafická karta | NVIDIA GTX 660 nebo Radeon HD 7850 | NVIDIA GeForce GTX 970 nebo Radeon R9 390 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 6 GB RAM | 8 GB RAM |
HDD | 40 GB | 40 GB |