Alza.cz
CZ
Zobrazit katalog

Diablo 4 (DOJMY Z HRANÍ) – Jak na nás zapůsobila uzavřená beta?

• Autor: Štěpán Lenk

Série akčních RPG Diablo od studia Blizzard patří mezi nejlépe prodávané videoherní značky vůbec, na čtvrtý díl tedy toužebně čekají nemalé počty hráčů po celém světě. Díky uzavřenému beta testu dostupnému majitelům předobjednané plné verze jsme si mohli hru vyzkoušet na vlastní kůži, pojďme si tedy říci, jak na nás Diablo 4 zapůsobilo.

Diablo 4; screenshot: Lilith

zdroj: wall.alphacoders.com

Diablo 4 ve zkratce

    Diablo 4

  • Žánr: Akční RPG, hack and slash
  • Vývojář: Blizzard Entertainment
  • Vydavatel: Blizzard Entertainment
  • Čeština, česká lokalizace: Ne

  • Datum vydání a platformy: 6. 6. 2023 na PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S a Xbox One

Diablo 4 (DOJMY Z HRANÍ PS5) – Obsah článku

  1. Diablo 4 – Temnější, špinavější a krvavější
  2. Dobří bojovníci se vracejí
  3. Diablo 4 – Více lidí rovná se více zábavy?
  4. Uzavřená beta ukázala velký potenciál Diabla 4
  5. HW nároky pro Diablo 4 PC

Diablo 4 – Temnější, špinavější a krvavější


Jedním z prvních výrazných vjemů po spuštění bety Diabla 4, když tedy pominu dlouhé čekání ve frontě na přístup na server, byla určitě o poznání temnější a tísnivější atmosféra, než s jakou na naše počítače a konzole vtrhlo v roce 2015 Diablo 3. To díky své výraznější barevné paletě a lehce komiksovější stylizaci mnoha lidem nesedlo, Diablo 4 ovšem hráče zase stahuje do temnoty a pěkně je v ní koupe. 

Barvy jsou v Diablo 4 o poznání tlumenější, lokace špinavější, blátivější a krvavější, což mnohem lépe pomáhá tvořit iluzi světa zamořeného krvelačnými démony. Beta představila prolog a celý první akt odehrávající se v převážně zasněžené oblasti Fractured Peaks. Díky tomu jsme tak odhalili i poměrně slušnou část slibně se profilujícího příběhu, ve kterém roli hlavní záporačky alespoň zdánlivě převzala dcera Mephista Lilith.

Diablo IV | Beta Early Access Gameplay Trailer

zdroj: Blizzard Entertainment

Uzavřená beta Diabla 4 trvala od 17. do 20. března 2023.

Co se hratelnosti týče, jedná se znovu o to návykové Diablo, jak ho známe. Rovnání pekelné chásky do latě je pekelně zábavné a uspokojivé a téměř okamžitě vás pohltí, stejně tak shánění stále lepší výbavy. Blizzard akční RPG prostě umí a dá vám přesně to, co od tohoto žánru očekáváte, a to v naprosto špičkové kvalitě.

Dobří bojovníci se vracejí


V rámci uzavřené bety jsme si mohli vyzkoušet celkem 3 povolání, které vesměs známe z předchozích dílů – Barbara, Kouzelníka a Rogue. Jak barbar, tak i kouzelník nemohou v žádném díle Diabla chybět a hráči moc dobře ví, co od nich mohou čekat – barbar je opět tou klasickou těžkotonážní mlátičkou, která kolem sebe máchá sekerami ostošest a drtí nepřátele na nevzhledné hromádky masa a kostí, zatímco kouzelník tradičně využívá síly základních elementů a démony smaží jako hranolky ve fast food restauraci. 

Diablo 4; screenshot: Ghúlové

zdroj: vlastní

Sekání zástupů nepřátel na kusy je klíčovou složkou hry, ostatně jako v předchozích dílech.

Divokou kartou uzavřené bety tak byla právě postava Rogue, která je na první pohled vcelku kreativní kombinací stejnojmenné třídy z Diablo 1, Assassina z „dvojky” a Demon Huntera „trojky”. Rogue se zaměřuje především na dálku a život nepřátelům znepříjemňuje lukem, kuší či vrhacími noži, přičemž bojiště s radostí zasypává nejrůznějšími pastmi a nástrahami. K tomu si připočtěte ještě rychlý dash, pomocí kterého můžete svižně uskočit z obklíčení a vyjde vám skutečně zábavné povolání, se kterým možná v červnu rovnou odstartuji plnou verzi hry.

Diablo 4 nabízí propracovanou tvorbu postavy, která je zajímavým mixem Diabla 2 a Diabla 3. Ze trojky si bere automatické zvyšování atributů klíčových pro daný charakter s každým novým levelem, zatímco investování dovednostních bodíků do pasivních a aktivních schopností na košatém stromu dovedností zase více připomíná Diablo 2. Zdaleka se mi během uzavřené bety nepodařilo odemknout všechno, už teď je ale jasné, že potenciál nejrůznějších buildů a kombinací jednotlivých schopností je obrovský. 

Svoji postavu ale v Diablo 4 můžete nyní výrazně upravovat i vizuálně. Kromě výběru pohlaví si můžete volit i třeba barvu kůže, všemožná tetování, piercingy, účesy a další záležitosti, což je oproti předchozím dílům velký krok kupředu. 

Váš vzhled je navíc zohledněn v nejrůznějších cutscénách a rozhovorech s NPC, mimochodem plně namluvených, kdy se během samotného dialogu často přiblíží kamera a vy si tak můžete svůj charakter hezky prohlédnout. Díky tomuto filmovějšímu přístupu pak mnohem lépe funguje i prezentace příběhu, který i přes propracovanou mytologii v minulých Diablo hrách často působil lehce vedlejším dojmem.

Diablo 4; screenshot: atmosféra

zdroj: vlastní

Atmosféra Diabla 4 je oproti třetímu dílu o poznání temnější.

Diablo 4 – Více lidí rovná se více zábavy?


Za zmínku rozhodně ještě stojí online složka hry, série Diablo se totiž ve čtvrtém díle přerodila do téměř plnohodnotného MMORPG, ve kterém na svém dobrodružství běžně narazíte na další hráče, s nimiž můžete plnit veřejné eventy a podnikat další společné aktivity. 

