Nejnovější grafické karty GeForce RTX 2060 společnosti NVIDIA v nereferenčním provedení rozličných výrobců právě přicházejí do prodeje, a tak na Alza.cz nemůžete být ochuzeni ani o jejich testy. V dnešní recenzi se podíváme na grafickou kartu Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G, která pod označením GS (Golden Sample) sice neukrývá žádné zlato, vysoké frekvence však ano. Jak si tedy tato grafická karta vedla v našich testech?
Grafická karta Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G je postavena na nejnovějším herním grafickém čipu NVIDIA TU106 (TU106-300A-A1) společnosti NVIDIA, na který jsou pomocí 192bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR6 o kapacitě 6 GB. Jedná se o grafickou kartu s podporou ray tracingu a svým výkonem je pak Gainward RTX 2060 Phoenix GS 6G zacílena do segmentu grafických karet vyšší střední třídy (mainstream), kde zaujímá ta absolutně nejvyšší patra výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1 365/1 830MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí pak 1 750 MHz, což u pamětí typu GDDR6 představuje efektivní frekvenci 14 000 MHz. Všechny frekvence této grafické karty jsou tedy plně referenčními.
Grafická karta Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G měří na délku 235 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 2 rozšiřující sloty. O chlazení grafické karty se stará pasiv složený z hliníkových žeber, ocelové základny a měděné dosedací plochy na grafický čip. Pro lepší odvod tepla z grafického čipu je pasiv vybaven čtveřicí měděných tepelných trubic (heatpipes). Z modulů grafických pamětí i napájecí kaskády je odpadní teplo odváděno přímo do hlavního pasivu a všechny důležité komponenty jsou tak dobře chlazeny.
Aktivní část systému chlazení tvoří dva asynchronně řízené 85mm ventilátory s aerodynamicky tvarovanými lopatkami. Grafická karta Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G bohužel nedisponuje funkcí semi-pasivního chlazení, a tak se oba ventilátory otáčejí rychlostí 1 020 ot/min i v době, kdy karta není nijak vytížena a aktivní chlazení tedy není zapotřebí. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G na skóre 98,1 %, a v těchto testech stability snímkové frekvence tak prošla (minimální hranice je 97 %).
O napájení grafické karty Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G se stará 6 + 2fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 8-pin konektoru. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 190 W (max. 225 W) a k jejímu provozu je tak doporučen zdroj o výkonu minimálně 500 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G řešeny pomocí jednoho DVI-D (Dual Link) konektoru, jednoho konektoru DP 1.3/1.4 (Display Port) a jednoho konektoru HDMI 2.0. Konektorem typu USB-C (VirtualLink) bohužel tato grafická karta nedisponuje.
Součástí balení grafické karty Gainward RTX 2060 Phoenix GS 6G je také firemní nástroj společnosti Gainward s názvem Expertool II.
Pomocí tohoto nástroje můžete grafické kartě nastavovat různé parametry, jako například frekvenci grafického čipu, frekvenci grafických pamětí, limit spotřeby, napětí grafického čipu, křivku otáček ventilátorů atp., a upravit si tak chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například přetaktovat pro dosažení co nejvyššího výkonu, nebo dát naopak přednost lepším provozním vlastnostem, jako je teplota, hlučnost či spotřeba.
