Výměna nevhodného dárku Kolofix

Elden Ring (NOVINKY) by mohl nabídnout širé pláně inspirované Skotskem

Studio FromSoftware může loňský rok považovat za velmi úspěšný, protože se jeho samurajský opus Sekiro: Shadows Die Twice stal v mnoha anketách nejúspěšnější hrou (včetně té naší). Japonští vývojáři ovšem neusnuli na vavřínech, místo toho pracují na nové značce s názvem Elden Ring, o které však drží všechny informace pěkně pod pokličkou. Nyní se ovšem objevily nové, poměrně důvěryhodné spekulace slibující velké věci, tak se na ně pojďme podívat.

NovinkySpekulace

Elden Ring; wallpaper: prostředí

• Žánr: Akční RPG • Multiplayer: Ano? • Vývojář: FromSoftware • Vydavatel: Bandai Namco • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (2020?) • Čeština: ?

Elden Ring – Novinky

1. (4. 2. 2020) Rozlehlé dálavy budou střídat menší, detailnější lokace
  2. (2. 7. 2019) Elden Ring se vrátí zpátky k západní tématice
  3. (10. 6. 2019) Elden Ring láká atmosférou zmaru
  4. (8. 6. 2019) George R. R. Martin pracoval na Elden Ring
  5. HW nároky pro Elden Ring PC

Rozlehlé dálavy budou střídat menší, detailnější lokace

• Novinka: 4. 2. 2020 • Autor: Jakub Němec

Z několika málo nicneříkajících záběrů jediného teaseru očekávané pecky Elden Ring dýchá lákavě tajemná atmosféra, kterou přiživují i samotní tvůrci ze studia FromSoftware tím, že o své nové značce nevypouští mezi fanoušky žádné informace. Fantazie příznivců ovšem pracuje na plné obrátky a rozebírá každou maličkost, jež se dostane ven z pečlivě střežených bran japonského studia. V současnosti hýbe světem tzv. soulsborne her únik informací prověřeného insidera Omniho, který již několikrát vynesl na světlo detaily o Dark Souls, Bloodborne či Sekiro: Shadows Die Twice. Novinky ze světa, na jehož tvorbě se podílel také slavný spisovatel George R. R. Martin, se točí okolo herního prostředí a objevily se na redditu.

ELDEN RING - E3 ANNOUNCEMENT TRAILER | XBOX ONE, PS4, & PC

Jediná ukázka Elden Ringu se objevila na E3 2019, ale z mrazivé atmosféry dodnes neztratila ani kousek.

Nejnovější projekt slavného tvůrce Hidetaky Miyazakiho se podle úniků hodně inspiroval PS4 exkluzivitou Shadow of the Colossus, v níž se hlavní hrdina na hřbetě věrného oře prohání po liduprázdné planině, aby se dopracoval k obrovským monstrům, s nimiž zápolí v uzavřenějších arénách. Na podobném principu by se měl zakládat také Elden Ring, ovšem s tím rozdílem, že v krajině hodně inspirované Skotskem bude pořádně živo. Během putování po světě narazíte na různé biotopy, v nichž se budou prohánět roztodivné příšery, jak jsme ostatně od FromSoftware zvyklí. Ty by neměly hlídkovat na svých místech, ale migrovat po širém okolí, takže vás mohou překvapit kdekoliv.

Fanoušci soulsborne žánru, v němž se brzy setkáme s novým přírůstkem v podobě Nioh 2, ovšem milují menší, do posledního detailu dotažené lokace dýchající atmosférou tajemna, takže i na ně vývojáři myslí. Během putování krajinou narazíte na jeskyně, zchátralé vesnice, zříceniny a další místa, v nichž se vedle soubojů s brutálními monstry z těch nejšílenějších nočních můr pravděpodobně setkáme také s řadou dějových fragmentů, z nichž si postupně poslepujeme příběh o světě stíhaném prozatím blíže neznámou pohromou. Zatím nezodpovězenou otázkou je, jestli se ve světě Elden Ringu budeme pohybovat naslepo, podle mapy či tvůrci zvolí systém nápovědy, což je podle mého nejméně pravděpodobné.

Elden Ring; wallpaper: Obrovité monstrum
Na bojištích Elden Ring bychom se vedle prostých nohsledů měli setkat také s obrovitými monstry.