A i když je trochu zvláštní, že po světě Sanctuary najednou pobíhá X udatných hrdinů, osudem předurčených k záchraně světa, osobně mi umocněná online složka hry nijak nevadila. Ano, hra kvůli tomuto pojetí musí být za každých okolností připojena k internetu, což je poněkud opruz, na druhou stranu, příběhové dungeony absolvujete sami a další náhodní hráči vám zážitek z odhalování dějové linie narušit nemohou. Jedná se tedy o vcelku snesitelný kompromis, ovšem chápu, že zdaleka nemusí sednout každému.

Uzavřená beta ukázala velký potenciál Diabla 4


Celkově vzato ale čtvrté Diablo vypadá více než slibně. Mlácení démonů po hlavě palcáty a vrhat po nich ničivá kouzla je stejně jako v případě předchozích dílů po čertech zábavné, zde navíc podpořené hutnou a o poznání tísnivější atmosférou. Mé natěšení na plnou verzi hry každopádně silně narostlo.

Beta ovšem ani nenaznačila pojetí dodatečné monetizace či chystaného battle passu, což je u titulu prodávaného za plnou cenu vždy ožehavým tématem… Snad se plná verze Diabla 4 vyhne mikrotransakčnímu peklu, které studio Blizzard rozpoutalo v Diablo Immortal.

Nicméně, pokud jste si Diablo 4 neměli šanci v rámci uzavřené bety vyzkoušet, nezoufejte. Od 24. do 27. března 2023 totiž poběží beta otevřená, do které bude mít přístup opravdu každý, a to dokonce i na všech platformách, tedy na PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S a Xbox One. Tentokrát budou rovněž dostupná i všechna hratelná povolání (Barbar, Rogue, Sorcerer, Druid, Necromancer), lepší šanci si Diablo 4 osahat ještě před oficiálním vydáním (6. června 2023) tak dost možná už nedostanete. 

Tyto dojmy z hraní byly napsány pro PS5 verzi hry. Klíč do uzavřené bety poskytnul distributor Playman.

• Zdroje: Vlastní

Štěpán Lenk

Štěpán Lenk

Hraním videoher svůj volný čas trávím už pěknou řádku let, jejich recenzování jsem se ale začal věnovat až kolem roku 2017. Mými oblíbenými žánry jsou RPG a akční adventury, nepohrdnu ale i nějakým tím zápasem o přežití v battle royale titulech nebo čistokrevnou FPS. Obecně u her razím heslo, že skvělá hratelnost je nadřazená nabušené grafice.

HW nároky pro Diablo 4 PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i5-2500K | AMD FX-8100 Intel Core i5-4670K | AMD R3-1300X
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 660 | AMD Radeon R9 280 NVIDIA GeForce GTX 970 | AMD Radeon RX 470
DirectX DirectX 12.0 DirectX 12.0
Operační paměť 8 GB 16 GB
Pevný disk 45 GB SSD 45 GB SSD

• Zdroj: us.battle.net (22. 3. 2023)

S jakým herním PC na Diablo 4?

Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.

AlzaPC GameBox Prime - i5 / RTX4060 / 32GB RAM / 1TB SSD

Základní sestava:

AlzaPC GameBox Prime - i5 / RTX4060 / 32GB RAM / 1TB SSD

AlzaPC GameBox Core - R5 / RTX3080 / 32GB RAM / 1TB SSD

Optimální sestava:

AlzaPC GameBox Core - R5 / RTX3080 / 32GB RAM / 1TB SSD

AlzaPC GameBox Elite - R7 / RX7800XT / 32GB RAM / 1TB SSD

Sestava pro náročné:

AlzaPC GameBox Elite - R7 / RX7800XT / 32GB RAM / 1TB SSD

i Mohlo by vás zajímat

Co jsme dříve napsali o Diablo 4

Diablo 4 – Novinky

  1. (14. 11. 2019) Diablo 4 – Nephalemové všech zemí, spojte se!
  2. (10. 11. 2019) Diablo 4 MMO Edition?
  3. (2. 11. 2019) Série Diablo se vrací k temným kořenům
  4. (22. 10. 2019) Diablo 4 – I jeden uniklý obrázek dokáže zkazit plány
  5. (27. 6. 2019) Diablo 4 bylo spatřeno!
  6. (27. 11. 2018) Diablo Immortal pro asijský trh
  7. (13. 11. 2018) Naděje na Diablo 4 stále přetrvávají
  8. (10. 10. 2018) Blizzard na Blizzconu oficiálně představí nový Diablo projekt
  9. (9. 9. 2018) Jaká budoucnost čeká značku Diablo?

Diablo 4 – Nephalemové všech zemí, spojte se!

• Novinka: 14. 11. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

V první řadě je na místě poděkování americkému serveru Game Informer, který nás pravidelně zásobuje exkluzivními gameplay videi ze čtvrtého Diabla. Nejnovější ukázka se zaměřuje na jeden z mnoha veřejných eventů, které se budou na mapě o obří rozloze pravidelně objevovat a vy se jich budete moci zúčastnit, nebo je nechat být.

Video ukazuje souboj s obří ostnatou drakověcí jménem Ashava, na kterou se rozhodlo si došlápnout zhruba půl tuctu skutečných hráčů. Samotný souboj vypadá poměrně standardně a v mnohém se podobá boss fightům například z Diabla 3, odehrává se ale na mnohem otevřenějším prostranství a díky rozsahu bossových útoků působí i o poznání dynamičtěji.

Diablo IV – World Boss (Gameplay)

Souboj s démonem zvaným Ashava vypadá velice efektně.

Jako zajímavý mechanismus se mi jeví možnost omráčení. Soustředěnými útoky všech hráčů se bossovi pomalu zvyšuje hodnota „stagger”, přičemž do dosažení maxima jej omráčíte a máte šanci zasadit bestii ničivý úder – v tomto případě useknout jeden z hrozivých ostnatých bodáků, což zásadně pozmění dynamiku celého souboje.

Odměnou za plnění podobných veřejných (zde zvaných „světových”) eventů vám budiž slušná porce lootu, zlata a zkušeností. Aby ne, Ashava zjevně nebude žádné ořezávátko a měla by být schopná hráče sprovodit ze světa jedním jediným úderem. Obtížnost celého souboje se navíc zcela evidentně upravuje v závislosti na počtu zúčastněných hráčů. Jestli budou podobně vypadat i další aktivity, na které budete v otevřeném světě Diablo 4 narážet, máme se na co těšit!