Pro sledování chování grafické karty nabízí nástroj Gainward Expertool II také monitoring, s jehož pomocí můžete mít na očích všechny okamžité i historické údaje důležitých hodnot při provozu grafické karty, jako je například teplota grafické karty, otáčky ventilátorů, napětí, spotřeba atd. Křivku závislosti otáček ventilátorů chlazení na teplotě grafického čipu pak můžete editovat pro oba okruhy ventilátorů samostatně.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G zařadili následující modely ze segmentu středního výkonu (mainstream):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip
Variant Family |
Velikost
Transistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Velikost Bus/Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Gainward RTX 2060 Phoenix GS 6G | TU106
TU106-300A-A1 Turing |
445 mm2
10,800 million 12nm FinFET |
1920
120 48 |
GDDR6
6.144 GB 192b /14000 |
1365 MHz
1830 MHz 1950 MHz |
PCIe 3.0 x16
190 W |
NVIDIA RTX 2060 Founders Edition | TU106
TU106-300A-A1 Turing |
445 mm2
10,800 million 12nm FinFET |
1920
120 48 |
GDDR6
6.144 GB 192b /14000 |
1365 MHz
1680 MHz 1800 MHz |
PCIe 3.0 x16
160 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 6G | GP106
GP106-400-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16nm FinFET |
1280
80 48 |
GDDR5
6.144 GB 192b /8008 |
1557 MHz
1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 3G | GP106-3
GP106-300-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16nm FinFET |
1152
72 48 |
GDDR5
3.072 GB 192b /8008 |
1557 MHz
1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G | GP107
GP107-400-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14nm FinFET |
768
48 32 |
GDDR5
4.096 GB 128b /7008 |
1342 MHz
1455 MHz 1725 MHz |
PCIe 3.0 x16
75 W |
MSI GTX 1050 2GT OCV1 | GP107
GP107-300-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14nm FinFET |
640
40 32 |
GDDR5
2.048 GB 128b /7008 |
1405 MHz
1519 MHz 1759 MHz |
PCIe 3.0 x16
75 W |
XFX RX 590 Fatboy 8GB |
Polaris
Polaris 30 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 12nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5
2.048 GB 256b /8000 |
1580 MHz
1580 MHz 1580 MHz |
PCIe 3.0 x16
196 W |
Asus Strix RX 580 O8G Gaming | Polaris
Polaris 20 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b /8000 |
1360 MHz
1360 MHz 1360 MHz |
PCIe 3.0 x16
185 W |
Sapphire Pulse RX 570 4GD5 | Polaris
Polaris 20 XL GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2048
128 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b /7000 |
1284 MHz
1284 MHz 1284 MHz |
PCIe 3.0 x16
138 W |
Gigabyte RX 560 Gaming OC 4G | Polaris
Polaris 21 XT GCN 4nd GEN |
123 mm2
3,000 million 14nm FinFET |
1024
64 16 |
GDDR5
4.096 GB 128b /7000 |
1224 MHz
1224 MHz 1175 MHz |
PCIe 3.0 x8
48 W |
Asus Strix RX 560 4G EVO Gaming | Polaris
Polaris 21 XL GCN 4nd GEN |
123 mm2
3,000 million 14nm FinFET |
896
56 16 |
GDDR5
4.096 GB 128b /6000 |
1176 MHz
1176 MHz 1176 MHz |
PCIe 3.0 x8
48 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Pro měření provozních vlastností grafických karet využívám nástroj 3DMark a jeho zátěžový test s názvem Time Spy Stress Test. Tento test se skládá z celkem 20 průchodů minutové scény Time Spy a trvá tak poměrně dlouhých 20 minut, během nichž grafická karta pracuje na plný výkon a zahřeje se tak na svou běžnou provozní teplotu. Teprve po dosažení pracovní teploty grafické karty, nejčastěji v posledním průchodu scény, pak měřím její provozní vlastnosti. Spotřebu (příkon) celého testovacího systému s danou grafickou kartou na palubě pak testuji v počítačové hře Crysis 3 a rozlišení 1 920 × 1 080 px. Jak tedy grafická karta Gainward RTX 2060 Phoenix GS 6G v tomto zátěžovém testu dopadla?