Velký otevřený svět by podle všeho měl náročné hráče graficky uchvátit svou fantasy tématikou, možná inspirovanou evropskými pověstmi různých národů, kterou budou doprovázet efekty počasí a střídání dne a noci. Jak sami vidíte, únik spekulačních informací nebyl malý, a to jsem si nakonec nechal pověstnou třešničku – Elden Ring by měl obsahovat multiplayer. Více se o něm neví, takže na počet najednou propojených hráčů a možnost s ostatními bojovat si musíme ještě počkat.

Ostatně u nejnovějšího počinu studia FromSoftware nemáme potvrzené ani datum vydání či platformy, ale předpokládal bych PC a obě generace PlayStationu a Xboxu. Bohužel došlo k odložení Taipei Game Show, kde se Elden Ring měl ukázat, takže možná budeme bez informací delší čas, než se původně předpokládalo. Snad se nad námi tvůrci slitují a představí nové materiály i tak, bez reflektorů velké konference.

• Zdroje: Reddit

Elden Ring se vrátí zpátky k západní tématice

• Novinka: 2. 7. 2019 • Autor: Jakub Němec

Projekty studia FromSoftware jsou pro našince svým způsobem zvláštní, jiné, i když by mu měly být tematicky blízko. Ponechme stranou mechaniku umírání a oživování, ale v Dark Souls pobíháme po zříceninách středověce vypadajících hradů a goticky laděný Bloodborne přímo dýchá evropskými reáliemi. Ona podivnost tkví v tom, že se na evropské reálie díváme japonsky pokroucenou optikou. Po východním výletu v Sekiro: Shadows Die Twice se opět vrátíme do západní kulturou ovlivněného fantasy světa, k čemuž přispěje také George R. R. Martin, jak jsme vás již informovali.

ELDEN RING - E3 ANNOUNCEMENT TRAILER

Rozebírání každého detailu Elden Ring patří ke každodenním kratochvílím fanatických příznivců práce studia FromSoftware. Přidáte se také?

Aktuálně se tvůrce eposu Píseň ledu a ohně veze na vlně popularity, takže se není čemu divit, když jej požádal o spolupráci Hidetaka Miyazaki, otec soulslike her. Sám prý Martinovo dílo obdivuje, a proto ho oslovil s žádostí o vytvoření mytologie svého nového světa. Pokud jste doufali v ústřední linku tvořenou původcem Hry o trůny, tak budete jistě zklamáni, ale Martinův rukopis se nakonec do dějového scénáře inspirovaného severskou mytologií významně otiskl. Miyazaki totiž umně včleňuje náznaky z padlého světa do příběhu, takže všímaví hráči si podobně jako v jiných jeho hrách poslepují dějiny univerza Elden Ring sami.

Elden Ring; screenshot: prasklina

Motivy germánské a keltské mytologie se snoubí s děsivými výjevy z mysli Hidetaky Miyazakiho.

Miyazaki tvrdí, že právě v tom tkví jedno ze základních kouzel Soulsborne projektů studia FromSoftware, kdy jen několik vyvolených hráčů plně ponořených do pečlivě vykonstruovaných světů prohlédne závoj tajemství a poznají jednotlivé motivy působivě navržených příběhů, jež vyprávějí fragmenty knih a samotná krajina (tzv. environmental storytelling). O komplexnosti Elden Ring tak nemůže být pochyb, navíc když Miyazaki prohlásil, že by si nepřál novelizovanou podobu Martinem vytvořených dějin, protože by fanouškům odhalila veškeré záhady bez jejich práce. Zkrátka opět budete potit slzy a krev, abyste vymáčkli z nejnovějšího titulu veškeré vědění.

Elden Ring je přirozeným krokem ve vývoji souls her

Z obsáhlého rozhovoru s Miyazakim, který přinesl server IGN, nadále vyplývá, že Elden Ring by se měl vrátit k atmosféře dřívějších titulů z dílny japonského studia, takže místo agresivního postupu plného sekání a vykrývání v Sekiro bychom se měli spolehnout spíše na manévry z Dark Souls. Každý projekt FromSoftware překvapí své příznivce něčím novým a výprava vstříc severským kulisám by neměla být výjimkou. Dle všeho bychom se měli vyhnout stísněným uličkám rozpadlých hradů a měst a místo toho se vydáme po širé krajině vstříc dobrodružství a nebezpečí. Elden Ring se totiž bude rozkládat na mnohem větším prostoru, jemuž bude vévodit přírodou vytvářená krajina s nebezpečnými monstry.