• Zdroje: Game Informer



Diablo 4 MMO Edition?

• Oznámení: 10. 11. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

V první řadě se oproti minulým dílům trochu změnila samotná podstata hry. Od relativně lineárního akčního RPG se Diablo v mnoha ohledech posouvá spíše k žánru MMO, což znamená hned několik věcí: jeden obří sdílený svět pro všechny hráče a nutnost být při hraní neustále online. Říše Sanctuary má být tentokrát rozdělena do 5 samostatných regionů, mezi kterými budete moci volně probíhat a spíše než na klasické portály budete spoléhat na dopravní prostředky v podobě koní.

Tyto regiony podle oficiálních stránek hry nabídnou hráčům Diabla 4 dostatečně variabilní prostředí, která budou k nekonečnému zabíjení pekelných pohůnků představovat značně rozmanité kulisy. Dočkat bychom se tak měli lesnatých zelených rovin, zasněžených vrcholků hor, pustých solných plání, jedem a hnilobou nasáklých močálů a vyprahlých pouštních dun. Prostě taková ta druhým i třetím dílem ověřená klasika.

Diablo 4; screenshot: region 1 Diablo 4; screenshot: region 2 Diablo 4; screenshot: region 3
Diablo 4 svým hráčům představí rozmanité prostředí díky obřímu světu rozdělenému do 5 vizuálně odlišných regionů

Díky MMO prvkům ovšem v těchto lokacích kromě démonů a nemrtvých můžete často narazit i na další hráče, se kterými se případně budete moci zúčastnit veřejných eventů, boss fightů a dalších aktivit. Samozřejmostí budou i PvP zóny a sdílená města, kde by měl být pravděpodobně největší rozruch, Blizzard se ale dušuje, že nové Diablo nikdy nebude působit jako procházka Václavákem narvaným turisty, a ten povědomý pocit stísněnosti a izolace známý z předchozích dílů rozhodně nikam nezmizí.

Online aspekt hry podle dosavadních informací nepůjde nikdy zcela úplně vypnout. Hru sice budete moci procházet kompletně sólo, pokud si to přejete, ve městech se ale zřejmě kontaktu (alespoň vizuálnímu) s ostatními hráči nevyhnete. A vlastně se není čemu divit, koneckonců, Diablo 4 si offline prostě nezahrajete.

Diablo 4 – tři hrdinové ukazují svou tvář

Diablo 4 v nedávném traileru představil 3 charaktery – barbara, druida a čarodějku. Plná verze hry by ale měla obsahovat ještě 2 další, čímž se konečný počet hratelných tříd vyhoupne na hezkých tradičních (pro tuto sérii) 5. O zmíněné trojici se ale začíná rojit poměrně slušná dávka nových informací, za což můžeme děkovat nejen mnoha youtuberům, kteří si Diablo 4 na BlizzConu 2019 vyzkoušeli na vlastní kůži, ale také americkému serveru Game Informer, který barbarovi, čarodějce i druidovi věnoval separátní gameplay video. Pojďme si tedy všechny 3 proklepnout.

Barbar je neochvějnou stálicí série Diablo a i ve čtyřce by měl být tou nezastavitelnou mlátičkou, co všechny své problémy řeší hrubou silou a na cornflaky místo misky používá vydlabanou lebku démona. Útoky, které jsme doposud měli možnost vidět, vypadají přesně tak, jak od barbara čekáme, zajímavý je ovšem zcela nový „Arzenál systém”, který tomuto válečníkovi dovolí nosit až 4 zbraně najednou a používat je podle potřeby konkrétních skillů. Pokud tedy aktivujete skill vyžadující například obouruční meč, barbar máchne právě touto zbraní, ačkoli aktuálně při sobě nosí třeba ještě těžkou sekeru, kopí a meč. Což je rozhodně zajímavý mechanismus.

New Gameplay Today – Diablo IV's Barbarian (GameInformer)

Barbar je zosobněním hrubé síly a nemilosrdnosti. A tak ho máme nejradši.

Druhým pánem na holení je (doslova, vzhledem k jeho plnovousu) druid – fascinující postava a můj osobní favorit, zejména díky svým transformačním schopnostem. Ty mu umožní se ve zlomku vteřiny proměnit na třeba vlkodlaka či obřího medvěda a rozdávat tvrdé rány ještě tvrdšími drápy. Kromě toho ale také dokáže ovládat páreček vlků a oplývá také jistými elementárními útoky (země, vítr, bouře). Na první pohled tedy Druid vypadá jako opravdu zábavný a variabilní charakter.

New Gameplay Today – Diablo IV's Druid (GameInformer)

Druid se poprvé objevil v Diablu 2 a vypadá to, že je stále ve skvělé formě.

A v neposlední řadě tu máme čarodějku – kouzly obdařenou postavu, která na blízkou vzdálenost padne k zemi už po několika ranách, na dálku ale své oponenty hravě promění na hromádku křupavých škvarečků. Skvěle vypadá schopnost transformace do kulového blesku, kdy jako elektrická koule rychle poletujete po bojišti a ničíte vše ve svém dosahu. V této formě jste navíc plně imunní vůči veškerému poškození.

New Gameplay Today – Diablo IV's Sorceress (GameInformer)

Pokud rádi metáte meteority a hrajete si na kulový blesk, čarodějka bude vaší jasnou volbou.

Pro PC hráče bude velkou novinkou funkce rychlého úskoku (pro všechny postavy společná), která byla v sérii Diablo představena vůbec poprvé v konzolových verzích 3. dílu. Diablo 4 bude tento manévr obsahovat defaultně nezávisle na platformách, což jedině vítám, jelikož se jedná o nadmíru užitečný mechanismus.

Diablo 4 bude obsahovat mikrotransakce

Aktuální, ačkoli ne zcela pozitivní informací o Diablo 4 je také fakt, že Blizzard prakticky potvrdil přítomnost kosmetických mikrotransakcí, jak tvrdí například článek Paula Tassiho pro Forbes. Tento typ monetizace sice má ve videoherním průmyslu své místo (ve free-to-play hrách), obávám se ale, že zrovna v tomto případě to neplatí.