Test 3DMark Stress Test |
SUMARIZACE PROVOZNÍCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
Gainward RTX 2060 Phoenix GS 6G | Silent | Poznámka k měření |
Pracovní teplota | 66 °C | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Reálná pracovní frekvence | 1 950 MHz | měřeno jako průměr v posledním průchodu |
Spotřeba systému | 305 W | měřeno v Crysis 3 |
Otáčky ventilátorů | 2 040 ot/min | měřeno na konci testu |
Hlučnost | 40,1 dBA | interpolováno z otáček ventilátorů |
Teploty grafické karty Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G se na konci zátěžového testu držely na 66 °C při otáčkách ventilátorů 2 040 ot/min, které při této rychlosti generovaly hlučnost 40,1 dBA. Frekvence grafického čipu se pak pohybovala v průměru na vysokých 1 950 MHz.
Následující grafy pak ukazují, jak si provozní vlastnosti Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G vedly ve srovnání s ostatními grafickými kartami v dnešních testech.
Porovnání provozních vlastností |
Pokud by vás zajímalo také srovnání provozních vlastností grafické karty Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G se všemi ostatními GeForce RTX 2060, které jsme na Alza.cz testovali, můžete se podívat do následujících grafů.
Battlefield V je již 16. dílem akční střílečky z pohledu první osoby, který nás tentokrát zavede zpět do období druhé světové války. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a vydána v listopadu 2018 společností Electronic Arts. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě severní Afriky v misi Butcher & Bolt po dobu 82 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Battlefield V |
Hitman 2 je počítačová hra typu stealth z pohledu třetí osoby, ve které plníte úkoly zabijáckého agenta 47. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Glacier vývojáři ze studia IO Interactive a vydána v listopadu 2018 společností Warner Bros. Interactive Entertainment. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Santa Fortuna v Kolumbii po dobu 78 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Hitman 2 |
Shadow of the Tomb Raider je akční dobrodružná počítačová hra z pohledu třetí osoby, jejíž děj se odehrává v nitru peruánských džunglí. Tato počítačová hra byla postavena na herním engine Foundation engine vývojáři ze studia Eidos Montreal a vydána v září 2018 společností Square Enix. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě The Hidden City po dobu 110 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Shadow of the Tomb Raider |
Strange Brigade je dobrodružná kooperativní střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Egyptě minulého století. Tato hra byla postavena na herním engine Asura vývojáři ze studia Rebellion a vydána stejnou společností v srpnu 2018. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Strange Brigade |
Far Cry 5 je akční počítačová RPG, odehrávající se v otevřeném světě kolem fiktivního městečka Hope County v Montaně. Hra byla postavena na herním engine Dunia Engine vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v březnu 2018 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 59 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Far Cry 5 |
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Middle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena a odehrává se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Crysis 3 |
Herní testy grafické karty Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Sumarizace výkonu |
Výkon grafické karty Gainward RTX 2060 Phoenix GS 6G je dán zejména výkonem samotného grafického čipu TU104 (TU106-300A-A1), který se od jiných grafických karet GeForce RTX 2060 může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.
V případě grafické karty Gainward RTX 2060 Phoenix GS 6G se reálná frekvence grafického čipu v zátěžovém testu 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala na hranici vysokých 1 950 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 14 000 MHz.
Reálná frekvence Gainward RTX 2060 Phoenix GS 6G tak byla o 150 MHz vyšší nežli ta, kterou jsem naměřil ve stejném testu u referenční grafické karty NVIDIA RTX 2060 Founders Edition. Vyšší frekvence grafického čipu znamená také vyšší herní výkon, a tak je jasné, že dnes testovaný Gainward „Golden Sample“ byl ve výsledku o nějaká 4 % výkonnější než referenční „Founderka“. Ostatní grafické karty se svým výkonem držely zpět v úctyhodné vzdálenosti. S výkonem grafické karty Gainward RTX 2060 Phoenix GS 6G jsem byl tedy spokojen.