Elden Ring; screenshot: boss

Obyčejní pěšáci zřejmě skončí pod kopyty vašeho koně, ale na souboje s bossy si zřejmě budeme muset troufnout sami. Nebo se budeme obrům motat kolem kotníků jako Legolas olifantům v Pánovi prstenů?

Nehrozí ovšem žádné dlouhé toulání po svých, pohyb po lokacích bude umožněn také na hřbetu koně, jak jsme již předesílali v našich spekulacích. Skvěle zní také fakt, že bujný oř bude také součástí soubojů s příšerami, nad nimiž bychom tak konečně mohli mít převahu (tedy alespoň nad základními nohsledy bossů velkých jako panelák, že). Řešení bitek se prozatím vždy podařilo studiu FromSoftware dotáhnout téměř k dokonalosti, tak doufejme, že u Elden Ring nedojde k prvnímu přešlapu. Souboje mají být odvozeny od toho, jak si budete spravovat svou postavu, protože se japonští tvůrci vrací zpět k anonymnímu hrdinovi podobně jako v Dark Souls či Bloodborne.

Nezapomnělo se ani na dungeony

Jestliže trpíte fobií z volných prostranství a velkých otevřených světů se k smrti děsíte, uvítáte možnost vklouznout do pobořených vesnic rozesetých po celém světě. Zde nás zřejmě budou čekat klasické intenzivní souboje s otravnými hordami nestvůr, které půjdou dychtivě po každém troufalci rušícím jejich klid. Zatím nevíme, jestli se bude dát hrát Elden Ring v kooperaci jako Dark Souls nebo Bloodborne, či se tvůrci přikloní k intenzivnějšímu prožitku osamělého vlka jako v Sekiro: Shadows Die Twice. Osobně bych se spíše přiklonil ke skupinovému plundrování lokací, protože se k open-world pojetí báječně hodí.

Elden Ring; screenshot: keltové

Prozatím netušíme, jak moc ovlivnily pověsti evropských národů Martinem vytvořený svět. Vidíme na obrázku tradiční keltské modré válečné zbarvení, nebo jde o nějakou zhoubnou chorobu sužující celý svět?. Bude zajímavé sledovat vývoj příběhu Elden Ring.

Doufejme tedy, že se ve společnosti přátel vydáme vstříc rozložitému světu napěchovanému tajemstvím s řadou vedlejších činností, ale rovněž s intenzivním příběhem v hlavní roli (taky někoho napadl Skyrim s brutálně těžkými souboji?). Podle Miyazakiho se můžeme těšit na tradičně temný svět s nádhernou grafikou inspirovanou ponurými fantastickými světy evropských mytologií. Když přimícháme trošku šílené představivosti, jež je studiu FromSoftware vlastní, dostaneme velmi lákavý mix. Však trailer z E3 2019 nás namlsal víc než dost. Teď už jen oznámit datum vydání, abychom se mohli těšit na termín, kdy se naše PC, PS4 a Xbox One stanou nástroji příjemného utrpení ve společnosti Elden Ring.

• Zdroje: IGN

Elden Ring láká atmosférou zmaru

• Novinka: 10. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec

Nejdůležitější informace se musí objevit hned na začátku novinky o Elden Ring – hra podle nápadů Hidetaki Miyazakiho (Dark Souls) a George R. R. Martina (Hra o trůny) byla oficiálně potvrzena na show Microsoftu v rámci E3. Vyplnily se tak předpoklady založené na různých únicích z okolí japonského studia FromSoftware, jež tvrdily, že se chystá něco opravdu velkého. Mimo traileru předkládající divákovi instantní depresi, tajemno a mystično ovšem nelze o zajímavém titulu s jistotou říci vůbec nic.

Elden Ring - Announcement Trailer

Uvidíte sami, kolikrát si trailer na Elden Ring pustíte, protože jeho pojetí působí až hypnoticky. Já už se pouštím do druhé desítky přehrání.