Diablo 4 bude totiž bezesporu nesmírně úspěšnou hrou, jež se bude prodávat za plnou cenu a dočká se minimálně jedné placené expanze (klidně se s vámi vsadím). Což znamená, že zcela nepochybně (a nevyhnutelně) vydělá stovky milionů dolarů, a v takovém titulu prostě forma dodatečné monetizace v podobě placených skinů nemá co dělat. Tak trochu doufám, že mikrotransakce zde dopadnou podobně jako nechvalně proslulý Auction House, který v Diablu 3 umožňoval prodávat a nakupovat herní předměty za reálné peníze a pro stížnosti komunity byl ze hry relativně rychle vyškrtnut. Ale to je momentálně písní opravdu daleké budoucnosti

I přes tuto mikrotransakční šmouhu na kráse ale Diablo 4 stále udržuje naše očekávání velmi vysoko, datum vydání je navíc v nedohlednu, takže se spousta věcí může do té doby ještě razantně změnit. A jak známe Blizzard, pravděpodobně se to i opravdu stane a hra vyjde ve značně odlišné podobě. Kdy to ovšem bude, to zatím bohužel nevíme ani v tom nejmenším náznaku.

• Zdroje: diablo.blizzard.com, Game InformerForbes



Série Diablo se vrací k temným kořenům

• Oznámení: 2. 11. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Jestli něčím Diablo 3 všechny své hráče téměř univerzálně zklamalo, byl to jednoznačně přehnaně barevný vizuál, který do zbytku série prostě moc nezapadal. Blizzard se uchýlil k výrazné stylizaci až příliš připomínající například World of Warcraft, jenž zde po temně laděných předchozích dílech působil jako pěst na démonovo oko. Diablo 4 ale tento přešlap evidentně napravuje a sází na lehce realističtější grafiku s výrazně tlumenými barvami, které silně evokují Diablo 1 a 2.

Diablo IV Announce Cinematic

Fantasticky zpracovaný filmeček svou hororovou atmosférou a prvotřídní animací zahanbí nejedno filmové studio.

Blizzard se již tradičně blýsknul s opravdu dechberoucí příběhovou cut-scénou, která se blíží délce téměř 10 minut a kvalitou CGI dosahuje úrovně těch nejlepších hollywoodských produkcí. Roli hlavního záporáka na sebe podle této ukázky vezme Lilith, dcera Pána Nenávisti (Lord of Hatred). Titulní Diablo se zatím neobtěžoval dorazit na scénu, pravděpodobně ale někde v zákulisí tahá za nitky a rozsévá zkázu a smrt po světě Sanctuary. A upřímně řečeno, dost bych se divil, kdyby svou rohatou hlavu vůbec nevystrčil.

Barbar, druid a kouzelník se postaví pekelným démonům

Trailer ukázal v akci 3 hratelné postavy (barbara, kouzelníka a druida), což na první pohled nevypadá jako nijak extra bohatá nabídka, dá se ale předpokládat, že toto číslo bude ve finále vyšší. Buď si nějaká další povolání v Blizzardu zatím nechávají pro sebe, nebo si je šetří do případných expanzí. Nebo oboje. (Podle posledních informací se zdá, že jich bude v základní hře 5).

Co se samotné tvorby postavy týče, podle serveru Polygon každé povolání oplývá košatým dovednostním stromem, přičemž jednotlivé ability mají vlastní levely, takže budete moci postupně zvyšovat jejich účinnost. Stejně jako v Diablo 2 by se měly objevit i runy, jež půjdou vkládat do zbraní a obohacovat je tím o nejrůznější speciální vlastnosti. Diablo 4 by svým hráčům mělo umožnit si s tvorbou charakteru opravdu vyhrát a stvořit tak unikátní buildy podle svého vlastního herního stylu.

Diablo IV Official Gameplay Trailer

Diablo 4 konečně odhalilo opravdu masité gameplay záběry.

Také stojí za pozornost fakt, že v traileru se několikrát objevil záběr na hlavní postavu jedoucí na koni, vůbec poprvé v rámci série se tedy dočkáme nějakého typu dopravního prostředku, což je velmi zajímavá inovace. Znamená to snad, že jednotlivé lokace ve hře budou tak rozsáhlé, že by přesuny mezi nimi nebo po nich pěšky byly pro hráče dychtící po neustálém kosení démonů až příliš zdlouhavé?

Nabídne Diablo 4 svým hráčům obří online svět?

Diablo 4 by podle dosavadních informací mělo být obřím světem složeným z mnoha navzájem propojených lokací, kde se můžete volně potkávat s ostatními hráči, obchodovat s nimi, procházet všemožné dungeony, oddávat se PvP radovánkám a tak podobně. Má to ale jeden háček, při hraní bude údajně vyžadováno neustálé internetové připojení.

Tak to alespoň tvrdí server PCGamer, který měl na BlizzConu možnost mluvit s hlavním designérem celého projektu Joem Shelym. Podle něj je nepřetržitý online režim tím nejlepším způsobem, jak si užít všechny aspekty hry, což je samozřejmě holý nesmysl a mnoho lidí to může připravit o možnost si toto akční RPG vůbec zahrát. Diablo 4 sice budete moci procházet sólo, pokud si to budete přát, v pravém offline módu ale hru prostě nespustíte.

Kromě tohoto poněkud sporného přístupu ale Diablo 4 podle prvních oficiálních záběrů vypadá velmi dobře. Příklon k temnějšímu vizuálu a více depresivní atmosféře je rozhodně pozitivním (ta ironie!) krokem, největší otázka ale stále zůstává nezodpovězena: Kdy toto nadmíru očekávané akční RPG vlastně vyjde? Musím vás zklamat, zatím není známý ani přibližný termín. Návrat do světa Sanctuary je totiž podle samotného Blizzardu ještě velmi vzdálený, dokonce i na jejich poměry. Stejná nejistota bohužel panuje i v otázce platforem, dá se ale předpokládat, že ta pekelná cháska dorazí i na klasickou svatou trojici PC, PS4 a Xbox One.

• Zdroje: BlizzCon, PC GamerPolygon



Diablo 4 – I jeden uniklý obrázek dokáže zkazit plány

• Novinka: 22. 10. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Za nejnovější rozruch ohledně Diabla 4 může jeden jediný obrázek, který se na síti začíná rychle šířit do všech světových stran. A jak to tak bývá, jakmile se na internet něco jednou dostane, je těžké se toho zbavit. Blizzard tak možná sám sobě vypálil rybník a připravil se o vlastní pompézní oznámení.