U nových grafických karet GeForce RTX máte možnost k přetaktování využít buď nové funkce OC Scanner, která grafickou kartu přetaktuje „automaticky“, nebo si můžete veškeré parametry přetaktování nastavit sami manuálně. Přetaktování grafické karty Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G jsem prováděl za pomoci automatického přetaktování OC Scanner nástroje MSI Afterburner. Dříve ale, nežli jsem OC Scanner mohl spustit, musel jsem ručně na maximum nastavit položky Core Voltage (100 %), Power Limit (118 %) a Temp. Limit (87 °C). Také jsem muset nejdříve zjistit maximální frekvenci grafických pamětí, nástroj OC Scanner totiž umí přetaktovat pouze grafický čip, frekvenci grafických pamětí zcela ignoruje.
Postupně jsem tedy zvyšoval hodnoty frekvence grafických pamětí o 50 MHz a testoval jejich stabilitu v počítačových hrách. Jako stabilní se nakonec pro grafické paměti ukázala maximální hodnota +800 MHz, což představuje efektivní frekvenci VRAM 15 600 MHz. Nyní jsem tedy konečně mohl spustit automatické přetaktování pomocí OC Scanner.
S posunutou frekvencí pamětí o 800 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit, Temp. Limit na maximum mi pak OC Scanner nastavil frekvenci grafického čipu oproti výchozímu stavu v průměru o 107 MHz výše. S takto nastavenými parametry grafické karty jsem pak otestoval některé hry s následujícími výsledky:
Pomocí nástroje automatického přetaktování OC Scanner se mi z grafické karty Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G podařilo získat v průměru 6 % dalšího výkonu, což samozřejmě není mnoho, ale nesmíte zapomínat, že tento „Golden Sample“ Phoenix již ve výchozím nastavení disponuje frekvencemi opravdu vysokými. Na spotřebě celé sestavy se pak toto přetaktování projevilo v počítačové hře Crysis 3 nějakými 25 W navíc.
Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G v počítačové hře Crysis 3.
Pokud by vás zajímalo porovnání, jak si vedou obě grafické karty GeForce RTX 2060 z dnešní recenze po přetaktování, můžete se podívat na následující video.
Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G nabízí všem středně náročným hráčům počítačových her opravdu vysoký herní výkon, a do mainstreamových vod tak přináší výkon high-endových grafických karet předchozí generace. To ostatně platí také pro všechny ostatní grafické karty GeForce RTX 2060.
Výhodou grafické karty Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G jsou především vysoké frekvence, kterými tuto grafickou kartu obdařil již samotný výrobce a jejím přetaktováním můžete získat kolem 6 % dalšího výkonu. S výkonem grafické karty tak jistě nebudete mít problém, a to ani v případě, budete-li chtít využívat vyšší rozlišení 2 560 × 1 440p (WQHD).
I přes menší rozměry karty si systém chlazení s grafickým čipem TU106 poradí docela dobře. Snad jen kdyby hlučnost ventilárotů byla o něco nižší, určitě by se nikdo nezlobil. Jako nevýhodu však u této grafické karty vidím zejména absenci funkce Zero RPM Fan, tedy semi-pasivního chlazení, a jistě pak také horší vybavenost obrazových výstupů včetně absence konektoru typu USB-C (VirtualLink).
Plánujete-li upgrade grafické karty ve svém PC, pak GeForce RTX 2060 špatnou volbou jistě nebudou, ovšem pro vlastníky high-endových grafických karet minulé generace se takovýto upgrade na RTX 2060 docela jistě nevyplatí. A to ani výkonem a ani cenou.
Gainward GeForce RTX 2060 Phoenix GS 6G
Grafické kartyGrafická karta Gainward RTX 2060 Phoenix GS 6G nabízí vynikající herní výkon všem středně náročným hráčům počítačových her. Tato grafická karta disponuje již z výroby vysoko nastavenými takty, které vám zajistí ještě trochu toho výkonu navíc. Systém chlazení grafické karty vypadá dobře, i když jeho hlučnost by mohla být krapet nižší.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.