Posuďte sami – několik záběrů na rozpraskaného kováře, bojiště poseté mrtvolami s obřím válečníkem pohlceným plameny v pozadí, oběť ruky neznámému božstvu a rytíř, který se zřejmě se všemi těmito výjevy střetne. Podle některých novinářů by mohl napovědět koncept art s několika propojenými kruhy zřejmě symbolizující prsten z názvu Elden Ring. Na webu Gamespot se objevila teorie, že by se mohlo jednat o prsteny králů, které budete v roli rytíře porážet a získávat tak jejich moc (což se objevilo také v Dark Souls 3). Uvidíme, jakým směrem se nakonec bude projekt FromSoftware ubírat, protože zatím se lze pouze dohadovat, o co ve hře půjde a jak se vlastně bude hrát. Stejně tak si musíme počkat na datum vydání, i když platformy již známe – PC, PS4 a Xbox One.

Elden Ring; trailer: ruce Elden Ring; trailer: rytíř Elden Ring; trailer: kladivo

Obrázek 1: Jakou symboliku bude mít obětování ostatků temnému božstvu? Obrázek 2: Volba postavy zřejmě ovlivní hratelnost, o níž jsme se však více nedozvěděli. Obrázek 3: Budou se pomocí pavučinami obrostlého kladiva ničit nebo kovat mocné prsteny, jež se objevují v názvu Elden Ring a v uniklém koncept artu?

• Zdroje: YouTube, Gamespot

George R. R. Martin pracoval na Elden Ring

• Novinka: 8. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec

Podle náznaků, které vyčetli všeteční uživatelé internetu (např. Daniel Ahmad), nejnovější počin studia FromSoftware ponese jméno Elden Ring. O ději samotném prozatím nic nevíme (v našem spekulačním článku jsme se rozepsali o velmi pravděpodobném zasazení do severské mytologie), ale je téměř jistotou, že na scénáři epického fantasy RPG spolupracovali tvůrce Dark Souls Hidetaka Miyazaki a otec Písně ledu a ohně George R. R. Martin. Očekávat tak můžeme kvalitně vystavěný děj (možná i s větším množstvím postav), velkorysou představivost japonského střihu, ikonické souboje s bossy a samozřejmě vysokou náročnost.

Údajně má jít dosud o největší hru z dílny FromSoftware (pokud nebude podobná prohlášení vnímat jen jako marketingovou mluvu), takže se máme nač těšit. Úniky navíc předpokládají, že Elden Ring by měl patřit do rodiny multiplatformních titulů, tedy vydání pro PC, PS4 a Xbox One. Zatím se nikde neobjevilo datum vydání, ale s přihlédnutím k vypuštění Sekiro: Shadow Die Twice v tomto roce bych si troufl tvrdit, že si na výsledek spolupráce autora Hry o trůny a Dark Souls počkáme nejméně do roku 2020.

• Zdroje: Polygon

Great Rune – Spekulace

1. George R. R. Martin ve jhu FromSoftware
  2. Hru o trůny nečekejme
  3. Great Rune přinese krutý sever

George R. R. Martin ve jhu FromSoftware

• Spekulace: 22. 5. 2019 • Autor: Jakub Němec

Společnost Bandai Namco se nevyznačuje bombastickými reklamními kampaněmi pro své tituly, protože se může spolehnout na chytré tahy směřované na své fanoušky, jež udeří hřebíček přesně na hlavičku. Příkladem může být nová, dosud neoznámená hra od studia FromSoftware, o níž se „náhodou“ zmínil na svém blogu George R. R. Martin, tvůrce popkulturního fenoménu Hra o trůny (resp. Písně ledu a ohně). Asi nikdo v dnešní době již nevěří, že tzv. úniky informací nejsou plánovanou propagací nových titulů, protože tyto kontinuálně uvolňované kousky informací podněcují zvědavost fanoušků samy od sebe, aniž by se musely investovat velké peníze na zviditelnění.

Great Rune; foto: George R.R. Martin

Zatím nevíme, jak moc zasáhl George R. R. Martin do vývoje novinky od FromSoftware. Objevují se teorie pracující s verzemi, slavný spisovatel funguje v pozici obyčejného konzultanta i hlavního scénáristy.

Tvůrcům z FromSoftware se tedy podařilo před výstavou E3 stáhnout část pozornosti na sebe a přitom téměř nic neprozradili. Navíc oznámení o angažování Martina při vyvrcholení seriálového zpracování Game of Thrones skvěle využívá momentu maximálního zájmu o jeho osobu. Ponechám stranou, že mé literární srdce trpí tím, jak Martin kašle na dopsání knižní verze Hry o trůny, a místo toho se zkusme podívat pod pokličku japonských vývojářů a pokusit se odhalit, co pro nás chystají na letošní E3.