Vtipné je, že v dnešní digitální době, kdy jsou díky internetu nejrůznější úniky informací prakticky na denním pořádku, se nejnovější detaily o Diablo 4 původně objevily v tištěném magazínu. Německé periodikum GameStar totiž na stránce 27 aktuálního čísla zjevně omylem zveřejnilo celostránkový inzerát lákající na knihu „The Art of Diablo", které – slovy zmíněného inzerátu – obsahuje kresby a skici z Diablo 1, 2, 3 a 4.  Ha!

Diablo Immortal – Cinematic Trailer

U příštího článku o Diablo 4 už budeme mít oficiální trailer tohoto očekávaného akčního RPG, slibujeme!

Kniha údajně vychází 3. listopadu 2019, je tedy takřka jasné, že oficiální oznámení Diablo 4 je na spadnutí. A vzhledem k tomu, že Blizzard jako každý rok plánuje svůj event zvaný BlizzCon, klidně upíšu svoji duši samotnému Pánu Teroru, že se „čtyřka” tento rok konečně objeví. A abych byl upřímný, Blizzard prakticky nemá jinou možnost. Loňský ročník BlizzConu toto studio totiž kolosálně zbabralo, když natěšeným fanouškům a z drtivé většiny i oddaným PC hráčům naservírovalo až trapnou prezentaci mobilního titulu Diablo: Immortal namísto plnohodnotného pokračování této legendární série.

To se ale událo již téměř před rokem a rozhořčení z Diablo: Immortal v mnoha z nás pozvolna vyprchalo. Blizzard si ale teď potřebuje napravit reputaci více než kdy jindy, především po nedávných skandálech (přehledně zmapovaných třeba serverem Kotaku) spojených s udělením aktuálně půlročního banu profesionálnímu hráči karetní hry Hearthstone jménem Chung “Blitzchung” Ng Wai. Ten na závěr online rozhovoru vyjádřil podporu hongkongským aktivistům, kteří protestují proti omezování svobody obyvatel této autonomní metropole ze strany čínské komunistické vlády. Tím si vysloužil nekompromisní roční stopku od Blizzardu, který se tak de facto postavil na stranu Číny a rozvířil debatu o politické nestrannosti herního průmyslu.

Tímto jednáním si ale Blizzard vysloužil i obří vlnu nevole ze strany mnoha fanoušků, médií a dokonce i politiků, které jinak dění ve videoherním průmyslu nechává zcela chladnými. Pokud má tedy Blizzard jako společnost ještě trochu rozumu a soudnosti, udělají všechno proto, aby se letošní BlizzCon vydařil a tu kartu s nápisem Diablo 4 si konečně přestanou schovávat v rukávu, vyloží ji na stůl a budou hrát o bank. Aby ne, když v sázce je v krajním případě i přízeň milionů dosavadních fandů. Být akcionářem Blizzardu, neusínalo by se mi v příštích několika týdnech zrovna snadno.

• Zdroje: Kotaku, YouTube (Nexius), BlizzCon, PC Gamer



Diablo 4 bylo spatřeno!

• Novinka: 27. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Studio Blizzard v posledních měsících několikrát potvrdilo, že pracuje hned na několika projektech nesoucí jméno Diablo. Bohužel, doposud z tohoto tvrzení dostala reálné kontury pouze fanoušky „poněkud“ kontroverzně přijatá mobilní hra Diablo Immortal, zatímco o regulérním 4. dílu na oficiálních kanálech zatím nepadlo ani slovo. Ale Diablo 4 nám možná nakonec není až tak vzdálené.

Podle serveru GamesRadar (a několika dalších) je už Diablo 4 v takové stupni vývoje, že si na mateřské základně Blizzardu dokonce vysloužilo svoji vlastní interní prezentaci, údajně po boku rovněž nepotvrzené střílečky Overwatch 2. Na stránkách Blizzard Entertainment se navíc objevil inzerát na hned 9 pracovních pozic týkajících se dosud neoznámeného Diablo projektu. Bohužel jsou v této nabídce i poměrně zásadní posty typu výkonný producent a hlavní tvůrce koncept artů a designu charakterů, takže ať už se jedná o cokoli, pravděpodobně si na tento projekt ještě pár let počkáme.

Diablo Immortal – Cinematic trailer

Já vím, já vím. Diablo Immortal je chabou záplatou, ale zase… Lepší nějaké Diablo než žádné, ne?

Navíc tyto informace v žádném případě nepotvrzují práce na Diablo 4. Takovýhle stupeň mlžení, tajnůstkářství a spekulací si prostě nic jiného než plnohodnotné pokračování série nezaslouží. Tuto teorii navíc podporují i nedávné zprávy, podle kterých Blizzard zrušil práce na neoznámené FPS ze světa Starcraft, aby uvolnil vývojářům ruce právě pro Diablo 4 a již zmíněný Overwatch 2.

No, to je sice všechno moc hezké, ale nic z toho se stále nedá označit za nosnou informaci. I když, přiznejme si to, Blizzard by byl sám proti sobě, kdyby na Diablo 4 nepracoval, už jen kvůli ohromné popularitě této značky. Zároveň by ale mohl kápnout božskou a vytasit se s nějakým oficiálním prohlášením, které by na nějakou chvíli ukojilo naši zvědavost. No tak, dámy a pánové z Blizzardu. Chceme odpovědi. Chceme informace. Přestaňte nás už trápit. Nephalemy na vás!

• Zdroje: GamesRadar, IGN, vlastní



Diablo Immortal pro asijský trh

• Novinka: 27. 11. 2018 • Autor: Jakub Němec

Začnu bez servítek a zostra. Moje očekávání se totiž do puntíku naplnila a během čtení práce Jasona Schreiera jsem zažíval lehký pocit zadostiučinění. Projekt Diablo Immortal totiž původně neměl spatřit slunce nad americkým a evropským kontinentem a měl zářit pouze na asijském nebi. Pak se tedy nemůžeme divit, proč Blizzard propůjčil jméno a reálie světa Sanctuary studiu čínskému NetEase, jež mělo zprostředkovat boj mezi silami pekla a nebe na mobilních zařízeních. Čínský trh je na agresivní monetizaci prémiových titulů více než zvyklý, takže by se nad tradičním, z pohledu Evropana dosti nechutným modelem NetEase asi ani nepozastavil.

Diablo; screenshot: Diablo Immortal gameplay
Mobilní Diablo Immortal je pro některé skalní fanoušky stále krvácející ranou, ale nové informace ze Sanctuary na něj dávají pomalu zapomenout.

Otázkou tedy zůstává, proč se Blizzard nakonec rozhodl představit Diablo Immortal celému světu jako zlatý hřeb večera BlizzConu, kde se schází především hardcore PC komunita, jež není na spin-offové menší tituly (natož mobilní) zvědavá. Některé hlasy mluví o vizi budoucnosti mobilních her, kterou rozpoutala popularita Pokémon GO po celém světě. Blizzard údajně připravuje více projektů, jež by se na našich telefonech a tabletech mohly během několika let objevit. Od jiných zaměstnanců se šíří spíše zvěsti o postupném zasahování Activisionu do dlouhodobých plánů Blizzardu, v němž prý tato mezi hráči nepříliš oblíbená vydavatelská společnost postupně přebírá otěže.

Diablo III – Špatný start mu zlámal vaz

Podle dostupných zdrojů totiž není ztělesněným zlem v rámci licence Diablo samotný Blizzard, ale spíše jeho vlastník Activision, který má už tak dost pošramocenou pověst ze svých vlastních projektů. Nedůvěra a herní neúspěch při vypuštění třetího dílu Diablo totiž znamenaly neustálý tlak na vývojáře z blizzardího Týmu 3, jenž se staral o rozvoj značky Diablo. Po několika týdnech a milionech prodaných kusů se povedlo Diablo III stabilizovat a zažehnat katastrofu – na tom se velkou měrou posléze podílel hlavně velmi povedený první datadisk Reaper of Souls, který zážitky ze světa Sanctuary konečně dotáhl k dokonalosti. Démonický Mathael přitáhl k monitorům další houfy nadšenců a ti se milerádi pustili do porcování démonických a andělských hord.

Diablo; screenshot: Diablo Reaper of Souls
Ani skvělý datadisk Diablo III: Reaper of Souls nepřesvědčil vývojáře k dlouhodobé podpoře třetího dílu série, což znamená, že se nad ní pomalu zavírá voda (což se v očích některých příznivců již stalo).

Očekávání druhého příběhového DLC tak byla na místě a bylo vlastně jen formalitou, kdy jej Blizzard oznámí. Jak se celá hráčská obec mýlila, jsme se tak dozvěděli až nyní. Vedení Blizzardu ani nečekalo na čísla z prodeje Reaper of Souls a zastavila vývoj následného pokračování. Můžeme se jen dohadovat, jakým směrem se měly osudy hrdinů ubírat (zhrzený anděl Imperius určitě neřekl poslední slovo), ale dá se předpokládat, že ústřední postavou se měl stát Necromancer z Diablo 2. Ten se pak místo plnohodnotného aktu dočkal (a my s ním) „jen“ kvalitně vytvořené postavy v rámci menšího DLC Rise of the Necromancer, jež rozšířilo panteon hrdinů bojujících za přežití lidské rasy v rámci věčného konfliktu mezi nebem a zemí.

Krycí jméno Hades a Fenris

Zklamání tvůrců, kteří chtěli pokračovat v dobře rozjetém vlaku jm. Diablo III, muselo být přímo hmatatelné, ale na obzoru se objevil ambiciózní titul s lákavým názvem Hades. Přátelsky arkádová hratelnost titulu Diablo měla projít dost velkou revolucí, protože jej Team 3 měl smíchat s populárními principy Dark Souls her. Rubanice v dungeonech by tak pokračovala v mnohem napínavějším duchu, kde by každý střet znamenal výzvu. Kamera umístěná přímo za hrdinou by nás vtáhla přímo na bojiště téměř na dotek pekelným stvůrám, které bychom nadšeně v potu tváře krvavě rovnali do latě.

Z nadějně vyhlížejícího díla nakonec z neznámých důvodů sešlo a na pořad dne se dostala práce na utajovaném projektu Fenris. Toto temné vyprávění mytologie Sanctuary totiž nemá být nic jiného než všemi vzývané Diablo IV. Informace naznačují, že i po dvou letech práce je stále v rané fázi vývoje, takže se od Blizzardu ještě dlouho oficiálně nedozvíme asi nic určitého. Proč? Vydavatel se totiž bojí, aby očekávání hráčů nebyla moc vysoká a aby se v rámci nadšení nenaslibovaly hory doly, jež se nakonec nedostaví. Blizzard se podle informací Jasona Schreiera bojí podobného osudu, jakým prošel zrušený projekt Titan, z nějž jako fénix nakonec povstal úspěšný Overwatch.

Diablo; screenshot: Necromancer
Hlavní postavou šestého aktu Diablo III měl být zřejmě Necromancer, kterého jsme se dočkali alespoň jako samostatně hratelného charakteru.

Samotné Diablo IV je tak zahaleno neprostupnou mlhou, z níž jako maják vystupují spíše narážky než spolehlivé zprávy. Bude čtyřka izometrická, nebo se budeme dívat postavě přes rameno v třetím rozměru? Bude navazovat na komiksovou poetiku trojky (spíše ne), nebo se vrátí k drsným kořenům milovaného druhého dílu (pravděpodobnější varianta)? Vyjde Diablo IV v blízké době, nebo si počkáme další roky, než budou Blizzard a jeho týmy vývojářů spokojeni s dosaženým výsledkem? Ať už budou odpovědi jakékoliv, můžeme si alespoň trošku oddechnout, že americký vydavatel nenapíná všechny své síly k mobilnímu Diablo Immortal, ale věnuje se také projektům pro své skalní fanoušky. Další vývoj pro vás samozřejmě budeme bedlivě sledovat.



Naděje na Diablo 4 stále přetrvávají

• Novinka: 13. 11. 2018 • Autor: Štěpán Lenk

Diabla 4 jsme se tedy na BlizzConu nedočkali, znamená to ale že by snad této ohromně populární sérii v Blizzardu definitivně zatnuli tipec? Ani v nejmenším. Blizzard poslední dobou totiž opakovaně prohlašuje, že jejich týmy pracují na několika Diablo projektech naráz a s oznámením pouze čeká na vhodnou dobu. Bylo by tedy bláhové předpokládat, že jedním z těchto projektů není i Diablo 4.