Hru o trůny nečekejme

První myšlenka všech fanoušků po oznámení spolupráce autora trůňácké epopeje s FromSoftware samozřejmě směřovala k adaptaci předlohy (ať už seriálové, či knižní) do náročné akční adventury, jimiž je japonské studio proslavené. Upřímně, dokážu si velmi dobře představit, že by se hráči vžili do postavy Aryy Stark, která vyniká svou urputností, bojovností a hbitostí. Kdo Hru o trůny zná, tak tuší, že plížení a soubojů proti mnohem silnějším protivníkům, jako v aktuálním Sekirovi, by bylo víc než dost.

Great Rune; foto: Arya Stark

Počítačová Hra o trůny s Aryou v hlavní roli podle mustru FromSoftware. To by šlo, nemyslíte?

Přesto si troufnu tvrdit, že „Dark Game of Thrones Souls“ zůstane pouze vysněným a nikdy realizovaným titulem, protože tvůrci z FromSoftware se ještě nikdy nenechali svázat předlohou a vždy vymýšleli originální světy. V případě martinovského univerza by byli pod obrovským tlakem širokého zástupu fanatických fanoušků, jež by jim neodpustili ani titěrnou chybu (jistě jste zaznamenali nespokojenost se zakončením seriálové ságy). Proto nabírá reálnějších kontur spíše možnost, že se Martin nechal najmout jako konzultant, čímž svůj skvělý smysl pro dynamiku v příběhu a nečekané zvraty propůjčil pro ryze originální projekt.

Great Rune přinese krutý sever

Podle náznaků sesbíraných weby Gematsu, vg247, DualShockers či gamesradar se spíše vydáme na sever Evropy, kde se budeme potýkat s mýtickými monstry známých z tradičního vikingského náboženství. Zaměření se na panteon germánského rázu není nakonec úplně překvapivou volbou. Určitě víte o obrovském úspěchu God of War, v němž se Kratos vydal od Olympu skandinávským směrem, a možná i o šeptandě okolo Assassin’s Creed přisuzující vrahounské sérii obdobné reálie. FromSoftware chce zřejmě také nabídnout svůj, o poznání náročnější a krutější pohled na Midgard (nebo se bude cestovat i mezi světy Yggdrasilu?).

Great Rune; gameplay: god of war Great Rune; gameplay: assassin's creed

Do Skandinávie se vydává čím dál více vývojářů. Přidá se k nim také FromSoftware?

Projekt, který podle zahraničních novinářů ponese název Great Rune, by se měl chlubit otevřeným světem, po němž se budeme procházet nejen po svých, ale také na hřbetu bujného oře. Herní zážitek by měl být ovlivněný volbou povolání – vzhledem k severským příběhům se dají očekávat srdnatí bojovníci s různou výbavou, mocní kouzelníci a možná hrdinové útočící z větší dálky. Klepy v kuloárech dále naznačují, že by se Great Rune mělo více přiklánět k Dark Souls, což by pravděpodobně znamenalo práci s inventářem, online kooperace či další populární prvky „you died“ série.

Přesto bych si přál, aby tvůrci nezapomněli ani na skvělou práci v rámci Sekiro: Shadows Die Twice, kde dominoval propracovaný vertikální pohyb po úrovních – skalnatý sever k tomu přímo vybízí. Pokud se potvrdí alespoň část uniklých a odvozených informací, budou se soulsborne fanoušci houpat na obláčku blaha. Já jsem velmi zvědavý, jak si nápadití designéři poradí s vikingskými monstry, jimž dají do vínku svůj japonský pohled. Stále se může stát zázrak a FromSoftware opravdu pracují na Game of Thrones, ale já bych jej za výlet do Skandinávie klidně vyměnil. Více světla do stínu nejistoty přinese E3, kde by se novinka ze stáje Bandai Namco měla představit na konferenci Microsoftu.

Great Rune; gameplay: dark souls Great Rune; gameplay: sekiro: shadows die twice

Vzorem pro Great Rune bude zřejmě rytířsky laděné Dark Souls, ale Sekiro by mohl nabídnout zajímavé prvky, především v agresivních soubojích a svižném pohybu.

• Zdroje: Gamesradar.com, vg247.com, gematsu.com, DualShockers.com,