Diablo Immortal – Cinematic trailer

Podívejte se alespoň na trailer Diablo Immortal, když o oficiálním pokračování této série tvůrci zatím mlčí.

Velmi brzy po neslavné prezentaci na BlizzConu se navíc na serveru Kotaku objevily zvěsti, že Blizzard po představení Diablo Immortal opravdu plánoval navázat krátkým video teaserem Diabla 4. Po negativních reakcích na svůj mobilní počin ale na poslední chvíli oznámení plnohodnotného pokračování ďábelské série stáhnul. Těžko říct, co je na tom pravdy, osobně si myslím, že by v tu chvíli Blizzardu i prostý nápis „Diablo 4” vytrhl trn z paty a pomohl si na svou stranu opět přetáhnout ne zrovna nadšené fanoušky. Vyškrtnutí teaseru z programu by tedy nedávalo smysl.

Blizzard si ale poměrně bolestivě ověřil, že ani on si nemůže dovolit všechno. Fanoušci na nějaké deriváty moc neslyší a to jediné, co si přeji, je zkrátka a dobře nové Diablo na PC, případně konzole. O tom, že jednou přijde, rozhodně nepochybuji. Kdy se ho ale dočkáme, je bohužel stále nejasné.



Blizzard na Blizzconu oficiálně představí nový Diablo projekt

• Novinka: 10. 10. 2018 • Autor: Štěpán Lenk

Je to tak. Blizzard potvrdil, že na kvapně se blížícím Blizzconu poodrhne roušku tajemství a ukáže nový projekt nesoucí jméno Diablo. Odhalení proběhne v rámci úvodní ceremonie plánovaného eventu, o co se ale ve skutečnosti bude jednat? Dočkáme se klasického hack and slash akčního nářezu, nebo známé studio sejde z vyšlapané cestičky a nabídne nám něco trochu jiného, než bychom očekávali? 

The Future of Diablo (Teaser)

Video, které odstartovalo vlnu spekulací a zaručeně pravdivých zpráv.

Podle nepotvrzených zvěstí, které se poslední dobou množí na diskuzním webu Reddit, se nové Diablo zřejmě vydá jednou ze dvou cest. Ta první je akční RPG orientované na příběhově silnou singleplayerovou kampaň typu Witcher 3 či God of War, přičemž jako druhá varianta se jeví ambiciózní MMORPG zaměřené na odvěký souboj dvou znepřátelených frakcí andělů a démonů, jež se jako rudá nit vine celou dosavadní sérií.

Poslední informace se ale kloní spíše ke druhé zmíněné verzi. Diablo 4 si údajně zachová typický izometrický pohled a klasická povolání z předešlých dílů, která tvoří jádro všech dosavadních Diablo her. Poněkud nezvykle by se ale mělo jednat o open-world MMO plné questů, náhodných střetnutí s monstry a dokonce i PVP souboje s ostatními hráči. I zde by měl být klasický příběh a s ním spojené questy, jež můžete plnit sólo, s přáteli nebo náhodnými hráči, dějová linie už ale nebude rozdělena do jednotlivých aktů. Velký důraz bude zřejmě kladen především na volnost pohybu v obřím světě nového Diabla.

Diablo; screenshot: Lord of Terror Diablo; screenshot: Tyrael
Obrázek 1: Akční RPG ve stylu Zaklínače bychom si od Diabla 4 nechali líbit. Obrázek 2: Diablo jako MMORPG má pravděpodobně větší potenciál, ale už teď tušíme, že by takový krok mnohé veterány série úplně nepotěšil (což ostatně, byť asi v menší míře, platí i pro variantu č. 1.)

Hra by měla běžet na zbrusu novém, moderním enginu, přičemž grafika by měla být o poznání realističtější a temnější než Diablo 3, ačkoli určitá míra stylizace typická pro studio Blizzard zůstane zachována. Objevilo se i přirovnání ve stylu “méně realistické Dark Souls”, což bych já osobně uvítal s radostí.

Jak bude fungovat systém lootu, levelování, případně celá endgame, je zatím bohužel jedna velká neznámá a ani ti největší spekulanti si zatím netroufají hádat. Uvidíme tedy časem. Hra by ovšem měla být vyvíjena s ohledem i na další generaci konzolí, stejně jako Diablo 3 tedy i Diablo 4 pravděpodobně vyjde pro vícero generačních verzí jednotlivých platforem.

Diablo; screenshot: Diablo
Co asi Pán Teroru Diablo plánuje do budoucna?

Všechny tyto informace je samozřejmě nutné brát s velkou rezervou, něco málo pravdy by ale na nich přeci jen být mohlo. Nakolik ale byly tyto klepy založeny na faktech, se dozvíme už za necelý měsíc – Blizzcon 2018 začíná 2. listopadu.

P.S. Šušká se i o připravovaném TV seriálu v produkci americké společnosti Netflix. Jestli je to pravda, Diablo má před sebou velmi barvitou budoucnost.



Jaká budoucnost čeká značku Diablo?

• Update: 9. 9. 2018 • Autor: Štěpán Lenk

Brandy Camel fanouškům Diabla svým prohlášením tak trochu zavařila. Dovedu si představit, že od oznámení této skutečnosti jejich mozky pracují na plné obrátky, celé noci nespí a přemýšlí, co se vlastně chystá. Pojďme se ale nejdříve podívat na zmíněné video.

The Future of Diablo (Teaser)

Brandy Camel svým krátkým videem rozproudila fantazii fanoušků Diabla. Chystá se (mimo jiné) Diablo 4?

Teoreticky se nabízí několik možností, které mohla mít Brandy na mysli. Nejpravděpodobnější jsou z mého pohledu tyto varianty - komiks, remasterované verze některého staršího dílu (nebo obou dvou), port Diablo 3 pro Nintendo Switch, či regulérní čtvrtý díl. 

Komiks je prakticky jistý, jelikož čtyřdílná minisérie vycházející pod křídly nakladatelství Titan Comics byla oznámena už před nedávnem. Příběh by se měl točit kolem několika učenců a křižáků, jež náhodou objevili skutečný původ lidstva. Pochybuji ale o tom, že by Brandy do svého oznámení zahrnula i něco, co je již víceméně potvrzené. Takže ne, o komiksu podle mě řeč nebyla.

Remasterovaná verze Diabla 1 či 2 (nebo obou naráz) je sice pravděpodobná, do karet ovšem tomuto tvrzení nehraje prohlášení Davida Brevika, spoluzakladatele Blizzard North, které pronesl krátce po oznámení remasteru klasické RTS StarCraft. Tehdy řekl, že by bylo nesmírné obtížné Diablo 2 zremasterovat tak, aby si zachovalo svou vlastní podstatu a hrálo se jako tenkrát v době původního vydání. Jsem si jistý, že skalní fanoušky série by vylepšení klasických dílů rozhodně nadchlo, Blizzard se ovšem spíše zaměří na tvorbu nových pokračování, než aby se nostalgicky ohlížel do minulosti.

Diablo; screenshot: Switch Diablo; screenshot: Switch
Obrázek 1: Verze pro Switch zahrne i nějaký ten bonusový obsah. Obrázek 2: Diablo 3 všude s sebou. Těšíte se?

Nad verzí pro Nintendo Switch se spekulovalo už od letošního jara, kdy se na internetu objevil krátký teaser (dnes již smazaný), ze kterého mnozí usuzovali právě příchod Diabla na nejnovější a veleúspěšnou přenosnou konzoli. A já se nedivím, byl by to poměrně logický krok a samotné Diablo je na handheld hraní jako dělané. 

Blizzard už se navíc po měsících nejistot konečně osmělil a oficiálně Diablo 3 (pod názvem Diablo 3: Eternal Collection) pro Nintendo Switch potvrdil. Dokonce i naznačil datum vydání, hra by měla vyjít ještě do konce letošního roku. Jestli ovšem bylo toto jedním z těch tajemných projektů zmíněných Brandy Camel, to je momentálně ve hvězdách.

Přichází snad Diablo č. 4?

A konečně poslední pravděpodobnou možností je oznámení plnohodnotného 4. dílu. Osobně bych z toho byl nadšený a když se nad tím člověk zamyslí, zase tak realitě vzdálená tato teorie není. Diablo 3 vyšlo v roce 2012, tedy už před dlouhými 6 lety, takže nové pokračování by se přímo nabízelo. Předpokládejme, že grafický engine Blizzard použije stejný jako v případě Diabla 3, poměrně podstatnou část vývoje by tedy měl značně ulehčenou. Ale jen engine hru nedělá, samosebou.

Diablo; screenshot: závěr
Ke štěstí vlastně stačí málo. Jen mraky démonů k zabíjení a nová Diablo hra... nejlépe Diablo 4.

Pokud se opravdu chystá Diablo 4, nepochybně o něm uslyšíme na pomalu se blížícím BlizzConu (2–3. listopadu 2018). Brandy Camel ovšem prohlásila, že některé projekty zaberou více času než ty ostatní, obávám se tedy, že to bude právě případ 4. Diabla a na plnou hru si ještě počkáme. Vždyť mezi druhým a třetím dílem byl časový rozestup téměř dvanáct let! No, doufejme, že sebou vývojáři Blizzardu trošku pohnou, pokud se naše domněnky ukážou jako pravdivé. Držme si palce.

Největší záhadou je momentálně zcela určitě příběh, respektive směr, kudy by se dějová linka ubírala. Vydá se Diablo 4 cestou rebootu celé série, který vyčistí už značně nabobtnalou příběhovou linii a začne s čistým štítem, jež možná přiláká i spoustu nových hráčů? Nebo naopak naváže na závěr D3 a jeho expanzí, které nechalo spoustu otevřených konců? Upřímně se kloníme spíše k variantě číslo 2, jelikož příběh rozehraný před více než 20 lety by byla škoda jen tak opustit, navíc když stále má co nabídnout. Diablo 4 tedy pravděpodobně bude pokračovat v nastoleném kurzu a spíše se bude věnovat dílčím změnám a další evoluci hratelnosti.

Spekulace, spekulace a pro změnu spekulace

Ze všech možností je tedy ta poslední určitě nejlákavější, Blizzard ale může v blízké době překvapit takřka čímkoli. Mobilní verze Diabla? Diablo 3 Battle Royale PVP mód? Nebo snad snad nová expanze po vzoru Reaper of Souls? Kdo ví...

Jisté ale je, že během následujících týdnů a měsíců se s nejrůznějšími teoriemi na internetu roztrhne pytel. I my jsme svou spekulační troškou přispěli do mlýna, jelikož Diablo je prostě příliš lákavá značka, aby nás tyto zprávy nechaly chladnými. Momentálně je ale jisté jen jedno – jakmile se objeví nějaké nové smítko jen trochu uvěřitelných zpráv či teorií, můžete počítat s tím, že vás o nich budeme informovat.

Diablo; screenshot: Lord of Destruction
Objeví se v novém Diablu i samotný titulní záporák? A bude to vůbec Diablo 4?
4,5 17×
Diablo IV - PS4
Hra na konzoli - PS4 / PS4 Pro, PS5 (s mechanikou), krabicová verze, žánr: akční a RPG, pro online hraní vyžaduje předplatné PlayStation Plus
Zlevněno -9 %
999,- 1 099,-
Skladem u dodavatele
Objednací kód: MSX732
4,9 15×
Diablo IV - Xbox
Hra na konzoli - Xbox One S / Xbox One X, Xbox Series X, krabicová verze, žánr: akční a RPG, pro online hraní vyžaduje předplatné Xbox Live Gold
Zlevněno -9 %
999,- 1 099,-
Skladem u dodavatele
Objednací kód: MXO680
4,5 48×
Diablo IV - PS5
Hra na konzoli - PS5 (s mechanikou), krabicová verze, žánr: akční a RPG
1 499,-
Skladem 1 ks u dodavatele
Objednací kód: PSV0369
5,0
Diablo IV: The Battle Heroes - Puzzle
Puzzle - 1000 dílků v balení, téma hry, rozměry sestaveného puzzle 68 × 48 cm (V׊)
349,-
Skladem 3 ks
Do půlnoci objednáš, ráno v AlzaBoxu máš.
Info
Objednací kód: GMERCHb937a24
Vytisknout
P-DC1-WEB19
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Zkuste naše cookies My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies a další údaje k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a dalších údajů vč. jejich předání pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací
Alzak icon